Raczej wiązka na podłużnicy albo złącze przy pompie albo rdza w samej pompie. W blokach pomiarowych masz odczyt napięcie jakie dostaje pompa.
Starszy typ pompy, pluje się o czujnik, którego Fabia II nie ma.
nie płaćcie mu za podłączenie pod komputer jeśli nie usunie uszkodzenia Podłączenie komputera i kasowanie błędów a diagnostyka i usunięcie to dwie różne usługi. Cenowo także. A swoją drogą gratuluję usunięcia usterki :)
no to tak: Jakie konkretnie DTC rejestruje pompa ? Pomiar napięcia na CANH/ CANL nie daje żadnej informacj, no może poza tym, że nie ma zwarcia do plusa, masy.
Ciągłość przewodu od bezpiecznika(który się spalił)do pompy wspomagania
Rozumiem że wspomaganie elektrohydrauliczne , w nakrętce jest bagnecik, kupisz butelkę litrową to starczy . Oświeć mnie po co chcesz zmieniać olej w pompie.
Witam mam podobny problem z pompa wspomagania w fabi 2 1.4 tdi miałem stluczke i pali sie kontrolka i nie działa wspomaganie prąd dochodzi jest w tych 2 grubych przewodach i w tej miejszej wtyczce z tymi 3 przewodami pomorze ktos podpowie ????
Nie miernikiem a testerem diagnostycznym.
A jak przeskoczysz temat czujnika na listwie? Jeden jest pojemnościowy, drugi to hall...
Nie ma przekaźnika gruby zasilajacy idzie z skrzynki na aku. Sprzwdz żarówka przejście przez te blaszki bezpiecznika. Taki gruby nie powinien zgnić. Drugi po prawej stronie.
Obecność napięcia sprawdź żarówka a nie miernikiem. Te 9V to zły pomiar. Miedzy CANem a masą powinno być 2,5V. Tam gnije wiązka na podłużnicy. Najlepiej podpiąć inną pompę - wtedy wiadomo czy pompa czy instalacja.
Pompa naprawiona czy dalej problem z rozebraniem?
Marko121 Miałeś rację - kupiłem na szrocie używaną TRW (nawet nie posiadała żadnych oznaczeń) zapłaciłem za nią 700 zł dogadując się, że jakby co to wymienią mi na inną. Podpiąłem trzy kostki i odrazu nawet bez oleju kontrolka wspomagania zgasła a po odpaleniu silnika pompa ruszyła. Tak, że zalałem olejem i wszystko śmiga bez podłączania do kompa. Niektórzy...
Panowie a może zajrzeć do tradycyjnej usterki w Fabii-Wiązka do pompy wspomagania.
Zamówiona pompa regenerowana. Dam znać jak zamontuje.
Pojawienie się kontrolki na desce oznacza zapisanie błędu w sterowniku pompy. Można dalej na pałę wymieniać, np. czujnik skrętu tylko po co jak można odczytać zapisane błędy i być przez to bliżej usunięcia usterki.
Wiązka, o którą pytasz, znajduje się pod akumulatorem i najlepiej zdemontować akumulator, filtr powietrza i jego obudowę. Co do samej wiązki to oczywiście, że można wymienić, tylko trochę cierpliwości. Od tego sugeruję zacząć - sprawdż wiązkę od pompy.
Samochód naprawiany, okazało się że przyczyną była uszkodzona pompa wspomagania. Pompa zostało zregenerowana i działa OK.
Kolego, zielony olej do wspomagania grupy VAG jest idealny. To, że pompa się wyłącza, raczej nie tkwi w oleju, a usterka jest inna. Czy gdy pompa pracuje masz prawidłowe wspomaganie? Jeśli tak to nie wina oleju, tylko pompy.
nim wymienisz pompe sprawdz działanie czujnika skretu typowym niedomaganiem czujnika jest wycie pompy, działanie i niedziałanie na przemian ,przygasanie swiateł (pobieranie przez pompe zbyt duzej energii) proponuje najpierw podpiac sie przez złacze diagnostyczne do kompa jednak obstawim - uszkodzenie czujnika skretu (on nie pada od razu - raz działa...
Jeżeli innego producenta to wymiana z czujnikiem skrętu i też działa odrazu. Kontroler ,sterownik masz wewnętrz zespołu pompy.
