D+ -D+ DF -M D- -masa B+ -zasilanie z akumulatora
A nie lepiej zastosować regulator Boscha - czarny kapelusik, i nie stosuj żadnych radiatorów skoro w oryginale brak.
Sprawdź jeszcze na wyłączonym zapłonie jaki masz pobór prądu z akumulatora, bez miernika się nie obejdzie.
Załóż pierwszy lepszy to nie ma żadnego znaczenia.P
Regulator napięcia w alternatorze uszkodzony. Jest szansa że tam jest alternator jak w Skodzie "100" - regulator napięcia jest za osłoną, pod kierownicą.
Witam ! Mam taki malutki problem a mianowicie, dziś wymieniłem w swojej skodzie regulator napięcia, po przejechaniu bodajze 300 metrów zauwazyłem ze cały samochód zaczyna mi umierać ... ;/ a przed wymianą było wszystko sprawne ... ;/ Czy moze to byc źle załozony regulator ? czy cos innego ? z góry dzieki za pomoc !
Jak masz napięty pasek alternatora? Nie jest luźny? Możliwe, że kończy Ci się alternator.
Zmierz napięcie ładowania miernikiem ile wynosi.
Schemat instalacji elektrycznej skoda 120
Regulator niemiecki Huco. Spróbuje jeszcze napiąć bardziej pasek, może jest delikatny poślizg na nim, jak na wolnych obrotach mniejsze ma napięcie V a po zwiększeniu obrotów ma większe napięcie V.
Witam Poszukuje schematu do regulatora napięcia od skody 120, 105 coś takiego [url=http://allegro.pl/nowy-regulator-na... Z góry dziękuje za odpowiedź.
Tyle ile pokazuje miernik. Elektrykiem nie jestem. Ok ale w takim razie byś chociaż przepisał prawidłowo. 2 razy napisałeś 0.038 a na mierniku jak byk 0,37 (nie czepiam się 8 i 7) - napisałeś 10-krotnie niższa wartość! A do tego nie trzeba być elektrykiem.
Witam. Problemem jest poduszka powietrzna kierowcy. Po przekręceniu stacyjki poduszka uzbraja się, kontrolka gaśnie na sekundę i zapala się znowu na stałe. Chce się dowiedzieć czy można usunąć tę usterkę samemu i w jaki sposób, czy raczej czeka mnie wizyta w ASO. Problem zaczął się od uszkodzenia regulatora napięcia (wysokie napięcie).
Witam To że szczotki szybciej ulegają zużyciu , to zależy z jakiego materiału są wykonane,oraz stanu pierścieni ślizgowych wirnika. Kondensator widoczny na zdjęciu,jest kondensatorem przeciwzakłóceniowym często montowanym na alternatorach .Jeżeli wsuwka oczkowa nowego regulatora ma oczko(Φ6mm),to zapewne należy podłączyć ją do zacisku B+ alternatora,wsuwka...
Nie Tak Tak
Rozbierz alternator i sprawdź mostek pod obciążeniem. Tydzień temu przerabiałem taki przypadek w Passacie b5 1.9 TDI w nim akurat problem tkwił w regulatorze napięcia.
A tam jak się okazało na wolnych obrotach mam napięcie 16-17 V. Regulator napięcia.
Sprawdziłeś masę i plus alternatora? Lampka ładowania sprawna zapala się i gaśnie? Zmierz napięcie na D+ względem - akumulatora przed i po rozruchu. Zmierz napięcia miedzy + akumulatora a gruby przewód alt ,tak samo -akum. a obudowa alt.
Kolega jest uprzejmy odróżniać regulator ze skody 105/120 do regulatora z felicji?
Szczotki są dobre, bo sprawdzalem i mialy ok 8mm. A może wiecie jakie powinny być napięcia między regulatorem a lampką kontrolną?
viper 555 ELEKTRONICZNY REGULATOR NAPIĘCIA ALTERNATORA ER 01-14V ZETOR JAWA SKODA AWIA NR:59115782 NR:0086.350.902
Witam Ładowanie niskie,gzie go sprawdzałeś,jeżeli na akumulatorze ,zrób pomiar na alternatorze ,czy jest takie samo napięcie.Jeżeli na alternatorze jest więcej ,to problem z instalacją(spadki napięcia).Gdy bez zmian to problem jest w alternatorze(w najlepszym wypadku regulator).
Nie - pierścienie to początek i koniec tego samego uzwojenia. Może warto rozebrać alternator i sprawdzić te pierścienie. Albo kupić nowy regulator napięcia.
