Silnik odpowiedzialny za skręcanie jest trochę mniejszy od silników napędzających pojazd i pobiera znacznie mniejszy prąd, myślę że nie ma potrzeby stosować wyłącznika mechanicznego. https://obrazki.elektroda.pl/9805630100_... Jeśli będzie NRF to można użyć krańcówek do wykrycia nacisku kierownicy na mechanizm skrętu. Wracanie do pozycji...
Tak jak w normalnym samochodzie. Większość zabawek jest tak zrobiona. Koła powinny byc połączone czyms sztywnym, po to by skręcały równomiernie, gumka albo sznurek na pewno odpada. Do sterownia silniczek pr. stałego i przekładnia najlepiej ślimakowa, któa zapewnia stabilizację podczas jazdy (koła nie zmieniają swojego położenia). Taką przekładnię możesz...
https://obrazki.elektroda.pl/7858518700_... Witam - czyli serwomechanizm skręca kołami sam silnik napędowy też działa to regulator obrotów uległ uszkodzeniu. Proszę wyjąć go z tej foli ochronnej i zrobić wyrażną fotkę z jednej i drugiej strony .
Można to prosto i analogowo zrobić co najmniej na 3 sposoby: na przełączniku podwójnym dwupozycyjnym, na przekaźnikach i na scalonym mostku l293d.
Ma górze zamieściłem schemat to jak to działa. Jak nie ma napięcia na rozdzielaczu to tylny siłownik jest zablokowany przez rozdzielacz. Odkręć węże przy tylnym siłowniku, włóż do wiadra, wyciągnij bezpiecznik i skręcaj kołami. Jak pokaże się ciśnienie na tylnych wężach to uszkodzony jest rozdzielacz. Ciśnieni w układzie kierowniczym wynosi 80 atm.
To jest blokada kół zębatych bo tam nie ma klinów i np przy wymianie na nowe wałki zablokował byś wałki na blokady z tyłu głowicy ale przy skręcaniu koła na śrubach na zdjęciu obciążenie skrętu mogło by pójść na pasek rozrządu. Blokada trzyma koła na miejscu więc zęby na pasku są bezpieczne...
...sprawdź silnik od skręcania kół bez obciążenia. Wymontuj go podłącz do zasilacza i spr. czy normalnie działa... sprawdź sam układ mechaniczny skręcania kół...
Czy w czasie jazdy też nie skręca ? Jak samochód stoi to znacznie trudniej skręcać kołami, przetestuj na samochodzie bez wspomagania (czy jeszcze takie jeżdżą).
http://obrazki.elektroda.pl/6561479200_1... Po podłączeniu sprawdź czy ten orbitrol skręca kołami na zgaszonym silniku. Orbitrol z systemem LS (LOAD SENSING) podczas gdy kierownica stoi przepływ oleju przez orbitrol jest zamknięty, orbitrol trzyma ciśnienie w układzie. System LS daje sygnał do pompy w momencie ruchu kierownicą. Przeznaczony...
To zwykłe zamocowanie przegubowe. Umożliwia przenoszenie sił poprzecznych i wzdłużnych (wzdłuż osi sworznia) i umożliwia tylko wychylenia kątowe oraz obracanie dookoła własnej osi. Nic się tam nie da przesunąć. Jak chcesz teorii na ten temat to zgłębiaj hasła"para kinematyczna" i "stopnie swobody". Gdybyś tam dał hipotetycznie zwykłą śrubę to nie dało...
I myślisz że dwulitrowy diesel nie poradzi sobie z pompą, jak bez gazu spokojnie ruszysz i to na dwójce? To raz. Dwa-po co naciąg paska i stan płynu? Pisze coś, że pompa rzęzi, brak wspomagania na maxymalnie skręconych kołach?
Waryński K406 problem z szarpaniem hydrauliki na zimnym kole przez 10 min, potem jest ok. W przednim moście, co skręca koła, stoją krzywo. Rozebrałem i na kuli brak łożysk, podobno mają być stożkowe. Czy ma ktoś wymiary, jakie mają być? Z góry dziękuję za pomoc.
