hehe sam jezdze poldkiem i ciesze sie ze jest to tak rozwiazane ;) a u Ciebie musisz miec właczony zapłon aby wentylator pracował. To istotnie jest zawór "odcinajacy" a konkretnie to cewka do której jest podłaczona masa ze "szkła rezerwy" a drugi kabel jest puszczony do przodu auta i połaczony z bialym wychodzacym z centralki. Dodano po 2 nie istotne...
Witam forumowiczów, Przywracam do życia autko jak w tytule. Zrobiłem kapitalny remont silnika, jednak jedna usterka sprzed remontu pozostała- silnik dławi się i szarpie podczas przyspieszania w okolicach 2-2,5tys obrotów. Czasami wyraźnie szarpie, czasami staje na np. 2 tys obrotów i nie chce się dalej wkrecac pomimo wcisnietego pedału gazu w podłogę....
Poszukuję schematu elektrycznego Skody Favorit po lifcie. Szukam, bo zmieniłem silnik na ten z przepustnicą i potrzebuje rozeznać się jak podłączyć zapłon oraz całą wiązkę z poliftowej.
Po kilku latach nawracających problemów z oryginalnym gaźnikiem Jikov postanowiłem zamienić go na prostszy gaźnik Webera. Szukając informacji na temat gaźników Jikov i Pierburg trafiłem na stronę Classic Carbs UK oferującą zestawy do konwersji z Pierburg na Weber przeznaczone dla VW. Zakupiłem zestaw przeznaczony dla Polo 1.3, pojemność oraz moc porównywalna...
Witam serdecznie Mam sprawę do wyjaśnienia. Pacjent to Skoda Faworit 1.3 1993r. 135L, gaźnik, aparat zapłonowy na rozdzielaczu Mam dziwny objaw wahania temperatury płynu chłodzącego w układzie silnika przez co zbiornik wyrównawczy wywala co jakiś czas płyn. Wymieniłem aparat zapłonowy bo od niego zaczęły się problemy [ale to inny temat] , ustawiłem...
A na ciepłym silniku da się odpalić bez dodawania gazu? Rozrząd może mieć wpływ, ale tylko w przypadku,kiedy jest mocno łańcuch rozciągnięty, wtedy zapłon może się spóźniać i silnik gaśnie. Zobacz jeszcze aparat zapłonowy, czy nie ma żadnych luzów. W mojej skodzie dawno temu powodem identycznego były luzy na aparacie zapłonowym, po wymianie ustało....
Witam! Potrzebuję opisu albo jakiś zdjęć opisujących jak ustawić zapłon w silniku od Favorit 135 wymontowałem cały aparat zapłonowy i nie wiem jak to poskładać :cry: Pozdrawiam
O składzie mieszanki decyduje gaźnik a nie pompa; poziom paliwa w komorze pływakowej i ogólny stan gaźnika pompa ma za zadanie podać paliwo do gaźnika jeśli nie poda odpowiedniej ilości to są problemy ale na pewno nie odpowiada za skład mieszanki Zimny silnik kolego barthezz odpalamy wciskając raz pedał do oporu nie dwa (można i 15 ale automat ssania...
Dziękuje koledzy za fachowa i rzetelna pomoc. Landryna pracuje jak nowa, przyczyna był przestawiony zapłon o 180 stopni
Słuchajcie zrobiłem stroboskop do ustawienia zapłonu z PE i niestety mrygać to mrygał ale nic niedało sie ustawić ;( Czy macie jakieś pomysły na regulację tego stroboskopu lub jakiś projekt?? P.S. Samochód w którym ma być ustawiony zapłon to Skoda Faworit 135
Więc wyciąg aparat i obejrzyj go. Trudno coś doradzić nie widząc tego. Może kondensatorek przy aparacie do wymiany. A skoro jest iskra i świece mokre to jest za słaba iskra lub przestawiony zapłon. Palec kopułka nie wiem jak wygląda może wymaga wymiany.
