Idziesz dobrą drogą, kabelki ugniły. Rozwiń wiązkę. Jeśli to ten silnik co myślę, to wiązka gnije w części, która idzie od silnika w dół na podłużnice z prawej strony jak stoisz przodem do samochodu. Miałem wielokrotnie ten problem z vw i skodą ,nie działały różne czujniki zależnie co zgniło. Pamiętam jeszcze, że po drodze było takie okrągłe złącze...
Wystarczy przegrać pamięć eeprom. Najłatwiej zrobić to po BDM.
Zmierz ciśnienie na poszczególnych cylindrach, po wykręceniu świecy Ciśnienie książkowe wyjdzie, bo olej uszczelnia pierścienie. Moim zdaniem silnik do wymiany albo kapitalnego remontu, i raczej "pałowany" był, solidne przegrzanie daje taki efekt i wymiana pierścieni nic nie da, kiedy masz owal na cylindrach. W misce szlam, silnik może być już przytarty,...
Jedna reparaturka to 280zł za naprawdę dobrą jakościowo i jakieś 3-4 dni roboty. Powiedziała, że były robione wymiany serwisowe + 2 lata temu rozrząd, sprzęgło-dwumas-turbo nieruszane i nie było problemów. Po drugiej stronie na progu brak rudej. Wymiana silnika była bez papierów.
Cześć, moim autem jest Skoda Octavia 1.6mpi z 2006 r, niski przebieg 220tyś od nowości w jednych rękach. Auto mało użytkowane od 3 lat. Od roku pojawił się problem z odpalaniem (długi kręci) i ok miesiąc temu doszedł problem z brakiem mocy na benzynie (LPG OK) przez pierwsze 2-3 minuty jazdy. Po odpaleniu i dodaniu gazu nie wkręca się na obroty lub...
W kwestii pojazdu: Skoda Octavia 1.6 BSE kombi, rok produkcji 2011 po liftowa, instalacja LPG LandiRenzo. Jestem 2 właścicielem, wcześniej auto należało to floty. Podsumowanie krótkie: - instalacja LPG - wyłączona, ponieważ jest do wymiany, auto jeździ na benzynie. - nie świeci się check, ani nie ma błędów na silniku, - po skasowaniu wyżej opisywanych...
Witam. nie wiadomo co i gdzie się zapaliło I tak jest wesoło :D w komorze spalania? i ma ich aż cztery :D Co do tego silnika VAG-owskiego co piszecie że co poniektórzy demontują nawet kolektor. Odpowiedni klucz i odpowiednie -dedykowane- szczypce do zdejmowania fajek i wyciągania ewentualnie świec. I cała operacja (tylko wymiana świec) niecałe 20 minut...
Witam, mam problem z usterkę w moim samochodzie. Skoda Octavia II 2 2007r. Silnik 1,6 MPI 102KM kod silnika BSE Po włączeniu silnika, czasem nie od razu falują obroty z przedziału 600 do 1400 więc dość mocno oraz po chwilowej jeździe zapala się kontrolka ESP (chyba jakiś tryb awaryjny ale aż tak się nie znam) i dodatkowo często jak się zatrzymam potrafi...
Skoda Octavia 2.0 140 koni Gaśnice podczas jazdy, po odłączeniu akumulatora odpala i jeździ tydzień, dwa i gaśnie, i ponownie odłączam akumulator i jedzie dalej. Bywa i tak, że tego samego dnia zgaśnie ze trzy razy. Podłączamy pod komputer, brak błędów. Udało się podłączyć kontroler, akurat jak zgasła, przypadkiem niedaleko mechanika. Komputer pokazał...
To zacznijmy raz jeszcze . Zainteresowała mnie Skoda Octavia 1.9 TDI 90KM znaleziona przy przydrożnym warsztacie w miejscowości Zamość. Oględziny auta zaczęły się od ogólnego sprawdzenia wizualnego pojazdu oraz prośby o odpalenie pojazdu. Początkowo nie chciała odpalać z racji starego zużytego akumulatora. Po wymianie akumulatora na drugi odpaliła...
Czy auto kopci rano... nie ma znaczenia czy rano czy na rozgrzanym jak ie przegazuje to na czarno potrafi przykopcić. Wymiana odmy ( przewód odmy, filtr na pokrywie zaworów , oddzielacz oleju ) nic nie pomogło. Olej cały czas trafia do dolotu. Dodano po 2 Płukanie silnika , wymiana odmy ( przewód odmy, filtr na pokrywie zaworów, oddzielacz oleju) nic...