Czyszczenie i wymiana styków we wtyczce od pompy wspomagania
Czujnik jest na przekładni.Uszkodzony czujnik czasami powoduje wariowanie prędkości ale silnika pompy wsp.Silnik pobiera duże ilości prądy więc i światła wariują .Możesz odłączyć czujnik i wtedy pompa się "uspokoi" ale wspomaganie będzie tylko jakieś 50%.A do palenia i gaśnięcia to pewnie nic niema i gdzie indziej usterka.
Pompa miała być zaprogramowana zgodnie ze specyfiką starej i gotowa do montażu.
Witam!! Pomoże Ci szukajka. Temat wałkowany tysiące razy! Pozdrawiam!
Witam Ciesze się że jest Pan zadowolony z usługi. Jeżeli chodzi o naprawę pomp w samochodach z grupy VW to trzeba podejść do tego raz a dobrze żeby podobne problemy się nie powtórzyły. Jeżeli chodzi o cenę naprawy to wynika ona z tego że ja nie muszę kupować pomp żeby je wymieniać klientom tylko naprawiam ich pompy i koszty wynikają z ceny elementów...
Problem rozwiązany. Sterownik pompy wspomagania znajduje się w pompie. Jeżeli po odpaleniu pompa pracuje, widać to w wartościach rzeczywistych po obrotach pompy. To oznacza, że pompa działa, niezależnie od tego, czy czujnik kąta skrętu jest podpięty, czy nie. Natomiast jeżeli jest błąd czujnika i pompa nie pracuje, to znaczy, że sterownik w pompie...
U mnie nie ruszam kierownicą, a światła zachowują się jak na choince. W tym czasie słyszę jak pompa pojękuje. Wspomaganie jest, kontrolka uszkodzenia wspomagania się nie oświeca. Czy to pompa, czy też może czujnik skrętu tak paskudnie wpływa na pompę? Pozdro
Dziękuje wszystkim za pomoc wspomaganie po wymianie pompy działa.
no to mnie nie pocieszyłeś ale dziekuję za pomoc
Raczej pompa,zobacz jakie wartości widzi czujnik skrętu i jakie prądy daje sterowni na silnik pompy.
Jakiej pomocy oczekujesz. Najpierw diagnoza np. Vagiem, później zakup pompy wspomagania najprawdopodobniej.
Sprawdź napięcia na canie w kostce pompy, zainteresuj się stanem przewodów na lewej podłużnicy.
Witam, mam pytanie odnośnie tego rozładowywania akumulatora, dowiedział się Pan co było przyczyną??? Bo mam dokładnie taki sam problem...
Że co nie ? Ze błąd się nie pojawi ? Pewnie masz pompę Koyo, poczytaj sobie: http://www.naprawakoyo.pl/przyczyny_awar...
Dzięki wszystkim za pomoc, wymiana pompy pomogła.
(at)Radek19882020 pod warunkiem że jesteś pewien na 100% że to pompa.
Witam . Mój problem ze wspomaganiem rozpoczął się jakieś dwa lata temu i dotyczył najprawdopodobnie czujnika skrętu (migające lampki w samochodzie wada ustępowała po 3min), wadę nie usunąłem bo aż tak mi nie przeszkadzała. Teraz zapaliła mi się kontrolka wspomagania ale wspomaganie było, do czasu, po dwóch dniach wspomaganie padło. Byłem w mechanika...
witam,ja potrzebuję osoby która jest w stanie naprawić pompę. przez przypadek zrobiłem zwarcie i przestało działać wspomaganie oraz ABS, wymiana bezpieczników nic nie dała - jest pewność że to pompa. czy da się to zrobić?
Pompa wymieniona wspomaganie jest jak trzeba. Sekcja zwłok starej pompy wykazała upalone dwa tranzystory. Sterownik przyda się jeszcze i ten uszkodzony moze w wolnej chwili postawię go na nogi.
Witam przeczytałem większość postów z elaktrody nt wspomagania w skodzie Fabi ja mam Skodę Fabię rok 2000,1,4MPI Comfort i objaw jest następujący wspomaganie działa cały czas dobrze,nic nie szarpie ani nie czuć na kierownicy chwilowych jego braku,poziom płynu jest wystarczający,tylko pompa ze wspomagania przy niskich obrotach i ajazda bez zakrętów nie...
