Wymiana na nową.
Jest to klapa gasząca i pracuje w momencie zgaszenia silnika.Zamyka się i po zgaszeniu silnika powinna się otworzyć.
A nie masz czasem zaciętej klapy gaszącej??
Tak na szybko to wielo zawór. steruje mn. pracą turbiny, egr, klapy gaszącej.
Co mi na szybko przychodzi do głowy to : - klapa gaszenia - egr - zapchany wydech
Witam posiadam Superb-a drugiej generacji mam problem z elektryczną klapę po wciśnięciu przycisku klapa się otwiera ale tylko trochę i resztę muszę ręcznie. A jak chce zamknąć przyciskam guzik i klapa trochę się ruszy a resztę ręcznie i słychać silniczek klapa jak ręcznie ją zamykam lub otwieram to taki opór stawia i strasznie głośno się otwiera wie...
Nie mogę zamknąć klapki wlewu paliwa, bolec z zamkiem centralnym wychodzi, ale jest jeszcze jeden który jest cały czas wysunięty i to on nie pozwala zamknąć klapki. Czy ktoś miał taki problem i wie co jest przyczyną?
sprawdzałeś tą klapę od gaszenia jest na przewodzie dolotowym
czy moze za jakies kilka kilometrow komputer zastopuje mi slinik.Moje auto to Skoda Octavia 2006 Tour 1.9 tdi na pompowtryskiwaczach. I na koniec jakie sa ogolnie opinie o tym silniku-czy ten jest ok czy moze te starsze byly lepsze?Bardzo prosze o pomoc to nie komputer zastopuje Ci silnik tylko przekaźnik sterujący klapą gaszącą jeśli zacznie ją zamykać...
Strzelaj przewody zgodnie ze schematem c ECU do przepustnicy.
To wada fabryczna tych klap gaszących, mgiełka oleju z turbiny i z odmy gromadzi się akurat tam gdzie mieszka silniczek, przekładnia, potencjometr i reszta elektroniki w tym podzespole. Obecność oleju nie oznacza uszkodzenia turbosprężarki, po prostu "ten typ tak ma"
Kolego a bezpieczniki przejrzałeś Klapa gasząca nowa założona czy używka Patrzyłeś czy działa
koledzy czujnik gaszenia switła tylnej klapy znjduje sie w centrum zamka klapy ,a najczesciejszym problemem nie gaszenia switła jest zbyt duże odkręceniae gumowych odbojów pod trzymujących klapę tych gum wokół klapy
Myślę że oringi na pompowtryskach są do wymiany.Sprawdź też czy klapa gasząca się nie przycina w pozycji zamkniętej.
A sprawdziłeś czy klapa gasząca się zamyka w trakcie gaszenia silnika na 3 sekundy ? Jeśli z jakichś powodów się nie zamyka to owszem telepnie nieprzyjemnie ale tylko silnikiem a nie całą budą. W każdym razie przyczyny braku działania klapy gaszącej mogą być dwie : 1. Elektryczna : - spalona cewka elektrozaworu N239 (sprawna powinna mieć rezystancję...
Znając życie chodzi o klapę gaszącą Ja bym ją rozebrał i wymył z oleju potencjometr
Osiem godzin to tyle czasu że można zdiagnozować wszystko.Np na początek plak.Potem np.egr,klapa gasząca, sygnały z czujników wału i wałka,parametry jak i ciśnienie paliwa.
"Zainteresuj się" klapą gaszącą (przepustnicą)... klapa jest używana nie tylko do gaszenia silnika, ale również podczas hamowania silnikiem. Jeśli się wtedy zablokuje to efekt jest taki jak opisujesz. [youtube]https://www.youtube.com/watch?v...
Jeśli zatem pozostajesz przy turbo WG to musisz wymienić : 1. sterownik silnika na przypisany do silnika AGR (polecam jeden z nowszych aby obsługiwał klapę gaszącą - załatwiając sobie taki pilnuj by nie był wymontowany z początkowych roczników np. Audi A3 z silnikiem AGR). 2. Elektrozawór N75 sterujący ciśnieniem (nie podciśnieniem), który można zastosować...
