Taki próbnik trochę za mało obciąża badany obwód, ale ewidentny brak zasilania bądź masy wykryjesz bez problemu. Przy słabym połączeniu np. utlenionym żarówka w Twojej próbówce z racji dużej rezystancji może się świecić, ale przy większym poborze prądu napięcie spadnie (stąd sugestia użycia żarówki 21W- bezpiecznika nie spali, a da lepsze rozeznanie...
No i co w związku z tym?
Od licznika są dwa. W dolnym rzędzie małych bezpieczników obok siebie . Na ulotce narysowany jest licznik.
witam sprawdź
Diagnoza interfejsem i analiza błędów. Silnik odczyta byle gówienko za kilkanaście/kilkadziesiąt zł.
Ta sonda lambda to jest ta co wchodzi od góry do katalizatora czy ta od dołu? Sonda przed katalizatorem . Dziwne te mechaniki,niby jedno zrobione a drugie co też ważne olane. Dodano po 4 Może silnik krokowy albo czujnik położenia wału/wałka? Jeden napisał głupotę drugi dał lajka. 😂 Gdzie wyście tam widzieli obaj silnik krokowy?
Co się okazało? Mam ten sam problem
Po co jest te forum skoro nikt nie potrafi odpowiedzieć? Reg. 3.1.17. Nie prezentuj postawy, że mi się należy. Dbaj o poziom pytań i dyskusji. Dziękujemy.
Na zagrzanym silniku wartośći musze sie zmieniać co sekunde . Jaki jest dokładnie bład EGR , jak przepływu spalin to sciąg przepustnice i zobacz czy rura która idzie do EGR nie jest zatkana .
Ok - w końcu się udało...potrzeba było na to kilka godzin, ale w końcu rzeczywiście blokada 'puściła' i dokonano prawidłowego zakodowania sterownika. Dzięki za podpowiedzi i wyjaśnienia!
Dobra jeśli wymieniane były panewki to z jakiej przyczyny? Dwa skoro panewki się skończyły (tak zakładam) to jak z ciśnieniem sprężania (kompresja)?
Trzeba sprawdzać. Nawet bez adaptacji nie powinien tak gasnąć, swoją drogą czysta przepustnica nie oznacz, że np: elektrycznie jest w porządku (nie wiem czy tam jest przepustnica elektryczna czy na linkę, zaworu wolnych obrotów raczej tam nie było tylko chyba silnik krokowy do sterowania biegiem jałowym). Z tą temperaturą - jeśli podobnie widzi sterownik...
Jeżeli przez podciśnienia ucieka gaz to reduktor do wymiany. Tylko nie zakładaj tomasetto 😉
roczek jest 2000
Sądząc po kodach błędów, masz problem ze sondą Lambda. Kod 16706 to "Engine Speed Sensor", czujnik prędkości obrotowej. Najpierw sprawdź sondę Lambda. Stawiam na nią.
witam! mam skode fabie 2000 rok,rok temu założyłem instalacje lpg i wszystko było w porządku do tej zimy.Usterka jest następująca, gdy rano wsiadam i zapalam na bp i przełączam na gaz to auto gaśnie.Muszę przejechać 2km i w tedy mogę przeł. na gaz i jest oki cały dzień.Proszę o porade
Przepustnica po oczyszczeniu do adaptacji ,egr wysterować przez spr. elementów wykonawczych (ma klikać) ,potem nastawy egr grupa 74.Wartość z czujnika grupa 3 pozycja 3,na jałowym 320-400 mbar w miarę stabilna wartość
Temat do zamknięcia. Okazało się, że byly przetarte 2 kable ( masowe) - coś takiego. Dziękuję za porady.
Co mi na szybko przychodzi do głowy to : - klapa gaszenia - egr - zapchany wydech
Stopiony katalizator norma w tych silnikach
ile ma przejechane twoja fabia???? czy czyściłeś przepustnicę?
Brak ciśnienia paliwa ,odpowiedniego oczywiście
Zrobiłeś adaptację ?
Jeśli silnik gaśnie dopiero po rozgrzaniu, warto zwrócić uwagę na czujnik położenia wału oraz czujnik walka rozrządu. Oba elementy często odmawiają współpracy dopiero wtedy, gdy silnik uzyska wyższą temperaturę.
Raczej tak.
