najlepszym i najbezpieczniejszym rozwiazaniem bedzie pociagniecie zasilania bezposrednio od akumulatora i umiescic jak najblizej bezpiecznik:)
Ten z prawej to jest czujnik ciśnienia oleju.
Możliwe, sądzę że dość duży prąd przez niego płynie plus dodatkowe czynniki i tak się dzieje.
Dokładnie, często wymaga to też zdjęcia części plastików ale to nic skomplikowanego, trzeba mieć tylko trochę cierpliwości.
Napisz gdzie ten kabel się znajduje, jaki ma kolor średnicę. Jaki masz problem z samochodem, co nie działa?
Zanim zaczniesz wymieniać sprawdź kable w przelotce drzwi.
Sprawdź czy na kablu podłączonym jest plus czy masa.
Jak otwarty to sprawdź okablowanie pływak-licznik.Natomiast G17 to czujnik temp powietrza uszkodzony lub też problem na kablach.
Witam Chodzi Ci o podłączenie w celu rozmów czy odtwarzania muzyki (aux)? W obydwu przypadkach wykorzystuje się złącze znajdujące się z tyłu radia. Do prowadzenia rozmów potrzebujesz jedynie wtyczki (kolor niebieski) i pinów do niej, jednak jest to podłączenie monofoniczne. Jeśli interesuje Cię aux to jest możliwość wpięcia się w piny zmieniarki, do...
Piszesz w nie właściwym dziale.
Odłącz akumulator od klem i podepnij go do drugiego samochodu. Na cienkich kablach nie odpalisz samochodu ale możesz poczekać 20-30 min i powinien podładować sie wystarczająco do rozruchu. Odpalaj go razem z kablami
E tam, w fabi można sie chyba dostać do tego wyjmując samą wkładkę.A reszta to kable,luty,mikroprzełacznik.Raczej nic innego.
W lewym progu będą szły kable do tylnych kierukowskazów, chyba tam najprościej.
Rozwarstwia się czasem bezpiecznik blaszkowy przy aku.Obok jest zapasowy 60A.Wystarczy odkręcić i przełożyć kabel.
Jak do kabli sterujących ze starego alarmu dotykasz masą to zamykasz i otwierasz zamek?
Jeśli nie są to oryginalne siłowniki i moduł to najprawdopodoniej będzie to zwykłe standardowe sterowanie 2Xmasa. Jeśli jednak jest to oryginalny zamek to oba przewody z alarmu podłącz pod jeden przewód sterowania (np. kabel ze złącza drzwi kierowcy). Impuls "zamknij" podłącz normalnie, a "otwórz" podłącz do tego samego przewodu przez wspomniany opornik....
a może nie kombinuj tylko poprostu wyjmij radio i wsadz do gniazda kawałek cienkiego śrubokręta jak zagra to albo kabel albo raczej wzmacniacz w antenie na dachu ....wyjmij to i kabel przylutuj bezpośrednio do anteny omijając właśnie ten wzmacniacz i też będzie działać
podpinałeś na krótko te głośniki do radia na innych kablach?
Mam naładowany akumulator ale po przekręceniu kluczyka zero reakcji na rozrusznik bo pradu a on jest wzbudny na rozrusznik by był na druciku to bym zwarke zrobil na rozruszniku by zoaczyc czy zakreci ale jest wtyczka i nie mam jak chyba że na krótko z plusa mu puścić prąd na ten kabelek
Tak, tylko ze to nie jest moj samochod...i nie chodzi mi o to zeby byly jakies super basy, tylko zeby pasazerowie z tylu tez mogli radia posluchac. Takze prosze o jakies zdjecia montazowe itp.
Okej, a można odpiąć czujnik i sprawdzić aktualne ciśnienie? I jeśli nadal będzie pokazywać 1999 bar, to będzie znaczyć, że czujnik sprawny, a kable do sprawdzenia?
Określ dokładnie kolory przewodów jak możesz. Mi wyglądają na brązowo-żołty i chyba brązowo-biały, co by pasowało do czujnika temperatury zewnętrznej. Ich oderwanie może się objawiać np. włączeniem się wentylatora chłodnicy, zaraz po włączeniu zapłonu.
Tak kable są całe
Mógłbyś rozwinąć gdzie znajduje się ten kabel? Mam podobny problem Kolega się nie pochwalił który to kabel. Po prostu jakiś kabel. Naprawdę myślisz że w każdej skodzie będzie to ten sam kabel?
W tym roku miernik. Ledy pewnie
Skoda Fabia wyświetla kontrolkę płynu po przejechaniu 5 km, temperatura okej, stan płynu też, wymieniony zbiorniczek, kable sprawne, bo kiedy odłączę wtyczkę od zbiorniczka, wyświetla od razu.
