Łańcuch niestety taki jak wewnątrz przekładni - 25H (nie mogłem skompletować odpowiednich zębatek aby uzyskać takie przełożenie przy grubszym łańcuchu). Ale jak na razie (przebieg 200km) łańcuch pękł tylko raz na spince, po skuciu na sztywno nie ma żadnych problemów. Wykorzystałem łańcuch od rozrządu od motocykla.
Pasek Gates , rolki i pompa SKF moga być . Można to skompletować np. w Inter - Cars .
No najprościej;) Ale to mój jedyny środek transportu i chcę sobie wszystko skompletować żeby później jak rozbiorę to czegoś nie szukać i nie panikować. Tak pomyślałem że dla pewności wezmę suwmiarkę i pojadę na jakiś auto szrot i tam zmierzę o ile mają wałki. W każdym bądź razie dzięki za pomoc;)
A proszę Cie bardzo: http://obrazki.elektroda.pl/6935058800_1... na czarno, to co, zapewne, posiadasz, na czerwono to, czego Ci bardzo brakuje. Oczywiście brakuje Ci także całej wiązki elektrycznej, która ma przynajmniej 2 metry długości. Najlepiej byłoby skompletować albo cały zestaw ABIMEX'a, albo od razu przerabiać na GLE (gaźnik)....
witam gdzie sa walki i wal korbowy to wiem gdzie sie znajduje chodzilo mi oto czy nie ma wiecej oringow niz wtych miejscach, rozrzad wymieniac bede w zakladzie mechanicznym, tak ze spokojna glowa nawet nie podchodze poprostu chce skompletowac wszystkie potrzebne zeczy do wymiany i zlikwidowac wycieki a do tego potrzebuje tez numer katalogowy tych oringow...
Witam. Poszukuję przyrządów do obsługi, montażu, regulacji układu wtryskowego w silnikach SAME DEUTZ głównie chodzi mi o serie 1000. Gdzie mógłbym takie przyrządy kupić? ewentualnie podobierać i zkompletować z innych zestawów narzędzi dla samochodów osobowych/TIR itp. Albo nawet dorobić własne blokady i podstawki?? Może ktoś sobię takie skompletował?...
Wiec tak, przewody dostaja przebicia na fajce, nigdy w innym miejscu. Byly zalozone pierwszy raz sentecha, pozniej beru, teraz sa NGK i na kazdych to samo. Na swiecach brak widocznych uszkodzen i przebic na ceramice. Nie probowalem na samej benzynie, moze to zrobie jutro tylko bede musial skompletowac, najgorsze ze padaja jedne z najdalszych przewodow...
Kolego Kobra, sprawdź przy okazji jak masz skompletowane cylindry z tłokami - czy są z tej samej grupy selekcyjnej. Ja miałem malucha z 78 roku, głośno chodził, niska kompresja, też lubił olej. Jak zdjąłem cylindry, żeby sprawdzić przyczynę głośnej pracy silnika i porównałem grupy selekcyjne to się okazało, że tłoki były o dwie grupy selekcyjne mniejsze...
Ja nie kombinuję, zakładam zawsze to co było. Jak był hydrauliczny to zakładam hydrauliczny. Nie wiem czemu masz tam ciasno, normalnie nie ma problemu z założeniem paska jeśli blokada napinacza jest na miejscu. Bo jest? Nie wyciągnąłeś jej przypadkowo? Możesz ewentualnie wykręcić tą małą rolkę prowadzącą na czas wkładania paska, ale niew wiem czy ci...
No mógłby dać znać, hehe. Właśnie się zorientowałem że mam w CorsieC 2001rok silnik Z10XEP, bynajmniej po obudowie przepustnicy (gazu sobie pod maską manualnie nie dodam i z KW wychodzi prawie te 60KM, nie wiem w jakim miejscu jest oznaczenie silnika). Silnik brak ciśnienia na jednym cylindrze, tłok w nim pracuje, reszta w normie, z opisu bardziej zorientowanych...
