Nie wiem czy temat tu powinien być czy bardziej w początkujących, jak coś proszę przenieść. Mój problem z samochodem (skoda fabia 1, silnik azq 1.2 12v). Stał miesiąc po zakupie (przed zakupem było wszystko ok) po czym gdy go odpaliłem po miesiącu wyskoczyła kontrolka EPC i Check engine. I w tym momencie przestał działać potencjometr gazu. Błędy dotyczyły...
To przepustnica do wymiany/regeneracji.
Witam, posiadam Skode Fabie 1-ke (6Y) 1.2 HTP 40KW 55km z 2003 roku. Otóż to mam taki malutki problemik. Wszystko było dobrze do czasu, na rozgrzanym silniku po przekroczeniu 170 tys przebiegu, zacząły falować obroty na biegu jałowym. Tak po odpaleniu ma 750, falują one w ten sposób 750-730 spadają max do 700. Rozumiem nierówna pracę tego silnika, bo...
Ten błąd informuje o błędnym podciśnieniu w kolektorze, a w praktyce na 99% trzeba wyczyścić przepustnice i zrobić adaptacje przepustnicy. 01-silnik,04-adaptacja,060-adaptacja przepustnicy i oczywiście pierwsze skasowac błąd.
Silnik aex ma jeszcze linke gazu a tu jest sterowanie elektryczne i bez adaptacji nie ma szans, powiem wiecej w skodzie sama adaptacja pomaga nawet jak sie nie wyczysci przepustnicy.
Myślę że gdyby się dało przywrócić ustawienia fabryczne to i tak później trzeba zrobić adaptacje przepustnicy. Możesz zrzucić klemę na noc.
Zrobiłeś adaptację ?
Nie czyść tej przepustnicy żadnym sprayem ew. zrób jej adaptacje.
witam..przed adaptacją przepustnicy zrób na kanale 00 factory setting
Zainstalowane, ale mam taki problem: http://obrazki.elektroda.pl/6106208000_1... http://obrazki.elektroda.pl/3686452600_1...
Czyszczenie i adaptacja przepustnicy.
Auto naprawione, wymieniona pierwsza sonda lambda, ustawiony rozrząd (był przestawiony na wałku wydechowym o jeden ząbek), wykasowane wartości wyuczone oraz zrobiona adaptacja EGR i przepustnicy.
Dokładnie pracowało jak trzeba teraz nie ma iskry możesz mi opisać w skrócie jak zrobić te adaptacje i na jakim kanale .
A jaki ma być błąd na podwyższone obroty? Zrób adaptację przepustnicy sprawdź czy ktoś nie przeprogramował obroty. I jak wygląda szczelność dolotu.
Witam, Czy po wymianie przepustnicy trzeba przeprowadzić adaptację tego elementu. Jeżeli tak to czym to można zrobić oprócz vcds. Pozdrawiam.
Nie przyszło Ci jeszcze do głowy by zdjąć rurę powietrza z przepustnicy i sprawdzić w jakiej pozycji jest jej przesłona ?
Przepustnica po oczyszczeniu do adaptacji ,egr wysterować przez spr. elementów wykonawczych (ma klikać) ,potem nastawy egr grupa 74.Wartość z czujnika grupa 3 pozycja 3,na jałowym 320-400 mbar w miarę stabilna wartość
Wyczyścić styki czujnika temp. a jak nie pomoże to czujnik do wymiany (u mnie się skończyło na wymianie) jeżeli nie ma innych błędów jeszcze raz porządnie zrobić adaptację przepustnicy.
Witam!! Zrobili adaptacje przepustnicy? Pozdrawiam!!
to tak robiłem adaptacje przepustnicy tez
Proponuje podłączyć vcds i pokazać błędy typowo vagowskie i opisy. Próbowałeś mycia i adaptacji?
Wydaje mi się ale nie jestem pewien, że musisz prawdopodobnie odwiedzić ASO w celu regulacji i czyszczenia silniczka krokowego lub adaptacji przepustnicy. :oops:
działa ustawia sie ok przepustnica po adaptacji
Dostępne funkcje min.: - Identyfikacja sterownika - Odczyt kodów błędów - Kasowanie kodów błędów - Bloki danych (live data) - Nastawy podstawowe - Adaptacje - Test elementów wykonawczych - Kodowanie modułów - Kasowanie inspekcji - Cofanie zacisków do wymiany klocków hamulcowych - Adaptacja przepustnicy - Dodawanie kluczy
Sprawdzałeś błędy? To chyba najlepiej na początek. Może adaptacja, nie ukończyła się poprawnie.
