Tak, śmiało można wymienić.
Takie: ABE9006 http://www.as-pl.com/p,lozyska,produkt_A...
Witam.W używanym alternatorze zawsze należy sprawdzić stan szczotek i łożysk tocznych,a najlepiej wymienić przynajmniej łożyska.
Nie,coś a'la kontra w rowerze,lub bendiks rozrusznika
Uszkodzenie regulatora napięcia lub zjechane szczotki w zintegrowanym regulatorze napięcia.Regulator napięcia wraz ze szczotkami stanowi całość.Ten zespół można wymienić bez odkręcania alternatora gdyż jest zamontowany z tyłu w obudowie alternatora na dwóch śrubach.Gdy wymiana regulatora nie odniesie skutku,trzeba będzie jednak wykręcić alternator i...
Witam! mam pytanie - jaki seryjnie jest montowany alternator w Skoda Felicia 1.3 1995 rok? bo muszę wymienić na nowy i nie wiem jaki kupić jeszcze jedno> jeżeli mam np 55A to czy mogę zamontować 70A? pozdrawiam
Wiele razy pisane było o niedomaganiach alternatora w skodzie felicja. Jest opisane wszystko.
Alternator do przeglądu, prawdopodobnie regulator uszkodzony... (nie ma znaczenia że nowy)
Włączenie odbiorników powoduje spadek napięcia do 12,5V. Jeśli to prawda to masz zepsuty alternator. Co do LPG to inna sprawa.
Witam. Jestem właścicielem, pierwszym, 9 letniej Skody Felicii. Rocznik 2000. Przez ten czas, jeździła bezproblemowo. Jednak tej zimy zaczęły się problemy. Brak napięcia, auto nie odpalało. Myślałem, że to z powodu mrozów. Ładowałem akumulator, wyjmowałem go na noce. Jednak za którymś razem nie zadziałało i auto odmówiło posłuszeństwa. Np. Odpalało...
oki kabla niebęde rozłaczał do tego pomiaru coś innego wykombunuje a co do kabla alternator-akumulator to raczej jest wpożądku bo jak juz pisałem mieżyłem miernikiem prąd zarówno na akumulatorze jak i na alternatorze i była różnica tylko o 0.1V także kabel raczej dobrze przewodzi prąd a co do diody to tez nie mam przekonania czytając inne posty gdyż...
Klasycznym rozwiązaniem jest dioda Shottky lub zwykła krzemowa w postaci przejściówki do kabelka w alternatorze. Podbija napięcie odpowiednio o 0.3. albo 0.6 V. Zwykle Schttky wystarcza. Poza tym, czy sprawdziłeś długość szczotek w alternatorze? Bo jak się kończą to ładowanie siada.
Ten alternator kupisz za 60zł.[/quote] Tak, ale używkę do regeneracji, choć zdarzają się takie, które nie są zjechane i potrafią wytrzymać jakiś czas. Jednakże wolałbym taki niż chiński.
ALTERNATOR SKODA FELICIA 1.3 . 50Pln z gw. rozruchową
witam.twój tzw. wykwit na klemach spowodowany jest nieszczelnymi czopami akumulatora.pewnie jest to jakis niefirmowy akumulator merketowy wiec to jest ich wada fabryczna .nic z tym nie zrobisz. filc pomoże w 60 % ale i tak po jakims czasie zaoksyduja klemy.rada: czyscic 1 * w miesiącu uszczelnic słupek akumulatora silikonem i na to filc oraz małozyc...
Alternator trzyma się na śrubie u góry od regulacji naciągu i na tej na dole. Naciągać najlepiej delikatnie jakimś drewnianym ewentualnie metalowym "drągiem" delikatnie go napinając (ktoś w tym czasie dokręci górną śrubę na napinaczu). Nie robić tego na "chama" i ile pójdzie bo posypie się pasek albo łożyska.
Upalony mostek i alternator wtedy buczy.
Odpiął się przewód przy alternatorze. Ale dzięki za odp
podłacz miernik i wyciagaj bezpieczniki sprawdz pobór prądu.Odłacz jeszcze wszystkie przewody od alternatora.
