Pompa wody z przesłoną wirnika ? Jak tak to pompa do wymiany.
dziękuję Ci aabgrx5 miałeś rację mam Forda Focusa 1,6 ZETEC Męczy łem się od 2,5 roku z temperaturą skakała jak szalona : odpowietrzanie, wymiana pompy , czujnika, podłączanie do komputera - kupa pieniędzy i nic.... A tu nagle Twoja rada. Nie wierzyłem ale cóż zrobić? w sumie żaden koszt. Dobrałem klucz i wykręciłem czujnik jak kazałeś. Co się okazało?...
W każdej ciężarówce układ chłodzenia jest ciśnieniowy, żeby np. nie powstawał proces kawitacji i temperatura wżenia trochę się zwiększa . Korek pod ciśnieniem W szkole uczą nas, że w miarę spadku temperatury wszystko się kurczy, a wmiarę wzrostu się rozszerza. I to jest prawda także wobec wody ipowietrza, czyli głównych elementów wypełniających układ...
Witam. Ja bym najpierw sprawdził poziom płynu chłodzącego, potem termostat.
Termostat bym zostawił w spokoju. Może to być czujnik płynu chłodzącego, ale żeby być pewnym potrzebne są pomiary w chwili wystąpienia usterki.
Normalnie rośnie do tych wskazań i zamiast 95 wskazuje 100. Bez żadnych skoków czy innych "dziwnych" zachowań wskaźnika.
Samochód jak w temacie. Nie jestem mechanikiem samochodowym. Z wykształcenia elektronik, informatyk. Z natury ciekawski i lubiący wiedzieć. Stąd między innymi poniższe pytania. Czy jest możliwość dowolnego ustawiania interpretacji oporności termistora płynu chłodzącego przez komputer? Mówiąc inaczej, korekta termistora. Czy jest możliwość dowolnego...
Możliwe, musiałbym to widzieć, spróbuję się czegoś dowiedzieć na temat tego układu sterowania klimatyzacją. Co do temperatury oleju - nie jest na tyle zależna od temperatury płynu chłodzącego, żeby nagłe skoki w układzie chłodzenia przekładały się bezpośrednio na skoki w układzie smarowania. Przykład - jazda w korku a jazda na trasie - rozkład temperatur...
Ja nigdzie nie napisałem o żadnych skokach temperatury. Dodam iż przy kalibracji były problemy z temperaturą płynu chłodzącego, skakała
To jest lista kodów usterek na "Scanii" 113 i 143 - 380/400/500hp Nie wiem skąd wziąłeś swoje opisy do tych usterek, te są na 100% ze Scanii. Czujnik biegu jałowego znajduje się w pedale gazu - jest dla bezpieczeństwa aby w razie złego kontaktu potencjometru gazu silnik nie wszedł w obroty. Max obroty powinne być ok. 2450-2550 jeśli będą większe silnik...
Po prawej stronie silnika (od strony skrzyni biegów) szukaj czujnika temp. płynu chłodzącego i jego wymień/sprawdź (rezystancja maleje ze wzrostem temperatury), ew. posprawdzaj wtyk i wiązkę elektryczną.
witam Jak odczytac kody blyskowe w scani 380 96r,? Swieci sie edc i silnik przerywa Dodano po 3 odczytalem juz i pokazalo nr 7 5 3 4 scania 311 96r 380 Prosze o pomoc w rozszyfrowaniu, Ewentualnie posil bym cala liste Znalazłem taki opis być może się przyda: SCANIA 113 i 143 - 380/400/500hp Kody błędów EDC: Lista usterek: 1 czujnik pedału gazu - styk...
Dziękuje Panowie! Będę chyba się musiał kiedyś przemóc i podjechać do serwisu "hopla". Tylko się tego wciąż boję z powodu wielu "opowieści różnej dziwnej treści", a w okolicy są warsztaty typu młotek-przecinak. Nie mam właśnie nikogo znajomego żeby cokolwiek porównać. Tego typu silniki są już stosunkowo rzadko spotykane i większość danych i doświadczeń...
A ogólnie mówiąc, Mercedes Vito w639 2.2 150KM. I z tego szerokiego opisu już wiemy, czy jest tam proste ogrzewanie - czy może klimatyzacja. A jak klimatyzacja, to czy ręczna - czy może automatyczna??? A może tam jest ogrzewacz postojowy? A może dogrzewacz płynu chłodzącego??? TO NIE JEST KOLEGO MALUCH! Poza tym (nawiązując znowu do malucha) tego auta...
