Sprawdź wiązkę w klapie bagażnika. Czujnik założony oryginalny czy zamiennik? Hak jest?
Miernik z długim przewodem pomiarowym, jakiś krokodyl na sondę, zakres 20V i szukaj gdzie ten spadek jest. Pewnie będzie wszędzie trochę a najwięcej na karoserii od przodu do tyłu. Może się skończyć koniecznością poprowadzenia przewodu masowego prosto z obudowy alternatora. 1mm blachy stalowej i punktowe zgrzewy to może być za mało na 80 Amperów.
Z innego forum "Czujnik świateł cofania masz umieszczony pod maską po prawej stronie. Odkręcasz go od góry i wymieniasz. Wcześniej musisz ściągnąć parę przewodów i obudowę akumulatora aby mieć dojście do tego czujnika"
Skoda fabia 2 ma koło bezpieczników przełącznik świateł które same gasną po wyłączeniu stacyjki.
https://obrazki.elektroda.pl/7007426600_... Je się czyści a nie wymienia... Firm jest mnóstwo. Nie będę nikogo reklamował, wystarczy wpisać w google.
Do świateł są też przekażniki.
Przełącznik , przekaźnik , bezpiecznik. Tutaj jeszcze elektroniki w światłach nie było.
Uszkodzony może być włącznik świateł, ten koło bezpieczników. Można zmostkować na próbę te dwa przewody idące do niego. Jeśli to nie pomoże, to uszkodzony może być przekaźnik świateł dziennych. Znajduje się na płycie przekaźników pod deską rozdzielczą za włącznikiem świateł mijania. Jest to przekaźnik z oznaczeniem 484. Częsta usterka (zimne luty).
Trzeba kupic bylo kwadratowy. Tego nie popsujesz
U mnie w instrukcji obsługi, którą przeczytałem pisze, że "Gdy we włączniku świateł wystąpi jakieś uszkodzenie, automatycznie się zapalają światła mijania", koniec cytatu.
Bezpieczniki w skrzynce pod maską się wypalają (styki). Jak dobrze pamiętam to 30A. Ale bezpieczniki trzeba wyjąć bo z góry wyglądają dobrze.
No, liczyłem na to, że ktoś to napisze. Układ połączeń jest taki, że przez ten kabelek zamyka się masa na przekaźnik odciązający stacjki ( przez uzwojenie elektromagnesu)
Sprawdzałeś stan przewodów w gumowej harmonijce u góry klapy? Bardzo często w rezultacie otwierania/zamykania klapy, w tym miejscu pęka izolacja żył i przewody przełamują się. Z powodu zwarć do masy masz choinkę w światłach oraz brak prawidłowego działania wycieraczki (przerwany jeden z przewodów zasilających silniczka wycieraczki).
Sprawdz mase w tej lampie .
Włącznik pedału hamulca jest podwójny- ma dwa styki. Jeden to informacja dla sterownika silnika - przy wyjętym włączniku styk jest otwarty. Drugi to włącznik świateł stopu - przy wyjętym włączniku styk jest zwarty. Styki zmieniają położenie po wciśnięciu bolca na włączniku. Czerwono- czary to zasilanie włącznika świateł stopu a czarno-czerwony to wyjście...
Cały mechanizm do sprawdzenia. Może się przytarł i stawia większy opór dla silnika, a może już sam silnik ma wytarte tuleje i ciężko chodzi.
Kolego sprawdź żółty cienki przewód idący do rozrusznika. Lubi się ułamać, taka wada fabryczna. Przewód ten zasila cewkę przekaźnika obwodu x, który to zasila wszystkie prądożerne odbiorniki w aucie.
jak bezpiecznik ok, same lampy ok, po zmostkowaniu z prawymi lewe też świecą to kable też ok - zostaje albo jakiś przekaźnik który jest po przełączniku albo sam przełącznik.
czujnik przy pedale stopu jakieś 20-30zł Tylko uwaga! Jest specjalna procedura montażu!!! jak nie wiesz jak to od razu zepsujesz nowy.
Bezpieczniki
ok z tym, że czasem same gasną bez używania manetki do przełączania długie-krótkie i słyszałem że może to być jakiś przekaźnik.