Prawdopodobną przyczyną spalenia się rezystora było jego przeciążenie prądowe. Być może, że przyczyna jest w zdemontowanym alternatorze. Można to sprawdzić. Przy minimalnych zdolnościach manualnych, można samemu wymienić uszkodzony rezystor. W tych licznikach montowany był rezystor drutowy UR002 3W 1Kohm 5%.
To moze tak zadam pytanie: Czy uszkodzenie jednej z diod na mostku prostowniczym, może spowodować mniejsze napiecie wychodzące z alternatora?
Wymień regulator napięcia i nie bedziesz miał problemów notoryczna usterka przy silniku 1.3 Ewentualnie możesz mieć rozkręcony mostek prostowniczy w środku alternatora
Nie podoba mi się, to ładowanie. Sprawny alternator ładuje "dobry" akumulator do 14,3 V, a w Twojej sytuacji jest sporo mniej. Podmień na próbę na sprawny akumulator, aby przekonać się, czy alternator jest sprawny. Jeśli i w tym przypadku będzie się grzał akumulator, to albo alternator do sprawdzenia (może padła któraś z diod) albo akumulator "padaka"....
Dokładnie tak to są diody do alternatora Magneton 70A Skoda Felicia.
Tak sie sklada ze te opisane przez ciebie zabiegi najprawodopobniej okaza sie zupelnie zbedne, bo te alternatory (+regulator) tak maja nawet gdy sa nowiusienkie (temat wielokrotnie walkowany na forum Skody na Autokaciku... lacznie z rozwiazniem jak tenu w pelni zaradzic).
Nie powiedziałem że masz kupić alternator , a w mostku przeważnie uszkodzeniu ulega jedna lub dwie diody więc jeżeli przerasta Cię koszt nowego mostka to wymień poszczególne diody są typowe jak do malucha. P
wiem, że 200 Wat to nie tak dużo ale w dwóch autach już alternatory mi poszły przez ten sprzęt. Poprzednim była skoda felicia i tam naprawiane były diody alternatora. Auto ma już 11 lat a dorzucić to, że cały rok jeździmy na światłach jest kolejnym obciążeniem alternatora pod czas jazdy
Nowy regulator z oznaczeniem 90a na moj stary alternator 70a
Też posiadam Felicję i mam ten sam problem 13,6V i nie jest to akumulator. Do tego na wyprowadzeniu do regulatora jest 14V a na główny styku owe 13,6. Aby było śmieszniej to po włączeniu świateł i wciśnięciu stopu na wolnych obrotach nap. spada do 12,5V :cry: Przerobiłem regulator ustawiłem 14,4V i ciekawa sprawa. Po uruchomieniu silnika przez pierwsze...
Witaj kolego !!! Z tego co przeczytałem moim zdaniem muszisz jeszcze wykluczyć uszkodzenie regulatora napięcia który jak to zwykle bywa w iskrach (producent alternatora) jest częstą usterką . Jeżeli tto nie pomoże to zostaje tylko uszkodzenie stojana lub wirnika ale to żadko w tym przypadku najlepiej jak podjedziesz do jakiegoś elektryka samochodowego...
Stan akumulatora sprawdzony? Napięcie ładowania w normie? Aparat zapłonowy podmieniany?
samochod - skoda felicia 1,3, alternator firmy magneton 70A sprawdzilem regulator napiecia, podmieniajac z innej felicii i nic sie nie zmienilo. poza tym pasek nie jest luzny. ladowania nie ma i kontrolka sie pali (napiecie na uruchomionym silniku to ok. 11,6 V), a jak dodam duzo gazu, to kontrolka na chwile gasnie, a napiecie skacze do ok. 12,1 V....
Masa alternatora/akumulatora dobra? Sprawdzona? To podstawa.
Jak nie ma ładowania, to do roboty. Trzeba usunąć usterkę. Palcem na odległość nikt miejsca nie wskaże. Do sprawdzenia alternator, regulator napięcia.
