Rozumiem że wspomaganie elektrohydrauliczne , w nakrętce jest bagnecik, kupisz butelkę litrową to starczy . Oświeć mnie po co chcesz zmieniać olej w pompie.
Raczej wiązka na podłużnicy albo złącze przy pompie albo rdza w samej pompie. W blokach pomiarowych masz odczyt napięcie jakie dostaje pompa.
Nie miernikiem a testerem diagnostycznym.
Nie ma przekaźnika gruby zasilajacy idzie z skrzynki na aku. Sprzwdz żarówka przejście przez te blaszki bezpiecznika. Taki gruby nie powinien zgnić. Drugi po prawej stronie.
sprawdź kable przy wejściu do ściany grodziowej leżą one na podłużnicy i gniją jeśłi nie to sprawdz przy kostach pompy miałem kilka przypadków już
Ciągłość przewodu od bezpiecznika(który się spalił)do pompy wspomagania
Starszy typ pompy, pluje się o czujnik, którego Fabia II nie ma.
Witam Ciesze się że jest Pan zadowolony z usługi. Jeżeli chodzi o naprawę pomp w samochodach z grupy VW to trzeba podejść do tego raz a dobrze żeby podobne problemy się nie powtórzyły. Jeżeli chodzi o cenę naprawy to wynika ona z tego że ja nie muszę kupować pomp żeby je wymieniać klientom tylko naprawiam ich pompy i koszty wynikają z ceny elementów...
nie płaćcie mu za podłączenie pod komputer jeśli nie usunie uszkodzenia Podłączenie komputera i kasowanie błędów a diagnostyka i usunięcie to dwie różne usługi. Cenowo także. A swoją drogą gratuluję usunięcia usterki :)
błędów w zegarach nie ma , kodowanie pompy prawidłowe, w blokach pomiarowych widać obrót kierownicy
Czyszczenie i wymiana styków we wtyczce od pompy wspomagania
Jeżeli innego producenta to wymiana z czujnikiem skrętu i też działa odrazu. Kontroler ,sterownik masz wewnętrz zespołu pompy.
Obecność napięcia sprawdź żarówka a nie miernikiem. Te 9V to zły pomiar. Miedzy CANem a masą powinno być 2,5V. Tam gnije wiązka na podłużnicy. Najlepiej podpiąć inną pompę - wtedy wiadomo czy pompa czy instalacja.
Dziękuje wszystkim za pomoc wspomaganie po wymianie pompy działa.
Panowie a może zajrzeć do tradycyjnej usterki w Fabii-Wiązka do pompy wspomagania.
Resztki pompy
Pompa naprawiona czy dalej problem z rozebraniem?
U mnie nie ruszam kierownicą, a światła zachowują się jak na choince. W tym czasie słyszę jak pompa pojękuje. Wspomaganie jest, kontrolka uszkodzenia wspomagania się nie oświeca. Czy to pompa, czy też może czujnik skrętu tak paskudnie wpływa na pompę? Pozdro
A jak przeskoczysz temat czujnika na listwie? Jeden jest pojemnościowy, drugi to hall...
Jakiej pomocy oczekujesz. Najpierw diagnoza np. Vagiem, później zakup pompy wspomagania najprawdopodobniej.
macie tu sposób weryfikacji kodów usterek
Przewód 15 to +12volt po stacyjce, a gdy jest słaby akumulator to sterownik nie pozwoli uruchomić silnika pompy.
Kolego, zielony olej do wspomagania grupy VAG jest idealny. To, że pompa się wyłącza, raczej nie tkwi w oleju, a usterka jest inna. Czy gdy pompa pracuje masz prawidłowe wspomaganie? Jeśli tak to nie wina oleju, tylko pompy.
no to tak: Jakie konkretnie DTC rejestruje pompa ? Pomiar napięcia na CANH/ CANL nie daje żadnej informacj, no może poza tym, że nie ma zwarcia do plusa, masy.
Wyszukiwarka się kłania.Albo wiązka zgnita na podłużnicy albo sama pompa,a w zasadzie jej elektonika
Witam, posiadam Skodę Octavię Y z 2016 roku, 1.6 TDI. Podczas pełnego skrętu kołami, nie wiem czy to wspomaganie, pojawia się straszny pisk, wręcz jęk. Skoda ma elektryczny układ wspomagania, więc wymiana płynu itd. nie wchodzi w grę. Czy czeka mnie wymiana całej pompy? Pozdrawiam.
