Wkładasz wahacz w belkę i łapiesz śrubami nie skręcasz łepek ma mieć luz. Wkładasz przegub nie skręcasz. Przekręcasz sworzeń maksymalnie do siebie (na zewnątrz). Odciągasz kolumnę do siebie i wahacz do dołu. Bez problemu wkładasz sworzeń. Skręcasz wahacz z sankami. Skręcasz sworzeń z zwrotnicą. Przykręcasz końcówkę kierowniczą. Przykręcasz przerób....
Poziome tuleje skręca się po opuszczeniu auta.
Ja bym napisał jak ja skręcam wahacze na podnośniku, ale zaraz pojawią się głosy o spadających samochodach (jak mawia moja mamusia masz łeb i chu.. to kombinuj :-) ) Ale kanał też czasem jest niezastąpiony (chyba, że podnośnik czterokolumnowy)
Wystarczy że otwór ma milimetr luzu i już przestawiłeś zawieszenie. Niestety każda ingerencja w zawieszenie powinna się kończyć geometrią. PS Wahacz skręcałeś na podniesionym aucie? Bo wtedy guma jest naciągana jak opuścisz auto na dół (wahacz jest wtedy w innej pozycji).
Tulejka środkowa jest zaciskana śrubą mocującą wachacz. Jeśli się podniesiony dokreci to po opuszczeniu guma sie skręca maxymalnie i niedługo pojezdzicie.
Teraz mam Audi A2 ale wcześniej jeździłem uno i miałem podobny problem.Pojawiały się stuki szczególnie przy skręcie, a dokładnie stukało mi z prawej strony gdy skręcałem w lewo.Po podobnych jak ty perypetiach doszedłem że to sworzeń w wahaczu.Jak włożyłem łyżkę do opon miedzy wahacz a zwrotnicę i naciskając w dół zauważyłem luz.Dlatego trudno jest zlokalizować...
Co masz na myśli "się skręca"? Podłoga do d... czy wahacze?
Luzy na wahaczach wydają przeróżne dźwięki wszystko zależy od działających sił na zawieszenie (kierunek).
tuleje wahacza
To pozostają jeszcze sworznie wahacza.
Sprawdź czy nie jest zatarte łożysko na kolumnie, ogólnie stabilizator i łączniki nie mają wpływu na skręcanie samochodu. Do sprawdzenia wahacze, może są wyrobione tuleje metalowo-gumowe co jest częste w tym modelu.
Najważniejsze - skręcasz na opuszczonym samochodzie! Tylko tu tulei wahacza nie rusza więc nie ma potrzeby
Jak pisał miecztronix (dobry w moddingu - w tym forum: http://www.zabawki-modele.pl/modelarstwo... , co prawda rzecz dotyczy Twin Detonatora ale dobrze, bo rzecz zbliżona konstrukcyjnie do Croos Tigera TL- 01B.a cięższa i mocniejsza) najekonomiczniej i z niezłym skutkiem dorabiał wahacze z polietylenowych tacek...
Jeśli jest nitowany do wahacza to tak może być. Jeśli dostępny jest zamiennik to nity się rozwierca a nowy sworzeń skręca śrubami z zestawu. Co do sprężyn to kolor/klasa to chyba tylko ASO, w normalnym katalogu (sklepowym) dobiorą też bez problemu zamienniki, Lesjofors czy KYB.
Podzielam zdanie poprzedników, natychmiast do mechanika, przy dalszej eksploatacji możesz się zdziwić gdzie nagle jedno koło będzie skręcało w prawo drugie w lewo a kierownica na wprost (to oczywiście skrajna możliwość ale niewykluczona). Pozdrawiam
Jeśli podczas skręcania, to po pierwsze elementy odpowiadające za możliwość skręcania, czyli łożyska kolumn Mcpersona, i sworznie wahaczy, oraz - koncówki drążka ale reakcyjnego (łączniki stabilizatora) i gumy ten drążek mocujące. Do tego nie wiem co tam masz w kolumnie kierowniczej, jak się łączy kierownica z maglownicą, ale kiedyś zardzewiały i prawie...
Gumy na wahaczu do wymiany.