Witam wszystkich po odnalezieniu tego tematu i kilku innych w necie zainteresowałem się bardzo pomysłem zrobienia kompresora na bazie silnika z maluszka :) Skompletowałem już parę rzeczy: - silnik 126p 650cm3 ze złomu 120zł(trochę sporo ale ładnie się obracał więc stwierdziłem że wezmę) - nowy zestaw uszczelek 30zł allegro - nowe pierścionki do tłoków...
Witam! Na wstępie samochody to moja pasja ALE nie mam dużej wiedzy w tym temacie (ot zrobie hamulce, zawias, rozrząd i takie pierdoły) więc przepraszam za głupie pytania. Wybrałem ten dział bo najbardziej pasował do tematu postu - jeśli nieprawidłowo to przepraszam. Posiadam projekt/ulepa/replikę Skody Felici KitCar zbudowaną samodzielnie i w ciągłej...
Witam, dzisiaj zakończyłem wymianę kompletu napędu pompy oleju w swoim VW Polo 1.4 TDI, i chciałem się podzielić uwagami i spostrzerzeniami. Na początku trzeba skompletować potrzebne narzędzia: - klucz nasadowy oraz nasadki: 8, 13, 15 (chociaż 16 też pasuje), 16, 19 (ta koniecznie dwunastokątna) - klucz nasadowy 10, np. taki z przyspawanym prętem w...
To jednak byłem w sporym błędzie. Czytałem dużo o tym i sporo osób polecało właśnie C7 ze względu na mniejszy poziom skomplikowania niż w nowszych autach... I niby, że tani rozrząd itd.
Witam. Będziesz potrzebował blokady,np. https://www.mbmeganarzedzia.pl/BLOKADA-R... To dość skomplikowany rozrząd, z tyłu głowicy masz jeszcze wariator który trzeba precyzyjnie ustawić,jeżeli nigdy nie robiłeś takiego rozrządu i nie posiadasz do tego odpowiednich narzędzi i wiedzy to odradzam wymianę we własnym...
Kolego a co ciebie to obchodzi , przeciez mechanik skłądał rozrząd. Zresztą dziwie się dlaczego tak skomplikowany silnik zawiozłes do downa- co tańszy był?
Jap napisał: Czy 2,4 24V 177KM znośne w ewentualnym serwisowaniu? Niestety nie. Rozrząd jest skomplikowany i bardzo drogi. Nie znam tego silnika , ale chyba akurat tam jest łańcuch , co daje podstawy twierdzic, że akurat rozrzad nie powinien być drogi przy prawidłowej eksploatacji ( znacznie dłuższa trwałość) niz na pasku.
Odradzam. Paliwożerny, drogi w serwisie i utrzymaniu, skomplikowany w naprawach i co najgorsze - duża pojemność i stosunkowo nieduża moc - wcale nie idą w parze z trwałością. Nie lubią gazu, kłopotliwy i problematyczny montaż - a co za tym idzie drogi. Praktycznie każda większa ingerencja mechaniczna w silnik jak chociażby rozrząd itp wiąże się z koneicznością...
trumanek1, Nie pomyślałeś o wadach. Mechanizm rozrządu jest dość prosty i mało zawodny, jeśli się wymienia pasek w "terminie". A swoim pomysłem znacznie go skomplikujesz. Poza tym siłowniki od otwierania zaworów długo nie pożyją i też same w sobie są skomplikowane. Zobacz sobie kartę katalogową jakiegoś siłownika i zobacz jaką ma trwałość/ilość cykli....
Kiepski pomysł, wszystko sprowadza sie, do rozrzadu skomplikuje budowe... Opróznianie dwusuwowego silnika działa podobnie jak w tym silniku parowym z kulka tylko ze w silniku dwusuwowym spręzona mieszanka wydmuchuje resztki spalin... Konstruktor, wszystko co mówisz sprowadza sie tylko do rozrzadu, a bezsensem jest robienie silnika z kulka i rozrzadem...
Rozrząd ustawiamy na znaki, są na zębatce wału i wałka rozrządu. Reszta jak będziesz miał części. Luz zaworów ustaw na 0.10 ssący i 0.15 wydechowy. W załączniku są rysunki silnika. Nie będzie mnie przez tydzień ale na pewno sobie dasz rade, to nie jest skomplikowany silnik. Nie rozkręcaj przypadkiem dźwigni regulatora obrotów, bo potem będą problemy.
