Byłem w aucie przed chwilą. Akumulator doszczętnie rozładowany. Coś pobiera prąd przy wyłączonym zapłonie. Może to będzie jakimś tropem. Brak możliwości odpalenia auta musi być jakoś powiązany z układem wspomagania. Dwukrotnie oba niedomagania wystąpiły jednocześnie. Przypadek? Co do odłączenia pompy to należy dostać się do niej od lewego przedniego...
Benzyna czy diesel bez różnicy. Tylko były SMI/koyo oraz trw. Tu różnica w czujniku skrętu.
Mam nie podobne a identyczne błędy w mojej Fabii, czy udało Ci się zlokalizować źródło tych błędów.
Myślę że albo wiązka albo sterownik pompy polecał.
Skoda Fabia 1,4 2003rok.
Ty sobie chyba żarty robisz. VAG, słowo adresowe 44 ( pomoc w kierowaniu) funkcja 01 i pokaże czy lenkhilfe koyo czy lenkhilfe TRW
prima aprilis już było.
Witam. Odłącz zasilanie wspomaganie i zrób jazdę próbną czy wtedy tez będzie różnica w sile skrętu, tak stwierdzisz czy to nie wina wspomagania czy samej maglownicy . Jeżeli nie ma różnicy . Sprawdź błędy w wspomaganiu i parametry czy czujnik kąta skrętu liczy w obie strony.
Vagiem w parametrach zobacz czy czujnik skrętu działa.
Czujnik kąta skrętu zaadoptowany? Świeci się kontrolka od wspomagania?
no niestety, ale nieobeznany w temacie nie zrobi samemu za wiele. Możesz czy dochodzi zasilanie na pompę. Jeśli tam jest ok, to może być usterka czujnika skrętu na kolumnie kierowniczej. diagnoza niezbędna.
no to może by tak ten tranzystor wymienić lub przynajmniej sprawdzić
Witam Aby sprawdzić czujnik skrętu podłącz Vag uruchom silnik. Blok 44/08/02 Pozycja 1 pokazuje obroty pompy 1200-1300 Gdy będziesz krecił kierownicą obrotyn te powinny wzrosnąć do ~3000 jezeli nie wzrosna to masz czujnik skrętu uszkpodzony Pozdrawiam
Czujnik skrętu do wymiany.
Chłopie, jechać na diagnoze i tyle, choć tak w ciemno mozna od razu kupowac czujnik kąta skrętu.
Wymiana czujnika skrętu pomogła.
To pompa HPI Koyo.Np.na korku będzie napis.Nie są w praktyce zamienne wprost.TRW na inne mocowanie i czujnik kąta skrętu.
Pompy niby nie słychać ale vag-com pokazuje że pompa ma 1300 obrotów i podczas kręcenia kierownicą obroty wzrastają prawie do 2500 tyś a wspomaganie nadal nie działa
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic64... miałem to i udało się naprawić po wymianie czujnika skrętu.
Czujnik kąta skrętu do wymiany. Standard w fabiach
Wiązka, czujnik skrętu, pompa zamoczona...
Kupiłem zamienił czujnika kąta skrętu gdyż oryginalnych nie ma w sprzedaży i jest ok .
Komp powinien pokazać Ci gdzie jest problem. Kiedy miałem fabię, miałem podobny problem. Czasem wspomaganie się wyłączało, stojąc na światłach słychać było dźwięki wspomagania tak jak bym szybko ruszał kierownicą lewo - prawo itd. Do wymiany u mnie był czujnik skrętu
Żarówki dzisiejsze to syf.Popatrz choćby na "domowe" ile działają.Wątpię by tutaj w motoryzacji było lepiej.Choć w takiej skodzie zmierzył bym napięcie ładowania.Bo pompa wspomagania powoduje wahania napięcia w instalacji.Wtedy gdy np uszkodzony jest czujnik skrętu.
Mam problem ze wspomaganiem w skoda fabia z 2001 roku. Wymieniłem już czujnik skrętu bo taką usterkę wskazywał komputer w serwisie Skoda, ale teraz pompa zupełnie sie wyłącza chyba, ponieważ bardzo ciężko chodzi kierownica. To wygląda tak że jak przejadę kawałek-podczas jazdy w porządku, natomiast gdy wyłączę silnik i uruchomię ponownie włącza sie kontrolka...