Witaj! Sprawdź zawieszenie - umocowania, rama - wahaczy, zbieżność,kąty pochylenia/geometria, bicie kół/ no i luzy. Zobacz stan ramy czy nie zjedzona przez rdzę. w miejscach mocowania wahaczy,amortyzatorów. Pozdrawiam Miro.Nasz
Z kołem będzie mniejsza pole manewru. Drewno klocek. Lub skręcasz dwie szpilki i przez kawałek drewna podnosisz wystarcz 4-5 cm.
Błędów jeszcze nie sprawdzałem, wiem że mam uszkodzony czujnik poziomowania, ten na tylnim lewym wahaczu bo cięgno jest zerwane, tylko już wcześniej było uszkodzone a soczewki skręcały, także podejrzewam że oprócz czujnika poziomowania mam jeszcze coś uszkodzonego
To ze względu na przewężenia będzie 2mm zbyt podatna na skręcanie spróbuj tak robić wycięcia aby były minimalne nawet lekko wahacze mogą się stykać płytą podłogową w miejscu mocowania wahaczy, możesz poszukać ciężar jaki ma aluminium i przeliczyć orientacyjnie.
W sumie to mało co słychać na filmiku. Ale na ogół to łożysko amortyzatora lub pęknięta sprężyna jeśli chodzi o trzaski Rzadko któryś sworzeń, wahacza albo końcówki kierowniczej, jeśli chodzi o piszczenie
Dobry wieczór. Wczoraj był sądny dzień dla mojej audicy. Po wielu latach bezkolizyjnej jazdy podczas wyprzedzania gościowi zachciało się skręcać w lewo przez co dostałem w prawy błotnik i koło. Okazało sie że wygięło wahacz przez co prawe koło było wygięte jak bym skręcał w prawo. Dziś wymieniłem wahacz i sworzeń wahacza i po złożeniu wszystkiego zauważyłem...
Po wymianie wahacza zrobiłem jeszcze jakieś 30 kilometrów, wtedy właśnie zwróciłem uwagę na to huczenie, potem wymieniona została reszta. Nie ma różnicy czy skręcam, czy nie.
Ramie drążka kierowniczego musi być umocowane w takiej samej odległości jak wahacz i drążek z wahaczem powinien być równoległy.
No właśnie, dobrze powiedziane. To jest zaletą. Sprzęgło też jest na linkę, więc jakoś to wykombinuję, żeby przełożyć to wszystko przed silnik. Chcę tylko usłyszeć poradę od kogoś z wiedzą, jak zablokować tylną oś, żeby nie skręcała. Czy lepiej zaspawać drążki kierownicze w ustalonej pozycji i elo, czy zrobić własne wahacze z piastami i założyć je...
Witam. W Twoim samochodzie zawieszenie przednie i układ kierowniczy to naprawdę prosta konstrukcja ale mimo tego nikt Ci tego nie zdiagnozuje przez internet. Podjedź do dobrego mechanika od zawieszeń i za diagnostykę nie zapłacisz nic jeśli później zlecisz naprawę/wymianę w tym warsztacie. Podpowiem tylko że to może być jeden z tych elementów: - końcówki...
Przy wahaczach z przodu i z tyłu, są elementy odpowiedzialne za poziomowanie, sprawdź je, często ulegają uszkodzeniu.
To zwykłe zamocowanie przegubowe. Umożliwia przenoszenie sił poprzecznych i wzdłużnych (wzdłuż osi sworznia) i umożliwia tylko wychylenia kątowe oraz obracanie dookoła własnej osi. Nic się tam nie da przesunąć. Jak chcesz teorii na ten temat to zgłębiaj hasła"para kinematyczna" i "stopnie swobody". Gdybyś tam dał hipotetycznie zwykłą śrubę to nie dało...
Witam nie wiem co się dzieje często gdy skręcam na parkingu coś mi przeskakuje tak jak by coś strzeli przekładnia po regeneracji brak luzu na krzyżaku tuleje wahacza wymienione. Czego to może być przyczyną.
Auto jak w tytule. Problemem są stuki podczas jazdy i gwałtownego skręcania. W aucie wymieniłem na nowe: Amortyzatory, swoznie wahaczy, tuleje wahaczy, przekładnię kierowniczą, łączniki stabilizatora, końcówki drążków kierowniczych. Mimo to podczas jazdy dalej się tłucze, dla testu odkręciłem i odsunałem stabilizator i stukanie prawie całkowicie ustało,...