Sprawdź napięcie ładowania i poziom naładowania akumulatora. Jak jest za niskie to kwas "wyłazi z akumulatora". Przyczyną słabego ładowania może być słabo napięty pasek, częsty rozruch silnika + światła, walnięty regulator, słabe połączenia itp. Dodatkowo niedoładowany akumulator padnie bardzo szybko. W razie potrzeby (jak alternator nie nadąży ładować)...
Witam. Problemem jest poduszka powietrzna kierowcy. Po przekręceniu stacyjki poduszka uzbraja się, kontrolka gaśnie na sekunde i zapala się znowu na stałe. Chce się dowiedzieć czy można usunąć tę usterke samemu i w jaki sposób, czy raczej czeka mnie wizyta w ASO. Problem zaczął się od uszkodzenia regulatora napięcia (wysokie napięcie).
Zacznij od sprawdzenia wszystkich mas. Dodano po 2 Chociaż wzrastające do 18V napięcie może również wskazywać na regulator napięcia bądź inne problemy z alternatorem.
Ok sprawdzę kable alternator - akumulator a jak to w porządku to regeneracja alternatora? Dodano po 4 tj. wymiana regulatora napięcia?
Odłącz wtyczkę z regulatora napięcia na próbę, sprawdź przelotki klapy bagażnika, światła osłon przeciwsłonecznych.
Witam Ostatnio zmieniono mi regulator napięcia w Skodzie Felicji na taki z oznaczeniem 90a a na alternatorze jest 70a. Czy to może być przyczyną przepalania żarówek? Jeden komplet poszedł po 20 min drugi po 3 min jazdy... Napięcia nie mierzyłem jeszcze...
Witam. Regulator napięcia przy alternatorze do wymiany.
Witam. Samochód Skoda 120l. Mam problem z ładowaniem akumulatora. Po sprawdzeniu miernikiem stwierdzam, że przy działającym silniku ładowania brak (kontrolka aku oczywiście się świeci). Nie chciałbym popsuć sobie miernika, więc wolę zapytać na jakich zaciskach mogę jeszcze sprawdzić napięcie na alternatorze czy też regulatorze napięcia? Dziękuje. Pozdrawiam.
A może lepiej cały szczotkotrzymacz ? To nie tylko szczotkotrzymacz, ale i regulator napięcia. Wymieniaj cały.
No to wychodzi że miałeś pecha albo pozostają skoki czyli świrujący regulator napięcia - mało prawdopodobne.
Witajcie, W mojej skodzie chyba przestał działać alternator. Akumulator rozładowuje się podczas jazdy, napięcie podczas pracy silnika jest niższe niż przy wyłączonym silniku, przy podwyższonych obrotach jeszcze niższe. Dziwne jest to, że nie zapala się kontrolka akumulatora (zapala się podczas rozruchu silnika). Jeśli to ma jakiekolwiek znaczenie, to...
Wymieniłem regulator napięcia
Może masz żle wyregulowany regulator napięcia ładowania.Sprawdzałeś go?
Witajcie, W mojej Fabi wymieniłem miesiąc temu akulumator, napięcie po odpaleniu silnika 14V z małym hakiem ale niestety zostawiłem samochód na lampce do czytania i teraz pomimo przejechaniu 3kkm od tego incydentu napięcie z włączonymi światłami, nawiew na drugi "tryb" napięcie na aku po włączeniu jest 13.5V do ~13.7V Bez świateł, nawiewu oraz radia...
do zacisków Ri M podłącza sie regulator napięcia. Na przedstawionej fotografii widzimy alternator od samochodu Skoda 105-120 Zacisk R to zacisk wysciowy diod wzbudzenia i podłączamy do niego jeden koniec lampki kontrolnej i zacisk R regulatora (regulator od skody) albo zacisk 15 (jeżeli stosujemy regulator od poloneza) Zacisk M to zacisk jednej ze scztotek...
Problem na chwilę obecną wydaje się być rozwiązany. Po założeniu nowego akumulatora auto pali, wspomaganie działa i nie świecą się żadne kontrolki, oczywiście poza rezerwą paliwa. Pewne wątpliwości budzi we mnie jednak napięcie ładowania. Na wolnych obrotach z wyłączonymi odbiornikami wynosi ono 15V. Po włączeniu świateł mijania i drogowych, dmuchawy...
temat zamknety przyczynąbył regulator napięcia dzięki koledzy za pomoc
13.7 V to jest właściwie minimum ale jesze w normie. Napięcie np. w niemieckich samochodach wacha się od 13,8 do 14.3 V. Wystarczyło by włączyć na wejściu regulatora napięcia ( jeżeli jast taka możliwość - nie znam Skody ) diodę np. 1N4001 i napięcie ustali się na poziomie 14,3 V. Robiłem coś takiego w starszym Passacie. Włączenie jednej diody w szereg...