Sprawdź czy dochodzi napięcie do żarówki. Jeżeli nie to trzeba sprawdzać gdzie ginie napiecie. Jeżeli sa to reflektory podwójne to napięcie na żarówki idzie z bezpieczników, na bezpieczniki napięcie idzie z wyłącznika świateł (ponieważ obu świateł nie ma to przypuszczam, że w tym miejscu nie ma napiecia). Ponieważ światła drogowe działają to zasilanie...
A z lewej nie ma w tym miejscu przeciwmgielnego? Na pewno są dwa światła cofania?
W późniejszych Skodach serii 100/1000/105/120 był dodatkowy rezystor żeby zapobiec spaleniu cewki. Generalnie unikaj bo nie wiesz w czy styk aparacie jest zwarty ( a jest duże prawdopodobieństwo bo krzywka jest o przekroju kwadratu). Jak chcesz sprawdzać światła to odłącz przewód z aparatu zapłonowego na ten czas.
Dziękuję za odpowiedź. Doszukałem się szczegółów. Temat uważam za zakończony. http://obrazki.elektroda.pl/2737974100_1...
Światła przeciwmgielne przednie. Wersja po lifcie. Rocznik 1999. W łatwy dostęp przez popielniczkę wątpię ponieważ po drodze znajduje się panel od nawiewu.
Napięcie takie jest gdy silnik zgaszony a kluczyk włączony zapłon . światła czasem lekko przygasają . 25 V na zgaszonym silniku a włączonym zapłonie to raczej nie jest możliwe. W takiej sytuacji napięcie nie powinno być wyższe niż 12,5 V, gdyż normalnie, w Fabii I źródłem energii jest bateria 12 V. Prawdopodobnie mierzysz uszkodzonym miernikiem lub...
podjedż do mnie , naprawię niedrogo
Urwany kabel podający minus z karoserii do żarówek.
Odłącz wtyczkę z regulatora napięcia na próbę, sprawdź przelotki klapy bagażnika, światła osłon przeciwsłonecznych.
skoro zapłonu nie odcina, to zapewne wystarczy że z centralki alarmu który podpowiedział Ci CameR wypniesz białą wielopinową wtyczkę (pewnie typu Molex jak od zasilacza ATX) i już będzie to odłączone i migać światła nie będą
ja bym podłączył ten regulator tak: 15/54 -> plus po stacyjce (na schemacie też plus po stacyjce masz tak opisany) M - magneto -> do prądnicy (jak na schemacie) R -> najprawdopodobniej do kontrolki ładowania (w liczniku) ale nie lepiej tam założyć alternator ze 105/120/Favoritki/Felicji ??? prądnica to straszne beznadziejstwo, to ledwo co ładuje,...
BCM, kabelki.
Złącze C - 12'pinowe -T12k - pin3 - Prawa żarówka przeciwmgielna Złącze D - 11'pinowe -T11a - pin 2 - Lewa żarówka przeciwmgielna Złącze E - 16'pinowe -T16g - pin 6 - włącznik światła przeciwmgielne
To teraz przeczytaj jeszcze raz od początku do końca ten post i sprawdź.
Po lewej stronie kolumny kierowniczej widoczny po ściągnięciu tego dużego plastiku nad nogami kierowcy. Żeby wyciągnąś przełącznik świateł pod którym też jest śróbka trzeba go wcisnąś w pozycji wyłączony i przekręcić na światła pozycyjne i wyciągnąć. Tak pozatym co ci sie dzieje, bo np szybami lusterkami i centralnym sterują pośrednio moduły przy silniczkach...
Jedna wtyczka wygląda jak wtyk światła przeciwmgielnego przedniego. Druga ta cała czarna to nie sama wtyczka a wtyczka z wpiętym czujnikiem temperatury zewnętrznej. Z niego jest odczyt na zegary (jeśli jest MFA lub FIS) do klimatyzaycji (próg załączenia kompresora )
Po zwarciu pinów zewnętrznych światła świecą.Tam za bardzo nie ma co spieprzyć Wkładam przekręcam i tyle . A więc gdzie jest problem?Właśnie można spieprzyć.