Kontrolki circle crab zmieniają się jak przełączasz ? Jak się ustawi tylne koła do jazdy na wprost i wyciągnie bezpiecznik to będą się skręcać tylko przednie koła. Schemat do Caterppillara th 62 dałem do działu download, zasada działania może być podobna.
Posiadam Seata Leona 2 1.9 TDI 105 km z 2006 roku. Sytuacja wygląda następująco: kiedy skręcam kołami maksymalnie w prawo i puszczam, słyszę takie metaliczne puknięcie. Myślałem, że to przebieg, bo guma była uwalona. Wymieniłem przegub, skręcam kołami w prawo, a to dalej puka. Stabilizatory były zmieniane w maju lub czerwcu. Jeżeli ktoś wie, co to i...
Witam. Mój problem polega na trzaskach przy skręcaniu kołami. Trzaski wyczuwam w maglownicy. Maglownicę mam ze wspomaganiem. Proszę o porady.
2 koła napędzane i połączona tylna oś nie zda egzaminu- pojazd nie będzie skręcał. Tylne koła musiałyby być wolne. Zamiast szukać silników, możesz kupić albo przerobić serwomechanizmy modelarskie. Poza tym na silniki będziesz musiał założyć enkodery, bo nie dobierzesz dwóch silników z identyczną prędkością obrotową...
wycie tylnego mechanizmu to objaw zuzycia. Nie tylnego mechanizmu ale zwolnic i nie zużycie - za wycie odpowiada ich budowa. Czy nowa czy stara wyć będzie i koniec. Można to odrobinę wyciszyć lejąc bardzo gęsty olej przekładniowy. Co komu pasuje, jak wcześniej zauważono - temat rzeka. Osobiście jeździłem 60, 30, mam 255, z zetorów jeździłem 6340, z...
W Megane II tez zdejmuję. Przecież masz zaślepki w nadkolach.... Skręcasz kołami, jak prawa żarówka to w prawo, i wymiana żarówki trwa moment, no chyba że kostka wytopiona.
Kocioł bez regulatora jest jak samochód bez kierownicy. Można nim jechać ale skręcać tylko ręcznie skręcając koła.
To skąd we wzorze masz ciężar pojazdu? Z tego wzoru może wyjść tylko moment obrotowy obracania koła, a nie moment skręcania koła. Moment skręcania koła zależy o wiele bardziej od innych czynników niż ciężar pojazdu.
Witaj, Zacząłbym od sprawdzenia czy uszczelnienia na cylindrze skrętu nie są podwinięte uszczelnienia. Jeśli będą w porządku to być może szwankuje hydrauliczna pompa wspomagania.
Te wózki i te drugie z kierownicą i dwoma miejscami w "kabinie" (bo to kabrio bez drzwi) były popularne na dworcach kolejowych - dowoziły pocztę i przesyłki do wagonów pocztowych/bagażowych. Te bez kierownicy raczej nie skręcały jak czołg, ale jedna dźwignia sterowała silnikami, a druga skręcała koła - tu w poście 563 jest filmik z takim lub analogicznym...
W serwisie przekładali pompę z innego auta sprawdzili ciśnienie, było ok. Inny specjalista zwrócił uwagę, że ciśnienie to jedno a wydajność to drugie, więc daliśmy jeszcze raz do sprawdzenia. Założyliśmy i nic się nie zmieniło. Ustawialiśmy zbieżność kół, odkręcone były poprzeczne drążki kierownicze koła obracały się swobodnie. Nie ruszany był siłownik...
Od jakiegoś czasu sporadycznie strzela mi zawieszenie. Tzn. skręcając koła w prawo lub w lewo następuje pojedynczy strzał przypominający strzał sprężyny jakby się przestawiała(przesuwała). Objaw przypominał strzelanie przegubu wewnętrznego wymieniłem oba strzela dalej, ustawiłem zbieżność i nic. Tak sobie myślę że może to być przegub zewnętrzny. Macie...