Zamówiona pompa regenerowana. Dam znać jak zamontuje.
Jeśli silnik jest wyłączony to się tak nie dzieje, raczej pedał się nabija i sztywnieje To jest zaleta a zarazem wada wspomagania pompy hamulcowej.
Pompa wymieniona wspomaganie jest jak trzeba. Sekcja zwłok starej pompy wykazała upalone dwa tranzystory. Sterownik przyda się jeszcze i ten uszkodzony moze w wolnej chwili postawię go na nogi.
Problemem okazała się uszkodzona pompa wspomagania
Witam. Ostatnimi czasy uszkodziła mi się pompa wspomagania od Skody Fabii. Po rozebraniu owej pompy dostałem się do jej elektroniki. I tutaj moje pytanie. Co najczęściej ulega uszkodzeniu z elementów elektronicznych. Za kazda pomoc serdecznie dziekuje.
Witam. Według mnie powinien działać lecz wg katalogu IRL przy Id-38A, Rds-0,026Ω i 2,2W/°C a STB przy prądzie Id-50A i 2W/°C, IRL będzie się bardziej grzał.
Samochód naprawiany, okazało się że przyczyną była uszkodzona pompa wspomagania. Pompa zostało zregenerowana i działa OK.
Pompa miała być zaprogramowana zgodnie ze specyfiką starej i gotowa do montażu.
Kupiłem skodę fabie II uszkodzoną z lewej strony,właśnie tam gdzie znajduję się pompa wspomagania. Po wykasowaniu błędów wspomaganie zaczęło działać,lecz pompa działa głośno,słychać w aucie;takie furkotanie . Olej jest w pompie. Może ktoś miał taki problem proszę o pomoc?
Mam Skodę fabie 1 z 2001 roku. Po wymianie oleju pompa wspomagania kierownicy szumi, po przejechaniu kilku kilometrów hałas znika. Co to może być?
Mam taką pompe do sprzedania. Jak jestes zainteresowany to sie odezwij.
Wcale nie musi być to pompa, może być to wina zgniłej instalacji elektrycznej na lewej podłożnicy. Podłączyć komputer i zobaczyc jakie błędy zapisane są w module wspomagania. W czasie występowania usterki można by było sprawdzić w blokach pomiarowych wy widać ruch kierownicy i czy zwiększa się prąd pobierany przez pompę w czasie ruchów kierownicy.
Czy po podniesieniu przedniej osi bez pracującego silnika jest luźno bez oporów? Czasem sworzeń wahacza zatarty, czasem krzyżak na kolumnie kierownicy a zdarza się mechaniczne ukręcenie pompy wspomagania.
Problem rozwiązany. Sterownik pompy wspomagania znajduje się w pompie. Jeżeli po odpaleniu pompa pracuje, widać to w wartościach rzeczywistych po obrotach pompy. To oznacza, że pompa działa, niezależnie od tego, czy czujnik kąta skrętu jest podpięty, czy nie. Natomiast jeżeli jest błąd czujnika i pompa nie pracuje, to znaczy, że sterownik w pompie...
Brak zasilania pompy. Sprawdź wiązkę do pompy szczególnie w okolicach podłożnicy pod akumulatorem ,wtyczkę do pompy ,Bezpieczniki na akumulatorze (te w kształcie 8) i te w skrzynce.
No z tego co ja wiem to tam jest elektryczne i tak powinno byc sprawdz czy w chwili braku wspomagania masz napiecie na pompie od wspomagania
Sprawdź napięcia na canie w kostce pompy, zainteresuj się stanem przewodów na lewej podłużnicy.
Witam, Jeśli interesują Was tranzystory BUK9508 55A to mam obecnie tylko 4 szt. na zbyciu, miałem ten sam problem z pompą więc służę pomocą. Jeśli interesują kogoś te tranzystory na przyszłość proszę o info. znalezienie ich to praktycznie cud ale mnie się to udało więc mogę jeszcze popytać, sprawa dotyczy również tranzystorów BUK9E06 stosowanych do...
