Sporo poszukiwań będzie: - warto by było multimetr (Ampery) wpiąć pomiędzy aku a klemę PLUSA zmierzyć pobór ,jeżeli będzie znaczący to po kolei wyciągać bezpieczniki by namierzyć obwód gdzie jest zwarcie. -warto wyciągnąć -bezpiecznik radio czy tu nie leży wina. -wiązki w drzwiach do kontroli - najlepiej to diagnostyka komputerowa.
A jaki prąd pobiera ci auto z akumulatora?? Ile prądu bierze sam komputer w samochodzie?? Bo jęsli tego prądu nie ma to może nie masz auta z komputerem?? U mnie prąd wynosi 80mA dla samego komputera i koło 150-200mA z włączonym alarmem. Pytanie ile wychodzi u ciebie?? Bo nie wierze że auto nie bierze prądu z akumulatora!
Witam wszystkich, chciałbym się poradzić odnośnie moich wartości, a więc: [centra futura 72ah 720A - miernik m838 master, mondeo 1.8TD `99r] - autko po nocy wskazuję: 12,55 - po uruchomieniu: 14,70 - 14,74 - z obciążeniem : 14,15 - 14,20 -- ok 2500 obr -- [klima, wentyl, radio, światło] natomiast - ubytki prądu [silnik wyłączony] 9-16A tak skaczą ,...
Przełożenie jednego przewodu 2.5mm2 to nie problem.Ważne abyś się wpiął na zasilanie bezpośrednio z akumulatora (najgrubszy przewód). Możesz też miernikiem zmierzyć jakie są skoki napięcia na akumulatorze w chwili rozruchu, pracy rozrusznika. Można też inaczej - ten transmiter pracuje w pewnym przedziale napięć, załóżmy 10-15V. Jak to ustalisz to można...
Regulator napięcia w alternatorze działa na zasadzie włącz/wyłącz napięcie na wirniku, nie jest to płynna regulacja. jak pozbawisz go obciążenia w postaci akumulatora, to nastąpi nagły skok napięcia i przebicie diod w mostku prostowniczym
Tak jest ok, można tak podłączyć: Tylko że w instalcji nie został użyty panel PV. Instalacja była wykonana według schematu i nie pasuje mi to że akumulator jest bezpośrednio podłączony do falownika A nie spowoduje to tego że może być za wysokie napięcie i mogą wystąpić skoki napięcia? Jeśli mamy tak podłączone? Nie będzie czegoś takiego jak skoki napięcia,...
Kolega jeździ roburem, czy maluchem z prądnicą? Żaden współczesny, sprawny samochód nie ma tak rozbieżnego napięcia, Napięcie przy rozruchu samochodu możesz zmierzyć miernikiem. Więcej jak 10V nie będziesz miał. Natomiast przy załączeniu ładowania przez regulator występuje skok napięcia, bo akumulator może i rezystancję wewnętrzną ma małą, ale impedancję...
wymień regulator napięcia na alternatorze. Groszowe sprawy a pewnie on jest winny.
W pierwszej kolejności wymień akumulator, skoki napięcia powodują różne psikusy. Od kiedy to się dzieje? Czujnik wałka jesli był wymieniany w miejscu przykręcania ma "fasolke"i musi być odpowiednio ustawiony. Sprwadz czy żeczywiście rozrząd nie jest przestawiony, na jakim osprzęcie jest silnik bosch czy siemens?
Powodem takich skoków napięcia ładowania jest na 95,5% zepsuty akumulator.
Rozruch to głównie sprawa odpowiedniego transformatora - najlepszy byłby trójfazowy. Ten prostownik może do tego być nie za dobry - tyrystor nie stabilizuje napięcia, tylko włącza i wyłącza prąd, więc wyszłyby z tego duże skoki napięcia.
Przed chwilą mierzyłem napięcie, bez odpalania i po odpaleniu, samochód stał od południa dzisiaj nie odpalany. Wskazanie na wyłączonym aucie 12,8V (stałe), po odpaleniu auta skoki napięcia 2V, 6V, 14,5V i tak w kółko. Podłączyłem drugi akumulator z drugiego swojego samochodu (tego passata B4). Wskazania akumulatora z Passata, który podłączyłem do Matiza,...