W sumie, to nie jest zbyt skomplikowany silnik. Trzeba tylko zwrócić uwaga na ustawienie rozrządu.
Witam Jesli auto wjechało to i powinno wyjechać .Prawdopodobnie błąd w sztuce. Ten model to niezabardzo skomplikowany ale jak coś nie tak z rozrządem to chodzić nie będzie .Poprawka i napewno będzie OK chyba że coś urwał przy okazji Pozdrawiam
A to 316 to jakie? M40, m43, n42, n46? W przypadku tych dwóch ostatnich rozrzad jest skomplikowany, zwłaszcza poskladanie głowicy.
Sprawa się skomplikowała. Okazało się, że jest ścięty klin na kółku rozrządu na wale korbowym. Wał korbowy ma ukruszony kawałek w miejscu wycięcia na klin. W związku z tym mam pytania. 1. Czy takie coś jest naprawialne (napawanie, frezowanie ..) ? 2. Czy wał korbowy będzie pasował ze starego opla 1,6 8V ?
Najmniej skomplikowany , niewysilony ( choć dość mocny) i powszechnie znany silnik to V6 211KM. I zawsze możesz założyć LPG. Poważny koszt to rozrząd, ale to i tak pikuś przy turbinach, FAP'ach i innych.
Wersja 60KM do miasta wystarczy ale na trasie w 3-4 osoby brakuje mocy. Silnik 16V jest jest bardziej skomplikowany, przysłowiowy "kowal" niewiele przy nim zrobi. Na pewno wymaga większej dbałości o regularną wymianę oleju i rozrządu. Rozrząd trzeba robić w specjalistycznym warsztacie, który posiada blokady do tego silnika, na "pisak" się tu nie zrobi.
Praktycznie stosowane: w środku najdłuższego odcinka ma się przegiąć o 90 stopni przy użyciu średniej siły. Niektóre książki by skomplikować podawały: zawieszony ciężarek (nie podawały masy) na ramieniu o nieustalonej długości :) itp inne podawały dwa punkt podparcia środkowy ruchomy z naciskiem sprężyny z pomiarem skoku wyskalowanym na wyświetlaczu...
Witam. Zamierzam nabyć Peugeota 207 i po żmudnych poszukiwaniach znalazłem dwa egzemplarze spełniające moje kryteria. Jeden z silnikiem 1,4 hdi z ośmiozaworową głowicą a drugi 1,6 hdi 90 km. Pytanie brzmi, czy 1,6 ma bardziej zaawansowany, skomplikowany osprzęt i budowę od 1,4? Czym znacząco się różnią? Wiem że ma większą turbosprężarkę, głowicę a zatem...
jedyne co mi do tej pory nie daje spokoju to pompa wysokocisnieniowa niema zadnych znakow wiec polozenie ''X'' po wymianie moze byc nieprawidlowe? mialem fiata ducato 3 2007 rok z silnikiem 2.3multijet common rail czy jakos tak.. pompa wysokiego cisnienia byla napedzana paskiem rozrzadu podczas wymiany paska pokrecilem kolem zebatym pompy wysokocisnieniowej...
Wklejam wiadomość otrzymaną od wieloletniego posiadacza E36 compact. Podesłał mi to kiedy zastanawiałem się nad jakimś tanim dupowozem (skończyło się Toyotą Celicą VII, za dwa razy większe pieniądze niż planowałem). Miałem kompakta 323ti - to taki pocieszny popierdalacz z M52B25, czyli 2.5 litra R6 na pojedynczym vanosie, 170KM i 245NM przy 4K RPM,...
Witam. Posiadam peugeot 5008 1,6 thp. Problem polega na tym że nie ma mocy, ciężko rozbujać się do 100 km/h. Co to może być? 2 mechaników bezradnych. Ten silnik jest zbyt skomplikowany i awaryjny. NIe poradzisz. Uwierz. No ale jak chcesz się bawić na siłę to zacznij od rozrządu i odczytu parametrów fuel trim.
