Te silniki generalnie długo osiągają temperaturę i np bez obciążenia temperatura lubi nawet spadać. Tez tak miałem i pomogla wymiana termostatu ale nadal długo osiąga temperaturę. U mnie problem z porannym odpalaniem wynikał z uszczelnienia pompowtryskow. Po wymianie oringow jak reka odjal. A co jakis czas rano nie odpalal i trzeba bylo bardzo dlugo...
Witam trzeba sprwdzić poziom płynu chłodniczego jeżeli jest w normie to czujnik temperatury do wymiany
A jakie są temperatury zewnętrzne?
U mnie silnik się grzał klima nie działała był padnięty bezpiecznik w komorze silnika . Jeśli na włączonym silniku załączysz klimę to oba wentylatory mają zadziałać natychmiast. Mnie przypaliło gniazdo bezpiecznika. Wcześniej przyczyną kłopotów był czujnik temperatury i wskaźnik świrował.Klima padła później wraz z szaleństwem wskaźnika temperatury....
Prawdopodobnie czujnik temperatury zewnętrznej podłączony jest bezpośrednio do zegarów. Choć może być również tak, że jest podłączony do panelu sterowania klimatyzacji. Zanim zaczniesz "grzebać" głębiej, rozbierając przy tym pół samochodu, spróbuj zrobić to o czym pisałem wcześniej. W WV JETTA 2008 wyjęcie zegarów na około 5 minut rozwiązało problem.
Może mieć wpływ.
Problemem jest sam czujnik lub jego połączenie... Umiejscowiony za kratkami halogenów lub chłodnicą...
Czujnik temperatury silnika, czujnik położenia wału
Jak zachowuje się kontrolka temperatury silnika, kiedy wymieniałeś termostat.
Zasilanie jest z bezpiecznika nr 4, w skrzynce, z boku deski.
Podmiana termostatu nie ma sensu. W tym silniku temperatura pracy dochodzi do 115stopni. Koledzy ze wschodu temat opanowali: https://www.drive2.ru/l/4509916332409493... Wystarczy zamienić dwa piny w kostce od pokrętła temperatury by po ustawieniu w pozycji "zimno" termostat otwierał się przy 95 stopniach
sprawdzałeś na kompie jaką temperaturę pokazują czujniki temperatury?
Powinien być czujnik w zderzaku i czujnik na podszybiu. Żaden z tych czujników nie ma wpływu na świece. Świecami steruje czujnik temperatury cieczy chłodzącej.
A przed wymiana pompy tez byly trudnosci z uruchomieniem? Co do swiec ,na zimnym silniku wyjmij wtyczke z czujnika temperatury i spruboj zapalic
Proponuje sprawdzić bezpiecznik A/C na akumulatorze.Klimatyzacja nie uruchomi się w temperaturze niższej niz 5 stopni.
potrzebuje znalesc czujnik temperatury wody w skoda octavia 1,9 TDI kolo czego lezy? wszelkie informacje beda pomocne
W grzałce sondy jest.
Witam, czy pojawił się również błąd czujnika temperatury płynu chłodniczego? Być może on jest przyczyną. Pozdrawiam
Z tym, że to na zdjęciu to nie czujnik temperatury a czujnik cząstek.
W czujniku temperatury silnika jest problem cały czas. Przy odpięciu sterownik przyjmuje właśnie temperaturę zastępczą w okolicach 20 stopni. Wypadało by się dokształcić, jak już ma się fejsik.
Tak,uszkodzony czujnik albo okablowanie
http://obrazki.elektroda.pl/4252610400_1... zdejmij wtyczkę to będzie zielony , koszt około 40 zł.
Rzeczywiście mogłem dokładniejsze dane o pojeździe podać. Chodzi mi o benzynę, po wymianie termostatu wieje zimne powietrze. Wymienię chyba czujnik, mały koszt a zawsze nowy element w aucie. Chodziło mi o ciepłe. Czy jest cały czas czy z przerwami (wtedy kiedy wskaźnik pokazuje niską temp.). Można podpiąć woltomierz i sprawdzać. Jeśli jest gorący nadmuch...
Temat ogarnięty połowicznie żaden z czujników, były podmieniane.Zrobiony rezystor do obniżania temperatury silnika.