Octavia 1 ma zwykły włącznik na duże prądy.Wyciągasz go w 3 s.Robisz zworę drutem i w pół minuty wiesz już dużo.Skoro zgasły nagle 2 swiatła,i bezpieczniki ok to zapewne to przełącznik. Dodano po 2 Właśnie słyszałam wiele, że elektryka w skodach często zawodzi. Śniedziejące styki, niełączące przełączniki i przyciski, zimne luty w sterownikach i komputerach....
Diagnostyka komputerowa była robiona? Może wiele podpowiedzieć, na przykład bląd czujnika pedału hamulca/ stopu.
A po przełączeniu na długie masz światła?
Witam i jak sie uporales z LEDamk ? mam podobnie w O2 z 2004 otoz na zaplonie LED PY21W w miejscu kierunku swieci jako dzienne oswietlenie kierunek wlacza miganie pomaranczowego koloru, super ale do wlaczenia silnika, po odpaleniu silnika i wlaczaniu kierunku nie dziala on bo biale oswietlenie dzienne caly czas swieci. Czy pomogly jeszcze 2 szt przekaźników...
Zaczął bym od sprawdzenia masy w gnieździe od strony auta, jak i we wtyczce od strony przyczepy.
Kwestia przekaźnika rozwiązana ponieważ posiadam automat do zmiany świateł już z wbudowanym przekaźnikiem a co do 15 w komorze silnika to można prosić o wskazanie potencjalnego miejsca wpięcia się w instalację (nie posiadam schematu instalacji)
Sam sobie odpowiedziałeś - do sprawdzenia automat świateł , zapewne dokładka .
Wszyscy tylko piszą weź + z tego czy owego ale nic z tego nie wynika. W mojej skodzie fabii 1,4 75km zrobiłem to tak: 1. kupiłem światła do jazdy dziennej z automatem z allegro http://obrazki.elektroda.pl/5309591100_1... 2. czarny kabelek łatwo pod "-" na akumulatorze, po prostu przykręcić pod śrubkę na klamie. 3. żółty kabelek (do "+"...
Bezpieczniki sprawdzone?
Witam! Posiadam obecnie Skodę Octavię 2 FL z 2012. Mam w niej radio graficzne, wygląda na RNS310. Do tego na kierownicy mam wiele przycisków, w tym słuchawki. Mam sparowany telefon po BT i klikając na słuchawkę, między zegarami na wyświetlaczu pokazuje się menu z książką telefoniczną. Teraz planuję kupić drugi mniejszy samochód. Myślę o Skodzie Fabii...
Zaś w jednym ze swoich aut mam taki patent: https://allegro.pl/oferta/swiatla-led-2w... Wiem że homologacji brak itp. Ale, kierunkowskaz na jasności nie stracił za to na widoczności zyskał. No i jak na razie nikt się nie przychrzanił, ba diagnosta stwierdził że te moje dzienne to sto razy lepsze niż te małe...
Stawiam na problem z masą. Sprawdź dokładnie tylne lampy, przeczyść styki.
To ja dorzucam swoje. Golf VII W ABS intensywność suszenia tarcz hamulcowych. Wybierz STG 03 (elektroniczny układ hamulcowy) Regulacja STG -> Funkcja 10 Wybierz suszenia tarcz hamulcowych Wartość odpowiednio dostosować - opcje: nie aktywowane, słaby, średni, mocny Skoda Octavia III 5E i 5F Seat Leon Fabrycznie: słaby <- Zalecane Regulacja czułości...
Zastanawiam się jaka jeszcze może by przyczyna, oprócz oczywiście czujnika, jest jeszcze inna przyczyna nie działania światła cofania? Jeżeli na krótko działa to wina jest czujnika a dokładnie wystającego "bolca" który jest najprawdopodobniej za krótki, pytanie jeszcze czy to jest czujnik do tego modelu?
