Proszę wymienić gumowe osłonki świec na szynie cewek zapłonowych.Koszt nowych oryginalnych kilka PLN za sztukę i skończy się strzelanie.
Jaki silnik-na wtrysku pojedynczym czy wielopunktowym? Bo są różnice.
cewka WN
Jeżeli było jeżdżone tylko na PB to możliwe że wtryski się pozapiekały. Wymień filtr paliwa. Zobacz czy pod odłączeniu akumulatora na kilka minut auto nie zacznie lepiej jeździć na PB. Reduktor bym zostawił w spokoju bo przy jego uszkodzeniu na LPG też powinien kiepsko chodzić. Rozumiem że w tym modelu nie ma przewodów zapłonowych bo cewka jest montowana...
Spróbuj jeszcze zmienić świece na nowe. Jeśli nie pomoże, to wtedy na 100% cewka.
cewka , przecież już wszystko wiesz
A ja bym jeszcze cewkę obstawiał
Komputer nic nie pokazał, a w tym samochodzie nie ma kopułki tylko cewka na świecach
Czyli masz poczwórną cewkę , na którym ci pada cylindrze?
Prawdopodobnie masz uszkodzenie w cewkach WN. Podstaw na próbę inne cewki. Pozdrawiam.
to jest 1.3 kat felicja z 2000 roku, ma strasznie niske obroty w granicach 600, może to ta cewka która jest zamiast przewodów??
W skodzie felicji z silnikiem 1.3 mpi z tego co pamiętam to nie ma żadnej listwy a jedynie przerywacz i cewka zapłonowa. Właśnie występuje taka cewka, i to w silniku 1.3 MPI [url=https://anda.auto.pl/cewka-modul-li... masz jej wygląd.
cewka zapłonowa też była wymieniana .
Można zrobić mostek. Trzeba sprawdzić po kolei wszystko, rozrząd, zasilania, impulsy na cewkę i wtrysk.
panowie temat uważam za zamknięty przyczyną była cewka zapłonowa dziękuje za odpowiedzi .
Witam a co to tps i gdzie to jest ,ja mam ten sam problem-wymienilem linkę gazu nic wymieniłem świece i nic wymieniem cewkę na świecach i nic,oczywiście Skoda Felicja 130Pomóżcie
U mnie także cewka dawała iskrę na wszystkie świece, wszystkie wtryski lały, wymieniłem uszczelkę pod głowicą i nic to nie dało. Dopiero, jak zakupiłem nową cewkę, zaczęła chodzić normalnie. 2 miesiące główkowałem, co może być, a wystarczyło wymienić cewkę zapłonową.
możesz wyciągnąć cewke włożyć do niej świece elektrody do masy i zakrecić dokładnie ją obejżyj . jeżeli w zalanym epoksydem miejscu jest wypukłość to cewka spalona . ale zaczołbym od bezpieczników
Uszkodzona była cewka teraz jest ok. Pozdrawiam.
a kolega sprawdził świece bo w mojej świece były winne a na dodatek był to champion cewka mało prawdopodobne ale sprawdź
W zasadzie nie ma większego znaczenia dla separatora sygnału w.cz. od składowej stałej ,jakiej indukcyjności będzie ta cewka.
Witam zaglądnąłem dziś znów do swojej Skody i okazało się że po rozebraniu cewki dwa styki nie miały kontaktu ze sobą. Krótki opis jak to zrobiłem: Należy roznitować cewkę z dwóch nitów i delikatnie wyciągać zwrócić szczególną uwagę na trzy styki od strony wtyczki...u mnie właśnie nie łączyły kiedy auto się nagrzało. Fabrycznie powinny być zgrzane,...
Masz sterownik Simos , cewka podwójna , bez kopułki rozdzielacza zapłonu? Czy sterownik Magneti - Marelli z kopułką rozdzielacza zapłonu?
Skoro slychac stuk tzn cewka włącznika elektromagnetycznego została wysterowana , zanim zaczniesz rozbierać rozrusznik sprawdź czy styki wspomnianego włącznika przekazują zasilanie do rozrusznika. Prawdopodobnie to one są przyczyną problemu . Włącznik można kupić osobno . http://obrazki.elektroda.net/8_127671045...
