Raczej wiązka na podłużnicy albo złącze przy pompie albo rdza w samej pompie. W blokach pomiarowych masz odczyt napięcie jakie dostaje pompa.
Starszy typ pompy, pluje się o czujnik, którego Fabia II nie ma.
A jak przeskoczysz temat czujnika na listwie? Jeden jest pojemnościowy, drugi to hall...
Rozumiem że wspomaganie elektrohydrauliczne , w nakrętce jest bagnecik, kupisz butelkę litrową to starczy . Oświeć mnie po co chcesz zmieniać olej w pompie.
błędów w zegarach nie ma , kodowanie pompy prawidłowe, w blokach pomiarowych widać obrót kierownicy
Nie miernikiem a testerem diagnostycznym.
Ciągłość przewodu od bezpiecznika(który się spalił)do pompy wspomagania
nie płaćcie mu za podłączenie pod komputer jeśli nie usunie uszkodzenia Podłączenie komputera i kasowanie błędów a diagnostyka i usunięcie to dwie różne usługi. Cenowo także. A swoją drogą gratuluję usunięcia usterki :)
Nie ma przekaźnika gruby zasilajacy idzie z skrzynki na aku. Sprzwdz żarówka przejście przez te blaszki bezpiecznika. Taki gruby nie powinien zgnić. Drugi po prawej stronie.
kolego mam dokladnie ten sam problem. czy moglbys podrzucic czy sie uporales z tym problemem.
no to tak: Jakie konkretnie DTC rejestruje pompa ? Pomiar napięcia na CANH/ CANL nie daje żadnej informacj, no może poza tym, że nie ma zwarcia do plusa, masy.
Zamówiona pompa regenerowana. Dam znać jak zamontuje.
Pompa naprawiona czy dalej problem z rozebraniem?
Jeżeli innego producenta to wymiana z czujnikiem skrętu i też działa odrazu. Kontroler ,sterownik masz wewnętrz zespołu pompy.
Czyszczenie i wymiana styków we wtyczce od pompy wspomagania
Witam Poproszę o dane kontaktowe w celu naprawy pompy wspomagania. Dziękuję i pozdrawiam
Wyszukiwarka się kłania.Albo wiązka zgnita na podłużnicy albo sama pompa,a w zasadzie jej elektonika
Witam, posiadam Skodę Octavię Y z 2016 roku, 1.6 TDI. Podczas pełnego skrętu kołami, nie wiem czy to wspomaganie, pojawia się straszny pisk, wręcz jęk. Skoda ma elektryczny układ wspomagania, więc wymiana płynu itd. nie wchodzi w grę. Czy czeka mnie wymiana całej pompy? Pozdrawiam.
Resztki pompy
Dziękuje wszystkim za pomoc wspomaganie po wymianie pompy działa.
Kolego, zielony olej do wspomagania grupy VAG jest idealny. To, że pompa się wyłącza, raczej nie tkwi w oleju, a usterka jest inna. Czy gdy pompa pracuje masz prawidłowe wspomaganie? Jeśli tak to nie wina oleju, tylko pompy.
Obecność napięcia sprawdź żarówka a nie miernikiem. Te 9V to zły pomiar. Miedzy CANem a masą powinno być 2,5V. Tam gnije wiązka na podłużnicy. Najlepiej podpiąć inną pompę - wtedy wiadomo czy pompa czy instalacja.
Pompa miała być zaprogramowana zgodnie ze specyfiką starej i gotowa do montażu.
Panowie a może zajrzeć do tradycyjnej usterki w Fabii-Wiązka do pompy wspomagania.
Marko121 Miałeś rację - kupiłem na szrocie używaną TRW (nawet nie posiadała żadnych oznaczeń) zapłaciłem za nią 700 zł dogadując się, że jakby co to wymienią mi na inną. Podpiąłem trzy kostki i odrazu nawet bez oleju kontrolka wspomagania zgasła a po odpaleniu silnika pompa ruszyła. Tak, że zalałem olejem i wszystko śmiga bez podłączania do kompa. Niektórzy...