Jak zółty kabelek nie bedzie łączył. Nie bedzie działać: dmuchawa, mijania, wycieraczki, klakson itp
Przełącznik steruje przekażnikiem,sprawdż czy z wył dochodzi sygnał sterujący.
możesz mieć właczone ciagle światła przeciwmgłowe ale bardziej realne jest to że do skrzynik z bezpiecznikami dotała ci sie woda jak otwozysz skrzynke to dotknij ręką gompki nad skrzynka i zobacz czy jest mokra czy nie
Szukaj obok przekaźników pod osłoną nóg kierowcy, może słychać ten przekaźnik jak włączasz światła?
zasugerowano mi też, że to może być wina "kostki stacyjki". Dzięki za pomoc. No cóż, nie będę kłamał - to może być wina wszystkiego... :-) / :-( Jeżeli nic nawet nie wyje, to znaczy, że zasilania nie ma także sterownik silnika.... No chyba, że ta Felicja jest na gaźniku, ale coś w to wątpie... Jeżeli jest taka usterka, to musi być coś w obwodach głównych...
Chyba, że jest juz specjalny zacisk pod to przygotowany. Nie ma czegoś takiego. Co stoi na przeszkodzie, aby odstraszacz podłączyć bezpośrednio do zacisków akumulatora . Ponoć jest takie coś jak terminal 15 i jego stan w zapłonie jest +, a po wyjęciu kluczyka to zmienia się na mase. Bezpośrednio nie chce podłączyć, ponieważ odstraszacz będzie non stop...
To sterownik centralnej elektryki, jeśli świeci kontrolka usterki oświetlenia do sterownik zapisał błąd dotyczący konkretnego rodzaju światła
A mase sprawdziłeś? Kompa to trzeba podłączyć w pierwszej kolejności ;)
Witam przeczytałem większość postów z elaktrody nt wspomagania w skodzie Fabi ja mam Skodę Fabię rok 2000,1,4MPI Comfort i objaw jest następujący wspomaganie działa cały czas dobrze,nic nie szarpie ani nie czuć na kierownicy chwilowych jego braku,poziom płynu jest wystarczający,tylko pompa ze wspomagania przy niskich obrotach i ajazda bez zakrętów nie...
Kupiłem wczoraj Skodę octavie 2 (2008r) Miałem problem ze światłami dziennymi, nie świeciły się :/ znalazłem usterkę (bezpiecznik). Teraz jest kolejny problem :/ światła świecą się cały czas, nawet przy zgaszonym silniku i zamkniętym aucie. Jak je wyłączyć? Wydaje mi się ze światła dzienne powinny same gasną przy zgaszeniu silnika. Jeśli dobrze myślę,...
Skrzynek w favoritkach były dwa rodzaje - z okrągłymi (starsza) i płaskimi bezpiecznikami. Opisy na forum i w sieci bez problemu osiągalne. Światła przeciwmgielne miały swoje przekaźniki. Więc jeśli ich nie było, to przekaźnika też nie będzie. Trzeba dołożyć. Są tam bezpieczniki, więc nawet bez opisu można sobie dojść po ścieżkach, który to przekaźnik....
Rozumiem że światła jak "działają" to świecą normalnie a nie jedna mocniej a druga słabiej lub coś w ten sposób - co by świadczyło o braku masy lub złym kontaktem na wtyczkach lamp tak świecą normalnie, oba tak samo. to jak możesz to podpowiedz mi jeszcze czy można jakoś to zrobić "na własną rękę" czy lepiej podjechać do kogoś kto się na tym zna? EDIT...
Moja podpowiedz jest bardzo prosta.O ILE NIE MASZ Kodowanego radia alarmu to odłącz akumulator + od instalacji czyli zdejmij klemę.Weź kawałek przewodu izolowanego podłącz jeden koniec do twoich palących świateł a drugi do samego akumulatora.Przyrządem lub żaróweczką zobacz gdzie ci świecić, gdzie przychodzi napięcie. Może okazać się że bezpiecznik...
To nie są bezpieczniki alternatora
Witam :) Kupiłem Fabiankę, zamontowane są lampy Eagle Eyes EE Sk-001... i tu zaczyna się problem. Żarówki świecą w obydwu lampach, ale tylko w jednej świecą ringi. popatrzyłem, i wiem że jest na świecącej lampie sterownik , a na drugiej nie ma. i pytanie.... czy potrzebne są dwa sterowniki, czy wystarczy jeden? dodam że przy lampie gdzie ringi nie świecą...
czujnik nie wymieniłem bo kosztuje 160 zł , ale powinien być dobry kag wciskam to swiatła swiecą . A gdzie szukać przyklejona metalowa uszczelka Tam gdzie wkręcasz czujnik,ew.wkręć ręką bez podkładki i sprawdź.
