W Dieslu i w benzynach zapłonem rządzi czujnik położenia wału i takie cudeńka mają miejsce jak zaczyna siadać, rządzi dawką i kątem wtrysku. Nie napisałeś czy był sprawdzany. U mnie tak było a "check engine" się nie zapaliło się chociaż podobno powinno.
Czy problemem może byc pompa czy po prostu coś z elektronika
Trzeba sprawdzić elektrykę. Sama diagnostyka nie wystarczy, prawdopodobnie jakiś kabelek się przetarł. Wiązkę powinien wskazać jakiś program diagnostyczny, użyty w trakcie gdy występowania błędu. Prawdopodobnie to wina instalacji zapłonu. 1. Skup się na błędach związanych z zapłonem 2. Zidentyfikuj, czy błędy są sporadyczne czy stałe, co może wskazywać...
Niestety to (chyba) typowe objawy "nowych" 3 cylindrowych sieczkarni. Siostra ma tez podobny silnik i ma to samo, huk wibracje koszmar. Przy tym moje 1,5 w foce (a też nie grzeszy kultura) to cud techniki i kultury pracy. Ale do rzeczy. Sam zauważyłeś ze przyczyną była wymiana dwumasy. Następnie zauważyli ze coś nie tak z zapłonem ... Wymienili świece...
Masz schemat, opis bezpieczników? Nie wszystkie obwody w samochodzie są cały czas pod napięciem. Według schematu ten bezpiecznik odpowiedzialny jest za rozrusznik czyli logicznie rzecz biorąc samochód powinien być unieruchomiony czyli powinien nieodpalać a rozrusznik kręci i samochód odpala normalnie. A i zapomniałem dodać że wyskakuje komunikat "...
Radio jest podpięte przed zapłonem tak kupiłem ,ale czy to może rozładowywać baterie, że po dwóch dobach postoju nie chce zakręcić.
Ok postaram się to ogarnąć i dam znać. Tylko mial bym problem z zapłonem bo nie wiem jak mam go ustawić. Ale również zauważę ze kopulka zapłonu nie jest dobrze spasowana z częścią aluminiowa zapłonu gdyż na obu częściach są punkty które do sobie pasuje i nie ma innej opcji by je spasować ale zauważem ze u nie jest obrucona 180 stopni oraz delikatnie...
Tak podłączyłem się do modułu centralnej elektryki. Do Silnik,ABS i tak dalej nie idzie się połączyć brak połączenia. https://obrazki.elektroda.pl/4880612700_... https://obrazki.elektroda.pl/1278240800_... Gdzieś tu koło tych bezpieczników blaszkowych było zwarcie chwilowe 1s było bum taka iskra była. Kabel + przy klemie...
Witam, wiem, że temat archiwalny, ale mam pytanie. Ile można razy wprowadzić błędny kod pin do radia symphony 1 (kaseciak)? Kupiłem Octavię z tym radyjkiem i poprzedni właściciel mówił, że było przeklepane 6 prób, bo nie mógł znaleźć odpowiedniego kodu. Mnie udało się namierzyć książkę do tego radia na 100% prawidłowym kodem. W chwili obecnej po włączeniu...
Zrób test z zapłonem dopiero działaj dalej, tak pompa jest tam gdzie napisałeś.
Kilkakrotnie wprowadzono niewłaściwy kod. Zablokowane. Teraz tylko wezwać fachowca ze sprzętem lub laweta. Dodano po 1 Można spróbować zostawić auto z włączonym zapłonem na dwie godziny. Powinno się dać ponownie wpisać kod.
A ktoś może wie co oprócz tych rzeczy mogło nawalic albo jak przymierzyć styki tej kostki żeby wiedzieć czy jest sprawna. Sprawna nie jest i dlatego ktoś założył ten przycisk do rozrusznika, ale stan obecny (brak działania rozrusznika) nie znamionuje raczej kolejnego uszkodzenia stacyjki - gdyby przestała załączać zasilanie na zacisk 15 to przestałby...
