to raczej wymiana zdemontuj i zobacz czy się rozprężają może jedna poszła i jedna prawie daje radę demontaż to chwila a koszt wymiany też niewielki 30-50 zł max
Powinno podejść coś takiego D2HW-EL291H-A515-AQD, blaszkę prawdopodobnie powinno dać się przełożyć.
Wymiana na nową.
Najprosciej jest poprstu porozpinac wszystkie kable w klapie i wywlec wiazke. Mozna tez posukac kostek w bagazniku na lewej sciance samochodu w komoze bagaznika. Pozdrawiam
Trzeba wejść do bagażnika i można otworzyć zwykłym śrubokrętem. Śrubokręt wkłada się w szparę pomiędzy klapą a nadwoziem przy zamku, nie pamiętam tylko z lewej czy z prawej strony i przesuwa się w bok. Jest tam taka dżwigienka którą trzeba przesunąć i zapadka się otwiera. Jeżeli nie działa z centralnego zamka, to prawdopodobnie uszkodzony siłownik (częsty...
Jeśli jesteś pewny ze drugi siłownik jest sprawny, i wszystkie bezpieczniki są całe, szukaj uszkodzenia w okablowaniu. Sprawdź czy siłownik klapy jest poprawnie zasilany.
Ja bym zaglądnął do kabli w gumowej przelotce klapy bagażnika, do tej w drzwiach również
Klapa to osobny problem ,czujniki mają zasilanie i masę z innego punktu. Zacznij od gumowej przelotki klapa-nadwozie
Aby dostać się do switha w zamku musisz: - zdjąć plastik tylnej klapy (jest na zatrzaskach) - odłączać złączkę wiązki elektrycznej przy zamku - wymontuj zamek (3 torxy + zdjęcie cięgna) i zobacza co się dzieje z włącznikiem. - jeżeli nic się nie da zrobić to trzeba kupić nowy zamek - 170zł w ASO
Tutaj masz na forum Skody ;) https://forum.skodaclub.pl/fabia/problem...
Ryglem steruje bordnetz nad nogami kierowcy. Sprzawdzenie tych przewodów to abc . Nic nie zepsujesz ponadto co tam padło ewentualnie.
Witam Mam właśnie podobny problem ze skodą fabią sedan - najpierw mi się blokował i dosyć często nie otwierał bagażnik, a teraz już wcale mi się nie chce otwierać a jak już to uznaję to za cud.... więc mam prośbę: czy mogli byście bardziej opisać ten problem i podać powody tej usterki?? I jaki jest koszt takiej naprawy? Bardzo proszę o pomoc
Dlatego napisałem, że sprawdzenie pod obciążeniem. Ja do sprawdzenia mas użyłbym żarówki H4, bo faktycznie dla większej ilości świateł to 21W może być mało. W favoritce nie było przypadkiem takiego złącza na progu - listwa ze stykami i piny? Od razu się tego pozbyć! Zastąpić przewodami pociągniętymi przez górę klapy.
Link był przykładowy, bo nie lubię takiego dziadowania, jak można zastosować coś dedykowanego. Co nazywasz dziadowaniem? Co Ty lubisz to już Twoja sprawa. Sam mam starą wkrętarkę Hilti... Gratuluję. Masz jeszcze coś ciekawego?
Można dobrać mikrostyk.Nowy zatrzask ok100zł
W VAGach "parametr" ma zazwyczaj 180. Możesz spróbować czy w tym przypadku również.
Wyrwana tapicerka klapy od środka, odłączony zamek, zero poprawy.
Servo klapy mieszającej, zacięta klapa, okablowanie...
Trzeba sobie wybrać sterownik klimatyzacji 08-HVAC, jak już będzie wybrany to na dole powinien być Output Tests-03 jak dobrze kojarzę. I tam w tych testach, kolejno wykonuję się testy klap. Da się tam podejrzeć, czy dana klapa pracuje w pełnym zakresie. Natomiast jak potrzebujesz podejrzeć aktualną pozycję klapy, to trzeba sobie wybrać Meas. Blocks-08....
