nie masz ładowania - uważaj, żeby nie zjechać do 10-11V bo możesz uszkodzić akumulator napięcie ładowonia powinno być 13.9-14.5V, u Ciebie 13.8 bez obciążenia... sprawdzić trzeba szczotki alternatora (przebieg) i/lub układ prostowniczy. Naładuj akumulator na zewnętrznej ładowarce to na trochę starczy, ale idzie zima więc trzeba się tym zająć. ----------------------------------------...
W Fabii gniją wiązki na potęgę, więc nie pruj wiązki tylko poprowadź nowy przewód.
Sprawdziłem cewkomoduł z innego auta - jest to samo, czyli to nie to. Ale z autem coraz gorzej - teraz jedzie max 70. Świece nowe. Silnik z trudem osiąga 3tys obr na 2-gim biegu. Przy wyższych prędkościach obrotowych słychać jakby ssało jakieś powietrze. Co jeszcze mogę sprawdzić? Miałem podobnie sprawdzałem wszystko okazało się, że mam zapchany ostatni...
w serwisie powiedzieli, ze jesli to zawór N 109 to oni tego nie zrobią, bo jesli jest w pompie to za duzo rozkrecania itp ....... czysty horror jak się takie rzeczy słyszy od ponoć "wykwalifikowanych" serwisantów, takie stwierdzenie jak "jeśli jest w pompie" to mnie normalnie rozbraja no i to drugie "za dużo rozkręcania" 8-O nic tylko takich fajtłapów...
Układ wydechowy jest konstruowany jako całość z silnikiem i usunięcie lub zmiana któregoś elementu może przynieść różne skutki np. głośniejsza praca wzrost mocy lub jej spadek a w najgorszym przypadku powstanie echa fali stojącej czy wręcz przyspieszone zużycie silnika. Widziałem kiedyś badania z hamowni po usunięciu katalizatora (chyba to była skoda)...
To prawda ,wszystko to też widać w blokach pomiarowych.
Hasło notlauf i parę godzin czytania. A tym błędem ukł. komfortu się nie przejmuj, jeśli wszystko związane z nadwoziem działa (zamki, szyby, oświetlenie wnętrza itd.).
Podczas sprawdzenia zwróć uwagę na uszczelkę pod pompą wody, u mnie ostatnio padła i płyn wyciekał. Pozdrawiam.
Czujniki wchodzisz w sterownik silnika engine i patrzysz jaka temp i w zegary instrument cluster i sprawdzasz przy np 60 stopniach czy sa te same. Spadek napiecia przy rozruchu.
Można powrócić do części oryginalnych, bo powodem spadku mocy jest jazda na gazie i wytarcie przez to silnika.
Rzecz e tym, że nic
(at)asus96 Czy wiadomo co stało naprawione? Mam identyczne problemy.
Zacznij od układu zapłonowego, gaz jest bardzo czuły na to. Jeśli chcesz zobaczyć czy przewodu masz do wymiany to rozrób sobie wode z solą, wlej do jakiegoś psikacza i psikaj po kablach a zapewne zobaczysz dyskoteke :) Tylko najlepiej jak będziesz to robił wieczorem jak będzie ciemno ;]
Trochę słaby ten akumulator. Jakie jest ładowanie?
Pod maską od alarmu jest tylko syrenka.
maybe filterek paliwka się przytkał ;)
Jak nie masz czym podejrzeć parametrów podmień NTC , on często pada.
Przyczyną był przekaźnik funkcji x
Sterownik mam Landi renzo Omegas Multipoint 616467000, gazownik mówi że to objaw wypadającego zapłonu, błędów po podłączeniu kompa brak, co prawda robił to tylko w garażu ale na rozgrzanym silniku olej 94 stopinie. Mówi że próbować jeszcze podmienić cewkę na 4 cylindrze bo może być nowa ale walnięta.. Może faktycznie jeszcze spróbuje kogoś poszuakać......
Odpal silnik i zajrzyj pod maskę.
