Zamień bezpiecznik na listwie rozprowadzającej przy akumulatorze.
Kładziesz się pod samochód i dajesz + na gruby przewód od rozrusznika. Minus na masę i ładujesz.
kapać ma pod samochodem w okolicy nóg , pod akumulatorem nie ma nic od klimatyzacji
jaki mam to wybrac konkretne napiecie z przedzialu 10.8 - 13 V Napięcie całkowicie naładowanego nowego akumulatora to 12,8 V Dla akumulatora nie nowego ale sprawnego to napięcie wynosi 12,6-12,7 V Średnio rozładowany akumulator ma napięcie 12,4 – 12,6. Poniżej napięcia 12,4 V zaleca się akumulator doładować. Za całkowicie rozładowany akumulator...
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3...
Akumulator sprawny?
Tam jest to chore sterowanie ładuje podczas jazdy i hamowania silnikiem. Akumulator wytrzymuje 3 lata
Błąd 65535 oznacza ewidentnie uszkodzony sterownik - można naprawiać, ale taniej i szybciej jest wymienić na używany. Co do drugiego pytania to może być słaby akumulator.
z kupnem akumulatora to się wstrzymaj. podłącz go na kabelki nawet te z marketu(badziew) i poczekaj z 10 minut drugie autko niech sobie pyka na wolnych obrotach. Po tym czasie spróbuj odpalić jak bęzynka to powinien kopnąć , jak nie zapali od razu to nie męcz go i daj mu jeszcze pare minut. A tak ogólnie to powinieneś podjechać do punktu gdzie sprzedają...
Bezpieczniki będziesz miał dołożone pod maską, pewnie gdzieś w okolicy akumulatora. Daj nazwę sterownika LPG bo sam panel nic mi nie mówi w tym przypadku.
Przy słabym akumulatorze tylna wycieraczka tak się zachowuje.
Do tego sterownik silnika, może jeszcze jakiś inny (LPG, komfort), a dwuletni akumulator może być już w kiepskim stanie. Dużo zależy od tego, jaki był charakter użytkowania auta.
To prawda ,wszystko to też widać w blokach pomiarowych.
Auto na luzie. Bo jak zapalisz na biegu, to przejedzie po Tobie. Kluczyk włączony i próbujesz. Możesz sobie zamiast tamtego przewodu, pociągnąć nowy i robić odpalanie awaryjne przy akumulatorze.
Czyli schemat w rękę i szukać od akumulatora do stacyjki, gdzie jest przerwa.
Trzy płytkowe na akumulatorze.
Zasilanie idzie z bezpiecznika, jeśli się nie mylę to ze skrzynki pod maską koło akumulatora, sprawdziłeś bezpieczniki jak należy?
Naładuj najpierw akumulator.
W parametrach trzeba sprawdzić czy widzi zamykanie/otwieranie. Ale dobrze myślisz że to może być uszkodzony swich w zamku od strony kierowcy.
Ogólnie fabie mają bardzo awaryjną elektykę, począwszy od wiązki, stacyjka, przekaźniki, pompa wspomagania. Ale zaczoł bym od wiązki.
Ja bym zmienił regulator i skrzynkę na akumulatorze
Niech sprawdzi na dzień dobry bezpiecznik od zasilania pompy,jest na akumulatorze
Na butli masz wskazania poziomu jak chcesz na już zobaczyć bez tankowania.
Kontrolka z żarówki minimum 21W 12V i sprawdzasz bezpieczniki na akumulatorze i wszystkie połączenia w okolicy bezpieczników.
Bawiąc się akumulatorem, poruszyłeś kable - gdzieś zgnił przewód/oczko masowe, bezpieczniki na akumulatorze, luźna klema, wreszcie uszkodzony akumulator. Pomijam już wpadkę z zamianą biegunów czy pomieszanie wsadów sterowników jakimś dziwnym urządzeniem diagnostycznym.
Dziwne bo multimetr wyświetla 0 źle mierzysz albo uszkodzony miernik przewody, zmierz napięcie na akumulatorze.
alternator na pewno jest sprawny
12V 50Ah (420A EN).