Od początku - znajomemu w/w skodzie padł regulator napięcia i jechał x kilometrów bez akumulatora, aż padł komputer. Komputer (siemens) naprawiłem - samochód odpala za pierwszym razem, ale gaśnie po 2 sek. Podłączyłem Vaga i w błędach pokazuje kod 546 (Usterka linii przesyłania danych) i 27-00 "cos tam niemożliwe". immobilizer (25) chyba się komunikuje...
Wymieniłem czynniki temp nie pomogło...regulator napięcia nie pomogło.. pomogła wymiana sprzęgła na alternatorze...
Przyczyn może być dużo.Napewno to nie wina stojana . -diody ( zwarta jedna plusowa,częste) -regulator
O ile zbyt niskie napięcie, brak ładowania może mieć różne powody, o tyle za zbyt wysokie odpowiedzialny najczęściej jest regulator napięcia lub jego słabe styki.
Wydaje mi się że będzie to łatwiejsze. Choć mogę się mylić. Po to właśnie zadałem te pytania. W takim razie jak lepiej będzie sterować napięciem? Ma ktoś jakieś propozycje? :) Dodano po 2 Chyba już znalazłem rozwiązanie. http://obrazki.elektroda.pl/4054864300_1... Dodano po 49 Z tego co wiem to regulator od skody ;)
albo od skody , w skodach felicia tez były montowane alternatory boscha
jak by była padnięta dioda to by sie żarzyła kontrolka od ładowania może to być regulator pozdrawiam
Niedopuszczalne,regulator do wymiany.
Nie wiem jeszcze gdzie podpiąć wyjście 54 (15) z regulatora napięcia?
Regulator tak nie sygnalizuje usterki tylko mostek prostowniczy przeważnie pada jedna główna dioda.P
Witam. Też jestem posiadaczem Felicji. Dwa miesiące temu miałem podobny problem jaki opisujesz. Napięcie na akumulatorze wynosiło raz 12,5 o czasami dochodziło do 14,9V. Wymieniłem regulator (w sklepie skody 12zł) ale problem pojawiał się dalej. Rozkręciłem alternator i okazało się że dioda plusowa była tego przyczyną. Wymieniłem ( 7 zł Boscha) i wszystko...
Ja się na tym kompletnie nie znam, Widać, więc sam nic nie zrobisz. Uprzedzam pytania, od Poloneza, Skody, Wołgi nie będzie pasowało! Zakładaj oryginalny.
Niewiem co to jest kolego, ale nie wygląda to na regulator napięcia, a nawet jeśli jest to regulator to napewno nie od skody. Link poniżej pokazuje regulator od skody felicji. http://obrazki.elektroda.net/49_12820496...
Regulator napięcia steruje tylko i wyłącznie prądem twornika (wzbudzenia), nie tak jak w prądnicy że odłączał ja w przypadku generowania napięcia nizszego niż znamionowe od akumulatora. Regulatory napięcia identyczne jak w "Jawach" można dostać tanio na złomowiskach - "Skoda", "Awia", ciągniki "Zetor". Zacisk 67 podłączasz w miejsce DF starego regulatora,...
Czy regulator napięcia jest fabryczny czy też zamiennik? Zamienniki mają to do siebie że charakteryzują się rozrzutem parametrów i w tym tkwi problem. Zamontowany zamiennik regulatora napięcia w Skodzie padł po kilku dniach w trakcie długiej podróży służbowej, co spowodowało wygotowanie elektrolitu w nowym akumulatorze Bosch do połowy stanu, przy czym...
regulator napiecia w alternatorze
Witam Też miałem awarię termostatu po 4 latach użytkowania samochodu. Wymiana w ASO na oryginalnych częsciach. Kolejny, czwarty już rok bez problemu. Natomiast na etapie diagnozowania termostatu wyszło, że pompa wody też już dogorywa i została wymieniona. A czy kupowałeś termostat w ASO czy kupowałeś oryginalny czeski w sklepie? Bo to może być klucz...