Czy masz ESP?
Czujnik światła wstecznego robił zwarcie?
Do sprawdzenia czujnik kąta skrętu. Daj dokładny opis błędów ze wspomagania.
sprawdz czujnik skrętu - niestety tylko przez zamiane na sprawny
Wyjmujesz wspomaganie rozkręcasz do płyty i mierzysz przejścia między bolcami wtyczki a płytką bo tam najczęściej gnije i sam układ nie wie że ma startować. Chodzi tu o wtyczkę z przewodami can i zasilaniem po 15 a nie od czujnika skrętu.
wymień czujnik skrętu to na 99% przyczyna usterki
możecie napisać gdzie znajduje się czujnik skrętu i ew metody zdiagnozowania - sygnały? ( skody nie widziałem na oczy - koledze zdycha )
Najczęstszy kod to czujnik kąta skrętu. Drugi to brak komunikacji CAN
tak tylko jaki sensor??? ja podejrzewam ze chodzi tu o czujnik skrętu tylko nie jestem pewien do końca
czujnik kata skrętu znajduje sie w module pod kierownica.
Problem rozwiązany. Sterownik pompy wspomagania znajduje się w pompie. Jeżeli po odpaleniu pompa pracuje, widać to w wartościach rzeczywistych po obrotach pompy. To oznacza, że pompa działa, niezależnie od tego, czy czujnik kąta skrętu jest podpięty, czy nie. Natomiast jeżeli jest błąd czujnika i pompa nie pracuje, to znaczy, że sterownik w pompie...
Dwie opcje pompa siada lub czujnik skrętu kół. Najlepiej zdiagnozować komputerem i będziesz miał odpowiedz.
wiązkę sprawdziłem sucha prąd jest na wtyczce zasilającej do pompy wtyki osuszone sprawdzone, dlaczego komputer się nie łączy ze wspomaganiem widocznie to będzie pompa bo chyba tam jest sterownik odpowiedzialny za połączenie ze wspomaganiem, spróbuje odłączyć jutro wtyczkę od czujnika skrętu ktoś tak robił czytałem na forum i pompa działała na niskich...
Raczej pompa,zobacz jakie wartości widzi czujnik skrętu i jakie prądy daje sterowni na silnik pompy.
Po podłączeniu Vag com widzę, że czujnik skrętu pokazuje kąt obrotu i pompa zmienia prędkość obrotową, do 3000rpm , wspomagania dalej nie ma.
A może to wina czujnika kata skrętu? Podobno wychodziły dwa rodzaje tych czujników montowanych w maglu. Dodano po 2 Dziki kolego za odpowiedz. Czyli tak jak myślałem tylko nie dopisałem😁. Co proponujesz? Miałeś jakieś doświadczenie może w tym temacie? Czy muszę szukać pompy o takich numerach jak moja? Dodano po 1 Sprawdziłem teraz i czujniki...
Skoro wspomaganie słabnie ale działa to możliwe że sterownik nie widzi czujnika skrętu i wchodzi w tryb awaryjny. Musisz odczytać błędy ze wspomagania.
Najczęściej przyczyną świecenia jest uszkodzenie czujnika skrętu (na przekładni) lub zapisany crash.
Chcę jeszcze wymienić pasek klinowy, ponieważ już 3x słyszałem jak przez parę sekund piszczał. A to on przecież napędza pompę. Tam jest pompa elektryczna, żaden pasek jej nie napędza. Przepraszam, pomyliłem się. Masz rację. Mimo wszystko licze, że ktoś miał podobny przypadek. Obawiam się, że jak dam do mechanika, to mi wymienią od razu całą przekładnie,...
Sprawdzić czy na interfejsie diagnostycznym widać ruch kierownicy w obie strony oraz to samo z prądem pobieranym przez pompę. Możliwe że jest coś nie tak z czujnikiem skrętu który nie rozpoznaje ruchu kierownicy w lewo.
Jeżeli innego producenta to wymiana z czujnikiem skrętu i też działa odrazu. Kontroler ,sterownik masz wewnętrz zespołu pompy.
