witam niewiem gdzie znajduje się czujnik skętu w skodzie Fabia pomocy
Mam nie podobne a identyczne błędy w mojej Fabii, czy udało Ci się zlokalizować źródło tych błędów.
Myślę że albo wiązka albo sterownik pompy polecał.
Czy masz ESP?
Byłem w aucie przed chwilą. Akumulator doszczętnie rozładowany. Coś pobiera prąd przy wyłączonym zapłonie. Może to będzie jakimś tropem. Brak możliwości odpalenia auta musi być jakoś powiązany z układem wspomagania. Dwukrotnie oba niedomagania wystąpiły jednocześnie. Przypadek? Co do odłączenia pompy to należy dostać się do niej od lewego przedniego...
Benzyna czy diesel bez różnicy. Tylko były SMI/koyo oraz trw. Tu różnica w czujniku skrętu.
Witam Aby sprawdzić czujnik skrętu podłącz Vag uruchom silnik. Blok 44/08/02 Pozycja 1 pokazuje obroty pompy 1200-1300 Gdy będziesz krecił kierownicą obrotyn te powinny wzrosnąć do ~3000 jezeli nie wzrosna to masz czujnik skrętu uszkpodzony Pozdrawiam
Ty sobie chyba żarty robisz. VAG, słowo adresowe 44 ( pomoc w kierowaniu) funkcja 01 i pokaże czy lenkhilfe koyo czy lenkhilfe TRW
Pompy niby nie słychać ale vag-com pokazuje że pompa ma 1300 obrotów i podczas kręcenia kierownicą obroty wzrastają prawie do 2500 tyś a wspomaganie nadal nie działa
Witam. Odłącz zasilanie wspomaganie i zrób jazdę próbną czy wtedy tez będzie różnica w sile skrętu, tak stwierdzisz czy to nie wina wspomagania czy samej maglownicy . Jeżeli nie ma różnicy . Sprawdź błędy w wspomaganiu i parametry czy czujnik kąta skrętu liczy w obie strony.
prima aprilis już było.
Vagiem w parametrach zobacz czy czujnik skrętu działa.
Czujnik kąta skrętu zaadoptowany? Świeci się kontrolka od wspomagania?
no niestety, ale nieobeznany w temacie nie zrobi samemu za wiele. Możesz czy dochodzi zasilanie na pompę. Jeśli tam jest ok, to może być usterka czujnika skrętu na kolumnie kierowniczej. diagnoza niezbędna.
no to może by tak ten tranzystor wymienić lub przynajmniej sprawdzić
Czujnik skrętu do wymiany.
Witam, posiadam fabie tylko 1.9tdi gdzie znajduję się czujnik kąta skrętu i jak do niego dojść? z góry dziękuję za odpowiedź
Czujnik kąta skrętu do wymiany. Standard w fabiach
Bzdury. Powód jest prosty-szaleje wskazanie z czujnika kąta skrętu, w wyniku tego pompa również zaczyna szaleć-zwiększa obroty przez to bierze wiekszy prąd, a tym samym silnie waha się napięcie na instalacji. Wystarczy wypiąć wtyczkę z czujnika i wszystko się uspokoi. Roboty nie dużo, wystarcza odmontować lewy halogen i dostęp do wtyczek świetny.
Czy może mi ktoś powiedzieć gdzie znajdę czujnik położenia wału korbowego i jak go wymienić? Pacjent Skoda Fabia 1.4 mpi 2002r
Chłopie, jechać na diagnoze i tyle, choć tak w ciemno mozna od razu kupowac czujnik kąta skrętu.
Witam, W mojej skodzie fabii rocznik 2006 mam problem z asystentem cofania. Jest to najprostszy system bez wyświetlacza i innych dodatków działający na zasadzie zwykłego "pikania". Przy poprawnym działaniu po załączeniu pojawia się jedno krótkie ok. pół sekundowe piknięcie. Jednak od pewnego czasu system nie działa. Po załączeniu biegu pojawia się jedno...
Witam. Potrzebuję pomocy w zlokalizowaniu czujnika cofania Skoda Fabia 1.4 16V (2002r.). Po wrzuceniu wstecznego biegu nie zaświeca się światło cofania i nie działają czujniki parkowania. Z góry dziękuję za pomoc.
