Skoda Fabia 1,4 2003rok.
Czy masz ESP?
Benzyna czy diesel bez różnicy. Tylko były SMI/koyo oraz trw. Tu różnica w czujniku skrętu.
Witam Aby sprawdzić czujnik skrętu podłącz Vag uruchom silnik. Blok 44/08/02 Pozycja 1 pokazuje obroty pompy 1200-1300 Gdy będziesz krecił kierownicą obrotyn te powinny wzrosnąć do ~3000 jezeli nie wzrosna to masz czujnik skrętu uszkpodzony Pozdrawiam
Pompy niby nie słychać ale vag-com pokazuje że pompa ma 1300 obrotów i podczas kręcenia kierownicą obroty wzrastają prawie do 2500 tyś a wspomaganie nadal nie działa
Ponawiam pytanie czy czujnik trzeba jakoś adoptować po montażu ? Temat zamykam.
Mam nie podobne a identyczne błędy w mojej Fabii, czy udało Ci się zlokalizować źródło tych błędów.
Witam. Odłącz zasilanie wspomaganie i zrób jazdę próbną czy wtedy tez będzie różnica w sile skrętu, tak stwierdzisz czy to nie wina wspomagania czy samej maglownicy . Jeżeli nie ma różnicy . Sprawdź błędy w wspomaganiu i parametry czy czujnik kąta skrętu liczy w obie strony.
Vagiem w parametrach zobacz czy czujnik skrętu działa.
Ty sobie chyba żarty robisz. VAG, słowo adresowe 44 ( pomoc w kierowaniu) funkcja 01 i pokaże czy lenkhilfe koyo czy lenkhilfe TRW
Komp powinien pokazać Ci gdzie jest problem. Kiedy miałem fabię, miałem podobny problem. Czasem wspomaganie się wyłączało, stojąc na światłach słychać było dźwięki wspomagania tak jak bym szybko ruszał kierownicą lewo - prawo itd. Do wymiany u mnie był czujnik skrętu
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic64... miałem to i udało się naprawić po wymianie czujnika skrętu.
Witam, mam problem z czujnikiem parkowania (nie znam modelu, jakiś starszy, prosty układ). Ostatnio wymieniłem same sensory i od tego czasu dzieją się dziwne rzeczy. Sam czujnik działa bardzo dobrze, a wręcz idealnie na samym zapłonie. Problem pojawia sie gdy włączę silnik... Za pierwszym razem pokazywał jakąś stałą odległość (0,5 metra). Gdy dołożyłem...
Byłem w aucie przed chwilą. Akumulator doszczętnie rozładowany. Coś pobiera prąd przy wyłączonym zapłonie. Może to będzie jakimś tropem. Brak możliwości odpalenia auta musi być jakoś powiązany z układem wspomagania. Dwukrotnie oba niedomagania wystąpiły jednocześnie. Przypadek? Co do odłączenia pompy to należy dostać się do niej od lewego przedniego...
Czy może mi ktoś powiedzieć gdzie znajdę czujnik położenia wału korbowego i jak go wymienić? Pacjent Skoda Fabia 1.4 mpi 2002r
Chłopie, jechać na diagnoze i tyle, choć tak w ciemno mozna od razu kupowac czujnik kąta skrętu.
Witam. Potrzebuję pomocy w zlokalizowaniu czujnika cofania Skoda Fabia 1.4 16V (2002r.). Po wrzuceniu wstecznego biegu nie zaświeca się światło cofania i nie działają czujniki parkowania. Z góry dziękuję za pomoc.
Pacjent to Skoda Fabia 1.4 16v automat 2008r. Problem polega na tym że po wbiciu biegu wstecznego włącza się jeden sygnał i po sekundzie przerwy sygnał już jest cały czas ciągły bez względu na zbliżanie się do przeszkody. Natomiast co jest dziwnego to że wyświetlacz poprawnie wskazuje zbliżanie się do przeszkody problem jest jedynie w ciągłym sygnale.....