Na początek sprawdziłbym jak wygląda ładowanie na benzynie , bo może okazać sie , że problemem jest instalacja LPG , jeśli nie będzie różnicy to zacząłbym od wymiany regulatora napięcia a potem sprawdziłbym mostek
podpinam się z pytaniem o regulator mam alternator MAGNETON TYP 443 113516 181 14v 55A ze skody 130 rapid jaki regulator zastosować i ilu diodowy jest ten alternator
Nie jestem pewien, ale w Zetorach chyba był dodatkowo przekaźnik kontrolki ładowania ( pod tablicą zegarów, pod osłoną przy pompkach hamulcowych). Natomiast padnięty regulator napięcia to normalka, pasuje od starych Skod, Jawy.
A nie można dać wzbudzenia na krótko przez diodę z ominięciem elektroniki zespołu wskaźników? Zrobiłem tak kiedyś w audi. Elektronika była popalona, przeciąłem ścieżkę na płytce i przylutowałem przewód od wzbudzenia. I działa. Można, ale nie będzie wtedy stabilizacji napięcia, lepiej dać regulator.
Dostęp jest dobry tylko regulator 100zł kosztuje i nie chcę utopić kasy.
Nie neguję rozwiązania Kolegi ,jestem jak najbardziej za tym rozwiązaniem. Myślę że podobnie rozwiązany jest problem w alternatorach ,a raczej regulatorach napięcia czeskich alternatorów stosowanych w ZETOR,SKODA firmy Magneton.Co prawda alternator jest 12V ,9-cio diodowy,to jednak bez znaczenia.Regulator posiada dwa zaciski zasilające 54, D+. Pod zacisk...
Jak przystało na staruszka padnięty regulator alternatora. Ale światła są jasne- chyba ktoś przy tym gmerał.
Tak instalka 12V, wiem że regulator od Skody ale jest na nim napisane 9d - wydawało mi się że pod alternator 9 diodowy taki jak w MZ 250 ETZ
Witam, mam prostownik w którym w mostku są dwie diody i dwa tyrystory, niestety nie ma serowania tyrystorami i prostownik nie działa. Znalazłem w necie taki schemat: http://obrazki.elektroda.net/23_12638189... tylko nie wiem czym zastąpić układ sterowania. Oryginalnie jest to regulator napięcia: http://obrazki.elektroda.net/71_12638192...
(at)decybel91 (at)andrzej20001 Wymieniłem regulator napięcia na obrotach max jest 13.6V na 2 jak i na 1 biegu wentylatora
Problem usunięty okazało się że regulator napięcia podawał za mało napięcia i samochodów przechodził w tryb awaryjny pozdrawiam.
Teraz żeby nie było to chcę zamieścić mniej więcej swoje raporty ile przejechałem. Przed jakąś ingerencją w samochód, przejeżdżałem około 400km na całym zbiorniku i mocno wyczerpując rezerwę. Teraz przejeżdżam ponad 550km i to jeszcze ze zblokowanym lekko tłoczkiem (chyba mówi się na to że tłoczek się "spiekł") i przez to hamulec mi lekko hamuje + do...
większe to transil, mniejsze to zenerka, oba na 17V Wymień regulator napięcia, albo nie odpalaj skodziany ze spawarki.
Witam Posiadam crossa w którym zamontowałem silnik od MZ ETZ 150 (z racji złomowej ceny części :lol: ). Kupiłem do niej nowy kompletny zapłon z wirnikiem. Ale znalazł się problem... Nie wiem jak podłączyć kable, ponieważ nie posiadam w tym motorku stacyjki, świateł, migaczy, a chce mieć w tym motorku jedynie ładowanie akumulatora. Mam elektroniczny...
Moje pierwsze auto to była Favorita, silnik z grubsza ten sam tylko że jeszcze z gaźnikiem. I pamiętam, że jak łańcuch zaczął hałasować, to nie dało się tego przegapić, jakbyś grzechotką potrząsał przy wolnych obrotach. Po wymianie błoga cisza. Obecnie posiadam pełnoletnią Felicję jako dupowóz do jeżdzenia po mieście, na liczniku 220 kkm a łańcuch jak...
Do wymiany szczotki, nowe mają ponad 20 mm. Do sprawdzenia też stan ślizgu ze względu na wiek możliwe iż przynajmniej jeden ma głęboki rowek co utrudnia przepływ prądu. Regulator napięcia jest dostępny w zestawie ze szczotkami dlatego warto go wymienić.