Mam cały czas założony zegar ciśnienie pokazuje 17 przy skrecaniu spada do 0 Ciągnik podczas użycia dwóch funkcji jednoczenie zaczyna szarpać - skręcam na maksa koła szarpie , podnoszę płóg szarpie , podczas podnoszenia podnośnika pompa wyje. Sprawdzasz ciśnienie oleju na bloku zaworowym. Nie może spadać do zera, bo to reguluje zawór pod maską. Przy...
Witam, mam problem z wózkiem widłowym Linde H45 D. Wózek szarpie podczas jazdy. Dzieje się to wtedy, gdy skręcam kołami. Gdy skręcę kierownicą wózek hamuje. Puszczę kierownicę i jedzie dalej. Im bardziej rozgrzany, tym gorzej. Czy ktoś może pomóc?
zdarzało mi się w innych autach roczniki 2000-2005 zauważyć, że jak skręcasz koła i cofasz z miejsca to raz, że wspomaganie ciężej chodzi a dwa trzeba dawać więcej gazu bo nie trzyma wtedy obrotów i gaśnie i to nie kwestia wyczucia sprzęgła :idea:
Mam tylko jeden akumulator. Sprzedawca zapewnia że sterownik jest na 6V. Jak pisałem wcześniej sprawdziłem przekaźniki pod napięciem 6V i działają poprawnie. Są dwa przekaźniki i nie wiem dlaczego właśnie dwa. No chyba że jeden jest do jazdy do przodu a drugi do tyłu. Skręcanie kołami z pilota nie ma przekaźnika. Przelutowałem przekaźnik na działający...
Witam. Dwie blokady wałków: -na wałku "ssącym" zamiast stopki panewki na drugim cylindrze -na wałku "wydechowym" zamiast stopki panewki na trzecim cylindrze -czujnik zegarowy zamiast świecy 1cyl lub znak na kole zamachowym od strony skrzyni. Jeśli juz to ustawisz, pasek zakładasz dowolnie (używany)pamietając tylko by zachować dotychczasowy kierunek...
Taki rozmiar nie ma prawa się zmieścić. Gdy koła będą na wprost to może i wejdą w nadkole, ale o skręcaniu kołami można zapomnieć.
Może być zapieczone łożysko na kolumnie Mcphersona, ale to łatwo sprawdzić, jedna osoba wkłada rękę pod nadkole i łapie za sprężynę, a druga kręci kierownicą
Ale cały czas głośno czy tylko przy skręcaniu kołami?
czy skręcanie to ostateczne zrobić jak samochód będzie na kołach Tak, na kołach.
masz źle skonstruowany wahacz i dla tego tak się dzieje. http://obrazki.elektroda.net/41_12730005... wg mnie powinno to wyglądać tak i powinno być wtedy dobrze.
Octavia jedynka chyba tak nie działa. Właśnie tak działa i to chyba nawet do prędkości 40km/h. Nie wszystkie to miały, w każdym razie każda 1.6SR.
Podnieść auto zakręcić kołem jak szumi to lozysko koła Podnieść auto wrzucić bieg skręcać kołami i słuchać skąd to idzie czy od skrzyni czy od kol
...z dziwnym metalicznym odgłosem To wyjaśnia naprawdę niewiele. A ponieważ potencjalna awaria może dotyczyć kluczowych podzespołów auta, należy jak najszybciej dokonać oględzin u mechanika i zdiagnozować problem - tego nie zastąpią żadne dyskusje w sieci. Proste zapytanie u fachowca kosztuje niewiele albo i nic. A nie będzie trzeba wróżyć ani zgadywać...
Dwa pedały. Generalnie na wolnych obrotach stojąc w miejscu bardzo ciężko się skręca kołami.
Odpowietrzyłem, jest bez zmian. Też podejrzewam łożyska amortyzatorów. Przy skręcaniu kołami w prawej stronie przy kole słyszę że coś przeskakuje.