Stare vagi nigdy nie hamowały i nie skręcały, także trudno poprawiać coś czego nie ma. I hamowały i skręcały. Zaczyna się shitstorm, na temat niedrogich, popularnych aut, które nagle nie mają osiągów trakcyjnych jak kitcary, czy bolidy F1. Kompletny set węglowych hamulców, z dedykowanymi zaciskami Brembo, kosztuje tyle co dobry samochód. Nie da się...
Witam . Mechanik powiedział mi że mam błąd sterownika silnika , objawy sam wchodzi w obroty po odpaleniu później faluja itd , przepustnica czyszczona egr też dlatego pojechałem pod kompa z tym i wyszło sterownik , czy jeśli kupię taki sam model numer itd I identyczne parametry auta to rozwiąże problem?
Cześć, Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu błędu usterki START-STOP, co najprawdopodobniej skutkuje zapaleniem kontrolki świec żarowych oraz CHECK engine. System wewnętrzny samochodu nie pokazuje żadnego błędu po wyłączeniu systemu START-STOP. - Pacjentem jest Skoda Octavia 3 active 1,6 TDi z 2016 roku. Opis sytuacji: Podczas jazdy na dłuższej trasie zaczęła...
Potrzebujesz zmienić na 6 biegowa bo tak chcesz czy zmniejszyć obroty przy wyższej prędkości na ostatnim przełożeniu? Jeżeli zmniejszyć obroty to trochę wysiłku na Internecie jest kilka udanych opisów z cenami i nr części posiadaczy akurat z forum skoda octavia ta sama skrzynia i zmiany właśnie ostatniego przełożeni ze skrzynii od silnika 1.9 tdi.
Witam, przymierzam się do wymiany wałka rozrządu w Octavii 2 silnik 1.9 tdi, 105 km, kod silnika BJB. Krótkie pytanie - czy wałek składany jest z dużym kołem zębatym pływająco czy jest może na klinie ?
Witam, w dniu wczorajszym po uruchomieniu silnika wyskoczyła mi lawina błędów oświetlenia i rzeczywiście gdy zatrzymaniu i wyjściu z auta połowa oświetlenia nie działała. Zacząłem sprawdzać żarówki, żadna nie była przepalona. Zaczalem wymieniać bezpieczniki, które i tak nie były przepalone. Kilka razy i odpalałem i gasiłem auto i po którymś razie wszystko...
Witam Skoda Octavia 2 2005 r. 1.9 tdi. Problem zaczął się latem kiedy jadąc przez las uderzyłem przodem w piaskową drogę od tamtego czasu samochód raz na 10 uruchomień silnika nie pali. Problem występuje przeważnie gdy nie jest odpalany przez dłuższy czas zwykle następnego dnia. Kolejny niepokojący objaw to silnik nie osiąga 90 stopni. Co roku wymieniałem...
Korekty wtryskow 1. -1.08 2. -1.24 3. -1.12 4. 2.14 Dzis moj mechanik stwierdzil ze uszkodzona jest dzwigienka na 4 wtrysku Przed wymiana wtrysku korekta na 4 byla 2.60
Coś kojarzę ze tam tak jest ze mały jest od klimy i duży może włączyć się wtedy jak by mały nie dawał rady a większy jest od chłodzenia silnika
Cewka wn-tutaj leży problem.Jeżeli ją zdemontujesz (parę śrubek trzeba rozkręcić, w tym pompę powietrza wtórnego) i spojrzysz na cewkę zauważysz pewnie mikropęknięcia na obudowie.Taką sytuacje miałem w tym silniku i dopiero wymiana cewki pomogła.
Witam mam oto takie dwa błędy pierwszy dotyczy sondy lambda 1651- sonda lambda rząd 1, czujnik 1 wadliwe działanie obwodu P0130_ mam pytanie czy sonda do wymiany oraz czy to sonda przed katalizatorem drugi natomiast to 17700- przerwa w obwodzie termostatu chłodzenia silnika sterowanego czujnikiem ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym (F265)...
Witam, mam pytanie czy wg Was koszt usługi wymiany oleju skrzyni biegów 5 w Skodzie Octavii mk1 2,0/115 za 120 pln to nie jest trochę przesada? Wymiana oleju w silniku w moich stronach to ok 70 zł, to aż 50 zł więcej kosztowała by wymiana oleju w skrzyni? Do tego przecież też się podnosi auto, jeden płyn spuszcza, drugi wlewa... prawie 50% drożej....
