to raczej wymiana zdemontuj i zobacz czy się rozprężają może jedna poszła i jedna prawie daje radę demontaż to chwila a koszt wymiany też niewielki 30-50 zł max
Masz rację ale doprecyzuję że centralka ma możliwość sterowania na 3 sporoby minusem, plusem, bezpośrednio siłownikami.
Podłącz do przewodu: sterowanie siłownikiem anteny.
Okej, dziękuję bardzo. Zaraz toto zamówię. Dam jeszcze info co z tym błędem od niby V107 Potencjometry do kupienia na Ali W dobieranie pobawię się na zdemontowanych siłownikach.
chodzi mi np o to co to za węże nr 38 Wężyk idzie od elektrozaworu regulacji ciśnienia doładowania do siłownika wastegate
Wystarczy komplecik z siłownikami uniwersalnymi 3,5 kg. kosztuje 70 zł. Trzeba tylko dobrze dopasować cięgna. Jakbyś był zainteresowany daj znać.
Najlepiej jak wepniesz się do grubego czerwonego przewodu w skrzynce bezpiecznikowej (główne zasilanie) i zrobisz osobny bezpiecznik 20 A na zasilanie twojej centralki)
Masz dokładany.Znajdź starą centralę a tą ustaw na sterowanie siłownikami.
Rozwiązanie - uszkodzony siłownik .
Nie wiem ,ty też nie wiesz na 100% co ten magik wymienił ?kompletne sprzęgło to zawsze jest tarcza, docisk i łożysko oporowe. nie ma czegoś takiego jak zbrakowane łożysko, jeśli założone nowe musi być wszystko OK, nie ma prawa hałasować na luzie. Jeśli hałas jest a po wciśnięciu sprzęgła nie ma jest to wina popsutego łożyska ,po mojemu nie wymienili...
A z jakiego pwoodu może nie dochodzić do końca siłownik?
Kable w gumowej przelotce sprawdzałeś , jak całe to trzeba sprawdzić sam siłownik.
Zacząć od sprawdzenie wiązki w miejscu gdzie wchodzi w drzwi, zdjąć tapicerkę i sprawdzić siłownik.
Jeśli jesteś pewny ze drugi siłownik jest sprawny, i wszystkie bezpieczniki są całe, szukaj uszkodzenia w okablowaniu. Sprawdź czy siłownik klapy jest poprawnie zasilany.
Posiadasz zamek centralny oryginalny, czy dokładany? Rozumiem, że słyszysz cyknięcie przekaźnika w centralce zamka, jeżeli tak to sprawdź, czy wychodzi z centralki sygnał sterujący siłownikami.
zapewne wyskoczyły lub poluzowały sie plastikowe tryby w centralnym, czeka Cię wymiana całego siłownika, w drzwiach przednich jest to master. Wymiana jest prosta, wystarczy odpiać przewody i i wyjąć siłownik z mocowań. Możesz też przed demontazem sprawdzić zasilanie podczas pracy centralnego.
Na 99% uszkodzony siłownik PP drzwi lub kable do niego
Możesz go spokojnie odkręcać. I podstawić zamiast niego siłownik uniwersalny. Nawet cięgno zostawisz oryginalne. Ewentualnie do otworów po oryginalnym siłowniku przykręć blaszkę montażową, a siłownik uniwersalny niżej (jeśli będzie za długi). Ja w oplach tak robiłem, ze górny otwór w siłowniku to dolny otwór w stelażu, a blaszkę przykręcałem do stelaża...
Tak na pozostałych pinach jest masa Pacjent Skoda superb 2010r 2.0Tdi 170km Kombi klapa otwierana ręcznie bez elektrycznych siłowników
Miernik słabiutki, ale spróbuj zmierzyć napięcie pod obciążeniem [z podłączonym siłownikiem]
Gdybyś miał siłownik sterujący po stronie pasażera to dałoby się wykluczyć zwarcie, bo sterowniki padają baaaardzo rzadko, a tak dalej są dwie opcje- zwarcie, albo siłownik.
