Z tego co zauważyłem to w momencie blokowania kół na żółtym przewodzie nie ma ciśnienia. Klamka lekko się odpina. Na żółtym złączu od naczepy jest zawór kontrolny nie ma ciśnienia w momencie awarii. Pozapinaj manometry i bedziesz pewny. Czy to może być winny zawór na ciągniku tzw. Europa lub zawór sterowania naczepą To jeden zawór tylko nazwany różnie....
Uszkodzony podwójny siłownik hamulcowy również może powodować wyciek powietrza przez jeden z tłumików modulatora.
Sprawdź czy podczas blokowania jest ciśnienie w siłownikach od strony membranowej (złącza 11) jeżeli nie to sprawa mechaniczna .Jeżeli pojawia się tam powietrze to odkręć przewody od modulatora wyjścia 21 lub 22 ,zależy z której strony pojawia się problem i sprawdź czy powietrze wydostaje się od strony modulatora czy od strony siłowników.Jak od strony...
Jeśli nie pomoże odłącz przewody części membranowej siłowników i zobacz czy z któregoś siłownika nie uchodzi powietrze. Jeśli tak to siłownik do wymiany. Czekamy na wieści :)
Problem może być jak piszą koledzy w tym zaworze https://images.app.goo.gl/86zS9KAhSfEwBc... i błędu nie będziesz miał żadnego po podpięcie kompa bo on nie mierzy ciśnienia z niego. Może być zbyt małe ciśnienie wychodzące z niego na siłownik czyli nie wystarczające aby sprężyna w siłowniku do końca się cofneła a co za tym idzie będzie podchamowywalo...
Odkręć siłownik na regulacji i się przejedź. Jeśli nie zahamuje to masz zawór ręcznego do wywalenia.
Jeśli siłownik byłby uszkodzony któryś to chyba hamowałaby cały czas a to nie zawsze tak jest. Czasem idzie ładnie nawet dłuższe odcinki a czasem pojawia się to zaraz po starcie. Chyba że jest jakiś błąd w moim rozumowaniu? A jeszcze takie pytanie: czy za takie zachowanie może być w jakiś sposób odpowiedzialna skrzynia biegów?
Trudno to ludziom przetłumaczyć, ale nakrętka z dobrej jakości poliamidu jest lepszym rozwiązaniem niż z brązu. Dotyczy to również ślimacznic w siłownikach przesuwnych. Miałem przypadek, z dtm 600 na bardzo dużej bramie, i ci ten siłownik przeżył to nawet mnie zaskoczyło. Pierwszy "strzał" to cofająca naczepa z zewnątrz na zamkniętym jednym skrzydle...
Dość ogólna informacja. Może bardziej szczegółowo? Pod jakim kątem sprawdzić modulatory? Modulator jeżeli nie jest ekscytowany elektrycznie przewodzi powietrze niemalże jak rura.A w trakcie jazdy nie zachodzi potrzeba ekscytowania modulatorów, czyż nie? Jeżeli modulatory nie mają zewnętrznych wycieków powietrza, to co mają do blokowania kół? Weż dwa...
Doszedłem dzisiaj do podnoszenia osi , problem był spowodowany zepsutym włącznikiem , ale nadal jak odpalam konia to blokuje się skrętna os. Ktoś wie czy może nie jest to na tej zasadzie ,że pusta naczepa podnosi się 1 ośka a skrętna 3 zostaje zablokowana , a po załadowaniu opuszcza 1 i odblokowuje skrętna 3 ????
Witam, Mam problem z firanką marki SAMRO model S338RJ. Rocznik 2002. Hamulce Tarczowe. Osie ror. ABS. Problem polega na tym, iż naczepa nie dostaje odpowiedniego ciśnienia / lub w ogóle powietrza na hamulce. Wszystkie są zaciągnięte i brak reakcji przy podpiętym ciągniku na ręczny lub roboczy hamulec, a także na odpiętej z powietrzem na zawór. Pierwsze...