Ja mam Favoritkę 135 z 91r ( gaźnik ) i po założeniu instalacji LPG miałem z nią takie cyrki że paliła mi 13 litrów gazu w trasie i silnik "kangurował" jak to stwierdził mechanik. Co do świec to próbowałem wiele różnych specjalnych do gazu ale to wszystko ściema; najlepsze są czeskie świece brisk albo inne standardowe do Skody favorit ; najważniejsze...
a zapłon dobrze ustawiony? bo może ciut za wczesny? tam jest już elektroniczny czy jeszcze na przerywaczu? heh trzeba było zamiast płacić za regeneracje to na złom pojechać i wykręcić sobie cały zestaw wtrysku z Felicii (takiej na aparacie zapłonowym) i było by to kompletnie niezawodne...
Witam. Prosze o pomoc w sprawie zaplonu w favoritce. Probem wyglada nastepujaco: jak tylko chce dodac gazu powyzej 2,5 tys obrotow skoda zaczyna sie dlawic dusic i jest bardzo slaba. Problemy zaczely sie gdy wymienilem cewka w aparacie zaplonowym swiece i kable zaplonowe. Do czyszczenia wyciagalem tez aparat z gniazda. Ustawilem zaplon na lampe ale...
Tam jest 0,05,nawiń do wypełnienia karkasu cewki
Witam serdecznie pomocników. Problem mam ze Skodą favorit 136l, mianowicie po rozgrzaniu silnika na niskich obrotach samochód szarpie (dławi się) po dodaniu gazu.Im bardziej rozgrzany tym nie da się jechać.Na wysokich obrotach jeszcze jako tako. Jeszcze na zimnym puki jest ssanie da się jechać w miarę płynnie. Problem ten nasilał się już parę miesięcy...
Wykręć świece i sprawdź, czy na nich jest iskra. Może świece są już do wymiany. Jeśli zapłon jest w porządku, może cos być z mieszanką.
Samochód Skoda Favorit 91', silnik 1.3, gaźnik, zapłon elektroniczny (regulator zapłonu, cewka, modół - to co w Polonezie). A tak przary okazji to zakładając centralny zamek wystczy mi ten z siłownikami 4kg czy musze kupić z siłownikami 7kg. Nie umiem okreslić jak chodzą zamki, według mnie - normalnie ;P Ale raczej też jak w Polonezie. Jeśli to niepotrzebne...
Zacznij od sprawdzenia kontrolką zasilania na włącznik stopu który znajduje się nad pedałem hamulca. Tą samą kontrolką (jeśli okaże się że prądu nie ma na jednym z dwóch przewodów dochodzących do włącznika stopu) sprawdź bezpieczniki. Jeden przewód kontrolki podłącz do masy, włącz zapłon i drugim końcem sprawdzaj prąd na blaszkach w które wpina się...
Mam podobny problem w Vectrze A 1.6i silnik C16NZ obrotomierz też wskazuje dziwne obroty, które skaczą od 1000 do 5000. Silnik powinien odcinac zapłon powyzej 6000 a on pokazuje 7000 i dalej można przyspieszać. Na wolnych tez skacze od 800 do 2000 ( przy czy silnik nie przyspiesza ). Obrotomierzem steruje bezposrednio komputer i nie wiem co może być...
Witam. Mam następujący problem. Po puszczeniu sprzęgła w samochodzie (skoda favorit) da się słyszeć hałas jakby coś niewłaściwie pracowało. Gdy sprzegło jest wciśnięte wszytsko pracuje normalnie. Po rozkręceniu skrzyni nie ma nic uszkozonego, labo bardzo zużytego. Co to może być? Ma ktoś podobny problem? Dodam, że tarcza sprzęgłowa jest oki.
Witam Z góry dziękuje za wszelką pomoc. Otóż problem jest taki że tylne światła przeciwmgielne, światła wsteczne i oświetlenie deski rozdzielczej (wszystkie są na klapie) nie świecą prawidłowo. Tzn mrugają w trakcie jazdy i mrugają lub przygasają w trakcie ruszania klapą Świecą się też wtedy kontrolki od przeciwgielnych i ogrzewania tylnej szyby na...