Jakiej pomocy oczekujesz. Najpierw diagnoza np. Vagiem, później zakup pompy wspomagania najprawdopodobniej.
U mnie nie ruszam kierownicą, a światła zachowują się jak na choince. W tym czasie słyszę jak pompa pojękuje. Wspomaganie jest, kontrolka uszkodzenia wspomagania się nie oświeca. Czy to pompa, czy też może czujnik skrętu tak paskudnie wpływa na pompę? Pozdro
Sprawdź napięcia na canie w kostce pompy, zainteresuj się stanem przewodów na lewej podłużnicy.
Dzięki wszystkim za pomoc, wymiana pompy pomogła.
Pojawienie się kontrolki na desce oznacza zapisanie błędu w sterowniku pompy. Można dalej na pałę wymieniać, np. czujnik skrętu tylko po co jak można odczytać zapisane błędy i być przez to bliżej usunięcia usterki.
Witam!! Pomoże Ci szukajka. Temat wałkowany tysiące razy! Pozdrawiam!
Witam. Według mnie powinien działać lecz wg katalogu IRL przy Id-38A, Rds-0,026Ω i 2,2W/°C a STB przy prądzie Id-50A i 2W/°C, IRL będzie się bardziej grzał.
Że co nie ? Ze błąd się nie pojawi ? Pewnie masz pompę Koyo, poczytaj sobie: http://www.naprawakoyo.pl/przyczyny_awar...
Czujnik jest na przekładni.Uszkodzony czujnik czasami powoduje wariowanie prędkości ale silnika pompy wsp.Silnik pobiera duże ilości prądy więc i światła wariują .Możesz odłączyć czujnik i wtedy pompa się "uspokoi" ale wspomaganie będzie tylko jakieś 50%.A do palenia i gaśnięcia to pewnie nic niema i gdzie indziej usterka.
Witam, mam pytanie odnośnie tego rozładowywania akumulatora, dowiedział się Pan co było przyczyną??? Bo mam dokładnie taki sam problem...
macie tu sposób weryfikacji kodów usterek
Problemem okazała się uszkodzona pompa wspomagania
Temat przerabiałem ostatnio w Renówce. Niby wszystko OK, żadnych wycieków, poziom oleju w normie ale wspomagania nie było. "Nówka" ze szrotu za kilka dyszek uzdrowiła sytuację. :D
nim wymienisz pompe sprawdz działanie czujnika skretu typowym niedomaganiem czujnika jest wycie pompy, działanie i niedziałanie na przemian ,przygasanie swiateł (pobieranie przez pompe zbyt duzej energii) proponuje najpierw podpiac sie przez złacze diagnostyczne do kompa jednak obstawim - uszkodzenie czujnika skretu (on nie pada od razu - raz działa...
Witam również potrzebuje instrukcji do octavi 2 rok 2006 przed liftem
Problem rozwiązany. Sterownik pompy wspomagania znajduje się w pompie. Jeżeli po odpaleniu pompa pracuje, widać to w wartościach rzeczywistych po obrotach pompy. To oznacza, że pompa działa, niezależnie od tego, czy czujnik kąta skrętu jest podpięty, czy nie. Natomiast jeżeli jest błąd czujnika i pompa nie pracuje, to znaczy, że sterownik w pompie...
