Jak masz odczyt błędu to F6 naciskasz bodajże i się pokazuje ramka z parametrami. Wykasuj te błedy i zobacz które z nich wrócą
Wszystko wskazuje na skład mieszanki. Podgląd podczas jazdy na ciśnienie gazu i wydatek wtrysków.
Ja jestem jednak za czystą mechaniką . Jedyne półprzewodniki to alternator i radio . Nie przesadzajmy - elektroniczna kontrola składu mieszanki, wtrysku i tym podobne bajery sens mają - w końcu wymierny jest wzrost osiągów i zmniejszenie spalania. Ale jak ktoś używa karty zbliżeniowej i kupuje specjalne etui do tej karty, żeby mu kasy nie ściągnięto...
Przyczyn może być dużo, a większość już wymieniłeś. Sprawdź szczelność dolotu, a potem sprawdź dane jakie sterownik otrzymuje z czujników. Trzeba sprawdzić przepływomierz oraz sondy przed i za jak pracują. Temperatura silnika czasy wtrysków, otwarcie przepustnicy,
Pierwszy to od zmiennej długości kolektora ssącego, a dokładniej elektrozaworu nim sterującego (lub okablowania) W sumie mało istotny. Drugi to błąd składu mieszanki, tu przyczyn może być wiele, przepływomierz, ciśnienie paliwa, wtryski, EVAP itd.
Tak, to co zaznaczyłeś i przy pracy na LPG będzie aktywny błąd sondy lambda ale dzięki temu sterownik wtrysku benzyny nie będzie wprowadzał żadnych adaptacji składu mieszanki podczas jazdy na LPG, przy emulacji na "Standart (0..0,8)" niestety wprowadza, bo nie zawsze oczekuje λ=1.
Jaki skład na wolnych? Moze przepustnica brudna, moze dolot, wtryski przytkane od jazdy na lpg?
Jak na gazie jest ok to zapłon można wykluczyć (gdyby to był zapłon byłoby gorzej). Błędy to ewidentnie brak przyspieszenia wału które wskazywało by na brak zapłonu (czujnik położenia wału nie wykrywa przyspieszenia wału po podaniu iskry na cylinder) na 4 cylindrze i losowych cylindrach. Pozostaje więc skład mieszanki. Do sprawdzenie ciśnienie na listwie...
Zawsze musisz dostroić skład mieszanki - nawet po przerzuceniu wtrysku do takiego samego pojemnościowo silnika.
Najpierw to czasy wtrysków, podciśnienie w kolektorze i potwierdzenie składu mieszanki z analizatora.
Sprawdzić zawór dodatkowego powietrza czy jest odpowiednio przymocowany do rury od chłodzenia bo jak wisi w powietrzu i jest grzany tylko elektrycznie to potrafi oscylować. I jeszcze bardzo ważna rzecz, szczelność dolotu szczególnie odma. Najlepiej zrobić przeróbkę i przenieść odmę przed przepływomierz bo w tych silnikach ew. przedmuchy z odmy zakłócają...
Sonda lambda ma wpływ na dawkowanie paliwa. Dokonuje ona pomiaru składu spalin i gdy jest ona nieodpowiednia reguluje skład mieszanki paliwowej. Na oko może wydawać się że nic nie dzieje ale całkiem inaczej jest przy naprawdę obciążonym silniku. Prawidłowy skład mieszanki to napięcie generowane na sondzie coś ok. 0.5V (ale sprawdźcie bo mogła mi się...
Dobrze zaznaczyłeś. Takie czarne pudełko to przekaźnik pompy. Te dwie "cegły": -taka wyższa, czarna, bardziej z tyłu, to sterownik wtrysku, -niższa, bodajże srebrna, to sterownik ABS'u Dodano po 1 Aparat zapłonowy masz dobrze ustawiony ? jakoś mocno przekręcony... Podniesione obroty jałowe to może być źle ustawiony lub wytarty potencjometr klapy spiętrzającej...
561 dopasowanie(ustalenie) składu mieszanki przekroczona wartość adaptacji - mnożenie Przede wszystkim to rozjechały się korekty składu mieszanki w sterowniku wtrysku benzyny = źle skalibrowane mapy korekcyjne LPG lub źle ustawiona emulacja lambdy (zależnie czy masz instalację IV czy II generacji).
ad. 1. Ze względu na posiadanie możliwości dynamicznej regulacji składu mieszanki i funkcję odcięcia paliwa podczas hamowania silnikiem - II generacja. Można by się zastanowić też nad III-generacją ale to stosunkowo rzadko u nas spotykane rozwiązanie. IV generacja jest nieuzasadniona finansowo (koszty montażu) aczkolwiek, wbrew opinii niektórych, możliwa....
