Zgnita wiązka w okolicach modułu komfortu.
Wygląda na coś że sprzęgłem ( pęknięty docisk ?) , ew siłownik. Skrzynia do demontażu..
Do odblokowania tylnej klapy w pasacie wystarczy zwykły siłowniczek jak w drzwiach. Zamontowany jest tam mechanizm zapadkowo-cięgny.
Na zasilaniu siłownika musisz po prostu zamienić przewody + z -. Jeżeli wiesz gdzie jest centralka to najlepiej przy niej (a może ktoś odwrotnie włożył wtykę tego siłownika przy centralce.
Mogę się mylić bo dawno juz b4 nie robiłem Nie mylisz się. /Klamka bez kabla też będzie działać. W siłowniku jest mikrowłącznik.
żaden kabel nie jest uszkodzony Chyba jednak jest. Sprawdź żarówką wyjście z modułu, jak tam będzie działać, to zrób by-pass (nowy kabel do siłownika)
wymiana siłownika
Sterowanie klapy elektrycznej idzie bezpośrednio z modułu komfortu, osobno końce silnika zamka (kostka niebieska modułu piny 19(przewód niebieski) i 20 (zielony)) i włącznika tego silnika( kostka niebieska 2 brązowy/niebieski i 4 brązowy zielony). Jest jednak możliwość podłączenia bez modułu ( chociaż nie spotkałem się z modułem do Passata nie posiadającego...
Zamienić przewody od siłownika zamka bagażnika - zła polaryzacja.
Pompka ,siłownik,dziura.
A czy coś już rozkręciłeś , sprawdziłeś ? Może być wiele przyczyn takiego zachowania siłownika.
sprecyzuj problem bo nie wiem czy dobrze zrozumiałem, spróbuj magnesem jak to metal, giętkim chwytakiem z łapkami, pincetą, może kombinerki typu pelikan, spróbuj na gumę, jakimś glutem jak do czyszczenia klawiatur, klejem na gorąco, pałeczkami do sushi ? Może odkurzacz to zaciągnie jeśli dobrze uszczelnisz... potrzeba matką wynalazków :lol: 8-)
Miernikiem - w kostce która dochodzi do siłownika.
Jeśli pominiemy dosyć zawiłe rozważania teoretyczne, związane ze stabilnością, "polem zera (martwym)", itd. - to taki sterownik można robić np. tak: http://obrazki.elektroda.net/12_12591416... Komparator z histerezą ("strefa zera", stabilność) pracuje w układzie Schmitt'a (R6>>R5) i porównuje napięcie z dzielnika R2, R3 i R4 z napięciem z potencjometru....
dotykanie otwartych jedynie drzwi kierowcy Podłącz masę do stałego elementu karoserii a nie do drzwi.
Przewody w drzwiach i bagażniku są ok... Musze sprawdzic siłowniki
Siemka,mam podobny problem tylko u mnie nie zamyka sie lewa strona.Co za lipa
Wymiana sterownika i części wiązki kabli - najlepiej.
Przy siłowniku na skrzyni jest odpowietrznik spróbój to odpowietrzyć.
Witaj na 99,9% uszkodzony jest siłownik, 0,1% to zły montaż tapicerki ale jeżeli niebyło nic przy tych drzwiach robione to raczej siłownik
Na lewym schemacie jest schemat klapy-switch F124 i siłownik V53(na schemacie od passata kolory się zgadzają również)-zielony i niebieski idą od modułu komfortu do siłownika-jak wspomniałem wyżej sprawdź żarówką przy wyjściu z modułu(siłownik odpięty-kostka)-wtedy będziesz pewny,że kable od przodu do tyłu dobre.Z tego co wiem te moduły można sprawdzić...
Jeżeli istnieje możliwość pozbycia się istniejącego bolca (ucięcie flexą, albo wykręcenie), to trzeba się udać do kogoś kto ma gwinty przeciągane i narzędzie do nich (działa to na takiej samej zasadzie jak nity zrywane, z tą różnicą, że w tulejkę z gwintem wkręca się specjalną śrubę, będącą elementem narzędzia)
Witam! Wiem, że temat stary, ale może komuś przyda się moja podpowiedź. Miałem zablokowane tylne prawe drzwi. Do siłownika dochodziło napięcie, ale nie ruszał. Domyśliłem się, że to może być wina szczotek. Podgrzałem więc suszarką cały siłownik. Zamek otworzył się normalnie z pilota. Wymontowałem i rozebrałem zamek (szczegółowy opis pomocny przy demontarzu...