Zdarza się, że klapa gasząca zacina się mechanicznie, powodem jest nagar w dolocie, odłącz na próbę wężyk od siłownika klapy i go zaślep, silnik powinien pracować normalnie, mieć moc, jedynie przy gaszeniu będzie wyczuwalne szarpnięcie Tu masz rozrysowany schemat podciśnień [url=https://workshop-manuals.com/skoda/...
poluzuj szczypcami metalową klamrę zaciskową na wężu powietrza doładowanego wchodzącego na obudowę zaworu EGR przed kolektorem ssącym i ją przesuń a następnie ściągnij ten wąż z obudowy EGR i popatrz w jakiej pozycji jest klapa gasząca - ta okrągła metalowa przesłona wewnątrz obudowy EGR - ma być ustawiona poziomo czyli otwarta, jeśli będzie przymknięta...
Nie mam pilota. wcale to nie gaśnie a mechanizm zamka działa tak, że jak się zamek zamknie (trzaśnięcie klapą) to on nie wyłącza mikrotyku tam jest taka klapka co naciska na mikrostyk. Dopiero jak się zamknie kluczem z centralnego zamka to światło się gasi albo jak zamek się ręcznie domknie(są na nim dwie pozycje zamykania) Gdzie jest moduł komfortu...
W dieslach nie ma przepustnicy a klapa gasząca. Są klapki zawirowywacza. . Jak to w Dieslach nie ma przepustnicy skoro jest przykłady: VW https://allegro.pl/oferta/przepustnica-0...
z całą pewnością problem leży w elektronicznie sterowanej klapie gaszącej, przy zwykłej - sterowanej podciśnieniowo - silnik nie przechodzi w stan pracy awaryjnej a już z całą pewnością nie wywala jej błędu sterownik - fabryka miała udoskonalić konstrukcję a tu stało się wręcz przeciwnie - stały problem jest z tymi serwomotorami tych klap.
Na wolnych obrotach powinno być podciśnienie. U ciebie problemem może być jeszcze złe działająca przepustnica/klapą gasząca. W pewnych przypadkach przymyka się zmniejszając tym samym ciśnienie w kolektorze dolotowym tak aby spaliny mogły być zassane do dolotu bez tego przy małych do średnich obciążeniach silnika układ EGR nie może działać prawidłowo.
Na razie szukam rozwiązania pozostałych problemów. Sytuacja się trochę zmieniła. Obecnie odpala po 2-3 sekundach kręcenia rozrusznika a klapa gaszenia przestała działać. Nie działa ani przy pracy silnika ani przy gaszeniu, a błędy są cały czas te same i pojawiają się od razu po skasowaniu i silnik cały czas w trybie awaryjnym Powodem zmiany sytuacji...
Szkoda, że nie napisałeś na jaki kolor kopci ale wygląda na to, że chyba elektrozawór N239 dostaje zwarcia i przymyka klapę gaszącą. Nie napisałeś czy zawór EGR wymieniłeś na nowy czy na jakiś używany a jeśli na używany to pewnie zasyfiony wewnątrz bo w przypadku zwarcia na N239 silnik (przy czystym EGR) by zwyczajnie gasł. Jeśli nie gaśnie a dławi...
Nie będę się już rozwodził co do przeznaczenia zaworu EGR - ogólnie służy on tylko dla ochrony środowiska, jego montaż w silniku jest podyktowany ciągle rosnącymi normami czystości spalin a jego zadanie to powtórne wpuszczenie części gazów wydechowych do dolotu celem ich ponownego przepalenia by wyeliminować ze spalin szkodliwe dla środowiska tlenki...
Też tak myślałem że to EGR, Tylko że popatrzcie gdzie jest EGR, wedlug mnie już w kolektorze pomiędzy silnikiem a klapą gaszącą tak? Filtr powietrza -> przepływomierz -> turbina -> intercooler -> klapa gasząca -> (tego nie jestem pewny - EGR) -> silnik. Czy tak jest w 1.9tdi? Byłem w aucie teraz i auto nie odpala jak jest podłączony wąż odmy (numer...
Nie daj nikomu grzebać w nastawniku dopóki sterownik nie zanotuje żadnego związanego z nim błędu, jeśli jedziesz na diagnostykę to weź ze sobą pendrive'a i niech gościu Ci zgra wszystkie logi statyczne oraz dynamiczne - "jeśli wie o co chodzi", ponadto niech zwróci uwagę na pracę klapy gaszącej wewnątrz obudowy zaworu EGR i niech wykona test elementów...