Auto jak w tytule. Problemem są stuki podczas jazdy i gwałtownego skręcania. W aucie wymieniłem na nowe: Amortyzatory, swoznie wahaczy, tuleje wahaczy, przekładnię kierowniczą, łączniki stabilizatora, końcówki drążków kierowniczych. Mimo to podczas jazdy dalej się tłucze, dla testu odkręciłem i odsunałem stabilizator i stukanie prawie całkowicie ustało,...
Tuleje na wahaczach końcówki drążków zostały też wymienione. Oba przeguby również. Wyczyszczę jeszcze raz piastę i zobaczymy czy pomoże.
Ostatnio wymieniałam wahacz w Picasso. Od tamtej pory jak jadę po malutku (bieg 1,2 tylko), to rzuca mi autem na boki... Nie skręca tylko tak jakby się trzęsie się na prawo i lewo. Jak już jadę szybciej to nie odczuwam tego. Czy to może być problem geometrii kół? Po wymianie wahacza trzeba ustawiać na nowo? Czy może mechanik coś źle dokręcił, że tak...
wymieniłem dwa przeguby od nieszczęsnej lewej półosi odsunąłem zwrotnicę na zewnątrz na sworzniu wahacza i pomogło cisza i spokój podczas skręcania teraz geometria ale już w innym warsztacie bo tam panów poniosło z tym przesuwaniem ławy
Ale 3 dziury na śruby mocujące sworzeń w wahaczu są jajowate i ciężko jest trafić na pierwotne położenie
Pewnie dolny sworzeń do wymiany, trzeba przyłożyć łapę a druga osoba kręci kierownicą, jak będzie zgrzytanie, poczujesz ręką. Uwaga, żeby sworzeń się nie rozpiął bo wahacz na rękę spadnie.
Skrzypienie miałem przy uszkodzonych tulejach wahacza, a dodatkowo do wymiany było łożysko amortyzatora, które także wydawało nieprzyjemne dźwięki przy skręcaniu.
Końcówkę wymieniłeś a sworzeń wahacza do piasty nowa czy ta cobyla? Jeśli nie może zgięła sam drążek Jeśli nie to zostaje wspomaganie
Cześć Zmieniłem komplet zawieszenia tył-przód, od wahaczy po amortyzatory i sprężyny. Wszystko fajnie gdyby nie to, że na tylnej osi dolny wahacz poprzeczny jest prawdopodobnie za krótki. Założyłem Lemfordera. Najlepsze jest to, że prawa strona na zbieżności jest ok (diagnosta podciągnął), zaś lewa strona w ogóle jest poniżej dopuszczalnej skali i nie...
Prawdopodobnie sworzeń wahacza. Sprawdź dobrze bo wyskoczy na dziurze w drodze.
Witam! Golf IV, jeden wahacz+ kolumna mcphersona. Wymieniałem tulejki w wahaczach. Odkręciłem stabilizatory, 3 śruby od sworznia, dwie śruby od wahacza i jakoś wyszło. Podczas tej operacji często skręcałem kołami(nie kierownicą). Po wymianie wszystko skręciłem na 100% dobrze. Kierownice ustawiłem prosto a samochód jedzie w lewo. Kierownicę odkręciłem...
Jak dobrze widzę to jest to przeróbka Lifana. Kolega połączył kilka rozwiązań, które średnio się sprawdzają. Główka ramy raczej nie przestawiona gdyż jest to rama Lifana. Włożenie przedniego zawieszenia z wyprzedzeniem główki ramy (trójkątne półki mogło by troszeczkę pomóc). Płaska opona z tyłu i do tego długi wahacz, zbyt duże koła do tak wiotkiej...
Po geometrii kół zbieżność została wyregulowana na -2*.Ale po przejechaniu pół tysiąca zaczęły wyć łożyska a jak się skręca to jest jeszcze gorzej.O co chodzi,czy tak się dzieje po każdej geometrii?
Tak jak koledzy stawiał bym również na swożeń wahacza. Nie są drogie (zamieninniki od 30zł, oryginały od 50zł) więc można śmiało wymieniać.
Tam nie ma co skręcać na kołach. Jedynie chyba przednia tuleja wahacza. Jak przed wymianą było bardziej "miękko" to same amory/sprężyny, albo te opony. Bo te opony to raczej "komfortowe" nie są i nie są chyba opcją podstawową. Dodano po 4 Jak bujam autem na postoju lewo-prawo to słychać jakieś delikatne pukanie. Dodam że podczas składania zawieszenia...