Jeszcze bym sprawdził napiecie multimetrem na bezpiecznikach głównych. Wg rozpiski 1 jest od alternatora 200a i 5 jest do bordnetz 80a. Może tam jest spadek. Ewentualnie jeszcze wpiąć się do zapalniczki lub obd i tam skontrolować zasilanie.
Spadek napięcia=złe połączenie,bezpieczniki na akumulatorze przewody aku -stacyjka do sprawdzenia.
odświeżę toszkę gdyby jeszcze ktos mial jakiekolwiek klopoty z obrotami w Felicji: 1.czyszczenie przepustnicy na błysk 2. odpalić auto po czyszczeniu,( nie dotykać pedału gazu!!), niech auto chodzi dotad az włączy się wentylator. 3. Zgasić po czym ponownie odpalić i można cieszyć się obrotami książkowymi 852obr/min. czasem przez pierwszych 500km mogą...
Już wszystko ok, po wymianie czujnika Halla objaw minął. Dziwne zawsze wydawało mi się, że uszkodzenie halla w kazdym przypadku powoduje wyłączenie silnika samochodu. Temat można zamknąć !
od sprawdzenia paska
17965 - użyj wyszukiwarki.
Myślę, że Boscha kupisz taniej i będzie ok.
[syntax=delphi]Zwiększenie obrotów silnika powoduje spadek napięcia sięgający nawet 0,5V.[/syntax] A może szczotki się wyczerpują?
Ruszanie klemą nic nie da ,trzeba wtedy żarówka poszukać gdzie jest spadek napiecia.
Pierwsza rzecz to wyreguluj instalacje.
Nie sprawdzałem, auto niedawno zakupione. Moją uwagę, w związku z wyskakującym błędem raczej skierowałem w kierunku zapłonu...Czy da się wyczyścić katalizator za grosze na próbę czy trzeba pakować olbrzymią kasę w nowy?
Witam. Przygód z alternatorem ciąg dalszy. Po niedawnych problemach zmieniłem regulator na jezpol i było w miarę uzyskałem coś około 14.3 - 14.4v (specjalnie zamontowałem dzienne żeby utrzymać taki stan ładowania)oczywiście przy wyłączonych światłach nawiewie i.t.d. Ostatnio zauważyłem spadek przy tych samych wyłączonych odbiornikach napięcie ładowania...
Witam. Mam taki problem z moim autem . Po uruchomieniu i przełączeniu na gaz silnik traci moc, tak jakby gaz się kończył.Jak utrzymuję wysokie obroty to trwa to krócej.Najgorzej jest przy manewrach ,bo wtedy auto ledwie jedzie.Jak już zaskoczy to wszystko działa dobrze do następnego uruchomienia.Po przełączeniu na benzynę silnik działa normalnie.Instalacja...
Jeśli na 56 będzie pełne napięcie zasilania, a nie jakaś jego część, to szukaj dalej. Jeśli po załączeniu bez obciążenia na wyjściu pojawi się pełne , a po załączeniu z obciążeniem jakieś znikome napięcie, to masz gdzieś po drodze opór i spadek.
a skad wiadomo czy tam on ma kierownice turba?
Witam Moja felcia ostatnio odmawia współpracy :( objawy: tak od ok. 2500obr praktycznie nie przyśpiesza (np jadę na 4 i dodaje gazu z poczatku trochę się zbiera a potem muł pedał do podłogi a ona powolutku wkręca sie na obroty dochodzi do jakichś 3500 i to wszystko ) przy niskich obrotach czuć że żwawiej przyspiesza Pytanie: 1 od jakiegoś czasu mam...
Witam! Mam następujący problem z Fabią. Zauważyłem, że mam czasami spadki napięcia gdy mierze je miernikiem na akumulatorze. Podczas pracy silnika i ładowaniu, napięcie powinno być ok. 14 V. Oczywiście jest tak ale często zaraz po uruchomieniu silnika spada do 12V jakby w ogóle alternator nie ładował. Po przygazowaniu ładowanie wraca do normy i jest...
Witam. Miałem podobne objawy jak miałem uszkodzony czujnik halla.