Konieczna była wymiana całego siłownika centralnego zamka.
1. Obowiązkowo popraw pisownię swojego postu. Funkcja ZMIEŃ ci w tym pomoże. 2. Dokop się do sterownika, wysteruj siłowniki w drzwiach na krótko i sprawdź, czy działają. 3. Zmierz, co się dzieje na wyjściu ze sterownika na siłowniki.
A czemu wymieniałaś zamek? Podobny objaw miałem jak kupiłem zamek od anglika. Można oddzielić sam zamek od siłownika i złożyć z dwóch jeden pozostawiając oryginalny siłownik.
zbyt ciasna praca siłownika lub nie dokładnie zamocowany siłownik z czasem się przestawił w niewygodne położenie a że bolec ciężko pracuje to norma bo siłownik master nie ma sprzęgiełka zdjąć tapicerką i poprawić ( a skoda ma bardzo ciasno w drzwiach na pracę dostawianych siłowników)
Brązowy przewód we wtyczce siłownika to (-)
Mam tylko siłownik od zamka i 5 kabli. Masz dołożony uniwersalny centralny zamek, teraz trzeba wewnątrz auta odnaleźć centralkę sterującą siłownikami i podłączyć sterownik radiowy , o ile się da bo nie do wszystkich centralek sterujących siłownikami da się to zrobić
Otwierasz drzwi z kluczyka w drzwiach kierowcy, tak? Więc po prostu otwierasz zamek bez udziału siłownika. Odszukaj przewody od siłownika do tych drzwi i spróbuj wysterować bezpośrednio. Jak nie zadziała, to szukaj usterki w drzwiach i przelotce. Bo albo przewody, albo siłownik.
Niebieski i zielony steruje siłownikami /podaje na przemian + i – otw zamknij na silnik/ Biały brązowy to sterowanie ręczne otwierania i zamykania , po dotknięciu któregoś z nich do masy / czarny / to powinno się otworzyć lub zamknąć . W siłownikach są mikrusy które realizują tę funkcję . Być może źle są wyregulowane siłowniki master
Co do klimy klasyka czyli uszkodzony potencjomter w siłowniku klapy temperatury (V68) . Jak każdy potencjometr wyciera się i klima nie wie w jakiej pozycji jest klapa i losowo daje na max zimne lub ciepłe. Poradników i filmów jest wiele. Niestety dostęp słaby ale da się wymienić. Sam potencjometr ciężko dostać raczej cały siłownik klapy.
Może pomiędzy karoserią a klapą z lewej strony? W tej harmonijce jest wiązka i może tam się kabelki przerwały? A siłownik dobry?
Okej ale gdzie dokładnie znajdują się te siłowniki?
a pomoże coś tester?? wątpię zapewne wskaże że brak zasilania w tym siłowniku itp.
Uniwersalne wchodzą-zawsze montuje do Felicjii
Na pewno nie zapchany intercooler. Jest jeszcze jedna rzecz o której nie wspomniałeś i pewnie nie sprawdziłeś a która powoduje błąd przeładowania. Nie chcę jednak nic sugerować. Pokaż zatem parametry jakie odczytywałeś przy diagnozie tej usterki bo z pewnością je logowałeś. Interesują mnie grupy 011 i 010 logowane dynamicznie. Turbo sam czyściłeś i...
Podaj na siłownik 12V i zobacz czy zadziała. Bedziesz wiedział czy wina siłownika czy instalacji.
Witam Bagażnik otwierany jest z innego przycisku w pilocie czy ten sam ? sprawdzałeś miernikiem czy sygnał do głównego siłownika dochodzi ?
Witam. Sprawdź okablowanie siłownika w drzwiach kierowcy bo to on jest odpowiedzialny za kontakt potrzebny do wysterowania centralki a co za tym idzie pozostałych trzech siłowników. Pozdrawiam.
Kupiłeś "deffner"? Ja swoje regenerowałem. Jeśli ich jeszcze nie wyrzuciłeś dam Ci kontakt. Gościu robi profi robotę. chcesz powiedzieć że obydwa komplety siłowników są do bani?