Witam Kolego Jeżeli w tym silniku masz metalową cewkę przykręcaną do silnika to mogłeś od razu zacząć od sprawdzenia i wymiany cewki .
tam nic nie trzeba bedzie kodowac bo naprawia ci tylko stacyjke a cewka immo przeciez zostanie nie ruszona pozdrawiam
Witam. Jak śmierdzi paliwem to raczej przyczyny szukaj w świecach i kompresji. Możliwe że jest coś z tym modułem zapłonowym w którym jest zatopiona cewka , że się nagrzewa albo coś ??
Też stawiam na cewkę. Nie dawno wymieniałem u taty. Szkoda podobna :)
Przyczyn może być wiele m.in układ zapłonowy , świece , aparat czy cewka WN tego VAG nie wykryje , zasysane lewe powietrze
piotrekwoj1 to co nakladasz na świece To jak już to zespolona CEWKA zapłonowa. Odpowiedz na pytania kolegi Pawła.
To wyłącznik elektromagnetyczny, tak? Czyli cewka, tak? A co się dzieje na zaciskach cewki w momencie jej rozłączania? I co to powoduje?
Skoro tak się uparłś na tą cewkę to śmiało możesz ciąć ale jak już to +12 lub masę.A nie prościej byłoby odciąć pompę paliwal lub +po stacyjce?
Kolego sprawdź sobie masy to po pierwsze później zobacz gdzie ucieka iskra czyli cewka rozdzielacz HALOTRON!!! i czy na świece podaje iskrę. W tych skodach lubiały palić sie cewki. U mnie w golfie wymieniałem 2 krotnie. Napisz co zaobserwowałeś
może być cewka, wtedy będzie przerywać i chodzić na 3 a nawet 2 cylindry, cewka od Felicji 1.3 powinna być taka sama i będzie kosztować z połowę taniej - pojedź na jakiś szrot i spróbuj. PS: jakie świece założył mechanik? mam nadzieje, że nie NGK? jak ngk to najpierw wymień świece... orginalnie są Champion i są to najlepsze świece, które wytrzymują...
A więc tak, pompa paliwa działa, niestety iskry na świecy nie ma (sprawdziłem wsadzając gwoździa i dotykając do masy). Przed chwilą założyłem na chwile pożyczoną cewkę zapłonową, iskra była ale dalej nie odpala.
To może cewka? A nie możesz sprawdzić, czy jest zasilanie na te dwie szprycki, czy są kluczowane, czy jest ciągłość aż do pinu sterownika?
Witam wszystkich,mam problem z moja skoda felicja 1.3 z tym starszym silnikiem gdzie cewka jest kwadratowa jak w golf 3.Otóż gdy jest sucho wszystko jest ok lecz gdy pada samochód po jakimś czasie gaśnie i nie odpala.wymieniłem cewke auto zapalilo do nastepnego deszczu wiec te 2 cewki wysuszyłem i po dniu na kaloryferze działaja. dzisiaj pojechałem...
aktualnie jest podpięte pod 6 pin ECU ale myślałem że trzeba podpiąć pod tą cewkę WN alby było tak jak w schemacie bingo i dopiero przełączyć na 4 cylindry 2 cewki. Czyli to nie robi jakieś różnicy jak jest w programie do bingo 4 cylindry 1 cewka. Jeszcze raz wrzucę nastawy podstawowe przepustnicy Motordiagiem i zobaczymy co Felicja na to.
cewka może zachowywać się inaczej gdy jest zimna a inaczej gdy ciepła. To że silnik jest na wtrysku nie oznacza że przewody wysokiego napięcia są sprawne.
W różnych autach są różne rozwiązania i różne połączenia, czasem jest nawet tak (dwie cewki - wciągająca i podtrzymująca, jedna zasilana szeregowo z rozrusznikiem druga bezpośrednio): http://obrazki.elektroda.pl/1379349000_1... czasem tak (jedna cewka wciągająca, zasilana bezpośrednio): http://obrazki.elektroda.pl/8785738300_1...
Zgadza się. Cienki żółty kabelek przy rozruszniku. Lubi sie tam ułamać. Dość częsta przypadłość w feliciach. A pyrkocze dlatego że ten kabelek zasila cewkę przekaźnika obwodu X, przez który zasilane są międzyinnymi światła.