Napisałem że napięcia są sprawdzone, nie ma najmniejszych spadków.
Podepnij kompa. Sprawdź też zmrożone ramki.
Jestem już po wizycie u mechanika. Okazało się że przyczyną była wiązka elektryczna.
Prawdopodobnie druga też jest dobra. Ostatnio robiłem jakieś audi a5 . Po nabiciu ciśnienie "wstawało" z 4 do 6 atm i spadało. Odstawiłem na zakaźny i chodził na wolnych obrotach ponad godzinę i nic, do 6 atm i spadek. Dopiero dobrych kilka przegazówek i sprężarka "załapała cuga".
Jakie jest napięcie na aku jak odpalasz? Może spadek jest za duży? Podepnij kable rozruchowe z rana i sprawdź.
Wymiana pompy paliwa pomogła.
który czujnik temperatury (bo chyba jest ich kilka)?
Diody LED można zazwyczaj sprawdzić multimetrem na zakresie pomiaru spadku napięcia na diodzie...
Problem z ładowaniem. Sprawdź alternator.
Elektrohydrauliczny napinacz łańcucha.
Sprawdź wtyczki sterownika gazu czy nie ma tam zaśniedziałych styków, one powodują spadek nie wielkiego napięcia i komputer szaleje.
U mnie jest geomentria stala..
Dzieki za szybką radę. ok, spróbuje z tym czujnikiem Halla. Mam pytanie jeszcze takie, czy odłączenie i podpięcie obecnej przepustnicy i przeprowadzenie adaptacji cos da? Skoro przepustnica się adoptuje po przekteceniu kluczyka, to po co ją adaptować z komputera i np. Vagu? Jak za bardzo kombinuje to sorki.
Przepustnica otwiera się do końca? Zawory wyregulowane?
Dolna Rura zasilania turbo wymieniona.
ABS/ASR może się zapalać nie zostawiając błędów gdy na chwile napięcie zasilania spada poniżej 8-10V. Trzeba by podłączyć komputer i blokach pomiarowych modułu ABS/ESP znaleźć parametr napięcie zasilania i dokonać jazdy próbnej obserwując jakie napięcie zasilania widzi ABS. Najlepiej przełączyć w funkcję wykresu. Wtedy ładnie widać nawet po chwili czy...
coś się zepsuło. I tyle.
Wyjazdu nie odwołuj, zmień auto a skodę odstaw do naprawy. Uszkodzeń można wyliczyć setke a i tak nic z tym zrobisz.
Zmień mechanika, i zamiast jechać na spr. błędów jedź do polecanych w okolicy mechaników na porządną diagnostykę.
Z tego co widzę to sonda lambda ma zwarcie do plusa. Może gdzieś są przetarte przewody i raz zwiera, a raz nie z stąd znikający i pojawiający się błąd.
... czekam na propozycje. Proponuję zająć się spadkiem napięcia.
Zapchany wydech, stopiony katalizator (jeśli jest).
Tam gdzie masz spadek napiecia /grzeje się.
Jest włączony na pozycje grzanie a lusterka są zimne myślałem że jakiś czujnik je załącza przy spadku temp.
Popraw pisownię, p. 8.2, inaczej post trafi do kosza.
Zapieczone kierownice w turbo. Pozdro
Nie podawaj opisu tylko numery błędów.
Do jakiej wartości turbina "ładuje"?
Nie ma LPG.
Możesz sprawdzić trzymając palcem za metalowa część sondy pomiarowej jedna ręką a drugą na masie aku. Człowiek też ma rezystancję, czasem widać spadek kilku mV na jednej z linii zamiast 5.00 jest po dotknięciu palcem 4.97V a druga linia nie reaguje lub reaguje dużo mniej.
nic nie wymieniaj zdiagnozuj skodzinkę VAG-iem on prawdę powie
Wymiana wezyka pomogla. Auto smiga i mocy mu nie brakuje. Dzieki za podpowiedzi i powodzenia z naprawa swojego auta.
Kolego i gdzie był pies pogrzebany??