Mam problem kupiłem skodę zauważyłem przypadkiem że z centralnego zamka nie zamykają się drzwi pasażera od strony kierowcy zaznaczę że ten model nie ma kluczyka.Moze ktoś poradzi na ten temat co się stało i jeszcze jedno guzik włączenia stacji jest lekko pęknięty czasami mam problem z zapłonem i z zgaszeniem czy to ma wpływ to pęknięcie czy chodzi o...
Dokładnie widać, że sama kontrolka nie ma żadnego układu który by w jakiś elektroniczny sposób włączał na określony czas kontrolkę (np. w celu sprawdzenia). Jedynie od stacyjki, i od włącznika w pływaku zależy czy kontrolka się zapali czy nie. Więc w stacyjce nie może być na pozycji zapłon + na 16, dokładniej mówiąc nie może być plusa na 16 w pozycji...
Więc tak : Czujniki sprawdzone sprawne - oporność jednakowa, sprawdzone przy wtyczce pompy. Sprawdziłem wtyczkę - wszystko czyściutkie .Napięcie na przewodach dochodzących do czujników to 4.6V. Dzisiaj kontrolki zapaliły mi się jak auto postało tylko z włączonym zapłonem przez ok 15 min. i po sprawdzeniu nap. na przewodach na czujniku z lewej strony...
W oryginale autko jeździło na benzynie a dziś jeździ na gazie. Jest trochę różnic pomiędzy zapłonem obu tych paliw, więc sugerowanie świec dedykowanych do benzyny to trochę dziwne. Ale to nie moje autko więc niech autor tematu szuka podpowiedzi dalej.
te dwa u góry czarne to odcięcie zapłonu
no a to strzelanie z tłumika po mocniejszym przygazowaniu na biegu N? Trochę brzmi jak problem z zapłonem nie? Ale mechanik sprawdzał i jest ok jakieś 9 stopni. Ale na benzynie wszystko gra
Nie zmieniałeś czasem radia w tym czasie? Skoro widzi pilota a nie działa w czasie zamykania to możliwe że że widzi że cały czas jest kluczyk w stacyjce przez co pilot nie będzie działał. Pokaż blok 6 (tutaj powinna być możliwość diagnozy po wyjęciu kluczka ze stacyjki więc pokaż co widzi z włączonym zapłonem i po wyjęciu klucza ze stacyjki). Czy po...
Witam, Auto: Skoda Octavia 2001 Wymieniłem zestaw wskaźników na 3B0 920 827 z Passata B5, przekodowałem i wszystko działa jak powinno, ale . . . nie działa ostrzeganie o zapalonych światłach przy wyłączonym silniku, co powinienem jeszcze przekodować ?? poprzednia deska sygnalizowała to bez problemu i teraz łapie się na tym że mam światła włączone jak...
Witam! Niedawno wymieniłem silnik w mojej favoritce. Wszystko niby chodzi ładnie ale niepokoi mnie jedna rzecz. mianowicie autko nie chce rozpędzić sie powyżej 90 km/h. próbowałem juz wymiany pompki paliwowej oraz gaźnika ale to nic nie pomogło. Regulacja zapłonem również nie pomaga. Była tez wymieniona głowica i uszczelka (stara pękła) ale w tym przypadku...
Witam. Oczywiście można podmienić moduł sprawdzić i wtedy sie okaże, jednakże jeśli to nie pomorze to naszła mnie pewna myśl nie wiem czy trafna: - czarny nalot na świecy jest oznaką za bogatej mieszanki - detonacje w tłumiku mogą być objawem spalanej benzyny niedopalonej w cylindrze Czyli jeśli okaże sie że cewka i sterowanie zapłonem jest w porządku...
kolejność zapłonu to 1342
No chyba jednak nie o tym samym, bo Ty piszesz, że świeca żarowa podczas pracy silnika i po odłączeniu zasilania: a) pracuje, czyli pełni jakieś istotne funkcje dla działania silnika. b) funkcja ta jest ta sama jak w świecach żarowych silników modelarskich. c) świeca żarowa po rozgrzaniu przez przepływ prądu dalej już sama pozostaje w tej temp. wskutek...
Jeżeli na pinie - A8 - masz zasilanie po stacyjce to radio będzie gasło po wyłączeniu zapłonu.