Przepustnicę wymienilem i dalej to samo .Ale nie robilem adaptacji.
No a robił ktoś tą adaptacje (mechanik?) i dalej jest błąd?
nazywaj go jak chcesz, poprostu regulator biegu jałowego (silnik krokowy to nazwa umowna) i po czyszczeniu przepustnicy należy zrobić mu adaptacje
Witam, adaptacja przepustnicy wykonana ? Jakieś błędy na komputerze? Może sprawdzić map sensor?
jeśli falujące obroty, to może przepustnica do czyszczenia, oczywiście po czyszczeniu adaptacja. a który to rok pr. i ile przejechane km i czy kiedykolwiek była taka operacja robiona?
Interfejs na smartfon obd i podaj nam listę usterek, wg. powyższych podałeś : - błąd sondy lambada sprawdzić oporności i reakcje na zmianę temperatury : ----------------------------------------... * jaki :( błąd - adaptacja czy była robiona ,błąd pobocznie lub sporadyczny , zwarcie lub nieciągłość sygnału, uszkodzenie...
No jasne po takim czasie :D Żaden czujnik żadne nieszczelności tylko po prostu zabrudzona przepustnica, kupiłem uszczelkę, benzynę ekstrakcyjną i potem szmatka i pucowanko . Po dokładnym wyczyszczeniu założyłem nowa uszczelkę zamontowałem z powrotem przepustnicę, adaptacja VAG- iem (choć słyszałem ,że nie zawsze jest konieczna) i auto śmiga do dziś.
Witam Skoda Fabia 1,4 MPI 68 KM proszę o pomoc co za elementy są odpowiedzialne za wolne obroty (praca silnika na luzie - postój) silnik podczas pracy na postoju bardzo nierówno pracuje tzn czuc wyraźne drgania. Czyściłem przepustnicę adaptacja równiez była przeprowadzona co jeszcze może być powodem
Zasilanie w paliwo (ciśnienie z pompy) i wydech czy drożny? Procedura adaptacji nie przejdzie jeśli są błędy w sterowniku. Wartości otwarcia przepustnicy prawidłowe?
Świece nie, ale czyszczenie przepustnicy jak najbardziej. Po tym zabiegu mechanik powinien zrobić adaptacje przepustnicy. Jednak jeżeli wszystko jest ok, to komputer po pewnym czasie sam sobie wyreguluje obroty na biegu jałowym.
No po bólach problem rozwiązany okazało się że trzeba było przeprowadzić poprawną adaptacje tzn. wyzerować ustawienia i zrobić od początku. No adoptować przepustnice nie egr.
Zamieniłem cewki z 1 cylindra na 2 i znowu ten sam błąd. Jeżeli chodzi o przegląd zaworów (bo możę być tylko nagar) to zrobie w przyszłym tygodniu, natomiast nie rozumiem o co chodzi z tą próbą olejową - (ciśnienie na tłokach)? Ponadto chciałbym się zapytać czy czyszczenie i adaptacja przepustnicy ma sens? Pozdrawiam.
Na falujące obroty przepustnica do czyszczenia i adaptacji. Zawieszenie falowało - do sprawdzenia większe tuleje przednich wahaczy, można zastosować wzmocnioną wersję czteroramienną.
W Fabiach z tymi silnikami jest simos 3 PB lub simos 3 PA w zależności, którą normę emisji spełniają silniki.
Miałem podobny problem z vw caddy identyczny motor. U mnie pomogła wymiana włącznika hamulca świrował epc stary właściciel wyjął żarówkę z licznika od epc by jak zacytuję go nie wku.....o. Nowa żarówa , adaptacja przepustnicy i śmiga aż miło spalanie na trasie około 7,5 l
przerabialem to,tez mam fabie check ci sie zapala zapewne wyjdzie ci na vagu blad 16825 najprosciej sprawdz przy tylnym lewym kole filtr paliwa te ustrojstwo zapala sie jak ktos kiedys przetankowal lub jak to jest w paliwie z naszych stacji pelno syfu skoda nic nie pisze ze jest to czesc ktora trzeba wymieniac jak olej co xx km. zalecam ci to wymieniac...