Witam wszystkich forumowiczów. Mam problem z Favoritką. Otóż problem jest taki,że po rozgrzaniu silnika do temperatury załączenia się wentylatora gaśnie,ale tylko w czasie jazdy-na postoju może "chodzić" i "trzy dni". Proszę ratujcie- nie umiem naprawiać zabytków. Wymienione zostały: -świece -przewody WN -kopułka,palec aparatu - cewka zapłonowa -moduł...
Cześć mam problem od jakiś 2 tygodni z moją Favorit dzieje się coś dziwnego,najpierw zaczeła furczeć tak jakby miała wydmuchaną uszczelkę na mocowaniu rury z kolektorem wylotowym fakt jest uszczelka wydmuchana,ale czy to jest powód że skoda na 1 biegu i dodaniu gazu do dechy doszła do 3000 obr/min i dalej nie da rady? Rozkręciłem obudowę filtra wyczyściłem...
witam. ostatnio gdy moja skoda favorit chodziła na wolnych obrotach poruszyłem kablem od kopułki i nagle zgasła. i już nier mogę jej odpalić. przeczyściłem wszystkie styki i dalej nic. co to może być? jak sAdzicie?> prosze o pomoc.
Mam skode i wydaje mi sie że spala mi ciecz chłodzącą bo nigdzie wycieków nie ma a są ubytki. Głowica była planowana uszczela pod głowicą jest nowa. Wydaje mi się też, że duzo pali bo około 10 litrów w zimę a poprzedni właściciel mowił ze palił mu bardzo mało. Co może byc przyczyną ubytków i palenia takiej ilości paliwa. Pozdrawiam z góry dzięki
Mam skodę z gaznikiem który ma elektroniczne urządzenie rozruchowe. Samochód po uruchomieniu silnika wchodzi na wysokie obroty, nwet po wyłączeniu sie urządzenia rozruchowego. sprawdxzałem spręzyny są ok, nwet jedna bardziej naciągnęłem ale to ni nie daje. samochod nadal ma za wysokie obroty i ciegno nie cofa sie do sruby zderzakowej. Po naciągnieciu...
Postanowiłem sobie założyć radio i natrafiłem na dosyć ciekawy problem dotyczący zakłóceń chyba ze strony układu zapłonowego ("pierdzenie" w głośnikach wzrastające wraz z obrotami czy to na kasecie czy radio). Zasilanie najpierw prowadziłem od bezpiecznika gniazda zapalniczki, a masę z karoserii, potem bezpośrednio z akumulatora, kabel masowy, dodatkowo...
Witam, widzę że kilka osób podjęło temat ale nie widać wyraźnych efektów więc postaram się podzielić moim uparcie diagnozowanym przypadkiem, tak ja w temacie falujące nierówne obroty,silnik telepie więc w pierwszym kroku sprawdziłem kable (kilka kompletów) wymieniłem PODSTAWKĘ gaźnika (gruba gumowa w środku jest zalany profil metalowy) dociągnąłem solidnie...
Witam!! mam problem z tym autem a mianowicie wywala mi korek od wlewu płynu chłodzącego a temp. jest jeszcze daleko od czerwonego pola. Jak wywali korek to wywala też kupę płynu i najlepsze jest to że teraz jest zima więc nie powinien sie przegrzewać. A to auto kupiłem 5 dni temu i na początku było ok tylko dziś coś go trzepie. Proszę o pomoc z góry...
Witam wszystkich mam problem z leciwa skodą favorit a mianowicie auto jest urzytkowane nie zbyt często na nie dalekich trasach. Pewnego mroźnego dnia podczas jazdy zaświeciła się lampka od ciśnienia oleju zgasła dopiero po mocniejszym przegazowaniu silnika, po przejechaniu następnych kilku kilometrów znowu się to powtórzyło.Wraz z tymi objawami wystąpiły...
witam mam problem, myślałem że zawory ale jednak wszystko jest dobrze, problem polega na tym że samochód pali jezdzi wszystko ok tylko mam dziwne stuki jak wcisnę gaz to z wrasta stuk tak do 3 tyś a potem go nie ma na luzie samochód jak stoi także go nie słychać, myślałem że pompka tak stukała ale związałem to i też nie pomogło samochód ma przebieg...