Witam cie kolego.Jeśli masz pręt ferrytowy ze starej anteny radiowej LW to nawiń na nim cewkę drutem w emalii 1-1,5mm ok. 20-50zw. i włącz to w szereg w "+"zasilania radia. Powinno pomóc. Również szczoteczki w alternatorze do sprawdzenia.Pozdrawiam
Mnie przeskoczył pasek rozrządu po wkręceniu się strzepów paska alternatora ktore dostały się pod osłonę paska rozrządu.Oczywiście pogieło zawory, które "podstęplowały" tłoki.Naprawa-wymiana kompletnej głowicy,używanej.A winny był napinacz paska alternatora-wymiana. Tak że warto i to sprawdzić.Silnik 1.6/75KM, SKODA Felicia.
Jeżeli powyżej 3200 obrotów świeci brak ładowania to sprawdź również naciąg paska klinowego na alternatorze. Pozdro
Witam kierunek jest pokazany na cęgach [strzałka tak jest u mnie] mierz prąd na przewodzie zasilania alternator akumlator Pzdr
przekaźniki raczej mało prawdopodobne może masa ma gdzieś zwarcie, a jak sie zachowuje po zapaleniu? jak właczysz światła i np: kierunki to co sie dzieje ? a ma ładowanie ? może alternator nie ładuje albo padł regulator
Ok, naprawione. Ku potomności: Pewnie przyczyn może być dużo ale w moim przypadku pomogły dwie rzeczy: 1) Wymiana filtra powietrza 2) Poprawienie kontaktu na alternatorze od wzbudzania? (ten kabelek podłączany od regulatora do alternatora) uff! Dzięki za wsparcie.
Pewnie sam alternator rozładowuje zamiast ładować. Na lawetę i do warsztatu.
Nie - pierścienie to początek i koniec tego samego uzwojenia. Może warto rozebrać alternator i sprawdzić te pierścienie. Albo kupić nowy regulator napięcia.
Jak będziesz miał alternator na stole to sprawdz prostownik diodowy czy wszysttkie diody są sprawne .
Witam To że szczotki szybciej ulegają zużyciu , to zależy z jakiego materiału są wykonane,oraz stanu pierścieni ślizgowych wirnika. Kondensator widoczny na zdjęciu,jest kondensatorem przeciwzakłóceniowym często montowanym na alternatorach .Jeżeli wsuwka oczkowa nowego regulatora ma oczko(Φ6mm),to zapewne należy podłączyć ją do zacisku B+ alternatora,wsuwka...
Oluś, jak Ty coś walniesz to nie wiadome, śmiać się czy płakać. Jaką diodę pomocniczą, diodę wzbudzenia? Widziałes kiedy w Feli uwalone diody wzbudzenia? Zawsze tam padały diody prostownika głównego, albo plusowe albo minusowe. Albo przerwa albo się wylutowały z tych blaszek, do których wlutowane są pręty stojana. Jak padła któraś to opcje ma dwie-...
Wszystko już w porządku, jak pisałem wcześniej. Jedyne co to nowy akumulator się już raz rozładował, mierzyłem prąd na postoju (okolo 0.17mA), oraz alternator (powyżej 13V), może to felerny nowy aku? Dodam że jest on wielkości 45mAH
Pewnie, coś rozładowuje akumulator. Zmierz pobór prądu na postoju. Przyczyną może być alarm lub radio, najczęściej one pobierają prąd. Choć nie zawsze. Co do pytań: ad1. Akumulatory ładuje się prądem jedną dziesiąta pojemności, czyli twój prąd 4.3A przez 10H ad2 i ad3. Po naładowaniu akumulator powinien mieć ok 12.2v(mogę się mylić) a podczas pracy...