Witam posiadam fabie 1 1.4MPi gdy włączę silnik chodzi na wolnych obrotach ale gdy wczącze nawiew to obroty silnika zaczynaja falowac I po 30 sekundach gaśnie silnik.
Zrób diagnostykę komputerową (parametry silnika,błędy ).
Tester w dłoń i do dzieła. Pokaż błędy i na początek sprawdź ładowanie.
Mam to samo w swojej fabii. Jak silnik się zagrzeje to usterka znika, robi tak tylko na zimnym silniku zaraz po zapaleniu. Wymieniłem świece i tak nie pomogło. Pozdrawiam.
Witam,posiadam od niedawna skoda fabia 2 2010r 1.2 benzyna,auto odpaliło i zgasło,od tamtego momentu nie chce odpalić,proszę o pomoc.
jakies inne pomysły???
Kolego moja Fabiana miała podobny problem szarpało nią i gasła. Po wizycie u mechanika i podłączeniu jej pod komputer okazało się, że muszę wymienić sondę lambda. Najpierw wymieniłam świece myśląc, że to pomoże jednak niepotrzebnie. Jak się okazało winę za to ponosił mały przewodzik od podciśnienia, który spadł podczas kiedy Fabia sobie strzeliła.
Czerwona, pika 3 razy, miga przez jakiś czas i gaśnie
Osłonę silnika zdejmij.
Klei się przekaźnik i trzeba go wymienić, jak alarm oryginał to w module nad dogami kierowcy, jak dokładka to w module alarmu
Dam znać jak wrócę od elektryka :)
Zrobić diagnozę komputerową (VCDS) i napisać jakie błędy wyskoczyły.
musisz posiadać nanometr to sprawdzenia ciśnień czy jak auto odpali to musisz pompować pedałem gazy???by nie zgaslo
adaptacja tylko pewnie nie wypali trzeba cos jeszcze zrobic jak nie to wymiana
przytrzymuje vol. i mi się radio wyłącza i trzeba wpisać kod (SAFE) chyba nie mam tej opcji RADIO SKODA DANCE Made in Protugal Visteon
Posiadam Skodę Fabię 1.4 z gazem. Od jakiegoś czasu szarpie przy zmianie biegów, oraz przy przełączeniu na gaz, czasami nawet gaśnie. Świece, sonda były wymieniane .
Panowie powiedzcie mi czy elektronika pompy powinna być mokra od oleju hydraulicznego? Rozebrałem pompę i właśnie tak mam. Objawy -buczenie pompy -przygasanie świateł
Witam. Regulator napięcia przy alternatorze do wymiany.
Dodatkowo podczas pracy silnika jak odkręcę korek olejowy silnik zaczyna się dławić i gaśnie.
Tak, tylko co to ma do np. do kierunków? To bardziej problem elektryczny. Sprawdź jeszcze ładowanie, może błędy odczytaj itd. A wolne obroty jak? NIe gaśnie równo chodzi?
Spróbuj zaślepić EGR,zobacz czy coś się zmieni
Witam. Mam następujący problem mam Skodę w gazie nie wiem czy ma to jakieś znaczenie ale do sedna. Odpalam silnik czy zimny czy ciepły jedzie normalnie po krótkim czasie jazdy silnik gaśnie żadne kontrolki się wtedy nie świecą chodzi dmuchawa radio. Po przekreceniu kluczyka żeby ponownie go odpalic na zapłonie nadal nie świecą się żadne kontrolki nic...
Witam posiadam skodę fabie 1.4mpi z 2001r. Pewnego razu jadąc na lpg samochód mi zgasł. Po tym już więcej nie chodził na gazie. Samochód odpala na benzynie i przy 2000tyś obrotów przerzuca na gaz tutaj po przerzuceniu samochód gaśnie. Dodam że reduktor był wymieniony na nowy. I ostatnio znalazłem przekaźnik pod maską i całkiem stopiony bezpiecznik przy...
Tak, nalany do kreski MAX
Próbowałem już i nic Zapomniałem dodać że gdy ruszam tym zamkiem to jest takie "cykniecie" i wtedy ta kontrolka gaśnie. Tak samo jak drzwi nie domkne i złapie za klamkę i powoli otwieram to też jest takie cykniecie i kontrolka gaśnie.
Proszę, o sprawdzenie wsadów z eeproma 93C86, co żle zrobiłem auto zapala i gaśnie. Czy odczyt jest prawidłowy? Pozdrawiam...
