W Dieslu i w benzynach zapłonem rządzi czujnik położenia wału i takie cudeńka mają miejsce jak zaczyna siadać, rządzi dawką i kątem wtrysku. Nie napisałeś czy był sprawdzany. U mnie tak było a "check engine" się nie zapaliło się chociaż podobno powinno.
Sprawdził bym na komputerze diagnostycznym jaką temp silnika na zimnym, widzi komputer samochodu. Jeśli czujnik nie pokazuje poprawnie, dawka rozruchowa może być za mała. Jak odepniesz na zapalonym silniku na zimnym, czujnik temperatury to obroty silnika się zmieniają?
Czy problemem może byc pompa czy po prostu coś z elektronika
Trzeba sprawdzić elektrykę. Sama diagnostyka nie wystarczy, prawdopodobnie jakiś kabelek się przetarł. Wiązkę powinien wskazać jakiś program diagnostyczny, użyty w trakcie gdy występowania błędu. Prawdopodobnie to wina instalacji zapłonu. 1. Skup się na błędach związanych z zapłonem 2. Zidentyfikuj, czy błędy są sporadyczne czy stałe, co może wskazywać...
Niestety to (chyba) typowe objawy "nowych" 3 cylindrowych sieczkarni. Siostra ma tez podobny silnik i ma to samo, huk wibracje koszmar. Przy tym moje 1,5 w foce (a też nie grzeszy kultura) to cud techniki i kultury pracy. Ale do rzeczy. Sam zauważyłeś ze przyczyną była wymiana dwumasy. Następnie zauważyli ze coś nie tak z zapłonem ... Wymienili świece...
Witam, przepraszam z góry, jeśli temat ten jest gdzieś rozwiązany, ale nie wiem czy mogę któryś odnieść do mojej kwestii. Chodzi o to, że skoro tylko zrobiło się chłodniej nie mogę po dłuższym lub krótszym (np. wyjście do sklepu) czasie odpalić auta. Odpala na benzynie, później przełącza na gaz, ale po chwilowym postoju znowu ciężko kręci. Wymieniłem...
Witam po wymianie palca i kopulki zapłonowej samochód nie pali lecz iskra jest , Za to pojawił się duży luz na palcu w lewo i prawo też na kopułce czy to normalny luz czy nie jeśli nie co zrobić żeby go się pozbyć.
Masz schemat, opis bezpieczników? Nie wszystkie obwody w samochodzie są cały czas pod napięciem. Według schematu ten bezpiecznik odpowiedzialny jest za rozrusznik czyli logicznie rzecz biorąc samochód powinien być unieruchomiony czyli powinien nieodpalać a rozrusznik kręci i samochód odpala normalnie. A i zapomniałem dodać że wyskakuje komunikat "...
Skoda Octavia 2003 1.9 TDI (silnik AHF, ASV) Cześć, Mam problem ze swoją Skodą Octavią z 2003 roku, silnik 1.9 TDI (AHF, ASV). Problem polega na tym, że po wyłączeniu samochodu, przekręcając stacyjkę, zegary i silnik nadal pracują. Dodatkowo, jeżeli nie dojdzie do zapłonu, a stacyjka zostanie przekręcona tylko do pozycji zapłonu, to po jej przekręceniu...
Witam problem dotyczy Skody OCTAVIA 1 z 2004 roku z silnikiem BFQ 1.6 75KW 102km Benzyna bez instalacji gazowej. Przebieg 190tyś. Podczas jazdy autem zaczyna poszarpywać przy puszczaniu gazu obojętnie na jakim biegu potem zawsze następuje wypadanie zapłonu albo na 4 lub 2 cylindrze. Auto nierówno pracuje oraz z wydechu zaczyna śmierdzieć jakby spalonymi...
