Witam, Jak zasymulować sklejenie przekaźnika? Czy jak napisze program w arduino który np. wygeneruje 1000 cykli przekaźnika (przełączanie, cykanie) to w końcu on się sklei? Czy jak zwiększe prąd to ma wpływ na jego działanie i jak mogę to zweryfikować? Czy temperatura wpływa na działanie przekaźnika? proszę o rady Przekaźnik, każdy, ma przekładkę antymagnetyczną...
Sklejony przekaźnik grzałki. Wymienić na nowy.
Zwarcie w wiązce lub bardziej sklejony przekaźnik
Ostatnio ten sam problem przerabiałem w 308 i był sklejony przekaźnik.
sprawdź czy w zasilaczu nie jest sklejony przekaźnik od zamrażarki
Kolego albo masz wciśniętyna stałe przycisk elektrozaczepu, uszkodzony mikrostyk na płycie domofonu lub sklejony przekaźnik.
Grzałki też mają swoją indukcyjność, szczególnie te wykonane w formie spirali. Przestań pisać głupoty.
to może być sklejony przekaźnik, należy sprawdzić 3 pierwsze od lewej na płycie i ewentualnie wymienić.
Ja bym stawiał na sklejony przekaźnik sterujący sprężarka bądź stycznik w skraplaczu jeżeli występuje. jeżeli miałem racje dodatkowo sprawdź czy sprężarka nie pobiera za duży prąd
F-08. Upływność grzałki , sklejony przekaźnik grzałki, upływność pomiędzy ścieżkami laminatu. Jeśli grzałka jest sprawna to będziesz miał trochę zabawy z modułem. Nie jest to łatwe do namierzenia.
Sprawdź styki przekaźnika - mogą być "sklejone" i pomimo braku zadania grzania, przekaźnik się nie rozłącza.
j.w. - jakbyś podał typ sterownika to może ktoś miał z takim do czynienia. Mogą być sklejone styki przekaźnika itd.
Obstawiam sklejone styki przekaźnika:)
Przekaźnik t14 w skrzynce pod maską, zasilany bezpiecznikiem f02 70A. Pewnie sklejony sam przekaźnik.
Przekaźnik sklejony?
Prawdopodobnie sklejony przekaźnik od załączania wentylatora. Kocioł dogrzewa do zadanej temperatury i się wyłącza. Niestety sklejony przekaźnik powoduje ciągłą prace wentylatora. Kocioł aby wystartować ponownie sprawdza przed włączeniem wentylatora stan presostatu na wentylatorze. I tutaj pojawia się błąd, ponieważ automatyka dostaje sygnał pracy pomimo,...
Wygląda to na sklejony , uszkodzony przekaźnik zmiany kierunków obrotów przerabiałem to ostatnimi czasy musisz zlokalizować który to przekaźnik ze schematu wynika że to RL1
Proszę o pomoc w wykryciu przyczyny usterki 1. Uszkodzony (sklejony) przekaźnik grzałki na module. Charakterystyczne bulgotanie przy poborze wody. 2. Uszkodzona (przerwa w progu drzwi) wiązka przepływomierz - moduł lub uszkodzony sam przepływomierz. Moduł "nie widzi" wody z zmywarce, pomimo jej fizycznej obecności.
Jeżeli to objaw, który pojawił się nagle, to obstawiam sklejenie styków w przekaźniku od soft-startu.
Witam wydaje się że jeden z przekaźników się skleił, musisz przemierzyć styki w przekaźnikach. Pozdrawiam...
To, że kolega się nie spotkał ze sklejonymi stykami przekaźnika, nie oznacza, ze to się nie zdarza. Spotykałem się ze sklejonymi stykami już kilkukrotnie. Całkiem niedawno naprawiałem sterownik bramy, który działał "tylko w jednym kierunku" i przyczyną usterki był właśnie przekaźnik ze sklejonymi stykami, klikał ale nie przełączał i silniki pracowały...
nie posiadam megaomomierza. miernikiem do 20Mohm sprawdzilem. nie plynie prad. sama grzalka ma ca 32ohm. a jaki zwiazek moze to miec z grzaniem w ogole?? plukanie wirowanie jest na zimnej wodzie... Jeżeli grzałka ma upływność do masy to jest wyświetlany ten błąd. Co pokazuje miernik na skali 20MΩ?. Jeżeli grzałka jest dobra to możliwe uszkodzenie...