Sprawdziłeś masę i plus alternatora? Lampka ładowania sprawna zapala się i gaśnie? Zmierz napięcie na D+ względem - akumulatora przed i po rozruchu. Zmierz napięcia miedzy + akumulatora a gruby przewód alt ,tak samo -akum. a obudowa alt.
Pedal gazu podmieniony - dalej to samo.
Problem rozwiązany: powodem był zbyt niski poziom płynu hamulcowego! Przy okazji zauważyłem, że w momencie odzywania się brzęczyka zapala się i gaśnie także kontrolka hamulca.
sprawdź przewody do pompy, zasilania są ale cienkie sterujące i diagnostyczne mogą juz nie istnieć. Wyjąć akumulator i dojście jest całkiem dobre i wszytsko widać też z kanału.
Nieprawidłowo zmostkowłeś zasilanie świateł stop . Przy pedale hamulca masz podwójny przełącznik,jeden dla stopu drugi dla sterownika silnika i modułu ABS.
Skoda fabia 2 ma koło bezpieczników przełącznik świateł które same gasną po wyłączeniu stacyjki.
to musze znaleźć jakiegoś dobrego gazownika w gdyni i trzeba walczyć A co może być przyczyną skakania na wolnych obrotach na benzynie?? Czasem też sie zdarzy że obroty tak skaczą aż samochód gaśnie.
Immobiliser blokuje
Problem była stacyjka. Po wymianie problem zniknął. Dzięki za pomoc i pozdrawiam!
Nie podawaj opisu tylko numery błędów.
Tam sa chyba cewki i przewalone je wyciągnąć
Witam. Mam problem z światłami w Fabia - przy włączeniu długich świateł gaśnie podświetlenie deski i tylne światła.
Ja bym jeszcze z ciekawości podpiął ten nowy odwrotnie, tzn zamienić + z -, bo może tam producent babola zrobił odwracając wtyk. Ale to ja... :) w fabii Felicii to bliżej do Favorit niż Fabii.
Dzisiaj rano odpalił bez problemów. Zero błędów. Sąsiadka twierdzi, że zdarza jej się to nie codziennie lecz wybiórczo ale zawsze na zimnym silniku.
Tak ma byc. :-)
Wartości wydają się w porządku. Ostatnio wyciągłem przepustnicę i ją wyczyściłem oraz ponownie zaadaptowałem. Dalej występuję problem, że jak jadę na lpg i klimatyzacji to jak zmieniam bieg i hamuję to obroty czasem gwałtownie spadają do zera i gaśnie. A czasem jest tak, że spadają nierówno czyli na ułamek sekundy zatrzymują się na jakiś wartościach...
Może jakieś światło nie gaśnie, albo się zapala w miedzy czasie.
Trochę mnie nie było ale wracam do tematu. Oto co zrobiłem: -żarówką 21W sprawdziłem masy i zasilania ECU wszystko ok -odciąłem alarm. Był wpięty w CAN. Nic sie nie zmieniło komunikacji dalej brak Niestety nie mam oscyloskopu żeby sprawdzic co sie faktycznie dzieje na magistrali.
Nic innego się właśnie nie dzieje. Tylko ta kontrolka nie gaśnie. Auto chodzi tak, jak wcześniej.
Właśnie ,diagnozuj. Tylko jak będziecie pisać bzdury że pompa w kurze jedynce jest sterowana canem to na pewno zdiagnozuje. 🤣 Jak immo gaśnie to to diagnozy starczy probówka 12v. No może jeszcze dioda led . Tyle.
Potrzebuję schematu przekaźników dla Fabii z 2003, auto jedzie ok kilometra i gaśnie (bez szarpania) zapala się kontrolka akumulatora. Można go od razu odpalić i już dalej jedzie ok. Wymieniono już pompę paliwową i filtr, nie zależy to też od ilości paliwa, sprawdzone... akumulator też jest ok, klemy też sprawdzone....jakieś pomysły?
Witam, potrzebna mi wskazówka. Pacjent: Skoda Fabia 1. Mianowicie problem tkwi w tym, że wskaźnik temp. po odpaleniu wskazuje poziom zerowy. Dopiero gdy silnik pracuje około 30 minut, temperatura wskazuje poziom połowy. Następnie, gdy włącza się ogrzewanie, silnik zaczyna tracić moc i zaczyna szarpać. Na wolnych obrotach gaśnie, brak przyspieszenia....