Czyli znalezienie przyczyny może nie być takie proste sprawdzałem miernikiem na gnieździe żarówki i na jednym i na drugim ma 12V a na światłach mijania powinien być prąd tylko na jednym. Dodano po 3 Mam drugą taka skoda i przełożyłem przełącznik świateł i to nie to co można jeszcze przełożyć który przekaźnik jest od świateł.
-zasilanie przerywacza -klawisz awaryjnych -wajcha kierunkowskazów -instalacja Tyle do sprawdzenia.
Dałbym se głowe uciać, że tył też świci. Widocznie bym ją stracił. Dzięki.
Witam chciałem zapytać czy programowo można załączyć funkcje świateł dziennych w kompie samochodu. Tak mają w krajach skandynawskich. Słyszałem że można podobno to ustawić w module komfortu (np można zrobić żeby tylna wycieraczka samoczynnie załączyła się w momencie włączenia biegu wstecznego przy włączonych wycieraczkach przednich). Chodzi mi o Skodę...
Poniekąd sam sobie odpowiedziałeś na swoje pytanie - trochę logicznego myślenia i jednak czasem warto przeczytać to co się napisało - jeżeli piszesz że od początku ta wtyczka była odpięta, a check zapalił się niedawno (mimo tego że wcześniej się nie świecił, pomimo odłączonej wtyczki) - czyli to nie to spowodowało zapalenie się kontrolki. Samo nie zgaśnie...
Światła działają.
Kupiłem, wymieniłem i działa bardzo dobrze. Dziękuję za porady. Zamykam temat.
Nie dałeś za dużo szczegółów czy ten "dojazd do przeszkody" to zwykła jazda na wprost czy jakieś bardziej skomplikowane sterowanie, więc mogę wrzucić co najwyżej ogólnik: do twoich celów najlepiej wykorzystać podczerwień. Ogólna zasada jest taka, że dioda podczerwona świeci na wprost, a obok niej jest ustawiona doda odbiorcza. Kiedy robot podjedzie...
Są jakieś błędy w module bordnetz?
Gdyby lampy soczewkowe były gorsze od zwykłych to nikt by tego nie robił. Przyczyną słabego świecenia najczęściej są: źle zamontowana żarówka (nie w ogniskowej) , matowe ,zniszczone ,,szkła reflektorów" , wypalone odbłyśniki (bo ktoś chciał zrobić tuning i zamontował żarówkę o mocy 100 wat). Jeśli lampa jest ori i jest w dobrym stanie to coś mi się...
Czujnik kupiłem jako oryginalny w sprawdzonym sklepie Skody, jest koloru zielonego. Zastanawia mnie sugestia uszkodzenia czujnika podczas montażu, jaka czynność mogła mieć wpływ na rzekome uszkodzenie. Przypomina mi sie wymiana 2 lata temu takiego samego czujnika u znajomego, wtedy wszystko było ok i dodatkowo nie miałem vaga aby wykasować błędy (wówczas...
Mały problem z elektryka, który sporadycznie się pojawia: podczas jazdy przy wbiciu kierunkowskazu przygasaja/gasną na sekundę światła do jazdy dziennej. Parę miesięcy temu po przełączeniu z ,,długich" świateł na ,,krótkie" zapanowała ciemność... na razie doraźnie rozpinam przełącznik świateł i traktuje go isolem
http://skoda.autokacik.pl/pages/zrobsam/...