Dzień dobry. Mam pytanie co do rozrządu w stilo 2002 rok silnik 1.8 16V 133KM z wariatorem zmiennych faz rozrządu. Czy do tego silnika przy wymianie rozrządu są potrzebne jakieś dodatkowe blokady lub umiejętności. Jeden mechanik w ogóle nie chce się zabrać za ten silnik. Nie wiem czy jest aż tak skomplikowany? Drugi powiedział że jeśli wymiana wygląda...
Konstrukcja ciekawa, aczkolwiek trzeba zauważyć, że owszem nie ma rozrządu ale za to jest bardziej skomplikowany układ korbowy. Pozatym jak w każdym dwusuwie brak pełnego suwu ssania i wydechu. Zasilanie powietrzem musi posiadać sprężarkę. Ale trzeba śledzić czy rzeczywiście jest to takie fajne jak się chwalą.
Jesteś, na sto procent, pewien rozrusznika, mozliwe że po rozgrzaniu, od silnika, ma jakieś zwarcie? To nie jest skomplikowany silnik, ważne jest tylko przy składaniu, poprawne ustawienie rozrządu. Odkręć głowicę i sprawdź, jak pracują zawory.
Witam, Sprawa się skomplikowała - po zmostkowaniu przekaźnika pompy paliwa auto nadal nie odpala. :-( Zupełnie nic. Brak iskry na świecach. Moje podejrzenia w tym momencie są skierowane na rozrząd- ale jeśli nawet to przecież pompa paliwa powinna pracować niezależnie od tego, sam już nie wiem teraz.. Znalazłem dolne znaki na kole i bloku. Ale gdzie...
Na ceny ma też trochę wpływ skomplikowanie aut. Kiedyś auta miały prostą budowę i nie były tak upakowane, dziś do głupiej wymiany żarówki z przodu trzeba czasem pół auta rozebrać i weź to wytłumacz laikowi, który wcześniej 15 lat jeździł bandziorem (125p). Już w głupim Seicento trzeba opuścić trochę silnik żeby się dostać do alternatora, a jak jest...
Po pierwsze, jeżeli sam tego nie naprawiasz, to poszukaj polecanej warsztatu wśród znajomych lub w internecie. Po drugie, zleć przed naprawą diagnostykę i wycenę ewentualnych kosztów usunięcia usterek. Po trzecie, za każdą naprawę zbieraj faktury. Warsztat, jeżeli wie co robi, nie będzie robił żadnych problemów, żeby spełnić Twoje wymagania. Przynajmniej...
Widze temat umarl.. Skoro juz tak obstajecie przy tym...moze ktos w sposob jasny i klarowny moglby wyjasnic jak ustawic zaplon i rozrzad (znaki niby sa ok) ? Czytajac ksiazke o golfiku jakos mi ciezko sie polapac... Mniej wiecej wiem jak, lecz rzeczy typu "pierwszy tlok ma byc w jakims tam miejscu" itp... Ogolnie domyslam sie, ze sam sposob nie jest...
W oplach dti jazda na lawecie była co 200 -250tys bo tyle wytrzymywała pompa , no chyba że ktoś robił po taniości wymieniając tylko tranzystorek, wówczas faktycznie lepiej było tylko jezdzić koło komina. Sądzę że z uwagi na dużo bardziej skomplikowany układ wtryskowy, fap rozrząd obsługowy itp w citroenie i to że auto ma 10lat na tylko lanie i jeżdżenie...
winą może być źle zregenerowana pompa, ale to nie tylko ona na pewno jest ona źle ustawiona ( jest zły kąt wtrysku mieszanki ) jest ona za wczesny lub za późny. Za pewno wierz ze pompa jest przymocowana ruchomo należy popuścić śruby ja mocują i przy odpalonym silniku i wysokich obrotach odchylać ją lub dochylać do silnika i jednocześnie obserwować dym...
Witam. Nie wdając się w różne dyskusje co do właściwości motorówki, polecam silnik Rover/Honda 1,6 16V, duża moc i stosunkowo mała waga, cały jest z aluminium i tylko jeden wałek rozrządu. Cały osprzęt też nie jest skomplikowany, a połączenie z wałem łodzi nie powinno stanowić większego problemu.