Witam.Mam pytanie odnośnie wahania temperatury płynu chłodzącego w audi a4 1.6benz.Podczas ostrzejszej jazdy temperatura płynu dochodzi do 110stopni,co wcześniej nigdy nie miało miejsca.Dodam ,ze po zatrzymaniu i wyłączeniu silnika szybko wróciło wszystko do normy i było już ok przez ok 2dni.Czy takie skoki temp. mogą być spowodowane złą pracą termostatu?...
Witam Widzę pragnę podzielić się doświadczeniami w temacie. Objawy opisane w temacie to uszkodzenie czujnika temperatury płynu chłodzącego. Wymiana jest banalnie prosta. Czujnik znajduję się w prawej części głowicy, wymieniamy go nie na gorącym silniku (poparzyć można sobie ręce), najlepiej we dwie osoby (jedna demontuje go druga zaraz wkłada w swoje...
Co do skoków wskaźnika to niestety ciężko to określić ponieważ mamy wskaźnik bez pokazanych stopni temperatury, tylko kreski. Ale tak "na oko" skoki są duże- od połowy pierwszej kreski do prawie trzeciej (za trzecią jest już czerwone pole). Silnik pracuje normalnie, bez zarzutu. Ale płyn chłodzący lekko gotuje. Co do wentylatora chłodnicy to prawdopodobnie...
Witam. Kontrolka którą zaznaczyłes na dole to kontrolka alarmu za wysokiej temperatury płynu chłodzącego silnika.Razem z nia zapala sie na srodkowym wyswietlaczy STOP. Masz układ hydrauliczny z pompą o zmiennej wydajności.To znaczy jeżeli dzwignie hydr. zewnętrznej i podnosnika są w neutralnym położeniu to pompa praktycznie nie pracuje gdyz tarcza sterująca...
Długo trwało bo sprawa była zawieszona z dwóch przyczyn: 1. Gwarant poprosił o czas 2. samochód wyjechał "daleko od domu" . Jednak wszystko dobrze się skończyło. Po raz drugi wymieniona została deska rozdzielcza co widać bo wskaźniki są nieco inne. (Zrozumiałem, że również zmieniono oprogramowanie komputera, ale nie mam pewności bo z mojego punktu widzenia...
Sorka że podepnę się do tematu ale problem mam widzę podobny. :bye: Ale od początku :D Auto Citroen C4 picasso UD Benzyna 1.6 VTI 120 KM/88Kw kod silnika 5FW Szalejące wskazania spadki i wzrosty tem. - no i oczywiście wyjący wentylator schładzający silnik > błąd na desce - błąd czujnika tem. płynu chłodzącego. Nie jestem pewien czy czujnik jest zintegrowany...
Witam, mam problem z Citroën C3 1.4 HDI 8HY. Mam czasami objawy, że podczas jazdy gaśnie lub traci moc. Są dwa błędy P0108 i P0339, jak zrobi się parę kilometrów. Parametry silnika na zapłonie są jakieś dziwne, skaczące wartości, temperatura płynu chłodzącego nagle na -40 stopni lub paliwa. Możliwe, że sterownik silnika jest uszkodzony? https://obrazki.elektroda.pl/9377312300_...
Witam, problem polega na tym iż światła długie oraz krótkie świecą razem. Po włączeniu świateł krótkich jarzy się kontrolka niebieska, gdy dam długie to świeci już mocno. Żarówki wyciągałem, cały czas świecą się dwa żarniki, krótkie są bardzo żółte. Ponad to gdy silnik jest rozgrzany a włączy się światła pozycyjne/krótkie/długie to temperatura na wskaźniku...
Dzieki za input. Przejrzałem temat CO2 w dyskusji na forum Elektroda.pl. Dam znać, co będzie się działo po wymianie płynu chłodzącego na nowy, oleju z filtrem, filtru smoka oraz ewentualnie wkładu termostatu. Po analizie opisanych w tym temacie kwestii <https://www.elektroda.pl/rtvforum/vi... przejdę do analizy zawartości...
Witam mam problem z audi mianowicie : Rano przy odpalaniu zakopcowane lekko na siwo Temperatura skaka do 100 stopni , podejrzewam czujnik temperatury. Silnik ma moc płyn chłodzący w normie odpala na strzała.