Witam. Skoda Felicja sterownik bosch jednopunkt poj.1.3 .Wymieniłem cewki z modułem.Sprawdziłem:sterownik podmieniłem,świece,cewkę z modułem,masy,ładowanie i bez zmiany parę minut odpalę i moduł gorący. Proszę o pomoc. Pozdrawiam. Dodano po 20 Jest to samochód z gazem
Kolego lutownica w rękę i popraw styk 50 na cewce rozrusznika i długo dziękuj.
Nie piszesz czy wymieniłeś przewody wysokiego napięcia dlatego proponuję ich wymianę i tej jednej świecy na czwartym cylindrze. Cewka również może być przyczyną i najlepiej ją podmienić od kogoś na próbę bo jak znam życie będzie sporo kosztować
Felicja 1.3 mpi. Instalacja starej generacji Brc tecno. Nie przełącza na gaz, zbiegło się to chyba z niską temperaturą na dworze. Centralko-przełącznik był wymieniany, nie pomogło. Jak już raz załapie to potem przełącza bez problemu. Podejrzewam słaby styk. Tylko nie wiem gdzie go szukać. :) Jeszcze mam jeden pomysł - Podobno napięcie brane jest z cewki...
http://allegro.pl/item1147876441_cewka_z... coś takiego mam
Witaj. Tak jak pisali wcześniej : czujnik Halla lub zespół cewki zapłonowej . Jeśli chcesz kupować nowe "na próbę" to Hall jest zdecydowanie tańszy... powiem tak czujnik hala ma moze ze pół roku a cewka to dawno nie wymieniana ale to się pojawiło po wymiani uszczelki pod głowicą wczesniej nie było takich objawów
W jaki sposób objawia si to szarpanie? silnik pracuje na 3 cylindry? czy jak dodajesz gazu to nierówno pracuje? Rozdzielacz, kopułka, palec w jakim stanie? Proszę mnie poprawić jeśli ktoś mi inne zdanie. W takim razie poprawiam Cie bo w tym aucie nie ma rozdzielacza zapłonu - tu jest jedna cewka która zakłada się jednocześnie na 4 świece. Brak przewodów...
Problem rozwiązany, komputer nie wykazał błędu sondy lambda. Na 2 świecach nie było iskry przez uszkodzoną cewkę zapłonową, paliwo docierało do katalizatora gdzie wybuchało i rozgrzewało go do czerwoności co spowodowało zapalenie się samochodu od spodu.
Witam Mam problem z moją skodą nie mam iskry na świecach sprawdziłem bezpieczniki cewkę podaje prąd kable wysokiego napięcia są nowe a iskry nadal nie ma więc już nie wiem co morze być przyczyną jak się ktoś na tym zna bardzo proszę o pomoc
Skoda Felicja 1.3 z rocznika 1999 Mam to samo brakuję iskry , pisałam już to ,może ktoś jeszcze mi pomoże wszystko nowe wymieniane Czujnik halla nowy, cewka nowa , stacyjka nowa , komputer i immobilajzer nowy z jednego typu . Przy kreceniu rozrusznikiem , do listwy zapłonowej dochgodzi prąd , a nie daje na dwóch pobudzających cewek jestem zielona w...
Dokładnie o to chodzi, w momencie rozruchu cewka przekaźnika dostaje + zamiast masy i wyłącza światła aby odciążyć akumulator. Głupia pierdoła, ale jak jeszcze nie wiedziałem o co chodzi, to zeszło mi dwie godziny zanim wymyśliłem czemu skoda nie ma świateł, a była źle zaciśnięta końcówka przy rozruszniku i przekaźnik nie miał masy z cewki elektromagnesu
Nie mam pojęcia jaki to typ, gdyż kolega dał mi tylko ten otóż cewkomoduł, nie jest to listwa,a pojedyncza cewka, ( z jednym wyjściem na kabel WN do kopułki) a pod nim jest mały modulik, z którego wychodzą 3 piny, o opis tych pinów mi chodzi. zdjęcie identycznego daje w załączniku.
Silnik SPI czy MPI?Ogolnie to odpowiedzialne sa: swiece zaplonowe i ich przerwa (polecam NGK BKR 6ES z przerwa 0.65mm), kable + palec+ kopulka +cewka w przypadku silnika SPI , gumki na cewce w przypadku MPI(na poczatek umyc benzyna , wysuszyc i zapsikac jakims Kontakt Sprayem) i na koniec ew. luzy zaworow do kontroli oraz regulacja instalki .
