Małe diody od wzbudzenia uszkodzone bynajmniej jedna.Tylko miernik tego nie wykrył.
Nie powiedziałem że masz kupić alternator , a w mostku przeważnie uszkodzeniu ulega jedna lub dwie diody więc jeżeli przerasta Cię koszt nowego mostka to wymień poszczególne diody są typowe jak do malucha. P
Diod nie polecam wymieniać jak ktoś nie wprawny. Chyba się to nawet nie opłaca. W tym mostku są diody pastylkowe (taka moja nazwa) które są wprasowywane, chyba że chodzi o diody wzbudzenia . Zbyt dużo roboty a cały mostek nie będzie kosztował więcej niż 45zł. Chyba że ktoś ma drugi uszkodzony mostek to można przełożyć całą część diod plusowych czy...
Witam, Wczoraj gdy zgasiłem silnik zauważyłem, że kontrolka akumulatora cały czas świeci nawet bez kluczyka w stacyjce, Zostawiłem auto na noc. Na drugi dzień akumulator został rozładowany do zera, sprawdziłem pobór prądu, wynosił 3,5A. Odłączyłem kabel plusowy od skrzynki bezpieczników, pobór nadal był więc odłączyłem kabel + od alternatora co pomogło....
Witam po długiej przerwie. Zmieniłem diody na GP30J. Oczywiściie nowe. Sprawdzone miernikiem przed wlutowaniem i po Zero poprawy. Objaw ten sam. Jedyny objaw który zauważyłem to tak jakby alternator słabiej ładował. Przez chwile na diodach (głównych) na najniższej warstwie tych najgłębiej wciśniętych na teście diody miernik pokazywał przebicie. Obecnie...
Witam! Należy rozebrać alternator i sprawdzić diody (koniecznie żarówką!), potem będziemy myśleć dalej. Możliwe także, że masz zużyte szczotkim które słabo dolegają.
Alternator wymieniałem 2 miesiące temu wraz z regulatorem i o ile stary trzymał na początku 14.6V to po włączeniu świateł i nawiewu spadało do 13.2V to obecny jako tako non stop trzyma 13.6V. Gdzie mierzyłeś to napięcie, na akumulatorze czy na alternatorze, jakie napięcie jest na wyjściu z diod wzbudzenia?
Jak będziesz miał alternator na stole to sprawdz prostownik diodowy czy wszysttkie diody są sprawne .
Witam. Też jestem posiadaczem Felicji. Dwa miesiące temu miałem podobny problem jaki opisujesz. Napięcie na akumulatorze wynosiło raz 12,5 o czasami dochodziło do 14,9V. Wymieniłem regulator (w sklepie skody 12zł) ale problem pojawiał się dalej. Rozkręciłem alternator i okazało się że dioda plusowa była tego przyczyną. Wymieniłem ( 7 zł Boscha) i wszystko...
Mam problem, świeci lampka od ładowania akumulatora. Zużyte były szczotki i wymieniłem na nowy regulator. Rozebrałem alternator i sprawdziłem diody. Miernik pokazał, że są sprawne. Napięcie na zacisku+B alternatora wynosi 14,6V przy włączonym silniku. Na zacisku+D napięcie wynosi 12,4V. Przy wyłączonym silniku i załączonych światłach i ogrzewanej szybie...
Witam czy wie może ktoś jakie oznaczenia maja diody w mostku prostowniczym alternatora magneton 55A (Skoda Felicja 1.3 Lxi plus) Mam uszkodzoną jedna diodę ale na tej i pozostałych oznaczenia się zatarły moge odczytac tylko fragment: napisane czerwonymi literami (17 ...) I jeszcze jedno, czy wiecie moze czy mostek prostowniczy i regulator napiecia sa...
Witam Na początek bez bicia przyznaję się że wstawiłem w szereg z regulatorem diodę prostownicza co dało ładowanie na poziomie 14.8V (bez obciążenia) i 14.2 pod obciążeniem. Jeździłem tak cały czasz i nic absolutnie się nie działo. Ostatnio z dnia na dzień natomiast alternator zaczął świszczeć słychać do tak do 1.5k obr bo później silnik zagłusza. Dodatkowym...