No z tego co ja wiem to tam jest elektryczne i tak powinno byc sprawdz czy w chwili braku wspomagania masz napiecie na pompie od wspomagania
no to mnie nie pocieszyłeś ale dziekuję za pomoc
Samochód naprawiany, okazało się że przyczyną była uszkodzona pompa wspomagania. Pompa zostało zregenerowana i działa OK.
jeżeli komputer wywala błąd sensora wspomagania prawdopodobnie sensor jest przyczyną niedomagania układu wspomagania
Witam. Ostatnimi czasy uszkodziła mi się pompa wspomagania od Skody Fabii. Po rozebraniu owej pompy dostałem się do jej elektroniki. I tutaj moje pytanie. Co najczęściej ulega uszkodzeniu z elementów elektronicznych. Za kazda pomoc serdecznie dziekuje.
piszesz ze naprawiasz takie pompy wspomagania fabii mam problem i nie wiem jak go ugryść otóż bardzo czesto po zastartowaniu silnika nie gasnie kontrolka wspomagania czasem musze 2 lub 3 razy odpalic silnik by zgasla. po zgasnieciu juz nie ma problemu--wspomaganie jest. przewaznie dzieje sie to jak jest zimno--zimny silnik. oczywiscie swiecenie sie...
witam,ja potrzebuję osoby która jest w stanie naprawić pompę. przez przypadek zrobiłem zwarcie i przestało działać wspomaganie oraz ABS, wymiana bezpieczników nic nie dała - jest pewność że to pompa. czy da się to zrobić?
Jak wszytko ok to wspomaganie wystartuje.
Pompa wymieniona wspomaganie jest jak trzeba. Sekcja zwłok starej pompy wykazała upalone dwa tranzystory. Sterownik przyda się jeszcze i ten uszkodzony moze w wolnej chwili postawię go na nogi.
czyli tak jak by dostawala za duzy "prad" przyspieszala co z atym idzie zwiksza sie cisnienie i latwiej sie skreca. kable z pompy ida do? widac cos czy gina w odchlani? :)
Raczej pompa,zobacz jakie wartości widzi czujnik skrętu i jakie prądy daje sterowni na silnik pompy.
Wcale nie musi być to pompa, może być to wina zgniłej instalacji elektrycznej na lewej podłożnicy. Podłączyć komputer i zobaczyc jakie błędy zapisane są w module wspomagania. W czasie występowania usterki można by było sprawdzić w blokach pomiarowych wy widać ruch kierownicy i czy zwiększa się prąd pobierany przez pompę w czasie ruchów kierownicy.
Mam Skodę fabie 1 z 2001 roku. Po wymianie oleju pompa wspomagania kierownicy szumi, po przejechaniu kilku kilometrów hałas znika. Co to może być?
W jaki sposób sie sprawdza poziom płynu w układzie wspomagania kierownicy w Skodzie Fabii 1,4 50KW???. Mam taki samochód rocznik 2002 przebieg 80tyś. jak narazie wszystko oki ale chciałbym dowiedziec sie jak sprawdzić pozim płyniu i jak ewentualnie go uzupełnić a może trzeba go co jakiś czas wymieniac?? prosze o porade....
Słowo klucz: diagnostyka aut, grupa VAG, VCDS,odczytywanie błędów..... itd, itp ? U mnie jak padło wspomaganie , to pomogła wymiana pompy. Ale to już powiedziała "pani diagnostyka".
Bloki pomiarowe będziesz miał podany prąd idący na silnik pompy.
Porównaj ze starym.
Jeśli silnik jest wyłączony to się tak nie dzieje, raczej pedał się nabija i sztywnieje To jest zaleta a zarazem wada wspomagania pompy hamulcowej.
To pompa HPI Koyo.Np.na korku będzie napis.Nie są w praktyce zamienne wprost.TRW na inne mocowanie i czujnik kąta skrętu.
Tam masz pompę elektryczną. Potrzebna diagnoza.
Witam. Sprawdzales wiazke kolo silnika? W moim przypadku wlasnie ona wysiadla. Tzn po podlaczeniu komputera do skody wogole jej nie widzial. Wspomaganie ogolnie szalalo i potrafilo sie wlaczyc podczas jazdy na kilka sekund.
Jak pompa bąbluje a nie ma wycieków to raczej tylko pompa. Kawitacja i tyle
Szukaj lewego powietrza w dolocie. Olej pomiar ciśnienia sprężania bo nie tutaj jest problem. Na pompie wspomagania powinien być czujnik, odłączę wtyczkę od niego, powinno trochę pomóc. Dość często ten czujnik się uszkadza.