Nie ma znaczenia czy ze scyzorykami czy nie kup uniwersalny sterownik centralnego zamka nie cały zamek z siłownikami.
Co do pęknietej obudowy silniczka to pęka bo koroduje zacisk w miejscu oringu i puchnie, a jak koła się grzeją to do wyjęcia tłoczek z zacisku wymiana uszczelnienia tłoczka i wyczyszczenie rowka tam gdzie wchodzi oring uszczelniający tłoczek , też tam koroduje i zaciska tłoczek, to tyle. Potem odpowietrzyć zacisk trzeba .
W jakie czarne przewody na pewno one nie idą do siłownika.
Nie oznacza to jeszcze uszkodzenia zamka. Może być problem w instalacji. Jeżeli siłownik nie ciągnie do końca to też może pokazać takie błędy. Rozebrać zamek, zobaczyć płytki PCB bo lubią pękać i pękają też luty. Sprawdzić microstyki w zamku czy nie są uszkodzone - trzeba rozebrać siłownik.
Zyskasz na elastyczności trochę. Pękło pewno uszko mocowania gruszka-dzwignia, do naprawy kawałkiem blaszki z dziurkami np. od siłownika c.zamka.
Zobacz przy siłowniku ciegna w drzwiach ,które idą do niego,moze byc przyblokowane ciegno,gdzie po wcisnieciu alarmu odbija je spowrotem. A był byś taki łaskawy i opowiedział własnymi słowami / mam małe wymagania niedziela jest / gdzie jest ten siłownik ?
Witajcie, czy w przypadku, gdy klapa bagażnika ciężko się otwiera oraz zamyka siłowniki sa do wymiany? Mam Passata B5 w wersji sedan. Gdy otworzę klapę, w jakiej pozycji bym jej nie zostawił ani drgnie. A samo jej otwieranie idzie opornie, to samo w przypadku zamykania. Tak jakby coś blokowało. Naprawdę trzeba mocno pchać w dół aby klape zamknać. Czy...
Co do turbo to, zanim zrobisz logi, odłącz wężyk podciśnienia z gruchy jego siłownika podciśnieniowego i się przejedź - jeśli wtedy będzie turbo działało prawidłowo to musisz wydłużyć sztangę siłownika.
A jest tam widoczna dźwignia siłownika ?
podejrzenie siłownika słuszne dla pewności że to siłownik możesz podmienić stronami siłowniki.
Wszystko wygląda na to że w tym wypadku jest to samo ale forum to nie warsztat i nie można jednoznacznie powiedzieć że jest to wina przetwornika regulacji turbiny czyli jak to napisałeś zaworu 75. Nikt kto zna się na elektronice samochodowej nie powie Ci że to on na 100% bez diagnostyki i nie mówię tu o podłączeniu diagnoskopu. To może być zawór ale...
Proponuje wrzucić logi na jakiś serwer, bo nie ma jak ich zobaczyć. Jak odepniesz N75 od gruszki i jedzie konkretnie to na pewno nie turbo. Próbowałeś podmienić N75? Może po prostu jest uwalony? Próbowałeś podać napięcie i czy "cyka"? Możesz zawsze kupić w necie oryginał lub Pierburga i zwrócić za 14 dni. Ale tylko te dwa działają żadne inne jakieś...
Miałeś kodowanie odczytać. Co to za diagnostyka jak ty błędy odczytujesz robiąc samodiagnoze panela. Jeden błąd jest z powodu złego kodowania a drugi dotyczy siłownika V71. Wymiana panelu tutaj raczej nie pomoże.
Zlokalizować wyciek. Wymienić uszkodzony (cieknący) element, Prawdopodobnie pompka lub siłownik.
EGR to srebrny "grzyb", obok, bliżej węża od intercoolera jest klapa gasząca, z małym, czarnym siłownikiem podciśnieniowym
witam. Posiadam taki modół climatronika pisz na pw.
Wepnij voltomierz równolegle i zobacz jaki jest spadek napięcia i podaj nam wynik przy module i przy siłowniku.
Mozesz opisać kolory przewodów dochodzących do siłownika drzwi kierowcy.
Tak to osobny sterownik , między modułem komfortu a sterownikiem przy silniku szyb masz komunikacje po CAN , a z niego + i - na siłownik zamka , Passat od 98 r.