Dobrze by bylo odczytac parametry. Co pokazuje czujnik roznicy cisnien, temperatury przed i za dpf, ile ma sadzy w sobie itp. Jezeli jest wszystko ok, wypalic go testerem.
Pytanie skąd wziąć "spowrót"?
Sprawdził bym na komputerze diagnostycznym jaką temp silnika na zimnym, widzi komputer samochodu. Jeśli czujnik nie pokazuje poprawnie, dawka rozruchowa może być za mała. Jak odepniesz na zapalonym silniku na zimnym, czujnik temperatury to obroty silnika się zmieniają?
Witaj. Mam ten sam problem ze swoją skodą octavia 2014r 2.0tdi 150km. Czasami nic sie nie dzieje, normalnie jest temperatura ok 90st. A czasami przy spokojnej jeździe potrafi wskoczyć na 130st. Co może być tego powodem? Nie pokazuje żadnego błędu Pomocnicze pompy wody działają normlanie. Termostat? Czujnik? Główna pompa wody?
Wygląda to na uszkodzony czujnik parownika (sterownik tak steruje wydajnością sprezarki by utrzymywać jego temperaturę na poziomie 5 C) lub zawór sprężarki. Zaczyna chłodzić schodzi do odpowiedniej temperatury i z jakiegoś powodu ma problem z ponownym załączaniem.
Pewnie siada uszczelka pod głowicą. a co do pompy wody to kiedy zmieniałeś rozrząd z tą właśnie pompą? mozna jeszcze sprawdzić chłodnice czy nie zamulona?
Mam pytanie odnośnie temperatury silnika wymieniłem termostat i czujnik temperatury silnika a wskazówka od temperatury cała czas wskazuje 50 stopni
Przyczyn może być dużo, a większość już wymieniłeś. Sprawdź szczelność dolotu, a potem sprawdź dane jakie sterownik otrzymuje z czujników. Trzeba sprawdzić przepływomierz oraz sondy przed i za jak pracują. Temperatura silnika czasy wtrysków, otwarcie przepustnicy,
Witam Odłączyłem go a mimo to wentylatory pracują. Pewnie dla tego, że nie jest to bezpiecznik od wentylatorów. Możesz rozpiąć wtyczkę w okolicy wentylatorów, jeśli już musisz je odłączy. Oczywiście w mieście (w korku) może być problem ze zbyt dużą temperaturą.
Czujnik temperatury do sprawdzenia.
A sciągnałeś wtyczkę z czujnika temperatury .?
Czy włącza się wentylator chłodnicy i przy jakiej temperaturze cieczy chłodzącej? Czy otwiera się termostat?
dodatkowo czujnik temperatury płynu chłodzącego Zobacz co pokazuje pod komputerem zanim podmienisz. -na wskazówkę nie patrz bo to zupełnie inne czujniki.
Czujniki ciśnienia sprawne?
17056 - Obwód pradowy swiecy zarowej cylindra 2 Czyli spalona świeca żarowy czy uwalony sterownik. Tego jeszcze nie ruszyłem i chciałbym wiedzieć od czego zacząć. Sprawdź świece,sterwonik,okablowanie.
Skoda octavia 1 1u2 1.9 tdi
12 km dziennie, czyli podejrzewam, że 6 do pracy i 6 po pracy. Na 90% silnik nie dogrzany, zwłaszcza przy obecnych temperaturach na zewnątrz.
Możesz trochę zmniejszyć (jeśli jest takie w całym zakresie obrotów). Znajdź miejsce na klucz imbus i kręć. Obserwuj w programie w programie w którą stronę się zmienia. Jeśli maleje to dobrze. Jeśli rośnie - kręcisz w drugą stronę. Operację tę oczywiście wykonujesz na odpalonym silniku pracującym na LPG. Temperaturę przełączania na LPG zmniejsz. 30...
zacznij od sprawdzenia statyczne kata wtrysku i czujnika temperatury ...
No właśnie warto go ruszać? skoro nabiera temperaturę poprawnie i trzyma? A jak to sprawdzić np? Czy problemem jest czujnik? auto pali jak nówka czy zimny czy ciepły i żadnych problemów takich typowych z temperaturą.