Witam! Należy rozebrać alternator i sprawdzić diody (koniecznie żarówką!), potem będziemy myśleć dalej. Możliwe także, że masz zużyte szczotkim które słabo dolegają.
może masz zwarcie w alternatorze ,miałem raz takie zwarcie w mazdzie 323f cały dzień szukałem i znalazłem po odłączeniu kabla od altka zeszło do 12mA. sprawdź
Witam . Sprawdź w weekend przy odłączonych klemach ,czy przy zakładaniu klem mocno iskrzy.Do sprawdzenia oświetlenie wnętrza samochodu i bagażnika (jeżeli jest)czy prawidłowo gaśnie.Pomiar poboru prądu można dokonać ampromierzem jak wcześniej wspomniał kolega piotrekwoj1 ,lub multimetrem który ma funkcję pomiaru Amper.Może to być sam alternator (właściwie...
Witam, już sprawdziłem wszystko. - na akumulatorze w spoczynku jest ok , około 13,5V - przy uruchomionym silniku na akumulatorze jest od 15V do 16,5V i czasem bez żadnego powodu spada do 14,5 i znowu powoli pnie sie w góre. - na regulatorze jest tak samo przy włączonym silniku Mam nadzieje że dobrze przemierzyłem - to co mierzyłem było przymocowane...
Panowie mam taki problem, chce sie upewnic czy dobrze mysle a mianowicie: kontrolka ladowania akumulatora nie swieci po zaplonie oraz na odpalonym silniku, oczywiscie brak ladowania nawet po duzym przegazowaniu. jak odepne cienki przewod z alternatora i dotkne do masy to kontrolka zapala sie(oczywiscie na wl. zaplonie) jak podepne zarowke pod ten przewod...
dziękuję za podpowiedź, sprawdziłem to już wcześniej, mam na myśli spryskanie wodą żadnego przebicia nie ma, a świece dziś wymieniłem wraz z filtrem paliwa nie duży koszt a mechanik mi to doradził niestety nie dało mi to wyjaśnienia sprawy, również pytałem o stan alternatora ale niestety tu dobrych wiadomości dla mnie nie było ponieważ dioda jest spalona,...
Witam wszystkich serdecznie, Posiadam Skodę Felicie 1,3 MPI z 1999r. Od jakiegoś tygodnia przy wysokich obrotach świeci się kontrolka ładowania, przy niskich lampka się tylko lekko żarzy. Wymieniłam już alternator i regulator napięcia, natomiast problem dalej występuje. Bardzo proszę Was o pomoc w zdiagnozowaniu problemu. Z góry bardzo Wam dziękuję....
Ja bym tu dorzucił niedoładowanie akumulatora przez alternator z powodu krótkich odcinków trasy przejazdu. Co do rozrusznika z przekładnią, nie koniecznie kolega wyżej ma rację, ja mam na tulejkach.
albo od skody , w skodach felicia tez były montowane alternatory boscha
Mam sporo takich wskaźników i wszystkie działają. Jeden kiedyś zamontowałem w Skodzie Felicia, gdzie regulator alternatora padał jak szalony i zawsze woziłem jeden zapasowy. Od siebie dodam, że frontowy filtr warto podkleić 50-procentową folią do przyciemniania szyb samochodowych. Nawet taką najtańszą, która do szyb się nie nadaje. Znacząco poprawia...
"Moduł" może być w lampach. Podłącz na krótko, to około 30 sekund, dłużej pisałeś posta. Czarny do masy. czerwony do plusa. Jak się zaświecą, to nie ma modułu i podłączasz pod plus po zapłonie, sprawdź kilka razy, czasem przy pierwszym podłączeniu te z moduem też zaświecają. Jak nie zaświecą, uruchamiasz silnik, jak alternator zacznie ładować powinny...
W Skodach Bosch aż sie nie chce się wierzyć ale w poniedziałek sprawdzę w katalogach "BENDIKS" lub "HC PARTS" czy jakoś tak (bo wiem że starsze roczniki Skody to miały własne mostki SKODY podobne do LUCASA czy ELMOTA). http://obrazki.elektroda.net/39_12286432... a jednak to prawda jest to skan z książki "Skoda Felicia" autorstwa Mario Cedrycha...
czemu twierdzicie ze slabe cisnienie lub regulacje zaworow mozna rozwiazac poprzez podmiane akumulatora? skoro "po podłączeniu drugiego akumulatora zapali" to mozna stwierdzic ze brakuje pradu a skoro akumulator jest nowy to raczej dobry ale moze nie jest ladowany (alternator do sprawdzenia) albo cos kradnie prad na postoju (sprawdzic pobor pradu w...