Wadliwe działanie centralnego zamka. Po zamknięciu kluczykiem lub pilotem następuje pulsowanie siłowników, zamykanie i otwieranie przez około 10sekundPrzyczyną był przeciek na złączu przewodu do spryskiwacza tylnej szyby w bagażniku po lewej stronie, oraz zatkany odpływ, co spowodowało zgromadzenie się około 2 cm płynu i zamoczenie złącz wiązek przewodów...
Witam, mam octawie 1,9 TDI 90KM. od jakiegoś czasu mam problem z układem paliwowym. Mianowice zapowietrza się. Wymieniłem filtr paliwa oraz zawór zwrotny. Na zaworze zwrotnym były nowe uszczelki. Jak auto postoi to trzeba nim długo ktęcić zanim odpali. Niestety nie zawsze jest to możliwe, wtedy kręcąc rozrusznikiem popuszczm śruby z zaworów i pokolei...
Cześć, Mam problem z wypadaniem zapłonu w swojej Skodzie. Najpierw był problem tylko na gazie. Zapłon wypadał na 1 cylindrze. Wyczytałem, że należy zacząć od wymiany świec - faktycznie dawno nie zmieniane. Wstawiłem Iskrę dedykowaną do LPG. Nie bardzo pomogło więc zmieniłem jeszcze przewody zapłonowe. Zrobiło się lepiej ale pod dwóch miesiącach, czyli...
Witam, podczas jazdy na autostradzie silnik nagle zgasł , stało się to podczas hamowania silnikiem i nie dał się już uruchomić. Po zasznurowaniu do garażu , spróbowałem jeszcze raz zakręcić , i auto na 5s odpaliło z przeraźliwym piskiem i zgasło.Gdy zdemontowałem dolot tuż przed kolektorem ssącym auto zapaliło i pracowało normalnie tylko ten przeraźliwy...
Witam. Mam problem ze swoją Fabią. Jakiś czas temu (prawie 2 lata) po dłuższej jeździe z wysokim obciążeniem (300km autostradą) już po zatrzymaniu w aucie stopiło się gniazdo cewki zapłonowej. Zostało wymienione razem z cewką, jednak od tamtego czasu z autem mam ciągłe problemy. Stało się tak jeszcze raz, dokładnie taka sama sytuacja, tylko z innym...
Witam mam problem w instalacji elektrycznej. Moze zacznę od tego ze ostatnio zalało mi woda stronę od pasażera, dokładniej podłogę. Spaliły mi sie na raz dwie przednie postojówki, i za moment zaczeło tyrkotać tam gdzie mam włącznik awaryjnych, takie bardzo szybkie tyrkotanie nieregularne i tyrkocze bardziej im bardziej auto rozgrzane. tydzien pozniej...
Witam problem polega na tym iz mam skode octavie 16b 1997r bez klimy.. wczoraj przestała dmuchac ciepłum powietrzem.. okazało sie iz brakowało wody w zbiorniczku wiec dolałem.. zaczeła grzac normalnie i w pewnym momencie podczas jazdy strzeliła mi goraca woda w nogi szyby automatycznie całe sie zaparowały , gdy dolewam wody to odrazu cała wlatuje mi...
Ok postaram się to ogarnąć i dam znać. Tylko mial bym problem z zapłonem bo nie wiem jak mam go ustawić. Ale również zauważę ze kopulka zapłonu nie jest dobrze spasowana z częścią aluminiowa zapłonu gdyż na obu częściach są punkty które do sobie pasuje i nie ma innej opcji by je spasować ale zauważem ze u nie jest obrucona 180 stopni oraz delikatnie...
Radio jest podpięte przed zapłonem tak kupiłem ,ale czy to może rozładowywać baterie, że po dwóch dobach postoju nie chce zakręcić.
Tak podłączyłem się do modułu centralnej elektryki. Do Silnik,ABS i tak dalej nie idzie się połączyć brak połączenia. https://obrazki.elektroda.pl/4880612700_... https://obrazki.elektroda.pl/1278240800_... Gdzieś tu koło tych bezpieczników blaszkowych było zwarcie chwilowe 1s było bum taka iskra była. Kabel + przy klemie...