Chyba kolega wpa coś wspominałeś o napięciu akumulatora i pracy falownika. Właśnie mojego rozkopałem i wrzuciłem mu automatyzację po przez moje ulubione komparatory :) Myślę ze teraz będę jeszcze bardziej zadowolony z jego pracy no ale to dopiero okaże się jutro rano, czy olerka się obudzi i zapoda mi prąd... Fajnie ze jest to ze w komparatorze mogę...
Jeżeli masz skoki napięcia to nawala regulator w alternatorze
No tak.. wszystko jasne.. Dziękuję za odpowiedz :)
Jeżeli musiałbym mieć jakieś ustrojstwo do wspomagania rozruchu, to chyba drugi akumulator to najlepsze wyjście. Rozruch z prostownika nawet jak nie uszkodzi niczego to chyba niektóre auta rejestrują skoki napięcia i w przypadku awarii można się pożegnać z gwarancją?
Gdyby napięcie akumulatora faktyczne spadło do 8V to już byś samochodu nie odpalił bez jego naładowania
Jest centralny zamek. Fabryczny system centralnego zamka czy dołożone siłowniki do drzwi ? delikatne skoki napięcia na akumulatorze Opisz, co to znaczy ? Skoki gwałtowne, jakieś "iskrzenie", brak masy, falowanie napięcia, jaka amplituda ? Czy jest jakiś zwiększony pobór prądu z akumulatora na postoju ? Zmiany napięcia występują na postoju czy podczas...
Witam. Jakiś czas temu w mojej Madzi posypał się alternator i został wymieniony na regenerowany. Po pewnym czasie po odpaleniu autka zaczynało skakać napięcie w instalacji nawet do 17 V. Gdy napięcie skakało w tym momencie obroty silnika spadały a w czasie jazdy był opór przy dodawaniu gazu (dodam że przed awarią po odpaleniu silnika przez kilka minut...
Haha co za debilny pomysł!!! Upalone jest coś w car-audio.Przy odłączonym akumulatorze i przegazówce powstaje niezły skok napięcia w instalacji. Można co nieco upalić. Nadaje sie do tematu jak nie naprawiać.
zamontować swiatła do jazdy dziennej naładować pożadnie akumulator sprawdzić cęgami prąd ładowania akumulatora najlepiej zaraz po odpaleniu auta zamontować na stałe voltomierz i monitorować napiecie czy nie ma skoków napięcia .
Witam! od dawna sie juz nad tym zastanawialem . posiadam Rometa Ogara 200 z czeskim silnikiem Jawki 50 i odwieczny problem tychmotorkow to palące się żarówki. skoki napięć są rzędu kulkuset volt. akumulatora tam nie ma, od cewek prądowych z silnika jest przewód bezpośrednio podłączony do żarówek.
Włącz w szereg z akumulatorem amperomierz DC i zobacz jaki płynie prąd i w którą stronę... W przypadku rozładowanego samochodowego akumulatora 12V o pojemności 45-60Ah pwoinien to być prąd ok 5-7A. Jakbyś nie wiedział to zacisk "+ (DCA)" amperomierza łączysz z zaciskiem "+" prostownika, a zacisk "- (COM)" amperomierza z zaciskiem "+" akumulatora, no...
Niestety poniosło mnie z czasem impulsu i usmażyłem tranzystory. Sprawdź czy nie pojawiają się przepięcia, kiedy rozłączałem tranzystorami prądy >1000A w podobnym układzie, w czasie liczonym w µS, to nawet niewielka indukcyjność przewodów (nie więcej jak kilkaset nH) dawała przepięcia niebezpieczne dla tranzystorów. Nawet na indukcyjności wewnętrznej...
Tego jeszcze niestety nie wiem, bo ją zakupiłem dopiero dzisiaj, żeby móc się więcej dowiedzieć o ogniwach i mieć więcej możliwości do ładowania modeli RC. Możliwe że tak jest i nawet przeszło mi to przez myśl (gdy skakało napięcie to pokazywało ładowanie 0.4A tak jak ustawiłem, a jak było niższe to było 0.0A - jakby nie ładowało w tym momencie), ale...