Wyraźnie napisałem co to za pompa.Symbol fabryczny nie ma znaczenia.Wszystkie są zamienne.
macie tu sposób weryfikacji kodów usterek
Jak dobrze kojarzę to w Fabii I jest wspomaganie elektro-hydrauliczne, może silnik pompy "się kończy"?
Porównaj ze starym.
Problemem okazała się uszkodzona pompa wspomagania
Pompa do wymiany. Zamykam
Temat przerabiałem ostatnio w Renówce. Niby wszystko OK, żadnych wycieków, poziom oleju w normie ale wspomagania nie było. "Nówka" ze szrotu za kilka dyszek uzdrowiła sytuację. :D
1. Mam pytanie??? =---------------------------------------... 1. czy ktoś miał takie objawy pracy pompy wspomagania podczas postoju słychać nie ruszając kierownicą takie załączenia (jak by się grało gierką na komputerze pompa przyspiesza i zwalnia ) migają światła jest to nie cykliczne...
Wcale nie musi być to pompa, może być to wina zgniłej instalacji elektrycznej na lewej podłożnicy. Podłączyć komputer i zobaczyc jakie błędy zapisane są w module wspomagania. W czasie występowania usterki można by było sprawdzić w blokach pomiarowych wy widać ruch kierownicy i czy zwiększa się prąd pobierany przez pompę w czasie ruchów kierownicy.
Witam. Sprawdzales wiazke kolo silnika? W moim przypadku wlasnie ona wysiadla. Tzn po podlaczeniu komputera do skody wogole jej nie widzial. Wspomaganie ogolnie szalalo i potrafilo sie wlaczyc podczas jazdy na kilka sekund.
piszesz ze naprawiasz takie pompy wspomagania fabii mam problem i nie wiem jak go ugryść otóż bardzo czesto po zastartowaniu silnika nie gasnie kontrolka wspomagania czasem musze 2 lub 3 razy odpalic silnik by zgasla. po zgasnieciu juz nie ma problemu--wspomaganie jest. przewaznie dzieje sie to jak jest zimno--zimny silnik. oczywiscie swiecenie sie...
Jak pompa bąbluje a nie ma wycieków to raczej tylko pompa. Kawitacja i tyle
Jak sobie poradzies z tym wspomaganiem? Mam podobny problem. Wymieniony czujnik przekadni i czasem jest ok czasem nie. Po zaláczeniu zaplonu kontrolka nie gasnie. Czy zatem pompa do wymiany?
Witam. Ostatnimi czasy uszkodziła mi się pompa wspomagania od Skody Fabii. Po rozebraniu owej pompy dostałem się do jej elektroniki. I tutaj moje pytanie. Co najczęściej ulega uszkodzeniu z elementów elektronicznych. Za kazda pomoc serdecznie dziekuje.
Tam masz pompę elektryczną. Potrzebna diagnoza.
czyli tak jak by dostawala za duzy "prad" przyspieszala co z atym idzie zwiksza sie cisnienie i latwiej sie skreca. kable z pompy ida do? widac cos czy gina w odchlani? :)
Pompę wyślij do sprawdzenia/regeneracji.
Jeżeli płyn zamarzł w zbiorniku to pewnie zamarzł też w pompie i ją uszkodził.
W jaki sposób sie sprawdza poziom płynu w układzie wspomagania kierownicy w Skodzie Fabii 1,4 50KW???. Mam taki samochód rocznik 2002 przebieg 80tyś. jak narazie wszystko oki ale chciałbym dowiedziec sie jak sprawdzić pozim płyniu i jak ewentualnie go uzupełnić a może trzeba go co jakiś czas wymieniac?? prosze o porade....
To nie wina alternatora skoro pobór 80A to skąd alternator ma wziąć moc, chyba wspomaganie się kończy.P
Myślę że albo wiązka albo sterownik pompy polecał.
Witam. Diagnostyka komputerem i odczyt błędów. Sterowanie silnika pompy jest na mosfetach. Pompa przytarta i zbyt duży pobór prądu, rozłącza zabezpieczenie. Prawdopodobne że pompa wspomagania do wymiany. Ale najpierw diagnostyka.
Diagnoza przede wszystkim.Może czujnik w maglu,może wiązka,może zalana pompa,może......
