jednak jest problem z wejściem na wyższe obroty. Ów problem może być związany z takim oto efektem użytkowania. Nie w tym modelu (bo też nie zanany) Ale w markowym, bo to mój przypadek :D Sam tłumik też warto sprawdzić czy aby "przypadkiem" nie ma tam za wiele nagaru. https://obrazki.elektroda.pl/6882603500_... https://obrazki.elektroda.pl/2400701100_...
a czy mógłbyś dodac zdj gaźnika? ze zblizeniem na dysze do regulacji;)
Przyczyn może być dużo, a większość już wymieniłeś. Sprawdź szczelność dolotu, a potem sprawdź dane jakie sterownik otrzymuje z czujników. Trzeba sprawdzić przepływomierz oraz sondy przed i za jak pracują. Temperatura silnika czasy wtrysków, otwarcie przepustnicy,
Wkręć tulejkę dystansową do sondy lambda, jeżeli masz do niej dostęp to zrobisz to spokojnie sam a jeżeli nie to do mechanika(dziwi mnie trochę czemu nie zrobił ci tego ten co usuwał kata) http://allepomocnik-hosting.gcsoft.pl/us...
Może nie błedem ale generalnie luz zaworowy ustawia sie w OT tłoka przed suwem pracy-gdy zawory są zamkniete.W tym tez celu producenci znakuja na wirniku alternatora lub nadajniku impulsatora wlasnie znak T. W praktyce jesli mamy wgląd na połozenie krzywek wałka rozrzadu to lepiej jest ustawiać w miejscu gdzie krzywka wałka jest po przeciwnej stronie...
Masz cały opis tego programu wszystko opisane Dodano po 9 Sory ale jakoś nie moge wrzucic moze teraz bedzie ok
Jak masz odczyt błędu to F6 naciskasz bodajże i się pokazuje ramka z parametrami. Wykasuj te błedy i zobacz które z nich wrócą
L - regulacja składu mieszanki na wolnych obrotach H -regulacja składu mieszanki na wysokich obrotach Chodzi o to, że wewnątrz gaźnika znajdują się dwie przepustnice: rozruchowa (tzw. ssanie) i główna, służąca do sterowania prędkością obrotową silnika. Tymi śrubami H i L regulujesz stosunek paliwo/powietrze odpowiednio dla każdej przepustnicy. A do...
Cagiva W12 gdzie w dąż nuku jest regulacja składu mieszanki. Oglądam gaźnik i nie widzę.
Raczej odpala zimny, ale ciepły dużo pali i nie wchodzi na max obroty... Iglica powinna wysuwać się w dół, patrząc na dołączone zdjęcie. Po podłączeniu do akumulatora, górna część powinna robić się ciepła. Omomierz powinien wykazać rezystancję gdzieś koło 100R - 1k, w zależności od temperatury (PTC). Iglica będzie wysuwać się powoli, prawie niezauważalnie....
Zmierz kompresje cylindrów, sonda sprawdza skład mieszanki, jeżeli ciśnienie sprężania jest za niskie może wywalać błąd w składzie mieszanki paliwowo-powietrznej.
P0170 to zły skład mieszanki a nie sonda. Więc do sprawdzenia korekty, najpierw na benzynie, potem, jeśli na benzynie będzie ok, to na LPG.
problem z gaźnikiem Twoje przypuszczenia są słuszne. Poproś niech ktoś, kto się zna ustawi poziom paliwa , wolne obroty i skład mieszanki paliwowo-powietrznej.
Wykręcając śrubkę od regulacji mieszanki wpuszczasz więcej powietrza do gaźnika czyli zubażasz mieszankę, wkręcając redukujesz lub całkiem blokujesz wlot tego powietrza. Przekręcając za mocno w daną stronę motocykl powinien tracić obroty, ustaw pomiędzy tymi skrajnymi wartościami.
Sprawdzić skład mieszanki na początek.Podać kod błędu.
Masz w tym gaźniku membranę? Bo jeśli tak, to najpewniej ją ciul strzelił :P . Druga sprawa - luzy zaworowe do sprawdzenia. Jak masz mocno rozjechane, to nie będzie chciał równo chodzić. Po 3cie, jeśli silnik jest zimny, a ty wyłączysz ssanie, to nie jest dziwne że gaśnie, zwłaszcza w aktualną zimową pogodę. Po 4te. Najpierw ustawiasz skład mieszanki,...