Że co nie ? Ze błąd się nie pojawi ? Pewnie masz pompę Koyo, poczytaj sobie: http://www.naprawakoyo.pl/przyczyny_awar...
ok 40 min
Czujnik jest na przekładni.Uszkodzony czujnik czasami powoduje wariowanie prędkości ale silnika pompy wsp.Silnik pobiera duże ilości prądy więc i światła wariują .Możesz odłączyć czujnik i wtedy pompa się "uspokoi" ale wspomaganie będzie tylko jakieś 50%.A do palenia i gaśnięcia to pewnie nic niema i gdzie indziej usterka.
witam,ja potrzebuję osoby która jest w stanie naprawić pompę. przez przypadek zrobiłem zwarcie i przestało działać wspomaganie oraz ABS, wymiana bezpieczników nic nie dała - jest pewność że to pompa. czy da się to zrobić?
Raczej pompa,zobacz jakie wartości widzi czujnik skrętu i jakie prądy daje sterowni na silnik pompy.
Witam. Diagnostyka komputerem i odczyt błędów. Sterowanie silnika pompy jest na mosfetach. Pompa przytarta i zbyt duży pobór prądu, rozłącza zabezpieczenie. Prawdopodobne że pompa wspomagania do wymiany. Ale najpierw diagnostyka.
piszesz ze naprawiasz takie pompy wspomagania fabii mam problem i nie wiem jak go ugryść otóż bardzo czesto po zastartowaniu silnika nie gasnie kontrolka wspomagania czasem musze 2 lub 3 razy odpalic silnik by zgasla. po zgasnieciu juz nie ma problemu--wspomaganie jest. przewaznie dzieje sie to jak jest zimno--zimny silnik. oczywiscie swiecenie sie...
(at)Radek19882020 pod warunkiem że jesteś pewien na 100% że to pompa.
A ja proponuję odpiąć trzypinową wtyczkę z pompy wspomagania. :)
Jak dobrze kojarzę to w Fabii I jest wspomaganie elektro-hydrauliczne, może silnik pompy "się kończy"?
Witam, Dzisiaj rozprułem wiązkę tak jak opisane jest w kilku postach, to co zobaczyłem wprawiło mnie w osłupienie , tak zgniłych przewodów elektrycznych jeszcze nie widziałem,przewody potroiły swoją objętość a miedz była czarna ( utleniona) sypała się w palcach. Też miałem problemy , na początku było wspomaganie potem nie aż padło. Moja pompa to koyo....
Jak wszytko ok to wspomaganie wystartuje.
To nie wina alternatora skoro pobór 80A to skąd alternator ma wziąć moc, chyba wspomaganie się kończy.P
Jak się miewa olej w układzie wspomagania kierownicy? Właśnie wczoraj ratowałem VW II który nie chciał kręcić, okazało się że trzyma go pompa wspomagania.
Witam!! Pomoże Ci szukajka. Temat wałkowany tysiące razy! Pozdrawiam!
rozumiem ze wspomaganie hydrauliczne , jak nie ma wspomożenia to pompa pasek klinowy który ją pędzi sprawdż
1. Mam pytanie??? =---------------------------------------... 1. czy ktoś miał takie objawy pracy pompy wspomagania podczas postoju słychać nie ruszając kierownicą takie załączenia (jak by się grało gierką na komputerze pompa przyspiesza i zwalnia ) migają światła jest to nie cykliczne...
Witam, mam pytanie odnośnie tego rozładowywania akumulatora, dowiedział się Pan co było przyczyną??? Bo mam dokładnie taki sam problem...
Marko121 Miałeś rację - kupiłem na szrocie używaną TRW (nawet nie posiadała żadnych oznaczeń) zapłaciłem za nią 700 zł dogadując się, że jakby co to wymienią mi na inną. Podpiąłem trzy kostki i odrazu nawet bez oleju kontrolka wspomagania zgasła a po odpaleniu silnika pompa ruszyła. Tak, że zalałem olejem i wszystko śmiga bez podłączania do kompa. Niektórzy...
Jak sobie poradzies z tym wspomaganiem? Mam podobny problem. Wymieniony czujnik przekadni i czasem jest ok czasem nie. Po zaláczeniu zaplonu kontrolka nie gasnie. Czy zatem pompa do wymiany?
Witam. Sprawdzales wiazke kolo silnika? W moim przypadku wlasnie ona wysiadla. Tzn po podlaczeniu komputera do skody wogole jej nie widzial. Wspomaganie ogolnie szalalo i potrafilo sie wlaczyc podczas jazdy na kilka sekund.