Chciałbym coś dorzucić do tematu. Mam podobną sytuację do kolegi. Posiadam Opla Calibrę 97 z silnikiem X20XEV instalację sekwencyjną KME z "pseudo" wtryskiwaczami VALTEC. Problem jaki u mnie występuje to początkowo spadek mocy na gazie, gaśnięcie silnika po przełączeniu na lpg w zimie. Po ponownym uruchomieniu silnika prawidłowo pracował na LPG. Po...
Aby zrealizować blokadę należy rozciąc przewód czarno -fioletowy odchodzący od bezpiecznika(52) i wstawiając w obwód wyłącznik od Twojej pomysłowości zależy gdzie go umieścisz. Pamietaj o odpowiednim doborze wyłacznika na prąd 10A . Lepiej zastosować przekaźnik i sterować go wyłacznikiem.
Przekaźnik jak najbardziej. A najlepiej gotową blokadę elektroniczną z wbudowanym przekaźnikiem. To nie są jakieś wielkie koszty.
Tam jest 0,05,nawiń do wypełnienia karkasu cewki
Poczekaj dłużej, moduł centralnej elektryki chwilę zwleka po wyłączeniu zapłonu.
Kostka stacyjki, standart w tycg wozach.
Tniesz czarno/niebieski(+15 na przekaźnik zasilania ECU silnika) ze skrzynki bezpieczników pod kierownicą i nie pali, to właśnie kabel z bezpiecznika F1.
Liczysz od rozrządu, czyli stojąc przed samochodem od lewej strony pierwszy. W 99 % to cewka (to moje obstawienie).
Sprawdź w jakim stanie są świece. I krokowiec. Kolego, przy zdupconej świecy od razu pali się check i jest błąd P030X, gdzie w x jest numer cylindra w którym są przerwy w zapłonie.
prawdopodobnie uszkodził się geteway, jest nad nogami kierowcy. i proponuje sprawdzić jeszcze wtyczki na bortzie Dodano po 1 A kostkę w stacyjce próbowałeś wykluczyć? kolega wyraźnie napisał "Stacyjka CAN"
Jak kompresja OK,świece,cewki okablowanie i iskra OK to powodem wypadającego zapłonu może być brak paliwa spowodowany np.niesprawnym wtryskiwaczem. Jakieś błędy są?Diagnostyka zrobiona?
Zestaw naprawczy łącznika 05E 198 701 A. Czyszczenie nagaru pomogło ?
Witam. Sprawdź kompresję. Sterownik dla ochrony katalizatora odcina wtrysk gdy wykryje brak zapłonu w cylindrze.
Włączony zapłon, wyłączone radio i nic Radio musi być włączone, na włączonym zapłonie. Inaczej nie odczeka blokady.
Ale czy to możliwe, że od zostawienia kluczyka na zapłonie Wtedy na desce świecą co najmniej kontrolki: ciśnienia oleju, ładowania, hamulca ręcznego. Może w gnieździe zapalniczki została ładowarka telefonu/nawigacji/rejestratora. A może jeszcze nie domknięte drzwi i świeci się w kabinie ? Tu ułamek ampera, tam następny i na końcu "Houston - mamy problem"
Pamiętam (ale to już były czasy Favoritki) była akcja serwisowa - na skutek jakiegoś źle dobranego fabrycznie płynu chłodniczego robiły się wżery pod uszczelką głowicy. To silnik z tulejami pływającymi, wymiennymi. W dodatku tłoki mają szczeliny dylatacyjne. Jak dla mnie, to któraś tuleja za głęboko osiadła, trzeba by liniałem sprawdzić. Skoda zawsze...
Zdjęcie wtyczki z czujnika temperatury nie jest dobrym pomysłem ponieważ świece będą bardzo długo grzały. Kiedyś temat był poruszany i pisałem żeby w obwód czujnika wpiąć opornik 300Ω co pozwoli przeskoczyć krytyczną temperaturę i pamiętam że w tamtym przypadku problem został rozwiązany.P
Miałem taki przypadek i winny był sterownik. Nie sterował właśnie turbiną , a za to cały czas egr. Błędy miałem sporadyczne z turbiny ,egru, pedału gazu i temperatury powietrza których nie można było skasować. I nie regulował wyprzedzeniem zapłonu.