Ja miałem podobny problem. U mnie po dwóch latach pomogła wymiana filtra paliwa z 4 barowego na 3 barowy. Są dwie wersje filtrów paliwa. Teraz moja skoda trzyma obroty. A w między czasie próbowałem adaptacji przepustnicy, wymieniłem cewkę zapłonową. Byłem wymienić pompę wspomaganie i wiele wiele innych prób naprawy.
Zatankuj normalnego paliwa, a problem zniknie :D Ale tak serio. P0170- trim paliwa usterka bank1 Z tym błędem trochę po walczysz, prawdopodobnie przyczyną jest przepływomierz, ale istnieje mnóstwo innych możliwości. Kiedyś chłopaki na serwisie się śmieli, że w Skodzie wystarczy pierdnąć a ECU zaraz wywala Check Engine. Przyczyną może być również; -złej...
Witam. W necie jest opisane jak zaadaptować ten silniczek, ale dla aut z klimatyzacją. Moja Fabia nie ma w ogóle klimy i dla tego silniczek (V154) bez niebieskiego potencjometru w środku. Dochodzą do niego tylko 2 przewody, a nie 5. Żeby przeprowadzić adaptację vag'iem trzeba wejść w [08] "HVAC", z tym że ja nie mogę się z tym połączyć. Silniczek za...
Mechanicy powinni naprawiać hamulce, tłumiki czy zawieszenie a nie rzeczy które dla nich nie są często zrozumiałe. Nie ma dla mnie nic gorszego niż przepustnica dotknięta przez "kowala", wszystko kręcone, wyginane jeśli brak regulacji a to tylko przez to że "Pan złota rączka" myśli że wie więcej niż jest naprawdę. Świece wymień a nie czyść, to nie syrena...
Witam, mam problem z Fabia I ATZ (takie oznaczenie znalazłem w bagażniku), po skanowaniu przez vag-com dostaję następujące błędy, które po wykasowaniu wracają po przejechaniu paru km: 17526 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating: B1 S2: Open Circuit P1118 - 35-00 - - 16524 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2: No Activity P0140 - 35-10 - - - Intermittent Z tego...
Witam wszystkich! Problem jest taki: Praca silnika na benzynie(samochód to Skoda Fabia 1,4mpi), obroty na rozgrzanym silniku falują i silnik czasami "skacze". Dodam, że wcześniej podobne objawy były i na gazie i na benzynie, pomogło czyszczenie przepustnicy. Na gazie samochód chodzi super. Znajomi sprawdzili ciśnienie na wtrysku, pompka okej, filtr...
-przeczyszczona przepustnica W przepustnicy jest silniczek krokowy, co należało adaptację komputerową zrobić, a bez komputera to jest rozregulowany. 3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika. Ostrzeżenie.
Witam Mam problem ze samochodem: Skoda Fabia 1.2 kod silnika: AZQ Otóż świeci się kontrolka silnika, przeczyściłem przepustnice, zrobiłem adaptację, skasowałem błędy i było dobrze przez ok. 2 tygodnie, ale potem znowu się zapala. Najgorsze jest to że czasem jak się normalnie jedzie to auto potrafi czasem przygasnąć czyli jadę normalnie a w pewnym momencie...
Wyczyścić przepustnice i zrobić adaptacje i bedzie po sprawie. Wyczyścić normalnie mechanicznie, jakąś benzyną ekstrakcyjną i potem 01-silnik 04-nastawy podstawowe i kanał 060. I po sprawie. Na 99% to jest przyczyna tego błędu.
Witam, posiadam Skodę fabię 1.4 8v oznaczenie silnika AQW (silnik czeski) z LPG. Ostatnimi czasy na benzynie miałem problem z wypadaniem zapłonu na 1 cylindrze, okazało się uszkodzonym wytryskiem. Po wymianie auto pracuje normalnie na obu paliwach, czasami na biegu jałowym silnik szarpnie, podczas jazdy auto ma lekkiego muła przy dodaniu gazu do oporu...
Witam, Posiadam w aucie sterownik silnika który prawdopodobnie jest uszkodzony. Regenerowana wcześniej była przepustnica która nie chciała przejść adaptacji. Po regeneracji nic się nie zmieniło po podpięciu innego sterownika przepustnica zaczęła pracować. Moje pytanie jest następujące jaki zamiennik można do tego auta zaadoptować. rok 2004 1.4 16v silnik...