Witam wszystkich. Było słabe ładowanie akumulatora. Wymieniłem pasek alternatora (był już zużyty). po napięciu nowego paska ładowanie nadal było słabe tzn. wartości napięcia nie były stałe a skakały z 12,5 na 13,8V i nie chciało być więcej po zwiększeniu obrotów i włączeniu wszystkich odbiorników prądu. Bez włączonych odbiorników, napięcie na akumulatorze...
Witam. Kombinowałem z diodą shottkiego 6A i puściłem za wysokie napięcie,poducha od razu się zapaliła. Podniosło napięcie do 15v i czasem lekko ponad i wymyśliłem że zastosuję potencjometr tylko nie mam pojęcia jakie musi mieć parametry ( Ω,volty czy amperaż ) i czy to może być zwykły czy jakiś wieloobrotowy żeby dało się regulować w miarę precyzyjnie...
Witam chciałbym się dowiedzieć co mam wymieniać w alternatorze ponieważ na wolnych obrotach jest 12.8v a gdy dodam gazu ładuje aż 18.5v i nie wiem czy to wina diody czy regulatora może ktoś już miał taki przypadek pozdrawiam.
Witam jestem posiadaczem Skody Felicii od jakiegos czasu swieci mi sie dioda od ładowania, gdy pracuje na wolnych obrotach ledwo sie rzazy gdy przygazuje zaczyna mocniej swiecic ale nie gasnie, wymieniłem regulator ze szczotkami i dale j to samo sie dzieje, moje pytanie brzmi: gdzy wymienie diody napieciowe w mosku usterka ustanie??
Witam mam problem ze skodą felicją 2001 r jestem pierwszym właścicielem . mianowicie problem zaczą się od pracy silnika jak by w pół - niskie obroty, słabo świecące światła , świecąca się dioda aku lecz objawy te zanikały po pewnym czasie dluższm lub krótszym nie wiem od czego to zależało. Problem zaczą się pewnego poranka co mroz pożadny przyszedł...
Witam, otóż mam pewien bardzo dziwny problem ze skoda felicia 1.3 - problem z akumulatorem lub czymś co pobiera prąd nawet na postoju. autko rok temu po ZŁAMANIU kluczyka(wiem, brawo ja :D ) w stacyjce było u mechanika. Stacyja wymieniona, autoalarm wyciągniety, alternator nowy, kilka drobnych poprawek. Smigało jak rakieta bez zarzutu. Jakos na poczatku...
Witam. Naczytałem sie sporo na forum o wymianie i mozliwych skutkach uszkodzenia diody w alternatorze. Wychodzi na to, ze jest uszkodzona, ale czy moze mi ktos powiedziec jakie modele tych diod tam ida? najlepiej symbole i gdzie mozna je dostac, bo w 2 sklepach powiedzieli, ze tylko sa cale mostki.... a nie chcialbym, rozkrecic alternator i dopiero...
Wymiana szczotek w regulatorach napięcia alternatorów Magneton 55a, montowanych standardowo w samochodach Skoda Felicia 1,3, oraz ewentualna modyfikacja regulatora.
Witam wszystkich! Mam problem z alternatorem jak w temacie w samochodzie Skoda Felicia 1.3. Kontrolka ładowania słabo się świeci. Wiele rzeczy już robiłem. Sprawdzałem diody, przelutowywałem, sprawdzałem stojan i rotor - przebicie do masy i przejścia (również pod 230V). W internecie przeczytałem że można diagnozować na podstawie oscyloskopu stąd też...
kolego memic z tego co napisałeś 30.03 wynika że ładowanie jest zaraz po rozruchu nie będziesz miał 14v wtedy akku żłopie prąd jak smok gdybyś miał amperomierz widziałbyś to na własne oczy.padły ci diody wzbudzenia i prądu na wzbudzeniu wystarczało na wyłączenie kontrolki a na wzbudzenie wirnika (pobór prądu średno 3A)już go nie starczyło.wymieniłeś...