Witam. Proszę o poradę w następującej sprawie. Padło mi wspomaganie kierownicy. (SKODA Fabia 1.4 16v 2008r. jeszcze jedynka). Pompa elektryczna. Okazało się że był spalony bezpiecznik przy akumulatorze ( wręcz wtopiony). Jeden elektromechanik powiedział żeby wymienić olej od wspomagania bo mogą tam być jakieś zanieczyszczenia i to mogło być powodem...
Pewnie uszkodzona pompa mechanicznie albo wiązka. Jest pod lewą podłużnicą blisko zderzaka.
rozumiem ze wspomaganie hydrauliczne , jak nie ma wspomożenia to pompa pasek klinowy który ją pędzi sprawdż
Kupiłem skodę fabie II uszkodzoną z lewej strony,właśnie tam gdzie znajduję się pompa wspomagania. Po wykasowaniu błędów wspomaganie zaczęło działać,lecz pompa działa głośno,słychać w aucie;takie furkotanie . Olej jest w pompie. Może ktoś miał taki problem proszę o pomoc?
Jak wszytko ok to wspomaganie wystartuje.
Bzdury. Powód jest prosty-szaleje wskazanie z czujnika kąta skrętu, w wyniku tego pompa również zaczyna szaleć-zwiększa obroty przez to bierze wiekszy prąd, a tym samym silnie waha się napięcie na instalacji. Wystarczy wypiąć wtyczkę z czujnika i wszystko się uspokoi. Roboty nie dużo, wystarcza odmontować lewy halogen i dostęp do wtyczek świetny.
WItam mam problem ze skodą fabią i wspomaganiu (elektryczna pompa). Samochód jest po wypadku i ma wystrzeloną poduszkę przy okazji wspomaganie nie działa wszystkie przewody są na miejscu i całe. Jak to uruchomić.
Stan oleju ok bo wygląda na pianę w zbiorniku.
1. Rozumiem że w świetle filmu nadal mogę dojechać do mechanika bez obaw o zatarcie układu maglownicy Jedź spokojnie. Czy nie sądzicie że gdyby była to awaria stricte pompy nie pracowała by ona w ogóle? Pompa składa się z pompy "mechanicznej" i elektroniki sterującej. Może wariować elektronika lub czujnik skrętu, cokolwiek można będzie powiedzieć po...
ten temat już leciał poczytaj o wymianie tranzystorów . pare dni temu . ktoś to w miare dokładnie opisał . choć ja uważam że lepiej wymienić na nową . szkoda kłopotów i ciągłego grzebania a jak chcesz załatwić używke pogadaj z chłopakami ze skody
(at)przerembel: miałem identyczny przypadek. serwis i inne warsztaty proponowały mi wymianę pompy na nową - 2 tys zł. ponieważ jestem ciekawy rozebrałem tą pompę: tam gdzie jest możliwość rozpołowienia pompy - jest to miejsce gdzie łączy się silnik elektryczny z pompą. jest tam sprzęgiełko ( fi ok 12 mm wysokie też 12 mm) oś silnika i pompy zakończona...
ok 40 min
Mam pytanie, jak dostać się do elektroniki pompy wspomagania w moim przypadku firmy TRW. Przeszukałem fora i niestety nic nie znalazłem.
fabia ma elektryczną pompę wspomagania i nadszedł ich czas. pompa jest pod lewym przednim błotnikiem wygląda jak duży plastikowo-aluminiowy pojemnik
Brak zasilania pompy. Sprawdź wiązkę do pompy szczególnie w okolicach podłożnicy pod akumulatorem ,wtyczkę do pompy ,Bezpieczniki na akumulatorze (te w kształcie 8) i te w skrzynce.
A ja proponuję odpiąć trzypinową wtyczkę z pompy wspomagania. :)
Na akumulatorze są tylko 2 bezpieczniki i są one ok, plusów na pompie nie sprawdzałem
Jeśli silnik jest wyłączony to się tak nie dzieje, raczej pedał się nabija i sztywnieje To jest zaleta a zarazem wada wspomagania pompy hamulcowej.
wejdz w blok 44 i tam podejżyj pompę i zobacz co pokazuje
Witam wszystkich serdecznie. Mam problem ze wspomaganie w skodzie Fabii 1.4 MPI 2000r tzn : W pompie był pęknięty zbiornik na płyn, mechanik go wymienił i tu zaczął się problem bo jak włożył pompę z powrotem to pompa już nie odpaliła a on rozłożył ręce i mówi że nie wie co z nią jest nie tak :cry: napięcie podobno do pompy dochodzi, po podpięciu do...