Zdaję się że 12 ale sprawdzę jutro. Chociaż tam klapa zawsze była elektrycznie sterowana. Tak dokładnie 2012r.
Witam, nie mogę zdiagnozować problemu z klapą, brak kodów usterek, moduł suchy i czysty, wiązka w tylnej klapie cała, założone dwa komplety nowych siłowników w zamienniku, zrobiona adaptacja testerem i raz wszystko działa a raz nie. Jak odepnę siłowniki to błędy się pojawiają. O co chodzi ? Np. klapa się otworzyła po czym próbuje zamknąć z guzika i...
zablokował się zamek klapy bagażnika .
Odłącz wtyczkę z regulatora napięcia na próbę, sprawdź przelotki klapy bagażnika, światła osłon przeciwsłonecznych.
Co do klimy klasyka czyli uszkodzony potencjomter w siłowniku klapy temperatury (V68) . Jak każdy potencjometr wyciera się i klima nie wie w jakiej pozycji jest klapa i losowo daje na max zimne lub ciepłe. Poradników i filmów jest wiele. Niestety dostęp słaby ale da się wymienić. Sam potencjometr ciężko dostać raczej cały siłownik klapy.
Witam Czy zna ktoś sposób na zakodowanie pilota oraz przycisku w kabinie do podnoszenia i opuszczania klapy bagażnika w Skoda superb II 2010r Wymieniony został moduł. Klapa podnosi sie i opuszcza tylko przy uzyciu przycisku na klapie. Przycisk na pilocie oraz w kabinie tylko odblokowuje zamek lecz nie uruchamia siłownników.
Sprawdź przewody w gumowej przelotce pomiędzy nadwoziem a klapą .
To schemat od 97 do 2000 jakis. A co nie pasuje?
Witaj. Wyjmij sobie radio i zobacz na linke która idzie od tego pokrętła do klapy nagrzewnicy
A jak otworzysz drzwi kierowcy?
Chodzi ci czy kompem próbowałem otworzyć klapę ?
Jeśli działa prawa strona to raczej to nie bezpiecznik. Może być uszkodzony silnik sterujący klapą albo sama klapa. Podłącz sprzęt, powinno wyrzucić jakiś błąd.
Chyba będzie podobnie jak w Octavii, wszystkie te elementy plastykowe są na "wcisk", to znaczy odpowiedne występy w plastykach wchodzą w gniazda. Na początku trzeba zdemontować dolną część, póżniej pozostałe, inaczej się nie da bo plastyki zachodzą na siebie. Tą dolną część należy zaczynać podważać od dołu. Moim zdaniem kamerę cofania lepiej zamontować...
Wymontowanie i sprawdzenie omomierzem czy płynnie sygnał pozycji zmienia się od ok 0,5 V do 4,5 V przy zasilaniu 5V. Tam jest podkówka/potencjometr liniowa przeważnie około 5 kohm (4,7 kohm). Dzięki niej sterownik wie w jakiej pozycji jest klapa (sygnał jest konwertowany na wartość 0-255). Do prawidłowego działania musi zmieniać się liniowo bez skoków...
Dioda mruga na wszystkich trzech przyciskach. Działa otwieranie i zamykanie drzwi , nie działa tylko klapa. Jak sprawdzić w komforcie czy vag widzi sygnał z pilota?
No pewnie tylko trochę słabsze wez
Ale to jak będzie zepsuty mikrostyk od zamka drzwi kierowcy to drzwi od tylnych za kierowcą też nie będzie działać oświetlenie? I to też jest odpowiedzialne za otwieranie klapy bagażnika?
Chyba przez ponad 30minut z zamknietą klapą i zamkniętym autem (nie wiem czy klapa ma jakiś wpływ ale wtedy jest w 100% pewny pomiar).