Mam taki sam problem z alternatorem,zapala się lampka z ładowania Akumulatora i też się słabo świeci,Sprawdziłem czy ładuje go akumulator i ładował ale dzisiaj zacdzeły pomału chodzić wycieraczki i światła się słabo świeciły i jeszcze silnik czasami jak to się robi przygasa.Założyłem nowy akumulator i dalej świeciła się lampka Ładowania AKumulatora.A...
Witam wszystkich! Mam problem z alternatorem jak w temacie w samochodzie Skoda Felicia 1.3. Kontrolka ładowania słabo się świeci. Wiele rzeczy już robiłem. Sprawdzałem diody, przelutowywałem, sprawdzałem stojan i rotor - przebicie do masy i przejścia (również pod 230V). W internecie przeczytałem że można diagnozować na podstawie oscyloskopu stąd też...
dziekuje za odpowiedzi - jestes wlasnie w trakcie wykluczania niektorych niedomagan w instalacji elektrycznej (akumulator za dobrze nie trzyma, zwlaszcza po kilku dniach bez uruchamiania silnika), a jestem juz na 99% pewny, ze to wina wlasnie akumulatora. zmierzylem juz pobor pradu w czasie bezczynnosci i wynosi on max. 0,08A - wiec rozladowywanie z...
A może Ci sprzedali wirnik z alternatora 24V. Porównywałeś rezystancję? Nie porownywalem, ale nie sadze zeby byl z altka 24V. Kupowalem go w sklepie z czesciami do Skody, wiec jedyna sensowna pomylka to taka, ze jest z innego alternatora stosowanego w Skodach lub ze w ogole wirnik zostal zle zrobiony...
Brat ma tę Felicje i problem nienajlepszej wydajności instalacji elektrycznej to "ten typ tak ma". Akumulator jest ciągle niedoładowany od kiedy musimy jeździć na światłach cały rok. Ale to jest wina instalacji elektrycznej (za cienkie kable) a nie alternatora. Pomaga zamontowanie: - Czesi zaoszczędzili na kablach i ten od alternatora daje ogrome straty...
Witam alternator ładuje 14.5V,wszystkie masy,kostki przeczyszczone i niewiem co dalej robić??może to wina sterownika silnika i potrzebuje mocne napięcie aku co??prosze o pomoc i z góry dzięki
Witam. Szukam rozwiązania problemu a wszystkie wątki kończą się bez rozwiązania. Posiadam Skodę Felicię 1.3MPi rocznik 98. Zaczęło się od "cykania" przekaźnika wycieraczek (około 2 tygodni). Następnie po odpaleniu silnika wycieraczki zaczęły same pracować i nic nie było w stanie ich zatrzymać, oprócz wyłączenia zapłonu. Następnie spalił mi się przełącznik...
czaje, od tego zacząłem, wymieniłem tam kawałek przewodu, zalutowałem nową końcówkę wszystko w koszulkach, sprawdziłem styki na stacyjce siedzą ciasno, masę na silniku wyczyściłem, na karoserii tez, klemy wyczyszczone. Ewidentnie gubi masę bo gdy przekaźnik tyrkocze wyłączają się światła to żarówka dalej świeci. Może to coś z alternatorem? bo zaczyna...
Witam. Mam problem ze swoim wehikułem. Kiedy wysiadałem z auta, po wyciągnięciu kluczyka wszystko było ok, przynajmniej tak mi się wydaje, ale kiedy wsiadałem patrzę i ku mojemu zdziwieniu leciutka żarzą się kontrolki od akumulatora i oleju które po normalnym włączeniu stacyjki się świecą a po zapaleniu silnika gasną. Dodam że możliwy jest alternator,...