Gdy jadę po dziurach coś głośno stuka w zawieszeniu (tak na ucho to prawa strona i chyba przód) Wymieniłem przedni wahacz wraz z przegubem kulowym, bez tylnej tulei wahacza, bo wyglądała na dobrą i całkiem niedawno wymienianą. W czasie skręcania ukręciłem nakrętkę w sankach, więc dodatkowo wyjmowałem przednie zawieszenie by wymienić sanki. Niestety...
Upierdliwie będzie chciał skręcać w prawo jak dobrze kojarzę, lewa strona jest dłuższa od prawej pod względem rozstawu osi, i ciągle będziesz jechał po łuku, bo lewe koło jedzie pierwsze, parę mm za nim prawe. Popatrz czy nie przesunęło sanek zawieszenia, masz skrajne wartości na obu kołach, może uderzenie tylko przestawiło sanki na śrubach o 1-2mm,...
Sprawdź czy nie ma luzów w układzie kierowniczym , samo nie może skręcać ustawienie trymera nr 3 powinno zapewnić prostoliniowość jazdy do tyłu i przodu bez dotykania koła kierownicy. Jeśli luzy i ustawienia zawieszenia kół układu kierowniczego wahaczy i zwrotnic i tylnego układu wahaczy, przeniesienia napędu są dobre to szukać należy w niedokładnościach...
Może jakiś przewód lub mocowanie dogina blachę osłaniającą tarczę hamulcową do tarczy? Podnieś auto i oprzyj wahaczem na klockach, odpal, wrzuć bieg, skręć kołami tak jak normalnie słychać dźwięk, wyjdź z auta i za otwarte drzwi albo za reling bujaj autem i nasłuchuj, może się przydać druga osoba :) Wiem, że to dziwnie brzmi, ale mam obsesję na punkcie...
Witam, w ostatnim czasie zauważyłem że podczas skręcania kierownicą lewo-prawo słychać takie pykanie zbliżone do dźwięku starych sprężyn, jednak dźwięk wydobywa się bardziej ze środka. Dodam że pojawia się ono dopiero jak przejadę ok 15-20 km. Nie ma żadnych wycieków z maglownicy czy amortyzatorów. Byłem u dwóch mechaników i obydwoje stwierdzili że...
Chciałbym taki ściagacz skręcany który podczas skręcania wybije sworzen a nie te widełki wbijane. Widełki mają dużo plusów. Po drugie jak kupisz orginalne sworznie to spokojnie 5 =6 lat pojeździsz.
Witam, dziś po 2 dniowej odwilży pojawiło się skrzypienie przy skręcaniu kół w lewo albo w prawo (mocne skręcanie).Dźwięk dochodzi jak gdyby z prawego kielicha.Dodam tylko że 6 miesięcy temu wymienione (sworznie, tuleje wahacza, końcówki).Czy może być to górna poduszka amorka? Zna ktoś zasadę skrętu bo podobno nie ma tam łożyska oporowego w poduszce....
Witam, Mam pewien problem, po wymianie kompletu zawieszenia przedniego (kpl wahaczy, drążki, końcówki drążków, łączniki stabilizatora) pojawiło się ocieranie w prawym kole. Najbardziej jest to słyszalne podczas skręcania w prawo. Choć nie zawsze to słychać. Dźwięk jaki to wydaje jest mniej więcej zgodne z obrotem koła. Początkowo myślałem, że to wydają...
Przegub na 99% dobry. Drugi mechanik powiedział, że ten pierwszy mógł odwrotnie włożyć dolne wahacze i dlatego zeszlifował ogranicznik. Poradził też aby w ogranicznikach wywiercić dziury, nagwintować i wkręcić śrubę, aby koła nie skręcały tak mocno. Jutro wkręcę śruby i pojadę na geometrię. Dziękuję za rady.