Regulacja składu mieszanki biegu jałowego.
Masz błąd obwodu grzałki sondy lambda, a nie składu mieszanki (tlenu w spalinach) przez nią mierzoną
L skład mieszanki biegu jałowego H skład mieszanki max obrotów S obroty biegu jałowego Ustaw L i H, najpierw dokręć do lekkiego oporu, następnie cofnij o 1 1/4 obrotu obie. Wkręć S o 2 obroty. Powinna zagadać.
Silnik bryka jak dawniej! Cała przyczyna tkwiła w niedrożnym układzie niskich obrotów. U mnie pewnie coś przytkało iglice od regulacji składu mieszanki. I stąd całkowity brak wolnych obrotów.
Tam nie ma regulacji składu mieszanki.
Gaznik do rozebrania wyczyszczenia i przedmuchania kompresorem. Później regulacja składu mieszanki oraz obrotów biegu jałowego.
Żeby wzbogacić mieszankę na wolnych obrotach nie trzeba wymieniać dyszy tylko przeprowadzić regulację składu mieszanki odpowiednią śrubką na gaźniku .
Tyle żeby silnik zaczął równo pracować, a zawartość CO w spalinach nie przekroczyła w zależność od roku produkcji pojazdu 4,5 - 0,5%. Generalnie i zrozumiale dla laika - śrubkę składu mieszanki wkręcasz do oporu, śrubką powietrza ustawiasz obroty na ok 850rpm, potem wykręcając powoli śrubkę składu mieszanki doprowadzasz silnik do wyrównania obrotów.
Najlepiej by było podłączyć sie pod sterownik sprawdzić skład mieszanki.
Są "ludzie lasu"- "pilarze" u których widziałem takie cuda jak mixol, fakt bardzo rzadko już teraz. O oleju stihl czy husqvarna to nie wnioski, bo ja tego nie zaobserwowałem, ja używam oleju Hqv, tylko na jakimś wykładzie słyszałem od mądralińskiego Pana takie ciekawostki, a ile w tym prawdy?... ja tego nie badałem :D
A ty uważasz że skład mieszanki reguluje się wyłącznie śrubkami? To niestety się mylisz :) Do regulacji też masz iglicę na przepustnicy (im jest ona wyżej tym bogatsza mieszanka), oraz po przez poziom paliwa w komorze pływakowej. Ta śrubka od niby składu mieszanki, to reguluje skład mieszanki wyłącznie na obrotach jałowych. Wtedy dysza główna prawie...
Ta nie pogięte...... https://obrazki.elektroda.pl/7199139000_... Skład mieszanki. Chociaż jak się nie znasz to bym nie ruszał. https://obrazki.elektroda.pl/2780482200_...
Te przed katalizatorem regulują skład mieszanki, więc spróbuj wymienić ewentualnie te lub sprawdzić czy oscylują prawidłowo. Po prostu nic więcej na pałę nie ma po co wymieniać.
Dokładne tłumaczenie: Adaptacja układu regulacji składu mieszanki,(multiplikatywny współczynnik adaptacji)wskazanie zbyt ubogiej mieszanki.
Zły skład mieszanki wolnych obrotów.(regulacja)
Jeżeli obroty spadają to raczej nie jest wina zużycia przepustnicy tylko może zalewa ją paliwo albo jest jego za mało w mieszance. Trzeba najpierw świecę obejrzeć czy nie jest okopcona lub zalana paliwem. Jeżeli spadają obroty to trzeba podkręcić otwarcie przepustnicy i wyregulować skład mieszanki na wolnych tak aby były najwyższe obroty. Jeżeli silnik...
Masz dwie śruby. Jedną od uchylenia przepustnicy, a drugą od składu mieszanki na wolnych obrotach
W moim samochodzie jak sonda wskazywała, że zły skład mieszanki, to winny był przepływomierz. O ile dobrze pamiętam to zaniżał wskazania.