Nie prawdopodobnie, tylko jest czujnik ciśnienia atmosferycznego ale jeśli do sterownika silnika dochodzi wężyk z dolotu to idzie on do MAP sensora czyli czujnika ciśnienia doładowania (w starszego typu sterownikach) i ten wężyk doprowadza do tego czujnika powietrze pod takim samym ciśnieniem jakie panuje w dolocie przed kolektorem ssącym by sterownik...
z tego co czytalem moduł komfortu jezli jest zalany to raczej auto "głupieje" nie działa ostwietlenie lub jego część i inne dziwne rzeczy ja obstawiam u mnie na te zimne luty, w niedziele bede rozbierał zamek i zobacze co i jak, u mnie jest to klopotliwe ponieważ zamek od kierowcy nie zamyka sie z pilota a z kluczyka sie zamykal ale zaczal sie przycinac...
http://obrazki.elektroda.net/93_12649362... 1 - zaworek zwrotny 2 - elektrozawór N18 3 - elektrozawór N239 4 - siłownik kąta nachylenia łopatek zmiennej geometrii turbosprężarki 5 - do pompy podciśnienia (pompy tandem) 6 - siłownik klapy dławiącej 7 - siłownik zaworu EGR 8 - akumulator podciśnienia 9 - elektrozawór N75
w opisie błędu jest info że to czujnik w dolocie,sterownik ma wlasny czujnik ciśnienia atmosferycznego, przyczyną tego zachowania może być turbina i jej sterowanie(spr.jak zachowuje sie siłownik turbiny)
Siłownik sprzęgła przecieka.
Było, było, też tak miałem... Ale norbetr.s. ma rację, że to tylko jeden procent na 99%.
Miałem podobny problem zamkiem drzwi pasażera w megance, że z pilota się otwierał, ale nie zawsze zamykał, a później przestał się zamykać. Winny temu był siłownik, a konkretnie słaby styk między wtyczką siłownika, a jego silnikiem. Siłownik oczywiście wymieniałem, ale sekcja zwłok starego siłownika ujawniła przyczynę i po jej usunięciu miałem siłownik...
W pierwszej kolejności sprawdź czy siłownik po podaniu napięcia reaguje.
Pompa jest przy pedale . Siłownik to wysprzeglik. Pompa jest na zatrzaskach. Do odpowietrzenia wystarczy osoba wciskająca pedał sprzęgła oczywiscie.
Witam Kto wie gdzie jest centralka od centralnego w Passacie. Siłownik są, napięcie na przewodach też. a centralki ani widu ani słychu. Może źle szukam? Przewody od siłowników idą gdzieś w próg. Prosze o pomoc. Pozdrawiam
Łożysko pracuje cały czas tylko jest mniej obciążone przy puszczonym sprzęgle. Bo siłownik naciska w jakimś stopniu na łapę a ta na łożysko. Sprawdził bym jeszcze luz osiowy wału.
Witam potrzebował bym schemat do mikrostyku i siłownika otwierania tylnej klapy. Auto to VW passat 2004r. kombi Problem jest taki, ze nie otwiera się bagażnik z mikrostyku tylko z kluczyka można otworzyć. Jak ktoś wie co może tam często pada? - Mikrostyk dobry - Siłownik dobry Problem chyba gdzieś na drutni jest przy module sterującym pod nogami kierowcy...
Kolego KUBA orientujesz się,który przekaznik odpowiada za siłownik regulatora dawki paliwa ?
klient zauważył że jak akumulator W takim aucie nie może być słabego akumulatora , co to za taczka znowu. Po drugie odepnij wszystko oprócz siłownika z klapy.
No to ściągaj tapicerkę i zobacz co się urwało lub np. siłownik się zablokował....
To jest passat z 1990roku
Po podłączeniu komputera pojawiły się dwa błędy: 933 - siłownik szyby prawy przód-V148 brak osprzętu / nie związany ze sprzętem, 1035 - zabezpieczenie termiczne szyby pasażera brak osprzętu / nie związany ze sprzętem. Czy problem może tkwić w zaśniedziałych stykach przy siłowniku?
rozrusznik ,półosie,dwumas,łozysko igiełkowe,pompa i siłownik sprzęgła.
można założyc zwykłe silniki 2 przewody z prowadnicami i osobna instalacja - najtaniej. Mozna wymienic moduł pod nogami i dołożyc cała instalacje oryginał = dużo drożej - lepiej kupic innego passata.