Witam, Przy prędkościach wyższych takie sterowanie jest mało precyzyjne i powoduje powstanie innych efektów - np uślizg tylnych kół, zużycie ogumienia - a tu jest problem, chyba, że samochodzik będzie do driftu. Do tego wiele innych efektów ubocznych. No i problem z montażem amortyzatorów, wahaczy.... . Najlepszym rozwiązaniem jest zastosowanie klasycznego...
to nie stuki tylko trzeszczenie gumy o metal jak dla mnie, choć gdyby to była Honda powiedziałbym że to sworzeń dolny wahacza dolnego -wracając a od zewnątrz tego nie słychać ? może tuleje drążka kierowniczego , łożysko górne amora ...... za dużo możliwości posłuchaj od zewnątrz
Witam Jestem użytkownikiem samochodu Audi A4 z 98roku 1,6 ahl. I od roku czasu z jednego z zawieszeń koła przedniego dochodzą dosyć głośne dźwięki jakby piszczącej gum. Trzeszczenie gumy jest najmocniejsze przy wolnej jeździe po nierównościach i przy skręcaniu kierownicy na postoju i w jeździe. Ostatnio byłem na przeglądzie okresowym w stacji diagnostycznej...
Jak kolego sprawdziłeś że sworzeń nie ma luzu? Objawy były identyczne i po wymianie sworznia po kłopocie ale jak go sprawdzałem to ewidentnie miał luz. Odkręć go i zwal z piasty i próbuj, musi wykazywać dość duże opory w poruszaniu. Sprawdź sobie tulejki metalowo gumowe na wahaczu (poprzeczną i wzdłurzną) na 99% problem to sworzeń.
Witam koleżanki i kolegów Moje autko postało rok w garażu (Audi A4 B5 1999r.) gdy ją bujałem bardzo skrzypiała, i skrzypi także jak na wolnych obrotach skręcam kołami np. prakowanie do garażu lub parkingu. Kupiłem WD40 i ją całą na wahaczach spsikałem problem rozwiązałem w 85%,ale autko dalej skrzypki przy wolnej jeździe tak do 30km/h lub przy parkowaniu....
Chciałbym odświeżyć temat: wymieniłem wszystkie elementy zawieszenia które miały luzy, sworznie wahaczy, drążki kierownicze i tuleje, oraz została zrobiona komputerowa geometria kół. Teraz samochód prowadzi się bardzo dobrze, nic nie ściąga. Ale brzęczenie dalej występuje, podczas skręcania w prawo przy większej prędkości np. wjazd na wiadukt albo podczas...
Witam, mam następujący problem, w passacie B4 Kombi 1.8 benzyna, skrzypi mi "coś" z przodu przy lewym kole. Problem pojawia się głównie po dłuższej jeździe. Sytuacja wygląda następująco: -odpalam samochód, po nocy, skręcam, wjeżdżam na progi zwalniające - cisza, auto jeździ bez zarzutu, po ujechaniu 30 km, pojawia się skrzypienie przy nierównościach...
Czy na wyważarce do kół wykryją że opona nie jest równa i ma wybrzuszenie. Wywarzyłem wszystkie koła i wymieniłem przednią lewą felgę oraz zgięty wahacz dolny po uderzeniu w krawężnik (koło cofnęło się ).Po tej operacji byłem jeszcze na zbieżnosci i wymieniłem piastę z łożyskiem dla pewności. Auto wpada w wibracje takie jakby coś biło przy 70km/h(jadąc...
Ale jak tylne amortyzatory mają wpływać na skręcanie? Z przodu owszem, jest MacPherson i amortyzator prowadzi koło ale z tyłu są wahacze na łożyskach, na sztywno więc ewentualne luzy na łożyskach wahaczy mogą tutaj coś knocić. Przednie amortyzatory sprawdzałem, ile razy ściągałem koła i szarpałem czym się dało to już nawet nie zliczę. Na przodzie nigdzie...
Witam Podstawowa sprawa to książka do clio . Nie mam skanera dlatego nie podeślę ci tych stron o tylnym zawieszeniu. Ale tak po krótce : 1. Podnosisz tył auta i odkręcasz koła a następnie czopy które trzymają tylną belkę (po dwie śruby) - i opuszczasz tylną belkę tak żeby nie urwać przewodów hamulcowych - wyciągasz drążki skrętne. 2. Sciągasz czopy...
Jeszcze się zastanawiam czy to nie sworzeń wahacza na zwrotnicy. Pojadę do innego mechanika i sprawdzę też jeszcze łomem te zwrotnice. Felgi są proste, nic nie bije. Dodano po 9 Sprawdzałem co stuka przy ruszaniu kierownica w miejscu. Czuć przeskakiwanie, chrupanie, drgania na końcowkach drążków kierowniczych. Oba są nowe.