Zapewne "sklejone" styki przekaźnika grzałki na module sterownika. Ewentualnie, co mało prawdopodobne lecz do sprawdzenia, zwarcie grzałki do masy.
Witam Czy przy zakładaniu akumulatora nie przygniotłeś przewodów,często wiązka biegnie obok akumulatora,może być przegnita izolacja przewodów biegnąca w tym miejscu.Jeżeli wszystko jest O.K,odłącz alarm (pewnie dokładany) może skleiło przekaźnik dający światło na kierunki,sprawdź czy przy wymianie akumulatora masz wszystkie przewody przy klemach,często...
Najbardziej prawdopodobne - sklejenie przekaźnika RL1.
Możliwe że skleiły się styki w przekaźniku, sprawdź go.
Da się ale musisz sprawdzić moc grzałki. Przekaźnik ma obciążalność max 5A Jeżeli grzałka potrzebuje więcej lub na granicy tego warto byłoby dać coś z mocniejszym przekaźnikiem lub zastosować dodatkowo stycznik. Przy zastosowaniu takiego termostatu moim zdaniem warto zostawić termostat tradycyjny jako zabezpieczenie np. przed awarią lub sklejeniem przekaźnika....
"Komunikat F15 lub migające diody Key 1, Key 2, Key 3, Key 4 Ciągle aktywny element grzewczy suszenia. Sklejenie styku przekaźnika lub spięcie triaka."
W schemacie podstawowym (bez zabezpieczeń), aby sterować bramą, 5 łączysz z 7 lub 8. Tego połączenia nie ma schemacie. Z drugiego postu: " Jest wyświetlacz i diody sygnalizacyjne i na tej postawie wg. instrukcji możesz sprawdzić gdzie jest problem." Jeżeli według wyświetlacza i diod sygnalizujących, stan bramy jest prawidłowy. Brana dalej nie chce się...
Dokładnie to wygląda na sklejenie się przekaźnika. Jeśli orginalny to przy prawej nodze pasażera zdejmij plastik i zobacz czy jest sterownik. Jeśli dokładany szukaj pod deską, Jak możesz napisz co pisze na pilocie lub jego fotkę zrób.
Sam zasilacz nie powinien pobierać tyle. Nie wiem czy przypadkiem może nie być uszkodzony (sklejony) styk któregoś przekaźnika i cały czas zasilany jest moduł tranzystorów z kondensatorami włącznie. Może tu jest problem.
Znalazłem schemat podłączenia tych wentylatorow.Silnik AAH zasilanie przez bezpiecznik 60A są dwa przekaźniki,opornik,dwa wentylatory,włącznik na chłodnicy z 3 wyjściami oraz włącznik ciśnieniowy od klimatyzacji (do niego dochodzą dwa przewody:brązowo-niebieski i brązowy) oraz włącznik klimatyzacji.Znajdź te przekaźniki i sprawdź czy się nie skleiły....
sprawa rozwiazana. sklejony przekaźnik.
Ten mikrowyłącznik to podstawa . Załącza grzałkę w momencie kiedy pompa zaczyna działać. To jest podstawowe zabezpieczenie przed załączeniem grzałki bez wody ! A w przypadku "sklejenia" się przekaźnika to może się tak stać i pożar gotowy. :cry:
Klimatyzacja manualna, czy automatyczna, przy manualnej sklejony przekaźnik, przy automatycznej przebity tranzystor w module dmuchawy „na zwarcie”. Prędkość da się regulować, czy wieje cały czas z maksymalną mocą?