Sprawdź połączenie wtyczki czujnika tacho na skrzyni, luz łożyska wałka wyjściowego i wykonaj nauczanie. A nie został rozwalony naczepą siłownik Range?
Na początek sprawdź przewód ABS ciągnik - naczepa , uszkodzony przewód CAN , zmień przewód lub podłącz konia do innej naczepy by wykluczyć uszkodzenie modułu hamulca głównego.
Jakie masz rozmiar opon i średnice siłowników?
Przede wszystkim sprawdzić cisnienia , siłowniki dalej zaciski, tarcze ,klocki.
Tam nad modulatorem tez jest jakiś zawór z którego rozchodzą się przewody na prawą i lewą stronę do siłowników
Zostaw na razie tą teksę i ustal jakie są ciśnienia na czerwonej i żółtej lini manometrem, potem na siłownikach.
Masz tam ES 2053 czy już ES 2060? AutoCom i Delphi nie są zbyt dobre jeśli chodzi o EBS naczep. Sugerowałbym sprawdzenie oryginalnym testerem KNORR. Do sprawdzenia: 1. Ciśnienie zasilania wychodzące z ciągnika 2. Porównanie wartości sterującego ciśnienia rzeczywistego i podawanego przez CAN. 3. Jak koledzy pisali wyżej, szczelność siłowników.
Troche mało informacji o naczepie ale podejrzewam że jest to jakaś starsza naczepa na regulatorze siły hamowania. Sprzawdz ciśnienie na siłownikach oraz wyprzedzenie .
Siłownik wywrotu naczepy. Chodzi mi o układ dedykowany do windy osobowej.
A to bębny czy tarcze? Jak tarcze to może być uszkodzony w naczepie któryś siłownik ten większy z ręcznym, podaje powietrze między membranami.
Tak próbowałem bez naczepy jest to samo silownik jeden wymieniłem bo właśnie był rozwalony reszta niby ok Dodano po 1 Silownik jest wymieniony jeden reszta niby ok bez naczepy też jest to samo Dodano po 32 Silownik jest wymieniony jeden reszta niby ok bez naczepy też jest to samo Dodano po 1 Silownik jest wymieniony jeden reszta niby ok bez naczepy...
Jeśli to typowa naczepa bez dodatkowego modulatora osi to nie jest możliwe zróżnicowanie ciśnień pomiędzy siłownikami na jednej stronie naczepy. Wyjscia modulatora zasilające siłowniki 21 są wewnętrznie ze soba połączone . Tak samo jak i 22. Jak masz różne siły hamowania na osiach to problem jest raczej w mechanice niż pneumatyce.
Prostszego rozwiązania niż stosowane fabrycznie nie znam, jeden zawór, jeden przewód el. i kilka metrów tekelana. Bo poduszki lub siłowniki do podnoszenia osi i tak musisz założyć. Za parametryzację dołożonego podnoszenia też majątku nie zapłacisz.
Kolego Cowboy ,kolega pomylił chyba układ pneumatyczny naczepy z samochodem. W takim razie proszę o wyjaśnienie różnicy!!! a nie suche nabijanie punktów! Czym się różni siłownik dwustronny w ciągniku siodłowym i w pojeździe jednoczłonowym od siłownika w naczepie lub przyczepie!!! Pomijam tutaj układ wyprzedzający hamowanie drugiego członu bo zapewne...
Dokładnie poszedł silownik tył lewy , zawór ten czteroobwodowy i główny ten z regulacji cisnienia z osuszaczem potem poleciały dwa siłowniki na naczepie wszystko jest wymienione , 4-o obwodowy wymieniałem bez ruszania elektroniki . Całe powietrze mam ok ale nadal świeci komunikat " awaria pilota naczepy " Na świętej annie pod 25 ton auto padło , po...
dodam że z upływem czasu gdy ciśnienie w naczepie spada zaczyna lecieć coraz więcej Musisz uszczelnić układ powietrzny w naczepie. Czasem tak się dzieje gdy powietrze w naczepie uchodzi. Przykładowo jeżeli układ napełniony,zaciągasz ręczny to zawór zasila siłowniki ciśnieniem przykładowo 5 bar. i takie ciśnienie powinno w zasadzie utrzymywać się przez...