Lepiej kupić używany ale trzeba sprawdzić przy zakupie stan pierścieni ślizgowych (wystarczy wykręcić regulator). Jak będzie wglębienie większe niż 0.7-1mm to będzie niszczyć momentalnie szczotki. a czy te pierscienie w magnetonie sa wymiennne?, ja wlasnie ze wzgledu a stan tych pierscieni (wglebienie na jednym chyba ponad 1mm) musialem odlozyc poczciwego...
Często problem był w śrubie B+ na alternatorze, ona się luzowała i jej łeb nie łączył dobrze z płaszczyzną radiatora diod plusowych.
Dokładnie tak to są diody do alternatora Magneton 70A Skoda Felicia.
Nie podoba mi się, to ładowanie. Sprawny alternator ładuje "dobry" akumulator do 14,3 V, a w Twojej sytuacji jest sporo mniej. Podmień na próbę na sprawny akumulator, aby przekonać się, czy alternator jest sprawny. Jeśli i w tym przypadku będzie się grzał akumulator, to albo alternator do sprawdzenia (może padła któraś z diod) albo akumulator "padaka"....
wiem, że 200 Wat to nie tak dużo ale w dwóch autach już alternatory mi poszły przez ten sprzęt. Poprzednim była skoda felicia i tam naprawiane były diody alternatora. Auto ma już 11 lat a dorzucić to, że cały rok jeździmy na światłach jest kolejnym obciążeniem alternatora pod czas jazdy
oki kabla niebęde rozłaczał do tego pomiaru coś innego wykombunuje a co do kabla alternator-akumulator to raczej jest wpożądku bo jak juz pisałem mieżyłem miernikiem prąd zarówno na akumulatorze jak i na alternatorze i była różnica tylko o 0.1V także kabel raczej dobrze przewodzi prąd a co do diody to tez nie mam przekonania czytając inne posty gdyż...
witam.twój tzw. wykwit na klemach spowodowany jest nieszczelnymi czopami akumulatora.pewnie jest to jakis niefirmowy akumulator merketowy wiec to jest ich wada fabryczna .nic z tym nie zrobisz. filc pomoże w 60 % ale i tak po jakims czasie zaoksyduja klemy.rada: czyscic 1 * w miesiącu uszczelnic słupek akumulatora silikonem i na to filc oraz małozyc...
Pewnie uszkodzony alternator (regulator napięcia, zużyte szczotki, uszkodzona któraś z diod wzbudzenia). A tej spalenizny pod opornikiem nie dało się wyskrobać (oczyścić)?
W Skodach Bosch aż sie nie chce się wierzyć ale w poniedziałek sprawdzę w katalogach "BENDIKS" lub "HC PARTS" czy jakoś tak (bo wiem że starsze roczniki Skody to miały własne mostki SKODY podobne do LUCASA czy ELMOTA). http://obrazki.elektroda.net/39_12286432... a jednak to prawda jest to skan z książki "Skoda Felicia" autorstwa Mario Cedrycha...
To moze tak zadam pytanie: Czy uszkodzenie jednej z diod na mostku prostowniczym, może spowodować mniejsze napiecie wychodzące z alternatora?
zmienić regulator,jak to nie pomoże to sprawdzić narięcie na końcówkach alt.jak jest za niskie pomimo zman regulatora to przeciąć ten biały kabelek od regulatora i wsadzić w szereg diodę 3A
Witam. Ostatnio wysiadł mi alternator Magneton 70A w Felici 1.3MPI (przed liftem). Wymieniłem w nim regulator ale nadal napięcie ładowania na niskich obrotach przy włączonych światłach to 12,4V, bez świateł 14,5V. Ogólnie alternator jest cały pordzewiały (nie mogłem nawet wymienić regulatora) i wątpię żeby jeszcze długo pociągnął. Chciałbym go wymienić...