Kupiłem skodę fabie II uszkodzoną z lewej strony,właśnie tam gdzie znajduję się pompa wspomagania. Po wykasowaniu błędów wspomaganie zaczęło działać,lecz pompa działa głośno,słychać w aucie;takie furkotanie . Olej jest w pompie. Może ktoś miał taki problem proszę o pomoc?
Witam, Jeśli interesują Was tranzystory BUK9508 55A to mam obecnie tylko 4 szt. na zbyciu, miałem ten sam problem z pompą więc służę pomocą. Jeśli interesują kogoś te tranzystory na przyszłość proszę o info. znalezienie ich to praktycznie cud ale mnie się to udało więc mogę jeszcze popytać, sprawa dotyczy również tranzystorów BUK9E06 stosowanych do...
To nie wina alternatora skoro pobór 80A to skąd alternator ma wziąć moc, chyba wspomaganie się kończy.P
Witam przeczytałem większość postów z elaktrody nt wspomagania w skodzie Fabi ja mam Skodę Fabię rok 2000,1,4MPI Comfort i objaw jest następujący wspomaganie działa cały czas dobrze,nic nie szarpie ani nie czuć na kierownicy chwilowych jego braku,poziom płynu jest wystarczający,tylko pompa ze wspomagania przy niskich obrotach i ajazda bez zakrętów nie...
Mam taką pompe do sprzedania. Jak jestes zainteresowany to sie odezwij.
Pompę wyślij do sprawdzenia/regeneracji.
Diagnoza przede wszystkim.Może czujnik w maglu,może wiązka,może zalana pompa,może......
Brak zasilania pompy. Sprawdź wiązkę do pompy szczególnie w okolicach podłożnicy pod akumulatorem ,wtyczkę do pompy ,Bezpieczniki na akumulatorze (te w kształcie 8) i te w skrzynce.
Jeżeli płyn zamarzł w zbiorniku to pewnie zamarzł też w pompie i ją uszkodził.
(at)przerembel: miałem identyczny przypadek. serwis i inne warsztaty proponowały mi wymianę pompy na nową - 2 tys zł. ponieważ jestem ciekawy rozebrałem tą pompę: tam gdzie jest możliwość rozpołowienia pompy - jest to miejsce gdzie łączy się silnik elektryczny z pompą. jest tam sprzęgiełko ( fi ok 12 mm wysokie też 12 mm) oś silnika i pompy zakończona...
rozumiem ze wspomaganie hydrauliczne , jak nie ma wspomożenia to pompa pasek klinowy który ją pędzi sprawdż
ok 40 min
Jak dobrze kojarzę to w Fabii I jest wspomaganie elektro-hydrauliczne, może silnik pompy "się kończy"?
Myślę że albo wiązka albo sterownik pompy polecał.
A ja proponuję odpiąć trzypinową wtyczkę z pompy wspomagania. :)
Mam pytanie, jak dostać się do elektroniki pompy wspomagania w moim przypadku firmy TRW. Przeszukałem fora i niestety nic nie znalazłem.
Jak się miewa olej w układzie wspomagania kierownicy? Właśnie wczoraj ratowałem VW II który nie chciał kręcić, okazało się że trzyma go pompa wspomagania.
W razie problemów z komunikacją z pompą czasami udaje się połączyć poprzez ABS,lub wskaźniki.Bezpiecznik od pompy (paskowy) potrafił się rozwarstwiać i wrednie przerywać.Sprawdź,czy w ramkach zamrożonych nie masz zapisanych błędów pompy.Najczęściej 1309 świadczy o uszkodzeniu pompy,lub "wariacji" bezpiecznika zasilania.W panelu bezpieczników obok aku...