Nie to modulator sterowania przyczepą /naczepą. Mógłby cię prosić o informacje gdzie znajdę ten modulator. Dojdziesz po przewodach powietrznych z siłowników przedniej osi.Dawno nie miałem mercedesa na warsztacie i nie pamiętam.
Sprawdzę te poduszki ale jak w innych miałem przetarte poduszki to po nocy naczepa siadała całkiem a ta nie opada w ogóle trzyma poziom Siłowniki 2 nowe założyłem bo 2 lekko puszczało na zaciągniętym ręcznym jeszcze znalazłem w Niedzielę na przedniej ośce mała nieszczelnosc z pierwszego siłownika pod śruba zrobię to jak wroci ale przerabiałem już takie...
Sprawdziłem wczoraj na rolkach i jest minimalna siła hamowania na pusto po odpięciu ebs natomiast na pełno nie hamuje bo nawet tarczy hamulcowej nie wyciera jeśli wiesz co mam na myśli. Siłowniki z pojedynczą membrana bez samoblokow na tej osi naczepa z 2008. Nie wiem jaki nr wabco
Wszystko fajnie ale tu pisze ze 22 to naczepa a mi wlasnie ten przewod przez reduktor cisnienia daje na ham przednie. Więc jakim cudem naczepa.
Nadmierne ubytki powietrza z układu hamulcowego w postaci np pękniętej membrany w którymś z siłowników (ciągnik lub naczepa) pęknięte lub przetarte przewody hamulcowe itp.
Możliwe że od jakiejś osi skrętnej jako wspomaganie - tak mi wpadło do głowy, podobne tylko większe gabarytowo widziałem kiedyś przy naczepie samoróbce.
Kolego sprawdź siłowniki hamulcowe , a żeby dobrze zdiagnozować ABS podłącz komputer i odczytaj błędy
Przy odłączonym przewodzie EBS nie będzie regulacji siły hamowania do ciężaru pojazdu. Naczepa hamować będzie 1:1 czyli jakie ciśnienie na podane z żółtego złącza takie pójdzie na siłowniki. Koledze radzę sprawdzić ciśnienie zasilania jakie idzie do naczepy oraz czy w żółtym przewodzie czyli sterowaniu nie występuje ciśnienie szczątkowe. To tak na początek...
Zacząłbym od zaworu parkująco-luzującego. On jest pierwszy "na drodze" powietrza do zbiorników. Odkręć przewód ze złącza 1-2 i zobacz, czy po podaniu ciśnienia na złącze zasilające (czerwona słuchawka) będzie uciekać tamtędy powietrze. To samo ze złączem 22 (tamtędy "idzie" powietrze do komór sprężynowych siłowników). Jeśli nie, bądź będzie, ale powoli...
Potrzebuje schemat do złożenia siłowników (po uszczelnieniu) i montaż do naczepy.
Zacznij od sprawdzenia ciśnienia powietrza dochodzącego do skrzyni. Jakieś biedne 6 barów nie wystarcza na trzy siłowniki w jednym momencie. :) Przeprowadź nauczanie GS, zapewne wyskoczy błąd GS17. Jak tak się stanie to siłownik zakresów do wyjęcia, wyczyszczenia, nasmarowania itp Sprawdzić wtyczkę i płytę z zaworkami. Często dostaje po łbie naczepą....
Witam wszystkich znawców Mechaniki cieżarówek, a mianowicie Maniek zaczął wyświetlać błędy EBS diagnoza 04616-09 stało sie to po awari siłownika hamulca na środkowej osi naczepy ( siłownik został wymieniony już jest ok a błąd nadal się wyświetla na żółto, przy okazji wyświetlania błędu nie ma automatycznego hamulca pomocniczego ( to cos ala retarder)...
Elektryce nic do tego, że naczepa nie odhamowuje się. A na siłowniki z ręcznego coś idzie ? Sprawdź to żeby w ogóle zrobić jakiś test.