Sprawdź luz na kostce od czujnika/włącznika cofania przy skrzyni i czy jest dobrze wkręcony. Światło gaśnie całkiem czy tylko przygasa ale świeci dalej?
Nie wiem, co się dzieje. Po szybkiej jeździe (ok.160 km/h) lub po jeździe "pod górkę" lub "z góry" włącza się mrugająca kontrolka oleju z sygnałem ostrzegawczym. Po zjechaniu na pobocze i wyłączeniu silnika oraz po ponownym uruchomieniu jest wszystko w porządku z ciśnieniem oleju, ale zapala się żółta kontrolka silnika (chodzi o zły skład spalin). Po...
kontrolka ładowania gaśnie?bo nie będzie ładowania=brak wspomagania:D
Samochód sprowadzony z Niemiec przyjechał na lawecie epc gaśnie check engine po przekręcenie kluczyka mrugnie na sekundę potem świeci nawet po odpaleniu w poniedziałek zobaczę na licznik jeszcze .
Siemka, mam pytanie. Mam problem z Skodą Fabią 2 1.2 benzyna 2008 r. Jeżeli jest zimno itd. pada deszcz, pali na dotyk. A jeżeli stoi na słońcu 30 stopni itd., odpala za 9 razem. Odpali i chodzi jakby na 2 cylindry i gaśnie. Dodam, pod kompem nic nie pokazuje. Bardzo proszę o pomoc.
1.4 16v cewka kable i swiece wymienione jutro podam bledy bo pewnie jest ich sporo czek zapali się poświęci i gaśnie. Jutro podam więcej szczegółów.narazie dzieki za zainteresowanie
Pomimo ustawienia pokrętła w pozycję minimalną ogrzewanie nadal działa nie można też załączyć klimatyzacji i nie działa elektryczne zamknięcie klapy nawiewu zewnętrznego po włączeniu zapłonu gaśnie podświetlenie przycisku klimatyzacji i pokręteł regulacyjnych.
Mógłbyś napisać z czego odczytane są te błędy. Patrząc na ten log to pewnie z modułu centralnej elektryki. Ten moduł w tym aucie robi za bramkę CAN - to przez niego idzie cała komunikacja. Tutaj wystarczy że jeden sterownik jest uszkodzony i reszta nie będzie miała komunikacji. Skoro auto zapala i gaśnie to raczej zasilanie sterownika silnika jest a...
A czemu nie?W skodzie fabii gaśnie mimo że silnik nie jest uruchomiony.Jeżeli w czasie pracy silnika czujnik zapoda niskie ciśnienie-zaświeci się.
A mnie się wydaje,że jest to kontrolka od grzania świec żarowych(zaswieca się,przed uruchomieniem silnika,jak włącza się grzanie świec żarowych i po kilku sekundach gaśnie).A jeżeli miga podczas jazdy,to jest najprawdopodobniej uszkodzony czasowy sterownik grzania świec.
Jak rzępoli ,to pewnie siada pompa oleju. Standard w tych silnikach.Żarówka od ciśnienia oleju gaśnie ,zapala się czy w ogóle jej nie ma.
odpiąć wtyczke na kompresorze wpiąć żarówke i sprawdzić. Po właczeniu AC żarówka świeci, po wyłaczeniu żarówka gaśnie, jeżeli nie gaśnie trzeba lecieć po instalacji, być może przekaźnik się skleił, ale zacząłbym od najbardziej banalnego: sprawdzenia samego włacznika.
Witam, zamki ok (działa brzęczyk i na testerze pokazuje otwarte/zamknięte drzwi). Problemem jest to, że nie gaśnie oświetlenie wnętrza. Co może powodować taką anomalię?
A tak z ciekawości, po co pojechałeś wymieniać te pasy? Pas kierowcy nie wciągał się wcale, a pasażera też zbyt wolno się chował. Chodzi jednak o to czy podczas jazdy ten zużyty pasek daje jakieś oznaki o swoim zużyciu np. silinik gaśnie i wymaga wyższych obrotów?
Immo nie mruga normalnie gaśnie. W zegarach błąd zasilania tylko. Ale akumulator padnięty był.
Witam, jestem posiadaczem skody fabii 1.4 16V kod silnika BKY rok 2005. Strasznie szarpie silnikem na jałowym biegu jak i podczas jazdy, występuje takze strasznie duże spalanie( na prostej drodze przy 4 biegu I prędkości 60km/h komputer pokazuje spalanie na poziomie 22-26 l/100km). Auto traci moc podczas dodawania gazu. Na postoju obroty skaczą od 400...