Skoda Fabia 1.4 MPi, czy ktoś mógłby pomóc zlokalizować czujnik położenia wału korbowego?
Witam, W mojej skodzie fabii rocznik 2006 mam problem z asystentem cofania. Jest to najprostszy system bez wyświetlacza i innych dodatków działający na zasadzie zwykłego "pikania". Przy poprawnym działaniu po załączeniu pojawia się jedno krótkie ok. pół sekundowe piknięcie. Jednak od pewnego czasu system nie działa. Po załączeniu biegu pojawia się jedno...
Witam, Skoda Fabia II BXW, szyby elektryczne przód + dołożony alarm z domykaniem szyb. Drzwi kierowcy otwarte czy zamknięte a kontrolka pali się cały czas przez co nie można zamknąć auta z pilota i włącza się alarm. Na schemacie zaznaczyłem przewód który idzie od czujnika w zamku drzwi kierowcy do modułu podnośnika szyby kierowcy, po odcięciu go czujnik...
Czujnik skrętu do wymiany.
Hej, czy mógł by ktoś wytłumaczyć gdzie jest czujnik cofania, w Skodzie Fabii. Czy trzeba wyjąc akumulator czy coś innego, żeby się do niego dostać? Szukałem na necie, ale nie znalazłem informacji. Za odpowiedzi dziękuję. Pozdrawiam
Wymiana czujnika skrętu pomogła.
Mam pytanie w sprawie Fabii z roku 2000 poj 1.4 czy czujnik szybkości kierowania jest to to samo co czujnik kata skretu kierownicy ? ten na dole kolumny przy przekladnii? Taka wlasnie usterka wyszla po diagnozie.
Witam Przypuszczam że zepsuty jest czujnik światła w skodzie fabii 1.4 MPI 2001r. Problem jest w tym że nie mogę go zlokalizować. Może ktoś mógłby wysłać zdjęcie lub opisać gdzie dokładnie jest ten czujnik. Domyślam się że trzeba zdemontować filtr powietrza aby uzyskać dostęp do czujnika. Z góry dziękuję za odpowiedź 🙂
Witam, mam problem z czujnikiem otwarcia klapy bagażnika, raz działa/raz nie. Po lekturze podobnych problemów domienywam, że pewnie będę musiał wymienić cały zamek w tylnej klapie? A może da się wymienić sam czujnik? I gdzie on jest zlokalizowany w moim modelu i jak go ewentualnie samodzielnie wymienić. Z góry dziękuje za pomoc. Piotrek.
Gdzie w 1.4 TDI BNM jest czujnik położenia wału korbowego? Oraz jak dostać się do czujnika położenia wałka rozrządu.
To pompa HPI Koyo.Np.na korku będzie napis.Nie są w praktyce zamienne wprost.TRW na inne mocowanie i czujnik kąta skrętu.
Witam kolegów. Mam zapytanie, gdzie szukać czujnika prędkościomierza w Skodzie Fabi z silnikiem 1,2 12V (47kW)? Obejrzałem chyba wszystkie czujniki jakie są widoczne na skrzyni biegów i nie znalazłem właściwego - pomocy! ----------------------- Czy naprawde nikt nie ma pojęcia gdzie go szukać ???
Witam mam problem z czujnikiem parkowania w Skodzie Fabi 2004 kombi. Po włączeniu wstecznego biegu nie zawsze działa mimo że swiatło cofania świeci, gdzie szukać przyczyny. Pozdrawiam.
Witam, mam taki problem, że gdy otwieram drzwi od kierowcy, nie świeci się kontrolka, światełko w samochodzie oraz nie ma sygnału ostrzegawczego gdy nie wyłącze świateł. Czytałem gdzieś na forum że to wina mikrostyku, ale zauważyłem u siebie, że gdy nie do końca zamknę te drzwi to wtedy świeci się ta kontrolka że są otwarte. I jak ruszalem ręcznie tym...
no niestety, ale nieobeznany w temacie nie zrobi samemu za wiele. Możesz czy dochodzi zasilanie na pompę. Jeśli tam jest ok, to może być usterka czujnika skrętu na kolumnie kierowniczej. diagnoza niezbędna.