Poczytaj ten temat : http://www.forum.skodovka.pl/viewtopic.p... i ten (moja Skoda): http://www.forum.skodovka.pl/viewtopic.p... IMO cala ta zabawa z Magnetonem nie warta nerwow i czasu lepiej kupic inny altek, zamontowac i cieszyc sie porzadnym ladowaniem.U mnie siedzi Valeo 90A.
No to mnie zasmuciliscie. Jestem jeszcze pionkiem wiec w ogole nie wiem co sie dzieje z autem pod wplywem poboru mocy.. czyli teraz drugie tyle musze w auto wpakowac zeby dzialalo poprawnie. 1000 bym mial na ten wzmacniacz tylko co dalej, jakies kable 40mm^2 drugi aku alternator... Smutno.. wiec bede kupowac co miesiac czesci. w przyszlym miechu kupie...
Drodzy forumowicze zepsuła mi się moja kochana skodzina, Powymieniałem w nim czujnik położenia wału , bezpieczniki, wyregulowałem zawory, szczotki od alternatora,auto odpala ale nie jest w stanie jechać, obawiam się, że to może być któryś z czujników, wiem , że pod spodem silnika znajduje się czujnik, którego nigdy nie wymieniałem. Jak nazywa się, proszę...
Jeśli poprzedni właściciel nie poinformował Cię o tej usterce, to auto nadaje się do zwrotu. Tak wiem, ale jedna rzecz jest taka, że zanim to wykryłem to zeszło sporo czasu i zdążyłem sporo rzeczy wymienić. Zawsze zakładam, że nikt nie sprzeda czegoś całkiem sprawnego i na pewno będzie mniej lub więcej do porobienia, tylko w tym przypadku wyszło jak...
Witam, jest to moj 1 post wiec prosze o wyrozumialosc :D z gory dzieki. dobra do konkretow skoda felicja 1.3 mpi 98r. problem polega na tym ze .... wymianialem w skodzie polos dułgą , po wymianie nadszedł czas na rozruch silnika , ale niestety dźwięku odpalonego silnika nie uslyszałem oprócz tego slychać było "pyknięcie" od strony bezpieczników. natychmiast...
Witam Mam ten samochód od roku i spalił już trzy czujniki temperatury (przełączniki dmuchawy te na chłodnicy). Wymienione: Reduktor gazu, termostat (nie pamiętam czy z czujnikiem ale chyba bez), przełącznik dmuchawy (3 razy), pompa układu chłodzenia. Alternator ma nowy mostek i diody, akumulator też jest nowy, bezpieczniki sprawdzane kolejno przy użyciu...
Przyprowadziłem auto od fachowca. Wymienił regulator napięcia ładowania, ten przy alternatorze (było dużo za niskie napięcie ładowania), zdemontował i oczyścił rozrusznik (styki). Po wymianie w maju aku na nowy, (o czym pisałem) pojechałem do ASO Skody, żeby sprawdzili napięcie ładowania. Po sprawdzeniu powiedzieli, że jest OK. A przecież już przy starym...
Witam, Po wymianie alternatora (z resztą już drugiej), po ok. 2 tygodniach, zaczął się problem z rozrusznikiem (już raz wymieniany- ok. 3 miesięcy temu). Zacznę od początku: Odkąd kupiłem samochód był problem ze stacyjką (nie odbijała w lewo po odpaleniu). Po ok. 8 miesiącach użytkowania samochodu padł rozrusznik, wymieniałem go. Po ok. miesiącu padł...
Witam, Spotkał mnie ostatnio następujący problem: Obrotomierz w mojej Felici 1.9D zaczął skakać trochę mnie to poirytowało ale z uwagi na brak czasu i wiek auta dałem sobie z tym spokój. ostatnio siadł na tych 500 obr/min i spotkała mnie przykra niespodzianka. Wsiadam, odpalam, lampki przygasają i klekot przekaźników. Podmieniłem akumulator auto pięknie...