A mam dziwny przypadek po wymianie czujnika skrętu , pojawił sie bład, zwarcie do masy napięcia odniesienia. ?
17978 - sterownik silnika zablokowany przez immobilizer. Licznik nie rozpoznaje klucza bądź brak jest komunikacji ECU z licznikiem. Przy aktywnym błędzie silnik odpali na sekundę i zgaśnie. 16502 - sterownik silnika widzi zbyt wysokie napięcie z czujnika temperatury. Możliwe zwarcie w instalacji czujnika lub uszkodzony czujnik. 16555 - uboga mieszanka....
jets to model z 2008r idą tam trzy kable w pierwszym od lewej jest minus a w dwóch następnych to + 12 napięcie na zasilającej środkowej kostce jest natomiast niewiem co i jak sprawdzić na tej prawej kostce, domniewam że idzie do czujnika skrętu ale jakie tam powinny być wartości i jak je sprawdzić to płacz niepłacz niewiem. :(:cry:
Pojawienie się kontrolki na desce oznacza zapisanie błędu w sterowniku pompy. Można dalej na pałę wymieniać, np. czujnik skrętu tylko po co jak można odczytać zapisane błędy i być przez to bliżej usunięcia usterki.
Tańszych zamienników nie znajdziesz. Pompa musi współgrać z maglownicą/czujnikiem skrętu. Jeżeli uszkodzeniu uległa jej elektronika to możliwa jest regeneracja. Koszt około 500 zł.
A nie próbowałeś odłączać każdego z tych sterowników po kolei, tak by wykluczyć czy któryś nie jest uszkodzony i nie wysyła "brudów" do CAN , co mogło by powodować błędy komunikacyjne ze sterownikami . Ja bym zaczoł od poduszek , odpinasz element i sprawdzasz błędy i działanie wspomagania ( choć może nie zadziałać bez kalibracji czujnika skrętu ) ....
Dziękuję za odpowiedź! Trzeba wyjąć, zregenerować i włożyć, innej opcji brak? Nie opłaca się kupować innej? A może być wina czujnika skrętu że wspomaganie nie działa? Jak to zweryfikować?
Zdejmij nadkole i sprawdź ciągłość kabla do sterownika wspomagania do czujnika skrętu kierownicy , kiedyś miałem taki problem , kawałek nowego przewodu na czujnik , troszke kontakt sprayu we wtyczki i wspomaganie działa jak należy :)
Patrząc od przodu pompy od strony złącz, na wyjściach na czujnik skrętu mam. Od lewej masa,(3,9V),(5V),(5V ) Błąd to 30-00 open or szort to B
Cześć mam pytanko mam w fabi problem z błędem 00816 - Power Steering Sensor (G250): Faulty, wymieniłem czujnik na nowy i jest to samo po odłączeniu czujnika jest błąd 00816 - Power Steering Sensor (G250): Open or Short więc sterownik czujnik widzi. Czujnik nowy jest nowy:) nie używany, i na pewno dobry typ. Czy to będzie wina elektroniki czy jednak...
Witam Pompa -zasilanie jest Na CAN po kluczuku prąd jest na wszystkich pniach we właściwym napięciu Rozebrałem pompę i tranzystory sprawne wylutowałem sprawdziłem i wlutowałem. Kondensatory sprawne. Kontrolka zapala się gaśnie przed uruchomieniem -prawidłowo. Kontrolka po uruchomieniu zapala się i brak wspomaganie pompa się nie kręci Czujnik skrętu...
Poszukaj dobrego diagnosty, który podłączy VAG'a i powie Ci czy to pompa, czy czujnik skrętu. Taka naprawa czegoś poprzez wymienianie prawdopodobnie uszkodzonych elementów naraża Cię tylko na niepotrzebne koszty.
nie zakładam nowego postu ale zaciekawiła mnie odpowiedz motyloska zaskoczyłeś mnie stwierdzeniem "czujnik po regeneracji" nie wiesz przypadkiem na czym polega rzeczona regeneracja czujnika? przcież do tego ustrojstwa niesposób się dostać
Grube to wiadome mocny plus i mocny minus. Cienkie to plus za stacyjką i CAN ( pomarańczowy z czarnym i pomarańczowy z takim szarawym) Trzy nastepne to czujnik kąta skrętu, ale bez niego pompka ruszy.