Hej, mam problem polegający na rozładowywaniu akumulatora na postoju w Skoda Octavia II 2004. zmierzony pobór prądu na klemie + akumulatora to ok 0,70A skaczące co chwilę na 0.90A. Co do diagnostyki komputerowej w silniku są tylko dwa błędy - klapy gaszącej i jeszcze jakiegoś czujnika. Reszta modułów wygląda, że brak błędów: bordnetz, gateway, radio,...
Witam , mam problem z moim Autem , Skoda Octavia 2002 rok po Lifcie 1.9 TDI , kod silnika AGR . Gdy go odpalam strasznie trzęsie autem , gdy gaszę mniej trzęsie lecz słychać głośne walnięcie ''czegoś'' , to może po kolei , wymieniałem w tym aucie sprzęgło koło zamachowe + dwumas , od razu przy tym poduszka skrzyni biegów , uszczelniacze itd, ciągle...
Jerzy mechanik -jak byś sobie zdał sprawę z głupoty jaką napisałes to byś się rozpłakał. Nie ma tam żadnego czujnika grzania świec on ma wyraźne problemy z zasilaniem EDC, co słusznie nadmienił Paweł wawa. Nawiasem mówiąc jeżeli silnik kręci jak szalony i nie odpala to sprawdził bym czy nie jest zablokowana klapa gaszenia silnika; bo to szalone kręcenie...
Witam temat dyskusji dotyczy tak jak w tytule podcisnienia wakuometr wskazał od pomy vacum 0.8bara i na akumulatorze podcisnienia też (czarna kulą nad alternatorem ) lecz na Egr z chlodniczka , Turbine , egr przy klapie gaszenia pomiar wykazał 0 nic null. Zakupiłem 2 uzywany akumulator ponieważ stary był klejony oraz 2 zawór elektro magnetyczny aby...
Witam. Chciałem zapytać czy wśród osób modyfikujących mapy jest osoba która ogarnia temat bloków odpowiedzialnych za komunikację z innymi sterownikami w samochodzie? Już tłumaczę o co mi chodzi... Posiadam samochód z 1998r AFN ,miałem orginalny sterownik 038906018. Jak wiadomo sterownik był z pamięciami które można programować tylko w programatorze....
Witam , zwracam się z pytaniem i prośbą o pomoc w zdiagnozowaniu usterki która wystąpiła w mojej skodziance rocznik 2003. Ogólnie samochód zawsze był niezawodny, odpalał od strzała nawet przy dużych mrozach aż tu wczoraj wieczorem podczas jazdy i przy zmianie z 4ki na piątkę silnik nagle zszedł z obrotów i zgasł niereagując na pedał gazu. Odpalić już...
Witam. Przeszukałem wszystko co mogłem na necie ale nic nie znalazłem tzn nie znalazłem rozwiązania. Mój problem polega na tym że skoda octavia 1.9 tdi z 2000r 110 km kopci na biało i nierówno pracuje jak by jeden cylinder nie działał. Podczas jazdy silnik sam dostał obrotów i zapaliła się kontrolka od ładowania a potem zgasł silnik. Po odpaleniu zaczął...
Panowie odświeżam temat, walczę już z tym szarpaniem sporo czasu nie doszedłem co to. A problem nie ustąpił ani się nie nasila choć liczyłem że coś w końcu się uwali i będzie jasne. Co sprawdziłem do tej pory: Komp: -Brak błędów -logi OK (na dynamicznych nic nie widać bo pedał max i jest wszystko OK) -pompki na kompie OK Reszta: -podciśnienia OK -układ...
klapa gasić klapa gasić silnik siłownik klapa gasić
500gb seagate barracuda integra restarty elektrozawór przewód paliwo
pilot bramy zasięg zasilacz pulsar
TCL 283N20 PWM IC Equivalent: OB2268, AU501, NCP1200A, FAN7602, Pinout and Replacement Guide Volvo XC70 – lokalizacja wzmacniacza radia, Premium Sound, High Performance, MOST