Witam. Naczepa hamuje za mocno jest na Wabco Tebs E premium z ecas 3 oś podnoszona system 2s/2m. Po podpieciu komputera brak błedów kabel midzy naczepa a ciagnikiem nowy zasilanie ok czujnik cisnienia zawieszenia pokazuje 0.6 bar na pusto, sygnał can pokrywa sie sila zasterowania i siłą cisnienia w siłownikach koła c-d a mimo to naczepa ostro hamuje....
U mnie ostre hamowanie jest tylko przy nieobciążonej naczepie a po załadowaniu chociażby 3ton naczepa już nie zrywa. Po przekręceniu kluczyka w stacyjce słychać ABS (strzela kilka razy naczepa). Co do wyświetlania błędów na desce rozdzielczej to swieci czasami usterka na czerwono lecz nie zauważyłem zależności. Przypuszczam ze w naczepie czujnik ciśnienia...
Nie sprawdzałem, a w jaki sposób można sprawdzić ciśnienie w siłownikach ?
Po skasowaniu błędów kontrolka ABS zapala się przy pierwszym mocniejszym hamowaniu i później świeci się już cały czas - hamulce działają pełną mocą nawet przy pustej naczepie, siłownik jest dobry. Dorwałem dzisiaj kontakt do zakładu który zajmuje się pneumatyką (powiedzieli, że naprawią), jutro wyślę modulator i zobaczymy. Wszystkim dziękuję za informacje.
Czepiam się szczegółów już kilkanaście lat w tej branży i zawsze jskiś szczegół okazuje się krytyczny. Jak jest błąd to jest i przyczyna. Podłącz Jaltest i zobacz jakie są parametry. Ciśnienie zadane i wykonane. Zasymuluj pełne obciążenie i puste fizycznie kompresorem na czujniku obciążenia i zobacz jak zmienia się ciśnienie na siłownikach. Albo po...
Musisz mieć szczelną naczepę..... każdy ubytek powietrza np. z poduszki , złączki , siłowniki itd.. spowoduje że będzie ubytek powietrza właśnie z tego zaworu . Propo HZSa kup nowego nie opłaca się marnować czasu na jego regeneracje. Koszt nowego WABCO to przedział 200-300zł zależy gdzie kupisz.
Kolega ma racje nie wiedziałem. Taka sama zasada będzie panowała w ciężarówkach, gdzie naczepa jest na poduszkach. Tez można ją opuścić i podnieść przez sterowanie elektrozaworami. Więc może autor zapyta się kogoś od ciężarówek. Szybciej odpowie co i jak.
Ciśnieniem sterowania hamulcami naczepy, (żółta słuchawka) steruje zawór sterowania naczepy. Na pewno nie ma zaworu szybkiego luzowania w tym układzie. Podłącz zegary pod żółtą słuchawkę i przedni siłownik. Napisz jak wyniki pomiarów. I jeszcze jedno czy po odłączeniu żółtego przewodu hamulce odpuszczają od razu??
Zwiększa się ciśnienie w miechach przy załadunku więc idzie wyższe ciśnienie na siłowniki hamulcowe. Stąd spadek. Pytanie, czy nie masz wody w zbiornikach? Wtedy ciśnienie będzie ok , ale pojemność zbiornika się zmniejszy.
Witam mam problem w naczepie modulator Knorr Bremse ES2090 często jest tak że jak się zaciągnie w aucie ręczny to spod naczepy ucieka powietrze przez modulator lewy zaznaczony tłumik. Czasami wystarczy zaciągnąć ręczny aucie i spuścić i jest ok ale po chwili znów wieje . Jak włączy się stacyjkę to na chwilkę przestaje i potem znów zaczyna syczeć. Jedynie...
siłownik hamulec naczepa siłownik hamulca naczepa naczepa poduszka
głośnik mediatech programowanie whirlpool radio clarion nawigacja
instrukcja obsługi instrukcja obsługi
Fiat Ducato - przepalenie bezpiecznika po wymianie akumulatora Awaria nagłośnienia zewnętrznego: przyczyny i diagnostyka