Jedyne co usłyszałem to delikatne wycie pompy wspomagania (delikatnie nasilające się przy skręcaniu kołami).
Do sprawdzenia prędkość kół na interfejsie, oraz odległość czujników ABS od koła impulsatora.
Witam, taki problem mnie dopadł, Passat B4 kombi, stuka coś w okolicy maglownicy przy skręcaniu kołami, czy w lewo czy w prawo tak samo, w czasie jazdy i postoju, głośniej pracuje pompa wspomagania podczas skręcania, jest to charakterystyczne pukanie, regularne wraz z skręcaniem kół co około 0,5sekundy. Co to może być?
Podnieś przód i bez odpalania kręć kierownicą. Jeśli nie będzie skręcało kół a kierownica lekko będzie się kręciła to orbitrol niesprawny lub zapowietrzony układ. Jeśli będzie skręcało koła to może być za mała wydajność pompy. Oczywiście przyjmuję, że podłączenie do orbitrola jest prawidłowe.
Łożysko koła uszkodzone, przy zmianie obciążenia (skręcanie, hamowanie) zmieniają się dźwięki. Masz punktowo uszkodzone bieżnie na skutek uderzenia.
ze skrętem to nie wiem jak przełożyć siłę silniczka na to aby skręcały koła
Wspomaganie działa? Bo coś mi się wydaje, że nie. Nie sprawdziłeś tego w momencie zakupu? Problem generalnie będzie dotyczył układu wspomagania; może czujnika skrętu, może czegoś innego. Kupiłeś od osoby prywatnej czy przez komis? Nie gniewaj się, ale jak masz możliwość zwrotu auta to ja bym poszedł w tym kierunku. Ponad 20-to letni Opel to proszenie...
Mam problem w MTZ ze skrętem kół w lewo, wymieniłem wcześniej orbitrol, wszystkie węże, okazało się, że problem nie został rozwiązany. Rozdzieliłem koła i zauważyłem że jedno z nich ciężko się kręci, tak jakby siłownik nie miał siły go wypchać. Więc stwierdzam, że może to być jakaś tuleja, ale nie wiem dokładnie o co chodzi, to gdzie jest tuleja w lewym...
Nie widzę tego i nie wierzę w instrukcji , od 30 lat naprawiam auta i robię tak jak napisałem. Wg mnie jest za dużo płynu a poza tympompa daje większe ciśnienie jeśli skręcasz koła a tym więcej jeśli na postoju na maxa.
Węże na orbitrolu dobrze podłączone? Powrót z orbitrola nie jest zablokowany? Na zgaszonym silniku i podniesioną osią skrętną przy kręceniu kierownicą koła powinny się skręcać. Tak węże dobrze podłączone i powrót nie jest zablokowany. Na podniesionym sprawdzę. Dodam że tak jest ok kierownica luźno się kręci nawet sama tyle tylko że w odwrotnym kierunku,...
Luz w osi skręcania koła pochodzi przeważnie z układu kierowniczego. Luz góra dół to coś innego.
Sprawdź ładowanie, tuż po starcie.
Właśnie w manie wiem że tak było, a tutaj raczej nie ma tego zbiornika, bo go nie widzę nigdzie to raz, a dwa że w manie z tym zbiornikiem układ skręcał kołami zawsze, czy oska w górze czy w dole. Tutaj oska nie skręca się, gdy jest w górze. Więc ustawimy geometrię na opuszczonych kołach, i zobaczymy jak jest. Te moje wątpliwości wyniknęły z tego, że...
