Do sprawdzenia panewki główne oraz korbowodowe. Należy również sprawdzić wałki rozrządu.
Hej kolego i co miało winę?
Ciśnienie oleju jest "mierzone" od 2 tys. obr/min. Tzn. że w silniku nie będzie oleju, a użytkownik podczas jazdy nie przekroczy 2 tys. obr/min to nie zapali się kontrolka ostrzegawcza. Proponuję zacząć od pomiaru ciśnienia oleju. Koszt zależy od fachowości warsztatu.
1 MPa to 10 Bar. Czyli ciśnienie oleju masz wzorcowe. Wiązka na lewej podłużnicy do sprawdzenia. Ok, sprawdzę tą wiązkę, ona idzie do licznika? Mierzone w ogóle ciśnienie? Wartość to standardowo minimum 2 bary przy 2k obrotów i gorącym silniku. Sprawdzałem, wartości masz w moim poście wyżej.
Skoda Octavia 2003 2.0 benzyna AZJ. Na rozgrzanym silniku na wolnych obrotach ciśnienie oleju to 5 bar, przy 3000 obrotach rośnie do 7 bar. Auto "wypycha" olej simmeringami oraz uszczelką filtra oleju. Jak rozwiązany jest tam regulator ciśnienia oleju? Jest jakaś regulacja? Pompa zintegrowana z wałkami wyrównoważającymi.
Skoda Roomster 2007 rok, 1.6 16V. Kontrolka ciśnienia oleju zaświecą się na wysokich obrotach. Wymienione bylo: pompa, olej z filtrem, czujnik, zawór w filtrze oleju. Ciśnienie na niskich obrotach 0.5 Bara, po dodaniu gazu nie wzrasta. Silnik pracuje prawidłowo, rowno, nie nie stuka. Mamy auto dwa lata, wiosna wymieniony był kompletny rozrząd.
Tu są dwie kontrolki czerwona i pomarańczowa. Czerwona od oleju. Po zapłonie masz test czyli zapala sie na kilka sekund i gaśnie. Jak nie ma ciśnienia oleju to mruga z częstotliwością około sekundy i jest dodatkowo sygnał dźwiękowy pisk lub bonk. Gdy ciśnienie jest ok a poziom za niski to masz pomarańczową kontrolkę i też sygnał dźwiękowy. Reset kontrolki...
W miejscu czujnika zmierz ciśnienie oleju a on prawdę ci powie bo może ciśnienie słabe i wywala błąd
Strasznie cienkie ciśnienie
Nie jeździj bo jeśli to nie czujnik lub elektryka, to silnik nie ma smarowania i pogłębiasz jego zniszczenia. A przyczyną może być uszkodzony czujnik, elektryka a jeśli faktycznie jest niskie ciśnienie to skrajnie niski poziom oleju, skrajnie zużyty olej lub wymieszany z benzyną, zatarty lub zużyty silnik, uszkodzona pompa lub jej zawór przelewowy.
Podłaczyłem manometr. Co prawda gwint nie jest calowy i z tym był pewien problem, ale ciśnienie na rozruszniku było 1 bar, a jak zaczął pracować przekroczyło 3 bar i tego się już nie dało uszczelnić przez docisk ręką. Ciśnienie jest OK. Czujnik ciśnienia sprawdziłem pompką z manometrem. Zwiera styki przy 1 bar i w okolicach tego ciśnienia na spadku...
Przede wszystkim zmierzyć ciśnienie oleju. Jeżeli będzie nie właściwie wtedy szukać przyczyny.
Co wy tak do tych pierścieni. Jak by pierścienie poszły to brał by olej a i kopciło by z korka oleju czy odmy. W pierwszej kolejności i nawet bez zdejmowania głowicy - zawory do weryfikacji. Może zdjąć nawet pokrywę i sprawdzić czy zawór nie podbity. Pozdrawiam. Pierścienie przy pomiarze i próbie olejowej sporo poprawiają - było robione na mokro?
W silniku sa dwa czujniki ciśnienia oleju. Poszukaj tego drugiego
Słabe ciśnienie oleju
Sprawdż czujnikiem jakie masz ciśnienie oleju na niskich i wysokich obrotach.
A teraz inna sprawa. Skoro ten mazut dostaje się już do wtryskiwacza - jak wygląda sam parownik? W starych generacjach była śruba do spustu tego. W nowych jeszcze nie widziałem - może nie te widziałem co trzeba? Mogę się wypowiedzieć tylko o tych reduktorach z którymi miałem do czynienia. Faktycznie w reduktorach w instalacjach I, II, a może i III...