Nie wiem czy kosmiczny gdzieś widziałem o kalibracji układu kierowniczego ale nie potrafię tego znaleźć, i było tam właśnie napisane że zapamiętuje się pozycję 0 czyli na wprost. To jest tak jak np. adaptacja przepustnicy. Powiedz jak można źle ustawić zbieżność skoro komputer daje wydruk z pomiarów i jest na nim wszystko OK, ale ja się na tym nie znam...
Witam Wszystkich Jestem wlascicielem skody fabii 1.4 16V(100mh) 2000r Opisze cala sprawe Po 500km wycieczce samochod stracil moc i zaczela migac kontrolka check engine, a na wolnych obrotach zaczelo trzepac silnikiem.Obroty nie skacza tylko czuc wyrazny spadek mocy na kazdym biegu,co gorsze kiedy sie silnik nagrzeje to samochod gasnie(temperatura jest...
Podłącze się pod temat kolegi.Może ktoś z szanownych forumowiczów odpowie mi na pytania: 1.Czy błędy 17524 oraz 16517 kwalifikują lambdę do wymiany oraz powodują szarpanie,kołysanie silnikiem i zapach spalin w środku auta?(a może kat..jest zabity?).Napięcia na przewodach lambdy 13,8/4,8/0,03/0,8V....czy ta ostatnia wartość nie powinna się zmieniać nawet...
Dzień dobry. Kupiłem jakiś czas temu fabię 1 z silnikiem 1.4 mpi 8v. Był problem z olejem w układzie chłodzenia, więc wymieniona została uszczelka pod głowicą, a z nią przy okazji rozrząd, panewki, uszczelki kolektorów, i kilka węży układu chłodzenia. Oczywiście głowica została splanowania i sprawdzona szczelność (według pana który to robił była ona...
Kurde... Cisza ale ok spróbuję. Podłączyłem ostatnio fabie do kompa i .... Nie spieszy mi się z naprawą bo kupiłem już nowe auto ale z sentymentu chciałbym naprawić stare... Raport o Statusie 1. 01 - Elektronika silnika —— ( 6 ) VIN: TMBHC26Y764567620 Diagnostyka Czas: 2021/06/15 09:36 cieka: Wybór automatyczny > Combi > AMF 1.4l TDI-PD...
Witajcie, jestem posiadaczem skody fabi 6y2 1.4 16v z 2003 roku. Po wymontowaniu przepustnicy (akumulator był odłączony), wyczyszczeniu jej oraz ponownym montażu zapalają mi się 3 kontrolki EPC, check engine oraz ESP. Po uruchomieniu silnika obroty falują między 750 a 950 obr. I teraz są dwie drogi: opcja 1 jeżeli nic nie zrobię to po około 10 sekundach...
Witam szanowne grono osób Mam taki problem trzy miesiące temu w mojej szkodzie padła uszczelka pod głowicą było robione wszystko rozrząd uszczelniacze zaworów wszystkie uszczelki Gdy kupiłem auto to lekko falowalo teraz zrobiło się tak że gdy zimno na dworze to auto jeździ normalnie a gdy ciepło to szarpie i brak mocy jak by paliwa nie dostawał była...
Sprawdzałeś odczyty z pedału gazu? Jakie ciśnienie w kolektorze ssącym widzi sterownik silnika na zgaszonym silniku a jakie na pracującym na biegu jałowym? 980mbar na wylaczonym silniku. Na odpalonym silniku, jałowo 357 czasami 377mbar Druga przepustnica wyczyszczona, po adaptacji nadal 100% engine load. Na 34 bloku wartość temperatury -32'C w tym...
Witam, borykam sie z samochodem marki Skoda Fabia 1, silnik 1.2 BMD Wypadanie zapłonu na zimnym silniku (jakies pierwsze 10min pracy silnika po odpaleniu), za kazdym razem 1 cylinder. Cewki zamieniane Wtryski zamieniane Świece zamieniane Kompresja po 10.5 bar Rozrzad na blokadach Ciśnienie paliwa 3.5 bar Czyszczenie i adaptacja przepustnicy Wykręciłem...