Jeśli nie są to oryginalne siłowniki i moduł to najprawdopodoniej będzie to zwykłe standardowe sterowanie 2Xmasa. Jeśli jednak jest to oryginalny zamek to oba przewody z alarmu podłącz pod jeden przewód sterowania (np. kabel ze złącza drzwi kierowcy). Impuls "zamknij" podłącz normalnie, a "otwórz" podłącz do tego samego przewodu przez wspomniany opornik....
Leszek, sprawdź kable na ciągłość, jeżeli ok, to pościągaj te metalowe zakucia.
Możesz, ale ja bym zaczął od kontroli strony mechanicznej silnika, ciśnienie sprężania, stan rozrządu i stan wałka. Podciśnienie ssania i punkt zapłonu.
Posprawdzaj też wszystkie połączenia elektryczne, a zwłaszcza masę silnika. Najlepiej poodkręcaj i poczyść. Sprawdź też czy nie masz zbyt wczesnego zapłonu.
Sterownik głupieje, bo wypadają zapłony na 4 cylindrze, niedopala mieszanki. Czego byś nie robił, to wszystko na nic, 10,5 bara to granica pewnego zapłonu w cylindrze. A waść masz 9, a nawet ponizej.
Sprawdził bym na komputerze diagnostycznym jaką temp silnika na zimnym, widzi komputer samochodu. Jeśli czujnik nie pokazuje poprawnie, dawka rozruchowa może być za mała. Jak odepniesz na zapalonym silniku na zimnym, czujnik temperatury to obroty silnika się zmieniają?
może gdzieś przy jakimś przekaźniku było grzebane i źle podpięte zostały piny. I zamiast napięcie pojawić się po przekręceniu zapłonu to ono znika :)
Włącznik rzuca parametry masowe do modułu bordnetz a ten załącza odpowiednie oświetlenie. Bordnetz jest konfigurowalny ale całą instalację do dziennych trzeba zrobić w oryginale. Niestety ale minęły już czasy prostego załączania odbiorników w aucie przez podanie +12 i działa, teraz to trochę bardziej skomplikowane
Nie wiem jaki masz zestaw wskażników ale zrób tak wyłącz zapłon naciśnij ten guzik i trzymaj włącz trzymajac ten guzik zapłon wyświetli ci się oil albo service (juz nie pamiętam) wtedy puść guziczek i przekręć w prawo ( tak jak chciałbyś ustawić minuty na zegarze) wtedy powinno się wyświetlić ------- oil skasowany wtedy wciśnij go ale tylko na sekundke...
Po co błędy drzwi podajesz?Wychodzi że 1 i 4 .Moze to być tylko cewka.W parametrach zobacz jak szybko zlicza te wypadanie.Zdrowo nie jest lać benzynę i jej nie spalać.
Podgrzewanie pośladków? Też po "zapłonie".
Wsadz rezystor ~ 150 ohm i zobacz czy ruszy -trzeba zawsze wyłączyć i włączyć zapłon. Jak ruszy to kup nowy czujnik.
Jaki błąd? Widzisz jakiś błąd w sterownikach? Masz do wykasowania inspekcje serwisową. VCDSem robi się to w blokach pomiarowych lub poprzez specjalną funkcję.
Plus po stacyjce możesz wziąć na przykład z gniazda zapalniczki albo jej bezpiecznika. Jest duże prawdopodobieństwo, że zapalniczka też ma stały plus (tak jak audi, skoda, VW)
przerobiłem w taki sposób że odłączyłem zasilanie szyb a podłączyłem zasilanie po włączeniu zapłonu
Dzień dobry. Mam podobny problem z uruchomieniem silnika skody fabia 1. Po włączeniu zapłonu brak napięcia na pompie paliwa. Po ponownym przekręceniu kluczyka pojawia się ale nie za każdym razem. Który przekaźnik wymieniłeś w mojej skodzie są trzy ?