Mam problem,może uda mi się samemu - o co chodzi ,mechanik wymienił mi linkę gazu,świece i cewkę na świecach i Feluś zacząl szaleć z obrotami,wyskie obroty jak pocisnę gaz i nagle puszczę to trochę spadną ale i tak są wysokie - pomóżcie. Pozdrawiam wszystkich
Ponieważ nie znam silnika, napisałem ogólnie i nadal piszę ogólnie, gdzie należałoby szukać przyczyny. Jeżeli nie ma kabli WN, to przypuszczam, że na każdej świecy jest cewka zapłonowa. Więc spradziłbym czystość samych cewek ich połączeń ze świecą i samych świec. Sprawdziłbym zasilanie modułu zapłonowego - izolację w stosunku do masy, oporności, a właściwie...
W poprzdnim temacie na temat skody Felicji: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic17... pisałem że mam problem z zapaleniem samochodu. Teraz jest problem z pulsowaniem świateł i kontrolki na pulpicie i o ile pytałem dzisiaj brata to zaczęło się to od odłączenia alarmu. Zmostkowałem wówczas wtyk widoczny w poprzednim temacie i odłączyłem wtyk...
No to sobie sam naprawilem .Sygnal do przelaczania brany byl z cewki - teraz spialem z sygnalem obrotomierza i jest ok. Trza bylo w sofcie ustawic obroty bo z obrotki odczyt mial 2 razy wiekszy ( cewka 2 biegunowa wiec sygnal byl co 2), no i przestawic prog przelaczania w centralce - Just Junior to jest ,wiec jest tam podkowka ktora mozemy ow prog przelaczania...
Witam, oddałem auto do mechanika i powiedziałem mu jakie mam objawy: - automatyczne przełączanie na gaz przy odpalaniu na zimnym silniku - ostatnio na gazie mi auto szarpie. Czasem jestem w stanie przejechać 30 km bez szarpania, a czasem szarpie mi co chwile. Niekiedy poszarpie trochę i dalej jade, a czasem się już nie da i muszę przełączyć na benzyne....
Miałem kiedyś taki przypadek w Volvo 440. Problemem była skraplająca się woda w kopułce. Nie wiem skąd się tam brała. Rano czyściłem do sucha i jeździłem cały dzień a następnego rana znowu to samo. Ustąpiło gdy kupiłem nową kopułkę z brązowego bakelitu i uszczelniłem silikonem. Poradziłbym Ci zmierzyć oporność przewodów WN - te z kopułki do świec powinny...
Posiadam inny samochód i miałem inne ale podobne problemy a mianowicie na bęzynie jeździł ok a na gazie bez dawania w pedał też,natomiast przy dawaniu w pedał szarpał strzelał w kolektor,zwiedziłem warsztaty serwis wstawiłem świece serwisowe "BOSCH dwuelektrodowe"i stwierdzono "cewka zapłonowa" ale zrobiłem jeszcze jedne podejście kupiłem świece specjalne...
witam, mam Felicję już 3 latka i nie miałem z nią problemu do listopada zeszłego roku. A mianowicie na zimnym silniku po zapaleniu zaczęło nią rzucać i obroty skakać a chwilami nawet"strzelała" jak by iskry gasły na świecach. więc je wymieniłem i było OK. nie sety na początku stycznia problem powrócił. pojechałem na stacje diagnostyczną na komputer.okazało...
50 - żółty z rozrusznika i czarny z zestawu przekaźników, 30 - czarny z zestawu przekaźników i czerwony z obwodu świateł mijania, 16 - przewód z lampki kontrolnej układu hamulcowego, 15 - czarny z cewki zapłonowej i zestawu przekaźników.
Witam skoda felicja odpala jednorazowo na 2/3 sec po czym gasnie I nie odpala za 2 razem po odpieciu I przypięciu przewodu od cewki zapłonowej odpala znowu na 2/3 sec I tak w koło macieju..
Witam, jest to moj 1 post wiec prosze o wyrozumialosc :D z gory dzieki. dobra do konkretow skoda felicja 1.3 mpi 98r. problem polega na tym ze .... wymianialem w skodzie polos dułgą , po wymianie nadszedł czas na rozruch silnika , ale niestety dźwięku odpalonego silnika nie uslyszałem oprócz tego slychać było "pyknięcie" od strony bezpieczników. natychmiast...
