Pompa wymieniona na inną ale starą potraktowałem śrubokrętem i młotkiem:-). Pompka jest elektromagnetyczna i w sumie powinna być całkowicie bezawaryjna po obejrzeniu tego dziadostwa. Uległa zatarciu i po niej. Zatarła się bo dostały się do niej jakieś maleńkie opiłki i stanęła. Poniżej wrzucę fotki obejrzycie. Podstawa w autach z takimi pompkami IDEALNIE...
Na początku auto działa na tzw. małym układzie chłodzenia, dopiero jak silnik się nagrzeje to termostat otwiera duży układ chłodzenia czyli dojście do chłodnicy. Termostat w Twoim silniku jest otwierany przy jakiej temperaturze?
Przed zalaniem płynu musisz wymontować czujnik temperatury płynu (ten w obudowie termostatu - w tylnej części głowicy). Podczas nalewania płynu do zbiornika wyrównawczego zobaczysz jak w jego gnieździe pojawi się płyn, wtedy go montujesz z powrotem. Uzupełniasz płyn w zbiorniczku do właściwego poziomu.
Pisząc o oleju, miałem na myśli to, że pewnie pierścienie stanęły i będzie więcej puszczać na pierścieniach. Olej był zasyfiały i nie wiem skąd to się wzięło. jakby ktoś tam wrzucił dwie szufle śmieci po sprzątaniu warsztatu. Teraz jak wiadomo, po wymianie uszczelki silnik jest zalany nowym olejem. Gdzie kupuje się taki tester chemiczny? Pytałem już...
Nie no kolego to Ty nie płukałeś układu tylko sam zbiorniczek :D A układ chłodzenia to nie tylko zbiorniczek... :D
Płyn nie naleciał chyba w ogóle do reduktora, bo jak zdjąłem jeden z węży to syknął i dopiero pociągnęło płynu ze zbiorniczka. Jakby powietrze nie miało skąd się zassać albo co... Czy możliwe, że reduktor ma coś z przepływem? Nie wiem czy silnik w Fabii jest samoodpowietrzający się, to po takich operacjach trzeba go odpowietrzyć. Więc zabierając się...
To co mam zrobić ?? Ten proszek wsypać ????? NIE 1. Wypłukać dokładnie układ chłodzenia, dodając jakiegoś specyfiku dedykowanego do tych celów 2. Jeśli 1 nie pomoże to sprawdzić układ chłodzenia na zawartość CO2 (chociaż wątpliwe) 3. Jeśli 2 będzie negatywne sprawdzić pompę wody. pozdr Kolega uprzedził:)
póki co na razie będę jeszcze nim jeździł Raczej marne na to szanse.Sprzedać póki trzyma się jeszcze kupy. Zaczniesz nim jeździć będzie dalej to samo, to jest studnia bez dna. Zaraz poleci sprzęgło, choć podejrzewam że było już raz robione to jednak w autach tej klasy sprzęgło wytrzymuje ok .150 tyś , poza tym tyle wytrzymuje ory. a drugie już raczej...
Witam,mam poważny problem.Mianowicie padła mi pompa wspomagania KOYO,w sierpniu wymieniłem pompę na roczną i czujnik skrętu na nowy,działało bez problemu,do dziś,nie wiem jaki może być problem,czy dlatego że nie byłem u elektryka skasować wcześniejszych błędów czy co?????proszę o pomoc.Wcześniej przy starej pompie sygnalizowało mi błąd czujnika chłodzenia...
Witam . Temperatura jest brana z układu chłodzenia silnika.Powodem powolnego wzrostu temperatury może być uszkodzony całkowicie lub częściowo termostat.Najłatwiej sprawdzić po krótkim odcinku jazdy,czy chłodnica nie robi się ciepła,gdy wskazówka podniesie się na pierwszą kreskę wskaźnika.
Witam. Kupiłem Skodę Fabię 2004 1.9 SDI. Auto od początku nie nagrzewało się tak, jak powinno, więc najpierw wymieniłem termostat, było to samo. Teraz wymieniłem czujnik temperatury, zalałem płyn, odpaliłem, na wolnych obrotach nagrzał się, ale chłodnica była zimna. Dzisiaj, jadąc do pracy, auto nagrzało się tak, jak powinno, ale chłodnica dalej zimna....
Sama w sobie pracuje bo słychać syczenie Niska ilość czynnika w układzie.
Witam, dzisiaj przymroziło u mnie do -3. Pierwsze odpalenie (Skoda Fabia, 1.4 TDI, 2007 r.) w takiej temperaturze i po chwili ostrzeżenie dźwiękowe, kontrolka płynu (czerwony termometr). W zbiorniku płyn w normie. Gdy silnik jest zimny, np. po całej nocy, odpala bez większych problemów. Gdy silnik się podgrzeje, nadal miga. Wystarczy zgasić silnik i...
Po prostu dolej płynu g12 po nocy masz za mały poziom jak silnik się nagrzeje poziom wzrasta i jest ok. Ewentualnie masz uszkodzoną uszczelkę pod głowicą i olej dostaje się do układu chłodzenia zalega w zbiorniczku i zanieczyszcza elektrody Dodano po 5 Po prostu dolej płynu g12 po nocy masz za mały poziom jak silnik się nagrzeje poziom wzrasta i jest...
Mam trzecią fabię na warsztacie z kolei , niestety wina uszczelek głowicy. I od nowa płukanie układu chłodzenia, wymiana oleju, itd... Uwaga na produkty firmy TEMAC!!!
A czy w układzie chłodzenia przed uszkodzeniem uszczelki miałeś czystą wodę, czy może płyn chłodniczy ?