Znalazłem historie napraw poprzedniego użytkownika. 60 000 KM temu była zalecana wymiana kół faz rozrządu (z tego co mi wiadomo nie zrobiono tego), natomiast 5 000 KM później był czyszczony zawór zmiennych faz rozrządu. Po weekendzie będzie sprawdzany stan rozrządu oraz zaworu...
Udało się naprawić, wymiana skrzynki bezpieczników pod maską bo była zalana wodą po przez mycie silnika i naprawa instalacji za podstawa akumulatora.
z uwagi na zużywające się części to tak bo jeśli mało jeździsz to czas powoduje zużycie się elementów a inną sprawą jest robienie małych tras ale w korach gdzie kilometry się zbyt nie podnoszą ale czas pracy silnika owszem dlatego przewidziane są limity kilometrów zamienne na lata
Jeśli korba jest wykrzywiona to jest duża szansa, że wał też się lekko wykrzywił i stracił wyważenie, a wtedy i tak bardziej opłacalna jest wymiana silnika...
Do tego silnika firma Contitech ma 2 rodzaje paska rozrządu. Jeden zwykły i jeden wzmacniany ( CT 946 i CT 1044). Ten drugi wymiana spokojnie co 90 tyś km. Wymień na taki i spokój. Ja osobiście bym wymieniał całość i spał spokojnie, bo w przypadku awarii - zerwania naprawa bardzo kosztowna , a w przypadku tak starego auta nie opłacalna.
Witam problem migające lampki czerwonej ciśnienia oleju Skoda octavia combi 2009 r 1.8 tsi przebieg 140000tys Jest po generalnym remoncie silnika spowodowany oczywistym problemem nadmiernego poboru oleju. samochód sprowadzony z zagranicy i jest już po remoncie silnika na krasnobrodzka racing i składany w warszawie, honowanie cylindrów, rowki na moich...
Ale ja jestem zainteresowana rozwiązaniem problemu. Mam podobny problem. Skoda Octavia I silnik 1.6 101KM benz + gaz sekwencyjny rocznik 1999. Gaz założony w 2009roku. Auto posiadam około miesiąca. Prawie wszystkie naprawy przeprowadziłam. Początkowo w aucie falowały obroty (od 700 do 1200 obr/min). Czasami po odpaleniu silnika obroty wskakiwały odrazu...
Wg. instrukcji ciśnienie min. 2 bar przy 2000 obr.,maksymalnie wrasta do 7 bar. Według mnie w tym silniku jest tradycyjna pompa oleju ,zobacz czy nie została uszczelka ze starego filtra oleju. W tych silnika zastosowano GEROTOROWĄ pompę oleju. Najpierw poczytaj a potem pisz, bo wprowadzasz w błąd.
Rozumiem. Wiem, że i tak bywa. Po prostu zamówię cewkę i wymienię. To nie jest jakiś kosmiczny koszt a jeśli chodzi o kable to i tak powinienem to dawno zrobić. Cóż, jeśli długo się jeździ bezawaryjnie to z czasem wydaje się, że tak będzie zawsze. W skodzie muszę i tak zrobić kilka zaległych prac. Czeka mnie czyszczenie przepustnicy, wymiana a raczej...
Witam mam takie pytanie a propo zmiany silinka w Octavi I Chcialbym sie dowiedziec czy jest mozliwosc przelozenia silnika od Octavi II (1Z) bez wiekszych komplikacji wiążących sie z wymiana skrzyni itp Dziekuje z gory za pomoc[syntax=text][/syntax]
Witam! Auto: Skoda Octavia 2 FL kombi Rok: 2010 Silnik 1.6 MPI 102 KM Od jakiegoś czasu, a w sumie to już minęło pół roku coś mi stuka przy bardziej zrywnym ruszaniu do przodu jak i do tyłu, na skręconych i wyprostowanych kołach. Byłem w grudniu na szarpakach bo myślałem, że to przegub. Diagnosta nic nie znalazł. Pojeździliśmy razem i w sumie on nic...
Witam. Posiadam Skodę Octavię 1.9 tdi oznaczenie silnika to asv 110 km. Problem wygląda następująco. Przy ok. 2500-3000 tys. obrotów silnik dławi się i zaczyna strasznie kopcić po delikatnym odpuszczeniu gazu i ponownym go dodaniu wkręca się na wyższe obroty i jest ok. Wymieniłem już chyba wszystko co jest możliwe i nadal jest to samo. To co zrobiłem:...