1-sza sprawa prowdopodobnie komputer w samochodzie wpisał sobie błęda pasowałoby go podłączyć do komputera i to wykasować oprogramowanie do vw skoda jest popularne i z tym niema problemu 2-ga sprawa prawdopodobnie jeżeli jest fabryczny c.z to powinno ryglować klapę sprawdz może siłownik jest uszkodzony
Ja mam taką nie typową metodę ale działa, trzeba oklepywać drzwi ręką w okolicach zamka, jednocześnie bawić się pilotem zamykanie otwieranie aż w końcu zadziała, jeśli problemem jest zaśniedziały styk lub szczotki silniczka w samej jednostce siłownika zamka centralnego.
W siłowniku master masz dodatkowy przełącznik krańcowy - 3 przewody: jeden wspólny jest zwierany z jednym z pozostałych w zależności od położenia siłownika (otwarty/zamknięty).
Jeżeli temat jeszcze aktualny, sugeruję sprawdzenie siłownika zamka drzwi od kierowcy. Kluczem trzeba mocniej przekręcić aby otworzyć zamek mechanicznie ponieważ siłownik nie działa. Może też być kwestia przełamanego (przerwy) przewodu zasilającego siłownik tych drzwi.
Felicja nie ma w kasecie zamka switcha sterującego. Switche są zespolone z siłownikami drzwi przednich.
Witam ma moze ktos jakis poradnik jak te regulacje zamienic na elektryczna? Ja ostatnio zmieniałem u siebie. Mam z czeskiej strony instrukcję krok po kroku, nawet jeden regulator z Octavi mam na zbyciu, bo zamówiłem 2 i ostatecznie zamontowałem z Fabi. Napisz do mnie to chętnie podzielę się posiadanymi materiałami.
Witam mam pytanie czy alarm firmowo montowany w skodzie felicji LEGEND ma wyjście na centralny zamek czy trzeba na przekaznikach robic? i czy duży problem jest z zamontowaniem siłowników w drzwiach w skodzie?
Ale taki sterownik nie ma przeciążenia tylko na sztywno ustawiony czas. Jeżeli szyby są zamknięte, to i tak podaje na domykanie prąd przez np. 20 sek. Ciekaw jestem, co pierwsze się upali, styki przekaźnika w sterowniku, czy zabezpieczenie siłowników szyb... Zainwestuj chłopie w PORZĄDNY sterownik domykania szyb z przeciążeniówką bo zaoszczędzisz na...
Rany !!!! Wszystko chcecie naprawić fejs vagiem ? Micro w zamku klapy do wymiany i tyle. Lub siłownik się skończył.
Kontrolka do plusa ,drugi styk do brązowego lub białego , na jednym ma mignąć przy zamykania ,na drugim gdy otwierasz. Bardziej bym się skupił na tych pozostałych. Wepnij jeden przewód kontrolki do niebieskiego,drugi do żółtego,powinna zapalić się i przy zamykaniu i przy otwieraniu. Jeśli nie to uszkodzenie pomiędzy siłownikie a centralą w środku,jeśli...
witam, chce sobie zrobic taki wlasnie bajer, aby bagaznik sam sie otwieral (nie puszczal tylko zamka ale rowniez sie unosil). Teraz moje pytanie, czy wystarczy wsadzic do bagaznika silownik o sile 8kg? i podlaczyc go do centralki sterujacej? na pilocie mam przycisk specjalnie przeznaczony do bagaznika. Czy jeszcze potrzebny bylby jakis silownik? jest...
..Pozostały tylko takie usterki jak ten nieszczęsny wskaźnik (który mnie denerwuje strrrasznie) i kontrolka od poduszki powietrznej (nie świeci się przy przekręceniu kluczyka w stacyjce) oraz podnoszenie prawej szyby (elektryczne). wskażnik temperatury - to albo oszukuje czujnik ( warto sprawdzic charakterystykę lub zmienić na inny) albo sam wskaźnik,...