A może przyczyną jest zły skład mieszanki paliwo powietrze
Wszystko wskazuje na skład mieszanki. Podgląd podczas jazdy na ciśnienie gazu i wydatek wtrysków.
No to teraz odkręcaj gaźnik to tylko dwie śrubki uważaj na cięgna i sprężynki które są do niego dołączone, ładnie to wypnij na dole masz jedną dużą śrubę centralną za nią pływak i dysze i z boku jak jest tak stara to jeszcze będziesz miał iglicę do regulacji składu mieszanki. Dokręć policz ile obrotów dokręciłeś jak będziesz składał po czyszczeniu to...
To działa tak: sterownik pracuje po uruchomieniu silnika w tzw "open loop", ignoruje sondę lambda, czeka aż ta osiągnie temperaturę pracy, jak sonda zacznie dawać sygnał, to sterownik przechodzi w tryb zamkniętej pętli "closed loop" i reguluje skład mieszanki w oparciu o nią. Jak Twoja sonda jest uszkodzona i nie daje sygnału, to sterownik pracuje cały...
Podgladnij korekcje sprawdz lewe na dolocie i na ssacym. W parametrach powinieneś widzieć skład mieszanki porownaj go z analizatorem bo może sonda zaczyna spać.
o ile dobrze pamiętam, w gaźniku jest śrubka, która reguluje się skład mieszanki spróbuj nią pokręcić ;)
powodem może byc sonda bo to ona jest głównym elementem regulującym skład mieszanki
A sprawdzałeś sam sterownik czy nie uszkodzony? Jest jeszcze czujnik temperatury który ma duże znaczenie w składzie mieszanki.
Widać na zdjęciu literę L ,z angielskiego(low) czyli regulacja składu mieszanki wolnych obrotów, po drugiej stronie jest H,(high) czyli wysokich obrotów. Resztę musisz poszukać, jakie są nastawy fabryczne oraz korekty, dla tego gaźnika,dla tego modelu makity, Albo znaleźć kogoś doświadczonego w takich sprawach. Tylko mogę dodać że część z nich była...
Napewno brakuje tam zaślepki. Brak regulacji nie posiada śruby składu mieszanki wolnych obrotów. A poniżej co można z tym zrobić. https://youtu.be/Sf7Ld2Yd2VI
Ustawiałeś gaźniki pod wakuometrem ? Jest to przyrząd do synchronizacji gaźników. Dzięki niemu ustawisz także skład mieszanki.
Zmień gazownika skoro sobie nie radzi.Miałem to samo po gazie błąd sondy.Przyczyną było podpięcie sygnału obrotów z czujnika wałka.Po zmianie na z cewki kontrolki brak.Oczywiście też błąd składu mieszanki.
Sprawdż czujniki .
Jak przewód sygnałowy sondy nie był rozcięty, to niebieski pozostaje niepodłączony. Centralka LPG pobiera sygnał sondy do regulacji składu mieszanki, ale emulacja jest niepodłączona. https://docplayer.pl/16390889-Czakram-ja...
ja na początek sprawdził bym skład mieszanki paliwowo-powietrznej,moim zdanie mieszanka jest zbyt bogata w powietrze i trzeba wyregulować gażnik.
Tak nie zapali, co najwyżej go zaleje. Nie kręciłeś wcześniej śrubą regulacji składu mieszanki ?
sonda lambda może żle odczytywać skład mieszanki ale zalecam podłączenie pod komputer w celu sprawdzenia.Rozrząd nie ma nic do tej kontrolki
tak, te błędy wskazują na usterkę która ma wpływ na skład mieszanki i co za tym idzie skład spalin. Przecież pisze że defekt sondy i katalizatora, samochód pewnie pali troszkę więcej paliwa.
Jest ta mała dysza w gaźniku. Cz na pewno nie będzie zatkana? Trzeba sprawdzić to wkręcając śrubkę od składu mieszanki. Należy ją dokręcić doboporu. Wiesz gdzie ta stronka się znajduje? Pozdrawiam
jasne powinienies jak najbardziej zrobic regulacje gazu ia wolnych obrotach jak i na wysokich napewno sie zmieni skład mieszanki
Witam Zmiana ustawienia iglicy nic nie da,zmienisz tylko skład mieszanki (uboga - bogata). Pozdrawiam.Andrzej.