A w ramach ciekawostki mogę dodać, że naładowal by swój akumulator tak jak należy, gdyby przejechał samochodem bez przerwy jakieś cirka 13tys km ze średnia prędkością 80km/h (jak to w trasie). Kolega to się aby na pewno dobrze czuje? Skoro sterowniki "plują" się o zbyt niskie napięcie, to w trybie pilnym do przepatrzenia połączenia masowe akumulator->nadwozie->silnik,...
Witam. Ja właśnie odnośnie tego bezpiecznika 200 A. Ostatnio po 4 dniach na postoju padł mi nowo kupiony akumulator. Więc pomyślałem, aby zmierzyć pobór prądu na postoju. Wychodzi na to, że jest za duży, ponieważ jest to 0.2 A, dokładnie 00.260 mA. Postanowiłem znaleźć powód. I gdy odpiąłem właśnie ten bezpiecznik, prąd spadł do 00.057 mA. Stąd moje...
zmienić regulator,jak to nie pomoże to sprawdzić narięcie na końcówkach alt.jak jest za niskie pomimo zman regulatora to przeciąć ten biały kabelek od regulatora i wsadzić w szereg diodę 3A
Dobrze byłoby sprawdzić napięcie ładowania 13,8 V-14,1V to o.k. Jeśli nie to może regulator?
Pewnie uszkodzony alternator (regulator napięcia, zużyte szczotki, uszkodzona któraś z diod wzbudzenia). A tej spalenizny pod opornikiem nie dało się wyskrobać (oczyścić)?
Póki co został zamówiony nowy regulator napięcia (Bosch). To sobie jeszcze zamów pierścienie ślizgowe wirnika (oraz łożysko tylne) bo znając te alternatory już są starte
Witam wszystkich serdecznie, Posiadam Skodę Felicie 1,3 MPI z 1999r. Od jakiegoś tygodnia przy wysokich obrotach świeci się kontrolka ładowania, przy niskich lampka się tylko lekko żarzy. Wymieniłam już alternator i regulator napięcia, natomiast problem dalej występuje. Bardzo proszę Was o pomoc w zdiagnozowaniu problemu. Z góry bardzo Wam dziękuję....
napięcia były w porządku, okazało się, że to regulator napięcia więc wymieniłem. Zobaczę jak będzie teraz przez najbliższe kilka dni i dam znać.
Takie napięcie, chociaż troszkę za wysokie, wcale nie musi świadczyć o awarii ani nie musi wiązać się z potrzebą wymiany regulatora napięcia. Regulatory też maja swoją tolerancję parametrów, poza którą może czasem któryś egzemplarz nieco "wyskoczyć" (bo przecież w produkcji masowej nikt takiego wyrobu/podzespołu nie testuje). Przypomnę, że nie istnieje...
Zmierz napięcie na alternatorze. W ten sposób będziesz wiedział czy alternator nie ładuje , czy po drodze do akku gdzieś napięcie ucieka. Ja stawiałbym na mostek diodowy lub (i) regulator napięcia. Najlepiej zawieź go do jakiegoś elektryka to Ci sprawdzą dokładnie.
Mam pytanie: Udało się usunąć usterkę? Jeśli tak, co było przyczyną? Od tygodnia mam to samo. Najprawdopodobniej coś jest z alternatorem (szczotki/regulator napięcia), musiałbyś sprawdzić jak wygląda ładowanie u Ciebie. Najlepiej załóż nowy wątek i tam dokładnie opisz swój problem :)
Moduły drzwiowe , radio , ładowarka do komórki w zapalniczce , uszkodzony licznik , światełko w bagażniku , regulator napięcia w alternatorze . Takie mi się trafiły co tobie nie wiem . Szukaj odpinaj i wyciągaj wnioski ...
Dioda zapewne , jak z wydajnością świateł kiedyś spotkałem się z przypadkiem gdzie altek się sypał i prawdopodobnie regulator ładowania powodował że dawał większe napięcie co powodowało świecenie świateł mocniej . Widać było w nocy .
I po kłopocie dzięki za pomoc Widzę że ,,Fachowcy,, dla was najlepsza rada, to zmiana alternatora. Drogi kolegi, bardzo dobrze że cię nie posłuchałem, koszt naprawy to 31 zł i 5 godzin pracy Sprawdziłem najpierw instalacje i jest OK Później chciałem pomierzyć diody, odkułem pozgrzewane uzwojenia i to całkiem nie potrzebnie :x bo wszystkie 8 diod i 3...