Panowie u mnie od początku był problem z tym ze szarpie przy przełączaniu na gaz ...... i jest ustawiony na 35*C - nie wiem czy to taki urok naszych 3 garnków ...? latem jest to mniej dokuczliwe zimą muszę grzać wnętrze żeby nie za szybko przełączała się na gaz bo inaczej gaśnie - może macie jakieś rady ?
proszę o pomoc mam te same objawy i nie mam pojęcia ani nikt u kogo byłem co to jest... wymienione: czujnik temp. cieczy.+termostat, czujnik położenia wału korbowego, przepustnica. samochód dokładnie ten sam skoda fabia 1.2 azq 12v
Skoda Fabia 1,9 SDI nie posiada w misce olejowej czujnika poziomu oleju. Jedyny pomiar to bagnet. Jeżeli po ostygnięciu lub po dolaniu zimnego oleju gaśnie kontrolka ,to może wskazywać na uszkodzony czujnik, pompę olejową lub zacinający się zawór nadmiarowy ciśnienia. Podstawą diagnostyki będzie sprawdzenie ciśnienia oleju w układzie.
Czujnik drzwi tylnych prawych nie łączy (raz działa, raz nie). Gdy drzwi otwiera się bardzo wolno lub lekko dociska działa prawidłowo, lecz gdy otwiera się szybko na chwilę się zapali, potem gaśnie. Bardzo proszę o pomoc.
Przepraszam, że tak długo odpowiadam, postaram sie jak najszybciej odpowiedzieć Ci kolego na wszystkie pytania Chodzi mi tylko o nie zamknięcie tematu - doceniam każdą pomoc. Jutro jak tylko bede znowu miał możliwość to podłączę laptopa i zedytuję ten post Edit: na filmiku od 1:53 do 2:08 gadałem przy zgaszonym silniku. Masz tam napisaną wartosc 969,0...
witam czy może ktoś odczytać mi pin z wsadu zgubiłem jeden kluczyk po włożeniu zapasowego auto pali i gaśnie vag tacho nie moze mi pinu odczytać czy ktoś pomoże w załączniku plik bin
Czy po załączeniu zapłonu miga lampka immob. i da się uruchomić silnik? (silnik nie gaśnie) Jeśli gaśnie to prawdopodobnie trzeba skasować błąd i zakodować kluczyki; koszt operacji max. 70
Silnik gaśnie na gazie, raczej przed osiągnięciem 90 stopni (nie zwracałem na to uwagi czy osiągnął temp. w granicach 90 stopni), po wciśnięciu sprzęgła. Przełączenie na gaz następuje po przekroczeniu przez silnik temperatury 65 stopni. Koledzy sobie podyskutowali, a ja nadal mam problem z gasnącym silnikiem...
Aku dziś cały dzień ładowany. Na włączonym zapłonie elektryczne szyby pracują, światła świecą. Po przekręceniu kluczyka na rozruch wszystko na desce gaśnie, rozrusznik nie kręci. Pobór prądu na wyłączonym zapłonie 0,15A. Po włączeniu zapłonu pobór prądu 1,5A.
cos sie stalo z immobiliserem . Nie wzieles przypadkiem kluczyka ktorego nie uzywales od X czasu ? Skoda Fabia 2, 1,4 Tdi, 1999 r. Użyłem drugiego kluczyka, którego nigdy nie używałem. Auto "odpala" i zaraz gaśnie. Kontrolka "samochodu z kluczykiem" miga. Po tej akcji, nie mogę też uruchomić samochodu przy pomocy kluczyka, którego dotychczas cały czas...
Teraz już samochód z kluczykiem, po włożeniu nowo zaadoptowanych kluczyków gaśnie, ale nie ma piknięcia przed zgaśnięciem kontrolki z kluczykiem! Samochód dalej nie pali!
skoda fabia gaśnie benzyna skoda fabia gaśnie silnik gaśnie fabia
zaawansowane zarządzanie energią jetta drzwi grundig davio
Hotpoint-Ariston XH9 T3Z XOJZH – opadające szuflady zamrażarki, wymiana prowadnic, naprawa Mercedes Tourismo Euro 6 – żółta kontrolka filtra z kluczykiem, DPF/SCR, regeneracja, diagnostyka