Miałem taki przypadek i winny był sterownik. Nie sterował właśnie turbiną , a za to cały czas egr. Błędy miałem sporadyczne z turbiny ,egru, pedału gazu i temperatury powietrza których nie można było skasować. I nie regulował wyprzedzeniem zapłonu.
kruciec tylny głowicy /nad skrzynią biegów/ z wyjściem na nagrzewnię. Jak się nie mylę 4 piny
Paliwowy jest tylko jeden
Witam. W aucie Skoda Octavia I 1.9 TDI 110 KM mam nierówną prace silnika, głownie gdy już złapie temperaturę pracy, wtedy zaczyna się poszarpywanie i nierówna praca silnika na biegu jałowym, gdy zwiększę obroty do około 1 tys. to chodzi równo. Dzięki z góry za wszelkie sugestie.
Grzanie świec żarowych sterowane jest z czujnika temperatury. Sprawdź go...
Albo zamulona nagrzewnica, albo nie działa klapka sterowania temperaturą nawiewu.
Witam Panowie mozecie mi powiedzieć czy czujnik temperatury zewnętrznej ten kolo lewego koła za zderzakiem co pokazuje temp zewnętrzną w liczniku odpowiada równiez za nie włączanie klimatyzacji manualnej ponizej +5 stopni bo w zimę klimy nie włączę a w lato chodzi cały czas?? ajęsli nie ten to jaki czujnik i gdzie jest?? Pozdrawiam
może tam jest licznik motometr,a one jak się zaczynają psuć to reagują na temperaturę
Przy prawidłowo działającym czujniku temperatury (temp. na zewnątrz powyżej +9) kontrolka świec ma się zapalić na około 1s. W twoim przypadku masz albo uszkodzony czujnik albo wiązka gdzieś nie styka. Komputer widzi niską temperaturę i zwiększa dawkę rozruchową. Po usunięciu uszkodzenia sprawdź kąt wtrysku.
To jest przełącznik termiczny a nie czujnik. Czujnik jest termistorem a z przełącznika żaden sygnał do sterownika nie idzie. Jak już to jest to czujnik do Octavii 1. https://obrazki.elektroda.pl/7934877900_... Słabe zdjecie ale powinno Ci wystarczyć.
AGR nawet z miauczącym rozrusznikiem z reguły odpala przy dodatnich temperaturach.
Jak sugeruje kolega Leonov- diagnostyka do przeprowadzenia. W jakiej kondycji masz akumulator oraz rozrusznik. Może masz nieszczelność w układzie paliwowym lub uszkodzony czujnik temperatury silnika.
odepnij kostkę od czujnika temperatury czujnik masz w obudowie plastikowej która jest przymocowana do głowicy ,po odpięciu sprawdź temperaturę
mam taki sam problem w skodzie octavii AKL temperatura w VAG pokazuje różne idiotyzmy bo raz -40 a raz no 200 przy czym to 200 w miarę chłodzenia silnika spada ładnie. wiązka prześwietlona -przejście jest, zwarcia nie ma - tak wygląda na awarię może w ECU Stefan możesz się podzielić twoim doświadczeniem? mozę już naprawiłeś auto - sporo czasu minęło..
Ok, dzięki za info.
Co sprawdziłeś?
Na akumulatorze są trzy zielone bezpieczniki o których wspominał Ireneo, juz je sprawdziłeś ale teraz sprawdź czy za nimi na trzech czerwonych kablach jest prąd. Sprawa druga, pisałeś, że silnik łapie temperaturę, chyba lepiej zająć się tym problemem niż naprawiać klimę.
Jedz na komputer i zobacz co Ci wyjdzie może czujnik temperatury wody.
Po nocnym postoju podłącz Vag'a i sprawdź temperaturę jaką widzi ECU, powinna być zbliżona do temperatury otoczenia.
Dzięki za radę... Czekam na wizytę u kolejnego... Co do mydlin, kupiłem "psikacz" i nic, a śmierdzi nadal. Stąd moje pytanie o reduktor, elektrozawór i temperatury
Skoda Octavia 1,9 TDI Po zapaleniu auta, świece podgrzewania temperatury powietrza w silniku dalej grzeją pulsacyjnie i nie wyłączają się. Silnik jest ciepły, a świece żarowe dalej grzeją pulsacyjnie. Jaka może być przyczyna?