Witam, wiem, że temat archiwalny, ale mam pytanie. Ile można razy wprowadzić błędny kod pin do radia symphony 1 (kaseciak)? Kupiłem Octavię z tym radyjkiem i poprzedni właściciel mówił, że było przeklepane 6 prób, bo nie mógł znaleźć odpowiedniego kodu. Mnie udało się namierzyć książkę do tego radia na 100% prawidłowym kodem. W chwili obecnej po włączeniu...
Kilkakrotnie wprowadzono niewłaściwy kod. Zablokowane. Teraz tylko wezwać fachowca ze sprzętem lub laweta. Dodano po 1 Można spróbować zostawić auto z włączonym zapłonem na dwie godziny. Powinno się dać ponownie wpisać kod.
Zrób test z zapłonem dopiero działaj dalej, tak pompa jest tam gdzie napisałeś.
A ktoś może wie co oprócz tych rzeczy mogło nawalic albo jak przymierzyć styki tej kostki żeby wiedzieć czy jest sprawna. Sprawna nie jest i dlatego ktoś założył ten przycisk do rozrusznika, ale stan obecny (brak działania rozrusznika) nie znamionuje raczej kolejnego uszkodzenia stacyjki - gdyby przestała załączać zasilanie na zacisk 15 to przestałby...
Mam problem kupiłem skodę zauważyłem przypadkiem że z centralnego zamka nie zamykają się drzwi pasażera od strony kierowcy zaznaczę że ten model nie ma kluczyka.Moze ktoś poradzi na ten temat co się stało i jeszcze jedno guzik włączenia stacji jest lekko pęknięty czasami mam problem z zapłonem i z zgaszeniem czy to ma wpływ to pęknięcie czy chodzi o...
Dokładnie widać, że sama kontrolka nie ma żadnego układu który by w jakiś elektroniczny sposób włączał na określony czas kontrolkę (np. w celu sprawdzenia). Jedynie od stacyjki, i od włącznika w pływaku zależy czy kontrolka się zapali czy nie. Więc w stacyjce nie może być na pozycji zapłon + na 16, dokładniej mówiąc nie może być plusa na 16 w pozycji...
Więc tak : Czujniki sprawdzone sprawne - oporność jednakowa, sprawdzone przy wtyczce pompy. Sprawdziłem wtyczkę - wszystko czyściutkie .Napięcie na przewodach dochodzących do czujników to 4.6V. Dzisiaj kontrolki zapaliły mi się jak auto postało tylko z włączonym zapłonem przez ok 15 min. i po sprawdzeniu nap. na przewodach na czujniku z lewej strony...
W oryginale autko jeździło na benzynie a dziś jeździ na gazie. Jest trochę różnic pomiędzy zapłonem obu tych paliw, więc sugerowanie świec dedykowanych do benzyny to trochę dziwne. Ale to nie moje autko więc niech autor tematu szuka podpowiedzi dalej.
te dwa u góry czarne to odcięcie zapłonu
no a to strzelanie z tłumika po mocniejszym przygazowaniu na biegu N? Trochę brzmi jak problem z zapłonem nie? Ale mechanik sprawdzał i jest ok jakieś 9 stopni. Ale na benzynie wszystko gra
Nie zmieniałeś czasem radia w tym czasie? Skoro widzi pilota a nie działa w czasie zamykania to możliwe że że widzi że cały czas jest kluczyk w stacyjce przez co pilot nie będzie działał. Pokaż blok 6 (tutaj powinna być możliwość diagnozy po wyjęciu kluczka ze stacyjki więc pokaż co widzi z włączonym zapłonem i po wyjęciu klucza ze stacyjki). Czy po...