Witam Mam straszny problem z pompą wtryskową w moim dieslu... Skodzina z 1.9d- miała rozkradziny silnik, stała Pół roku pod drzewkiem schowana ze słońce nie dochodziło, i znikł alternator, rozrusznik i pompa. Kupując ją dostałem cały silnik prawie gratis, wiec przełożyłem pompe, złoozyłem wszystko. i sie jaram, przychodzi czas odpalenia- kreci kreci....
Kiedy coś takiego ma miejsce - pierwszy strzał : sprawdzam czystość klem akumulatora , masy silnika , połączenie aku - rozrusznik - alternator . Drugi strzał : Jeśli wszystko ok , sprawdzam szczotki , stan naładowania akumulatora , gęstość elektrolitu . Naładowany akumulator ma napięcie powyżej 12,6V , a napięcie ładowania ma się zawierać pomiędzy 13,9...
A nie masz kłopotów z zapalniem auta czasem ? Proponuję Ci albo prostym miernikiem zmierzyć napięcie na akumulatorze jak radio się wyłącza bez zapalonego silnika a potem z silnikiem i na światłach, na wolnych obrotach a potem na trochę wyższych obrotach. Te proste pomiary pozwolą nam stwierdzić czy nie masz problemu z alternatorem i ładowaniem akumulatora....
A ja po pięciu latach sprzedałem Astrę. I strasznie się cieszę. Za całokształt - powiedzmy 6/10 pkt. Ale strasznie irytujące ciągłe stuki w zawieszeniu. Komplety brak hamulców na tyle, wiecznie coś tam niedomagało. Tzn . dopiero całkowita wymiana wszystkiego co z hamulcami związane na tylnej osi- jakiś postęp był. Ogólnie ja osobiście Opla już nie polecam....
Odgrzeję temat żeby nie zakładać nowego. Octavia 2. benzyna silnik AQY. Mam problem z niskim napięciem ładowania. Zaczęło się od napięcia 13,3V na zaciskach akumulatora pod obciażeniem. Alternator fabryczny Valeo 030 903 023 J 90A. Wymieniłem dziś regulator napięcia. Nastąpiła lekka poprawa. na zaciskach pod obciążeniem, światła, radio, klima, jest...
Witam, A więc ostatnio postanowiłem zamontować alternator od skody felicii 1.3 w moim traktorze t25. Alternator leżał kilka lat poza tym nie wiem zbyt wiele w jakim stanie był kiedy go zdemontowano ale słyszałem że był sprawny. Od strony mechanicznej poradziłem sobie wymieniłem tylko szajbke na taką która pasuje do mojego paska. No i teraz do rzeczy...
12,6V ładowania - to praktycznie brak ładowania, proszę zmierzyć napięcie bezpośrednio na śrubie alternatora, regulator napięcia decyduje o wartości wyjściowej, może słaba masa na silniku albo długi i za cienki przewód plusowy od aku do alternatora ?
Wymiana szczotek w regulatorach napięcia alternatorów Magneton 55a, montowanych standardowo w samochodach Skoda Felicia 1,3, oraz ewentualna modyfikacja regulatora.
65Ah....? Chyba zartujesz skonczysz go zanim ci sie gwarancja na niego skonczy a pozniej producent jej nie uwzgledni ze wzgledu na nieodpowiednia pojemnosc i niemoznosc naladowania go przez alternator. Ja mam w golfie 36Ah bo taki producent zaleca i nie ma z nim zajmniejszych problemow.
W 1.9d masz opcję tylko z alternatora uzyskać obroty. Wyjście W w 2-pinowej wtyczce.
Witam! Szperałem trochę w Internecie i po różnych forach, niestety nie mogę natrafić na nic sensownego, co mogłoby mi pomóc. Mój problem jest następujący. Potrzebuję ładować baterię akumulatorów 24V (szeregowo połączone 12V). Uprzedzając pytania odpowiadam, że nie mogę przełączyć na równoległe połączenie, gdyż akumulatory mają być ładowane "w locie"....