Dziękuje za otworzenie ponowne wątku. Sprawa ma się następująco dla pewności ze wszystko jest w porządku kupiłem nowy czujnik płynu chłodzącego (jak robić to tak żeby mieć pewność) po wkręceniu i odpowietrzeniu układu wentylator się włączał przy 105 stopniach na liczniku w kabinie (płyn już bulgotał). Pierwsza myśl która się nasuwa to było ze nowy czujnik...
Tego nie wiedziałem... człowiek wciąż się uczy. Miałem jeszcze jedną przygodę z alternatorem: po uszkodzeniu akumulatora (czasowe zwieranie jednego ogniwa) padł mi regulator a objawami były skoki napięcia w instalacji - od około 12 do 16 V. Widać to było po żarówkach podświetlenia wskaźników. Prawdopodobnie regulator próbował wymusić właściwe napięcie...
a ja myślę że ten skok to jednak spadek napięcia a miernik zwyczajnie przyświrował na próbę (w sensie jak będzie się zachowywał wskaźnik) możesz wstawić zamiast czujnika rezystor 200 Ohm pozatym nawet jeśli chwilowy skok o 2V to nie powinno uwalić czujnika - obwód jest prosty : stab nap. 10V , wskaźnik (50Ω), czujnik (rezystancję znasz), masa....
Witam Początkowo problem wydawał się dosyć prosty ale jednak tak nie jest. W niedługim czasie spora ilość benzyny jest w oleju silnikowym. Czujnik temperatury zasysanego powietrza - ok Czujnik temperatury płynu chłodzącego - ok Map w sterowniku oraz przewody podciśnieniowe - ok Potencjometr przepustnicy- ok Ciśnienie paliwa - ok Regulator ciśnienia...
Nie miałem dojścia do wasa parametry sprawdziłem texą 1.Obroty silnika-903 2.Ilość wtrysku-3,57-4,12 3.Czas trwania(ustalony) Dodano po 2 Skupiłem się na sprawdzeniu szczelności układu paliwowego (w każdych postach pisał o tym domex32) i znalazłem,ktoś zmieniał filtr paliwa i zamiast orginalnej nakrętki spustowej założył zakrętkę od napoi i tam delikatnie...
Czy jeśli wskażę na termostat to serwis ma obowiązek go wymienić ? Auto jest nadal na gwarancji Po gwarancji tak. W czasie gwarancji nie. Chyba że za to zapłacisz. Podczas tego ogrzewanie chodzi na pełnej mocy. Po tym czasie w samochodzie jest ledwo ciepło. Samochód ma problem żeby nagrzać powietrze w kabinie. Ten model nie ma bezpośredniego odczytu...
Co do odpowietrzania- nie ma takiej potrzeby- te układy mają samoodpowietrzanie. Pozdrawiam No i tu kolega się myli. Owszem wszystkie passaty się odpowietrzają same, ale tylko w przypadku, gdy cały układ chłodzenia jest niezamulony, drożny i sprawny. Jesli cokolwiek jest chocby minimalnie niesprawne, volkswagenowski sposób na odpowietrzanie przestaje...
Witajcie :) Mam problem z Doblo benzyna+lpg. Dzieje się tak i na samej benzynie i na LPG, to samo z wyłączonymi odbiorniki prądu jak i z obciążeniem Zawsze rano, gdy samochód stał kilkanaście godzin i całkowicie wystygł temperatura rośnie do ok. 110°C (przy temp. powietrza ok. 20°C) i nawet do 130°C (przy ok. 10°Cna zewnątrz) wtedy wskazówka jest na...
Witam, Piszę na forum, bo borykam się z problemem układu chłodzenia w moim Audi A3, a dokładnie z wysokim ciśnieniem panującym w nim, ale po kolei. Po zakupie samochodu, czyli jakieś parę miesięcy temu, pierwszym elementem, jakim wymieniłem w silniku był kompletny rozrząd, olej wraz z filtrami i odmę, po wyjechaniu od mechanika zaczęła świecić się pomarańczowa...
witam wszystkich, problem jest następujący: półtora tygodnia temu zagotowałem chłodnicę - wzrost temperatury był momentalny, czerwone pole, lekkie szarpnięcia podczas dotaczania się na pobocze, wygotowany płyn w zbiorniku wyrównawczym, laweta do serwisu; następnego dnia diagnoza: uszkodzona pompa płynu chłodzącego - widziałem ją, skrzydełka były popękane;...