Witam.Mam uszkodzony siłownik lewy przód.Nie chcę na razie zdejmować boczku i sprawdzić czy w samochodzie Skoda Okctawia rok 2003 można zainstalować siłownik uniwersalny (bo takowe posiadam) czy musi być orginalny od skody.Jeśli ktoś próbował takowy zainstalować prosiłbym o radę.
Mam Fabię 2 lata starszą, jak ją kupiłem nową to zdecydowałem o założeniu zamka centralnego. Miałem zestaw uniwersalnego zamka TYTAN. Pomyślałem, że skoro sam będę zakładał to kupię w serwisie skody oryginalny dedykowany do tego samochodu. Jakie było moje zdziwienie, gdy po rozpakowaniu okazało się, że jest montowany na tej samej zasadzie co uniwersalny....
dołożony uniwersalny moduł do otwierania z pilota z tego modułu wysteruj bezpośrednio motor siłownika w klapie, z pominięciem jego sterowania
pompa paliwa chodzi niezależnie od regulacji wentylacją a wracając do tematu to prawdopodobnie słychać pracę siłownika klapy wewnętrznego obiegu
dzięki za odpowiedź podpiąłem bez centralki same siłowniki do alarmu.nawet działa :)pozdrawiam
Trzeba wejść do bagażnika i można otworzyć zwykłym śrubokrętem. Śrubokręt wkłada się w szparę pomiędzy klapą a nadwoziem przy zamku, nie pamiętam tylko z lewej czy z prawej strony i przesuwa się w bok. Jest tam taka dżwigienka którą trzeba przesunąć i zapadka się otwiera. Jeżeli nie działa z centralnego zamka, to prawdopodobnie uszkodzony siłownik (częsty...
Centralny z kluczyka pewnie nie działa bo jest uszkodzony styk w zamku kierowcy. Szyby masz już rozwiązane. Póki sterownik nie będzie widział pozycji siłownika zamka to centralny działać nie będzie.
Schemat podłączenia siłownika klapy tylnej montowanego w VW, Skoda. Może ma ktoś sprawdzony sposób na ten siłownik żeby nie skakał jak tygrysek misia Puchatka 😃??? Może jakiś schemat macie. Tak to ma działać jak dasz na stałe prąd do silnika to się spali
Master tylko w lewych.
Alarm podaje tylko impuls na centralke od centralnego zamka tak więc może ten impuls nie dchodzi lub centralka od zamka nawala. Ale raczej sądze że będzie winny siłownik sterujący master.
Opisz szczegółowo usterkę. Co już sprawdziłeś, wyeliminowałeś, zdiagnozowałeś, ... Otwieranie bagażnika w Fabii, wyglądało tak: https://obrazki.elektroda.pl/1758613100_... Jeżeli masz przycisk na tapicerce drzwi kierowcy, to do sprawdzenia CAŁA wiązka elektryczna od przycisku po siłownik w klapie bagażnika.
to nie musi być zamek --kiedyś w octavi gościowi nie działał przedni i przyczyna była w zalanym wodą sterowniku przy silniku szyb elek.
Więc zdejmij tapicerkę kierowcy odłącz siłownik i zobacz czy wtedy zadziała z pilota.Siłownik w przypadku zamka fabrycznego steruje poprzez podanie jak tez zabranie masy natomiast przy module można wysterować impulsami masy.
Witam zakupiłem centralkę LB 402 i chciałbym podłączyć ta centralkę aby otwierać i zamykać z pilota zamki i mam pytanie które przewody mam podłączyć aby centralny zamykał i otwierał dodam że siłowniki centralnego mam 5 przewodowe o kolorach czarny,zielony,niebieski,biały,brązowy auto Skoda Octavia I.prosze o porady.pozdrawiam https://obrazki.elektroda.pl/5690444800_...
Do wymiany siłownik. Ewentualnie jeszcze wiązka w drzwiach do przepatrzenia.