Rozładowanie akumulatora do cna w ciągu kilku godzin tylko przez autoalarm można raczej między bajki włożyć. Najpierw sprawdź, czy akumulator nie pada sam z siebie, a jeśli nie, to szukaj, co zżera prąd. Zmierz realny pobór prądu przy wyłączonym aucie i jeśli jest znaczny, odłączaj po kolei obwody. Nie zapomnij też odłączyć alternatora. Oprócz tego...
Być może ten na którego podmieniłeś tez ma taka wadę. Jeśli przy zapalonym silniku słyszysz w głośnikach podłączonych pod wzmacniacz świszczenie które nasila sie przy dodawaniu gazu wtedy możesz myśleć o kondensatorze kolo alternatora, może tez to być wina położenia kabli sygnałowych koło prądowych... Być może uszkodzony kabel sygnałowy ??
do klapy spokojnie jakieś 2.5mm starczy aż taka grubośc, liczyłem tzn. pytałem w sklepie elektrycznym, ze 1,0 mm spokojnie wystarczy? 2,5 mm dośc gruby a tam jest 8 przewodów, to nie wiem czy zmieszczą sie w przelotce? do alternatora jakieś 16mm też starczy 16 mm to spawalniczy...tam w Felicii idzie dość cienki to chciałem dac deko grubszy ale nie...
Daj sobie spokój z Magnetonem. Kup Valeo (z Passata B5) lub Boscha i po małych przeróbkach zapominasz o altku w tym aucie. Mialem Felicie 1.3 i po kilku wymianach mostków zdecydowałem się na przeróbkę. Ja kupiłem wspomniany Valeo 90A z Passata - jeśli masz jakieś zdolności techniczne to powienienes dać rade zaadaptować go do Felicii. Tu masz przykładowy...
Posiadam skodę felicie 1.3 mpi 98r. od jakiegoś czasu zaczęło mi się robić zwarcie na przekaźniku nr. 18. przygasały mi od tego światła, przestawał działać nawiew oraz wycieraczki.... zwarcie trwało dłuższy czas a ja nie mogłem i nadal nie mogę znaleźć przyczyny. wymieniłem owy przekaźnik ale to nie pomogło. wina tkwi gdzieś głębiej... po jakimś czasie...
Przy silnikach 1.6 i 1.9 w Felicii byly montowane altki Bosch, a nie Magneton jak w 1.3 to po pierwsze.Takie spadki napiec moze powodowac regulator napiecia: sam mam w mojej Felce 1.3MPI alternator Valeo 90A i na oryginalnym reglerze na zimnym mial ponad 14V, a w miare nagrzewania napiecie spadalo ponizej 14V .Wymiana reglera rozwiazala sprawe chociaz...
Witam wszystkich forumowiczów i użytkowników SKODY. Mam problem z którym sobie elektrycy nie radzą, ale po kolei. Posiadam Skodę Felicie 1.3 MPI (benzyna) rocznik 96. Przez ostatnie lata wszystko było dobrze, standardowe wymiany jak łańcuszek, akumulator itp. Niestety tego lata od maja mam duży problem. W ciepłe dni, upały, po przejechaniu kilkunastu...
Witam ! Mam pytanie padł mi regulator napięcia w alternatorze i chce go naprawić lub ewentualnie wymienić na inny jeśli to możliwe. Oryginalny kosztuje 200zł w związku z tym chciałem się poradzić kogoś czy można zastosować tam coś innego np. regulator napięcia od skody felicji który kosztuje około 30 zł . Wymienił bym sam układ a szczekotrzymacz pozostał...
alternator skoda felicia skoda felicia alternator diody skoda felicia alternator dioda
instrukcja serwisowa ariston iveco schemat instalacji elektrycznej tomtom traffic
webasto instrukcja webasto instrukcja
Novus rejestrator – aktualizacja firmware, brak współpracy z Chrome, Edge, Firefox, HTML5 Skuter 4T 80 drży na postoju i podczas jazdy – nowe opony, przyczyny drgań, diagnoza