1. Mierzyłeś wartość skuteczną wyprostowanego napięcia pulsującego. 6,8V Gdybyś dołączył kondensator na wyjście prostownika to naładuje się on do wartości szczytowej napięcia, czyli 6,8V*1.41=9,56V Miej więc świadomość, że ładujesz akumulator napięciem szczytowym 9,56V pomniejszonym o spadki napięcia na diodach prostowniczych (spadek napięcia zależny...
Jak masz moduł szacowania stanu akumulatora to układ reaguje prawidłowo czyli gdy akumulator jest naładowany to ogranicza napięcie. Moduł można wyłączyć DB i będziesz miał 14.4V non stop.
I tutaj kolega Gerri ma rację. Zresztą na szkoleniu z tej firmy, dosyć duży nacisk na to kładł prowadzący. O ile można przyjąć że regulator działa 0-1, to mamy jeszcze nasycenie wirnika i to są milisekundy generujące skok napięcia. Wielkość zależy od obciążenia i prędkości obrotowej. Czyli zdejmujemy klemę pod dużym obciążeniem, skok napięcia będzie...
Witam. Mam problem ze swoją astrą f 1.7 td 95r. Nie chce odpalić. Akumulator jest nowy alternator też zmieniłem klemy i dalej cos rozładowuje mi aku. Odłączyłem radio myśląć że może ono jest winne ale problem nie zniknął. Jeśli naładuje akumulator to odpala i jeździ normalnie ale na drugi dzień już nie ma takiej opcji. Ostatnio zauważyłem też że są...
Jeżeli akumulator ma około 10,5V napięcia spoczynkowego wtedy mamy zwarcie/zerwaną cele. Żadne ładowanie go nie uratuje.
Pytanie o typ akumulatora jest zasadne, bo określa przy jakich napięciach przełączania ma działać ten układ !!! Dla akumulatora ołowiowego układ powinien wyłączać się poniżej 10.5V a histereza musi uwzględniać zmiany napięcia na akumulatorze na skutek skoków obciążenia. Układ nie powinien też reagować na krótkie skoki napięcia (by układ nie wyłączał...
Te odgłosy to pewnie z transformatora. Skoki napięcia informują że pracuje cyklicznie. Ładuje do progu wyłączenia, potem następuje spadek napięcia do progu włączenia itd.
Napięcia, które podajesz, są za regulatorem MPPT czy przed? Masz akumulator w tej instalacji?
Chodzi o to, że kondensator jest w stanie dostarczyć szybszej dawki mocy. Ma(przynajmniej powinien mieć) szybszą reakcję niż akumulator. I tak przy uderzeniu basu gasną nam światła na desce jak i z reflektorów, przygasa oświetlenie wszelakiej maści.... Wg mnie kondensator właśnie ma niwelować te skoki napięcia w sieci odciążając akumulator. Dalej proszę...
Można podłączyć do tego ładowarkę impulsową, która z zasady działania jest odporna na skoki napięcia i częstotliwości. Z ładowarki naładujesz akumulator w UPS-ie. A dalej jak pisałem wyżej.
Takie skoki napięcia wykończą cały sprzęt. No prawie cały poza grzałką. I dla takich celów są falowniki EcoBoost albo Elnix które przy skokach nasłonecznienia ratują się obniżając napięcie na wyjściu adekwatnie do dostarczanej mocy.
Usterką jest też luźny styk - "zimny lut", czasem trudny do zlokalizowania - w tym przypadku w obwodzie wzbudzenia (diody wzbudzenia, regulator napięcia i połączenie z akumulatorem - napięcie odniesienia).
Odpinanie obciążenia (akumulatora) od alternatora przy pracującym silniku grozi uszkodzeniem alternatora, więc po odpaleniu silnika na 18 woltach pozwól mu pochodzić trochę, zgaś i dopiero wtedy kombinuj z akumulatorami. Lepszym rozwiązaniem jest zamiana rozrusznika na inny - polecam czeski, sowieckie oryginały nigdy nie grzeszyły nadmiarem mocy. A...
Dzięki za odpowiedź. Miałem już to zrobić ale nie chciałem żeby te skoki napięcia w jakiś sposób uszkodziły nowy akumulator. Ale jeśli to może być powód to spróbuje. Gdy wymienię postaram się dać znać czy to pomogło.