Witam, Auto: Skoda Octavia 2001 Wymieniłem zestaw wskaźników na 3B0 920 827 z Passata B5, przekodowałem i wszystko działa jak powinno, ale . . . nie działa ostrzeganie o zapalonych światłach przy wyłączonym silniku, co powinienem jeszcze przekodować ?? poprzednia deska sygnalizowała to bez problemu i teraz łapie się na tym że mam światła włączone jak...
Witam! Niedawno wymieniłem silnik w mojej favoritce. Wszystko niby chodzi ładnie ale niepokoi mnie jedna rzecz. mianowicie autko nie chce rozpędzić sie powyżej 90 km/h. próbowałem juz wymiany pompki paliwowej oraz gaźnika ale to nic nie pomogło. Regulacja zapłonem również nie pomaga. Była tez wymieniona głowica i uszczelka (stara pękła) ale w tym przypadku...
Witam. Oczywiście można podmienić moduł sprawdzić i wtedy sie okaże, jednakże jeśli to nie pomorze to naszła mnie pewna myśl nie wiem czy trafna: - czarny nalot na świecy jest oznaką za bogatej mieszanki - detonacje w tłumiku mogą być objawem spalanej benzyny niedopalonej w cylindrze Czyli jeśli okaże sie że cewka i sterowanie zapłonem jest w porządku...
kolejność zapłonu to 1342
No chyba jednak nie o tym samym, bo Ty piszesz, że świeca żarowa podczas pracy silnika i po odłączeniu zasilania: a) pracuje, czyli pełni jakieś istotne funkcje dla działania silnika. b) funkcja ta jest ta sama jak w świecach żarowych silników modelarskich. c) świeca żarowa po rozgrzaniu przez przepływ prądu dalej już sama pozostaje w tej temp. wskutek...
Chciałbym coś dorzucić do tematu. Mam podobną sytuację do kolegi. Posiadam Opla Calibrę 97 z silnikiem X20XEV instalację sekwencyjną KME z "pseudo" wtryskiwaczami VALTEC. Problem jaki u mnie występuje to początkowo spadek mocy na gazie, gaśnięcie silnika po przełączeniu na lpg w zimie. Po ponownym uruchomieniu silnika prawidłowo pracował na LPG. Po...
Jeżeli na pinie - A8 - masz zasilanie po stacyjce to radio będzie gasło po wyłączeniu zapłonu.
Aby zrealizować blokadę należy rozciąc przewód czarno -fioletowy odchodzący od bezpiecznika(52) i wstawiając w obwód wyłącznik od Twojej pomysłowości zależy gdzie go umieścisz. Pamietaj o odpowiednim doborze wyłacznika na prąd 10A . Lepiej zastosować przekaźnik i sterować go wyłacznikiem.
Przekaźnik jak najbardziej. A najlepiej gotową blokadę elektroniczną z wbudowanym przekaźnikiem. To nie są jakieś wielkie koszty.
Tam jest 0,05,nawiń do wypełnienia karkasu cewki
Poczekaj dłużej, moduł centralnej elektryki chwilę zwleka po wyłączeniu zapłonu.
Kostka stacyjki, standart w tycg wozach.
Tniesz czarno/niebieski(+15 na przekaźnik zasilania ECU silnika) ze skrzynki bezpieczników pod kierownicą i nie pali, to właśnie kabel z bezpiecznika F1.
Liczysz od rozrządu, czyli stojąc przed samochodem od lewej strony pierwszy. W 99 % to cewka (to moje obstawienie).
Sprawdź w jakim stanie są świece. I krokowiec. Kolego, przy zdupconej świecy od razu pali się check i jest błąd P030X, gdzie w x jest numer cylindra w którym są przerwy w zapłonie.
prawdopodobnie uszkodził się geteway, jest nad nogami kierowcy. i proponuje sprawdzić jeszcze wtyczki na bortzie Dodano po 1 A kostkę w stacyjce próbowałeś wykluczyć? kolega wyraźnie napisał "Stacyjka CAN"
Jak kompresja OK,świece,cewki okablowanie i iskra OK to powodem wypadającego zapłonu może być brak paliwa spowodowany np.niesprawnym wtryskiwaczem. Jakieś błędy są?Diagnostyka zrobiona?