Tańszych zamienników nie znajdziesz. Pompa musi współgrać z maglownicą/czujnikiem skrętu. Jeżeli uszkodzeniu uległa jej elektronika to możliwa jest regeneracja. Koszt około 500 zł.
Z tego co mówił mechanik to maglownica była zalana czerwonym olejem jakimś gównianym Czerwony olej o którym piszesz to za pewnę "Jasol ATF II" czyli hydrauliczny olej do hydraulicznych skrzyni biegów, stosowany gęsto często w koparkach, ładowarkach, fadromach, wywrotkach itp. do napędów(zamienniki momentów itp.) lecz ludzie też go stosują w układach...
Witam Forumowiczów:) Autko to skoda fabia 1.4 mpi 2001r. wspomaganie układu kierowniczego TRW z elektryczną pompa wspomagania. Problem dość standardowy, wspomaganie raz działa, raz nie, migające światła od dużego poboru prądu itp. Chciałbym tą pompę zastąpić taką normalną stosowana w VW, napędzana paskiem klinowym.czy ktoś może się orientuje czy ta...
Jeżeli nie możesz połączyć się ze wspomaganiem, a pompa jest sprawna, to proponuję sprawdzić wiązkę przewodów nad lewą podłużnicą. Jeżeli nie dociera sygnał do sterownika w pompie, to nie ma szans na uruchomienie. Po "udrożnieniu" wiązki i skasowaniu błędów vagiem, pompa u mnie odpaliła.
prawdopodobnie pada Tobie pompa wspomagania ale najpierw upewnij sie czy niezawilgotniała wiazka elektryczna w tych rocznikach było to czesta przyczyna dziwnych zachowac urzadzen elektrycznych
dzięki a możesz powiedzieć łopatologicznie w którym miejscu przy pompie tego szukać dziękuje.
Jak się grzała to na pewno się zatarła.Jest jeszcze jeden myk w pompie tam jest zaworek i może się zawiesił.
Skoro wspomaganie nie działa, to nadal pompa jest nie sprawna. Olej możesz wymieniać sobie do woli, nic to nie pomoże.
Poradziłeś sobie z tą pompą ? I ogólnie z całym tym wspomaganiem ?
ważne byłoby mieć kod błędu, ale zwykle zespół pompy problemem i "z wbudowanym
Najlepiej podłączyć vag com i sprawa się wyjaśni (sprawdź bezpieczniki na obudowie akumulatora, naciśnij śrubokrętem na środku każdy z nich, czasami nie widać ze jest spalony) druga sprawa to masa pompy sprawdzić nie zaszkodzi.
Jak się miewa olej w układzie wspomagania kierownicy? Właśnie wczoraj ratowałem VW II który nie chciał kręcić, okazało się że trzyma go pompa wspomagania.
Zazwyczaj problem w pompie wspomagania lub skrzynce bezpieczników mocy.
Sprawdzałeś czy wszystkie węże są gorące , jeśli coś hałasuje pod maską zdejmij pasek klinowy i odpal na chwilę aby wykluczyć pompę wspomagania i alternator ,
Kumaty powie Ci co i jak, ale takich mało w PL... A i nie zdiagnozuje stanu czujnika tylko wartości przez niego podawane. Tam nie ma "stanu" tylko albo działa albo nie. Wspomaganie nawet bez czujnika podłączonego do pompy działa, ale jednostajnie słabo, dopiero wtedy świeci na stałe kontrolka.
Skoro brak komunikacji ze wspomaganiem to możliwe że: - uszkodzona pompa - uszkodzona instalacja w aucie - kiepski sprzęt diagnostyczny - ale to auto ogarnia każdy kabelek po linii K.
skoda fabia wspomaganie pompa fabia wspomaganie wspomaganie pompa skoda
picasso benzyna kontrolki iskrownik ustawić wyłączyć dźwięk philips
Serwis i naprawa wyciskarek Bio Juice - gdzie szukać? Jak odczytać parametry triaka: poradnik