Ja bym przy tych błędach od razu zajarzał w bloki pomiarowe ( napięcie i prąd pompy odczyt z czujnika skrętu). Potem pomiar napięcia na akumulatorze przy okazji weryfikacja bezpiecznika na aku. Kolejne to odpięcie czujnika kąta skrętu (czasem robi więcej szkody niż pożytku). Potem podłączenie przewodów jak najbliżej pompy i monitoring napięcia (plus...
Dzięki ale to można wyczytać na innych tematach dotyczących wspomagania w skodzie fabi. Wiązka , czujnik skrętu , zasilanie ( komunikacja oraz napięcie zasilające) to wszystko jest ok. Interesuje mnie pomoc dobrej duszy która będzie chciała podzielić się swoją wiedzą w zakresie naprawy pompy.
Kalibruje się czujnik skrętu kierownicy. A jeśli zawieszenie zostało podniesione, opuszczone i nie "siadło" dobrze to wyniki na sprzęcie będą dobre, a w rzeczywistości geometria będzie z...epsuta.
Co prawda nie rozwijałem całych wiązek ale ruszałem nimi , zginąłem szarpałem za poszczególne przewody, te w komorze silnika i wczoraj te pod licznikiem , nie zauważyłem żeby któreś miało bezpośredni wpływ , już się mi zdawało że znalazłem a za moment to nie miało wpływu bo samoistnie się naprawiło i kolejne zabawy z kabelkami nie dawały żadnych objawów....
Witam, kupiłem dla siebie Skodę Fabię z 2004r lekko pacniętą z lewego przodu. Wszystko ładnie pięknie, lecz problemem jest niedziałająca pompa wspomagania. Sprawdzałem wiązkę, jest ok, czujnik skrętu w VAG na blokach pomiarowych wskazuje ze działa. Komunikacja z pompą jest, lecz pompa nie startuje, wyskakuje błąd 00566. Będę wdzięczny za pomoc.
Korzystam z CDIF i nie pamiętam dokładnie opisu pozycji w poszczególnych blokach, ale jestem pewien, że można sprawdzić kąt skrętu kierownicy i prędkość kręcenia. Jeżeli ustawisz ja na wprost i nie ruszasz to wartości powinny wynosić 0.
Dzień dobry, Mój problem wygląda następująco: W samochodzie Skoda Fabia mk1 2004 , w tym samym momencie wysiadło wspomaganie (pompa KOYO) i ładowanie. Alternator został naprawiony (regulator napięcia). Jeśli chodzi o wspomaganie to została wymieniona pompa na regenerowaną oraz założony nowy czujnik skrętu. Pompa wspomagania kręci się. Błędy zostały...
mam dwa błedy w esp .. TPMS i brak kodowania czujnika kąta skrętu . problem polega na tym ze samochód nie ma TPMS . to 2018 fabia . nie mam jak sprawdzic kodowania czy jest prawidłowe. z czujnikiem skretu robie kalibracje niby wszytko ok a dalej bład.
Witam mam problem ze wspomaganiem w mojej skodzie Fabii 1 z silnikiem 1.9 sdi. Cztery miesiące temu przestało działać wspomaganie w mojej skodzie. Usterką okazała się przegnita wiązka. Po wymianie było wszystko ok przez miesiąc, aż przestało znowu działać. Tydzień temu podszedłem z powrotem do tego tematu. Mechanik stwierdził brak płynu w zbiorniczku...
Tak, tą mniejszą. Na pomie masz trzy wtyczki - zasilanie, komunikacja z plusem po stacyjce oraz w trzeciej czujnik skrętu. Chodzi mi o tę drugą odpiętą na zdjęciu. Cudów nie ma, mówisz że przewód ma przejście, bezpiecznik cały a brak napięcia więc coś źle robisz bo skoro przewód cały to i na pięcie powinno być. Zobacz żarówką 55W czy jest zasilanie...