Trzeba "kumać bazę" bo łatwo się pomylić i regulować luzy zaworów dla końca suwu wydechu a nie sprężania. Podobnie z zapłonem. W prostych konstrukcjach iskra jest co obrót wału jak w 2T z czego co druga jest niepotrzebna, ale nie przeszkadza. Dzięki temu nie jest potrzebny skomplikowany układ zapłonowy tylko typowy i tani jak do 2T. Wiedząc o tym można...
Podpinam się do wątku ponieważ ostatnio pomagałem zaprzyjaźnionemu warsztowi walczyć z podobnym problemem t.j. kod błędu P0340 w aucie z silnikiem 2,0 CRDI który nie chciał palić. Zostały sprawdzone obydwa czujniki - na wałku i wale korbowym oraz ich okablowanie - wszystko OK. Dla pewności zostały przeprowadzone próby podstawienia czujników, które jednak...
Hellcat chyba nie miał silnika 6.2. Bardziej 6.4. ale chyba ten z Corvette bardziej podatny na modyfikacje. Ten jak ten. Sprawa się w ostatnie lata nieco skomplikowała, bo wyszedł LT6 który ma już płaski wał korbowy (wszystko wcześniej miało krzyżowe), oraz był DOHC (4 wałki rozrządu znaczy po 2 na głowicę, zamiast jeden w bloku). Kręci się wyżej ale...
https://www.olx.pl/d/oferta/honda-civic-... ta wydaje się zdrowa, przebieg jeśli orginalny to bardzo mały, a lampę i błotnik to każdy głupi umie sobie wymienić bo wszystko na śrubki, trochę podprostować, z 2 godziny roboty, błotnik pewnie ze 100zł w kolorze (najpopularniejszy kolor) lampa z 70zł, do tego podstawowy serwis...
Glowica jest ta sama uszczelka nowa bo została mi po ostatnim takim silniku bo miałem go naprawić ale się nie opłacało :D a wałek wziąłem od drugiego takiego samego silnika, bo mam 2 takie silniki bo robię na takich silnikach różne wynalazki. :D Dodano po 5 Nie wiem ile ty czasu potrzebujesz na zdjęcie i założenie głowicy. W trzy godziny wyjmuję silnik...
No to może rozwinę.Nie wiem czy potrafię,ale spróbuję.Nie wszystko jest też do końca tak dosłownie,ale chociaż trochę pozwoli na pojęcie różnic. W benzynie sterujesz powietrzem (wydajesz polecenie komputerowi żeby otworzył przepustnicę jeśli nie ma linki),w zależności od ilości powietrza dolewana jest odpowiednia ilość paliwa.Rozpatrując "tradycyjny"...
Krzycho_L to raczej NIE NORMALNY warsztat, albo ktoś komu średnio skomplikowany samochód jest nie do ogarnięcia i wtedy ok niech nie robi Alfy, a nadal Żuki i Tarpany. Według mnie albo masz warsztat bez specjalizacji i robisz wszystkie marki w miare swoich możliwości, albo masz właśnie wyspecjalizowany warsztat np. w grupie VW, Japan, itp.. Co do tematu,...
To po hu..... jezdzisz naprawiac auto u tego Matoła, ! Nie rozumiem takich co tak postepują. Może ludzie nie mają czasu naprawiać sami i ryzykują wtedy naprawę u mechanika ? Sporo czasu i pieniędzy trzeba poświęcić żeby trafić na mechanika co by mało w aucie popsuł zgadując co naprawić. Nie jestem mechanikiem ale już po wielu poprawiałem swoje auta....
skompletować części komputera rozrząd rozrząd honda rozrząd rozrząd passat
centrum zapora system windows wymiana grzałki falownik eurodrive
technics wentylator bateria milwaukee
Audi A6 C6 G65 – lokalizacja czujnika ciśnienia klimatyzacji, wymiana, typowe błędy Massey Ferguson 6180 – test potencjometru rewersu, pomiar napięcia i rezystancji