Witam!! podepnę sie pod temat mam podobny problem z skoda felicia otoz w trakcie jazdy pali mi sie kontrolka ladowania po dodaniu gazu kontrolka swieci jasniej, padaja diody prostownicze w alternatorze, po wymianie nic sie nie zmienia. prad pobierany z alternatora to ponad 30 A czy ktos sie juz z czyms takim spotkal?? co moze byc przyczyna?? z gory...
fela 1,3 ma taki gówniany czeski alternator, rozbierz go , zobacz czy 3 śruby Φ5 które trzymają do kupy prostownik sie nie poluzowały,( one tak lubią bo sie utleniają podkładki izolacyjne) sprawdż diody np miernikiem, stojan i wirnik chociaż przez mocniejszą żarówę, zmień regulator tak na wszelki wypadek (59 złotych) wszystkie oczka masy i plusa...
Witam Mam ten samochód od roku i spalił już trzy czujniki temperatury (przełączniki dmuchawy te na chłodnicy). Wymienione: Reduktor gazu, termostat (nie pamiętam czy z czujnikiem ale chyba bez), przełącznik dmuchawy (3 razy), pompa układu chłodzenia. Alternator ma nowy mostek i diody, akumulator też jest nowy, bezpieczniki sprawdzane kolejno przy użyciu...
Alternatorow sie nie reguluje . Kiedys regulowalo sie mechaniczne regulatory napiecia. W tej chwili zostaly one zastapione elektronicznymi ,ktore sie jedynie wymienia. Jakie napiecie ladowania wykazal pomiar? Przyczyn slabego ladowania moze byc wiele: Zaczynajac od zuzytych szczotek , uszkodzeniu regulatora ,uszkodzeniu diod prostowniczych ,moze tez...
Najprostszy sposób, który spraktykowałem i służył ze 3 lata bez problemów to podpięcie przekaźnika sterującego pod wyjście ładowania z alternatora. Pozycyjne były zasilane z wyjścia na światła mijania , ale przez diodę schotky'ego 10A. W szereg z cewka wpięty był wyłacznik, który umożliwiał odłączączenie całego ustrojstwa np. w czasie napraw samochodu,...
Jak już wcześniej pisałem sprawdził bym poprawność połączenia minusowego bieguna akumulatora ze karoserią jak również ze silnikiem, a to dlatego że problem żarzącej się kontrolki ładowania może ale nie musi być z tym związany a pozostałe wymienione usterki również mogą być spowodowane złym (niepewnym) połączeniem "masy" Żarząca kontrolka może również...
Witam apropos kółka. kolko przełożyłem z starego alternatora bo felicia 1.9D ma kółko 5 rowkowe a większość większych aut grupy VW 6-cio rowkowe. W starym alternatorze kółko było dokręcone b. mocno ledwo go odkręciłem. Teraz nie dokręcałem aż tak mocno ale myślę że nie powinno się obracać. Ciekawostką jest że kółko pasowe ma miejsce na klin ale wałek...
A nie masz kłopotów z zapalniem auta czasem ? Proponuję Ci albo prostym miernikiem zmierzyć napięcie na akumulatorze jak radio się wyłącza bez zapalonego silnika a potem z silnikiem i na światłach, na wolnych obrotach a potem na trochę wyższych obrotach. Te proste pomiary pozwolą nam stwierdzić czy nie masz problemu z alternatorem i ładowaniem akumulatora....
Witam, mam problem z działaniem poniższego układu: http://obrazki.elektroda.pl/1624985000_1... jest to układ regulatora napięcia do Skody Felici. Na etapie tworzenia tego układu natknąłem się na kilka problemów, które mam nadzieje pomożecie mi rozwiązać. Mianowicie: 1. Czy widoczny na schemacie kondensator 4.7nF może być bipolarny? Zauważyłem,...
skoda felicia alternator alternator skoda felicia skoda felicia alternator dioda
fotodioda sprawna pixma eeprom geometria zawiesi
bateria parkside styki bateria hilti
Jak wyjąć przewody z wyłącznika okapu kuchennego? Passat B5 TDI kombi – gaśnie na ciepłym silniku, czujnik G62, przekaźnik 109, diagnostyka VCDS