Witam, pierwsze pytanie probowales inny akumulator? nie znam sie dokladnie na elektrotechnice... ale wydaje mi sie ze raczej takie skoki napiecia nie powinny wplynac na akumulator zbytnio
Jeśli jechałeś z dużej górki i osiągnąłeś prędkość ponad 50km/h a akumulator był pełny to mogło nastąpić rozłączenie bmsa na skutek przeładowania i skok napięcia w instalacji. Jest to dość groźne zjawisko i często kończy się poważnymi uszkodzeniami. Trzeba wszystko posprawdzać
Wystarczy zwykła dioda zenera na 15V włączona równolegle z ogniwem słonecznym. Można jeszcze dołożyć na wyjściu szeregowo diodę prostowniczą w kierunku ładowania by skok napięcia na akumulatorze (przy podłączaniu np. zwykłej ładowarki) nie zniszczył diody zenera. Zenerka będzie skutecznie ograniczała wydajność napięciową ogniw. Grzać się nie będzie...
Na filmiku masz multimetr podpięty przed samym silnikiem i takie skoki są napięcia po wciśnięciu i utrzymaniu pedału gazu.
(at)tetkot Rozumiem pomysł. Układ jest "niewidoczny" w czasie normalnej pracy alternatora i ładowania akumulatora. W momencie, gdy BMS odłączy akumulator, nastąpi skok napięcia i wówczas "ujawni" się Twój układ i nie dopuści do dalszego niebezpiecznego wzrostu napięcia, obciążając alternator. Dobrze wnioskuję? (at)kkknc Wolę zabezpieczyć. Co będzie,...
1. Mierzyć temperaturę akumulatora (np. samochodowy miernik temperatury; cyfrowy miernik temperatury; zasilanie 12 V; do 50 PLN), No dobra, tylko po co? 2. Przyrząd do kontroli akumulatora (miernik/tester pojemności akumulatora), który potrafiłby pokazywać wartości prądu Akumulatory zmierzone miernikiem akumulatorów KONNWEI KW600. Według wskazań miernika...
Tak pod warunkiem ,że układ nie będzie pobierał więcej niż 1A w co wątpię. Więc może być :) Polecam dać jakieś zabezpieczenie przed uszkodzeniem mikrokontrolera w razie jakiegokolwiek skoku napięcia pomoże to uniknąć niespowiedzianych niespodzianek.
Piszę w dziale motoryzacyjnym bo temat dotyczy układu, który cchę zainstalować w pojeździe, ale muszę się poradzić fachowców Ktoś jest w stanie doradzić czy taki układ jaki pokazałem na foto może działać bezproblemowo? Układ zainstalowany w pojeździe, gdzie zasilanie jest z akumulatora 12V. Tam często są skoki napięcia etc. Tak więc mam akumulator 12V...
Do kol.thegamebusterpl . Też jestem użytkownikiem transceivera z zasilaczem zewnętrznym 13,8 v. /YAESU FT-450 D/. Jako zabezpieczenie przed skokami napięcia korzystam z akumulatora 12V/45Ah. Akumulator podłączony równolegle do wyjścia zasilacza - zabezpiecza jednocześnie przed zanikiem napięcia sieciowego - akurat wtedy gdy "robisz DX-a ". Pozdrawiam...
Witam Obstawiam na brak dobrego styku lub uszkodzony akumulator. Pozdrawiam
Bo oczywiście pociągnąłeś pewnie z pierwszego akumulatora. Musisz plus ciągnąć z połączenia akumulatorów czyli z mostka łączącego wtedy minus jest na karoserii a ty masz 12V.P
rozladowalo by i tak i tak kondensator sluzy do minimalizowania/niwelowania niekorzystnych chwilowych skoków napięcia - to nie jest akumulator
Stawiam na dwie sprawy słaby akumulator . Problem a alternatorem. Sprężarka klimatyzacji podczas załączenia może pobierać spory prąd (włącza się przy pomocy elektromagnesu) . Ewentualnie do sprawdzenia masa pomiędzy- alternatorem, silnikiem, akumulatorem.
jest usmażona miałem skok napięcia na sieci
Sprubój zmniejszyć przerwe na świecach czasem pomaga a co do ładowania sprawdz masy, alternatora ,silnika i akumulatora
Natomiast po odłączeniu baterii napięcie na wyjściu ładowarki skacze w zakresie kilku, kilkunastu voltów. Z czego to wynika że ładowarka daje prawidłowe napięcie tylko pod obciążeniem? Najkrócej mówiąc bez wdawania się w szczegóły. Jest to ładowarka inteligentna. Obecne ładowarki do akumulatorów samochodowych bez ich podłączenia do akumulatora mają...