Wyjmujesz wspomaganie rozkręcasz do płyty i mierzysz przejścia między bolcami wtyczki a płytką bo tam najczęściej gnije i sam układ nie wie że ma startować. Chodzi tu o wtyczkę z przewodami can i zasilaniem po 15 a nie od czujnika skrętu.
Mruga i PIUMKA-jak robokop-przygasają światła mijania no i cała deska rozdzielcza niezależnie czy kręce kierownicą czy nie.Klemy przeczyściłem.Płynu do pompy dolałem.Do aku lukłem-wygląda ok.Dziwne są te luzy na kierownicy podczas mrugania.kierownica wówczas chodzi lżej.Może to byc czujnik skrętu?
Żarówki dzisiejsze to syf.Popatrz choćby na "domowe" ile działają.Wątpię by tutaj w motoryzacji było lepiej.Choć w takiej skodzie zmierzył bym napięcie ładowania.Bo pompa wspomagania powoduje wahania napięcia w instalacji.Wtedy gdy np uszkodzony jest czujnik skrętu.
prima aprilis już było.
Wiązka, czujnik skrętu, pompa zamoczona...
Czujnik kąta skrętu do wymiany. Standard w fabiach
Czujnik kąta skrętu zaadoptowany? Świeci się kontrolka od wspomagania?
Witam, posiadam fabie tylko 1.9tdi gdzie znajduję się czujnik kąta skrętu i jak do niego dojść? z góry dziękuję za odpowiedź
no to może by tak ten tranzystor wymienić lub przynajmniej sprawdzić
Do sprawdzenia czujnik kąta skrętu. Daj dokładny opis błędów ze wspomagania.
możecie napisać gdzie znajduje się czujnik skrętu i ew metody zdiagnozowania - sygnały? ( skody nie widziałem na oczy - koledze zdycha )
sprawdz czujnik skrętu - niestety tylko przez zamiane na sprawny
Mam pytanie czy pompa wspomagania układu kierowniczego KOYO pasuje od Skody Fabii do VW Polo. Wiem że czujniki skrętu pasują.
1. Rozumiem że w świetle filmu nadal mogę dojechać do mechanika bez obaw o zatarcie układu maglownicy Jedź spokojnie. Czy nie sądzicie że gdyby była to awaria stricte pompy nie pracowała by ona w ogóle? Pompa składa się z pompy "mechanicznej" i elektroniki sterującej. Może wariować elektronika lub czujnik skrętu, cokolwiek można będzie powiedzieć po...
Najczęstszy kod to czujnik kąta skrętu. Drugi to brak komunikacji CAN
Chcę jeszcze wymienić pasek klinowy, ponieważ już 3x słyszałem jak przez parę sekund piszczał. A to on przecież napędza pompę. Tam jest pompa elektryczna, żaden pasek jej nie napędza. Przepraszam, pomyliłem się. Masz rację. Mimo wszystko licze, że ktoś miał podobny przypadek. Obawiam się, że jak dam do mechanika, to mi wymienią od razu całą przekładnie,...
Dwie opcje pompa siada lub czujnik skrętu kół. Najlepiej zdiagnozować komputerem i będziesz miał odpowiedz.
czujnik kata skrętu znajduje sie w module pod kierownica.
tak tylko jaki sensor??? ja podejrzewam ze chodzi tu o czujnik skrętu tylko nie jestem pewien do końca
17978 - sterownik silnika zablokowany przez immobilizer. Licznik nie rozpoznaje klucza bądź brak jest komunikacji ECU z licznikiem. Przy aktywnym błędzie silnik odpali na sekundę i zgaśnie. 16502 - sterownik silnika widzi zbyt wysokie napięcie z czujnika temperatury. Możliwe zwarcie w instalacji czujnika lub uszkodzony czujnik. 16555 - uboga mieszanka....