Jest sposób czysto mechaniczny, rozwala się siłownik elektryczny przymocowany do zamka i otwiera zamek
Może być uszkodzony siłownik sterujący (master) w drzwiach kierowcy bądź pasażera.Pomimo że zamek jest otwarty siłownik podaje sygnał że zamek jest zamknięty i wysyła informację do centrali żeby zamknęła zamek,lub odwrotnie auto próbuje zamknąć zamki (jeżeli ma funkcję antyporwaniową ) ale któryś siłownik daje informację o otwarciu. Proponuję zacząć...
tak da rade
Jak drzwi otwarte , to i pipkiem nie zamkniesz zamka , to jak mógł otwierać z pilota.? Chyba ,że słyszy tylko "stęknięcie" siłownika sądząc ,że to otwieranie!
Łapa siłownika sprzęgła - zobacz czy ma luz.
Czy ktoś wie może gdzie szukać źródła tego problemu? W wyszukiwarce, bo wiele było takich tematów i w skoku siłownika master - regulacja.
Kolega podłączy silownik w odwrotnej polaryzacji, i będzie spokój. Mam nadzieje, że ten siłownik to jest elektryczny z silnikiem :-)
I siłownik z cięgnami, może być niesprawny lub zatarty. Nie ma tam czegoś takiego Zamek ma siłownik, a od zamka do klamki wewnętrznej prowadzi cięgno Bowdena.
Regulacja jak w maluchu. Śrubką mieszanki ustawiasz najwyższe obroty (wykręcasz do osiągnięcia najwyższych obrotów, potem powoli wkręcasz, aż silnik zacznie przygasać i lekko wykręcasz), a śrubą obrotów (tą od przepustnicy ustawiasz obroty na 850. Przepustnicę rozruchową ustawiasz na znaki. Luzując trzy śrubki. Ważne jest, ąby siłownik pull-down pracował...
Uszkodzone zamki w drzwiach. W VCDSie będzie ładnie widać w blokach pomiarowych czy drzwi są otwarte czy zamknięte, w jakim położeniu są siłowniki w zamkach.
jak się uprzesz to uniwersalnego też założysz
Wysuń płytkę modułu z silnika, sprawdź, czy nie pojawiła się wilgoć i śniedź w środku. Być może trzeba będzie troszkę zniszczyć część plastików wokół gniazda. Uszczelnisz to silikonem lub klejem na gorąco. Kilka octavii zreanimowałem w ten sposób.
Witam rozbierz siłownik w środku jest silniczek i zobacz czy jest sprawny
Witam serdecznie. Zajrzyj pod fitr przeciwpyłkowy czy otwiera się klapa od obiegu zewnętrznego. Jak jest zamknięta to będzie parowało. Siłownik znajduje się za schowkiem przy prawym słupku i jest od tego bezpiecznik.
A jak próbowałem otworzyć klamką wewnętrzną i przytrzymać przycisk to nie dało rady go utrzymać Rozłącz akumulator wtedy siłownik nie wciągnie ci przycisku :D
Zobacz też przewody pomiędzy drzwiami a wnętrzem. O ile pamiętam, biały to masa do siłownika,czarny i żółty sterowania,zamknij/otwórz.
Dziękuję za odzew :) A możesz mi wytłumaczyć co jest nie tak w podłączeniu tego zaworka? Notlauf nie występuje. Występował na poprzednim silniku ale to przez to, że kierownice turbosprężarki się zacinały. Jak sie tak teraz przyglądam temu zdjeciu to chyba ten wezyk n75 jest czyms zaslepiony,a wiec jak nie ma notlaufu to znaczy ze siłownik chyba jest...
Włącz w miejsce siłownika żarówkę 21W i zobacz jak się zachowuje.
Jeśli nie ma centralnego zamka to niekoniecznie polecam alarm- bo bedzie to ciągle wyć. Wtedy ludziska najpierw otwierają z klucza no i wyje , a potem wyłączają alarm . Jeśli alarm, to proponuję założyc od razu zamek centralny. Alarmy są przeróżne, sam montuje mało znane, ale niezawodne, a są znane i takie sobie co do funkcjonalności. Pożądny warsztat...