Witam mam problem z swoją skodą. tzn dziś nie działały mi światła mijania a ostatnio mi śmierdziało w samochodzie plastikiem i okazało sie że wina była płytki bezpieczników ścieżka sie wypaliła wiec zlutowałem. wszytsko było ok a po tym chciałem odpalić samochód i zapalił przez chwile i zgasł. i tak bez rezultatu. Sprawdziłem pompe paliwa na krótko...
Witam, posiadam Skode Favorit rocznik 1991 Gdy włączam lewy kierunek to zapala się lewa pozycja, gdy włączam światła pozycyjne to włączają się wszystkie tylne świtała, czyli STOP, kierunki i pozycja. Gdy naciskam pedał hamulca to również zapalają się wszystkie tylne światła, przednia pozycja i przedni prawy kierunek oraz jak włączę lewy kierunek to...
Witam Mam problem z rozrusznikiem. Otóż podczas uruchamiania autka rozrusznik czasem zwalnia. Prawie się zatrzymuje. Wymieniłem szczotki i tulejkę tą większą z tyłu ( ta przy bendiksie wydaje się ok), ale nic to nie dało. Najczęściej dzieje się tak na zimnym silniku. po pierwszym odpaleniu jest najczęściej ok. Co to może być? Czy tuleje powinny byc...
Witam. Nie bez powodu napisałem "kipisz", cała elektryka w tym samochodzie jest poważnie chora, poprzedni właściciel musiał duużo mieszać, teraz mam dużo problemów ze światłami i innymi odbiornikami. 1) Tylne lampy zespolone- światła które są na klapie nie działały w ogóle, tj. przeciwmgłowe, wsteczne i oświetlenie tablicy rejestracyjnej(do tego ogrzewanie...
Posprawdzaj też wszystkie połączenia elektryczne, a zwłaszcza masę silnika. Najlepiej poodkręcaj i poczyść. Sprawdź też czy nie masz zbyt wczesnego zapłonu.
Mowa oczywiście o skodzie favorit?
Z założonym i ze zdjętym ma być tak samo. Jeśli się zmienia kąt jak założysz wężyk to znaczy że przepustnica jest za bardzo uchylona.
Alarm ma wbudowany przekaźnik o stykach normalnie otwartych?A jaki to alarm i czy ma atest?A podłączyłeś plus po zapłonie?Albo podłączyłeś go do zanikającego plusa podczas rozruchu.Stare alarmy miały coś takiego.To będzie chyba to.
Dziękuje za pomoc. A jeszcze jedno czy da się sprawdzić w domowych warunkach moduł zapłonu bo podobno on podaje inpuls wzbudzenia na cewkę i może przyczyna leży w tym inpulsie a dokładniej jego braku.?
Przyczyną braku iskry może być : 1.Brak zasilania. 2. Uszkodzenie aparatu zapłonowego. 3. Uszkodzenie cewki zapłonowej. 4. Uszkodzenie modułu zapłonowego. Trzeba będzie po sprawdzić wszystkie elementy wymienione wyżej ,każdy z nich mógł spowodować powyższą usterkę.Częstą usterką w favoritkach jest uszkodzenie modułu zapłonowego.
Dobre są świece BRISK. W mojej skodzie 91' przy zimnym silniku jak zresztą i przy rozgrzanym pali dosłownie na dotyk i nie ma żadnych problemów. Jak chcesz to zejde do garażu i spojrze jaki na nich jest numer, ale jak wejdziesz do sklepu skody i powiesz że chcesz świece do favoritki to innych nie powinni ci dać. Mimo że świece powinno się wymieniać...