Rozumiem z opisu że przyspieszony został zapłon a kąt statyczny jest ustawiony na 2 stopnie ?
znajomy ma skode fabie pojawił mu sie jakis dziwny komunikat chyba o przeglądzie bo samochód jest nowy (roczny) jak ten komunikat zlikwidować? A instrukcje do fabii ma? Jak 4 lata temu kupowalem fabie to dostalem taka grubą książęczkę, chyba na 56 albo 58 stronie powinno byc napisane "kasowanie inspekcji serwisowej i olejowej". Na 52 stronie: 1) wyłaczyć...
Jeżeli przez podciśnienia ucieka gaz to reduktor do wymiany. Tylko nie zakładaj tomasetto 😉
Sprawdź ciśnienie paliwa. I jakie masz korekty.
Sprawdź wąskie od wtrysku. Probówka w rękę i sprawdź sygnał i masa czy dochodzi. sygnałowego nie sprawdzisz probówką. takie rzeczy to oscyloskop, ale przeglądnąć wstępnie wiązkę musisz. Natomiast on idzie bezpośrednio ze sterownika więc oporności i na zwarcie można sprawdzić, nie mam niestety przy sobie schematów żeby Ci podesłać
Czyli moim zdaniem wypadanie zapłonów jest spowodowane właśnie tą kompresją. Obstawiam że dół silnika do roboty.
Jeżeli dobrze pamiętam to w grupach 014 i 015 masz podgląd na wypadanie zapłonu .
To nie jest stały plus tylko po zapłonie. Sterowanie z manetki jest masą. Weź też pod uwagę że silniczek podpięty bez obciążenia na krótko może działać a obciążony wycieraczką już nie.
wylacznika awaryjnego nie ma,odpalać bez oleju nie wolno ale i to nie zablokuje zapłonu.
Na włączonym zapłonie i radiu godzina czekania. Samo zniknie i pozwoli wpisać kod. Instrukcja do radia jest w sieci.
Na zliczanie tych wypadających zapłonów zbiega się zbyt wiele czynników by jednoznacznie określić ich źródło. Należałoby by sprawdzić prawie wszytko w silniku począwszy od: Ciśnienie w cylindrach, cewki i świece zapłonowe, ECU, układ wtryskowy paliwa, czujniki, filtry itd.
Określ dokładnie kolory przewodów jak możesz. Mi wyglądają na brązowo-żołty i chyba brązowo-biały, co by pasowało do czujnika temperatury zewnętrznej. Ich oderwanie może się objawiać np. włączeniem się wentylatora chłodnicy, zaraz po włączeniu zapłonu.
https://obrazki.elektroda.pl/1473702500_... Po zapłonie (terminal 15) masz bezpieczniki od F32 do F37 oraz F47, 8 9, oraz F51
sprawdż zapłon
W sytuacji gdy występuje przebicie na cewce, raz na czas ginie iskra sterownik widzi fluktuacje obrotów wału korbowego i wtedy zarejestruje wypadanie zapłonów. Ale takie zdarzenia muszą występować przy pracującym silniku.
Ja te sprawdzania błędów robiłem przy wyłączonym czujniku wałka korbowego. Jest nowy i bez zmian...
Sprawdź jeszcze na wyłączonym zapłonie jaki masz pobór prądu z akumulatora, bez miernika się nie obejdzie.
Pin 2 i 1 1 - masa 2 - 12v po zapłonie.
Kompletny remont silnika rozwiązał problem.
Witam przekaźnik możesz użyć dowolny, rozumiem że masę tego układu chcesz rozłączać, czy tak ? Jeśli tak to przekaźnik samochodowy na 12V cewkę wspinasz tam gdzie napięcie pojawia się po zapłonie i masę a stykami NC przekaźnika przerywasz obwód masy. Gdy napięcie zapłonu zginie przekaźnik znów podłączy masę do układu. Pozdrawiam....
Czujnik temperatury lub Sterownik wentylatorów na lewej podłuznicy zwarty . Termostat niee .
Czyli mierząc między A8 (masa) i A4 jest napięcie ok.12V. A po włączeniu zapłonu / wyłączeniu zapłonu coś się zmienia? Np. na A7
Kolego po zmianie aparatu należy ustawić zapłon.