Witam przeczytałem większość postów z elaktrody nt wspomagania w skodzie Fabi ja mam Skodę Fabię rok 2000,1,4MPI Comfort i objaw jest następujący wspomaganie działa cały czas dobrze,nic nie szarpie ani nie czuć na kierownicy chwilowych jego braku,poziom płynu jest wystarczający,tylko pompa ze wspomagania przy niskich obrotach i ajazda bez zakrętów nie...
Zastanawiam się nad czujnikiem skrętu kola, w programie w tv było ze jeśli światła przygasają i ciężko chodzi układ może tym świadczyć. Egzemplarz wymiany był pokazany na Skoda Fabia. Płyn wymieniałem to była pierwsza myśl, lecz nie poskutkowała.. Do Woronieckiego ? To serwis jakiś ? Nie kojarzę.
Często wysiada czujnik skrętu koła kierownicy , połączyć sie trzeba z CAN tam wywala błąd kierownicy. Nie wiem te VAG-i z Allegro mogą się połączyc z CAN. Ja używAM KTS-a i tam błedy wywalało w CAN
Mam pytanie czy pompa wspomagania układu kierowniczego KOYO pasuje od Skody Fabii do VW Polo. Wiem że czujniki skrętu pasują.
Witam ma problem z moją skoda fabia rocznik 2009, był już u 3 mechaników rozkładają ręce, nie wiedzą jak naprawić, mianowicie podczas jazdy zapalają się kontrolki ABS I ARS komputer wykazał wymianę czujnika w lewym tylnim kole, sprawdzane wszystkie, naprawione, nadal podczas jazdy zapalają się kontrolki, i przy skręcie nie działa hamulec, albo działa...
Witam Aby sprawdzić czujnik skrętu musisz podłącz Vag uruchomić silnik. Wybierasz Blok 44/08/02 Pozycja 1 pokazuje obroty pompy 1200-1300 Gdy będziesz krecił kierownicą obroty te powinny wzrosnąć do ~3000 jezeli nie wzrosna to masz czujnik skrętu uszkpodzony Czujnik ten znajduje się na przekładni kierowniczej .Aby się do niego dostać należy zdemontować...
Skoda Fabia wyposażona jest w układ wspomagania kierowania elektromechaniczny tzn. silnik elektryczny steruje układem wspomagania. Podczas skręcania kierownicą silnik wspomagania otrzymuje informcję o kącie skrętu kierownicą, wówczas układ uaktywnia się, pobierając zasilanie z instalacji elektrycznej pojazdu. Z mojej praktyki wynika, że jeżeli na postoju...
Bardzo dużo wniósł do tematu. To co podałeś to tylko napięcie na aku, żadnego ładowania tam nie ma. Podłącz alternator jak należy albo nie wyjmuj bezpieczników na pałę. Sprawdź błędy w wspomaganiu kierowania - 44- oraz zrób podgląd w parametry jak się zachowuje czujnik kąta skrętu podczas skręcenia kierownicą. Jeżeli nie masz wiedzy i możliwości możesz...
Witam Musisz podłączyć się pod złącze diagnostyczne i odczytać parametry wspomagania na pracującym silniku. Sprawdzisz przy tym, czy masz sprawny czujnik kąta skrętu kierownicy. Jeżeli przy odczycie nie widać różnicy wskazań prędkości kątowych przy kręceniu kierownicą z różnymi prędkościami, to czujnik do wymiany. Ja miałem inne objawy ale czujnik tez...
Do sprawdzenia jeszcze trzecia kostka od czujnika skrętu który znajduje się w przekładni . Jeżeli ktoś z kolegów ma wiedzę jak go sprawdzić to proszę o informację Awaria czujnika nie będzie powodować braku i błędów komunikacji.
Trafiłem na taki numer w Skodzie Fabia przyrząd pokazuje błąd czujnika skrętu kierownicy, a w wykazie błędów wag to opisany ten błąd jako czujnik ciśnienia oleju. Przyrząd pokazywał błąd, ale zły ma opis błędu.
Trzeba sprawdzić VAGiem czujnik skrętu, pompę też, ale te pompy to się naprawia, podobno padają tam MOSFET'y, ciężko zdobyć, ale da się. Poszukaj na grupie, ktoś to opisywał swoje boje z tą pompą. http://obd2.pl/forum/viewtopic.php?t=205...