Szyba prymarzła i wysunęła sie z uchwytów a przy okazji może siłownik wywalił jakis bezpiecznik.
Dziękuję za schemat, przyda się na pewno. Mam jeszcze pytanie jak sprawdzić działanie siłownika w drzwiach i czujnika?
Niech Ci co piszą, że schemat z ETKI jest OK sami sobie jeżdżą na takim doładowaniu. Schemat jest zrypany i było dobrze a teraz źle podpięliście te wężyki. 18-tka powinna iść do turbo a 19-tka do dolotu i teraz skoro wymieniliście wężyki (ciśnieniowe) to turbo powinno dmuchać jak trzeba a jeśli nadal będzie przeładowywać to musicie sprawdzić gruchę...
Miałem kiedyś podobny przypadek. Winowajcą okazała się elektronika siłownika podnoszenia szyby kierowcy.
Witam, mam problem ponieważ nie mogę otworzyć klapy bagażnika. Podczas otwierania centralnego zamka nie słychać pracy siłownika w klapie. Kluczykiem też nie mogę otworzyć gdyż mam uszkodzoną wkładkę zamka (klucz nie wchodzi). Nie znalazłem możliwości dotarcia sie do siłownika przy zamkniętej klapie. Dostałem sie jednak do wiązki przewodów które wchodzą...
Na 3 biegu sprawdza się tak bujasz go do 3 tyś obrotów na 3 a jak je osiągnie to gaz do dechy i robisz pomiary. kierownica jest przy turbo i widać ją (jej mechanizm napędowy) od góry. jak obepniesz dźwigienkę kierownicy od siłownika to powinieneś nią swobodnie ruszać bez jakiś zacięć i skoków.
Od strony modułu leć po wiązce tam gniją masy i zasilanie. Zamek przód leci po can i steruje nim silnik szyby. Mógł pasć siłownik , wykręć wkładkę i go puknij przez otwór (od strony tylnych drzwi dojdziesz do śrubki trzymajacej).
Przydało by się chociaż napisać jaki to samochód... czy siłowniki oryginalne, czy dokładane itp. Prawdopodobnie odwrócona polaryzacja siłownika (zamień miejscami przewody).
Wymontować zamek, przelutować płytke ze switch,ami w siłowniku zamka
zamień miejscami 1-3, 4-6 Dodano po 1 nie tnij kabelków wtykę można rozebrać i zamienić same piny
gdzie kabelki od każdego siłownika Nie do siłownika tylko do modułu w drzwiach.
Wiesz, dużo spotkałem kombinacji z siłownikami i najczęściej były to siłowniki od VW Passata b3/b4 one mają co dźwigać, więc i tu by Ci spasowały. Ewentualnie mechanizm sprężynowy taki jak sie montuje do włazów sufitowych - tam są dość mocne i wytrzymałe sprężyny. Koszt pewnie w okolicach 70-100 PLN Siłowniki na szrocie ok 20-40 PLN
kolego WYSZUKIWARKA prawdę ci powie ,wpisz passat komfort i wywali kilkadziesiąt stron a ja radzę sprawdzić przelotkę w drzwiach kierowcy , ewentualnie podpiąć kompa i sprawdzić moduł komfortu i sam siłownik kierowcy
Podnosisz pedał do góry i odkręcasz odpowietrznik siłownika czasami jak jest dużo syfu to potrzebne jest niewielkie nadciśnienie w zbiorniczku ,następnie czekasz aż będzie płyn bez powietrza.No a zaraz nas pogonią!
Zamek jest sterowany z pilota nie z kluczyka, a siłowniki są oryginalne.
to szukaj usterki w module , może coś zle podłączone w tym nowym siłowniku
szyna Can w roczniku 1997-ciekawe.............