A może użyć do skręcania kołami takiego typu silnika http://www.youtube.com/watch?v=WZExAhRda...
po co na ślepo wymieniać ? podnieść cały przód zabezpieczyć by nie rąbło, i skręcać kołami i patrzeć który się tłucze i który ma luzy
Do sprawdzenia czy wszystkie żarówki są całe czy żarówka od doświetlania lub inną nie jest przepalona przerabiałem kiedyś coś podobnego i był podobny blad na wyświetlaczu nie pamiętam jaka ale była któraś żarówka spalona skręcaj kołami i zobacz czy wszystkie działają
Witam - skoro można skręcać kołami to znaczy że jest łączność nadajnik - odbiornik. Proszę sprawdzić elektronikę napędu na płytce . :?:
I znów piszę post na temat mojego robocika Moim glównym celem jest mieć program do sterowania przez interneta ale nie jakiś sternet tylko taki jaki bym chciał żeby był No to on ma być taki co :arrow:klikam strzałkę górną-jedzie do przodu (tylko jak przycisnąłem) :arrow:klikam strzałkę dolną-jedzie do tyłu (tylko jak przycisnąłem) :arrow:klikam strzałkę...
Kolego a rozpina ci przedni napę, jak skręcasz koła ? Jeśli nie, to masz zawieszony zawór który zapina przedni napę, czyli masz zapięte non stop 4WD.
nie musisz mnie dobijać, bo wiem, że to nie był dobry pomysł ale nieraz trzeba i tyle. A auto przed wyjazdem było sprawne, tylko ten bezpiecznik się palił ale to tylko przy ostrym skręcaniu kołami. Właśnie nie mam pojęcia i nie mogę do tego dojść...
mam problem dotyczący poduszki amortyzatora z prawej strony. Wymieniłem ów poduszkę jak i łożysko i nadal coś stuka na nierownosciach,a ponadto przy skręcaniu kołami słychać strzelanie sprężyny. Proszę o pomoc was bo już wszyscy rozkładają ręce. Dziękuję.
Lepiej byłoby zastosować jednak układ bez skrętnych kół a z napędem na dwóch kołach i skręcać zmieniając ich prędkość względem siebie. Rozwiązanie ze skręcanymi kołami może się w domu nie sprawdzić. Będzie miało duży promień skrętu i trudniej będzie wjechać na dywan na przykład.
Dzięki za odzew. Auto jak było nowe to odnotowywałem sporadyczne niereagowanie na bieg wsteczny, tzn przy jeździe do przodu nie zawsze od razu chciał jechać do tyłu, dopiero po całkowitym zatrzymaniu się. Sprzedawca tłumaczył to zabezpieczeniem napędu przed przeciążeniem, tylko dlaczego raz działało a raz nie? Później w aucie chciałem zamontować równolegle...
Jak zwykle forum fascynatów demonizuje. Nie trzeba kół ściągać. Jak kręcisz prawą stronę zderzaka to skręcasz kołami w lewo. Kilka śrub w nadkolu, kilka od spodu, z góru 4 śruby i 4 kołki i ściągasz zderzak. Klucze torx. Po 4 nie zastanawiałeś się nad wymianą na nowe reflektorów?
csmiron jak sobie wyobrażasz holowanie 2 auta jeden kierowca? Przecież w holowanym aucie muszą się skręcać koła na zakręcie. Same się nie skręcą.
Jeżeli pojazd nowy - reklamuj. Najpierw jednak przeczytaj instrukcję i sprawdź czy nadajnik jest zbindowany z modelem, czy nie ma jakiś zabezpieczeń. W większości model jest np. zabezpieczenie przed przypadkowym uruchomieniem. Jeżeli przepustnica w momencie uruchomienia nie jest dokładnie na zero - model się nie włączy i nie reaguje na nadajnik. Ważna...
Różnią się :D , po to, żeby bez wspomagania można było w miarę lekko skręcać kołami. (Pokręć kierownicą "znajomego", z wyłączonym silnikiem)
Na zgaszonym silniku skręca Ci kołami?
Jakiś czas temu kasowałem adaptacje, przed skasowaniem również miałem problem z tym, że obroty spadały przy zatrzymaniu np do świateł, ale po skasowaniu adaptacji teraz potrafią tak spaść obroty, że nawet zgaśnie, najmocniej dzieję się przy skręcaniu kołami, czy pada pompa wspomagania? Spadające obroty dzieją się tylko gdy silnik się rozgrzeje, na zimnym...