1. Mam pytanie??? =---------------------------------------... 1. czy ktoś miał takie objawy pracy pompy wspomagania podczas postoju słychać nie ruszając kierownicą takie załączenia (jak by się grało gierką na komputerze pompa przyspiesza i zwalnia ) migają światła jest to nie cykliczne...
Poradziłeś sobie z tą pompą ? I ogólnie z całym tym wspomaganiem ?
Hi ciekawa sprawa jak go można dezaktywować....ale to nie będzie wspomagania 100% ,bo czujnik czyta ruchy kierownicą i daje sygnał na pompę i ta zwiększa obroty...... tak myślę
Na akumulatorze są tylko 2 bezpieczniki i są one ok, plusów na pompie nie sprawdzałem
Ja też na początku miałem ten błąd co Ty.Teraz już go nie ma ale pojawił sie ten drugi.Sprawdź też w Vag jaki prąd pobiera pompa.Powinien wzrastać przy kręceniu kierownicą (tak samo jak obroty pompy). Czy prędkość obrotowa zadana pokrywa się z rzeczywistą? Sprawdź jak czujnik skrętu reaguje na mocne ruchy kierownicą bo od niego bym zaczął.
Witam mam problem ze wspomaganiem w mojej skodzie Fabii 1 z silnikiem 1.9 sdi. Cztery miesiące temu przestało działać wspomaganie w mojej skodzie. Usterką okazała się przegnita wiązka. Po wymianie było wszystko ok przez miesiąc, aż przestało znowu działać. Tydzień temu podszedłem z powrotem do tego tematu. Mechanik stwierdził brak płynu w zbiorniczku...
fabia ma elektryczną pompę wspomagania i nadszedł ich czas. pompa jest pod lewym przednim błotnikiem wygląda jak duży plastikowo-aluminiowy pojemnik
Jak się grzała to na pewno się zatarła.Jest jeszcze jeden myk w pompie tam jest zaworek i może się zawiesił.
wejdz w blok 44 i tam podejżyj pompę i zobacz co pokazuje
Pewnie uszkodzona pompa mechanicznie albo wiązka. Jest pod lewą podłużnicą blisko zderzaka.
Tańszych zamienników nie znajdziesz. Pompa musi współgrać z maglownicą/czujnikiem skrętu. Jeżeli uszkodzeniu uległa jej elektronika to możliwa jest regeneracja. Koszt około 500 zł.
WItam mam problem ze skodą fabią i wspomaganiu (elektryczna pompa). Samochód jest po wypadku i ma wystrzeloną poduszkę przy okazji wspomaganie nie działa wszystkie przewody są na miejscu i całe. Jak to uruchomić.
Zazwyczaj problem w pompie wspomagania lub skrzynce bezpieczników mocy.
Kumaty powie Ci co i jak, ale takich mało w PL... A i nie zdiagnozuje stanu czujnika tylko wartości przez niego podawane. Tam nie ma "stanu" tylko albo działa albo nie. Wspomaganie nawet bez czujnika podłączonego do pompy działa, ale jednostajnie słabo, dopiero wtedy świeci na stałe kontrolka.
Sprawdzałeś czy wszystkie węże są gorące , jeśli coś hałasuje pod maską zdejmij pasek klinowy i odpal na chwilę aby wykluczyć pompę wspomagania i alternator ,
dzięki a możesz powiedzieć łopatologicznie w którym miejscu przy pompie tego szukać dziękuje.
ważne byłoby mieć kod błędu, ale zwykle zespół pompy problemem i "z wbudowanym
a jakie ciśnienie powinna wytwarzać dobra pompa? a jakby wlał gęstszy olej do układu ?
wspomagać skoda kontrolka wspomagać skoda sterownik wspomagać skoda
lm358 histereza aktualne klucze windows sprawdzić tętnienia oscyloskopem
Lampa w Ampeg 115: Jakie modele i typy? Zabezpieczenia płytkowe we wzmacniaczu Unitra WS432: funkcje i wpływ na dźwięk