Sprowadź czy nie masz problemu: - czujnikami położenia walków - czy regelacja biegu jałowego jest prawidłowa - ewent stan układu podawania paliwa (cienienie na niskich obr /wyższych obr), jesli tak to możliwy jest problem z pompa iz podaje ona niewłaściwa mieszankę stechiometryczna do ilości obrotów, silnik prze t wchodzi na wyższe obroty. Nie jest...
Zawory oczywiście reguluje się na gorącym silniku. Na zimnym trzeba dodać po 5 setnych. Nie kojarzę, żeby w Abimexie regulowało się ręcznie parametry wtrysku, w tym skład mieszanki. Za to odpowiada m.in. odczyt z MAP-sensora, który z tego co kojarzę lubił się psuć. Gdzieś w sieci krążą mapy do Poldka, sam ściągałem i wgrywałem. Potrzebny był komputer...
Nie wiem jak to jest dokładnie z tym IMMO w clio i tu nie pomogę a co do mapy to nie wiem jak by to wytłumaczyć jest to tak jaby program który steruje pracą wtrysków i można w nim zmieniać parametry typu skład mieszanki i czasy wtrysków. Nie powiem dokładnie bo na francuzach nie działam i dlatego swoje autko musiałem zaprowadzić aby mi ustawiono kompa....
stoi w miejscu 0,2V odpiołem emulacje sprawdzałem miernikiem i na vagu na gazie próbkuje ok na benzynie czas wtrysku 5,5ms to dużo powinno być ok 3,5ms.Chyba że wtryski są zapchane i nie wtryskuje tyle paliwa co powinno?Wykazuje błąd sądy lambda błąd składu mieszanki kabelki sprawdzałem
Jak napisał moderator tzok , skoro auto jest na wtrysku to nie ma ani ręcznego, ani automatycznego ssania. Sprawę składu mieszanki załatwia komputer samochodu na podstawie informacji z czujników. Radzę się zastosować do rady moderatora. Dalej niech się wypowiedzą znawcy układów wtryskowych. W takim razie problem został od początku błędnie sformułowany,...
Po to głównie wymyślono wtrysk, żeby lepiej dobierać skład mieszanki i zapewnić większą ekonomikę. Choć przy zasilaniu LPG nie ma to większego znaczenia, jedynie o tyle, że instalacja II generacji w samochodzie z wtryskiem SPI ma możliwość pewnej korekcji składu mieszanki w oparciu o odczyt z sondy lambda.
2,5 czego? Czasu wtrysku może? Skład mieszanki jest liczony dla układu wydechowego. Zmień gazownika to raz, dwa to dowiedz się dokładnie wartości czego podał i czego dotyczą bo nie ma możliwości wyliczenia składu mieszanki dla poszczególnych cylindrów.
Czasy wtrysku gazu nas mało interesują, obserwujemy ciągle czasy wtrysku benzyny. Najlepiej najpierw sprawdzić ustawienie instalacji gazowej podczas jazdy, bo to może mieć wpływ na przełączanie na zasilanie gazem dlatego że np jeżeli instalacja gazowa jest ustawiona za ubogo to sterownik benzynowy adaptuje sie do zbyt ubogiej mieszanki i wylicza że...
Zacznij od błędów. Masz nieprawidłowy odczyt temperatury. Bez tego nie ma odpowiedniego składu mieszanki. Przechodzi po rozgrzaniu CL.
II różni się od I tylko elektroniczną centralką i aktuatorem w miejscu registra na wężu między parownikiem a mikserem. Stosowanie instalacji I generacji w samochodach z katalizatorem jest niedozwolone. Ogólnie rzecz biorąc to I generacja jest odpowiednikiem zwykłego gaźnika, II generacja to odpowiednik elektronicznego gaźnika z sondą lambda, III generacja...
Przyszło mi do głowy, że jeśli planujesz komercyjne przeznaczenie to chyba lepiej rozdzielić funkcje i zrobić oddzielne urządzenia do pomiaru EGT i AFR. Po prostu nasz rynek jest biedny i łatwiej będzie sprzedać pojedyńczy, ale tańszy wskaźnik. Poza tym coraz więcej jest ,,uturbionych" samochodów, w których coś tam steruje składem mieszanki i wtryskiem,...