A więc filtr założony jest MANNa, gruszka była sprawdzana już w taki sposób ale nawet nic się nie ruszała. Ale jeśli jest to wina gruszki to czy silnik nie przechodziłby w tryb awaryjny częściej a nie tylko sporadycznie? A po drugie czy da się ją wyczyścić czy potrzebna jest regeneracja? Dzięki za szybką odpowiedź.
Do pomiaru prądu to cegi z zakresem 300 -400 amper na DC. Pomiar spadku napięcia na aku to zwykły miernik podpiete pod aku ktoś kręci ty patrzysz do ilu spadnie liczy wartość najniższa.
Spadek napięcia na instalacji to powoduje.
Miernik z długim przewodem pomiarowym, jakiś krokodyl na sondę, zakres 20V i szukaj gdzie ten spadek jest. Pewnie będzie wszędzie trochę a najwięcej na karoserii od przodu do tyłu. Może się skończyć koniecznością poprowadzenia przewodu masowego prosto z obudowy alternatora. 1mm blachy stalowej i punktowe zgrzewy to może być za mało na 80 Amperów.
wygłada na to że turbina przeładowuje i zostaje odcieta ,sprawdzić czujnik doładowania
Spadek napięcia się robi . Zmień punkt podpięcia zasilania.
Witam Pacjent Skoda Octavia 3 1.6 TDI 2013r Witam mam problem z dwoma kodami błędów które nie moge usunąć błąd 8277 Błąd 19204 Podejrzewa ze te błędy maja cos wspólnego ze sobą poniżej wstawiam logi. Prosze o pomoc AI: Czy możesz opisać, jakie objawy lub problemy zauważyłeś w samochodzie w związku z tymi kodami błędów? Nie zauważyłem objawów AI: Czy...
Wymontowanie i sprawdzenie omomierzem czy płynnie sygnał pozycji zmienia się od ok 0,5 V do 4,5 V przy zasilaniu 5V. Tam jest podkówka/potencjometr liniowa przeważnie około 5 kohm (4,7 kohm). Dzięki niej sterownik wie w jakiej pozycji jest klapa (sygnał jest konwertowany na wartość 0-255). Do prawidłowego działania musi zmieniać się liniowo bez skoków...
Podłączenie B+ alta nie powinno iskrzyć.Wychodzi na to że alt kradnie prąd ,jest jakieś zwarcie w nim. Jak będziesz miał miernik to pomierzyć spadek napięcia na przewodach a jak dalej ładuje słabo to alt na stół.
Załóz ciut mniejsze koło pasowe. Alternator ma za male obroty na biegu jałowym. Wtedy będziesz miał 14 na wolnych. I zmierz napięcie bezpośrednio na alternatorze. Jesli masz dizy spadek wymień przewod zasilania alternatora.
byłem w serwisie powiedzieli brak masy ale nie wiadomo gdzie
Tak, tą mniejszą. Na pomie masz trzy wtyczki - zasilanie, komunikacja z plusem po stacyjce oraz w trzeciej czujnik skrętu. Chodzi mi o tę drugą odpiętą na zdjęciu. Cudów nie ma, mówisz że przewód ma przejście, bezpiecznik cały a brak napięcia więc coś źle robisz bo skoro przewód cały to i na pięcie powinno być. Zobacz żarówką 55W czy jest zasilanie...
dodam tylko, że alternator był wymieniany rok wcześniej To nie jest żaden warunek jego działania, sprawdzić pasek lub sam alternator...odejść od komputera...a najlepiej oddać do naprawy autko...
Spadek ciśnienia gazu na listwie, reakcja: przełączenie na benzynę. Błąd pojawia się gdy kończy się gaz w zbiorniku (ew. gdy jest źle dobrany parownik, w momencie wykorzystywania pełnej mocy silnika).
Spadek napięcia zostanie zarejestrowany w pamięci sterowników (terminal 30 voltage too low), natomiast całkowity zanik zasilania nie
Daj jeszcze masę na obudowie ECU. Dziwna usterka. Wygląda na typowy spadek napięcia, ale skoro to nie ginie to siedzi ECU.
w kolektorze wylotu? A co z kolektorem dolotu? Jakie tam jest cisnienie? sprawdź lewe powietrze i co widzi MAP sensor?