Witam, Napięcie mierzyłem na akumulatorze. W momencie świecenia się kontrolki występowały takie skoki napięcia, W momencie ustabilizowania się napięcia kontrolka zgasła. A miernik wkładam w klemy i ściskam.
Ale plus też krócej świecą,coś za coś.. :) Można jednak na tą żywotność wpłynąć - trzeba zdać sobie sprawę z wymagań, jakie stawia taka żarówka. Otóż jej nominalne napięcie pracy jest określone z bardzo minimalną tolerancją. Zbyt małe mocno ograniczy strumień światła, zbyt wysokie gwałtownie skróci okres jej użytkowania. Czyli po pierwsze prawidłowe...
Na pewno lepiej niż 1C, pozostaje kwestia czułości ładowarki na zakończenie ładowania, może być też ładowarka sterowana zegarem i po prostu po 90% przewidzianego czasu ładowania ogranicza prąd, następnie doładowuje niższym prądem do pełnej założonej pojemności i wyłącza się. Trudno jest stwierdzić na odległość, że to jest ładowarka procesorowa, czyli...
Jakikolwiek mały skok napięcia powoduje spore przyrosty natężenia prądu. Tak ludzi na forum nie uczcie. Te "LED-y" mają już wbudowane oporniki i są przystosowane do napięcia 12V, dodatkowe oporniki ograniczą prąd dostosowując go do 14,4V, a przy sprawnej instalacji nie widzę niebezpieczeństwa skoku napięcia na akumulatorze. Zresztą gdyby nawet - to...
Ładuje po czasie ,by alternator nie obciążał silnika w czasie rozruchu i zaraz ponim.To normalne. Ten regulator,sprawdza napięcie na akumulatorze przez zacisk S i nie tylko.Problemy z brakiem przejścia na wtyczce i zaciskach mogą powodować takie skoki. Odłącz wtyczkę od alternatora, powinien regulować tylko przez D+ w trybie awaryjnym. Będziesz wiedział...
Ale mierzyłem już tam i jest różnica 10 mV między alternatorem a akumulatorem więc chyba ok?
Witaj! Napięcie prawidłowe powinno się utrzymywać w granicach 14,2-5v a nie 18v. Regulacja napięcia odbywa się za pomocą regulatora napięcia,które jest połączone przez pierścienie wirnika i ono ustala wysokość napięcia. A więc sprawdził bym szczotko trzymacz.Szczotki ich wysokość. /podmienił bym szczotko trzymacz/ dalej wstawiłbym drugi akumulator by...
Akumulator nowy tylko nie agm. Wszelkie możliwe połączenia, wyczyszczone.
Nie jak alternator jest odpięty to nie ma żadnego skoku napięcia jest tylko 12,5 V to co z akumulatora, ale zegary i tak przestają działać. Więc nie sądzę żeby to była kwestia skoku napięcia .
Czytałeś, czytałeś i ...? Dalej kłania brak wiedzy z podstaw elektroniki i przede wszystkim metod ładowania akumulatorów. Proszę, pierwszy lepszy link ze setek wątków elektrody na temat ładowania akumulatorów. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... Wystarczy tylko trochę chęci aby tę wiedzę przyswoić. Teraz odniosę się tylko do: Czyli jak...
Więc tak, wywaliłem ten potencjometr, próg odcięcia zasilania za pomocą diody Zenera ustawiłem na 6,4 około. Kondensator dałem. Aku zaczyna ładować od stanu 6.20 V, ustawiłem napięcie ładowania na 7.2 i myślałem już, że eureka ale 6.33 ok 6.34 ok. 6.35 zaczyna pomału bzzzzzzzzzzzzz :D Dodano po 3 jedno zasadnicze pytanie: (post #6) Trochę źle je postawiłeś...