Połącz, polutuj ten przecięty kabel, a w miejsce bezpiecznika wstaw żarówkę dużej mocy (H4 lub H7), w przypadku zwarcia w obwodzie żarówka po prostu się zaświeci, nic się nie spali
Tak na poważnie , przecież to sprawa prosta jak drut, masz prawie upalone złącze śruba kabel.
zam za tym terminalem jest na tyle długości kabli żeby je odrobine przyciągnąć??
Tutaj ewidentnie poluzowało się połączenie , albo zacisk końcówki , albo poluzowało na śrubie . :| Dodano po 1 Zarabiając na nowo też można o ile nie będzie za krótko . :|
Raczej trzeba będzie nawymyślać, usterka może być nie typowa, stosunkowo młode auto. Podejrzani to czujnik świateł cofania, kable w klapie, wilgoć w module parktronic lub w module nadwozia.
Po dzisiejszej wizycie pokazaly się błędy P0501 i 01314. Mechanik podejrzewa gdzies problem z kablami
Sprawdź dobrze wiązki kabli.
Budżet około 200 zł. To ma być do zastosowań domowych.
Urwany kabel podający minus z karoserii do żarówek.
Posiadam kabel hex can, takim da rade się połączyć ?
dzięki za schemat kończę temat bo na razie przestój przy tej pracy
Przeciez napisał że Fabia :D
Koło rozrusznika jest wtyczka z dwoma kablami od alternatora (niebieski oraz czerwono-czarny). Niebieski będzie uszkodzony. Dostęp od dołu.
Nowa centralka zamontowana, w uproszczony sposób, ale działa. Kupa roboty ze znalezieniem kabli.
Najlepiej dedykowana Bosch lub Denso. Można też uniwersalną ale trzeba umieć zarobić kable.
Włączenie rozrusznika leci bezpośrednio z kostki stacyjki, nie ma po drodze żadnego przekaźnika, kabel czarny z czerwonym paskiem 2,5mm²
Witam, moze ktos opisac kolorami jak mają byc podłaczone oryginalnie kable w kostce która wychodzi z auta do tego radia MS202? Bo chwilowo mialem inne radio i którys kabel został w kostce przestawiony i nie wiem który. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx... znalazłem taką stronę: http://skoda.autokacik.pl/pages/zrobsam/...
Opis błędu znalazłem , ale jego wyjaśnień jest tyle co wpisów na forum. Sondę ktoś wymieniał i kable z wiązką połączył zlączką. Przejrzę wiązkę.
Ciężko powiedzieć, w moim wypadku okazało się że miałem "wodę" w kablach.
Ratuje cie tylko elektryk który polutuje bądź wymieni kable
2. Posty, z których wynika, że ktoś nie bardzo orientuje się w temacie napraw proszę zamieszczać w dziale "Radia Samochodowe Początkujący". Jest to dział dla nieposiadających odpowiedniego doświadczenia w naprawianiu urządzeń RTV, ale bezwzględnie posiadających podstawową wiedzę z zakresu elektroniki (miernictwo, czytanie schematów, budowa i działanie...
Problem rozwiązany. Poprowadziłem nowe kable na kierunki.
Może ktoś z was ma opis instalacji drzwi kierowcy ( cos mi się obiło o uszy o braku zasilania w silniku) ale nie pamiętam o co chodziło dokładnie przerwany kabel???
żeby zapalił powinno wystarczyć, że tryska w ogóle tutaj masz Haynesa i inne serwisówki, powinno sporo pomóc https://autoinfo24.ru/rukovodstva-po-rem... cewka/cewki zazwyczaj mają na jednym kablu plus po stacyjce a na drugim sterowanie masą z komputera nie podpinaj +12 jak popadnie bo jak popadniesz na wyjście z kompa to spalisz...
Zobacz dobrze zasilania i masy przy pompie według schematu np. Autodaty. Miałem podobny przypadek, okazał się z gniły kabel w wiązce pionowej na podszybiu.
To teraz działa LPG? Kabel kupisz na alledrogo - byle by miał USB oczywiście no i pasująca wtyczke. INTERFEJS LPG USB do KME STAG q-box LOVATO LPGTECH
(at)sigwa18 Dziękuję za zainteresowanie tematem. Co do ładowania to pokazuje 14.35. Po skasowaniu błędów zawsze wyskakuje ten o zimnym rozruchu (świece nowe) Kabel od prowadzącego 100% sprawny, masa też sprawdzona. Kable raczej bym wykluczył
chodzi o zdławienie jakiejs składowej powstającej w momencie wyłaczania sie wtentylatora która powoduje przepiecie w zasilaniu i pada właśnie sterownik ABS-u dokładnie nie wiem co jest przyczyną ale to parwda,wpinasz taki dławik szeregowo w czerwony kabel zasilania wentylatora najlepiej w skrzyneczce na akumulatorze, to naprawde działa
Ja bym zaglądnął do kabli w gumowej przelotce klapy bagażnika, do tej w drzwiach również
jeśli dobrze pamiętam fabi można ręcznie zaprogramować pilot, i fakt w fabi kable lubią gnić
komputer na pewno ma tą funkcję bo włączyłem ją Vagiem i kontrolka się świeci lecz nie mogę znaleźć kabla
Co to znaczy odwrotnie podłączonych lejcach ? Odwrotnie podpięte klemy albo kable rozruchowe.