Zupełnie inne samochody. Klapa w OCT I (VIN 1U...) w całym okresie produkcji jest jednakowa (od 1997 do 2010 w modelach Tour) OCT II (VIN 1Z...) od 2004 jeden wariant, po lifcie po 2008 drugi wariant.
Tak na zatrzaskach i nie szlaufik, jak już to szlauch bo to po śląsku, a powinno być wężyk bo forum jest ogólnopolskie.
Opisz szczegółowo usterkę. Co już sprawdziłeś, wyeliminowałeś, zdiagnozowałeś, ... Otwieranie bagażnika w Fabii, wyglądało tak: https://obrazki.elektroda.pl/1758613100_... Jeżeli masz przycisk na tapicerce drzwi kierowcy, to do sprawdzenia CAŁA wiązka elektryczna od przycisku po siłownik w klapie bagażnika.
Kolego masz przerwany przewód na przejściu kabina klapa.
do klapy spokojnie jakieś 2.5mm starczy do alternatora jakieś 16mm też starczy
ja miałem poprzerywane kable w harmonijce nie tylko od klapy .
Któredy biegnie fizycznie wiazka przewodow od Bordnetza do tylnej klapy?
Co mi na szybko przychodzi do głowy to : - klapa gaszenia - egr - zapchany wydech
Sprawdź po pierwsze czy w raz z obracającym się kołem kręci się łeb śruby M6 - łączy ona "kwadratową wytłoczkę" z wałem sprężarki. Przed zdemontowaniem sprężarki trzeba sprawdzić ciśnienia jakie są po włączeniu klimy = może sprężarka jest ok a coś z klapami....
Przełącznik do światła bagażnika jest w zamku tylnej klapy.
Na złomie czy alegro wiązka klapy np z kombika (często tylko wiązka i szyba się nadaje bo klapę zjadła rdza) to jakieś 50 PLN.
Mój problem jest taki, że kontrolka nie zapala się w ogóle To nie klapa ;)
ta wiązka generalnie łamie się przy wejściu w słupek, mniej przy wejściu w klapę
Nie ma co sie zastanawiac masz choinke;p spr kabelki w weżyku idącym do klapy...
Moc rezystora może być 0.25W proponuję wpinać się w okolice modułu komfortu kable 13 i 7 (biało-niebieski i niebiesko-czarny) Gdzie szukać podłączenia do kierunków oraz jak rozwiązałeś problem klapy bagażnika?
Do głowy przychodzi mi złamanie przewodów w na połączeniu nadwozie/klapa tylna
Gdzie znajduje się silnik nastawczy klapy dławienia V71 01274 Jest to usterka odczytana w serwisie skody. Skoda Octavia 1,9tdi z 1999 proszę o pomoc
Spróbuj rurką tekalan lub grubą żyłka do kosy. Wiązka sie rusza przecież w klapie . Trzeba macać.
Witam , mam problem z zamkiem centralnym od klapy bagażnika w skodzie octavie , mianowicie moje pytanie brzmi jakie napięcie powinien dostać siłownik zamka aby wszystko działało poprawnie, sprawdzałem u siebie i jest to skok napięcia na ok 0.5s ~~7V, jest to wystarczalnie duże napięcie aby pobudzić taki siłownik do życia czy będzie to winna czegoś innego,...
A nie masz czasem zaciętej klapy gaszącej??
Auto posiada centralny zamek otwierany kluczykiem(nie na pilota). Zawsze tak było, że gdy zamek jest zamknięty nie można było otworzyć klapy bagażnika. Natomiast gdy otwarty dało się(jest z tyłu specjalny uchwyto-przycisk "klikający") Czasami jednak się to blokowało i musiałem po wyjściu z samochodu jeszcze raz zamykać i otwierać auto, żeby bagażnik...
witam. jak w temacie, centralny zamek ani kluczyk nie otwiera bagaznika. nie slychac zadnego "chrupniecia"podczas przekrecania kluczyka. w czym moze byc problem? z gory dzieki
Nastawnik klapy ciepło-zimno.