Chodzi o model 1.4 MPI (60 KM) wersja classic, rocznik 2000. Usterka pojawiła się niedawno i polega na tym, że nie zawsze po uruchomieniu samochodu włączy się wspomaganie. Po prostu czasami zostanie zapalona kontrolka układu wspomagania a sam układ z całą pewnością nie działa. Póki co zdarzyło się to tylko kilka razy i wystarczało ponowne uruchomienie...
Trzeba by Fabię podłączyć do jakiegoś VAG'a i sprawdzić sławetny czujnik G250 (czujnik kąta skrętu kierownicy), popatrzeć na pobór prądu, popatrzeć i posłuchać czy pompa pracuje mimo wszystko (czy dostaje napięcie zasilania) ... no i potem to już albo naprawić (to lepiej i taniej) albo wymieniać czujnik lub pompę (to gorzej i drożej) Mimo wszystko życzę...
Kontrolka układu kierowniczego to pewnie czujnik skrętu - jest tu możliwe połączenie gdyż gdy czujnik wariuje to nagle wzrastają mocno obroty pompy wspomagania, a ta pobiera sporo energii. Pomimo tego nie powinna się zaświecić konstrolka ładowania, lecz przy słabym ładowaniu lub akumulatorze oba problemy mogą się nałożyć. Warto się zająć wymianą czujnika...
Samochód: Skoda Fabia 1.9 SDI 2000r. Wczoraj jadąc do pracy zapaliła się kontrolka od oleju na czerwono.Myślałem, że ma mało oleju, dolałem go i pojechałem dalej ponieważ po ponownym zapaleniu zgasła. Dzisiaj znowu podczas jazdy się zapaliła i sprawdzałem olej i jest cały stan. Na forum przeczytałem, że jesli swieci na czerwono to jest coś nie tak...
Witam Ja miałem pokazywany identyczny błąd /816/ z instalacją TRW, kiedy był uszkodzony czujnik prędkości kątowej kierownicy. Też VAG pokazywał prędkość kątową "stała wartość 128". Pomimo, że zapalała się lampka "brak wspomagania", to wspomaganie pracowało ale nie poprawnie. Ponadto przy niesprawnym czujniku podczas kręcenia kierownicą obroty pompy...
Witam serdecznie i proszę o pomoc. W czasie jazdy zapaliła się kontrolka i przestało działać wspomaganie w mojej Fabii 1,9 SDI r. 2001. Wiązka wporządku, czujnik skrętu również - prawdopodobnie pompa do wymiany. Mam pytanie czy po wymianie pompy na sprawną wszystko powinno zadziałać czy też będzie konieczne ustawianie parametrów na kompie oraz wykasowywanie...
jak w temacie wspomaganie w skodzie nie działa sprawdziłem :\ -zasilanie na stałe ok - po załączeniu stacyjki ok - can ok 2,5 v obie linki - czujnik skrętu 4 przewodowy zewnetrzne zasilanie wewnetrzne sygnał podłanczałem oscyloskop i sygnał ok - podłączyłem się spd firmy auto com i wyswietliło mi błąd sterownika -odłączyłem czujnik skrenty pokazało...
Witam Od dłuższego czasu mam kłopot z mrugającymi światłami w Fabii. Ale może od początku zakupiłem auto ładnych kilka lat temu. zaraz po zakupie zaświeciła się kontrolka od wspomagania, mechanik wymienił czujnik kąta skrętu i wszystko grało przez jakiś czas. Po kilku latach użytkowania auta padła pompa od wspomagania. Już wcześniej pojawiały się kłopoty...
Nie dawno w deszczową noc nastąpiła awaria wspomagania. Zaświeciła się kontrolka wspom. kier. i przy kolejnych uruchamianiach auta nie gasła. Czytając inne fora wykluczyłem oczywiste usterki: 1. Czujnik skrętu dobry, sprawdzony u fachowca na komputerze. 2. Jest błąd w komputerze samochodu o niedziałającym wspomaganiu. 3. Kable sprawne, napięcia i impulsy...