Modol zaplonowy jest nowy. Do ADAMO: Zasilanie do cewki idzie ze stacyki?. Pytam dlatego ze na kablu czarnym jest plus ,a na zoltym mas-ale kieby zewre ten zolty kabel do masy to jest zwarcie(kiedy mam wlaczony zaplon i podpiete wszystkie kable). A jesli po podpieciu cewki pod aku nie bedzie iskry gdzie szukac? Wielkie dzieki.
Jak miernik jest na zakresie 20mA i wskazuje 0.09 to jest to 90uA. Co ze względu na wiek auta jest możliwe, bo nic tam prądu nie pobiera po wyłączeniu zapłonu, a 90uA to tyle co nic. Po prostu padł Ci akumulator i tyle. We współczesnych autach pobór prądu na wyłączonym zapłonie to 40-60mA.
niestety tak, wiem że czerwona to cewka do wymiany , juz to przerabialem w skodzie Favorit
Siemka, mam w skodzie alarm firmy ranger, zamierzam go wymontować z auta. Alarm posiada odcięcie zapłonu. Ma ktoś może jakis schemat jak położyć jeszcze raz instalację bez alarmu?
jeśli masz gaźnik tak jak np. w skodzie favorit to pod rozdzielaczem zapłonu (2 pietra ponizej kopułki) jest cewka odbierająca impulsy jak ma dziwną rezystancję to dlatego silnik czka w tym przedziale. czasem można zobaczyć odbijanie wskazówki obrotomierza przy wyłączaniu silnika
jeśli dobrze pamietam jest tam przyśpieszacz zapłonu pompka podciśnieniowa. do 90 km normalnie się rozpedza ??
Ten samochód to składanka.Zmieniłem na favorit. Kupiony był cztery lata temu. Problem znalazłem.Aparat zapłonowy jest od ??? . . . kopułka od ??? palec od favorit.Palec na wałku nie blokuje się , ma skok ok.6 mm.Czyli kąt zapłonu możne przestawiać się na palcu. Aparat i kopułka z wyglądu pasuje do felicij. Pytanie?Czy aparat od felicij pasuje do favorit.Na...
Tak jest to mozliwe...Przestawiajac zaplon troche to zniwelowal...ale nie do konca...
Silnik w sensie diesel lub benzyna ma znaczenie w momencie podłączania blokady zapłonu :D
KLEKOTANIE podczas obciążania silnika świadczą o zbyt wczesnym zapłonie a nie o nadmiernych luzach zaworowych.sprawdz łańcuch rozrządu i aparat zapłonowy/regulatory wyprzedzenia zapl./jeśli mechanik sprawdzał zaplon lampą to przy zużytym rozrządzie musiał widzieć niestabilny punkt zaplonu.pozdrawiam.
Alternator samowzbudny jest np montowany w bardzo kiedyś popularnym motorze ETZ 250/251. Jest 9-cio diodowy i można było odpalić bez akumulatora, jeździć i pomimo zamontowanej elektroniki (zapłon i parę innych drobiazgów) działałało aż miło. :lol:
no a to strzelanie z tłumika po mocniejszym przygazowaniu na biegu N? Trochę brzmi jak problem z zapłonem nie? Ale mechanik sprawdzał i jest ok jakieś 9 stopni. Ale na benzynie wszystko gra
po mojemu to ustaw jak trzeba zapłon (odwiedz kilku mechaniorów) miałem tak samo u siebie w karetce (skoda favorit 135L) a teraz cyka jak talala tylko serwo padło może ma ktoś sprawne i niedrogie??
Witam was serdecznie, dawno temu mój dziadek w Skodzie 120 miał zamontowany przycisk tak a by po włączeniu zapłonu naciskając go uruchamiany był rozruch silnika, coś podobnego jak w Ursusie lub Autosanie, nie było możliwości odpalenia samochodu poprzez stacyjkę. Chciałem taki sam włącznik rozrusznika zamontować w mojej Skodzie Favorit, czy ktoś z was...