To już robiłem wytryski też. Słuchając tego silnika to przed wystąpieniem problemu na rozgrzanym silniku i wolnych obrotach to przed wyłączeniem wtrysku zaczyna dziwnie iść jakby skład mieszanki się zmienił. Wyłącze i włącze silnik dodam gazu i ok na chwilę
Tak, dziura w wydechu w okolicach sondy lambda może powodować jej błędne odczyty. Zobaczy za dużo tlenu, będzie chciała by komputer skorygował skład mieszanki, zwiększając dawkę wtrysku. Sondę możesz pomierzyć sam multimetrem. Dokładnie, chodziło mi o czujnik temperatury cieczy chłodzącej.
Witam. Wtryskiwacz jest odcinany przekaźnikiem, ale i tak przeczyściłem styki. Podjechałem do gazownika, który porównał skład spalin na gazie i z odłączonym sterowaniem wtrysku. Skład mieszanki był bez zmian, więc stwierdził, że paliwa nie pobiera. Zapytałem sie go o odcięcie pompy, stwierdził że można to tak zrobić, ale gazownicy oficjalnie nie mogą...
Po mojemu jest tak : ponieważ został wycięty katalizator spaliny dostały większej prędkości, ponieważ sonda nie jest w stanie wyłapać z szybko opływających ją spalin prawidłowej ilości tlenu sterownik wtrysku zaczyna wzbogacać mieszankę , sonda zaczyna pracować i wszystko w porządku tylko że silnik pracuje na wzbogaconej mieszance a myśli że wszystko...
Panowie gdzie jest ten stycznik nastawnika??:) Bo coś nie bardzo mogę załapać. Czy to ten TPs?? I prosiłbym o materiały na temat tego wtrysku, to może wkońcu bym go ustawił. Wczoraj ustawiłem luz zaworowy, samochód fakt chodzi ciszej ale obroty te same. I wczoraj wykrecając świece (przejechane na nich z 50 km) to świecy z cylindra 1 i 4 miały strasznie...
dlatego do takiego czegoś kupuje sie książke z tym bezpiecznikiem chodzi o to czy nie ma gdzies kabel przetarty bo wtedy prąd sie zmienia , trzeba także wiedzieć czy czasem nie jest pod nim komputer podłączony bo może to mież wpływ na falujące obroty wtryski skład mieszanki itp.
...a reszta silnika i osprzętu? Wtrysk pośredni, aby miał sens, wymaga specyficznego ukształtowania komory spalania i denka tłoka. Dawkować paliwo jedynie w oparciu o kąt otwarcia przepustnicy można tylko w silniku pracującym ze stałym obciążeniem. Najprostszy system do wtrysku pośredniego wymaga czujnika kąta otwarcia przepustnicy (TPS) oraz czujnika...
Zapomniałem napisać o jednej ważnej kwestii. W silniku zasilanym gaźnikiem przejście na E10/E85 wiąże się z gruntownym przeregulowaniem gaźnika (wymiana dysz) ze względu na inną gęstość i inny stosunek mieszanki stechiometrycznej. Silniki zasilane wtryskiem paliwa potrafią wykryć zmianę składu paliwa i skompensować ją odpowiednimi korekcjami. Poza tym...
Tak jak pisałem spaliny wydostające się z tłumika mają czarny kolor auto jest mułowate i nie ładnie pracuje. Powiedz mi czy napięcie na sondzie powinno być ciągle 0,7V czy też oscylować wkoło 0,5V, bo przecież silnik chyba nie ustawia idealnego składu mieszanki, tylko bada co chwile skład spalin, koryguje czas wtrysku i raz ma mieszankę ubogą raz bogatą....
Nie jestem biegłym z dziedziny. Ciężko mi określić adaptację składu mieszanki, nie znam tematu. Jeden z mechaników ( byłem już u kilku) powiedział że wtryski są dobre bo podmieniał je na inne, wydaje mi się, że ten skład mieszanki też robił
Silnik 1.6 wtrysk wielopunktowy bosch motronik
W silniku wolnossącym przyrost mocy nie jest spektakularny, robi sie to tylko po to aby skorygować skład mieszanki i kąt wyprzedzenia zapłonu oraz wtrysku po innych modyfikacjach.
Sprawdż kod usterki jeśli dotyczy regulacji składu mieszanki na biegu jałowym sprawdż uszczelkę pomiędzy wtryskiem a kolektorem ssącym ewentualnie wszystkie podciśnienia połączone z monowtryskiem za przepustnicą.Zakładam ,że silnik jest na monowtrysku.
Podczas pracy na LPG wtryskiwacze benzyny są odłączone, emulator wtryskiwaczy to po prostu odpowiedni rezystor włączony w miejsce wtryskiwacza, aby centralka wtrysku benzyny nie zgłaszała uszkodzenia wtryskiwacza (otwarty obwód). Nie wiem czemu służy ten potencjometr (zapewne reguluje czas przełączania z benzyny na gaz i na odwrót), ale jego ustawienie...