Zacytuję siebie z innego forum. Z tego co opisałeś wnioskuję że silnik przechodzi Ci w tryb awaryjny ,,notlauf,,. Z reguły dzieje się tak w dwóch przypadkach (za duże lub za małe ciśnienie doładowania turbiny). Występują 4 przypadki takiego zachowania: - defekt, niepoprawna praca zaworu N75 - uszkodzenie (pękniecie, przetarcie) węży podciśnieniowych...
Znacząco skorodowana, zaśniedziała instalacja elektryczna. Pomierzyć spadki napieć i wszystko będzie jasne.
Odblaski, spadek napięcia, brudne od wewnątrz klosze, czarne bańki żarówek.
Witam . Bendix w tym miejscu jest podparty na takiej panewce w całości .Dodatkowo jest takie uszczelnienie w rodzaju simera ,by nie wchodził pył na panewkę i bendix.Sprawdź na stole działanie rozrusznika ,zwłaszcza bendix czy dobrze się wysuwa i chowie.Ślady widoczne na zdjęciu mogą świadczyć o zacieraniu się bendixa ,lub długiej pracy rozrusznika z...
Stan tego filtra zależy od tego jak wygląda zbiornik w środku. W jednym aucie podobnie wyglądał po przejechaniu 15tyś. W każdym przypadku wystarczyło wymienić filtr by pozbyć się problemu spadku ciśnienia i przełączania się na PB przy butowaniu. Zazwyczaj rozcinam filtry fazy lotnej i zawsze jest tam kilka czarnych "kamyczków" i brudna bibuła, tak jakby...
"Podczas rozruchu zapala się też na moment (i nie zawsze) kontrolka ABS." To zaświecenie kontrolki ABS występuje także w innych silnikach (np.moim 1.4 TDi )i jest spowodowane najprawdopodobniej chwilowym spadkiem napięcia spowodowanym rozruchem'
Witam! Mam felicie z gazem elpigaz i pali srednio ok 12.5l po miescie.Czy moze byc walniety komputer? Bo bylem juz u 4 gazownikow i zaden z nich nie umial tego zrobic: :? Jeden cos pogrzebal i zmienil mase bo stwierdzil ze byl spadek napiecia na niej.
To może być wina albo rozrusznika albo akumulatora nic innego nie jest w stanie przejąć takiego prądu Dodam jeszcze że rozrusznik zawsze powoduje znaczny spadek napięcia i pobór "całego prądu".
spadek napięcia z 13.2 do 5 i zgasiłem pojazd. Wymontowałem alternator dziękuję :)
jak ciśnienie drastycznie spadnie To zależy jakie widełki ustawisz, u siebie np dałem dopuszczalny spadek 0,2 bara przez 0,3s i KME TUR ledwie ale daje radę w doładowanym 1.8.
Pewnie jakiś spadek napięcia może spowodowany załączaniem kompresora od klimatyzacji, bądź czymś co jest na tej gałęzi zasilania.
Witam. Od pewnego czasu mam problem ze skoda fabia 1.2. na każdym biegu czuję spadek mocy, na 1 normalnie rusza ale przy przytrzymaniu go już czuję jakby był mniejszy podaż benzyny, na 3 mam problem żeby wykręcić 3k obrotów, na 4 ledwo co daje radę na prostej drodze rozpędzić go do 70-90 km/h, 5 już nie wrzucam. Proszę o pomoc co to może być? Pompa...
skoda spadek obrót skoda spadek obrotów skoda octavia spadek
zamel kabel suszarka siemens pompa błąd czyszczenia głowicy
czujnik położenia wałka rozrządu objawy czujnik położenia wałka rozrządu objawy
Unitra MDS 432: Ciche odtwarzanie i pulsowanie 50Hz Regulacja siły naciągu drzwi w zmywarce Amica