kapać ma pod samochodem w okolicy nóg , pod akumulatorem nie ma nic od klimatyzacji
Zamień bezpiecznik na listwie rozprowadzającej przy akumulatorze.
Sprawdź akumulator pod obciążeniem . Takie przyrządy do sprawdzania mają w sklepach z akumulatorami.
Miałem ten sam błąd w audi a3 2.0tdi. Okazało się że koło alternatora było zatarte.
Kiedy był kupiony akumulator.
Sprawdź akumulator. Mi się tak działo jak miałem padnięty akumulator.
Dużo za małe. Alternator->połączenia elektryczne z akumulatorem.
Jak jest podpięte radio? Jeżeli tak że działa bez kluczyka w stacyjce to ono może być problemem. Chyba że twój akumulator nie trzyma.
Podłącz miernik a się przekonasz.
Kładziesz się pod samochód i dajesz + na gruby przewód od rozrusznika. Minus na masę i ładujesz.
Witam...Polecałbym ci sprawdzić pobór akumulatora przy aucie "w stanie spoczynku" czyli zamknięte drzwi, uzbrojony alarm itd...Ładowanie jest ok ...Jeśli pobór też będzie mały (ok 70mA) to chyba trzeba zrobić prezent na święta w postaci nowego akumulatora....Pozdrawiam
jaki mam to wybrac konkretne napiecie z przedzialu 10.8 - 13 V Napięcie całkowicie naładowanego nowego akumulatora to 12,8 V Dla akumulatora nie nowego ale sprawnego to napięcie wynosi 12,6-12,7 V Średnio rozładowany akumulator ma napięcie 12,4 – 12,6. Poniżej napięcia 12,4 V zaleca się akumulator doładować. Za całkowicie rozładowany akumulator...
Akumulator sprawny?
Ja też nie wierzę tym elektronicznym testerom, mam tradycyjny obciążeniowy. Tu nic nie wymyślisz, akumulator padaka i musisz kupić nowy, dobrze przykodować i zobaczymy co dalej. Czym więcej tych "pomocnych" funkcji tym krócej akumulatory żyją.
Wymiana bieżni(ślizgów) jest pełno filmów, sama wymiana szczotek już pomoże w uzyskaniu większego napięcia, wiem bo sam tak miałem. Pisałem już wcześniej żeby od razu wymienić w kupionym alternatorze szczotki i sprawdzić stan bieżni i ewentualnie łożyska. https://www.youtube.com/watch?v=bHal0gu9... https://www.youtube.com/watch?v=NP7SjinZ...
Nie zmienia to faktu, że prąd w stanie uśpienia jest 10x za duży. P.S. U mnie w Octa jest 7mA po uśpieniu. To jest bardzo dobry wynik, bo w przeciętnym samochodzie jednak jest ze 2-3x więcej. Dodano po 3 Kupię nowy aku i sprawdzę. Po naładowaniu prostownikiem stała dwa dni, przejechałem około 10km i postawiłem z wypiętym F29 (od piątku do środy), wpiełem...
Błąd 65535 oznacza ewidentnie uszkodzony sterownik - można naprawiać, ale taniej i szybciej jest wymienić na używany. Co do drugiego pytania to może być słaby akumulator.
W niektórych systemach wtrysku po odpięciu zasilania trzeba było zrobić adaptację przepustnicy
Może być problem z ładowaniem lub z połączeniami. Sprawdź akumulator zwykłym miernikiem. Piszesz że się nie znasz na tym to może oddaj samochód do fachowca?
Wczoraj odłączyłem akumulator i radio mi się zakodowało.uUdało mi się odczytać częściowo fisa ale nie wiem jak odczytać kod i czy z tej części da się odczytać kod. radio to skoda navigation system dx. z góry dziękuje za pomoc. >>>>> 1857 <<<<<
Miałem identyczne objawy. Pomogło wyczyszczenie styków na kablach zasilających centralkę (a dokładniej na ich mocowaniu do klem akumulatora).
Na początek, bezpieczniki posprawdzaj,a akumulator naładuj.
Pobór prądu jak rozumiem całkowicie nieczynnego samochodu jest wręcz ogromny. Rozładujesz każdy akumulator. Na pierwszy ogień wziąłbym radio, czyli całkowicie odłączył. A może jakieś wyszukane wzmacniacze?