Jaka powinna być oporność na grzalce? Napięcie z podglądu parametrów podałem wyżej. Według informacji podanych na forum nie powinno być wyższe niż 1 volt. U mnie przekracza. Jeśli chodzi o przewody sygnalowe to jeden powinien mieć stałe napięcie a drugi zmienne w zależności od pracy silnika? Dodano po 2 Jeśli za spalanie jest odpowiedzialna tylko sonda...
Jak przy jeździe na LPG sterownik wtrysku widzi 0.35V to nie ma cudów - musi wejść w tryb awaryjny, ale najpierw zrobi wszystko (adaptacje) żeby uzyskać poprawny (w/g sondy) skład mieszanki. Dlatego przy jeździe na LPG I/II generacji konieczny jest emulator sondy i najlepiej żeby emulował... awarię sondy (zwarcie do masy). Check również się zaświeci...
zrób trasę tak z 30km i potem zobacz. Potem będziemy się zastanawiać. teoretycznie: Jednopunktowy wtrysk paliwa czyli najlepszy skład mieszanki mają tylko dwa środkowe cylindry.
Witam. Mam takie pytanie czy po wejściu w programie elpigazn 5.0.5 w konfigurację, modyfikacja mieszanki dodając np +5 lub zmniejszając np -5 wpływam na czas otwarcia wtryskiwaczy a zarazem na skład mieszanki. A mianowicie czy po dodaniu jakiejś wartości wzbogacam mieszankę a po odjęciu ją zubażam?
Skoda 1,4 i dwa kolektory wydechowe , jeszcze pewnie widlasty silnik : 2 na 2. Czy widzieliście w tym silniku dwie sondy , 1 przed i 2 za katalizatorem? Masz problem ze składem mieszanki. Może na pierwszym lać wtrysk. Dodano po 28 Z tym lejącym wtryskiem , dałem ciała , nie doczytałem , że to uboga mieszanka ....
Wydaje mi się na 99,9% że musi sam przerzucać. Czyli masz sam program bez interfejsu? Zrozumiałem że zestaw. Spróbuj w każdym razie sczytać czym możesz jak najwięcej się da, czasy wtrysku, składy mieszanki- długodystansowe i krótkodystansowe itd. Porównamy w moimi i powinna znaleźć się przyczyna. A co do interfejsu to właśnie polecam dorwać gdzieś Ople...
Jeśli pokombinujesz z wtryskiem od 900 to nie powinno zalewać silnika,jest sonda lambda która mierzy zawartość tlenu w spalinach czyli skład mieszanki i jezeli będzie zbyt bogata to komputer skoryguje czas wtrysku.700cmm a 900cmm to nie duża różnica,te same ukł wtrys. są projektowane do różnych poj.Nawet jeśli byłyby problemy z zabogatą mieszanką,zawsze...
Jeśli dobrze znasz angielski, to chyba źle rozumiesz przesłanie! O JAKIEJ ODPOWIEDZI TU PISZĄ? Chodzi tu o pojedyńczy impuls sondy, który to impuls JUŻ jest opóźniony w stosunku do spalonej mieszanki, niemówiąc o tym, że ten ZBIÓR impulsów (a nie pojedyńczy) musi być obrobiony i dopiero po czasie na AKTUALNY stan zareaguje attuator komputera gazu!!...
MAP przy wyłączonym silniku ma podawać ciśnienie atmosferyczne, na zagrzanym silniku i wolnych obrotach, poniżej 400 (350-370hPa). Pętla zamknięta sygnalizuje czy ECU uwzględnia sygnał z sondy lambda. Korekta sondy lambda to korekta (mnożnik) czasu wtrysku ustalony w oparciu o odczyt sondy lambda, powinien być możliwie bliski wartości 1 i pokrywać się...
regulacji ręcznej - po co? Pozdrawiam Symulacja (emulacja) jest potrzebna w silnikach z elektroniczną regulacją składu mieszanki, żeby ECU nie rozregulowało sobie mapy wtrysków, tak w duzym uproszczeniu. :-) W takiej instalacji jak masz jezeli ECU dostając na gazie rzeczywisty sygnał z sondy lambda próbowałby zmienic skład mieszanki w zaleznosci od...