Schowaj iglice o jeden rowek niżej czyli zawleczkę przesuń na 1 rowek do góry. Brak jest regulacji składu mieszanki?
Czarny nalot na świecach świadczy o złym składzie mieszanki paliwa może coś z sonda wypadało by poczytać błędy
Miałem podobny problem (check engine, przygasanie, zalewanie przy odpalaniu poza tym osiągi ok), aczkolwiek sugerowano wymianę sondy w pierwszej kolejności (błąd sondy + wypadanie zapłonów), tymczasem to właśnie sonda okazała się sprawna. Check wracał uporczywie po każdym skasowaniu. Po wielu miesiącach walki problem ustąpił. Wymieniono układ zapłonowy...
Przecież obrotami steruje regulator obrotów,śrubka to raczej skład mieszanki. Wyreguluj regulator i jak nie ma to kup sprężynki. Dodano po 1 https://youtu.be/UfsGt1oBafE
czyli ograniczeniem precyzji składu mieszanki jest raczej maksymalna moc. Raczej nie, bo jak wynika z instrukcji serwisowej skład mieszanki należy wyregulować dla mocy maks. i min. A regulacja ta nie polega na zmianie prędkości obrotowej wentylatora. Palniki modulowane zasysają gaz w zwężce Nie w tym przypadku. http://obrazki.elektroda.pl/5629601700_1...
Jawki nie posiadam. A co do regulacji to nikt ci nie powie ile masz wykręcić śrubkę bo nie na tym regulacja polega, bo nie każdy silnik jest taki sam i nie jest tak samo zużyty. Masz jedną śrubkę od regulacji obrotów na biegu jałowym, to jest ta śrubka która podpiera przepustnicę. I ją regulujesz tak aby twój motorek miał odpowiednie niskie obroty....
Witam, według tego co opisałeś masz problem ze składem mieszanki podczas pracy na gazie. Sonda prawdopodobnie pracuje prawidłowo na benzynie. Aby się upewnić proponuję zczytać kody jakimś scanerem. Jeśli się nie mylę w Astrze jest możliwość zczytania kodów błyskowych. Niestety nie pamietam które piny na wtyce serwisowej należy zewrzeć aby przejść w...
dodam ze swiece czarne sadza Zmieniany gażnik i "kolor" tych świec sugerować mogą zły skład mieszanki, mieszanka zbyt bogata...
Dobrze by było jakbyś napisał jaki typ gaźnika... Ale dysze tak do regulacji obrotów jak i od składy mieszanki nie mogą być zakręcone do końca
Sonda lambda ma wpływ na dawkowanie paliwa. Dokonuje ona pomiaru składu spalin i gdy jest ona nieodpowiednia reguluje skład mieszanki paliwowej. Na oko może wydawać się że nic nie dzieje ale całkiem inaczej jest przy naprawdę obciążonym silniku. Prawidłowy skład mieszanki to napięcie generowane na sondzie coś ok. 0.5V (ale sprawdźcie bo mogła mi się...
Dysfunkcje potencjometru CO, jak i czujnika IAT nie dadzą aż takich efektów o których piszesz - te elementy tuningują skład mieszanki w stopniu raczej trudno zauważalnym gołym okiem. Przytoczone objawy są typowe dla złego odczytu podciśnienia przez MAP-sensor. Jak wspomniał kolega, sprawdź przewód podciśnieniowy łączący kolektor ssący z króćcem w sterowniku....
Dziura za przepływomierzem ma duży wpływ na skład mieszanki. Realnie jest inna ilość powietrza niż widzi przepływomierz. Może dymić.
Albercik 321 Nie dam sobie głowy uciąć ale emulator lambdy jest chyba w I generacji LPG. U mnie w 2 generacji LPG z kompem odczyty lambdy są brane pod uwage i na jej podstawie jest dobierany skład mieszanki. Kiedyś jak mi się urwał przewód od lambdy to na pb95 i na LPG nie szło praktycznie jechać bo ECU był w trybie awaryjnym. Pozatym z rozmów z luk1980...