Ale jak będziesz mierzył prąd stały multimetrem ustawionym na prąd zmienny to zawsze ci pokaże jakąś wartość. To mi wygląda na taki podstawowy moduł więc on ma po prostu wyjście DC na akumulator i tyle. Jedyne co to musi być akumulator aby "wygładzać" skoki napięcia i dawać energię gdy motocykl chodzi na obrotach jałowych
Podpiąłem kablami rozruchowym plus wyciągnięty pod maske i masę. Robiłem to na wyłączonym aucie żeby napewno nie bylo skoku napięcia. Otworzyłem bagażnik z kluczyka i włożyłem akumulator. Wychodzi na to ze bez akumulatora obieg nie jest otwarty i da się coś zasilić [BMW E46 M54B30]
Pytanie o akumulator, w jakiej jest kondycji, jeżdżę inną marką ale wspomaganie kierownicy też mam elektryczne, przy skręcie przygasały światła mijania, po wymianie akumulatora problem się zakończył, ważne jest w jakich zakresach w Twoim aucie "skacze" napięcie.
Witam, Pytałem już tutaj kiedyś o regulator napięcia prądnicy do mojego skutera. Ktoś mi wtedy polecił taki [url=regulator]https://sklep-rolnicze.eu... . Więc go zamówiłem i zamontowałem. Działa on prawie jak należy. Jednak problem polega na tym że prądnica w moim skuterze na obrotach jałowych generuje...
Scenic 1998 1.9dTi .U mnie to samo, auto dzień wcześniej opalone, zgaszone, wczoraj wieczorem lampka immobilizera miga jak diabli. Wiecie może od czego się ten immobilizer rozprogramowuje? Żadnych skoków napięcia nie zauważyłem, akumulator ma ponad 12V mimo -10st. C. Niby nawet kod udało mi się wygenerować ale żaden z opisywanych sposobów wpisania nie...
Weź pod uwagę to, że napięcie pod obciążeniem mocno spadnie i w jakiś sposób to napięcie musi być odpowiedni większe Nie pisałeś, że musi być większe i o ile, tylko że odczepy co 0,8V to "trochę mało" i proponowałeś skoki co najmniej 1,5V. Niemożliwe by napięcie pod obciążeniem spadało o 30% lub więcej. W sieci byl 240-238V Czyli ok. 4% powyżej nominalnego...
Raczej alternator i może się uszkodzić ( jego regulator) jeśli pobór prądu będzie za mały lub będą skoki poboru prądu.
W lancerze x są bardzo duże skoki napięcia obciążające akumulator/alternator. Poza tym chyba modele z 2011 i 2012 roku miały akcje serwisową związaną z alternatorem coś chyba słabawy był. Kuknij na włączonych światłach co się dzieje jak skręcasz kierownicą :> .. miodzio nie? światełka przygasają nie ma co się martwić to elektryczne wspomaganie drze...
Mam pytanie: czy mogę podłączyć Arduino bezpośrednio do akumulatora ? Z tego co czytałem to niby mogę, ale problem pojawi się przy skokach i spadkach napięcia. Czy 2 silniczki od wycieraczek mogą spowodować jakiś istotny spadek ? Oraz jak rozwiązać sytuację ładowania akumulatora ... W takim momencie może pojawić się nawet 14V na stykach.
Schemat bardzo prosty tylko mam kilka pytań. Co reguluje się tym potencjometrem? Nie uszkodzi się paneli tym regulatorem gdy coś będzie przesłaniać słońce i będą skoki napięcia? Jaką wartość R3 dać aby ładować akumulator 14Ah zamiast 4,5Ah? Jeśli będzie pochmurno i panele wytworzą tylko około 8V to akumulator będzie się w ogóle ładował czy przez stabilizator...
Jeśli nie ma akumulatora to nie dziw się że jest takie napięcie w instalacji.Alternator prawidłowo wytwarza prąd o takim napięciu.Napięcie w instalacji pojazdu jest utrzymywane przez akumulator a alternator służy do doładowania akumulatora.Spróbuj przy pracującym silniku zdjąć kleme z akumulatora....skok napięcia do 22...28V.W każdej instrukcji pisze...