Witam. Sprawdź kompresję. Sterownik dla ochrony katalizatora odcina wtrysk gdy wykryje brak zapłonu w cylindrze.
Zestaw naprawczy łącznika 05E 198 701 A. Czyszczenie nagaru pomogło ?
Włączony zapłon, wyłączone radio i nic Radio musi być włączone, na włączonym zapłonie. Inaczej nie odczeka blokady.
Ale czy to możliwe, że od zostawienia kluczyka na zapłonie Wtedy na desce świecą co najmniej kontrolki: ciśnienia oleju, ładowania, hamulca ręcznego. Może w gnieździe zapalniczki została ładowarka telefonu/nawigacji/rejestratora. A może jeszcze nie domknięte drzwi i świeci się w kabinie ? Tu ułamek ampera, tam następny i na końcu "Houston - mamy problem"
Zdjęcie wtyczki z czujnika temperatury nie jest dobrym pomysłem ponieważ świece będą bardzo długo grzały. Kiedyś temat był poruszany i pisałem żeby w obwód czujnika wpiąć opornik 300Ω co pozwoli przeskoczyć krytyczną temperaturę i pamiętam że w tamtym przypadku problem został rozwiązany.P
Pamiętam (ale to już były czasy Favoritki) była akcja serwisowa - na skutek jakiegoś źle dobranego fabrycznie płynu chłodniczego robiły się wżery pod uszczelką głowicy. To silnik z tulejami pływającymi, wymiennymi. W dodatku tłoki mają szczeliny dylatacyjne. Jak dla mnie, to któraś tuleja za głęboko osiadła, trzeba by liniałem sprawdzić. Skoda zawsze...
Miałem taki przypadek i winny był sterownik. Nie sterował właśnie turbiną , a za to cały czas egr. Błędy miałem sporadyczne z turbiny ,egru, pedału gazu i temperatury powietrza których nie można było skasować. I nie regulował wyprzedzeniem zapłonu.
Jeśli nie są to oryginalne siłowniki i moduł to najprawdopodoniej będzie to zwykłe standardowe sterowanie 2Xmasa. Jeśli jednak jest to oryginalny zamek to oba przewody z alarmu podłącz pod jeden przewód sterowania (np. kabel ze złącza drzwi kierowcy). Impuls "zamknij" podłącz normalnie, a "otwórz" podłącz do tego samego przewodu przez wspomniany opornik....
Leszek, sprawdź kable na ciągłość, jeżeli ok, to pościągaj te metalowe zakucia.
Możesz, ale ja bym zaczął od kontroli strony mechanicznej silnika, ciśnienie sprężania, stan rozrządu i stan wałka. Podciśnienie ssania i punkt zapłonu.
Posprawdzaj też wszystkie połączenia elektryczne, a zwłaszcza masę silnika. Najlepiej poodkręcaj i poczyść. Sprawdź też czy nie masz zbyt wczesnego zapłonu.
Sterownik głupieje, bo wypadają zapłony na 4 cylindrze, niedopala mieszanki. Czego byś nie robił, to wszystko na nic, 10,5 bara to granica pewnego zapłonu w cylindrze. A waść masz 9, a nawet ponizej.
może gdzieś przy jakimś przekaźniku było grzebane i źle podpięte zostały piny. I zamiast napięcie pojawić się po przekręceniu zapłonu to ono znika :)
zapłonem vectra zapłonem passat płomień zapłonem
pompa wodna schemat yamaha klawiatura dynamiczna siemens ctes32
kończą budowę amica zawiasy piekarnika
Moment dokręcania koła pasowego w różnych modelach aut Podłączenie radia Eunavi w Skoda Octavia 2 2004