Dwusuwy uczulone są na ubogą mieszankę paliwo powietrze. Można zatrzeć nawet silnik a na ubogiej bardzo się grzeje. Zauważ jak kończy się paliwo w zbiorniku to dostaje na moment mocy i dopiero gaśnie. Taka jazda w twoim przypadku może bardzo kosztować. Jak masz tam jeszcze gaźnik a nie wtrysk to trzeba wyregulować skład mieszanki (czysty ; gaźnik, poziom...
W przypadku instalacji tzw 1- generacji mieszanka jest przeważnie zbyt uboga spowodowane jest to brakiem układów wzbogacających w momencie naciśnięcia pedału gazu , to samo dotyczy też układów 2 generacji, układ wolno reaguje na zmiany obciążenia i podciśnienia w kolektorze dolotowym w miarę precyzyjna kontrola składu mieszanki jest dopiero w układach...
Sprawdzić i podać czasy wtrysku na benzynie i gazie.
Witam, auto zakupiłem z uszkodzonym silnikiem i przy sekcji zwłok okazało się że najprawdopodobniej przeskoczył rozrząd i wskutek tego zostały uszkodzone zawory ssąc na 2 cylindrze. Wymieniłem kompletny rozrząd, napęd pompy olejowej, pierścienie a głowica została poddana naprawie. Po pierwszym odpaleniu auto pracowało nie równo i śmierdziało mocno paliwem....
Instalacja jest kompletna map sensor czyli P1+MAP jest z tego co wiem i jak pisałem jest potrzebny tylko przy kalibracji od zera a ja chcę tylko korekty wprowadzić. I na stałe w instalacji mam tylko P1. Do odpowiedniego składu mieszanki podepnę sondę i porównam czasy wtrysków tylko że te nie zmieniają się mimo korekty suwakiem i nie wiem dlaczego.
/Laguna 2 2002 2.8 16v grandtour 88kw 120km Jak już to 1.8 . :D Mam ten sam przypadek, jadac na biegu i wysprzeglajac go obroty ida mocno ku 0, nawet potrafi zgasnąc nie zawsze ale w wiekszosci dojdzie do 500 i wraca na +/- 1000. na biegu obroty ok jak i na jałowym w miejscu ok 800-900rpm . Przypadłość tych silników / systemów wtrysku . W niektórych...
Podejrzewam , że to po starym właścicielu błędy już ich nie wywala od 2 tygodni regularnie podpinam komputer i jedyny błąd to z czujnikiem cieczy chłodzącej silnik który wymieniłem właśnie przed chwilą ten czujnik też odpowiada za skład mieszanki tak swoją drogą on za wtrysk paliwa odpowiada temat do zamknięcia
ja wiem, że to wtrysk i wiem że sonda lambda ustala skład mieszanki;] dzięki wszystkim za pomoc;]
Sam w swoim poście odpowiedziałeś sobie na pytanie. Po odłączeniu akumulatora jest spokój na dwa dni i po przełączeniu na GAZ jest dobrze. Nieprawidłowa regulacja układu wtrysku gazu lub nieprawidłowa regulacja emulatora sondy lambda. Sterownik wtrysku uczy się błędnych składów mieszanki z powodów opisanych powyżej. Później przy nieprawidłowych wartościach...
Przy takim zabiegu (zwiększenie ciśnienia wtrysku)należało by kontrolować jakoś skład mieszanki a więc wypadało by zainwestować we wskażnik składu mieszanki bo uboga i zbyt bogata niejest zbyt korzystna dla silnika. Sam wskaznik raczej nie pomoze - jesli chodzi o te tanie podlaczane pod lambde. Ale sprawa pomiaru AFR inaczej wspolczynnik stechiometryczny...
Tak to czasem bywa. Może zbieg okoliczności, że padło po wymianie rozrządu tym bardziej po przejechaniu 100 kilometrów. Wypalanie to zazwyczaj lejące wtryski lub nie taki skład mieszanki. Podziurawić tłok nie jest tak prosto. Zresztą z renault to wiele się może zdarzyć.
W.Niewiem czy to wina składu mieszanki czy czegoś innego. To wypadało by chyba wpierw sprawdzić, zarówno czujnik położenia przepustnicy, czujnik temperatury silnika i skład mieszanki. Czy to aby na pewno będzie pełen wtrysk?
...a co ten ich mądry komputer mówi na temat składu mieszanki? Pewnie widzi ubogą i dlatego wydłuża czas wtrysku. To że jakiś czujnik działa i podczas diagnostyki nie jest zwracany jego błąd wcale nie oznacza, że działa on prawidłowo!