. Jak zrobiło się zimniej to wskaźnik temperatury wskazywał spadek temperatury na desce w aucie do poniżej 80c i tak w kółko. Czy to normalne przy 20c mrozu. Kolego! Przy -20 stopniach twój płyn chłodzący w chłodnicy ma -20 stopni. Więc jak termostat dopuści do płynu o temperaturze 90 płyn o temperaturze -20 to chyba spadek (skok w dół) będzie większy...
Witam. Posiadam samochód Peugeot 308 1,6 VTI 120KM rok 2008. Poszukuję porady znalezienia przyczyny poniższych objawów. Po odpaleniu samochodu (zauważalne na zimnym silniku szczególnie w temperaturach na zewnątrz bliskim 0°C. Samochód rozpoczynając pracę na obrotach ok 1000RPM 1) Pojawia się lekkie falowanie obrotów. Dziś był to jednorazowy skok o 100RPM...
Pomyślałem też żeby wykonać to z rurek miedzianych, tylko boję się czy luty wytrzymają wysoka temperaturę. Przypomnę, że wężownica nie będzie bezpośrednio narażona na ogień, będzie odbierać ciepło że ścianek pieca, które mocno się nagrzewają. Czy to może być dobre rozwiązanie (rury CU)? Luty teoretycznie powinny wytrzymać, aczkolwiek nie podpisałbym...
Witam. Mam problem z Renault Laguna III 2.0 dci 2007 rok 150kM skrzynia manualna . Problem polega na tym iż podczas przyspieszanie i wdepnięciu ostrym pedału gazu ( bez różnicy na jakim biegu ) auto pewien czas przyspiesza a potem po osiągnięciu ok 3-4tys. obrotów nagle zaczyna zwalniać tak jakby odcięło jej paliwo po puszczeniu gazu na biegu toczy...
Witam, mam problem z focusem mk1 1,6 benzyna z LPG. Wczoraj podczas jazdy autostradowej w deszczu przez około 200km zaczął wariować wskaźnik temperatury silnika. Normalnie stoi pionowo a kilkukrotnie w kilka sekund powędrował na czerwone pole na maksa. Gdy za pierwszym razem zauważyłem ten skok szybko zdjąłęm nogę z gazu i się zatrzymałem myśląc że...
Przyczyny są takie : przycina się zmienna geometria w turbosprężarce i/lub sztanga siłownika podciśnienia przy turbo (popularnie zwanego gruchą ze sztangą) gdyż czujniki : ciśnienia barometrycznego i ciśnienia doładowania mierzą prawidłowo. Nie dzieje się to zawsze ale widać to w niektórych logach. Nie ma również znaczenia fakt, że ręką da się poruszać...
do kolegi bertol3 nie wiem na jakim kompie masz auto, ale w 97 wychodziły jeszcze kompy które miały czujnik doładowania bodajże g71 wbudowany w kompie a rurka szła od intercollera da kompa. Jeżeli tak to w tych kompach jest możliwość zmiany samych kości pamięci stałej jak i zewnetrznej. ja tak robiłem w moim poprzednim t4 jak mu wgrywałem mapę. kumpel...
Zapewne w chłodnicy nazbierało się sporo brudu, nagaru, i stąd ten ciemny kolor płynu. Jeżeli faktycznie chłodnica jest zakamieniona to nie odprowadza ciepła tak jak się należy, i to może być przyczyną skoków temperatury na wskaźniku.
Witam ! Może być uszczelka pod głowicą ale może też być problem ze sprężarką ,tam też ciśnienie powietrza może dostawać się do układu chłodzenia i powodować taki efekt.A jak wygląda z temperaturą chłodziwa na zegarze? są jakieś skoki temperatury podczas jazdy?Bo raczej wątpię że była wadliwa uszczelka w korku wlewu, no chyba że wcale jej tam nie było!
Ogrzewanie działa? W aucie jest duży i mały obieg. Przy małym obiegu płyn krąży po silniku żeby go szybciej nagrzać do odpowiedniej temperatury. Po uzyskaniu tej temperatury otwiera się termostat i następnie duży obieg z chłodnicą (czasami może być zauważalny spadek temperatury na zegarze na chwilę). Jeżeli temperatura była by za wysoka uruchamiają...
aktualizacja: 6 maj dodane około 160 kolejnych skrótow Witam, ponieważ nigdzie nie znalazłem w internecie porządnej listy używanych skrótów OBD2 PIDS używanych w systemach diagnostycznych w trybie Live Data, pozwoliłem sobie rozpocząć wątek tychże skrótów. Ponieważ zdaję sobie sprawę, że to co wypisałem to jest tylko mała część mam do Was prośbę o ewentualnie...