Wrzucam kilka rysunków dla układu chłodzenia w pdf(z ELSY) dla Fabii SDIClass ;typ handlowy 6Y2124;silnik ASY rodzaj SD. Powinny się przydać:D
Radio nieoryginalne. Też myślałem że może can zakłócać. Tylko podobno było w porządku. Auto przyjechało do mnie na rozrząd i wycieki z układu chłodzenia. Przed garażem odpalilo za którymś razem, po robocie też mi się udało z dwa razy. Ale to podłączyłem sterownik silnika na włączonym zapłonie i zaskoczył.
Dlatego że Januszy nie brakuje w nowych autach jest to nieporozumienie przy sprawnym układzie chłodzenia. Rzeczywiście. Ostatnio widziałem skodę fabię z takim dziadostwem.
bardzo duże ciśnienie w układzie chłodzenia nie musi być spowodowane uszkodzoną uszczelką... czy objawy są takie same na benzynie i gazie? ps. a co do uszczelkimoze na kilka sposobów się wydmuchać w niej są kanały w którycch jest: olej -ciecz chłodząca - ciśnienie z cylindrów. kwestia tylko które kanały sie połączą
w silnikach Skody bardzo ważne są podkładki miedziane pod mokre tuleje cylindrowe, zakłada się je tak, aby każda tuleja ileśtam delikatnie wystawała ponad blok i żeby one wszystkie wystawały podobnie (serwisówka podaje to dokładnie wszystko) dopiero dokręcanie głowicy zrównuje te tuleje na równo z blokiem. Mało kto o tym wie, a jak ktoś wymieniał tuleje...
Dzień dobry. Kupiłem jakiś czas temu fabię 1 z silnikiem 1.4 mpi 8v. Był problem z olejem w układzie chłodzenia, więc wymieniona została uszczelka pod głowicą, a z nią przy okazji rozrząd, panewki, uszczelki kolektorów, i kilka węży układu chłodzenia. Oczywiście głowica została splanowania i sprawdzona szczelność (według pana który to robił była ona...
Korek ma utrzymywać ciśnienie żeby woda się nie gotowała.Nie patrz na to ze na wskaźniku nie ma sto stopni,bo to wielki błąd.Stań kiedyś nad garnkiem z wodą jak ma zacząć się gotować,to zobaczysz że bąble lecą od dna ,a woda całą objetością nie wrze. Moąesz mioeć na wskaźniku 80st, a przy tulei albo w kanałach głowicy nawet 120. To już są odpowiednie...
Są dwie możliwości jeśli jest to czeski silnik 1.4 to sprawdź czy w zbiorniczku nie ma osadu z oleju (wsadzic palec i czy na ściance jest smarny osad) jeśli jest to masz rozwiązanie-uszczelka pod głowicą puszcza olej do układu chłodzenia, doraźnie można zdemontowac zbiorniczek i przepłukać benzyną ekstrakcyjną, co nie rozwiąże problemu tylko wymiana...
Widziałaś kiedyś "na żywo" silnik ze zdjęta głowicą i uszczelkę? Mogę iść o zakład że nie. Jeszcze nie raz w życiu się zdziwisz. Sam ile razy zabierasz głos a nie masz nic sensownego do napisania. Chociażby o systemie BAS Ty natomiast piszesz bajki... Upg... Wiesz jakie jest ciśnienie sprężania, a jakie panuje w układzie chłodzenia? Nie masz pojęcia,...
Więc zacznijmy od początku. Termostat ma za zadanie utrzymanie właściwej temperatury silnika, robi to na dwa sposoby, najpierw gdy silnik zimny, odcina chłodnicę i tworzy tzwn. mały obieg. Gdy temperatura rośnie, zaczyna się otwierać i część płynu trafia do dużego obiegu, dzieje się tak do chwili kiedy temp. osiągnie wartość pełnego otwarcia, wtedy...
Witam serdecznie, W ostatnim czasie stałem się posiadaczem Skody Fabii I. 1.4 MPI z silnikiem AZE 60KM (czeska produkcja, 1 sonda lambda). Na tę chwilę auto uprzykrza życie falującymi obrotami na biegu jałowym oraz w trakcie pracy silnika. Obroty falują w zakresie 760-870 RPM, silnik czasami szarpie i drga. Zdaję sobie sprawę, iż taki urok tego egzemplarza,...
Witam klima i ogrzewanie maja dwa rozne wymienniki ciepla,klima konczy sie wbudowana chlodniczka w grodzi itam dochodza weze aluminowea z zaworami wysokiego i niskiego cisnienia gdzie czynnik chlodzacy musi byc w odpowiedniej ilosci wedlug specyfikacji producenta.Centralne ogrzewanie idzie wezami gumowymi do srodka kabiny do chodniczki.Jezeli brak goracego...
Jezu!!Wróciliśmy do punktu wyjścia.Wiesz iledziesiąt pomp widziałem uwalonych ze wzgledu na to że były "sprężone" (odłączone wtryskiwacze?) Przecież jest coś takiego jak przewód powrotny więc benzynka wraca sobie do baku i cisnienie chyba nie jest takie wysokie. Ale może faktycznie masz rację. Od razu powiem, ze mam skode fabia 1.4/60KM, bo pewnie...
skoda fabia układ skoda octavia układ chłodzenia skoda fabia układ chłodzić
wyłącza adblue zbiornik zmywarka testy akumulatorów
amica wa1s610clish tempomat uniwersalny
Programator do pralki Amica Optimum 600 PC5.04.10.100 SAP8022770 - gdzie kupić? Niska głośność słuchawek EDIFIER X2s mimo resetu