albo spalil sie bezpiecznik albo kable sie przerwaly na łącznie klapa-samochod
Gdyby był tam prąd to żarówka by świeciła - masz tam napięcie, zapewne chodzi Ci o plusa. Masę podaje styk w zamku bagażnika. Pisałem wcześniej o kontrolce - nic nie odpisałeś. Możesz mieć uszkodzony zamek lub przewody w przelotce pomiędzy karoseria a klapą bagażnika.
nie! listwa przebiega od początki szyby przedniej i kończy się na początku klapy tylnej.
Sprawdzał kolega stan przepustnicy? Możliwe, że w wyniku powstałego tam nagar, klapa przepustnica zawiesza się w danej pozycji.
W zamku klapy, kontrolka zgaśnie jak naprawisz czujnik.
Wygląda na to że w przepustnicy coś się dzieje z czujnikiem położenia - to dwa potencjometry. Te wartości nie odpowiadają ECU. Trzeba by zobaczyć w blokach pomiarowych co widzi ECU w przypadku uchylenia przepustnicy. Pewnie przez nie idzie zrobić adaptacji. Co dom wycieraczek to patrzałeś na czujnik w zamku klapy?
Tak na szybko to wielo zawór. steruje mn. pracą turbiny, egr, klapy gaszącej.
A nie gaśnie po jakimś czasie od zamknięcia klapy ? Nie naciskając pilota?
I zamek klapy silnika też musi być oszukany, że jest zamknięty.
Jak w temacie skoda superb 2008 nie otwiera bagażnika . Potrzebuję schematu klapy a dokładnie zamka . Dochodzą tam 4 przewody . Klapa nie otwiera się z przycisku w klapie ani z pilota . Pozdrawiam .
Ale ze klapa się będzie tylko rozbrajać czy jak?
a jeszcze takie pytanie: czy ten silnik obsługuje klape która zmienia źródło z kąd dmuchawa bierze powietrze? tzn czy z zewnatrz czy z wewątrz? Tak, (V71) to silniczek klapy recyrkulacji powietrza.
Mikro wyłącznik w zamku tylnej klapy do wymiany.
Wymiana sterownika komfortu.
Sprawdz przewody z klapy gaszacej do sterownika
Nie działa mi wycieraczka tylna w skodzie Oktawia spryskiwacz szyby tylnej klapy działa.Gdzie szukać bł ędów Pozdrawiam
Witam. Proszę o pomoc. W mojej Skodzie Roomster 1.2 tsi, kiedy włączam światła mijania, samochód otwiera (odblokowuje) mi klapę bagażnika. Co się dzieje???? Jakieś przepięcie? Zestaw wskaźników wskazuje mi, że mam otwartą klapę. Proszę o pomoc. Andrzej
Przepraszam najmocniej zile podałem wartości w Amperach chodzi o 0,35A i 0,2A, wszystkie bezpieczniki/obwody sprawdzone ,klapa zablokowana,czasowo też odczekałem.
Strzelaj przewody zgodnie ze schematem c ECU do przepustnicy.
pompa paliwa chodzi niezależnie od regulacji wentylacją a wracając do tematu to prawdopodobnie słychać pracę siłownika klapy wewnętrznego obiegu
Trzeba zrobić diagnostykę vcds Dokładnie tak jak kolega pisze, a zazwyczaj siada silniczek klapy ciepło-zimno.
wiązka od silniczka aż do przejścia z klapy do wnętrza samochodu również jest okej. Jeżeli wierzyć temu opisowi, to autor sprawdził. To napięcie to nie miernikiem, tylko podłącz żarówkę, bo czasami miernikiem napięcie jest, a jak się podłączy obciążenie, to już nie ma... Stawiam na ułamany przewód w zgiętkce przy klapie...