Stare vagi nigdy nie hamowały i nie skręcały, także trudno poprawiać coś czego nie ma. I hamowały i skręcały. Zaczyna się shitstorm, na temat niedrogich, popularnych aut, które nagle nie mają osiągów trakcyjnych jak kitcary, czy bolidy F1. Kompletny set węglowych hamulców, z dedykowanymi zaciskami Brembo, kosztuje tyle co dobry samochód. Nie da się...
Witam, Od jakiegoś czasu zaczęło mi coś bardzo głośno skrzypieć (ludzie się patrzą na ulicy....) w zawieszeniu przy każdym ruchu (hamowanie, przyspieszanie, skręcanie, uskok). Akurat na zleconej kontroli zawieszenia w serwisie nie stwierdzili żadnych problemów. Tego dnia akurat na złość ciężko było coś usłyszeć. Wyszedłem na trochę nienormalnego klienta....
Wymienione były sprężyny ,łożyska kolumn, tuleje tylne wahaczy, koła zamieniałem opony nowe. Napisz jak kalibrować ten czujnik. Jak jadę prosto to mam kierownicę prosto ale ciągnie mi ją lekko w prawo i wtedy auto lekko skręca, jak już się tak ustawi to dalej nie ciągnie i dlatego myślę że to "0" jest przesunięte. Kąt o jaki kiera się przekręca jest...
Witam mam golfa trzeciej generacji bez wspomagania przypuszczam uszkodzenie maglownicy bo gdy skręcam jadąc powoli lub stoją słychać trzaski i pukanie, mało tego jadąc po dziurach tez słychać pukanie, końcówki drążka kierowniczego,sworznie wahacza, przeguby z osłonami i przednie amortyzatory są nowe. Byłem dziś na stacji kontroli pojazdów i nie stwierdzono...
Lichy ten mechanik, a wahacze na darmo wymienione. Problem masz taki, że nie są po równo wkręcone drążki w końcówki po obydwu stronach, stąd auto bardziej skręca w lewo i szarpie przegub napędowy gdyż przy tym wychyle nie pracuje już równobieżnie. Podzielić po równo obroty kierownicy, przestawić kierownicę na wprost na frezie, doregulować koła zbieżnością...
Witam wszystkich forumowiczów. W sierpniu bieżącego roku miałem wymienione tylne amorki przed urlopem.Niby wszystko ok. z tyłu lecz z przodu jadąc prosto zacząłem wyczuwać dziwne wibracje i pukanie w prawym przednim kole. Podczas skręcania w prawo się nasilają i od tamtego momentu wibracją z biegiem czasu przybierają na sile, szczególnie podczas skręcania...
Witam, Od momentu, gdy wymieniłem amortyzatory (przednie) i wahacze w aucie koła są teraz mocno pochylone górą do wewnątrz. Dodam, że od wymiany, również co jakiś czas, a teraz już częściej podczas jazdy, a w szczególności przy skręcaniu auto mocno ściąga, a raczej wygląda to na chwilowe pociągnięcie w którąś stronę (trzeba mocno trzymać kierownicę)....
Takie coś jak zawieszenie /tuleje met- gum/ zawsze skręca się w położeniu neutralnym pojazdu - na kołach. Tego nie trzeba raczej tłumaczyć i opowiadać jaki to ma wpływ na jego trwałość. Co do samych zestawów to powiem tylko tyle, że wymieniałem w klilku autach te zestawy i... Poza Lemforderem i TRW nic nie wytrzymywało dłużej niż 6-8 m-cy. Jak zauważyłem...
Od jakiegoś czasu podczas zauważyłem różnicę pomiędzy oporem kierownicy przy skręcaniu w lewo i prawo. Podczas jazdy w lewo kierownica skręca się dużo lżej niż w prawo. Auto ma 6 lat, 60 000 km, jest bezwypadkowe. Męczyłem się z tym kilka miesięcy. Jakieś 2 tyg. temu wymieniłem tylne tulejki przednich wahaczy. Dzisiaj pojechałem na pomiar geometrii....