Poza tym mechanika to nie tylko wymiana silnika na inny, to już jest ostateczność. Policz sobie np. Amortyzarory, akumulator, opony, parę gumek w zawieszeniu, klocki hamulcowe i co Ci wyjdzie? Duzo więcej niż blacharka za 1500, tyle że z rdzą można jeździć, a bez hamulców i na slikach nie bardzo. Pozdr
Witam wszystkich i wielkie dzieki z gora za pomoc. Mam skode po wymianie pompy paliwa zaczolem miec problemy z odpalaniem na cieplym silniku czujnik wymienilem i nadal ma ten sam problem. sadza po roku produkcji to pewnie masz na mysli pompe wtryskowa ... czy wymiana byla na nowa ? jaki kod silnika ?
Tak ten sposób sprawdzenia dwumasy akurat znam. Jeszcze podczas gaszenia auta, czy nie ma stuków. Zastanawia mnie jeszcze ta łapa silnika by ja dokładnie sprawdzić, jak uniosę silnik to sprawdze śruby mocujące, są one na kleju czy nie puściły czasem, delikatnie je sprawdze aby kleju nie zerwać. Dzis podczas skrętu w prawo i ruszania był dośc mocny hałas,...
Jeżeli nierówno pracuje,a do tego rozbierałeś listwe to na pewno powinna byc skalibrowana ,a jak jest coś nie tak z tłoczkami czy sprężynkami to na pewno wymiana i kalibracja listwy.Dopiero pózniej kalibracja instalacji
Witam mam skodę octavie z 2003 r , miało być to tdi 90km , samochód nie mam mocy takiej jak powinien mieć po wyżej 3 tyś obrotów odłącza turbinę i przełącza się w tryb awaryjny a po niżej 2,5 tyś wo gule nie ładuje , wymiana turbiny nic nie daje , przepływomierz sprawny , kod silnika aqm ( jest to dziwne bo jest to kod silnika sdi ) , byłem z nią u...
Witam szanownych kolegów. Przedstawię temat: Wracam z wakacji i klima przestaje chłodzić po kilku set kilometrach bramki, korek silnik pokazuje czerwone pole dźwiękiem informuje o przekroczonej temperaturze. Okazuje się iż wymiana czynnika nie pomogła klimie i wentylatory nie startują. Podkreślę iż wentylator silnika nie pracuje i limy również. Sprawdzałem...
Witam, Mam mały problem jak w temacie z układem paliwowym w Skodzie OII 2.0 TDI z silnikiem CFHC. Auto jest z 2012 roku i aktualnie ma najechane 260 000 km. Problem zaczął się w październiku 2019, gdzie autem szarpało i słychać było głośne stukanie zaworów. Zostały wyjęte przez serwis wtryski i oddane do Tomaszowa na sprawdzenie, wtryski CR boscha Sprawdzane...
Tak informacyjnie - zmiana z 5W na 15W nic nie da jak problem jest na gorącym silniku. To już prędziej z 40 na 50 ale nie wiem czy pierścienie to zniosą. Rzadki olej to jest 0W30 a nie 5W40 (powinno używać się słowa lepkość ale uatrło się tak jak ssanie, które jest używane również w odniesieniu do wtrysku oraz Diesli). Wymiana czujnika nie wyklucza...
problem z trudnym odpalaniem ciepłego silnika występuje w przypadku oporów stawianych przez rozrusznik lub utraty pojemności i mocy rozruchowej akumulatora, kąt wtrysku nie ma tu nic do rzeczy, w takim przypadku pomaga regeneracja lub czyszczenie rozrusznika, wymiana akumulatora lub podniesienie dawki startowej za pomocą programu diagnostycznego VAG-COM...
Witam. Posiadam Octavie w której padł silnik ( przebieg ponad 500 tys.) i była konieczna wymiana silnika. Mechanik wymienił silnik pochodzący z Seata Ibizy ale już w wersji 110 KM a Octavia miała 90 KM. Moje pytanie jest czy można przepiąć komputer z tego silnika seata do Octavi?? Jeśli to możliwe to pewno trzeba będzie na nowo immo ustawić. Proszę...