Sprawdzić poziom oleju, najlepiej zrobić diagnozę manometrem który pokaże czy czujnik oleju jest ok i czy silnik ma odpowiednie ciśnienie oleju... Odma powinna być szczelna bo może olej wydmuchać jak silnik pracuje, nie wolno- jakby się okazało ze silnik nie ma smarowania to szybko się silnik zatrze.
Ja bym sprawdził miernikiem ciśnienia jakie jest realne ciśnienie
Witam jak w temacie. Skoda Octavia 1.6 tdi 2015r. W skodzie wyświetl się komunikat o słabym ciśnieniu oleju.... W kompie błąd Zawór regulacji ciśnienia oleju.... Gdzie taki zawór się znajduje, miska w dole zaworu nie ma... Na filtrze nie widzę ale może trzeba zdjąć kolektor.... Proszę o jakieś wskazówki...
Witam! na desce rozdzielczej znajduje sie wskaźnik poziomu oleju który pokazuje za niski poziom oleju. Olej jest na maxi. może ktoś wie czy jest za to odpowiedzialny jakis czujnik w silniku czy może siż zepsuł zespół liczników. z góry dziękuję za pomoc
Witam Po przejściach z ciśnieniem oleju pojawił mi się znów sporadyczny problem...raz na 2 tygodnie i nie za każdym razem przy mocnym wyprzedaniu przy 3500 do 4000 obrotów włącza się na desce żółty okrągły symbol z wykrzyknikiem informując mnie abym nie przekraczał 4000obr i info engine fault workshop i żółte EPC na desce....nie ma żadnych objawów przy...
Nie wiem, co się dzieje. Po szybkiej jeździe (ok.160 km/h) lub po jeździe "pod górkę" lub "z góry" włącza się mrugająca kontrolka oleju z sygnałem ostrzegawczym. Po zjechaniu na pobocze i wyłączeniu silnika oraz po ponownym uruchomieniu jest wszystko w porządku z ciśnieniem oleju, ale zapala się żółta kontrolka silnika (chodzi o zły skład spalin). Po...
Witam, chciałbym zapytać o czujnik ciśnienia oleju zwarty 0.3 - 0.6 bara, który znajduje się w tym silniku. Prawidłowy jest koloru brązowego czy zielonego, rodzaj podobno ma znaczenie. Pozdro!
Oddałem Fabie 1.1.4 80 KM . Do mechanika auto nie paliło wcale .Okazało się że odma zapchana .Auto naprawił jeżdzi .Ale wyszło że na 3 cylindrach ponad 15 Atmosfer a na jednym 5.5 co mogło być przyczyną uszkodzenia pierścieni.Oleju ubyło przez 8 tyś około 0.8 litra .Mechanik mówi że można z tym jeżdzić .Ato ma moc .Co o tym myślicie .Czy naprawiać silnik...
Wczoraj po zajrzeniu pod maskę swojej Skody Fabii 1.2 HTP (2007 r.) zauważyłem dość niepokojąco wyglądające plamy oleju przy czujniku ciśnienia oleju. Postanowiłem w tej sytuacji sprawdzić poziom oleju i ku mojemu mocnemu zaskoczeniu i niepokojowi okazało się, że jest prawie pusto, a olej był wymieniany około 1,5 miesiąca temu i przejechane jakieś...
Witam, problem polega na tym że wyciągając bagnet z olejem po ostygnięciu silnika mam go delikatnie ponad stan. Kiedy go wytre i włożę ponownie okazuje się że oleju jest trochę poniżej minimum. Dolałem Około 250ml oleju stan nadal został taki jaki był. Niewiem czy dolewać po trochu olej np 100ml czy zostawić taki stan jaki aktualnie jest czyli poniżej...
Witam Serdecznie. Posiadam Skodę Fabię 1.4 z 2001 roku. Podczas trasy zapaliła mi się kontrolka oleju i od razu auto zostało zgaszone i zwiezione na lawecie. Sprawdzałem pompę Oleju i jest wszystko ok. Na zimnym silniku chodzi idealnie, gdy się rozgrzeje tak traci ciśnienie.. co może być przyczyną?? Proszę bardzo o pomoc
Jeśli tak dobrze wiesz to czemu nie naprawisz tylko pytasz tu? Tam nie ma żadnych więcej elementów poza wymienionymi w temacie. Reszty się domyśl. Polecam zapisać się do systemu Erwin grupy vag wyszukać serwisowke dla audi i porównać z dowolnym VW skoda czy Seatem. Nie ma żadnych dodatkowych elementów. Zresztą prościej można to sprawdzić w każdej ogólnodostępnej...
Czy ktoś może pomóc? Jedynie kontrolnie pomierzyć manometrem ciśnienie w arterii olejowej. Objaw klasyczny dla dużego zużycia panewek wału korbowego.