Raczej wątpię bo gdyby tak było to słyszał byś taki dźwięk "bzdęg" przy skręcaniu kołami. Poza tym sprężyna rusza się razem z amorem - no chyba że łożysko McPhersona stoi. No ale sprawdź bo każdy pomysł dobry.
Żarówka to żaden problem, skręcamy koła, otwieramy klapkę w nadkolu i mamy miejsca aż nadto. Co do karoserii to tak jak nadmienił poprzednik błotniki jak i tylna klapa to plastik więc nie ma co gnić. Cała podłoga od spodu tez jest wykładana plastikiem, podobnie jak progi. Kolejna sprawa grzebanie przy silniku – od tego jest mechanik i uwierz przez...
sa niby ok Mają nie być na niby. Można próbować zmienić kodowanie licznika by wyłączyć kontrolkę.
Sruba z bolcem podtrzymuje kulkę. Kulka po podaniu oleju na zasilenie zamyka swobodny przewpływ do powrotu. Przepływ swobodny jest potrzebny żeby w sytuacjach awaryjnych można było skręcać kołami. Tak trzeba wykręcić śrubę żeby kulka była nad bolcem. Orsta jest trochę łatwiejszy bo ta kulka nie lata po bloku zaworów.
Na ten moment zastanawiam się, jak dodać napęd do kół, możliwość skrętu oraz wydawanie zdalnych poleceń (najprościej chyba przez fale radiowe). Jak to zrobić w miarę możliwości tanio? Jakie masz zaplecze warsztatowe? Masz narzędzia, spawarkę, jakąś szlifierkę, wiertarkę, wkrętarkę itp.? Jesteś w stanie samodzielnie przerobić koła na skrętne? Jesteś...
Ty jednej tony udźwigu na kręcenie kołami nie przekładaj bo to bzdura. Siłownik w wózku skręca kołami przez tak małe ramie że siłą udźwigu siłownika jest do tego nieadekwatna. Do tego fakt że ciśnienie na orbitroul 85 bar jest zdecydowanie za małe kiedy sam orbitrol jest skonstruowany do pracy w zakresie 190 bar spokojnie. Będzie ciśnienie to będzie...
Widzę że coś kołami skręca ale nie za słabo? Może bateria już jest mocno zużyta i nie ma siły rozpędzić kół, sprawdź czy nie spada napięcie na baterii jak skręcasz/dodajesz gazu.
Witam, Panowie pomóżcie... Od niedawna mam straszne drgania na kierownicy jak i całej karoserii auta przy skręcaniu kołami. Drgania delikatnie ustępują gdy dodam gazu, jest to najbardziej wyczuwalne na postoju, w czasie jazdy nie jest to odczuwalne, na diagnostyce powiedziano mi że raczej są do wymiany łożyska amortyzatorów, ale czy aby na pewno? Jakie...
Witaj, Dziękuję za odp. Zweryfikuję to co zaproponowałeś. A precyzując: płyn jest nowy, syczenie/wycie cichnie w momencie kiedy wykonuje pracę układ wspomagania - czyli na postoju skręcam koła/kierownicę - czym większy opór przy obróceniu kół, tym ciszej pod maską.
Nie odłączaj akumulatora, nie ma takiej potrzeby. Nie musisz blokować koła bo dokręcisz na kołku i będzie OK. Pasek dopiero wymieniałeś więc możesz go zostawić. Nawet Ford nie przyznał by nowego. Kołek, listwa na wałki, nowe koła + "pająk" skręcasz i jedziesz. Jak odłączysz aku to wygeneruje litanie kodów bo spadnie napięcie. Nie dokręcaj/dokręcaj kół...
Modelarstwo RC to dość kosztowne hobby kol. (at)karoljuszkiewicz ja myślałem że wystarczą dwa klony arduino pro mini i nadajnik odbiornik RF 433 MHz. Chodzi o jakiś mechanizm który by dał radę skręcać kołami, a nie wydaje się to drogie. Servo mechanizm to w sumie dobry pomysł. Dodano po 41 ale nie mam servo Dodano po 7 Kupić w sklepie RC podwozie z...