Na postoju też tak się dzieje ? Sprawdź przewody kopułkę i świece. Świece przeczyść i ustaw przerwę na 0,8mm. Przewody na cewce i aparacie.
Moja Felicja miala podobna przypadlosc - gasl na cieplym silniku przy dojazdach. Winne byly cewki. Moze sprawdz cewki - najlatwiej pozyczyc nowe i sie przejechac
Spojrzyj np.na samochodzik BMW serii7. Każda świeca ma swoją cewkę a jest tych świec 6 szt.Cewkami steruje komputer.Pomijając większe koszty takiego rozwiązania posiada ono wiele zalet-brak mechanicznego rozdzielacza zapłonu,mniejsze obciążenie poledyńczej cewki,ponieważ cewki są z reguły montowane bezpośrednio na świecach odpadają długie przewody WN...
Witam mam dziwny problem z skodą felicją 1.6 mianowicie jak jest troszke słabszy akumulator to wtedy kręci a nie odpala,wystarczy na kablach podpiąc drugi aku i pali od szczała,na popych pali z miejscza,przełozyłem nowy aku i wystarczy troche pojezdzić i za jakiś czas będzie kręcił a nie odpali,wystarczy pnąc i złapie,wymieniona cewka,aparat zapłonowy,sprawdzone...
Witam mam skode felicje Lxi 1.3 96 rok, na gazie. Od roku mam dziwny problem otóż co jakis czas pada cewka zapłonowa w felicji obiawami poprzedzającymi jest to ze zaczyna lekko szarpac na gazie i trzeba przełaczyć na beznynę, jednak nieraz jak pozostawiłem na gazie auto na noc to rano choc na benzynie chce zapalic niechce zapalic. Szczególnie jest to...
Witam. Mam problem z w.w. autkiem. Mianowicie raz odpala raz nie. Temperatura otoczenia nie ma znaczenia. Kable zapłonowe wymieniłem a cewkę sprawdziłem i daje iskrę. Pompkę paliwa słychać po przekręceniu stacyjki. Dlatego stawiam na aparat zapłonowy albo czujnik Halla. Tylko powiedzcie mi jak to sprawdzić?
Witam wszystkich, W zeszłym roku w mojej Skodzie Felicji 1.3MPI z instalacją LPG zapaliło się wytłumienie pod maską. To było tak: - samochód pierdnął, - otworzył się zawór ciśnienia coś, ala "grzybek" - poszedł płomień na wytłumienie, - mata zaczeła się palić, - od temperatury stopiło się parę elementów w okolicy plastikowej obudowy silnika Gaz został...
Witam. To jest Skoda Felicja 1.3 MPI z 1999 r.i nie wiem czy tam jest immobilaizer.W kluczyku jest bateria i dioda do podświetlania zamka sprawdzę jeszcze na stacyjce czy jest cewka.Ale gdyby okazałoby się że jednak jest immo i padło /stało to się z dnia na dzień na wieczór było dobrze a rano już żle/ to co zrobić?
Skoda Felicja Kombi 1.3 MPI 1998 Auto od 1999 w rodzinie. Ciągle używany do 2009. Potem trochę rzadziej, aż do wakacji 2016. Wtedy zacząłem je użytkować. Jeżdżę zwykle ok 90-100 km/h, spokojne przyspieszanie z zapasem mocy. W wakacje 2017 auto sprawne. Zapobiegawczo zmienione świece na takie same, model NGK MADE IN FRANCE. Stare pracowały od ponad 7...
Przyczyna banalna, zimny lut na żółtym kabelku przy cewce rozrusznika. Po przelutowaniu problem przestał istnieć. Wszystko działa jak należny. Temat zamykam.