Chodzi o to, że jak jest naładowany w 100% to nic nie pobiera i przez to nie wygładza (teoretycznie w 100% naładowany akumulator nie jest żadnym obciążeniem generatora) Tu się nie zgodzę. Akumulator jak się już naładuje i nie pobiera prawie prądu przy 14,4V faktycznie nie robi za dużo (ok zgoda), ale jak nastąpi "zakłócenie" skok napięcia wyżej np...
Witajcie, mam drobny kłopot otóż zrobiłem sterownik który ma reagować na napięcie akumulatora i w momencie naładowania odłączać ładowarkę (solar) a w momencie rozładowania ponownie ją włączać. Wszystko gra jak chciałem sterownik prawidłowo mierzy napięcie i reaguje jednak co jakiś czas (nie mierzyłem jaki) występuje błędny pomiar tzn. dziwnie bo wykrywa...
Ponieważ nie mam miejsca na akmulatora czy może jednak zastosować pradnice a światła dać ledowe. Prądnica przy obciążeniu tylko ledowym nie będzie pracować prawidłowo z względu na zbyt małe obciążenie a co za tym idzie mogą (choć nie muszą) występować skoki napięcia które ci te ledy szybko uszkodzą. Prądnica podobniej jak i alternator potrzebują obciążenia...
Witam, Mam LM2940, podpinam na wyjściu woltomierz, jest niemalże równe 5V. Wkładam w podstawkę Attiny2313 które jest zasilane otóż tym stablilizatorem i napięcie magicznie skacze o ponad pół wolta co jest niedopuszczalne dla procesora. Stablilizator oczywiście jest w wersji 5V. Co jest spowodowane skokami napięcia? Dodam że zasilam to akumulatorem 7.2V.
Wyjaśniła się jakoś sprawa ? Bo Też mam problem z ładowanie Scania r420 2005 bez wylacznika adr. Sprawdzony alternator, pasek , napinacz , wzbudzenie podaje , prądu na wyjściu z alternatora nie ma. Podczas jazdy czasami jakieś lądowanie się pojawia, ale strasznie skacze , od 24 do 27. A czasami wyskoczy błąd usterka silnika, zaświeci się błąd akumulatora...
1. BMS zaczyna działać od napięcia 4.2 V. Może być nawet 4.25 V. Nie potrzebuję takich napięć. Ładowanie szeregowo do niższego napięcia spowoduje różnice w napięciach. Jedne ogniwa będą przeładowane a inne niedoładowane. Chcę mieć coś poniżej standardowych napięć. Wiem że są wersje do 4.19 V ale nie są popularne i większość sprzedawców nawet nie wie...
Jaki UPS 5kW kupić z zewnętrznymi akumulatorami? Mamy dwa akumulatory żelowe po 180Ah/12V. Potrzebujemy zabezpieczyć komputery, drukarki i serwer. W obecnej lokalizacji występują skoki napięcia co skutkuje ciągłymi uszkodzeniami sprzętu. Zdarzają się zaniki i skoki napięcia. Rozważamy zakup Power Sinus 5000 24V plus AVR 5000 firmy VOLT Polska. Niestety...
Nadal nie rozumiecie. Cały system obecnie jest wpięty bezpośrednio pod akumulator 12v bez zasilacza 230v.... Czyli z komputera wychodzą dwa przewody : +l/- które podpinamy pod akumulator. Lecz producent informuje aby akumulator nie był wpięty pod auto aby nie było ryzyka skoków napięcia. Czyli jest to na takiej zasadzie że ładuje akumulator i podłączam...
Ja również podłączałem zasilacze i prostowniki prosto pod panele i wszystko działało ale nie podłączałem pompy foton czy jakiejkolwiek innej pompy, tylko akumulatory, żarówki, i UPSy, lub świece żarowe oraz przetwornicy napięcia. Im bardziej prądożerne urządzenie tym mniej stabilna praca zasilaczy. Ale dając akumulator oczywiście rownolegle do zasiłaczy...
Pożycz inny (sprawny) akumulator i ponów pomiary. Sprawdź połączenia elektryczne pod kątem złego styku/korozji itp. Jeżeli akumulator jest sprawny i nie ma nieprawidłowych rezystancji (np. styku) skoki napięcia w górę są po prostu niemożliwe, bo akumulator działa jak gigantyczny kondensator i tłumi zmiany napięcia. Co innego gdy w instalacji występuje...