Nie chcę niepotrzebnie robić zamieszania, bo nigdy nie robiłem takich kombinacji ale często jest tak, że sterownik silnika musi wiedzieć, że w akucie jest klimatyzacja i kiedy jest włączona. Wpływa to na sterowanie silnikiem (głównie wolne obroty). Często też (nawet w manualnych klimach) jest połączenie w drugą stronę, np. podczas ruszania lub gwałtownego...
Najpierw powinieneś podać ciśnienia na jakich pracuje sprężarka przy prawidłowej ilości czynnika.Jeśli okaże się ,że ciśnienia są nieprawidłowe,to po odciągnięciu gazu trzeba zdemontować sprężarkę.Srebrzysty olej ze sprężarki będzie świadczył o obecności opiłków. Wtedy trzeba wypłukać cały układ ,w tym parownik po demontażu zaworu rozprężnego.Skraplacz...
Witam, od jakiegoś czasu silnik chodzi bardzo nierówno na biegu jałowym, objawia się to również dławieniem lekkim szarpaniem się silnika podczas ruszania. VagCom wyświetla mi dwa identyczne błędy: 2 Faults Found: 16555 - Fuel Trim: System Too Lean: Bank 1 P0171 - 35-00 - - 16555 - Fuel Trim: System Too Lean: Bank 1 P0171 - 35-00 - - A więc korekta mieszanki...
Witam. Posiadam niedawno zakupioną skode octawie 2.0 z 1999r. Samochod na początku był jak z bajki, śmigało aż miło. No ale teraz mam z nim same problemy. Moze zaczniemy od tego- samochod z samego rana na zimnym silniku spawuje się dobrze, elegancko sie zbiera, nie jest zamulony. Natomiast zaraz po tym jak 20 - 30 min pochodzi to wiadomo smochod sie...
Witam, Mój pojazd to: Skoda Octavia 2 z 2012r. 2.0 tdi 103 KW, CFHC. Climatronic dwustrefowy, DSG. Przeglądam fora, w tym elektrodę. Czytałem sporo ale i tak nie znalazłem dla siebie rozwiązania swojego problemu. Mianowicie zaczęło się od niedomagania klimatyzacji, czyli braku działania. Została zrobiona wstępna diagnostyka, czyli: Sprawdzenie w serwisie...
Turbo nie reaguje na to co zapodaje sterownik silnika za pomocą N75. Czy turbo zapieczone czy sama sztanga siłownika podciśnienia przy turbo ciężko stwierdzić gdyż mechanik ma dziwne reakcje. Niby sztanga wymieniona ale w jaki sposób. Nie da się wymienić samej sztangi bez gruchy, ultradźwiękami to sobie można ... Po pierwsze : - przy turbo można wymienić...
Witam, Mam bardzo duży dylemat, chyba jak wszyscy tu piszący ;) Ale do rzeczy, szukam samochodu do 20000zł. Oto moje wymagania : - auto nie starsze niż 8 lat, - typ dowolny, byle by nie jakieś wieśniacze coupe/sport, - wygląd, żeby nie był toporny, w stylu starszej octavii, renault vel satis itd, - żeby wymiana uszczelki nie kosztowała 1000zł, łącznie...
Ostatnio miałem taki przypadek w skodzie octavia, pomogła wymiana skrzynki bezpiecznikowej pod maską
Na pewno warto przed wymianą, sprawdzić zapisane błędy w sterowniku, np. VCDSem.
Na zimnym silniku bardzo niskie obroty aż do zgasnięcia silnika wymieniłem czujnik tem.wody i nic się nie zmieniło.może ktoś coś wie?
A przed wymiana pompy tez byly trudnosci z uruchomieniem? Co do swiec ,na zimnym silniku wyjmij wtyczke z czujnika temperatury i spruboj zapalic
A czy udałoby się jeszcze ustalić jaka nierówność jest dopuszczalna dla płaszczyzny bloku i głowicy? Gdzieś czytałem, że dla podobnego silnika, dla głowicy jest 0.05mm. Nie interesuj się krzywizną bloku, jesli silnik nie był patologicznie przegrzany. Niepłaskości głowicy i tak nie sprawdzisz, bo liniału dla jednego pomiaru kupował nie będziesz - jeśli...
A pompowtryski vdo? Regeneracja w szesnasto zaworowych to jakaś paranoja. Często to tylko wymiana końcówek niestety. Jaki masz kod silnika?