I sprawdź też poziom oleju w pompie wspomagania. Prawdopodobnie masz poniżej minimum, bo tych pomp (masz Koyo) nie słychać jak pracuje silnik . Najłatwiej tam zajrzeć poprzez zaślepkę halogenu w zderzaku. ( trzeba ją wyjąć )i widać pompę ze zbiornikiem i poziom oleju w półprzezroczystym zbiorniku. Edit : W tym roczniku jeśli masz oryginalną pompę to...
nad skrzynka bezp w wnetrzu sa przekazniki one chyba sie sklejaly i potrafila jedna strona nie swiecic :) tak mi sie cos kojarzy
a czy jest napięcie na bezpieczniku? może wlącznik świateł
Mam tą książkę , patrząc na te schematy to dla mnie czarna magia. Jeśli nie znasz się na tych sprawach to książka ci nie pomoże. Jak coś to pisz na PW a i może przeczytaj ten temat https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... Książka do kupienia taniej jest tu : https://goo.gl/7bAEcL
Cześć, jak w temacie, mam problem ze światłami długimi. Po przełączeniu na światła długie wyłączają się wszystkie światła, a gdy sie "mruga", jest wszystko okej. Jaka może być przyczyna ? Pozdrawiam, Emil
Przede wszystkim jaka Fabia, rocznik, generacja? Jeżeli I: https://www.skodaczesci.pl/porady/skoda/... do sprawdzenia bezpieczniki 50 i 54 II: https://www.skodaczesci.pl/porady/skoda/... 57, 58 Czy nie przestały działać w samochodzie inne rzeczy, np. klimatyzacja jeżeli to II generacja? Czy regulacja poziomu świateł działa?
Jutro poszukam u siebie, mam wprawdzie glx, ale ten wyłącznik jest chyba taki sam.
no i co nam zrobi w ej sytuacji mam wymienic cały Hydrokorektor czy niewiem co mam robic bo to zaduze kaszta nieda rady czegos innego wymyslec . Chcesz porządnie wymien cały układ, sam nie jest bardzo drogi tylko sporo rozbierania samochodu. Starczy na jakiś rok góra 2 - po prostu w Feli to straszne badziewie, które się rozszczelnia. Ja, jak mi to...
Czyli ten schemat jest bobry czy zły bo pokazuje ewidentnie podłączenie do świateł mijania .
Sprawdź wiązkę z lewej strony pod podszybiem, często gnije.
Sprawdziłem przełącznik świateł. Przełącznik czyli manetkę? To daj na krótko zasilanie za przełącznikiem i zobacz czy zaświecą.
Nikt nie pomoże z tymi światłami
Ja myślałem już o tym jak to zrobić lecz chyba to nie będzie dobre rozwiązanie.Proponuje dać przekaźnik o odpowiedniej obciążalności sterować go przewodem na który jest podawane +12V po przekręceniu kluczyka a sam przekaźnik podłączyć do świateł dziennych i tylnich oczywiście trzeba dać odpowiedni bezpiecznik. Tym sposobem nie trzeba by przerabiać instalacji,...
Ja polecam zamontowanie sobie takiego urządzonka np. http://moto.allegro.pl/item160493190_aut... montowałem to już w kilku samochodach i jak narazie każdy jest zadowolony z tego rozwiązania no i przedewszystkim nie trzeba pamiętac o światłach zimą.
Pewnie któryś z czujników prędkości świruje. Generalnie odczyt błędów, i jazda testowa.
O tym że zamulało to my wiemy.
Od nabycia pojazdu. W Skodzie Octavi II przed fl tempomat jest razem z kierunkowskazami w jednej manetce.
Witajcie, Mam kilka problemów ze swoją fabianką 1,4 mpi 2001 rok Benzyna/Gaz - może ktoś mi podpowie. Ogółem zaczęło się od problemów z benzyną, na zimnym silniku obroty są ok,natomiast na ciepłym tak szaleją że jest problem z jazdą("duży problem" często silnik gaśnie)wymieniona sonda lambda(nie pomogło)ubywanie płynu chłodniczego(co 3 tygodnie średnio...
Pulsują na jałowym ? jeżeli tak to norma.
światła skoda skoda światła cofania światła przeciwmgielny skoda
astra ładowanie zmywarka whirpool uszkodzony moduł dht22 wilgotność
epson canon brother układy elektronicznych
Błąd P1503 w VW Passat 1.9 TDI - Alternator Dobór bezpiecznika do pilarki łańcuchowej 1800W