Włączają się po przekręceniu kluczyka, czy po uruchomieniu silnika? Może "sklejony" przekaźnik?
Zarejestrowany i sprawdzony przypadek hula już 8misiac Do momentu pierwszego sklejenia przekaźnika a potem to już raczej nie będzie co zbierać ze sprzętu. Czy Ty zdajesz sobie sprawę po jakim czasie następuje zapłon tworzywa korpusu grzałki w przypadku niewłaściwego zadziałania zabezpieczeń , podanego napięcia na w ten sposób "zmodernizowaną" grzałkę...
Hmm, niecodzienne objawy. Sprawdź dwie rzeczy, czy nie jest sklejony przekaźnik grzałki na module (wówczas będzie grzać wodę na płukaniu) Sprawność silnika, może ma uszkodzony wirnik i jak się rozpędzi bierze gigantyczny prąd.
Jaśniej - raz piszesz że próbuje otwierać, raz - że zamiast otwierania zamyka. Jest istotne, czy zamykanie występuje zamiast otwierania - wtedy podejrzenia idą od razu na sklejony przekaźnik kierunku, lub czy przy kolejnych uruchomieniach zamyka - próbuje otwierać- zamyka itd - wtedy może być upalony również przekaźnik kierunku ale też uszkodzone uzwojenie...
Prawdopodobnie uszkodzony (sklejony) przekaźnik grzałki na module.
Bardzo fajne testy. Pasowałoby jednak poddać identycznym co najmniej jeszcze rownorzedny sprzet jednej czy 2 innych firm. Ponadto ciekawym testem byloby tez sprawdzenie jak zachowają się przekaźniki po podaniu impulsu prądowego (coś jak iskierka - delta Diraca) - czy nie ulegną sklejeniu.
Nie ma takiej możliwości, by tego nie wyłapać. Może odkręcić przewody od klemy plusowej i odłączać po jednym bo może to rozrusznik, może alternator, może coś w skrzynce (sklejony któryś z przekaźników).
Sprawdź przekaźnik, może być sklejony.
Uszkodzony wirnik silnika. To, że wchodzi na obroty po podłączeniu na 230V, nie znaczy, że jest dobry. No chyba, że są sklejone przekaźniki od silnika, co raczej mało prawdopodobne, ale nie zaszkodzi je wymienić.
Rozepnij termostat ograniczający wężownicy 94 i sprawdź na CO czy palnik odpali. Jak nie to przekaźnik ma sklejony styk 12-8 i w czasie pracy na CO zamiast termostatu 63 wykorzystuje 94 a on przy temp poniżej 80 st jest zwarty.
Sklejone przekaźniki.
Przy odbiorze powinno być czyste przejście między wejściem a wyjściem dopałki. Jeśli tak jest to może być jeszcze taka sytuacja że styki w przekaźniku są sklejone. Najlepiej w tej sytuacji jest chyba wymienić przekaźnik.
W moim przypadku był to sklejony przekaźnik grzalki. Grzałka tylko po włączeniu przycisku wyłącznika i zamknięciu drzwi grzała cały czas. Wystarczyło puknąć w przekaźnik i odpuścił. Sterownik w górnej części drzwi łatwo się dostać. Wymiana profilaktycznie na nowy nie wiadomo kiedy znów się sklei.
Sterownik w pompie, masz sklejony przekaźnik, lub już ktoś tam był.
Witam . Świecenie kierunku może być spowodowane sklejeniem styków przekaźnika w module komfortu(miganie kierunkami przy zamykaniu i otwieraniu ).Jeżeli znajdziesz moduł i go odłączysz przekonasz się czy to.Miałem taki sam objaw w Skodzie Oktawii. To by chyba świeciły obydwa, nie tylko jeden? Włącznik awaryjnych na początek do wymiany.
Wygląda na sklejenie przekaźnika. Sprawdź oba i wymień wadliwy.