Mam taki sam samochód i miałem bardzo podobne objawy (gasł silnik np. na skrzyżowaniu). Ratowałem się wówczas ruszaniem wiązki do cewki. Pomagało na krótko. Wymiana kostki też pomogła na krótko. Ale wymiana cewki (odsuwałem ten pomysł ze względu na koszty) rozwiązała problem.
W o3 podobnie jak w Passacie B8 trzeba demontować silnik. Na szczęście szybko idzie dwóch ogarniętych i godzin roboty.
Wymiana rozrządu w tym silniku jest co 90tys. km. Żadnych kółek na wale się nie wymienia,tylko pasek,pompę wody, rolki i napinacz,dobrze też jest wymienić pasek wielorowkowy.
Dziura w kolektorze znalazła się za 2 razem. wymiana kolektora załatwiła sprawę.
Wymiana "środka" skrzynki bezpieczników znajdującej się pod maską.
Mam Octavię kombi z silnikiem 2.0 (AQY) od początku 2000r, a więc to już prawie 13 lat, aktualny przebieg 210000 km. Żadnych kłopotów z silnikiem i z całym samochodem. Oczywiście wymiany elementów zużywających się, a więc trzeci komplet opon, dwa razy klocki hamulcowe przód/tył, raz tarcze hamulcowe przód/tył, po trzynastu latach wymiana baterii w pilocie,...
Proszę bardzo, a może by tak oznaczenie silnika podać.
a co może być przyczyną że po włączeniu stacyjki na zimnym silniku to pokazuje ni od razu 90stopni.
problem jest dosc prosty- w ukladzie czasowym (pod kierownicą "podwójny" przekaźnik) jest zanieczyszczony styk jednego z przekaźników ( zwarty przy niewłączonym zasilaniu) - zeby było dziwniej brak styku oznacza nieprzerwaną pracę wycieraczek przy prawidłowej pracy z układem czasowym. do naprawy bublowatego przekaznika wystarczy nóż (lub wymiana na...
Podczas pełnego skrętu kołami, nie wiem czy to wspomaganie, pojawia się straszny pisk, wręcz jęk. A ten jęk dochodzi skąd - z silnika, z maglownicy czy z bagażnika? Skoda ma elektryczny układ wspomagania, więc wymiana płynu itd. nie wchodzi w grę. Czy czeka mnie wymiana całej pompy? Pompy czego? Gdzie jakakolwiek diagnostyka?
Co mam zrobić? Remont albo wymianę silnika, zapewne wał i panewki nie przetrwały jazdy 1,5km "na sucho"
Miałem kiedyś identyczny problem w swojej Skodzie. ASO stwierdziło, że uszkodzony jest silnik wycieraczek, a że auto miało ledwo ponad dwa lata nie wyraziłem zgody na wymianę i zapłaciłem jedynie za "ekspertyzę"... Gdy go zdemontowałem i podłączyłem bezpośrednio do akumulatora okazało się, że jest sprawny. Okazało się, że nie było styku we wtyczce modułu...
I jednak pomogla wymiana elemantu, ktory widac na zdjeciach powyzej. W serwisie skody od razu powiedzieli, ze to wlasnei ten element jest wadliwy i ze jest to dosyc czesta usterka w tych silnikach. Dziekuje za pomoc mimo wszystko.
Zaczął by od czujnika temperatury silnik, miałem podobny przypadek w fabi która czasami rzucała palenie, parametry w sterowniki silnika były ok, błędów brak, a wymiana czujnika rozwiązała problem.
2005 r. Silnik 1.9 TDi
Niech Ci będzie, co nie znaczy, że silnik nie może się uszkodzić (może np. dostać się do niego woda). Budowę tego podnośnika znam, bo jak pisałem tydzień temu to naprawiałem. Tam wyłamało cały ten bębenek/rolkę (linka się dostała pod niego i już mieliła gniazdo w module silnika w które wchodzi ten bębenek) i było wyrwane jedno mocowanie silnika, niemniej...
dobra rada kolegi (at)autoas więc się jej posłuchaj, poszukaj na forum skody jakiegoś kolesia z Twojej okolicy, który ma VAG-COMa, niech odczyta błędy a następnie porozłączaj i dokładnie osusz wtyczki czujników i listwy prądowej do pompowtrysków bo pewnie te w błędach wystąpią oraz dokładnie osusz komorę silnika, chyba że już coś szlag trafiło na amen...