Jeżeli zgrzyta i trzeszczy przy skręcaniu, to generalnie w renówkach może być pordzewiałe łożysko w kolumnie mcphersona. Nie napisałeś którą masz generację Espaca więc dokładny typ łożyska musisz sam ogarnąć. https://allegro.pl/kategoria/amortyzator... Sorki, nie doczytałem w tytule, że...
Pewnie narażę się zaraz wszechwiedzącym za herezje ale napiszę. Postaw auto na równej powierzchni, kierownica prosto. Korzystając z pomocy kolegi kawałek cienkiego sznurka przyłóż równolegle do kół po jednej stronie i pomierz odstępy. Co ci wyszło? Są symetryczne lewa - prawa? Jeśli ściąga myślę że jednak coś tam nie gra. To nie sposób na ustawianie,...
Luzy sprawdzisz bardzo prosto. Podnieś auto np. z jednej strony tak aby koło było w powietrzu i złap za oponę i ruchami krótkimi ruszasz tam i spowrotem jakbyś chciał skręcać (ale nie skręcasz) tylko wyczuwasz luz. Jeśli nie ma to ok, ale jeśli jest, to ktoś Ci musi "pokiwać" kołem, a Ty patrzysz gdzie ten luz jest : końcówka drążka, drążek kierowniczy,...
Witam, mam problem z wyżej wymienionym samochodem, po wymianie tulei wahaczy z przodu auto zaczęło ściągać w prawo. Pojechałem na zbieżność mechanik ustawił i powiedział że było trochę przestawione ale teraz jest dobrze i nic sie nie powinno dziać. Ogólnie po tym zabiegu auto wciąż ściąga (wręcz uważam że jest gorzej) w prawo a do tego kierownica nie...
http://obrazki.elektroda.pl/3430710600_1... Witam. Chciałbym przedstawić pewien projekt, który realizowałem w wolnych chwilach. Zajęło mi to około półtora roku z przerwami. Konstrukcję robiłem samodzielnie od podstaw, w pełni amortyzowana (wahacze czteropunktowe, zamiast tulejek użyłem ogniw od dużego łańcucha; jak na razie tanie i...
Witam Postadam audi a4b5 98rok 110km Problem polega na tym ze przy wyprzedzaniu " kiedy skręcam kierownicą w lewo " czuje wibracje na prawym kole ( opony mam nowe, i przełożyłem z tylu na przód) problem czuć od 75-110km/h.Sprawdzałem łożysko nie słychać by miało jakieś szumy, luzy , zawiedzenie (wahacze) mam nowe. Jakieś pomysły ?
Opasek do osłon „plastikowych” byle czym nie zaciśniesz , Dzięki bardzo za cenną uwagę, jakbyś wyczuł - nie mam specjalistycznych kleszczy do opasek. Dzisiaj ściągnąłem gumę i uzupełniłem smar, na powrót zacisnąłem opaskę starymi obcęgami, które trochę zmodyfikowałem na szlifierce i trzyma. jeśli jest miejsce można zastosować solidne opaski na skręcanie...
Witam Zakupiłem golfa III 2.8 VR6 mam z nim taki kłopot ze: Podczas postoju lub podczas ruszania obracając kierownica cos strzela w przednim zawieszeniu. Powymieniałem wytłuczone gumy na wahaczach, końcówki drążków, przeguby i nadal słychać ten trzask. Może ktoś spotkał się z takim przypadkiem w golfie????? Proszę o pomoc i jakieś sugestie gdzie jeszcze...
Witam, mam pytanie odnośnie maglownic w auta tamtych czasów - szczególnie grupa VAG. Taki Golf IV którego posiadam, czy maglownicę jeśli faktycznie byłaby do roboty wysłać na podmiankę z dobrą od jakieś firmy z internetu? Czy lepiej zregenerować u siebie w mieście? Ale opinie sa średnie :-? Po prostu jest u mnie jakiś problem, na każdej nierówności...
Witam was. Co do tematu niewypałów z ostatnich 10 lat które naprawiałem. Więc tak ;] Silniki opla diesle 16v z pustymi wałkami i krzywkami na ciepło bez klinów - powoduje obrócenie się krzywki, kolizje zaworu z tłokiem, W najlepszym wypadku koszt naprawy 4tys. same wałki uzywki 2tys. Mercedes w 210 300d i świece żarowe które się ukręcają. Renault hehe...
nie chce zakładać nowego tematu, pojawił się spory problem. Otóż po obfitych opadach śniegu, moja dziewczyna wyjeźdżając z garażu miała spotkanie z krawężnikiem. Nie uwierzyłem jak zobaczyłem. Felga została zniszczona, więc ją wymieniłem. Ale... kierownica podczas jazdy jest delikatnie skręcona w kierunku wcześniejszego uderzenia (prawa felga). Podczas...