Sterownik silnika podczas pracy na gazie, w przypadku instalacji mieszalnikowej/podciśnieniowej (tzw. I/II generacji) nie może otrzymywać prawdziwego sygnału z sondy, konieczne jest stosowanie tzw. emulatora, który oszukuje sterownik aby widział zawsze poprawny skład mieszanki i nie wprowadzał niepotrzebnych korekt do mapy czasów wtrysku. Jest to konieczne...
Wspomniana wtyczka przy rozdzielaczu wtrysku na pewno nie jest od temperatury tylko od urządzenia regulującego skład mieszanki. Widocznie zostaje ustawiona zbyt bogata mieszanka i silnik "faluje". Ten 9A jest w wersji ke-jetronic czy już na Motroniku ? (rodzaj systemu wtrysku).
Wg schematu jest tam jeszcze jakiś rezystor do regulacji składu mieszanki, no i czujnik temperatury powietrza.
Tak jak przedmówca pisze, jeżeli chcesz osiągnąć krótkotrwałe przerwy w pracy silnika to jedynie odcinanie paliwa poprzez rozłączanie wtryskiwaczy. Oczywiście każdy współczesny sterownik silnika nałapie zaraz całą stertę błędów: - przerwa w obwodzie wtryskiwacza - wypadanie zapłonów - regulacja składu mieszanki i inne.
BRC który masz przełcza na gaz jak reduktor sie rozgrzeje, a za skład mieszanki odpowiada mapa gazowa. Ja bym przyjrzał sie wtryskom czy nie są zaklejone i filtrowi fazy lotnej.
Podejrzewałbym rozszczelnienie pompy wtryskowej- "samo zapowietrzanie". Efekt wtedy jest identyczny. W oczy niesamowicie szczypie, samochód szarpie wraz ze wzrostem obciążenie, kopci jak opisałeś. Powinno być lepiej po nagrzaniu silnika a dokładnie pompy paliwa. Na próbę można zamontować jakąkolwiek bańkę z paliwem z tym że wyżej jak pompa paliwa-wtryskowa....
Jakie wtryski? Sondę od ecu odłączyć trzeba bmw tego nie lubi. Reset składu mieszanki potem z 100 km tylko na benzynie . A dopiero następne podgląd korekt czasów podczas jazdy na lpg
Nielegalne bo nie ma homologacji czy nielegalne w samochodzie z wtryskiem i lambdą bo bez sterownika składu mieszanki? To drugie. Można pozamieniać piny wtyczki i będzie odwrotnie chodził. Pomysł ciekawy ale myślę że źle by się odbiło na ruchomych elementach blosa jakby tak ciągle mialy wachlować.
Nie wiem czy podmieniałeś sam rozdzielacz paliwa czy czy cały "zespół" z przepływomierzem. Jeśli przepływomierza nie zmieniałeś zobacz jeszcze ustawienie płytki przepływomierza i czy przepływomierz chodzi płynnie bez zacięć i jak jak proponowałem zmierz prąd sterujący składem mieszanki, powinien być 2,5 mA przy 16V i wtrysku Motronik.
Rozjechana mapa wtrysku najlepiej podstawić ECU z auta bez gazu, ale problem z IMMO będzie.
8850 sonda lambda po odpaleniu zimnego silnika (po nocy) bedzie miała wartośc zero volt. Po odpaleniu wraz z nagrzewaniem się silnika jej napięcie będzie rosło do stanu aż sterownik silnika bedzie pobierał ten sygnał . Bedzie to na pewno ponad 0.5 volta i temperatura silnika ( u mnie w SC SPI jest to granica 61 stopni C) Wtedy następuje sprzężenie...
jak obliczyć efektywność cieplną silnika benzynowego, a jak obliczyć ją dla silnika diesla? Efektywność cieplna silnika, zarówno benzynowego jak i diesla, można obliczyć w następujący sposób: Efektywność cieplna = (1 - Qw/Qp) * 100% gdzie: Qw - ciepło wydzielone w układzie wydechowym, Qp - ciepło spalonego paliwa. Aby obliczyć efektywność cieplną silnika...
Korekta czasu wtrysku LPG względem długości impulsów sterujących wtrysku benzyny uzależniona jest od temperatury, obrotów silnika i ew. podciśnienia w kolektorze. Sterownik LPG typu STAG 300 nie posiada żadnych funkcji samoadaptacyjnych w trakcie normalnej eksploatacji, dlatego nie można mówić, że cokolwiek skoryguje w reakcji na niewłaściwe dawkowanie...
ze wzrostem obciążenia i podciśnienia w kolektorze czasy gazu rosną i zbliżają się do czasów Pb tego nie rozumie proszę o wytlumaczenie na konkretnym przykładzie gorny7 napisał: Oczywiście że można zubożyć regulując właśnie ten mnożnik obniż sobie mnożnik sporo niżej to zobaczysz jak zacznie cie mulic a sonda pojedzie na ubogo Sonda pójdzie na ubogo...