Jutro jak tylko bede mieć komputer podłącze i podam wam wszystkie informacje ale dla uściślenia EVAP i serwo nie dają lewego powietrza, no mimo wszystko dam znac. Ta różnica w ciśnieniu na cylindrach podobno nie jest zła i nie powinno sie nic dziać. Kilku mechanikow ktorych pytalem mowili ze poniżej 10 dopiro zaczynaja sie problemy a auta z taką roznica...
Mam w tej chwili ten sam przypadek. Przeczyściłem przepustnicę strasznie zabrudzona nagarem zrobiłem adaptację. Wyczyściłem egr jednak na kompie pokazuje 23% otwarcia ze skokami przy wciskaniu gazu o kilka setek ok 23,120% do 23,250% podejrzewam że pomimo czyszczenia nie reguluje bo wg.mnie to za małe odchyłki. Oczywiście dalej nie wkręca się powyżej...
Na biegu jałowym około 10 mbar(jeśli filtr jest drożny to około 3-5mbar) to górna granica przy około 2500 obr/min 40-50 mbar, Różnica temperatur przed i za filtrem powinna być jak najniższa(reguła jest taka że im większy przepływ spalin tym straty temperatur są niższe), jeśli filtr jest niedrożny różnica temperatur może sięgać kilkudziesięciu stopni....
Witam, mam mały problem odnośnie po wciśnięciu pedału gazu ( obojętnie czy to zimny czy rozgrzany silnik ) Obroty nie przekraczają 3.5 tysiąca wracają na 3 tys. i znowu wracają na 3.5. Po odpuszczeniu gazu, silnik tak jak by przygasał. ( zdarzy się że zgaśnie ) Do tego przyłącza się nie równa praca silnika, Na obrotomierzu trzyma 760 po odpaleniu. -...
Witam. Mam dziwny problem z wypadaniem zapłonu i skończyły mi się pomysły na dalszą diagnostykę. Może ktoś z was ma pomysł do czego jeszcze można się przyczepić. Jak w temacie auto Fabia II 1.2 (3 cylindry) co jakiś czas po kilku minutach od rozpoczęcia jazdy wywala Checka i przechodzi w tryb awaryjny (Nie wkręca się powyżej 2 tys obrotów) po zgaszeniu...
Więc tak... Problem nie zginął. Skoda ma na liczniku prawie 195 tys. km. Problem występuje na benzynie, i na gazie. Przy czym na benzynie jest mniej odczuwalny. W samochodzie wymieniłem już: 1. sondę lambda; 2. cewkę zapłonową; 3. świece kilka razy; 4. filtry wszelkiej maści; 5. rozrząd; 6. uszczelkę pod głowicą, uszczelkę pod zaworami. Kilkukrotnie...
Witam, otóż borykam się z problemem od kilku miesięcy. Posiadam Skoda Fabia 1.4 MPI 68km silnik AME 2001rok. Problem polega na tym iż gdy odpalę moja fabie to obroty utrzymują się rzędu 800 a gdy dodam gazu i zdejmę nogę z gazu opadają do 1000 i się tak już utrzymują do samego zgaszenia silnika (przeprowadziłem adaptacje przepustnicy, wymieniłem czujnik...
Witam, mam problem ze swoją Skodzianką. Mianowicie problem zaczął dokuczać głównie przy niższych temperaturach na dworze (w okolicach 0*C). Auto odpala bez problemu za każdym razem. Przy przyspieszaniu (na biegu 2,3,4,5) im więcej dodaje się gazu tym bardziej zaczyna szarpać samochodem (jakby robił "żabkę") oraz brak mu mocy. Jedynym chwilowym sposobem...
Tłumiki wymieniłem, bo były dziurawe, Nie chodzi o tłumik,ale to jak spaliny z niego lecą.Katalizator jest prawdopodobnie drożny,ale sprawdzić to 10 sekund. No to teraz jeszcze sprecyzuj,czy ten brak mocy nie objawia się czasem tym że zaczyna kuleć na jeden cylinder,a przy tym po gwałtowniejszym dodaniu gazu jest szarpinięcie. Nie ma jak czegoś konkretnego...
adaptacja przepustnica skoda fabia fabia adaptacja przepustnica adaptacja przepustnica fabia
generator klatkowy kupno używanej karty logika satel integra
Hisense 32A4BG Remote Control Not Working: Troubleshooting Guide BLUETEC BC 9000: Czy posiada funkcję MEMORY?