Problem jest dziwny i dodam że trzech mechaników i elektroników nie dało rady. Opis problemu: samochód odpala bez problemu, po wrzuceniu biegu i ruszeniu przez kilka sekund około 5 samochód nie ma mocy, jedzie ale bardzo, bardzo powoli przyspiesza, brak reakcji na gaz. Po 5 sek. Nagłe przyspieszenie, tak jakby strzał benzyny. Od tej pory samochód jedzie...
Sprzęgło się nie ślizga w żadnym zakresie obrotów, zauważył bym po wskazaniach obrotomierza i na słuch. Filtry paliwa i powietrza zmieniane, wymiana nic nie wniosła. Jak sprawdzić przepływomierz?
Dosyć często siadają czujniki poziomu płynu w tych zbiorniczkach - niestety TYLKO wymiana całego zbiornika.
Trzeba demontować cały pasek rozrządu. Chyba są kliny, ale i tak silnik podwieszamy i demontaż łapy aby dostać się do napinacza.
Mechanik znalazł spalony rezystor i silnik wentylatora tez sie w końcu spalił. Wiec wymiana rezystora wraz z wentylatorem i śmiga teraz super
Witam Otóż mój problem polega na tym że wymieniłem w mojej octavii świece i przewody i po odpaleniu samochodu silnik na benzynie bardzo trzęsie a po przełączeniu na gaz chodzi no można powiedzieć że dobrze ale w silniku coś zaczyna "purkotać" i nie wiem dlaczego ? Octavia Tour 1.6 102 km. Dodam ze przed wymianą chodził o niebo lepiej. Proszę o pomoc.
Witam, Skoda jeździ już jakiś czas po wymianie i wszystko jest sprawne, co do pojemności układu chłodzenia to sprzedawca odczytał tę informację z katalogu, wiadomo że wszystko nie zejdzie podał mi tylko całkowitą pojemność. Doczytałem gdzieś iż w silnikach tego typu wymiana odbywa sie jednak poprzez uruchomienie pomp elektrycznych z poziomu komputera....
tak próbowałem. Przekręcam kluczyk silnik niby odpala ale od razu gaśnie dodatkowo chwilę po pali się kontrolka poziomu oleju i grzania świec. nie wiem czy to coś wspólnego ale miałem też z miesiąc temu wymianę paska rozrządu
Witam, wymieniłem sprzęgło w Skodzie Octavii II 1.9 TDI 2006. Wymieniona była tarcza docisk i łożysko oporowe. Przed wymianą wszystko było w porządku tylko po prostu już tarcza była wytarta. Wymieniłem wszystko tak jak powinno być olej w skrzyni przy okazji też został wymieniony. Po wymianie i odpaleniu wszystko jest okej tylko z silnika z okolic jakby...
O stopień zużycia to nawet nie pytaj, i tak handlarze-złomiarze zawsze kłamią lub po porostu nie mają pojęcia. Po za tym są różne twardości sprężyn dla różnych silników.
Nie chcę poprawiać fabryki, ani zaoszczędzić na paliwie, chodzi mi o żywotność silnika, żeby go nie wkręcać na tak wysokie obroty, dość często jeżdżę po autostradzie i ten 6 bieg by się przydał, bo odnoszę wrażenie że mi się silnik męczy jak go kręcę do tych około 4000 obrotów. Stąd też moje pytanie.
Problem rozwiązałem poprzez wymianę pompy paliwa (benzyny)! Po wymianie wszystko wróciło do normy.
Nie ufasz mechanikowi, podjedź do innego lub do ASO. Żadnego zaślepiania i usuwania nie uskuteczniaj. No chyba że auto na handel lub ulep na którego żal wydawać złotówek. Jeżeli kolejny potwierdzi usterkę zaworu to albo wysyłka do firmy zajmującej się regeneracją :/ albo wymiana. Niestety tak już z autami jest że od czasu do czasu parę zł trzeba wydać.
Może ja opowiem swoje doświadczenia, bo widzę, że kolega nie chce współpracować. Mam octavię z silnikiem AXR. Generalnie to jeden diabeł. Na wolnych obrotach i w okolicach 1800 - 2000 rpm było słyszalne bardzo wyraźne brumienie/rezonans pochodzące od układu dolotowego. Rozebrałem cały dolot, poskręcałem, wymieniłem oringi, bez skutku. Wykleiłem chwyt...