Czy pompka się dość szybko wyłącza?,jeżeli nie to jakieś nieszczelności w układzie ,lub w siłowniku.Może być że cięgno siłownika się zacina.
natomiast z bagażnikiem ciężka sprawa Nie koniecznie, przerabiałem to. Rozbierz maskownicę (pewnie wiesz jak zdjąć), wyjmujesz wtyczkę z siłownika zamykania zamka. Będziesz miał kabel nieieski i zielony (jeśli kolory będą inne to procedura się nie zmienia). Ściągasz maskownicę lewego tylnego błotnika (a właściwie odkręcasz jeden plastikowy wkręt) i...
generalnie to moduł komfortu w kufrze zdejmij osłonę, odepnij wtyczkę i sprawdź czy do siłownika dochodzi zasilanie
Witam :) A widziałeś siłownik w środku? Czy czasem nie ma połamanych zębów w zębatce napędzającej dźwignię? Pozdrawiam,
Ja tego niekumam to działa siłownik i niezamyka czy niedziała
Zgadzam się z norbert.s.. Tak robiłem u siebie i wszystko działa. Mususz tylko zadbać o jak namniejsze 'opory'. Chodzi o ty, by nic nie przeszkadzało w swobodnym przesuwaniu się cięgiełek, bo wówczas siłownik może nie domykać lub nie otwierać do końca zamka. Pzdr Grzegorz
Znaleźna przyczyna to uszkodzona wtyczka w siłowniku ręcznym oraz przetarty kabel na łączeniu
Witam I tak czy tak trzeba zwalić tapicerkę , bo wtyczka / kostka połączeniowa / jest od wewnątrz i nie wyjmie klamki . Trzeba będzie sprawdzić na złączce czy steruje CZ jeśli nie to sprawdzić wiązkę , jeśli tak to mikrus w zamku . Jest jeszcze inna możliwość sterowania , ale trzeba przeregulować siłownik . Pozdrawiam
(..) Ciągle słychać jakby w drzwiach coś próbowało samo działać. Po odpaleniu nie da się jej zamknąć ani nie da się zamknąc drzwi z pilota (...) Podobną sytuację miałem w swoim oplu. Przyczyną była uszkodzona sprężyna siłownika centralnego zamka.
Zacznij od spraw podstawowych :przewody podciśnieniowe i siłowniki czy płynnie się poruszają
opcja 1: wymienić siłownik klap opcja 2: wyprogramować w/w
85 i 86 podaj fioletowo-żółty i niebiesko-żółty z siłownika drzwi (wewnątrz drzwi)
Sprawdż czy siłownik prełącza styki wdrzwiach kierowcy
Najprawdopodobniej masz zacięty lub uszkodzony siłownik klapy powietrza ciepłego/zimnego.
A widzisz,inny ten zbiornik niż w zwykłym.Dziwne jest też to że siłownik klapki wlewu nie działał po spaleniu bezp.pompy.A on idzie z innego bezp.Ciekawe co tam zwarte.Zobacz też pod wykładziną w okolicy modułu komfortu czy wszystko nie pływa.
ja tam ostatnio miałem zimny lut siłownik (drzwi kierowcy).pozdrawiam
pomogło ale chyba wruci(styki w siłowniku od kierowcy)jak maszcz to wystarczy wyjąć wtyczke w/w siłownika, oczywiście kluczyk pszestanie działać .
koelgo napewno masz pneumatyczny zamek wiec kabli szukaj w kufrze kolo pompki powietrza Ten centralny powietrzny jest w starych pasatach,a w tym musisz odkręcić fotel kierowcy i podnieść dywan do góry tam masz moduł komfortu i w tym pasacie są siłowniki w zamkach.
Jeżeli po zalaniu szlag nie trafił siłowników to sterownik na pewno się da podmienić. Ale nie liczył bym na to że siłowniki po kąpieli są sprawne.
Moduł komfortu nie jest pod fotelem, tylko pod nogami kierowcy, ale zacznij od wyjęcia zamka, rozebrania siłownika i poprawienia zimnych lutów na płytce
Oj PAnowie! Problem polega na tym że sterowniki które otwierają klapę pochodzą od golfów/passatów ze zwykłym siłownikiem w klapie ( golf chechback lub passat B5 przed liftem). B5 po lifcie i golf kombii mimo że ma ten sam sterownik to siłownik w klapie działą jednobiegunowo i to je różni. Sam nie wiem jak to zmienić ale wydaje mi sie że spraa dotyczy...
OK.Wezmę się za to, tylko proszę o pomoc jak sciagnać i szybe i dostać się do tego siłownika ??
siłownik centralne passat siłownik klapy passat siłownik klapa passat
kupić układ scalony napięcie świetlówki laptopa obniżyć napiąć rezystor schemat
numer seryjny radio samochodowe bazar
Błąd T750 w wózkach widłowych Linde - diagnostyka i przyczyny Kod błędu T640 w wózkach widłowych Linde - diagnostyka i rozwiązania