Nowa cewka 4226 jest chyba niedostępna,w każdym razie nie widzę jej w ofercie Zelmotu http://www.zelmot-electric.pl/ Więc pozostaje ta z Biazetu,jednak nowa to koszt ponad 45zł.Więc nie pozostaje nic innego,jak udac się na złom,i butelkę "zupki chmielowej" wycyganić jakąś cewkę od poloneza elektronika-powinna mieć oznaczenie 4226,oraz nalepkę z napisem...
Jeszcze jedno, co zrobić z łańcuszkiem rozrządu klient wymienia go, co 20 tysięcy są jakieś wzmocnione? W felicji i favorit łańcucha normalnie nie ma potrzeby wymieniac chyba przez cały jej żywot 'normalnej' jazdy. P.S. nigdy bym nie kupił Fabii z tym starym pamiętającym Skode 105 silnikiem, nonsens, Fabia w ofercie ma o niebo lepsze,porządne silniki.
Mam Skode Favorit 135L 91r z problemem zapłonu. Kupiłem ją od dziadka (jakiś miesiąc może dwa temu) ma tylko 23tys przebiegu licznik niekręcony możecie być pewni. ze dwa tygodnie stała w garażu i dwa tygodnie temu wyjechałem i działała jak należy paliła za pierwszym razem. No i akumulator padł. Trzy dni była odpalana na popych. W końcu doszło że jadąc...
Pamiętam (ale to już były czasy Favoritki) była akcja serwisowa - na skutek jakiegoś źle dobranego fabrycznie płynu chłodniczego robiły się wżery pod uszczelką głowicy. To silnik z tulejami pływającymi, wymiennymi. W dodatku tłoki mają szczeliny dylatacyjne. Jak dla mnie, to któraś tuleja za głęboko osiadła, trzeba by liniałem sprawdzić. Skoda zawsze...
Witam wiem że to już podobny kolejny temat związany z brakiem iskry w skodzie ale i tak nie do końca jest taki sam problem jak w innych przypadkach. Kilka dni temu wracałem z pracy i auto po prosu zgasło myśalałem że to brak paliwa jednak to nie było to wiec zdjąłem przewód i okazało sie ze brak iskry. Cewka jest z wbudowanym modułem jak w VW czy Audi...
Przerywacz jest nie na kole zamachowym, a na wydzielonym "palcu" na kołach zębatych. Zwarcie do masy przerywacza występuje 2 razy na jeden obrót wału. Tak, to co wkleiłeś to schemat zapłonu z instrukcji tego silnika. Jest dokładnie tak podłączony jak na schemacie. Silnik nie posiada modułu zapłonowego, czyste mechaniczne rozwiązanie. Układ ładowania...
A wiec auto jest z 91 r a przejechane ma 55 tys z tego 8 na gazie. To nie skoczyło tak nagle ale co tankowanie gdzieś o 0,5 litra na 100 brał więcej .I coraz częściej muszę teraz tankować. Narazie śniegu jeszcze nie było - wczoraj spadł pierwszy raz a ciśnienie w ogumieniu mam prawidłowe. Płynu mam tyle ile powinno być a co do tej margaryny to podejrzewam...
po pierwsze musisz wyczyscić WYDMUCHAĆ wszystkie dysze i otwory spręzonym powietrzem, tez całą drogę paliwa od filtra Jak wszystkie kanaliki i dysze bedą czyste możesz szukać przyczyny...a zapłon? masz na module i dobrze jest dać 2stopnie. Moja śmiga żwawo....140robi a zgórki 145... przed czyszczeniem 10L/100 po dmuchaniu 8,5/100 w mieście...
skoda favorit favorit skoda schemat skoda favorit
hasło interia grande punto radia x18xe schemat
rozebrać suszarka miele rower spalinowy koszty
Ford S-Max 2.0 B – gaśnie po rozgrzaniu silnika, czujnik wału, diagnostyka, objawy Kontrolka zużycia okładzin hamulcowych a moc silnika