Gdzie on się znajduje? na chłodnicy z przodu go nie znalazłem :/ Chodzi mi o czujnik temperatury zewnętrznej.
Jak występuje to pikanie to na panelu od gazu migają jakieś led-y? Tak miga jedna A co to za instalacja? Czy auto normalnie się przełącza na gaz jak złapie temperaturę? Jeden migający led to prawdopodobnie oczekiwanie na właściwą temperaturę przełączenia. Jesteś w stanie namierzyć skąd dobiega to pikanie?
Czujnik temperatury cieczy chłodzącej lub jego przewody. Ale raczej czujnik przy niskich temperaturach pokazuje -40 C.
Ten silnik odpala bez problemu, nawet gdy wszystkie świece są niesprawne. Mam na myśli temperatury powyżej 0 stopni.
Ponieważ jest inny wlot powietrza z przodu, ja bynajmniej nie spotkałem się z autem, w którym jest stała temperatura bez rozróżnienia na zima czy lato. (Czy to opel astra czy audi a3, skoda octavia, citroen berlingo). Jedyne co to możesz kupić osłonę zimową na przód zderzaka ponieważ są takie uznane przez producentów. Wszystko jest sprawne w Twoim autku...
Aby weliminować temperature otoczenia wypnij wtyczkę od czujnika temperatury. Jeśli to nie pomoże sprawdz bezpiecznik i przekaźnik
Czujnik temperatury lub Sterownik wentylatorów na lewej podłuznicy zwarty . Termostat niee .
a może być tak że już uległ awari nowy termostat i z tego jest awaria bo już dwa razy było to wymieniane i teraz jest nowe albo już uległo to awarii i tak samo zauważyłem że temperatura nie dochodzi idealnie do 90 stopnie tylko tak minimalnie jest przed tą temperaturą
Sprawdź czujnik temperatury , zainstalowany jest na przewodach płynu chłodniczego z nagrzewnicy .
Sprawdź w liczniku w blokach pomiarowych jaką temperaturę pokazuje czujnik temperatury silnika. Obstawiam uszkodzony czujnik.
nie dochodzi do nich prąd bo temperatura jest wyższa niż 5*C a powyżej tej temperatury sterownik silnika nie podaje zasilania na świece żarowe, nie szukaj na siłę problemu, którego nie ma.
lukasz12345678910 , dzięki za odpowiedź. Tak to lewa górna "puszka" patrząc gdy kolektor jest w pozycji normalnej. Pierwsza warstwa to był klej typu Kropelka, Superglue, a druga to klej dwuskładnikowy Distal, na całość położę jeszcze czarny silikon wysokotemperaturowy. Mam nadzieję, że te kleje wytrzymają temperatury.
Witam, mam problem. Pacjent Skoda Octavia 2. gen. polift, silnik stary (BXE) umarł i założony jest ARL. Auto odpala przy pomocy plaka i później ładnie chodzi. Nabierze trochę temperatury, zejdzie do 900 obrotów i momentalnie gaśnie. Podłączyłem do komputera i pokazuje błąd czujnika rozrządu, a wszystkie czujniki są nowe założone. Za pomoc z góry dzięki.
Może czujnik temperatury. Pewnie masz 4-pinowy czyli 2w1.
Skoda Octavia po chwili pracy na wolnych obrotach załącza się wentylator na pierwszym biegu. Temperatura płyny nie przekracza nawet 30 stopni. W sterowniku błąd: 17699 - Coolant Temp Sensor at Radiator Outlet (G83): Signal too Large właściciel twierdzi że wszystkie czujniki już podmieniane. Ktoś ma jakieś sugestie
Jest jakieś wspólne zasilanie przepustnicy , EGR-a, przepływomierza i czujnika temperatury na wyjściu chłodnicy ?
Pewnie masz połamane przewody przy czujniki temperatury i stąd te objawy.