Dzieki Dodano po 23 Jest brak napięcia, który bezpiecznik odpowiada za podświetlenie zegarów. Może nie działa regulator natężenia światła. Czy bezpiecznik osobny pod zegarami o coś odpowiada
Dzień Dobry, Mam problem z samochodem Skoda Rapid 1.2 TSI 105 km. Silnik szarpie na biegu jałowym oraz przy mocnym dodaniu gazu od 1 - 2 tys obrotów. Komputer nie pokazuje żadnych błędów. Wymienione zostały w ostatnim czasie: świece, przewody, cewka zapłonowa wszystko z firmy NGK. Dodatkowo wymieniony regulator napięcia oraz filtr paliwa. Została przeczyszczona...
To silnik na prąd stały, kręci się w tym samym kierunku, chyba że zamienisz plus z minusem, wtedy będzie się kręcił w drugą stronę. To, co powoduje że wał napędzający wycieraczkę kręci się raz w jedną, raz w drugą stronę, to sprawa mechaniczna, działa to na zasadzie korbowodu. Silnik musiał byś oddzielić od całej reszty żeby coś z nim zrobić. Regulować...
Odłącz wtyczkę od alternatora i sprawdź czy napięcie pulsuje, jak nie to regulator do wymiany, przedtem sprawdź bieżnie na których latają szczotki, jak zjechane to oddaj altek do naprawy.
Nie rozumiem po co ta cała panika. Ten typ regulatora przepuszcza maksymalny prąd przy napięciu 14.3 więc dopóki akumulator się nie naładuje to alternator musi się pogrzać.P
Witam Ja miałem podobny problem w Skodzie, z tym że u mnie kontrolka poduszki zapaliła się na skutek za wysokiego napięcia (padł regulator napięcia). Wymieniłem regulator i podjechałem do ASO w Warszawie. Błąd skasowali w 5 minut za "Dziękuję". Może poprostu zadzwoń do ASO i zapytaj :). Pozdrawiam Krystian Tokarski
napięcie na akumulatorze w zakresie od 0 do 14?? praktycznie niemożliwe, powtórz pomiar porządnie dociskając końcówki miernika do zacisków akku lub używając sprawnego miernika. nawet gdyby regulator napięcia był do d... napięcie na akku nie spadło by do 0. Napięcie na akumulatorze przy uruchomionym silniku powinno być w okolicach 14.2, 14.4 V.
Mam problem-moja fabia 14MPI 2001-od jakiegoś czasu mruga światłami-teraz to już prawie non stop.Przy czym słyszę pracę pompy(takie PIUMKANIE).Kontrolka od wspomagania zapala się rzadko-i gaśnie po ponownym odpaleniu silnika.Kierownica podczas mrugania ma jakieś dziwne luzy-co utrudnia normalną jazdę.W SKODZIE powiedzieli że komputer nie wykrył błędu.Co...
Ja w swojej dodałem diodę Schottky'ego włączoną na kablu wchodzącym do regulatora napięcia na alternatorze. Podniosło mi to to napięcie ładowania o około 0,3 V. Układ ładowania Skody nie był projektowany do jazdy cały dzień na światłach mijania.
Ta przetwornica zabezpiecza domofon, sterownik i pompki wodne do pieca c.o., zasilenie napędu do otwierania bramy i ewentualnie mogę podłączyć lodówkę itp. Te pierwsze 3 są podłączone na stałe. Mieszkam na prowincji i piec mam poza domem na węgiel, drewno... a zasilenie c.o. prowadzone jest pod ziemią do domu, więc obieg musi być wymuszony. Oczywiście...
Witam Srawdź koniecznie ładowanie (takie objawy może dawać uszkodzony regulator napięcia,jak i sam alternator),oraz przewody od alternatora do akumulatora,zwłaszcza przy akumulatorze jest taka listwa przy klemie plusowej.
Bardziej musisz się martwić o akumulator, maksymalne napięcie ładowania to ok.14,5V, przy większym napięciu i prądzie to go zagotuje po kilometrze. Tak z 20 km to można dojechać z uszkodzonym regulatorem na niskich obrotach, ale nie 900 km, bo wygotuje elektrolit i akumulator padnie. Miałem ten sam problem choć w Skodzie i smród był aż w oczy szczypało,...
skoda felicia regulator napiąć regulator skoda płytka regulator napiąć napiąć
jakie playstation polecacie podłączyć wyłącznik ciśnieniowy volvo silnika
traktorek silnik briggs traktorek silnik briggs
Zmywarka Bosch Siemens Electrolux – nie grzeje wody, głośna praca, diagnoza grzałki i pompy Master US4000 TV (K320WDD2) Firmware Sources & Main Board Identification