Tak więc zaglądnąłem i stwierdziłem, że z wiązką jest zrobiony porządek i to raczej nie to. Wiązka jest włożona w czarny plastikowy peszel (taki jak oryginalne w Skodzie) i podwieszona opaską samozaciskową. Auto było w 2006 ściągane z DE i prawdopodobnie tam też była akcja serwisowa związana z tą wiązką. Czytając wasze wpisy wnioskuję, że muszę sprawdzić...
No więc tak...... Te skriny pomogły bo ten sterownik miał na końcu literkę "M" Zakodowałem na 03338 i przyjął kodowanie i zapisał ale po restarcie znowu same zera..... Znowu zakodowałem, przyjął ale zaraz zalogowałem się na 40168 i zapisałem czujnik kąta skrętu i wtedy dopiero zapamiętał.....ale kontrolki nie zgasły bo pojawił się błąd że testy nie...
W Fabii jest wspomaganie elektro-hydrauliczne, tzn. pompa jest elektryczna, a cała reszta już prawie normalna hydrauliką pędzona. Cały pic w tym że pompa znajduje się w lewym przednim rogu samochodu ukryta pod zdeżakiem, więc oczywiście po nawet małej stłuczce jest do wymiany. CZasami wystarcza wymiana samego zbiorniczka płynu hydraulicznego(jest zakładany...
jak chodzi o blachę to jest nawet bardzo dobrze - niestety części bardzo drogie. psjue sie najczeęściej: 1 czujnik skrętu 2 pompa paliwa 3 zawieszenie -silentblocki od razu wymien na nieoryginalne twardsze 4 wysiadają łożyska (drożysko wielkie) 5 elektryka paląsię niewiedzieć czemu zarówko mijania po lewej stronie 6 mizerna i zle położona wiązka elektryczna...
Witam, Mam problem z mrugającymi światłami oraz zapalającej się kontrolce wspomagania kierownicy w Fabii 1.9 SDI z 2000 r. Samochód kupiłem kilka dni temu i wczoraj w nocy zauważyłem opisane objawy. Światło w samochodzie mruga w trakcie pracy silnika na biegu jałowym, natomiast kontrolka wsp. kier. zapaliła mi się trzykrotnie po włączeniu wszystkich...
To sprawa się rozjaśniła. W pierwszym poście napisałeś to tak jakby z pompą była diagnoza cały czas. Z tego powodu napisałem że jest to dziwne bo gdyby siadł CAN GATEWAY lub pompa to nie powinno być diagnozy z którymś z tych sterowników. Jaki jest rocznik tej Fabii? Tam są 3 wtyczki jak napisałeś: - zasilanie pompy (2 przewody) - czujnik (3 lub 4 w...
Dobra dziś ponownie sprawdziłem napięcia na wtyczkach tylko innym miernikiem i wychodzi na to, że są jednak ok tzn. na włączonym zapłonie przy wyłączonym silniku na liniach can mam 2,44V i 2,6V, po stacyjce jest 12v i na kablu zasilającym (środkowa kostka) też jest 12V. Błędy od akumulatora udało się skasować i nie powracają. Jak odłączyłem całkowicie...
Witam generalnie moze byc jeszcze inny problem w samym alternatorze albo/i regulatorze napiecia. W zwiazku z czym mozliwe ze polecam wymiane obu elementow. Mimo ze to drogie. Nizej napisze dlaczego a generalnie tez opieram na doswiadczeniach z felicja nie fabia (choc posiadam teraz fabie). Wiec bylo to tak z moją poprzednia skoda (felicja): - Skoda...
Piszę z innego konta: Tak tylko żeby zakładać pompę trzeba wiedzieć że to jest jej wina. Właśnie wróciłem od mechanika. Niestety jadąc do niego kontrolka zgasła wspomaganie zaczęlo działać idealnie. Po podłączeniu komputera parametry pracy pompy były normalne, czujnik skrętu był oznaczony jako "tak" czyli chyba że widoczny . W głównym menu pokazywalo...
czujnik skręt skoda fabia fabia czujnik skręt czujnik skręt fabia
prąd bramki tyrystora numer seryjny lodówki licznik zwojów nawijarki
schemat yamaha telewizor lampowy
Robot sprzątający Vileda A3 - przyczyny awarii i rozwiązania Telefon stacjonarny - komunikat "baza nie ma sygnału"