Pomiar napięcia na bezpieczniku nr14
Auto na luzie. Bo jak zapalisz na biegu, to przejedzie po Tobie. Kluczyk włączony i próbujesz. Możesz sobie zamiast tamtego przewodu, pociągnąć nowy i robić odpalanie awaryjne przy akumulatorze.
Raczej elektronik żeby odczytać wsad pamięci z radia.
Sprawdź pomiędzy akumulatorem a sterowaniem gazu.
Możesz sprawdzić czy do zasilania są doprowadzone dwa kable? Jeden to +12V a drugi masa. Musisz sprawdzić miernikiem czy ten kabel nie jest właśnie masa i czy ma połączenie na minus z akumulatora
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3...
Przy słabym akumulatorze tylna wycieraczka tak się zachowuje.
Bezpieczniki będziesz miał dołożone pod maską, pewnie gdzieś w okolicy akumulatora. Daj nazwę sterownika LPG bo sam panel nic mi nie mówi w tym przypadku.
Wystarczy kod pin. W Columbusie niema zapisanego numeru VIN samochodu natomiast ECU samochodu zapisuje numer seryjny radia. Wówczas niema potrzeby wpisywania każdorazowo kodu po odłączeniu akumulatora.
Tak sie sklada ze te opisane przez ciebie zabiegi najprawodopobniej okaza sie zupelnie zbedne, bo te alternatory (+regulator) tak maja nawet gdy sa nowiusienkie (temat wielokrotnie walkowany na forum Skody na Autokaciku... lacznie z rozwiazniem jak tenu w pelni zaradzic).
tez mam felicie 1,3 i niemam probemu z niedołądowanym aku, a auto jezdzi na odcinkach do 5km oczywiscie na swiatłach. Ja u siebie wymieniałem regulator, ale z tego powodu ze sie szczotki skończyły. Może jednak problemem jest akumulator
Nie podoba mi się, to ładowanie. Sprawny alternator ładuje "dobry" akumulator do 14,3 V, a w Twojej sytuacji jest sporo mniej. Podmień na próbę na sprawny akumulator, aby przekonać się, czy alternator jest sprawny. Jeśli i w tym przypadku będzie się grzał akumulator, to albo alternator do sprawdzenia (może padła któraś z diod) albo akumulator "padaka"....
Przekaźnik rozrusznika powinien mieć 4 bądź 5 wyprowadzeń, dwa od cewki czyli sterowanie (86-85) i trzy bądź dwa od styku (30-87-87a). Jak zewrzesz przez żarówkę H4 tyk 30 i 87 rozrusznik powinien się odezwać i po tym można namierzyć który nim steruje bez ruszania strony sterowania nim. https://obrazki.elektroda.pl/5914649300_...
Auto na gwarancji zakupione w lutym. Ciekawe co teraz powiedzą. Skoda była już trzy razy w serwisie na aktualizacji. Po ostatniej padł akumulator.
z kupnem akumulatora to się wstrzymaj. podłącz go na kabelki nawet te z marketu(badziew) i poczekaj z 10 minut drugie autko niech sobie pyka na wolnych obrotach. Po tym czasie spróbuj odpalić jak bęzynka to powinien kopnąć , jak nie zapali od razu to nie męcz go i daj mu jeszcze pare minut. A tak ogólnie to powinieneś podjechać do punktu gdzie sprzedają...
11A to dużo, być może zwarł sie przekaźnik pogrzewanej szyby.
Do tego sterownik silnika, może jeszcze jakiś inny (LPG, komfort), a dwuletni akumulator może być już w kiepskim stanie. Dużo zależy od tego, jaki był charakter użytkowania auta.
Prawdopodobną przyczyną spalenia się rezystora było jego przeciążenie prądowe. Być może, że przyczyna jest w zdemontowanym alternatorze. Można to sprawdzić. Przy minimalnych zdolnościach manualnych, można samemu wymienić uszkodzony rezystor. W tych licznikach montowany był rezystor drutowy UR002 3W 1Kohm 5%.
Możesz śmiało założyć, nic nie popsujesz. Jedyny problem, to że jak zapomnisz wyłączyć wiatrak, to rozładuje akumulator do zera
Kolego Viper, lektóra dla ciebie (oczywiście każdy ma swoją teorię) nie chce nikogo pouczać, ale motywują swoją wypowiedź http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic39... a do Kolegi roman763 Będzie dobrze, Lpg nic nie ma znaczenia,
To prawda ,wszystko to też widać w blokach pomiarowych.