Jeżeli innego producenta to wymiana z czujnikiem skrętu i też działa odrazu. Kontroler ,sterownik masz wewnętrz zespołu pompy.
Mam problem ze wspomaganiem w skoda fabia z 2001 roku. Wymieniłem już czujnik skrętu bo taką usterkę wskazywał komputer w serwisie Skoda, ale teraz pompa zupełnie sie wyłącza chyba, ponieważ bardzo ciężko chodzi kierownica. To wygląda tak że jak przejadę kawałek-podczas jazdy w porządku, natomiast gdy wyłączę silnik i uruchomię ponownie włącza sie kontrolka...
Po podłączeniu Vag com widzę, że czujnik skrętu pokazuje kąt obrotu i pompa zmienia prędkość obrotową, do 3000rpm , wspomagania dalej nie ma.
Raczej pompa,zobacz jakie wartości widzi czujnik skrętu i jakie prądy daje sterowni na silnik pompy.
Problem rozwiązany. Sterownik pompy wspomagania znajduje się w pompie. Jeżeli po odpaleniu pompa pracuje, widać to w wartościach rzeczywistych po obrotach pompy. To oznacza, że pompa działa, niezależnie od tego, czy czujnik kąta skrętu jest podpięty, czy nie. Natomiast jeżeli jest błąd czujnika i pompa nie pracuje, to znaczy, że sterownik w pompie...
Sprawdzić czy na interfejsie diagnostycznym widać ruch kierownicy w obie strony oraz to samo z prądem pobieranym przez pompę. Możliwe że jest coś nie tak z czujnikiem skrętu który nie rozpoznaje ruchu kierownicy w lewo.
Skoro wspomaganie słabnie ale działa to możliwe że sterownik nie widzi czujnika skrętu i wchodzi w tryb awaryjny. Musisz odczytać błędy ze wspomagania.
A może to wina czujnika kata skrętu? Podobno wychodziły dwa rodzaje tych czujników montowanych w maglu. Dodano po 2 Dziki kolego za odpowiedz. Czyli tak jak myślałem tylko nie dopisałem😁. Co proponujesz? Miałeś jakieś doświadczenie może w tym temacie? Czy muszę szukać pompy o takich numerach jak moja? Dodano po 1 Sprawdziłem teraz i czujniki...
Najczęściej przyczyną świecenia jest uszkodzenie czujnika skrętu (na przekładni) lub zapisany crash.
Tańszych zamienników nie znajdziesz. Pompa musi współgrać z maglownicą/czujnikiem skrętu. Jeżeli uszkodzeniu uległa jej elektronika to możliwa jest regeneracja. Koszt około 500 zł.
Tak, tą mniejszą. Na pomie masz trzy wtyczki - zasilanie, komunikacja z plusem po stacyjce oraz w trzeciej czujnik skrętu. Chodzi mi o tę drugą odpiętą na zdjęciu. Cudów nie ma, mówisz że przewód ma przejście, bezpiecznik cały a brak napięcia więc coś źle robisz bo skoro przewód cały to i na pięcie powinno być. Zobacz żarówką 55W czy jest zasilanie...
jets to model z 2008r idą tam trzy kable w pierwszym od lewej jest minus a w dwóch następnych to + 12 napięcie na zasilającej środkowej kostce jest natomiast niewiem co i jak sprawdzić na tej prawej kostce, domniewam że idzie do czujnika skrętu ale jakie tam powinny być wartości i jak je sprawdzić to płacz niepłacz niewiem. :(:cry:
skoda fabia czujnik skręt fabia czujnik skręt czujnik skręt fabia
multiswitch unicable zablokowanie okienek gniazda przyczepki
Mikrowoltomierz Selektywny DMS-4: Pierwsze IF AST V-8 – buczenie i nagrzewanie serwa cyfrowego: przyczyny, diagnostyka, AGFRC, dead-band