Możliwe przyczyny: za niskie ciśnienie paliwa , zanieczyszczone wtryskiwacze, niewłaściwy skład mieszanki na gazie co powoduje rozregulowanie parametrów adaptacyjnych dla benzyny.
Sprawdzić się da.Wymienić...pewnie też.Ale po co?Wsadz opornik 2,2k.Sygnał temperatury powietrza ma mały wpływ na skład mieszanki.
Inna sonda jest przed katalizatorem, a inna za. Przed katalizatorem sonda sprawdza spaliny - regulując skład mieszanki. Sonda za katalizatorem jest tylko po to by sprawdzać czy działa nam katalizator.
A jak ze składem mieszanki , może za uboga. Co nie tłumaczy nienormalnej obsługi zapłonu. Chyba że jakieś przebicia na wn. (rzuć nowy nr komórki na pw).
Chodzi ci o mieszanke paliwa i oleju tak?
Witam. Sprawdź kąt wyprzedzenia zapłonu, jak będziesz miał za późny, lub za wczesny to może ci się tak robić. Jeżeli okaże się że zapłon jest ok, to spróbuj mu wyregulować skład mieszanki. Powodzenia.
Niekoniecznie, sygnał z lambdy może sterować "komputerem" który steruje silnikiem krokowym gazu i reguluje skład mieszanki na gazie.
mulek ma racje to najprędzej dysza główna częściowo zatkany otwór, oraz masz za bogato ustawiony skład mieszanki na dyszy biegu jałowego. Dokładne czyszczenie i regulacja gaznika.
Jeśli jest jakiś problem z temperaturą silnika lub czujnikiem tej temperatury to skład mieszanki może być nieprawidłowy, co może powodować pojawianie się błędów dotyczących sprawności katalizatora.
Sprawdz sonde Lambda. To najbardziej prawdopodoby objaw, jeżeli usrterka pojawia sie po ok.10 sek. od rozruchu. Wtedy ECU pobiera właśnie z niej dane o składzie mieszanki.
Ano prawda ,tylko mądre książki twierdzą ,żeby prawidłowo wykonać regulację składu mieszanki potrzebny jest analizator spalin.
Temperaturę płynu of kors ? Ogólnie wszystkie temperatury jakie widzi sterownik bo na ich podstawie reguluje skład mieszanki.
witam 561- regulacja składu mieszanki 518- potencjometr przepustnicy G69 525- włącznik świateł chamowania-F 670- czujnik położenia nastawnika przepustnicy G127 Pozdrawiam
Na początek proponuje wyczyścić gaźnik (przetkać dysze), sprawdzić drożność kranika i filtra paliwa (jeśli taki jest). Oczywiście po czyszczeniu należy skontrolować skład mieszanki i w razie potrzeby wyregulować gaźnik.
A co z zachowaniem się pierwszej sondy ? Czy nie daje ona zbyt ubogiej mieszanki ? I diagnostyczna to wyłapuje i wyrzuca błąd ? Diagnostyczna czuwa nad katalizatorem, a nie nad regulacją składu mieszanki.
Na pewno jest źle ustawiony skład mieszanki LPG i rozstraja mapę PB, check engine się nie pali bo stawiam na to że jest założony emulator aby go kasował. Trzeba by jeszcze sprawdzić jak jest zrobiona emulacja na sondę.
Błędy są drugiej sondy więc są nieważne. Nie zawracaj nimi sobie teraz głowy. Druga sonda bada sprawność katalizatora i nie ma wpływu na skład mieszanki. Rob pomiary na rozgrzanym silniku. Wystarczy psiknąć plakiem w dolot i już widać wszystko na pierwszej sondzie. Jak nic nie wskaże to jest do wymiany, później dalsze poszukiwania. Pierwsza sonda musi...
Należy mu się generalne czyszczenie. Zapchane m.in. otwory powietrza/ inżektory/ przez co skład mieszanki zbyt bogaty. W konsekwencji może dojść do zniszczenia urządzenia. Pozdrawiam.
Sonda szerokopasmowa, jest tak zwana pompa tlenu i tam w zaleznosci od składu mieszanki zmienia sie prad. Ale w praktyce sprawdza sie sonde dedykowanym sprzetem diagnostycznym, który moze podawac wartosci np w procentach.