Co to moze byc ? Skoda felicja 1.3 nie odpala a jak juz odpali szczegolnie po dluzszym postoju to potem chodzi i chodzi , postawi sie ja znow np na 10 min i znow nie odpala albo odpali zalezy chyba jak lezy i tak roznie raz tak raz siak. Nie pomaga zamiana kluczykow, pompa paliwowa po przekreceniu kluczykow chodzi i ma ok 12V a podczas krecenia slinikiem...
witam czy ktos wie jak zdiagnozowac moduł zaplonowy (cewki z fajkami) i czujnik polozenia włu korbowego w skodzie felicji? mam wrazenie ze przestawil mi sie zaplon
Hej! Napisz coś więcej -czy ten problem występuje tylko na benzynie czy na gazie jeśli masz LPG -czy tylko na ciepłym silniku lub zimnym?? Najpierw zacznij od podpięcia VAGA może coś pokaże bo tak w ciemno na pierwszym miejscu postawiłbym na czujnik temperatury płynu najprawdopodobniej jest cztero pinowy, potem cewka zapłonowa , czujnik położenia wału,...
Auto z instalacją gazową. Na wolnych obrotach po naciśnięciu gazu zamiast przyśpieszać dusi się. Do niedawna jeszcze strzelało na gazie , ale po wymianie cewki zapłonowej poprawiło się. Usterka ta jest szczególnie dokuczliwa na skrzyżowaniach . Proszę o pomoc !
Inbus 6 do odkrecenia cewki (2 sruby).Klucz do swiec 16 rurka.Swiece polecam NGK BKR6ES V line 28.Przerwe ustawic ok 0.65mm.
Wystąpił problem z rozruchem silnika. Po dłuższym postoju silnik nie uruchamiał się pomimo tego, że rozrusznik kręcił i wszystkie kontrolki świeciły się prawidłowo. Tester pokazał usterkę "01249, 1-N30 zawór/dysza wtryskowa 1 cylinder - przerwa lub zwarcie do masy". Po sprawdzeniu wtryskiwaczy (ok 14,6 oma) i kabli okazało się, że wszystko jest OK....
Cały urok Felci - znam wiele przypadków że "oryginalny" VAG nic nie wykrył a po wymianie tego czy tamtego (głownie hall lub modół cewek, przepustnica zabrudzona) motorek chodzi jak trzeba :). Wymień czujnik, z kołem narazie sie wstrzymaj, jak padnie sprzęgło to sprawdzisz co z nim :)
Po wymianie stacyjki nie kręci rozrusznik. Mimo przekręconej stacyjki w poz. 1 nie działają wycieraczki oraz światła pozycyjne, świecą się jedynie: kontrolka ładowania i ciśnienia oleju. Po przekręceniu stacyjki rozrusznik nie reaguje a na desce zapala się kontrolka z wykrzyknikiem (!). Uszkodzenie się objawiło w czasie jazdy, zgasły kontrolki świateł...
witam wszystkich mam problem ze skoda felicjka mianowicie padl mi rozrusznik wirnik zrobil zwarcie do masy i skopcila sie troche instalacja tzn kabel od elektromagnesu przy rtozruszniku rozebralem instalacje poizolowalem kable zalozylem nowy rozrusznik ikreci ale nie pali doszedlem do wniosku ze cewka padla zalozylem druga i idpalil ale po przejechaniu...
Bo czy ktos pomyslal co bedzie jak jedzie 140 w nocy a tu cos sie dziej z czujnikiem cisnienia czy paskiem od alternatora wtedy ukladzik wylacza swiatelka i robi sie bardzo ciemno a przy tej predkosci UPSSS. Kolego nawet przy 80 i jeszcze nie bylo zupelnie ciemno. Nie zycze tego nikomu. Zadnych przerobek, Golf II (czyli bez przekaznikow) i na kilka...
Witam. Mam skodę Felicję 1.3 mpi 97 rok benzyna+gaz Mój problem wygląda w ten sposób: samochód mi przestał odpalać tak jakby iskry nie miał. sprawdziłem świece i wymieniłem listwę zapłonowa lecz ciągle nic. sprawdziłem prąd na kablach idących do listwy i po przekręceniu stacyjki prąd na jednym z czterech kabli jest tak jak powinien być, sprawdziłem...
cewka skoda felicja cewka zapłonowy skoda felicja skoda felicja cewka zapłonowa
wałka laserowej gwarancja tabliczka znamionowy generator sygnału radiowego
ecotank czyszczenie powietrzna pompa ciepła
Ciągle palące się światła stopu w samochodzie - przyczyny Toshiba 40RL939 - Jak przełączyć z trybu przewodowego na Wi-Fi?