Witam, Skoda Fabia II BXW, szyby elektryczne przód + dołożony alarm z domykaniem szyb. Drzwi kierowcy otwarte czy zamknięte a kontrolka pali się cały czas przez co nie można zamknąć auta z pilota i włącza się alarm. Na schemacie zaznaczyłem przewód który idzie od czujnika w zamku drzwi kierowcy do modułu podnośnika szyby kierowcy, po odcięciu go czujnik...
Pacjent to Skoda Fabia 1.4 16v automat 2008r. Problem polega na tym że po wbiciu biegu wstecznego włącza się jeden sygnał i po sekundzie przerwy sygnał już jest cały czas ciągły bez względu na zbliżanie się do przeszkody. Natomiast co jest dziwnego to że wyświetlacz poprawnie wskazuje zbliżanie się do przeszkody problem jest jedynie w ciągłym sygnale.....
Mam pytanie czy pompa wspomagania układu kierowniczego KOYO pasuje od Skody Fabii do VW Polo. Wiem że czujniki skrętu pasują.
Witam, mam taki problem, że gdy otwieram drzwi od kierowcy, nie świeci się kontrolka, światełko w samochodzie oraz nie ma sygnału ostrzegawczego gdy nie wyłącze świateł. Czytałem gdzieś na forum że to wina mikrostyku, ale zauważyłem u siebie, że gdy nie do końca zamknę te drzwi to wtedy świeci się ta kontrolka że są otwarte. I jak ruszalem ręcznie tym...
Witam mam problem z czujnikiem parkowania w Skodzie Fabi 2004 kombi. Po włączeniu wstecznego biegu nie zawsze działa mimo że swiatło cofania świeci, gdzie szukać przyczyny. Pozdrawiam.
Witam, mam problem z czujnikiem parkowania (nie znam modelu, jakiś starszy, prosty układ). Ostatnio wymieniłem same sensory i od tego czasu dzieją się dziwne rzeczy. Sam czujnik działa bardzo dobrze, a wręcz idealnie na samym zapłonie. Problem pojawia sie gdy włączę silnik... Za pierwszym razem pokazywał jakąś stałą odległość (0,5 metra). Gdy dołożyłem...
To pompa HPI Koyo.Np.na korku będzie napis.Nie są w praktyce zamienne wprost.TRW na inne mocowanie i czujnik kąta skrętu.
Witam serdecznie mam problem ze skodą fabią, konkretnie z brakiem sygnalu otwarcia drzwi. Skoda fabia benz. 2002 rok.Z tego co wiem czujnik otwarcia znajduje się w zamku (ryglu). Wychodzą z niego dwa kabelki na jednym jest staly minus a na drugim (z tego co pamiętam) powinien po otwarciu pojawiać się minus a tu glucho, nic się nie dzieje. Lampka w środku...
Witam, mam problem z czujnikiem otwarcia klapy bagażnika, raz działa/raz nie. Po lekturze podobnych problemów domienywam, że pewnie będę musiał wymienić cały zamek w tylnej klapie? A może da się wymienić sam czujnik? I gdzie on jest zlokalizowany w moim modelu i jak go ewentualnie samodzielnie wymienić. Z góry dziękuje za pomoc. Piotrek.
Witam, Od pewnego czasu pojawił się u mnie problem z otwieraniem bagażnika tzn. nie mogę podnieść klapy mimo naciskania tego przycisku nad tablicą rejestracyjną. Jest to chyba jakiś elektryczny przycisk, bo jak nacisnę go przy podniesionej klapie to słychać szmer zamka. W każdym razie często nie mogę go otworzyć dopóki np. nie otworzą się drzwi kierowcy...
Jak wyzej, jade do przodu nawet zdarza sie to na autostradzie I zalacza mi sie czujnik cofania, wlaczaja sie wycieraczki (ktorych nie mozna wylaczyc!) Po czym samochod probuje zamknac drzwi automatycznie.. Podczas calego procesu wlacza sie swiatlo cofania! Co to moze byc?? Nie jest to tak ze caly czas tak sie dzieje.. zaczelo sie to trzy DNI temu. Wczoraj...
Mam pytanie w sprawie Fabii z roku 2000 poj 1.4 czy czujnik szybkości kierowania jest to to samo co czujnik kata skretu kierownicy ? ten na dole kolumny przy przekladnii? Taka wlasnie usterka wyszla po diagnozie.