Miałem takie cudo, fakt bez lpg, no ale zrób tak kolo sterownika masz skrzynkę z bezpiecznikami i przekaźnikami, wyjmij bezpieczniki, możesz na chwile po ich wyjęciu wł. zapłon (to bezpieczniki od kompa, i pompy, nie pamiętam, który jest który) sterownik się z resetuje, sposób szybszy niż czekanie 20 min na odpiętej klemie, po tym wył zapłon, włóż bezpieczniki...
Ja bym tego nie założył, ewentualnie Alaska i ecu jesli to plus lub qbox by mogły zostać. Do tego silnika nie wolno montować listwy wtryskowej tylko pojedyncze wtryski zaraz przy kolektorze. Wężyki maja negatywny wplyw na skład mieszanki który jest bardziej widoczny dla aut z mniejszymi pojemnościami.
Co chcesz diagnozować Ty masz K-Jetronic wtrysk mechaniczny i bez wiedzy o tym systemie lepiej nic nie ruszaj bo go rozregulujesz K-Jetronic to układ wtryskowy sterowany mechanicznie, zapewniający stałe dostarczanie paliwa. K-Jetronic jest skonstruowany w taki sposób, by spełniał następujące funkcje: - mierzył ilość zasysanego przez silnik powietrza;...
Mapę gazową ustawiamy dla danego ciśnienia, więc jeśli nagle reduktor przestaje je trzymać bez powodu to wtedy zmienia się skład mieszanki co daje złą pracę silnika (np. za małe/za duże spalanie, telepanie, rozstrojenie mapy benzynowej) lub jeśli kompletnie to zaniedbamy to uszkodzenie silnika. Ze scorpionem, o ile dobrze pamiętam, problem był taki,...
Wydaje mi sę, że jest to standardowy problem z gazem. Jakiego typu masz instalację, tzn. wtrysk,czy mikser, jeśli wtrysk to jaki? Wydaje mi się że chodzi o nieprawidłowy skład mieszanki na gazie.
Jeśli zaczęło się nagle to raczej nie końcówki wtrysków. Radził bym sprawdzić przepływomierz powietrza bo w dużym stopniu to od niego zależny jest skład mieszanki.
Witam Czy ktoś ma dane jakie powinno być ciśnienie paliwa dla silnika: 1.8T AWT montowanego w A6 C5 Problemem jest zapętlanie wtrysków Błąd składu mieszanki. Za ubogo Problem opisany w tym temacie: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... Zmierzyłem wczoraj ciśnienie. Spada po wciśnięciu pedału gazu. Chcę wymienić wkład pompy paliwowej Czytałem,...
No dobrze. Zrobiłeś analizę spalin? Jaki skład mieszanki na pb, jaki na lpg? Lambda pracuje poprawnie? Po mojemu masz trochę za duże czasy wtrysków na lpg.
Nic się nie przecina bo prawdopodobnie wpina się kostkę z rezystorkiem zamiast czujnika temperatury i ecu dostaje informacje o stałej temperaturze w kolektorze. Spalanie napewno wzrasta a przyrost mocy wątpliwy do tego skład mieszanki zbyt bogaty w pewnym zakresie obrotów co może uszkodzić katalizator.
Tak, podejrzewam że którys wtrysk ulewa bo w silniku Audi A2 1.4 benzyna (AUA), 230 tyś przebiegu: - spalanie 12-13 l/100km po mieście co prawda ale to troche za dużo - lekko dymi - bardzo dużo wody leci z rury - może to para Czy analiza spalin na stacji diagnostycznej może wykazać nieprawidłowy skład mieszanki ?
Troszkę mało masz. Korpus przepustnicy z regulatorem ciśnienia, czujniki temperatury powietrza, silnika, map, sonda lambda do ustalania składu mieszanki, no i "cuś" co sterowało by czasem i momentem wtrysku - komputer albo z czujnikiem położenia wału, albo w wersji pośredniej, czyli określanie położenia wału przez czujnik wałka rozrządu w aparacie zapłonowym....
Temat rozwiązany Powód usterki mała dziurka w przewodzie podciśnieniowym idącym do serwa. Czyli zły skład mieszanki dlatego korekta dawki paliwa się nie zgadzała i stąd błąd. .