Po pierwsze poruszaj kablami w przelotce.
To mogę zrobić we wtorek jak dojdzie zamówiony kabel laptop - Fabia.
podłączenie na odpiętej kostce. Plus do pinu odpowiadającego brązowemu kablowi, minus (masa ze śrubki na karoserii) do pinu odpowiadającemu czarnemu kablowi. Koledzy wcześniej pisali, że czarny kabel to plus, a brązowy masa 🤔🤔
Zamień kable 4 i 7 miejscami i będzie ok. http://obrazki.elektroda.net/15_12696884...
Dziekuje za odpowiedz. Lewa podłużnica pod akumulatorem? Dokładnie. Rozwiń ją i poszarp kabelki :D
Czujnik powinien być sprawny bo przekłamuje ecu.(sterownik silnika). Tak to chodzi o ten elektrozawór. Może być kabelek z krokodylkiem. Zapnij na tą śrubkę od elektrozaworu i do plusa akumulatora a następnie uruchom silnik. Jak zapali to będziemy wiedzieli czego szukać Aby zgasić silnik będziesz musiał odpiąć ten kabel od akumulatora. Dodano po 4 Kabelek...
Obstawiam spalony styk w manetce. Tam nie ma przekaźników i cały prąd płynie przez włącznik i manetki. W końcu nie wytrzymały i padły. Zdejmij obudowę kierownicy i przeleć styki od świateł miernikiem. Jeśli jest tak jak w polo 9N to będziesz miał osobną wtykę z grubymi kablami.
Może mu się uda i znajdzie urwany kabel, albo zielono w złączu. To tyle co może zrobić.
Próbowałem dać masę na każdy z kabli, który Idzie do zamka, ale zero reakcji Czy centralny zamek otwiera/zamyka cały samochód podczas zamykania drzwi kluczem we wkładce zamka ? Czy centralny zamek otwiera/zamyka cały samochód podczas naciskania wewnątrz samochodu przycisku "zamknij/otwórz" przy dźwigni zmiany biegów ? wygląda na to, że będę miał zamek...
Tak 2019 DSG 1.0 SE - Tak, usuń taśmę wokół kabla i opasek kablowych i "przesuń" go na miejsce.
Chyba zdecyduję się na odcięcie sygnalizacji świetlnej, tylko nie wiem które kable odłączyć ?
Witam mam problem z Skoda Fabia 1,4 2004r - samochód ma nowy akumulator i często jest problem z jego odpaleniem ,rozrusznik kręci a mimo to nie chce zapalić i dopiero po podłączeniu kabli z II samochodu silnik zapala.
Szkoda psuc luty , kablem lepiej ogarnac.
Co oznacza trzeci kabel?
z radiem jest wszystko ok. brak napiecia w kablu.
Witam. Skoda Fabia potrafili zgasnąć w czasie jazdy. Gdy poruszam kablami od czujnika położenia wału, auto odpala. Podejrzewam, że któryś kabel jest przełamany i moje pytanie, dokąd idą przewody od czujnika? Jeżeli do ECU, to pod które piny?
witam przeczyściłem wszystkie końcówki kabli od rezrusznika i masy i dalej to samo teraz juz za kazdym razem tylko to zwarcie slychac i kontrolki gasna, i dalej iskrzy przy podłączaniu kabli
Pod ten program musi byc "specjalny" kabel, nie zwykly kkl.
Czyszczenie reduktora, być może potrzebne też będzie czyszczenie wtryskiwaczy. Przy tym ważny stan świec i kabli zapłonowych.
Problem z kablami sprawdz otulinę kabelków czy się nie łuszczą bo mają trochę czasu a wilgoć robi swoje.
Ucho się ulamalo i myślałem, że to jakiś wolny kabel. Dzięki za pomoc
Fabia 1,4 MPI w tym samochodzie nie ma kabli WN
Dzięki za pomoc sprawdzę jeszcze przed zamówieniem pompy te wtyczki(kable były tam wilgotne).