Ustawienie zapłonu według mnie: 1. Obracasz kierownicą w prawo, żeby odsłonić koło pasowe napędzające rozrząd i pompę wody i szukasz na jego rancie nacięcia. Musisz oczyścić je z korozji bo ciężko je znaleźć przy czym uważaj przy czyszczeniu by nie uszkodzić paska. Wygląda to tak: [url=https://forum.autokacik.pl/uploads/...
Witam, Jestem posiadaczem pojazdu Citroen C3 z 2007 roku wyposażonym w silnik 1.1, obecnie mam przebieg ok. 105 000 km. Ostatnio jak jechałem samochodem to nastąpiła podczas jazdy blokada kierownicy, z ogromną siłą musiałem kręcić, żeby pokonać jakikolwiek zakręt. Udało mi się dojechać do domu, gdzie wyłączyłem silnik. Po dłuższej chwili poszedłem i...
Witam, Podepnę się pod temat. Mój syn posiadam auto na 12V ze sterownikiem XINGHUI CLB084-6. Niestety uległ awarii tracąc możliwość skręcania kołami. Napęd działa normalnie. Po rozebraniu widać że uległ uszkodzeniu element jak na zdjęciu. Nie da się odczytać oznaczeń (element opisany jako U2). Czy może ktoś wie co to za element bym mógł go wymienić?...
Witam. Wątków o tym problemem jest mnóstwo, ale w żadnym nie ma odpowiedzi. Mianowicie od pewnego czasu w mojej zafirze mam problem z migającymi kontrolkami na desce, czasami spadającymi wskazówki zegarów. dwa razy zdarzyło się coś takiego, że załączyła się do tego kontrolka braku ładowania i samochód zgasł, na stałe zapaliły się wszystkie kontrolki...
Obecnie 13 V przed i 13 V po. Nic się nie dzieje. Z pilota jak włączę to skręcają trochę koła.
Witam mam pytanie czy w fiacie punto 2004r czujnik skrętu kierownicy może powodować skręcanie się samoczynnie kół czy znowu coś innego mogło zepsuć ???
Szanowni Panowie w moim pasztecie b3 przy skręceniu kół załączył się klakson i się nie wyłącza jak narazie wyciągnołem bezpiecznik 13 i nie działa Proszę o pomoc co mam zrobić Dzięki za poświęcony czas
W zasadzie sam sobie odpowiedziałeś, zapala się skręcając koła, jak dla mnie to przetarty przewód od czujnika klocków albo coś podobnego kalibru, dotyka masy i wywala kontrolkę. Gdyby na przeglądzie mieli oglądać wszystkie kabelki to by trwał 5h i kosztował 500zł. ;)
Dzień dobry Sprawdziłem czujnik, gdy koła są w pozycji środkowej, świeci się. Teraz, kiedy "bawiłem się" skręcając kołami i przełączając tryby jazdy, nagle skręt tylnych kół mi zaczął działać, ale co dziwne, koła były skorelowane ze sobą w zły sposób. Teraz tylne koła są ustawione w pozycji skręconej i działa mi tylko skręt przodu, i dalej miga mi kontrolka...
Nie powiem ci, na jakim ciśnieniu chodzi tam hydraulika. Myślałem że na większym (rzędu 160 bar), ale to pewnie jest w instrukcji. W orbitrolu z zasady powinien być zawór przeciążeniowy, ale możliwe jest że go nie ma i jego rolę pełni jakiś oddzielny w układzie. Spodziewałbym się tam ciśnień w okolicach 100 bar, a na pewno więcej niż te 30. W ostrówku...
Chyba żartujesz takie serwo jak opisywałem wyżej (śruba przedłużeniem osi silnika a na śrubie "jeździ" nakrętka) działa na podobnej zasadzie jak przekładnia ślimakowa i to drobnozwojowa. Niewielki silniczek modelarski potrafił skręcać kołami dużego modelu auta poprzez takie serwo w układzie kierowniczym.