Nie wiem czy to będzie działać, ale można chyba spróbować na gaźniku. Masa właściwa alkoholu metylowego jest praktycznie taka sama jak benzyny więc pływaka nie trzeba ruszać. Niestety dysze paliwa w gaźniku trzeba by wymienić ( rozwiercić ) ponieważ alkohol potrzebuje do spalania znacznie mniej powietrza (benzyna - 112 cm^3 paliwa na 1 cm^3 powietrza...
zainstalowany w aucie sensor temperatury np. składu mieszanki (paliwa) podawanej na wtrysk to zwykły termistor. a może nie całkiem zwykły bo przewertowałem strony katalogowe kilkunastu różnych typów i producentów i takiej charakterystyki nie znalazłem. wpadłem więc na genialny pomysł żeby kupić nowy w serwisie, tylko że brakuje mi wiecznie jakieś 200...
Czujnik temperatury silnika odpowiada on na " automatyczne ssanie " proponuje zmierzyć go omomierzem a potem jeszcze sprawdzić sonde lambda sonda też wpływa na skład mieszanki czujnik temperatury powietrza dolotowego tak samo pomierz wszystko i daj znać.
Witam, Rozwiązałem problem właśnie za pomocą grubej podkładki izolacyjnej (gaziarz zamontował ją pod mikserem). Aby sprawa była załatwiona na 100% dokupiłem u Fiata drugą identyczną (razem dają ok 6mm dystansu - i jest GIT! Autko pomyka jak trza zarówno na gazie (musiałem nieco doregulować bo nie mam autoadaptacji sterownika LPG) jak i na benzynce....
To co nazywasz "mapa z PB" i "mapa z LPG" to to samo, nie ma znaczenia na jakim paliwie samochód pracuje aktualnie. Z punktów zebranych na gazie (zielone) widać, że przy większym obciążeniu silnika sterownik wtrysku benzyny * do pewnego momentu skracał czas wtrysku benzyny, a później gwałtownie go wydłużał. Czyli dla czasów wtrysku pomiędzy 6 a 13ms...
P0170 to błąd ogólny składu mieszanki i nie ma na to"gotowca". Problemem może być MAP,MAF ,słabe ciśnienie paliwa,("w normie" to nie jest diagnoza),sonda ,wtryski,lewizna w dolocie. Jak chcesz coś zdiagnozować to po9daj dane z czujników jak wyżej dodatkowo obie korekty. Pewnie nie na taką odpowiedź liczyłeś co?
No zgoda Panowie..mówicie tutaj o autach na wtrysku-tam elektronika skoryguje skład mieszanki paliwowo powierznej i nikt nie zauwazy namacalnych skutków zamontowania magnetyzerów-ja przytoczyłem przykład kilkudziesięciou samochodów na gaźniku,gdzie nie ma żadnych zaworów biegu jałowego czy innej elektroniki,sama analiza spalin precyzyjnym analizatorem...
do momik12 chcę przez to powiedzieć że jesli wszystko działa poprawnie to tak zachowuje się sonda. A jeśli sonda nie oscyluje to skład mieszanki jest niewłaściwy lub sonda uszkodzona. Jeśli się mylę to mnie popraw Krzysiek
Ten błąd nie pochodzi od niskiego poziomu paliwa (rezerwy) w zbiorniku a od sondy lambda- zgłasza nieprawidłowy skład mieszanki paliwowej. Niekoniecznie to uszkodzenie sondy a ustawienia w sterowniku lpg. Skoro ustawiałeś parametry sterownika lpg może tu być przyczyna
Witam wszystkich serdecznie. W swoimi życiu miałem styczność z wieloma wersjami Poloneza, czy Fiata 125, ale z GSI 1,6 z wielopunktowym wtryskiem, bezpośrednio w cylindry, spotkałem się po raz pierwszy. Proszę o opisanie regulacji zapłonu i składu mieszanki paliwowo- powietrznej. Dodam, że jest to rocznik 2001, i prawdopodobnie i mocy 100 KM.
za długi czas wtrysku gazu", a w vagu "dopasowanie ustalenia składu mieszanki-przekroczona wartość adaptacji-dodawanie tu masz odpowiedź, (wymienioneNGK) reguktor magic jet III wtryski OMVL REG niebieskie z dyszą 2,5 na podwójnym pasku centrala Esgi centrala od gazu zbiera impulsy z wtrysków więc to nie ma nic wspólnego, tak więc źle dopasowana instalacja...
skład mieszanki napięcie skład mieszanki gaznik skład mieszanki
blokować porno zelmer malakser bascom input bajty
podłączenie zamel podłączenie zamel
Komunikat "brak wody" w pralce Ariston na minutę przed końcem cyklu Opis pinów procesora: funkcje i konfiguracje