Dokładnie takie same objawy, w KIA Ceed 2007... Długie godziny szukania, by okazało się, że kabel przepalił się - nawet nie na złączach, tylko w okolicy przejścia przez ściankę grodziową.
Proponuję sprawdzić wszystko wokół bezpieczników na akumulatorze, wymienić bezpieczniki, wyczyścić końcówki, sprawdzić miernikiem spadek napięcia między końcówką a kablem powinno być 0. Ewentualnie zacisnąć końcówki młotkiem.
Generalnie nie powinno być problemu. Chyba że przy okazji uszkodziłeś kabel albo PIN w środku.
https://obrazki.elektroda.pl/3925959000_... Zobacz na schemat, map sensor ma zasilanie +5V na gr/sw, sygnał na li, ma też czujnik temperatury powietrza podłączony do masy (na linii jest rezystor pull-up), dlatego na żółtym przewodzie jest 3,5V. Jeśli na zasilaniu i wyjściu z map sensora napięcia są równe, to jest uszkodzony lub jest...
W sytuacji gdy sklejają się styki w przekaźniku wewnątrz centralki to nie, jeśli to przekaźnik jest z jakiegoś powodu błędnie wysterowywany to tak. Tutaj wychodzi jakość montażu, gdyby instalacja była podpięta do wtrysków na przejściówki miałbyś tylko 2 kostki do przepięcia, w tej sytuacji musisz niestety grzebać w kablach.
Znalazłem urwany kabel i polutowalem i jest ok. Dziękuję za pomoc 🙂.
Podlaczylem vag i kanal 17 (licznik) nie odpowiada Pinout sprawdze jak tylko dorwe miernik - tyle ze mam sprawdzic na kablu racja?
dobra dzięki za pomoc to może jeszcze mi ktoś powie które to beda te kable tu jest fota schematu kabli w moim sprzęcie
Są to typowe kostki DIN, brązowa to dwa głośniki z przodu (powinno być około 4 om), zaś czarna to zasilanie (+ stały, +po stacyjce ,masa). Prawie każde radio z złączem DIN powinno pasować. Trzeba jeszcze sprawdzić czy antena jest zasilana kablem antenowym. Jeżeli tak trzeba dokupić separator napięcia.
Zamek bagażnika, kable w przelotce ? Kombi czy krótka?
Ok. Przekaźniki zostawić w spokoju? Jak można znaleźć przerwaną masę ? Multimetr coś mi da ? Czy muszę sprawdzić po kolei kable i szukać uszkodzeń instalacji?
Jedź do mechanika, bo z opisu usterki to może być wszystko. Przymulenie to może być przepływomierz, telepanie silnikiem poduszki silnika i/lub skrzyni, ale też kable wysokiego napięcia, świece.
U mnie ten sam problem. Więc jeśli działa ci żarówka, bezpiecznik jest sprawny, to albo czujnik jest już wytarty, albo kabel idący do niego jest naderwany. U mnie właśnie był naderwany. Jest jeszcze podobno możliwość, że gnije wiązka, ale to zdarza się najrzadziej.
Witam skoda fabia nie mogę połączyć sie ze wspomaganiem kierownicy wspomaganie nie działa napięcie 12V dochodzi i can 9V na dwóch kablach co może byc uwalone nie mogę wczytać bledow
Z twojego opisu na poczatek sprawdziłbym ładowanie, po drugie błedy jak podpowiada kolega. W skodach tego typu gniją kable i padaja liczniki.
No ta kostkę właśnie odłączyłem. Chodziło mi czy żadne zwarcie się nie zrobi przez to że te dwa kable będą złączone tak przez dłuższy czas Nie zrobi się żadne zwarcie. Chociaż te dwa przewody połącz ze sobą solidnie i dobrze zaizoluj :)
Jeżeli pali tyle to prędzej przyjrzał bym się pierwszej sondzie czy nie pokazują cały czas zbyt ubogiej dawki ponieważ pierwsza sonda odpowiada za skład mieszanki i po części za spalanie a druga sonda ma za zadanie badać czy katalizator działa prawidłowo. Możesz sprawdzić czy układ dolotowy jest szczelny lub przepływomierz powietrza jeżeli występuje....
Każdy inny może ale nie musi mieć inny rozkład wyprowadzeń i będzie konieczne przerobienie instalacji. Ale przerobienie tylko kabli przy tym module sterującym? zgodnie z instrukcja na sterowniku?
A kolejności kabli do wtryskiwaczy nie pozamieniałeś?
skoda fabia kabel komputer wymiana kabel skoda fabia skoda fabia kabel komputera
lenovo zalaniu światłowód mieszkanie cyfrowy polsat zasilania
Zwarcie w alarmie VW Polo 9N 2002 - immobilizer nie działa Pralka Haier - Woda w dozowniku na płyn do prania