Auto ma start/stop. Po naładowaniu akumulatora obroty spadły. Po naprawie alternatora napięcie ładowania jest 14,7 V i problem ustąpił. Akumulatora nie wymieniałem.
Sprawdziłem napięcie ładowania. Zaraz po odpaleniu: Akumulator: 13,9 - 14,1 V Alternator: 14,1 - 14,3 V Po przygazowaniu do ok. 3000 obr/min przez ok. 1 min i znowu na wolnych obrotach: Akumulator: 14,0 - 14,3 V Alternator: 14,1 - 14,5 V ale bywało także: 13,0 - 13,2 V Przy zgaszonym silniku: Akumulator: 12,88 V Alternator: 12,88 V Wygląda na to, że...
Niech sprawdzi ładowanie ale stawiam na akumulator do wymiany
tak też tak miałem i okazał się bezpiecznik 40A przy akumulatorze
zrob zwykle odciecie na dwoch przekaznikach zasilane po zaplonie i to ci nie wydoi aku a i samochod bedzie jako tako zabezp
a jak sie dostac do tej złączki?
Sprawdzić napięcie na akumulatorze w monencie kręcenia.
Dokładnie obejrzyj okolice akumulatora,pewnie podczas montażu akumulatora nie podpiąłeś zasilania sterownika gazu do klemy.
Jeśli masz grzane fotele to dla bezpieczeństwa odłącz minus akumulatora.
Czy bezpieczniki przy akumulatorze też sprawdzone i czy blaszki nie są pod spodem zielone? Sprawdź też czy nie ma błędów w module komfortu.
Natychmiast wymień akumulator
Skoda Fabia 2 zwarcie czujnika temperatury zewnętrznej Proszę o pomoc mam zwarcie w aucie i nie mogę dojść gdzie podpięty komputer pod auto pokazuję zwarcie plusa z masą anteny zewnętrznej Byłem u mechanika i rozłożył ręce miał ktoś w fabia z tym problem nowy akumulator wytrzymuje dzień i rozładowuje do zera
Kolega z Bochni/Strumien swidomosc/ dobrze radzi .Akumulator po rozładowaniu na szrot -kupić nowy . I tak po każdym rozładowaniu ? Ej !! Słyszał?.... że jeszcze wymyślono prostowniki do ładowania akumulatorów?
Sprawdź bezpieczniki przy akumulatorze.
Wiązkę sprawdziłem pobieżnie I to jest błąd. Od okolicy akumulatora do ścianki grodziowej. I wypruj ją z tej otuliny, tam jest siedlisko wilgoci.
Piszesz w nie właściwym dziale.
9. W działach serwisowych forum niedozwolone jest zadawanie pytań o wyliczenie kodu z konkretnego numeru seryjnego - są one bezwartościowe dla innych użytkowników. Takie pytanie - zlecenie można założyć w dziale "Radia Samochodowe Bazar". ([Zlecę] rozkodowanie ...) Przeniosłem jako ogłoszenie, zlecenie. Jeśli nie chcesz zamieszczać ogłoszenia, usuń...
Zmierz napięcie ładowania
Z innego forum "Czujnik świateł cofania masz umieszczony pod maską po prawej stronie. Odkręcasz go od góry i wymieniasz. Wcześniej musisz ściągnąć parę przewodów i obudowę akumulatora aby mieć dojście do tego czujnika"
Dziękuję za szybką odpowiedź. Przyjechał klient i aż było mi głupio że nie wiedziałem. Obiecałem pomoc jutro. Pozdrawiam.
Sprawdzałeś akumulator???
Problem z ładowaniem. Sprawdź alternator.
Reset licznika wskazuje na to ze zanika napiecie. Sprawdz stan skrzynki bezpieczników na akumulatorze
Bezpieczniki, wiązka, alternator, akumulator..........
najlepszym i najbezpieczniejszym rozwiazaniem bedzie pociagniecie zasilania bezposrednio od akumulatora i umiescic jak najblizej bezpiecznik:)
A w przypadku pompowtrysków ?
Wymieniany był akumulator nic więcej
Zacznij od sprawdzenia świec na początek.Sprawdź bezpieczniki na akumulatorze.