Sprawdź oscyloskopem sygnał na pierwszy wtryskiwacz. Problem jest pewnie z układem paliwowym albo doprowadzaniem powietrza na ten cylinder. Tam chyba są klapy w kolektorze?
Uszkodzeniu uległ silniczek sterujący klapą od ciepłego powietrza.
W pierwszym kroku sugeruję sprawdzić uszczelki.
No ok przyczyny mogą być różne tylko bardziej mnie interesuje jak się dostać do tej klapy...trzeba wszystko wyciągać i demontować czy można się do niej dobrać jakimś sposobem???
Model modułu haka, następnie samochód jest z którego roku? Klapę bagażnika centralny zamyka? Coś się wcześniej działo?
Odłącz czujnik od tylnej klapy i zobacz.
1-sza sprawa prowdopodobnie komputer w samochodzie wpisał sobie błęda pasowałoby go podłączyć do komputera i to wykasować oprogramowanie do vw skoda jest popularne i z tym niema problemu 2-ga sprawa prawdopodobnie jeżeli jest fabryczny c.z to powinno ryglować klapę sprawdz może siłownik jest uszkodzony
sprawdzałeś tą klapę od gaszenia jest na przewodzie dolotowym
Sprawdź silniczek jeśli działa to sprawdź napięcie na kablu bo nieraz przerywają się na wejściu do klapy z w górnej części
Gdzie jest czujnik otwarcia drzwi bagażnika? Jednoczesne niegasnące podświetlenie bagażnika i sygnał otwartych drzwi wskazuje mi na właśnie ten czujnik Odpowiadam - znajduje się w zamku klapy bagażnika. Sprawdź, czy masz całe przewody pomiędzy klapą a karoserią.
Witam, chciałem dopytać autorów czy mieli problem typu niedziałająca dmuchawa i 2 błędy w klimatroniku o numerach 2C6 i 4F9, prawdopodobnie 2C6 - Defrost flap motor - silniczek klapy chłodzenia, 4F9 - Air turbine motor - silnik nawiewu.
Tak wiem, że blokada nie działa na zewnętrzną klamkę tylko na wewnętrzną. Ale nie mogę otworzyć ani z zewnątrz ani od wewnątrz. Poza tym przycisk jest cały czas wciśnięty, jak otwieram drzwi kluczykiem to on ani drgnie. A jak próbowałem otworzyć klamką wewnętrzną i przytrzymać przycisk to nie dało rady go utrzymać, bo ciągnęło go do środka. Pozostałe...
Do wczoraj działało wszystko, łącznie z klapą bagażnika. Rozbierałem boczek w drzwiach lewych przednich i po złożeniu nagle przestało działać.
Ddiagnostyka komputerowa to pomoc dla dobrego mechanika a nie środek do zastąpienia dobrego mechanika gorszym lecz tańszym. Święte słowa. Tylko że nie wielu się do tej zasady stosuje :/ A co do "wpadek": Skoda Felicia ma wadę "tylnej klapy"; wszystkie egzemplarze na to chorują. Chodzi o rdzewienie. Złe zamocowanie listwy-spojlera na górnej krawędzi...
Sprawa zamknięta - wysiadły... kable między klapą a budą :D . Problem naprawiony.
Może sterownik silnika, może złącze w okolicy lewego zawiasu klapy? Różnie było.
Czujnik zamiennik, hak brak. Zdjąłem osłonę na klapie bagażnika, nie zauważyłem przetarć. Czy można sprawdzić jakoś dokładniej tę wiązkę w klapie?
Myślę że oringi na pompowtryskach są do wymiany.Sprawdź też czy klapa gasząca się nie przycina w pozycji zamkniętej.
klapa skoda klapa skoda superb klapa gasić skoda
wymiana żarówki punto uszczelka podgrzewacza pasek rozrząd citroen
dzwony koscielne dzwony koscielne
Skoda Fabia 1.2 2003 - Czy miała klimatyzację? Marantz UD5005 - Jak usunąć komunikat "tray lock"?