Witajcie.Czy ktoś z szanownych kolegów wie ,na jakiej zasadzie działa czujnik otwarcia drzwi w tym autku /na słupku nie ma przecież żadnej krańcówki jak to np. było w maluchu i dużym fiacie/??. Pozdrawiam .
Witam. Mam problem ze wspomaganiem w Skodzie Fabia 1.4 TRW Wspomagania działa ale wyraźnie słabiej, pali sie kontrolka wspomagania. Poziom płynu jest ok. Akumulator i ładowanie ok. Sprawdziłem testerem błędy, pokazuje 01290 z opisu Wspomaganie kierownicy przez napięcie referencyjne. Sprawdziłem w blokach pomiarowych na kanale 02. I pokazuje takie wartości....
Wiązka, czujnik skrętu, pompa zamoczona...
czesta przyczyna suterki jest zamoknięty czujnik skrętu na kolumnie kierowniczej. Dojście z kanału.
możecie napisać gdzie znajduje się czujnik skrętu i ew metody zdiagnozowania - sygnały? ( skody nie widziałem na oczy - koledze zdycha )
Żarówki dzisiejsze to syf.Popatrz choćby na "domowe" ile działają.Wątpię by tutaj w motoryzacji było lepiej.Choć w takiej skodzie zmierzył bym napięcie ładowania.Bo pompa wspomagania powoduje wahania napięcia w instalacji.Wtedy gdy np uszkodzony jest czujnik skrętu.
1. Rozumiem że w świetle filmu nadal mogę dojechać do mechanika bez obaw o zatarcie układu maglownicy Jedź spokojnie. Czy nie sądzicie że gdyby była to awaria stricte pompy nie pracowała by ona w ogóle? Pompa składa się z pompy "mechanicznej" i elektroniki sterującej. Może wariować elektronika lub czujnik skrętu, cokolwiek można będzie powiedzieć po...
Komp powinien pokazać Ci gdzie jest problem. Kiedy miałem fabię, miałem podobny problem. Czasem wspomaganie się wyłączało, stojąc na światłach słychać było dźwięki wspomagania tak jak bym szybko ruszał kierownicą lewo - prawo itd. Do wymiany u mnie był czujnik skrętu
Mam problem ze wspomaganiem w skoda fabia z 2001 roku. Wymieniłem już czujnik skrętu bo taką usterkę wskazywał komputer w serwisie Skoda, ale teraz pompa zupełnie sie wyłącza chyba, ponieważ bardzo ciężko chodzi kierownica. To wygląda tak że jak przejadę kawałek-podczas jazdy w porządku, natomiast gdy wyłączę silnik i uruchomię ponownie włącza sie kontrolka...
Do sprawdzenia czujnik kąta skrętu. Daj dokładny opis błędów ze wspomagania.
Trafiłem na taki numer w Skodzie Fabia przyrząd pokazuje błąd czujnika skrętu kierownicy, a w wykazie błędów wag to opisany ten błąd jako czujnik ciśnienia oleju. Przyrząd pokazywał błąd, ale zły ma opis błędu.
sprawdz czujnik skrętu - niestety tylko przez zamiane na sprawny
W Fabiach bardzo często siadają czujniki kąta skrętu, szczególnie w samochodach z początkowego okresu produkcji.
17978 - sterownik silnika zablokowany przez immobilizer. Licznik nie rozpoznaje klucza bądź brak jest komunikacji ECU z licznikiem. Przy aktywnym błędzie silnik odpali na sekundę i zgaśnie. 16502 - sterownik silnika widzi zbyt wysokie napięcie z czujnika temperatury. Możliwe zwarcie w instalacji czujnika lub uszkodzony czujnik. 16555 - uboga mieszanka....
Najczęstszy kod to czujnik kąta skrętu. Drugi to brak komunikacji CAN
Dwie opcje pompa siada lub czujnik skrętu kół. Najlepiej zdiagnozować komputerem i będziesz miał odpowiedz.
Jeżeli innego producenta to wymiana z czujnikiem skrętu i też działa odrazu. Kontroler ,sterownik masz wewnętrz zespołu pompy.
czujnik kata skrętu znajduje sie w module pod kierownica.