Wide Open Throttle = Sandał :D, OL - Open Loop = komputer nie kontroluje składu mieszanki czyli nie kontroluje sondy a co za tym idzie rozpina pętlę sprzężenia zwrotnego ;-p
Jeżeli wlot przytkany to jest to drugie,czyli za uboga mieszanka.Proponuję pojechać do gazownika i wyregulować skład mieszanki,koszt to tylko 30zł.A kolega membrany reduktora wymieniał?
przy zmianie rodzaju gazu należy zmienić też blachę kierującą powietrze do palnika. Niewłaściwa blacha powoduje zły skład mieszanki i między innymi wybuchową pracę. Dysze do gazu ziemnego są większe od tych na propan. To tyle...
Kod silnika ( 3 litery) jest na obudowie paska rozrządu i w bagażniku, we wnęce koła zapasowego. Ale błąd sondy lambda wskazuje na zły skład mieszanki, do sprawdzenia ciśnienie paliwa i szczelność, działanie zaworu egr (o ile jest w tym silniku)
Pierwszy to od zmiennej długości kolektora ssącego, a dokładniej elektrozaworu nim sterującego (lub okablowania) W sumie mało istotny. Drugi to błąd składu mieszanki, tu przyczyn może być wiele, przepływomierz, ciśnienie paliwa, wtryski, EVAP itd.
Nie mam za bardzo pomysłu co jeszcze mógłbym sprawdzić. Może dane w czasie rzeczywistym, podczas pracy silnika, jak się dławi, dane z sond, skład mieszanki, itp, itd.
ad. 1. Ze względu na posiadanie możliwości dynamicznej regulacji składu mieszanki i funkcję odcięcia paliwa podczas hamowania silnikiem - II generacja. Można by się zastanowić też nad III-generacją ale to stosunkowo rzadko u nas spotykane rozwiązanie. IV generacja jest nieuzasadniona finansowo (koszty montażu) aczkolwiek, wbrew opinii niektórych, możliwa....
Jeśli rozchodzi się o ten otwór to jest on od składu mieszanki (lub inaczej dyszy wolnych obrotów). http://obrazki.elektroda.pl/4881635900_1...
(at)Bynak Dozownik to kwestia wygody i kosztu. W WSK by komplikował konstrukcje która była prosta i miała taka pozostać. Poza tym przy większym zbiorniku oleju nie dolewa się go tak często jak paliwa. Przy stałym składzie mieszanki oleju też pójdzie więcej bo na wyższych obrotach jest wyższe zużycie paliwa.
Jeśli zapłon dobrze ustawiony i strzela to trzeba zmienić kondensator. Napisał, że iskra jest elegancka, więc chyba nie. Sam zapłon może być źle ustawiony, jak wspomniał kolega wyżej. No i nie wiadomo tak naprawdę, co z gaźnikiem. Może śruba składu mieszanki dokręcona do końca.
Sonda nie ma wpływu na skład mieszanki? Oczywiście że ma. Ale ma też wpływ wiele innych rzeczy. Jak np MAF,EVAP,NTC ,dziura w dolocie itd. Trzeba wziąć tester ,i posprawdzać parametry.Trzeci raz już ci to piszę. Wydawało się oczywiste, że trzeba przynajmniej sondę wymienić. Nie jest to oczywiste . Znowu ktoś ci nagadał głupot.
Nie wiem czy ta recepta na ustawianie składu mieszanki biegu jałowego jest właściwy. W samochodach z silnikami gaźnikowymi inaczej się to robiło. Dokładnie już sobie tego nie pamiętam, ale tam przy ustawianiu składu mieszanki na wolnych obrotach używało się na przemian - śrubki składu mieszanki i śrubki regulującej uchylenie przepustnicy. Zakręcenie...
skład mieszanki wtrysk napięcie skład mieszanki gaznik skład mieszanki
projektor błąd zacisk hamulcowy ręczny wyciąć otwór szkło
ekspres bosch usterki ekspresu bosch
Obsługa WiFi w Bascom z modułami ESP8266 i ESP32 Brak komunikacji z modułem gateway Skoda Superb 2006