Komputer i albo wystarczy skasowanie błędu albo coś się uszkodziło jest większy problem. Pierwsze bezpieczniki w skrzynce i na akumulatorze.
Sprawdź dokładnie bezpieczniki na akumulatorze, a w stacyjce ma być plus na czerwonym...schemat nie potrzebny
Dziekuje za odpowiedz. Lewa podłużnica pod akumulatorem?
Masz problem z CAN do pompy, i bardziej doświadczeni wiedzą że trzeba szukać po prawej komory silnikowej, czasami koło przegrody czołowej, czasami pod akumulatorem :)
Zaśniedziałe miejsce mocowania masy do karoserii,które jest pod akumulatorem!!!!!!!!
Witam. Regulator napięcia przy alternatorze do wymiany.
Wystarczyło odkręcić klemy od akumulatora i przekręcić spowrotem i wszystko działa
Spotkałem się z przypadkami problemów, ze wspomaganiem u klientów,którzy chcieli uzupełnić płyn w układzie. W Skodzie Fabii wspomaganie w niektórych silnikach jest (bezobsługowe) tzn. dostęp do uzupełnienia płynu w układzie jest utrudniony. A dokładnie ,klienci żeby uzupełnić płyn muszą zdjąć akumulator.
Jeśli wycieraczka uruchamia się w momencie kręcenia rozrusznika to wina niskiego napięcia akumulatora.
Są to oznaczena zaciskąw samochodowych nie rozumesz po tym widze że mało masz wspulnego z elektryką i elektromechanika samochodową:) 30- stały plus z akumulatora 31- masa 15-plus po przekręceniu stacyjki
Często taki objaw daje uszkodzony akumulator.
przeczyścić styki manetki, sprawdzić bezpieczniki, wiązka pod podstawą akumulatora
Przy tak dziwnych objawach zacznij od zmierzenia napięcia na samym akumulatorze i jak podpowiada balonika3 - miernik, a najlepiej jakbyś miał drugi. Jak nie masz to sprawdź go na np. nowej jakiejkolwiek baterii.
Mam skodę fabie fresh + i ciągły problem z alarmem langeford - alarm ten ciągle rozładowujer mi akumulator - prosze o pomoc - co mam zrobic
W pierwszej kolejności sprawdź czystość (stan klem i słupków )akumulatora, zwłaszcza klemy (+),gdyż często robi się skorupa.
Witam mam problem.... W skodzie fabii 1.9 SDI w skrzynce nad akumulatorem przewód numer 2 strasznie się grzeje... aż nad topił się plastik obudowy... to jest chyba przewód od alternatora.... ale nie jestem pewny... odłączyłem przewód przy alternatorze który jest do ładowania akumulatora i problem znikł.... Może mi ktoś powiedzieć czy to może być wina...
Tak normalnie odpala, akumulator ładuje się.
To prosto ze skrzynki na akumulatorze idzie.
Jak nie alarm , to niedoładowany akumulator.
spoko dzięki za pomoc zrobie tak jak mówicie doprasuje, zalutuje bo ciężko jest dostać takie oczko orginalne bo ono ma wypusty żeby idealnie wpasowało w obudowę a mam jeszcze pytanie zalutować tak samo drugi konieć kabla przy alternatorze czy tylko ten przy akumulatorze co się grzeje wystarczy?
Połowa piszacych to nie widziała wiązki fabii na oczy. Bicie piany i tyle.
Odpowiadam sam na moje pytanie. Przy kodzie błędu 00301 ABS zanim zaczniesz wbijać się na koszty sprawdź blaszkowy bezpiecznik na akumulatorze (40 A). Pozdrawiam.
Cała część do wymiany Ewentualnie zwatowac przewodem(dytem) czego nie polecam ze względów bezpieczeństwa
Witaj na początek ogarnij usterkę związaną z ładowaniem akumulatora. Pozdrawiam
Faktycznie pobór jest niewielki. W czym jest problem, rozładowuje akumulator??