Szukaj lewego powietrza w dolocie. Olej pomiar ciśnienia sprężania bo nie tutaj jest problem. Na pompie wspomagania powinien być czujnik, odłączę wtyczkę od niego, powinno trochę pomóc. Dość często ten czujnik się uszkadza.
Poradziłeś sobie z tą pompą ? I ogólnie z całym tym wspomaganiem ?
Tam masz pompę elektryczną. Potrzebna diagnoza.
1. Rozumiem że w świetle filmu nadal mogę dojechać do mechanika bez obaw o zatarcie układu maglownicy Jedź spokojnie. Czy nie sądzicie że gdyby była to awaria stricte pompy nie pracowała by ona w ogóle? Pompa składa się z pompy "mechanicznej" i elektroniki sterującej. Może wariować elektronika lub czujnik skrętu, cokolwiek można będzie powiedzieć po...
czyli tak jak by dostawala za duzy "prad" przyspieszala co z atym idzie zwiksza sie cisnienie i latwiej sie skreca. kable z pompy ida do? widac cos czy gina w odchlani? :)
Sprawdzałeś czy wszystkie węże są gorące , jeśli coś hałasuje pod maską zdejmij pasek klinowy i odpal na chwilę aby wykluczyć pompę wspomagania i alternator ,
Pewnie uszkodzona pompa mechanicznie albo wiązka. Jest pod lewą podłużnicą blisko zderzaka.
Pojawienie się kontrolki na desce oznacza zapisanie błędu w sterowniku pompy. Można dalej na pałę wymieniać, np. czujnik skrętu tylko po co jak można odczytać zapisane błędy i być przez to bliżej usunięcia usterki.
Hi ciekawa sprawa jak go można dezaktywować....ale to nie będzie wspomagania 100% ,bo czujnik czyta ruchy kierownicą i daje sygnał na pompę i ta zwiększa obroty...... tak myślę
Witam. Proszę o poradę w następującej sprawie. Padło mi wspomaganie kierownicy. (SKODA Fabia 1.4 16v 2008r. jeszcze jedynka). Pompa elektryczna. Okazało się że był spalony bezpiecznik przy akumulatorze ( wręcz wtopiony). Jeden elektromechanik powiedział żeby wymienić olej od wspomagania bo mogą tam być jakieś zanieczyszczenia i to mogło być powodem...
Bzdury. Powód jest prosty-szaleje wskazanie z czujnika kąta skrętu, w wyniku tego pompa również zaczyna szaleć-zwiększa obroty przez to bierze wiekszy prąd, a tym samym silnie waha się napięcie na instalacji. Wystarczy wypiąć wtyczkę z czujnika i wszystko się uspokoi. Roboty nie dużo, wystarcza odmontować lewy halogen i dostęp do wtyczek świetny.
Witam. Od dłuższego czasu próbuję znaleźć schemat pompy wspomagania kierownicy do Skody Fabii. Samochodzik jest wyposażony w silnik 1,4 MPI 50kW z 2001 roku. Jednak nigdzie nie mogę dopatrzeć się owego schematu. Jeśli ktoś z Forumowiczów jest w posiadaniu tego schematu będę bardzo wdzięczny za jakąkolwiek pomoc. Pozdrawiam serdecznie
Diagnoza przede wszystkim.Może czujnik w maglu,może wiązka,może zalana pompa,może......
no to mnie nie pocieszyłeś ale dziekuję za pomoc
Jeżeli płyn zamarzł w zbiorniku to pewnie zamarzł też w pompie i ją uszkodził.
WItam mam problem ze skodą fabią i wspomaganiu (elektryczna pompa). Samochód jest po wypadku i ma wystrzeloną poduszkę przy okazji wspomaganie nie działa wszystkie przewody są na miejscu i całe. Jak to uruchomić.
(at)przerembel: miałem identyczny przypadek. serwis i inne warsztaty proponowały mi wymianę pompy na nową - 2 tys zł. ponieważ jestem ciekawy rozebrałem tą pompę: tam gdzie jest możliwość rozpołowienia pompy - jest to miejsce gdzie łączy się silnik elektryczny z pompą. jest tam sprzęgiełko ( fi ok 12 mm wysokie też 12 mm) oś silnika i pompy zakończona...
Zazwyczaj problem w pompie wspomagania lub skrzynce bezpieczników mocy.
a jakie ciśnienie powinna wytwarzać dobra pompa? a jakby wlał gęstszy olej do układu ?