Witam. Mam problem, buduję swój pojazd autonomiczny na arduino uno i chcę żeby serwo skręcało kołami gdy z czujnika ultradźwiękowego dostanie sygnał, jednak nie mam zielonego pojęcia jak taki program napisać. Czy jest ktoś kto mógłby pomóc? Na internecie szukałem również nie znalazłem niczego przydatnego. Z góry dziękuję
Jeśli dolne złącze pompy jest wyjściem ciśnieniowym pompy (a tego ja nie wiem) to jest dobrze. T jest przelewem do zbiornika. Wyjścia A i B bez znaczenia, tzn najwyżej będzie ci odwrotnie skręcał kołami. Patrząc na opis orbitrola, to on ma fabrycznie ustawione wyższe ciśnienia od parametrów pompy, które tu podałeś. Zawór przelewowy na 160 bar, szokowy...
Są tam dwie dysze po obu stronach suwaka .Jedną z nich wykręcałem ale pod kątem drożności . Co do regulacji chyba tam nie ma wkręca się do oporu i tyle.Na pewno odpowiadają za położenie suwaka przy energicznym skręcaniu kołami itp. żeby suwak szoku nie dostał . Jedno jest pewne są drożne
(NIE WIEM CZY TO MOŻE BYĆ NA ELEKTRODZIE ALE NAPISZĘ) Cześć, mam stary silnik z kosiarki i chciałbym zrobić z niego gokarta. Silnik jest o pojemności 140cc, tylko pierwsze pytanie, jak zrobić, żeby napędzić z niego koła i jak zrobić, żeby przednie koła skręcały.
Zasilasz wszystkie koła, a osią skręcasz. Jakie koszta takiej ramy ?
Po co napęd na 4 koła. A co do skręcania to jak zrobi się napęd tak jak w czołgu to wtedy włączając jeden silnik to całość zaczyna skręcać. A w zdalnym sterowaniu z zabawek nie można zwiększać napięcia niż takie jakie było bo cały układ może się łatwo spalić.
Podstawową funkcją jest wspomaganie kierowania, oczywiście w autach wyposażonych w zdalne sterowanie można za pomocą takiej przekładni skręcać kołami. W poniższym temacie przedawniono awarię układu bez zdalnego sterowania. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... https://obrazki.elektroda.pl/3876108400_...
Byłem teraz sprawdzić i w tym zbiorniczku jest poniżej połowy czyli to może jest tą przyczyną . Napiszę jak we wtorek sprawdzę. I jedna rurka mocno się poci na łączeniu przy zbiorczniczku trzeba będzie ją uszczelnić bo pewnie tędy tak powoli uciekał ten olej. A skręcać kołami przy otwartym korku w tym zbiorniczku ? Żeby sie odpowietrzyło
Jeden potencjometr steruje serwem które skręca kołami pojazdu ;) natomiast drugi potencjometr przewidziany jest w przyszłości na regulacje obrotów 2 silników DC przez mostek H napędzające tylnią oś modelu. Pilot narazie chcę wykonać przewodowy, ponieważ nie mam pojęcia jak zrobić zdalne sterowanie...
https://obrazki.elektroda.pl/4796838400_... Tutaj prawdopodobnie widać uszkodzenie osłony gumowej z maglownicy. Tędy prawdopodobnie wydostaje się (to mokre coś?) I prawdopodobnie to nie jest skrzynia biegów, a po prostu prawe wyjście z maglownicy, która to skręca koła, w prawo i lewo. https://obrazki.elektroda.pl/1008661900_...
trzepie kołami trzęsie kołami skręcanie przewodów
czujnik misce olejowej pompa wspomagać renault laguna amplituner instrukcja
zlecę lutowanie amplituner yamaha
Radio Becker BE7950 - Kod odblokowujący i numer seryjny Jak zrobić izolację jak w lodówce? Materiały i techniki