Typowa bolączka całego wytworu koncerny Vag z tego okresu. Padł tzw siłownik klapy temperatury a dokładnie to potencjometr obrotowy który odpowiada z sygnał zwrotny o położeniu klapy. Sprawne używane można dostać za 50-100PLN nowe około 300 pln. Tylko wymiana wg ASO wymaga demontażu deski rozdzielczej tak by swobodnie dostać się centrali klimatyzacji....
Tam chyba siłownik jest w zamku wiec zamek raczej do wymiany.
W takim wypadku niezbędny jest sterownik alarmu podpięty do centralnego zamka z dodatkowym kanałem podpiętym przez przekaźnik do siłownika pokrywy bagażnika.
Czyli zostaje tylko wymiana zamka ? Zdemontuj tapicerkę drzwi kierowcy i odłącz wtyczkę z zamka drzwi . Jeżeli to nie pomaga - tak samo w drzwiach pasażera. Jest też możliwe, że c.z. jest niefabryczny i rozregulował się lub uszkodził siłownik master. Dowiesz się po demontażu tapicerki.
A więc do sprawdzenia 1.Wiązka w drzwiach kierowcy 2.Siłownik w drzwiach kierowcy Pozdrawiam
Siłownik pneumatyczny jest do chłodnicy spalin. Sam Egr jest elektryczny. Co do pompki zerknę jutro na schemat, silnik CFF ?
Jeżeli chodzi o podgrzewanie szyby to sprawdź bezpiecznik, odnośnie centralnego zamka i szyby to musiałbyś ściągnąć tapicerkę i boczek z drzwi i zobaczyć czy szyba o coś się nie przycina a jeżeli chodzi o centralkę to zobacz czy siłownik podczas otwierania i zamykania pracuje.
Ja obstawiam mechanikę. Sprawdź czy słychać pracujący siłownik centralnego w tym zamku. Jak tak to mechaniczna usterka.
Witam, Skoda Fabia II BXW, szyby elektryczne przód + dołożony alarm z domykaniem szyb. Drzwi kierowcy otwarte czy zamknięte a kontrolka pali się cały czas przez co nie można zamknąć auta z pilota i włącza się alarm. Na schemacie zaznaczyłem przewód który idzie od czujnika w zamku drzwi kierowcy do modułu podnośnika szyby kierowcy, po odcięciu go czujnik...
Skoda zachodu i pewnie koszty nie z tej ziemi :) więc niestety trzeba się przyzwyczaić i płacić za swoje błędy :) Wielkie dzięki za pomoc panowie:)
Problem rozwiązany, winne były dwa siłowniki od centralnego zamka. Wymienione i wszystko działa ja powinno.
Dzięki za podpowiedz u mnie obluzowane okazało się mocowanie siłownika i to powodowało że c. zamek się blokował.
wydaje mi sie że w Octawii zamki jak i inne sterowane są po sieci CAN to chyba "na krótko" siłownikiem nie otworzysz tego :( ale sprawdzałeś czy nie da się otworzyć "ręcznie" - po odłaczeniu przewodów z drzwi?
Nie ma się czym na razie przejmować. Za taki stan rzeczy odpowiada mechanizm tzw. przewyższenia obrotów i to co czyni kierowca. No może trochę konserwacji urządzenia by nie zaszkodziło. To znaczy: w Favoritkach z gażnikiem Pierburg, jest tak: przed odpaleniem trzeba nacisnąć pedał gazu, po odpaleniu obroty powinny wejść na 2000 rtysiące, po naciśnięciu...
Regenerowane nie koniecznie jest dobrze ustawiona, spróbuj poprawić regulację na śrubie regulacyjnej albo w siłowniku jest za słaba sprężyna i nie reaguje natychmiast gdy trzeba zmniejszyć doładowanie.
siłownik skoda fabia siłownik klapy skoda siłownik klapa skoda
subwoofer aktywny harman zasilacz linksys wrt54gc mercedes wtryski sprinter
ue46es podświetlenie termet minimax
Jak odblokować Nokia 500 Mobile Security? Jak zmienić język w aparacie fotograficznym z chińskiego na angielski