Korek ma utrzymywać ciśnienie żeby woda się nie gotowała.Nie patrz na to ze na wskaźniku nie ma sto stopni,bo to wielki błąd.Stań kiedyś nad garnkiem z wodą jak ma zacząć się gotować,to zobaczysz że bąble lecą od dna ,a woda całą objetością nie wrze. Moąesz mioeć na wskaźniku 80st, a przy tulei albo w kanałach głowicy nawet 120. To już są odpowiednie...
Do sprawdzenia ciśnienie oleju na zagrzanym silniku.
Kolego sprawdź ciśnienie na zimnym i na gorącym silniku czujnikiem ze wskazówka (manometrem) i wtedy bedziesz miał dokładny pomiar czy to wina czujnika czy czegoś innego np.pompy olejowej.
Pierwsze zmierzyć fizycznie ciśnienie na rozgrzanym oleju. Następnie naprawić lub wymienić silnik. Pewnie obróciło panewki.
Przy wymianie i po robocie nowej pompy oleju był manometrem sprawdzane ciśnienie oleju. Jestem tuż po kolejnej wizycie i wymianie 2 czujników pod filtrem olejowym oraz zaworu sterującego zmianą ciśnienia oleju nad miską olejów, ponadto wymieniłem po 1500km docierania silnika na olej Castrol 5 w 30 i orginalny filtr. Problem włączania się czerwonej lampki...
I nie wiadomo jakie jest ciśnienie oleju - czy jest zbyt duże i wypycha olej czy faktycznie to turbo jest źle zrobione. Osobiście gdy muszę wymienić turbo kupuje używane.
Chodzi mi o korek od wlewu oleju, Obrzyga jak obrzyga, ale czy ma to wpływ na ciśnienie oleju?
Witam. Pacjent Skoda Fabia 2 1,4 16V BXW 2009. Problem jaki mam to tzw. turbo dziura między 2000 a 3000 obrotów na każdym biegu. Jak delikatnie jadę to tego nie ma. Wymieniłem: Świece, kpl. Rozrząd, Filtry powietrza, paliwa i oleju bo olej też zmieniałem, Tłumiki końcowy i środkowy, Patrzyłem do katalizatorów dołączam filmiki, Przepustnice, Zmierzyłem...
Ok. Właśnie wybieram się i posprawdzam tak jak napisałeś. Napiszę co wynikło.Dziekuje za wskazówki. Dodano po 4 Oczywiście.Uszczelka dobrana. Wystawanie tłoka 1.2 a więc wychodzi nominał. Victor reinz chyba nominał to 1.55 Dodano po 2 Oczywiście.Uszczelka dobrana. Wystawanie tłoka 1.2 a więc wychodzi nominał. Victor reinz chyba nominał to 1.55 https://obrazki.elektroda.pl/5589401700_...
Sonda 5 przewodowa. Według Autodaty na biegu jałowym na na pinie 51 sterownika silnika napięcie 3.8V a na pinie 70 4.3V jak dobrze pamiętam. Czas wtrysku 4 ms. Korekty jeszcze podam ale wydaje mi się że są bliskie 0. Wypadanie jest już na biegu jałowym. Chwilę po odpaleniu ciepłego silnika ok 60 stopni jest dobrze ale po tej chwili dosłownie minucie...
Witam, mam problem z silnikiem 1.2 Tsi . 2013 cjz. OD jakiegos czasu dośc duzo pobiera oleju (ok 0,8 L na 500 km). Początkowo padło na turbine gdyż po zdjeciu dolotu widać ślady oleju w dolocie. Po wymontowaniu turbiny ocena fachowca była jednoznaczna ze juz na pierwszy rzut oka ta turbina nie wyglada na złom i zeby sprawdzić czy olej swobodnie spływa...
Podstawowa diagnoza OBD2 pokazała kilka rzeczy, - profesjonalna diagnostyka już dużo mniej i wg. opisu jakie działania były podjęte: "...czujnik różnicy ciśnień wykazuje niestandardowe parametry (podczas pracy silnika OK), - jednak bez zapłonu wartość jest ujemna, spotkaliście się z taką sytuacją? Na ten moment błędy wykasowane i parametr ilości spalin...
Zmierz ciśnienie oleju manometrem.
Witam Kolegów. :) Sprawa ma się tak - Skoda Fabia 1.4 44kW, po wymianie oleju zaczęła piszczeć 3 krotnie kontrolka oleju, 5 mignięć no i po tym zazwyczaj gaśnie, choć ostatnio coraz mniej. Ciśnienie oleju jest w porządku, olej taki sam jak wcześniej 10W-40, czujnik wymieniony, nadal to samo. Zazwyczaj zaczyna piszczeć na dużych wybojach i przy dłuższej...