Z tego co wyczytałem to robi się to na zapłonie, przy zgaszonym silniku. Przy temperaturze silnika powyżej 80 st.celsjusza
Kodowaniem się nie da.
Najprawdopodobniej padnięty jest włącznik. Ale dla sprawdzenia dodam schemat Nie wiem czy to taka wersja .światła mijania to żółty i żółto czarny kabel. S3 Włącznik świateł S6 przełącznik przy kierownicy K76-II przekaźnik załączany po zapłonie
witam czy ktos wie jak zdiagnozowac moduł zaplonowy (cewki z fajkami) i czujnik polozenia włu korbowego w skodzie felicji? mam wrazenie ze przestawil mi sie zaplon
Niestety nie, nadal nie reaguje ani na +12V na pinie od podświetlenia, ani od logiki zapłonu.
Sprawdź sobie czy czujnik włączając ma 2 biegi może jeden bieg nie chodzi i robi jaja zrób zwarcie na wtyce zapłon włączony. Oraz luknij czy przewód przelewowy do zbiornika nie jest zatkany.
Dzięki kolego będę pamiętał
W parametrach immo sprawdzisz.Ale jak nie widzi kluczyka to po zapłonie zamiast przebiegu będzie napis SAFE,jak tylko wyłączone w silniku to nie wiem jak ten typ ECU ale przeważnie jest komunikat o usterce immo.
Witam Jak ustawić zapłon w skodzie 105 (1978 r) na podstawie nacięcia na kole pasowym i kresek na pokrywie rozrządu. Krzysztof
Poszukuję schematu elektrycznego Skody Favorit po lifcie. Szukam, bo zmieniłem silnik na ten z przepustnicą i potrzebuje rozeznać się jak podłączyć zapłon oraz całą wiązkę z poliftowej.
Włącz zapłon i radio i zostaw je tak na godzinę. Powino się znów pojawić SAFE i 1000 ale tym razem nie pomyl się. SławeK
Ten silnik to porażka, błędy wypadania zapłonów wskazują na uszkodzone prowadnice zaworów, cała głowica do regeneracji. Odradzam zakup jakiegokolwiek samochodu z tym silnikiem, nie tylko tego konkretnego egzemplarza
Podanie podstawowych danych jak rocznik i kod silnika znacznie ułatwia pomoc. Zasilanie po zapłonie 87 po bezpieczniku 15 (5A) stały plus 30 po bezpieczniku 27 (50A) -bezpieczniki w skrzynce pod maską
Kierownica wpada zbyt głęboko w deskę i wyświetla się awaria blokady kierownicy, ikonka czerwonej kierownicy i brak zapłonu.
Nacisnąć i przytrzymać przycisk X, Włączyć zapłon, W polu wyświetlacza licznika kilometrów pojawiaja się napis "SERVICE", Zwolnić przycisk X, Obrócić przycisk Y w prawo, w celu skasowania wskazania, Wyłączyć zapłon. (Y przycisk po lewej stronie licznika, X przycisk po prawej stronie licznika
Witam, Czy przypadkiem nie został przestawiony czujnik Halla w aparacie zapłonowym (najszersza przerwa odpowiada zapłonowi pierwszego cylindra). Palec rozdzielacza ok? Nie ma przebicia na ekran kopułki?
Skoda Octavia 2003 1.9 TDI (silnik AHF, ASV) Cześć, Mam problem ze swoją Skodą Octavią z 2003 roku, silnik 1.9 TDI (AHF, ASV). Problem polega na tym, że po wyłączeniu samochodu, przekręcając stacyjkę, zegary i silnik nadal pracują. Dodatkowo, jeżeli nie dojdzie do zapłonu, a stacyjka zostanie przekręcona tylko do pozycji zapłonu, to po jej przekręceniu...
Skieruj stroboskop na znaki na kole pasowym masz tam wycięcia i ustaw na ok 7 stopni
zapłonem vectra zapłonem passat mercedes zapłonem
klimatyzator sterowanie zewrzeć kolektor emiter ładowanie lampy solarnej
sonopan instrukcja kamera fortec
Jak wyświetlić godzinę na telewizorze Samsung Lokalizacja przekaźnika świateł drogowych w Mercedes Sprinter 319