Widać nie dogrzewa albo przegrzewa. Do sprawdzenia czujka temperatury i przekaźnik grzałki (sklejony :? )
Może być sklejony (uszkodzony) przekaźnik Z tego co pamiętam to w tym sterowniku są triaki zastosowane jako elementy wykonawcze.
Problemem okazał sie sklejony przekaźnik wentylatora.
Właśnie że nie, jedzie tam gdzie styczniki chcą bo sobie nie odpadły przy poprzedniej jeździe :) Z jednej strony 201ki się podtrzymują same a z drugiej "pomagały" im prawie że sklejone przekaźnika w tym nieszczęsnym ERO. Tak że ERO zatrzymało silnik, zamknęło hamulce i niby było ok... do momentu zmiany kierunku na sterowaniu bo samo ERO nie zmienia...
E:20 Grzałka - nieoczekiwane grzanie - BŁĄD KRYTYCZNY 1) Usterka czujnika temperatury (NTC - wartości poza zakresem) 2) Sklejony przekaźnik grzałki 3) Grzałka jest aktywna w czasie, gdy powinna być wyłączona Wartość sondy ok, pomiar grzałki również ... zostaje usterka płyty lub oprogramowania. 3.1.10. Rozpowszechnianie, bez zgody Usługodawcy, reklamy...
Moim zdaniem nie musiały się skleić styki przekaźnika. Mógł ulec awarii jeden z termowłączników, które są wkręcone w chłodnicy. Sa one umieszczone na dwóch bokach od strony silnika, każdy z nich na innej wysokości i każdy włącza jeden z wentylatorów. Możesz zamienić je ze sobą, powinny być takie same (ale nie jestem pewien), gdyż drugi wentylator praktycznie...
sklejony przekaźnik sterowania?
F15: Element grzejny suszenia jest ciągle aktywny (styk przekaźnika suszenia jest sklejony lub triak suszenia uległ spięciu)
Pompę załącza przekaźnik. Może mieć sklejone styki.
Pytanie czy element sterujący na płycie głównej przeżył (przekaźnik ,triak) czasem potrafi pozwijać ścieżki na płycie przy "dobrym" zwarciu. Wystarczy sprawdzić czy pojawia się zasilanie na zawór po starcie i czy nie ma go czasem cały czas (sklejony przekaźnik, przebity triak).
To może jest to błąd czujnik informujący o zbyt wysokiej temperaturze i sam czujnik jest dobry, tylko skleiło przekaźnik na grzałce?
Witam, automat działał kilka lat bez problemu, teraz przy próbie uruchomienia bramy z pilota zaczyna migać kontrolka POWER (wg instrukcji błąd napędu). Sam silnik działa bez problemu, sprawdzone na "krótko", kondensator silnika wymieniłem. Krańcówki też sprawdzone. Co do samej elektroniki, to jeden z przekaźników kierunku był "sklejony". Wymieniłem,...
Żeby to zadziałało na stole bez krańcówek, musisz zewrzeć wszystkie trzy szpilki złącza J5. Ale wskazania na wyświetlaczu (film) sugerują, że logika centrali jak i krańcówki działają prawidłowo - centralka przy otwieraniu pokazuje 01, na zamykaniu 06, zatrzymana w trakcie ruchu - 02. W przypadku uszkodzenia krańcówki zamiast 02 byłoby zawsze 01 - brama...
Ajj. Spóźniłem się. Przy załączeniu grzałki na teście serwisowym powinien być słyszalny z modułu pstryk (przekaźnik). Być może ów przekaźnik skleił się tylko. Znajduje się on na skraju modułu z prawej strony (tak jak masz zdjęcie), czasami wystarczyło puknąć w niego (ewentualnie obudowę modułu na krańcu z prawej) rękojeścią śrubokręta. Z tego co pamiętam....
"Sklejony" na stałe przekaźnik załączający tą grzałkę.
Może być sklejony styk przekaźnika grzałki.
Do sprawdzenia termostat może nie pokazuje grzania ale przekaźnik sklejony. Pomiar napiecia na macie.