Stare 1,9 tdi ciezko bylo nagrzac, tymbardziej jak padl termostat w pozycji otwarty. Najpierw nagrzej auto podczas jazdy, potem badaj weze nagrzewnicy i chlodnicy, sprawdz czy dziala silniczek nastawczy temperatury nawiewu wewnatrz.
bylem u mechanika to na kompie nie wychodziły żadne błędy chodzi o błędy zapisane w kompie gazowym. Niestety nie jestem obecnie podać tych wszystkich danych Ale moc silnika/ilość cylindrów i kolor wtryskiwaczy gazowych (Keihin - kolor kropki na wtryskiwaczu? Czy objawy jakie opisałem mogą się wiązać np. z zapowietrzeniem układu chłodzenia - reduktora?...
A czujnik temperatury sprawdzony?
Co do tej pory zostało sprawdzone? Diagnostyka była? Obroty rozrusznika jakie są? Do jakiej wartości spada napięcie akumulatora podczas kręcenia? Jakie temperatury widzi sterownik silnika?
Czujnik temperatury zaznaczony jest numerem 7 na zalaczonym schemacie. http://obrazki.elektroda.net/13_11625931...
Trzeba zacząć od sprawdzenia czujników temperatury (cieczy i zewn) najłatwiej testerem diagnostycznym
kolego polecam allegro max 80zł i masz sondę są też tańsze wymiana banalna a co do przyczyny to u mnie by najmniej zajeździłem przez brak katalizatora to prawidłowego działania sondy jest potrzebna określona temperatura
Witam Na początek napisze że nie jest to problem, tylko dostałem na praktykach w serwisie pytanie na które musze odpowiedzieć... Otóż, chodzi o to co jest powodem tego że kabel sygnałowy od czujnika temparatury gazu (żółty chyba) jest czarny w środku (w izolacji)? masa jest ok, czujnik przewodzi przez to za małe napięcie i gaz za późno lub wogóle się...
Trzeba przeprogramować sterownik LPG tak aby później przełączał na gaz i przy wyższych obrotach.
to co wypiołeś to czujnik temperatury a nie termostat tylko co ty wymieniłęś?
Witam. Niestety w mojej skodzie niedziała klapka sterowania temperaturą nawiewu i nie wiem jak do niej się dostać. Prosiłbym o podesłanie jakiegos schematu. Z góry dziękuję.
A na zgaszonym się też sama. Uruchamiaja? Nie na zgaszonym jest ok. Jak się załonczy wentylator w czasie jazdy zgaszę auto i odpalę spowrotem to problem na jakiś czas ustaje. Dodano po 9 Jakby chodziły na zgaszonym to byłby uwalony czujnik temperatury załączający wentylatory. Nie miałeś przypadku, że po zgaszeniu silnika wentylatory jeszcze chwilę...
Witam Myślę, że to nie sonda lambda. Przede wszystkim, należy sprawdzić czujnik temperatury silnika, ale to nie ma nic wspólnego z gazem. Może na zimnym pokazywać za wysoką temperaturę, i nie załącza się ssanie. Dławienie na zimnym silniku przy sekwencji gazu jest dość typowe. Powodem moga być źle dobrane dysze wtryskiwaczy gazowych. Najprościej to...
Odpowiadając na to, co pisaliście, to akumulator był zmieniony 2 razy, u elektryków byłem 2, ponoć najlepsi w mieście i robili kombinacje z bezpiecznikami, z rozłączniem, z zamkiem, lampkami itd. Ale zauważyłem dzisiaj, że jak zgaszę samochód, to zegary obrotomierza, paliwa i temperatury się zatrzymują tam, gdzie były podczas gdy auto było odpalone....
do wymiany jest czujnik zasysanego powietrza i temperatury znajduje sie na chlodnicy powietrza wymien go i po problemie!!!!!
A ile masz paliwa w zbiorniku? Przy każdym jego stanie występują te objawy? Czujnik temperatury silnika sobie (profilaktycznie) sprawdziłeś?
Jak w temacie problem z samochodem na cieplym silniku ciezko pali na zimnym ok .Samochod po wymianie rozrzadu ,oraz czujnika temperatury. Prosze o pomoc
czujni sprawny Jaką temperaturę widzi jak jest zimny?
skoda octavia czujnik temperatury czujnik temperatury skoda octavia temperatury octavia
sharp 40le830 sterownik lm339 pralka mastercook moduł schemat
toshiba 37av501p honda android
Excel VBA otwieranie folderu - instrukcje i przykłady Różnica między motor voltage a rated voltage w silnikach elektrycznych