Przelutuj płytkę przekaźnika.Często są tam zimne luty. I sprawdź bezpieczniki na akumulatorze.
chodzi o zdławienie jakiejs składowej powstającej w momencie wyłaczania sie wtentylatora która powoduje przepiecie w zasilaniu i pada właśnie sterownik ABS-u dokładnie nie wiem co jest przyczyną ale to parwda,wpinasz taki dławik szeregowo w czerwony kabel zasilania wentylatora najlepiej w skrzyneczce na akumulatorze, to naprawde działa
Skoda Fabia 1,9 SDI Pali mi bezpieczniki na akumulatorze a wszystko mi działa,ASZ przytopił kable i przytopiło płytę bezpiecznikową, na akumulatorze przy podłączaniu klemy bardzo iskrzy.Sprawdziłem rozrusznik,alternator,wiązkę i wszystko ok.Co mam dalej robić ?? Pomóżcie dzięki.
Być może dostaniesz się do wtyczek po wyjęciu zaślepki zderzaka lewego halogenu.Albo odłączyć bezpieczniki.Ale wcześniej miernik w dłoń i posprawdzać pobór prądu i ładowanie.Do tego sprawdzenie akumulatora.
Kolego za przeproszeniem przestań p....isać głupoty , jakie ładowanie 11,5? Zawieś auto do elektryka niech ratuje , co zostało z auta i akumulatora.
Z błędem 00816 można jeżdzić . Pompa wspomagania działa w trybie awaryjnym . Dwa lata jeżdziłem z tym błędem w mojej fabianie . Nie ma związku z domniemaną gnijącą wiązką na podłużnicy czy tam na podszybiu .Nie tędy idą kabelki.Tak samo błąd 00556. Tutaj to błąd zacisku 30. Są dwie opcje . Albo pęknięty bezpiecznik tzw. blaszkowy w skrzynce na akumulatorze...
VCDSem nie przyjmuje. Za każdym razem error a w autocicorzyjade nie widzę takiej opcji.
Jak są dokumenty to powinna być w nich kartka z kodem. :idea: A jeśli jej nie ma należy udać się do dealera lub serwisu RTV , który to robi. :idea:
Witam, skoda fabia 1.4 tdi 2004 rocznik nie odpala na zimnym. Odpala jedynie po psiuknieciu plakiem do filtra powietrza. Świece żarowe są ok ponieważ grzeją, co może być nie tak? Akumulator sprawny w 100%
Polecam Skoda Fabia i Skoda Rapid z własnego doświadczenia. W Fabi popsuły się łączniki stabilizatora i wymieniłem akumulator. Rapid działa bezawaryjne od 2018 jak wyjechał z salonu.
przeczyściłem wszystkie masy [masę silnika, akumulatora] sprawdziłem też masę wzmacniacza i problem się zniwelował
A jakie to radio?
Robileś taką robotę na podpiętym akumulatorze ?
Sprawdz bezpieczniki na akumulatorze,pewnie wygrzana skrzynka.
Czyli połączenie alternator akumulator masz ok. Szukaj na połączeniach od akumulatora w stronę kabiny. Czyli akumulator- skrzynka bezpieczników, masy.
słaby akumulator
Leczenie syfa pudrem. W sumie ciekawa tendencja, 15-20 lat temu przyczyną wszelakich usterek był "regler, rygler, legler"-różnie to zwali,10 lat temu sonda lambda, póżniej zabrudzony silniczek krokowy, widzę że aktualnym trendem będzie wymiana akumulatora.
już po wszystkim wyciągnąłem na chwilę akumulator, a jak włożyłem to wszystko wróciło do normy.
Ten elastyczny fragment to tłumik drgań, możesz go owinąć ale wymiana to 30 min roboty. Czemu obawiasz się rozłączania akumulatora - po wszystkim wystarczy wpisać kod radia, ustawić zegarek i przyuczyć automat szyb (otworzyć i zamknąć każdą szybę).
akumulator skoda fabia skoda fabia bezpiecznik akumulator skoda fabia kontrolka akumulator
firefox android schemat sprężarka klimatyzacja president schemat
merkury market silnik zaburtowy mercury
Whirlpool AWE 2316 - Wszystkie diody świecą na czerwono Tranzystor K2500: N-kanalowy MOSFET czy BJT?