Witaj zrób fotkę w którym miejscu siedzą (termistory) ja podejrzewam że są to warystory zabezpieczające oryginalnego schematu nie posiadam pewnie jest to kolejny klon z tego co piszesz to jest płyta prostownika sprawdź czy nie sklejony jest styk przekaźnika czy sprawny jest mostek Greza oraz rezystor rozruchowy bocznikujący styk przekaźnika
Tak, spokojnie wystarczy samochodowy przekaźnik, dobrze byłoby zastosować przekaźnik o możliwie największym prądzie (np. 40A). Takie przekaźniki stosowane są np. w Peugeotach, w Piaggio są stosowane przekaźniki na wyższe prądy (szerokie konektory prądowe), a np. Hondach jeszcze mniejsze gabarytowo przekaźniki na 30A. Rozrusznik się nie "zrypie", a jedyne...
Witam. W lewym górnym rogu masz przekaźnik od zmiany obrotów lewo/prawo wymień go i bezpiecznik, będzie pralka działać ( w przekaźniku styki sklejone ) . Pozdrawiam maniek475.
Witam Masz prawdopodobnie sklejony przekaźnik od grzałki
Skoro złącze gniazda lampy cały czas podaje napiecie i Mi chodzi, że lampa świeci cały czas, nawet gdy brama jest w miejscu To masz uszkodzoną płytkę centrali, a dokładnie element podający zasilanie na lampę (triak lub sklejony przekaźnik) lub jego sterowanie (dla triaka - optotriak, dla przekaźnika - tranzystor lub układ scalony - bufor). Pozostaje...
Z tym że właśnie komunikacja tutaj z pilotem jest, wygląda to bardziej na zawieszony stan włączenia - po podłączeniu do prądu klimatyzator od razu zaczyna chodzić i chyba "nie wie" jak reagować na polecenia wydawane z pilota. Na dniach wyciągnę obydwie płytki z jednostek i spróbuję przedzwonić przekaźniki - jest ich kilka, a tak na chłopski rozum trochę...
Namierzyłeś ten przekaźnik, styki sklejone czy normalnie załanczają?
Może najpierw spróbować naprawić? Może być to po prostu sklejony przekaźnik lub jesli wyjście jest tranzystorowe - spalony i zwarty tranzystor. Jak już wymieniać - na 6 przewodach pójdzie każdy domofon (ale oczywiście inna firma - inne wtyczki). Możesz pójść na domofon cyfrowy dwuprzewodowy - jest sporo droższy od zwykłego ale odpadają problemy z zakłóceniami...
A pokazany moduł "wisi" zupełnie, tzn. zupełny brak reakcji na przycisk? Bo jeśli nie to zapewne przyczyną jest sklejony przekaźnik który znajduje się poza modułem.
Moim zdaniem musisz dać TZR, bo nie ma szans by kapilara pracowała ci poprawnie przy temperaturach skraplania od 25C do 55C. Z mich prób wynikało, że TZR sobie ledwo radził, a co dopiero kapilara. Jakoś u mnie to działa bardzo sprawnie i myślę że nie ma potrzeby instalowania zaworu rozprężnego w takim agregaciku. Producent tak dobrał kapilarę i wymiennik...
Manetka jest tylko elementem sterującym, sygnał leci do bsi, bsi wysyła polecenie do bsm, tam jest układ wykonawczy, przekaźniki. Pewnie sklejony przekaźnik.
Jeśli można kilka słów. Kocioł ma ponad 20 lat i raczej należy się dziwić, że tak długo pracował. Płyta główna kosztuje prawie 1600 zł. Na 99% to ona padła. Mogła to zrobić ze starości ale też mogło paść coś zewnętrznego i ono uszkodziło płytę. Wymiana spalonego bezpiecznika usuwa skutek a nie przyczynę. Nie wierz w bajki o naprawianiu płyt!!! (owszem...
Ta spawarka to inverter. Usterka wygląda na sklejony przekaźnik w obwodzie miękkiego startu, opornik rozruchowy jest wtedy cały czas zwarty i może to powodować zadziałanie bezpiecznika przy włączaniu spawarki.