Po podłączeniu Vag com widzę, że czujnik skrętu pokazuje kąt obrotu i pompa zmienia prędkość obrotową, do 3000rpm , wspomagania dalej nie ma.
A może to wina czujnika kata skrętu? Podobno wychodziły dwa rodzaje tych czujników montowanych w maglu. Dodano po 2 Dziki kolego za odpowiedz. Czyli tak jak myślałem tylko nie dopisałem😁. Co proponujesz? Miałeś jakieś doświadczenie może w tym temacie? Czy muszę szukać pompy o takich numerach jak moja? Dodano po 1 Sprawdziłem teraz i czujniki...
wiązkę sprawdziłem sucha prąd jest na wtyczce zasilającej do pompy wtyki osuszone sprawdzone, dlaczego komputer się nie łączy ze wspomaganiem widocznie to będzie pompa bo chyba tam jest sterownik odpowiedzialny za połączenie ze wspomaganiem, spróbuje odłączyć jutro wtyczkę od czujnika skrętu ktoś tak robił czytałem na forum i pompa działała na niskich...
Wyjmujesz wspomaganie rozkręcasz do płyty i mierzysz przejścia między bolcami wtyczki a płytką bo tam najczęściej gnije i sam układ nie wie że ma startować. Chodzi tu o wtyczkę z przewodami can i zasilaniem po 15 a nie od czujnika skrętu.
Tak, tą mniejszą. Na pomie masz trzy wtyczki - zasilanie, komunikacja z plusem po stacyjce oraz w trzeciej czujnik skrętu. Chodzi mi o tę drugą odpiętą na zdjęciu. Cudów nie ma, mówisz że przewód ma przejście, bezpiecznik cały a brak napięcia więc coś źle robisz bo skoro przewód cały to i na pięcie powinno być. Zobacz żarówką 55W czy jest zasilanie...
Problem rozwiązany. Sterownik pompy wspomagania znajduje się w pompie. Jeżeli po odpaleniu pompa pracuje, widać to w wartościach rzeczywistych po obrotach pompy. To oznacza, że pompa działa, niezależnie od tego, czy czujnik kąta skrętu jest podpięty, czy nie. Natomiast jeżeli jest błąd czujnika i pompa nie pracuje, to znaczy, że sterownik w pompie...
tak tylko jaki sensor??? ja podejrzewam ze chodzi tu o czujnik skrętu tylko nie jestem pewien do końca
Witam ! U mnie w neutralnym położeniu kierownicy kontrolka wspomagania nie świeci.Minimalny ruch kierownicy i zapala.Ciężko chodzi na postoju,ale daje się jechać.Pan w serwisie Skody zbadał że to nie czujnik skrętu, ale pompa wspomagania.Skasował błąd, ale po chwili wraca.Zbadał napięcia na pompie, które wynoszą U/R/D 5.01V 3.33V 1.292V.Skasował za...
jets to model z 2008r idą tam trzy kable w pierwszym od lewej jest minus a w dwóch następnych to + 12 napięcie na zasilającej środkowej kostce jest natomiast niewiem co i jak sprawdzić na tej prawej kostce, domniewam że idzie do czujnika skrętu ale jakie tam powinny być wartości i jak je sprawdzić to płacz niepłacz niewiem. :(:cry:
Skoro wspomaganie słabnie ale działa to możliwe że sterownik nie widzi czujnika skrętu i wchodzi w tryb awaryjny. Musisz odczytać błędy ze wspomagania.
Raczej pompa,zobacz jakie wartości widzi czujnik skrętu i jakie prądy daje sterowni na silnik pompy.
Tańszych zamienników nie znajdziesz. Pompa musi współgrać z maglownicą/czujnikiem skrętu. Jeżeli uszkodzeniu uległa jej elektronika to możliwa jest regeneracja. Koszt około 500 zł.
czujnik skręt skoda fabia fabia czujnik skręt czujnik skręt fabia
sprawdzanie diody lampki sterowniki samochodowe wyjście słuchawki telewizor
stanley fatmax termostat bimetaliczny
Prąd ładowania lampy górniczej RC 12: NiCd i Li-ion Opel Corsa D 2010 64kW 87PS - Wtrysk Pośredni czy Bezpośredni?