Z niecierpliwością czekam na rozwiązanie przez Ciebie tego problemu bo mnie już nerwica bierze z tą temperaturą objawy mam identyczne dodatkowo mam instalacje LPG która po "niby" osiągnięciu temperatury ponad 100stopni non stop się przełącza gaz, benzyna, gaz benzyna i tak co kilka sekund noo szału można dostać... gaszę silnik, przekręcam zapłon - jak...
Witam, mam problem z chłodzeniem silnika, a mianowicie wskaznik temperatury przy obciążeniu powyzej 3000obr lub przy podjezdzie pod górke skacze w góre na czerwone. Wymieniona chłodnica i termostat, rozrzad z pompa 20tysiecy temu -przy skoku temperatury do góry pomaga właczenie ogrzewania na maxa. Silknik był sprawdzany na szczelnosc uszczelki pod głowica-w...
Ciekawych rzeczy tu się dowiaduję, że pompa ma odpowietrznik, że można z pompy wycisnąć smar płynem....Ba nawet pompą można zapowietrzyć układ. Ciekawe jak i kiedy? Pompa nie ma żadnego odpowietrznika i jako takiej się jej osobno nie odpowietrza.Ma jedynie otwór lub dwa zwane drenażowym,serwisowym,diagnostycznym itp.Pozwala on wcześnie zdiagnozować...
Jeśli mogę wiedzieć to określ ten pisk bliżej.Miałem coś takiego u siebie i brzmiało to jak zepsute turbo-coś podobnego jak gwizd.Była to uszkodzona pompa wody.Jeśli chodzi o głowicę , to niekoniecznie uszczelka musi być wydmuchana pomiędzy układem chłodzenia a komorom silnika.Może to być także alternator , który brzmi podobnie jak luźny pasek od wspomagania.Znam...
Mój samochód nie był nowy, dostałem po zmarłym dziadku. Z salonu kosztował jakieś 40-klika tyś zł. Nie mam AC a za samo OC wychodzi mi te 800zł rocznie. Jak dorobię się zniżek to będzie taniej. Z oponami nie mam problemu bo mam dwa komplety felg. Po prostu wymieniam felgi razem z oponami, nie muszę odwiedzać wulkanizatora. Opony po dziadku dobrze się...
A mnie to się wydaje że to nie jest taka zwyczajna sonda lambda tylko to się nazywa LAF czyli czujnik okreslajacy wartość spółczynnika składu mieszanki. Tak to przynajmniej z tekstu wynika który zamieszczam poniżej: Do napędu Civica 5D przewidziano gamę czterech nowoczesnych, ale już wypróbowanych szesnastozaworowych silników. Trzy z nich przekonstruowano...
Diagnostyka Common Rail, silniki Diesla Grupy zmierzonych bloków wartości. Oto dane grup w silniku CBAB: Grupa 1: 1) Prędkość obrotowa silnika, 760-940 obr / min; 2) Ilość wtryskiwanego paliwa, 3-9 mg \ stroke; 3) Wysokie ciśnienie paliwa, wartość rzeczywista, 170-350 barów; 4) Temperatura chłodziwa,> 80 ° С Grupa 2: 1) Prędkość obrotowa silnika,...
Opracowując ten tekst opierałem się na Poradniku obsługi i naprawy samochodu Honda Civic, oraz o swoje doświadczenia. Na pewno się przyda w codziennej eksploatacji naszych samochodów. Wykrywanie typowych niesprawności w samochodach Silnik: Wał korbowy nie obraca się podczas próby uruchomienia silnika: • Skorodowane lub poluzowane obejmy przewodów...
Nagłe skoki temperatury, wyraźne odgłosy bulgotania płynu chłodzącego.Miałem taki przypadek:wskaźnik temperatury potrafił nagle podskoczyć na 130 stopni a za chwilę spadał do normalnej temperatury. Pierwsze skojarzenie termostat. Kupiłem nowy,stary do kosza i... kiszka znowu to samo. Objechałem kilka warsztatów i wszyscy mechanicy rozkładali ręce. Pooglądałem...
wskaźnik temperatury płynu chłodzącego czujniki temperatury płynu chłodzącego skoki temperatury
podłączenie komputer honda accord liczba parzysta kontrolka ładowania matiz
swiatlo pozycyjne punto obciążalność prądowa przewodów
Qumpell 12kW - problem z podawaniem pelletu Podłączenie silnika DC 310V do zasilania AC 230V - skutki