Licznik Visteon, one są paskudne, pewnie przelotki czarne się zrobiły, zrobił się skok napięcia i poleciało.
Witam ! Ja tak mam w swoim Passacie b5 i uważam że jest OK Dodano po 4 Poza tym myślę że jest to / napięcie/ uzależnione od stopnia naładowania akumulatora , oraz wpływu temperatury na regulator nacięcia ładowania co jest wmontowany w alternator.
A czym są te skoki napięcia o godzinie 10? Utrzymuje napięcie gdzieś w tej granicy o której napisałem czasem dobije do 28.8 albo chwilę zatrzyma się na 28.6.
Jak będzie akumulator to nie będzie skoków.
Ładowaniem steruje regulator napięcia, który jest w alternatorze. Więc skoro wymieniłeś na nowy, to raczej powinien on być dobry. Sprawdź przewody masowe silnika i akumulatora. Najlepiej odkręcić wszystkie przeczyścić, przesmarować pastą miedzianą.
Napięcie na lokomotywie jest raczej stałe i nie dochodzi do przepięć, Jeżeli akumulatory na postoju dają 65V, a podczas pracy silnika maksymalnie 70V, to wątpię, żeby aż takie skoki napięcia były... Ty chyba nie interesowałeś się zbytnio tematem przepięć na lokomotywie... Miałem "przyjemność" naprawiać kiedyś zasilacz od laptopa właśnie, który pracował...
Jeśli ładowarka usiłuje ładować akumulator dużym prądem, to skok napięcia będzie nieunikniony. 15A to prąd używany do ładowania baterii o pojemności 150Ah. Od biedy można nim ładować baterie o pojemności 75Ah. Ma kolega chociaż szczątkowy schemat tej ładowarki?
Witam. Prawdopodobnie za niskie napięcie, skok napięcia podczas rozruchu spowodowały ten błąd. Trzeba sprawdzić akumulatory, jak uszkodzone wymienić; jak rozładowane naładować i wszystko powinno wrócić do normy. Takie skoki napięcia mogą generować dziwne błędy w sterownikach, tak że najpierw doprowadź do stanu używalności swoje akumulatory i sprawdź...
Więc jak jest podłączony do lampki pod sufitem, to możesz olać jego wskazania do czasu aż podłączysz go bezpośredniu pod sam akumulator.
nie da się szybko dostosować napięcia do zmian obciążenia, Przecież to nie problem, akumulator 'bierze' to na siebie.* akumulator nie jest "idealnym źródłem napięcia" i nie wygładzi każdego impulsu. Bo nie ma takiej możliwości, stąd elektronika generalnie jest odporna na skoki napięcia, u mnie jak mi padał regulator to miałem ponad 20V bo więcej nie...
Częstym w takich skrzyniach problemy powoduje zużyte sprzęgło. Wtedy czujnik sprzęgła podaje informacje poza zakresem jogo pracy i komputer pokazuje taki błąd. Może też być zużyty akumulator hydrauliczny lub też sama pompa. Bywa też że problemy powoduje zużyty akumulator 12v. Moja propozycja to: 1 sprawdzić akumulator -napięcie podczas rozruchu nie...
Odpaliłem programik PoweChute, no i pokazuje napięcie które naprawdę występuje na wejściu i wyjściu UPS(mam podłączone mierniki). Jak przeglądałem te logi to wygląda jakby podczas tych małych skoków napięcia przełączał się na pracę z akumulatora na chwile po czym wracał no i tak się dzieje. Gdy miałem odpalony programik i UPS przełączył się na prace...
Może kup UPS, albo lodówkę gazową. Osobiście zostawiłbym lodówkę 12V i do tego podłączyć akumulator. Wystarczy go regularnie ładować i zlikwiduje wszelkie skoki i spadki napięcia na linii 12V.
skoki napięcia żarówki agregat skoki napięcia skoki napięcia komputerze
reset komputer volvo miernik poziom sygnał dawka paliwa webasto
ogrzewanie basenu ogrzewanie basenu
Zamiennik bezpiecznika 1 A / 250 V SP7 do Radmor 5102 Pomiar czujnika temperatury w ekspresie DeLonghi ESAM3200