Obstawiam czujnik ciśnienia oleju. Najpierw proponuję sprawdzić, czy ciśnienie jest prawidłowe manometrem.
Witam co do oleju na silniku to nie jest wielki probrem problemem jest duża ilość oleju w filtrze powietrza i gażniku wiem, że nie wielki ilości magą tam być wypychane do przepalenia ale nie 0,1l i występujące z tym braki ciśnienia
Sprawdź ciśnienie manometrem - może czujnik wariuje.
Sprawdź czy odma jest w porządku jeśli była zapchana to mogło wypchnoć usczelniacze. Objaw np ciśnienie pod korkiem oleju cieknący olej z uszczelnień miski. Itp jeśli nie można spróbowac zrobić płukanką. I wla po wszstki świeży olej.
Skoda Octavia II 2011 r. Mam problem z zapalającą się kontrolką ciśnienia oleju. Ewentualną usterkę postanowiłem wyeliminować przez wymianę czujnika na nowy. Po wymianie kontrola nadal świeci. Ciśnienie oleju było sprawdzane, jest ok., poziom oleju prawidłowy. Jaka może być inna przyczyna zapalającej się kontrolki? Proszę o ewentualna podpowiedź.
A ciśnienie oleju spada poniżej 0,5 bara.
Poproszę o numer do oleju do dyferencjału. Jak już wymieniać to wszystko. dziś dziwny objaw jak by się 4x4 załączało podczas jazdy(podczas popuszczania gazu takie szarpanie) Tu fajny filmik pokazujący cały układ i śruby spustowe z dyfra i haldexu. https://www.youtube.com/watch?v=0bBzUDta... Dziś się podepnę interfejsem. poproszę tylko namiar/kod w programie...
cześć, możecie pomóc w odczycie danych z urządzenia diagnostycznego OBD2 i aplikacji do odczytu Car Scanner: - pacjent to Skoda Octavia 3 activ 1,6 TDi (problem pojawił się w raz z niezakończonym cyklem wypalania DPF) Samochód nie przeszedł w tryb awaryjny i kontrolka DPF zniknęła na dłuższej trasie, jednak pozostał zapalony CHECK + kontrolka świec...
W sumie to olej w skrzyni jest dużo mniej wysilony niż w silniku (brak spalania, mniejsze przeciążenia, itd). Co do nalewania do skrzyni - butelki z olejem miały w korku specjalną rurkę około 7 cm i średnicy zewnętrznej 10 mm. Kupiłem odpowiedni wężyk i zalewanie skrzyni zrobiło się dziecinnie proste. Nie jest to metoda dla zawodowców (zbyt długi czas,...
Witam jak w temacie skoda 100 z silnikiem 1.0, silnik z tyłu chłodnica tak samo chłodzona nawiewem powietrza z boków auta. Objawy przegrzewający się silnik i pozytywnie wychodzący test spalin w układzie chłodzenia. Ciśnienie sprężania po 9 na każdym cylindrze, moc jest silnik pracuje równiótko. Głowica sprawdzona, uszczelka wymieniona dwa razy objaw...
Luz popychaczy w gniazdach sprawdź , ciśnienie oleju jest jak trzeba ?
Witam.U mnie był podobny problem ale to benzyna 1,8 20V .Winna była pompa oleju(zbyt duże ciśnienie i zawory opadły na szczęście nie na tyle by uszkodzić tłoki lub odwrotnie)
Witam, mam problem ze swoją Skodą. Czytałem już o podobnych problemach na innych forach ale wciąż nie mogę znaleźć odpowiedzi. Samochód szarpie dosyć mocno w trakcie jazdy na wolnych obrotach ( problem ustępuje kiedy zredukuję bieg i zwiększę obroty), dodatkowo podczas szarpania wyskakują następujące kontrolki: świece żarowe, ABS i ciśnienie w oponach...
Ciśnienie sprawdź
Wymień czujnik ciśnienia oleju. W skodzie Fabii miałem taki sam objaw. Sprawdz jeszcze czy ten czujnik nie jest zaolejony. U mnie wydostawał się przez niego olej. Gdyby było to ciśnienie oleju kontrolka nie gasłaby wcale. O sprawdzeniu poziomu oleju nie będe pisał bo rozumie , że to zrobiłeś przed napisaniem pytania na forum
ciśnienie oleju skoda skoda kontrolka ciśnienie oleju czujnik ciśnienie oleju skoda
lodówki bosch opinie kominek gazowy zalewanie układów klejem
gwoździarka paslo gwoździarka paslo
Podłączenie elektronicznego wyłącznika odśrodkowego do silnika 1,5 kW jednofazowego Naprawa poprzeczek w bębnie pralki Candy - jak to zrobić?