Z tego co mówił mechanik to maglownica była zalana czerwonym olejem jakimś gównianym Czerwony olej o którym piszesz to za pewnę "Jasol ATF II" czyli hydrauliczny olej do hydraulicznych skrzyni biegów, stosowany gęsto często w koparkach, ładowarkach, fadromach, wywrotkach itp. do napędów(zamienniki momentów itp.) lecz ludzie też go stosują w układach...
Myślę że albo wiązka albo sterownik pompy polecał.
W jaki sposób sie sprawdza poziom płynu w układzie wspomagania kierownicy w Skodzie Fabii 1,4 50KW???. Mam taki samochód rocznik 2002 przebieg 80tyś. jak narazie wszystko oki ale chciałbym dowiedziec sie jak sprawdzić pozim płyniu i jak ewentualnie go uzupełnić a może trzeba go co jakiś czas wymieniac?? prosze o porade....
witam szukam instrukcji serwisowych do vag-a (skody) w szczególnosci chodzi mi o włączenie i wyłączenie pompy wspomagania układu kierowniczego jesli tos chciałby sie podzielic takimi instrukcjami to bede wdzięczny pozdr
Jak pompa bąbluje a nie ma wycieków to raczej tylko pompa. Kawitacja i tyle
Witam użytkowników Fabii. Mam te same problemy od kilku miesięcy ze wspomaganiem układu kierowniczego: czasami przygaszają światła, słychać jak startuje serwo, czasami wyczuwalne są opory przy skrętach. Jeśli to pompa, która jest droga, a serwis oferuje jej tylko wymianą na nową, to czy istnieje możliwości jej naprawy. Czy ktoś z użytkowników Fabii...
Witam przeczytałem większość postów z elaktrody nt wspomagania w skodzie Fabi ja mam Skodę Fabię rok 2000,1,4MPI Comfort i objaw jest następujący wspomaganie działa cały czas dobrze,nic nie szarpie ani nie czuć na kierownicy chwilowych jego braku,poziom płynu jest wystarczający,tylko pompa ze wspomagania przy niskich obrotach i ajazda bez zakrętów nie...
To pompa HPI Koyo.Np.na korku będzie napis.Nie są w praktyce zamienne wprost.TRW na inne mocowanie i czujnik kąta skrętu.
Porównaj ze starym.
Pompę wyślij do sprawdzenia/regeneracji.
Mam pytanie, jak dostać się do elektroniki pompy wspomagania w moim przypadku firmy TRW. Przeszukałem fora i niestety nic nie znalazłem.
Skoro wspomaganie nie działa, to nadal pompa jest nie sprawna. Olej możesz wymieniać sobie do woli, nic to nie pomoże.
prawdopodobnie pada Tobie pompa wspomagania ale najpierw upewnij sie czy niezawilgotniała wiazka elektryczna w tych rocznikach było to czesta przyczyna dziwnych zachowac urzadzen elektrycznych
fabia ma elektryczną pompę wspomagania i nadszedł ich czas. pompa jest pod lewym przednim błotnikiem wygląda jak duży plastikowo-aluminiowy pojemnik
Pompa nie działa, po nr stwierdziłem że jest to TRW 6q0423156H i widzę że są takie pompy ale z różną końcowa litera zamiast H na przykład A lub C otp. może ktoś wie o co chodzi z tymi końcówkami ? Czy da się zamontować pompę z inną końcówka ?
Ja też na początku miałem ten błąd co Ty.Teraz już go nie ma ale pojawił sie ten drugi.Sprawdź też w Vag jaki prąd pobiera pompa.Powinien wzrastać przy kręceniu kierownicą (tak samo jak obroty pompy). Czy prędkość obrotowa zadana pokrywa się z rzeczywistą? Sprawdź jak czujnik skrętu reaguje na mocne ruchy kierownicą bo od niego bym zaczął.
skoda fabia pompa wspomaganie skoda wspomaganie elektryczne skoda octavia wspomaganie
zasilacz kondensator 10000uf wymiana silnika nawiewu esp8266 flashowanie
stable diffusion nissan quasquai
Zamiennik L2750 – TDA7269A, TDA7264, TDA7265, L2750A, Multiwatt 11, wzmacniacz audio Passat B5 1.9 TDI – kontrolka poduszek po wymianie foteli, airbag, VAG, wiązka, kombi