Witam, Potrzebna pomoc w kodowaniu długim modułu ABS/ESP Skoda Yeti 2,0 TDI. Wysypało się po rozładowaniu akumulatora. Czy ma ktoś może dostęp do tabel kodowania?
Trzy płytkowe na akumulatorze.
D+ -D+ DF -M D- -masa B+ -zasilanie z akumulatora
vag wyjaśni ci wszystko czyli diagnostyka spróbuj odpiąć jeszcze raz akumulator na kilka minut i podłącz ponownie może pomorze.
Naładuj najpierw akumulator.
Sprawdź rozrusznik "na krótko" Ikona klucza to informacja o terminie przeglądu, koperta ?, nie wiem
alternator na pewno jest sprawny
Skoro kontrolka klimatyzacji gaśnie na innych biegach wentylatora to masz uszkodzony panel lub opornicę. Czy wentylator w kabinie kręci się na każdym biegu z inną prędkością? Czy po uruchomieniu klimatyzacji załączają się wentylatory na chłodnicy? Jaki jest czujnik ciśnienia czynnika w układzie klimatyzacji - 3 czy 4 pionowy? Czujnik powinien być przy...
Czyli schemat w rękę i szukać od akumulatora do stacyjki, gdzie jest przerwa.
Niech sprawdzi na dzień dobry bezpiecznik od zasilania pompy,jest na akumulatorze
To wszystko zależy przecież od tego jaki masz akumulator, ta żarówka w 10 godzin "zje" Ci 1Ah z akumulatora więc teoretycznie nie ma możliwości żeby w 1 dzień rozładować akumulator, ale zważ również to że w niskich temperaturach akumulator znacznie traci na pojemności, więc trzeba na to również wziąć poprawkę...
Witam. Mam następującą prośbę: odpiąłem akumulator w samochodzie Skoda i po ponownym jego podłączeniu okazało się że radio jest zakodowane. Niestety nie mam do niego kodu, auto było kupione z 2 ręki. Model radia to SKZ2Z3B. Wylutowałem pamięć 24LC16B i odczytałem EPROM - w załączniku. Z góry dzięki za pomoc. twyi kod 0979/........
Zasilanie idzie z bezpiecznika, jeśli się nie mylę to ze skrzynki pod maską koło akumulatora, sprawdziłeś bezpieczniki jak należy?
To sprawdź kable o których pisałem wcześniej, to zasilanie modułu sterującego(pod akumulatorem) wentylatorami i klimą.
To jest jako jedność. Jednego zielonego nie wymienisz. Raczej tylko bezp poszedł. Po to jest.
Pewno będzie trzeba podladowac akumulator i powinien odpalić bez problemu.
Proponowałbym zmienić tytuł bo tutaj nie kręci rozrusznik. Wyglada tak jakby napięcie spadało przez co odłącza wszystko - widać to pozachowaniu licznika. Do sprawdzenia masy i przewód plusowy pomiędzy akumulatorem i rozrusznikiem. Może coś nie łączy na bezpiecznikach. Trzeba znaleźć czy zasilanie znika na rozruszniku czy znika wcześniej przez co znika...
Sprowadziłem Octavię 1 z 2002 posiadającą oryginalne nagłośnienie, jednak zanim laweta mi ją związała, padł akumulator i teraz nie działa mi fabryczne radio Skoda Symphony. W książkach nigdzie nie mogę się doszukać. Oznaczenie radia SKZAZ4B 0402061. Z góry dzięki jeśli podpowiesz, jak mogę rozwiązać ten problem. Pozdrawiam. Jarek
Dziwne bo multimetr wyświetla 0 źle mierzysz albo uszkodzony miernik przewody, zmierz napięcie na akumulatorze.
Ja bym podładował do porządku aku prądem 4.5 A i zobaczył co się będzie działo.Może kupiłeś aku w firmie drucik gdzie nie był dobrze naładowany zformowany a alternator nigdy ci nie naładuje ta jak prostownik.
Ja bym zmienił regulator i skrzynkę na akumulatorze
możesz mieć właczone ciagle światła przeciwmgłowe ale bardziej realne jest to że do skrzynik z bezpiecznikami dotała ci sie woda jak otwozysz skrzynke to dotknij ręką gompki nad skrzynka i zobacz czy jest mokra czy nie
Samochód dużo jeździ? Jaki tam jest akumulator? WGM? Rocznik?
Powinno się adaptację robić w module sterowania akumulatora/moduł zarządzania energią.