Ja osobiście zaczął bym od remontu silnika.. I mówię tutaj całkowicie serio.. Bo dla mnie nierealne jest by silnik brał 0.5 czy 0.7 l na tysiąc km a tym bardziej półsyntetyka :| W zasadzie w takim silniku nie potrzebna jest wymiana oleju przy dolewkach w takich ilościach :D Z racji instalacji LPG zainteresował bym się głowicą.
bardzo piszczy,jak kupiłem preparat do pasków i popsikałem czyli zwiększyła sie przyczepność to jeszcze bardziej,gdy się silnik zagrzeje to mniej ale i tak to wkurza.
Skoda Octavia I, 1.9 TDI pompa wtryskowa VP37 (038 130 107D ). Auto odpala na dotyk ale nie da się nim jeździć z powodu braku mocy. Błąd 17656 (Regulacja początku wtrysku ). Myślałem że to wina układu paliwowego ( filtr, smok , przewody ) ale podłączyłem paliwo bezpośrednio z kanistra do pompy , bez zmian. Odczyt parametrów z grupy 000. Na zapalonym...
Mam golfa z tym silnikiem i podobnym przebiegiem...olej ktory leje to Motul X-Cess 5w40 lub liqui moly 4100 top tec 5w40...wymiana co 15 tys km
Przy przebiegach które maja (realnie) to wszystkie. Popatrz sobie na koszt 1 wtryskiwacza. Czy dwumasy plus wymiana. 1.9 tdi to będą PD czyli padające wałki i rozjechane gniazda pompo-wtrysków. Stare 1.9 tdi na pompach rotacyjnych są już na złomie lub blisko im tam. Ja bym szukał golfa 5 czy octavi 2 1.6 mpi. Tylko dokładnie przyjrzał by się silnikowi...
Update Sprawa z utrata mocy rozwiazana - pomogla wymiana samego przeplywomierza. Natomiast odnosnie syczenia to wyglada na to,ze zwiazane jest to z klimatyzacja,poniewaz jej wlaczenie/wylaczenie powoduje odpowiednio zmiane poczatkowego szumu w takie jakby charczenie/powrot do 'stanu szumu'.
Mam w Octavia II silnik BXE (też 1,9 TDI) Miesiąc po kupnie nówki w 2009 roku zrobiłem podniesienie mocy na 140 KM/ 320 Nm. Od tej pory Skoda przejechała 260 000km i nic. Warunek - mod robić tylko u sprawdzonych tunerów (z hamownią) i potem wymiana oleju max co 15 000km (żadne long life)
Witam Miałem podobny problem w VW Polo nie zawsze trzeba doszukiwać sie uszkodzenia w elektryce .Sugerowali mi wymianę silnika krokowego . Nie posluchałem tylko opisałem problem w gazecie motoryzacyjnej. Wystarczyło wyczyścić nagar jaki powstał na przepustnicy podczas "oddychania silnika" . To pomogło autko teraz działa płynnie przy wolnych obrotach...
Witam Pacjent to Skoda Octavia 2, 2005r 1.6 FSI. Auto dotarło do mnie z przeskoczonym łańcuchem rozrządu. Po wymianie wszystkich zaworów i poskładaniu silnika samochód pracował dobrze przez 15min. Po badaniu wyszło że ciśnienie sprężania na pierwszym cylindrze wynosi tylko 3 Bar. Po kolejnych badaniach udało mi się ustalić że na pierwszym cylindrze...
Po wyczyszczeniu przepustnicy,pojawił się błąd za ubogiej mieszanki i mówił że sonda lambda pierwsza nie domaga,więc wymieniłem sondę na nową koszt 300+wymiana,sonda teraz działa lecz teraz generuje błąd za ubogiej mieszanki i mówił że gdzieś może łapie lewego powietrza ale sprawdzałem dzisiaj i nigdzie nic nie widzę żeby była jakś dziura czy słychać...
Opinie zapewne będą podzielone, jednak ja zakładam "częściej wymieniasz dłużej jeździsz", więc olej zgodnie z zalecaną normą, wymiana co 15 tyś. Long Life jest dla szczęśliwców którzy co pięć lat odwiedzają salon samochodowy i nie przejmują się czy silnik wytrzyma 0,5mln km.
wymiana skoda octavia skoda octavia wymiana wymiana silnika octavia
testy akumulatorów pendrive wymaga sformatowania sprawdzenie grzałki zmywarki
słuchawki radiowe poziome cienkie paski
Dławik jako regulowany opornik dla prądu stałego: możliwości i ograniczenia Nieszczelny układ ssący w Opel Astra H 1.9 Diesel - przyczyny i diagnostyka