Wszystko wskazuje na uszkodzony (spalona cewka albo sklejony) któryś przekaźnik - zmieniający polaryzację zasilania - na trefnej stronie. Zamiast zmienić kierunek - skrzydło jedzie dalej do krańca siłownika (albo oparcia o coś skrzydła) i rejestruje przeszkodę - znaczy mechaniczny koniec ruchu bramy.
Sprawdź krańcówkę na otwarciu, ale jeśli na wyświetlaczu ok, to raczej nie to. Pozostaje sklejony przekaźnik od kierunku.
Kup grzałkę odpowiedniej mocy do zbiorników nierdzewnych z suchą mufą na czujnik. Zastosuj dowolny regulator z czujnikiem , np taki jak podał (at)vodiczka czy sterowany przez sieć wi-fi np tuya. Warto dodatkowo zamontować mechaniczny termostat zabezpieczający z kapilarą na 90* w razie sklejenia przekaźnika.
ja już 2 razy spotkałem się ze sklejonym przekaźnikiem tylko że w astrze F z silnikiem 1.7TDS
Do sprawdzenia płytka zasilacza a konkretnie przekaźnik załączający sprężarkę zamrażarki (może być sklejony styk).Zasilacz jest z tyłu pod blatem.A przekaźnik to ten od którego wychodzi czerwony przewód do sprężarki od zamrażarki.
Sprawdź na płytce jaki element załącza żarówkę (koguta). Będzie przekaźnik lub triak. Najprawdopodobniej będzie zwarcie na triaku lub sklejone styki przekaźnika.
Może być sklejony przekaźnik grzałki,lub w obwodzie cewki tego przekaźnika jest zwarcie(triak).
sprawdzić czy przekaźnik się nie sklei A. Musiałbyś zrobić jakiś prosty przerywacz, aby cyklicznie załączać prąd na cewkę przekaźnika. B. Klejenie się odnosi się do styków, tak że muszą jakiś prąd obciążenia przełączać.
3 bar to na niskim a ile na wysokim? a przekaźnik nie sklejony ? bo pytasz skąd idzie masa sterująca a nie piszesz czy ona jest stale czy jej nie ma.
Może przekaźnik sterujący agregatem się skleił?
A może to nie czujnik a sklejony przekaźnik?
Mogły się tzw. skleić styki przekaźnik lub cewka , wymiana na nowy powinna rozwiązać problem lecz wcześniej przegląd instalacji czy nie ma przetarć i przekaźnik notorycznie jest zasterowany.
Masz instrukcję obsługi? jakąś książkę? Używałeś tego dnia świateł awaryjnych? Może włącznik się "skleił' lub tak jak pisałeś przekaźnik
Może termistor jest sprawny, a przekaźnik ma sklejone styki. Pokaż drugą stronę płytki, sprawdź przekaźnik załączający kompresor.
Napięcie zasilania grzałki pojawia się dopiero po 10-15 minutach od rozpoczęcia programu prania a na programach krótkich szybciej. Gdybyś miał sklejony przekaźnik to napięcie zasilania grzałki było by od razu po włączeniu pralki bez względu czy wewnątrz była by woda czy nie. Grzałka ma bezpiecznik termiczny jednorazowy. Można go wymienić, ale nikt zazwyczaj...
Może uszkodzony przekaźnik, sklejone styki?
Lub sklejony przekaźnik na module
Pewnie tak jak u mnie, skleił się przekaźnik
Równie dobrze może być podane cały czas napięcie na grzałkę np. poprzez sklejony przekaźnik.
sklejony zbiornik przekaznik sklejony rozebrać sklejony
volvo silnika blaupunkt pobór prądu zasilacz buforowy łączenie
zablokowany telefon schemat trabant
ZXDSL 832CII - Modem ADSL2+ od ZTE Corporation Lokalizacja przekaźnika rozrusznika w Renault Laguna 3 2.0 dCi