Z innego forum "Czujnik świateł cofania masz umieszczony pod maską po prawej stronie. Odkręcasz go od góry i wymieniasz. Wcześniej musisz ściągnąć parę przewodów i obudowę akumulatora aby mieć dojście do tego czujnika"
Zrób zdjęcie i dodaj. Jeden z przewodów to przewód do ładowania akumulatora.
witam spokojnie możesz odłączyć akumulator , nic się nie rozkoduje pozdrawiam
witam.twój tzw. wykwit na klemach spowodowany jest nieszczelnymi czopami akumulatora.pewnie jest to jakis niefirmowy akumulator merketowy wiec to jest ich wada fabryczna .nic z tym nie zrobisz. filc pomoże w 60 % ale i tak po jakims czasie zaoksyduja klemy.rada: czyscic 1 * w miesiącu uszczelnic słupek akumulatora silikonem i na to filc oraz małozyc...
- dioda zenera Co????
Nie masz jakichś urządzeń/obwodów podpiętych na "lewo" do klem akumulatora?
Przy okazji, ile lat ma ten akumulator?
Kontrolka z żarówki minimum 21W 12V i sprawdzasz bezpieczniki na akumulatorze i wszystkie połączenia w okolicy bezpieczników.
W parametrach trzeba sprawdzić czy widzi zamykanie/otwieranie. Ale dobrze myślisz że to może być uszkodzony swich w zamku od strony kierowcy.
tak też tak miałem i okazał się bezpiecznik 40A przy akumulatorze
Sprawdź klemy, ładowanie, radio, pobór prądu w spoczynku. Takie podstawy...
Jeśli masz grzane fotele to dla bezpieczeństwa odłącz minus akumulatora.
Auto ma start/stop. Po naładowaniu akumulatora obroty spadły. Po naprawie alternatora napięcie ładowania jest 14,7 V i problem ustąpił. Akumulatora nie wymieniałem.
Problemem okazała się przetarta wiązka pod akumulatorem.
Skoda ,vw ,seat podobnie we wszystkich.
Na butli masz wskazania poziomu jak chcesz na już zobaczyć bez tankowania.
Pod lewą podłużnicą, mniej więcej pod akumulatorem
B+ idzie do akumulatora
Szyby mogą chodzić dosyć ciężko co powoduje duże obciążenie instalacji więc najlepiej prosto od akumulatora nowy kablem z zabezpieczeniem osobnym.
Wiązka przeciera sie koło rozrusznika i pod akumulatorem .
Sprawdź bezpieczniki przy akumulatorze.
ucecie zasialnia tj +12V trzeba wpisac ponownie KOD to jest ok, czy jest uszkodzone. To jest normalne zjawisko. Zawsze po odłączeniu głównego zasilania będzie trzeba wpisać kod. To tak jak w samochodzie byś akumulator dołączył. 😉👍
Natychmiast wymień akumulator
Zmierz napięcie na akumulatorze
Niech sprawdzi ładowanie ale stawiam na akumulator do wymiany
Połączenie masy od akumulatora sprawdź. I plus od akumulatora
Mały też będzie niedoładowany na krótkich dystansach.
Ogólnie fabie mają bardzo awaryjną elektykę, począwszy od wiązki, stacyjka, przekaźniki, pompa wspomagania. Ale zaczoł bym od wiązki.
Dokładnie obejrzyj okolice akumulatora,pewnie podczas montażu akumulatora nie podpiąłeś zasilania sterownika gazu do klemy.
Moja skoda mimo wymiany akumulatora, rozrusznika dalej ciezko odpala. Podczas odpalania słyszę dzwiek jakby szorowania niewiem jak to opisac. Filtr paliwa wymieniony. Świece żarowe sprawdzone.
Witam wygląda to na brak zasilania, moduły w drzwiach nie mają zasilania a moduł komfortu nie widzi komunikacji
Dziękuję za szybką odpowiedź. Przyjechał klient i aż było mi głupio że nie wiedziałem. Obiecałem pomoc jutro. Pozdrawiam.
akumulator skoda skoda wyjąć akumulator skoda superb akumulator
klawiatura laptop lenovo regulator dremel kocioł jednofunkcyjny zawór trójdrożny
immobiliser akumulator immobiliser akumulator
Lokalizacja przycisku reset w piecu Beretta Phantom DVM-1331G HD – brak uruchamiania nawigacji po 10 latach, możliwe przyczyny