Kolego opisz który rok autka. Do skręcania światełkami nie będzie ci potrzeba wymiana całego autka jak mi sie zdaje a poprawne jego zakodowanie. Moduł skrętu jest w lampie lewej i prawej+ sterownik pod schowkiem pasażera z tego co pamiętam. Komunikacja odbywa się po CANie wiec tylko dodajesz moduł zasilasz go i podłączasz pozostałe kabelki. Warunkiem...
Witam, mam taki problem, jakiś czas temu jadąc samochodem, gdy zmieniałem bieg, zaczęło go rzucać, gdy przyśpieszam skręca lekko w lewo, gdy jade równo/zwalniam skręca lekko w prawo, później gdy wchodziłem w lekki zakręt, lekko skręcając w połowie zakrętu samochód sam skręcił bardziej, a później półoś wyskoczyła z przegubu wewnętrznego, mechanik powiedział...
Witam. Mam takie pytanie od jakiegoś czasu słyszę podczas skręcania w lewo dźwięk jakby tarcia metal o metal oraz podczas jazdy przy podskokach głuche uderzenia. Mechanik stwierdził wymianę wachacza do wymiany oraz amorki i sprężyny. Nie jestem przekonany czy aż tyle faktycznie trzeba wymieniać skoro autko normalnie jeździ poza tym defektem. Podczas...
Nie czuję żadnych ale to żadnych luzów, auto prowadzi się perfekcyjnie sprawdziłem nawet na większej prędkości 160-170km jedzie jak po sznurku. Nic już nie stuka bo wymienione wahacze oraz końcówki drążków, teraz te łączniki nowe. Magiel na moje oko rusza się tak ze 1-2 mm nawet wewnątrz jak patrzę na tą gumę na dole gdzie idzie krzyżak od kolumny to...
Witam... Mam takie luźne pytanie, ponieważ nie wiem, czy ja coś przeoczyłem, czy jednak jest to osobny problem. Mianowicie... Na weekend wymieniałem tuleje wahacza z obu stron na poliuretanowe. Po tym zabiegu, samochód zaczął ściągać do lewej strony i kierownica musi być lekko skręcona w prawo, aby samochód jechał prosto. Domyślam się, że chodzi tutaj...
Witam! Otóż problem jest poważny, autko w/w posiadam już od 4 lat, i od zawsze je ściągało w lewo, zostało sprawdzone całe zawieszenie, wymienione 2 główne tuleje z tyłu na belce, i z przodu główne na wahaczu(prawe łożysko było wymienione bo lewe było ok). Na stacji diagnostycznej sprawdzone całe zawieszenie, układ kierowniczy i zbieżność oraz kąt nachylenia...
tuleje wahacza wymieniałem właśnie tylko poprzedni właściciel pod kielichy amora wsadził jakieś gumy nie wiedząc ze citroen ma pływające Macphersony i jeszcze tu muszę zaglądnąć chciałem tak zapytać na forum z myślą ze możne nie tylko ja już tak miałem ogólnie to miałem dużo roboty przy tym aucie bo ktoś w nie w skręcał sworzni i możne tez byc to ze...
Dzięki, sebap, świerszcz.UK, sigwa18. Byłem dzisiaj na zbieżności. Diagnosta u którego bywam od wielu lat, mocno zirytowany że znów ja. Zaczął kombinować, zastanawiać się i obstawia że to wina zwrotnicy. Tzn stożka w który wchodzi sworzeń. Że może być na tyle już wybity, że stożek sworznia zaczyna w nim się poruszać. Zajmował się kiedyś amatorsko rajdami...
Witam, moje pytanie dotyczy dwóch samochodów. W niedzielę zakupiliśmy drugi samochód dla żony na dojazdy do pracy. Miał być mały gabarytowo oraz z niskim spalaniem - wybór padł na Seata Arosę. Tutaj nasuwa się pytanie do osób, które posiadają/ły ten model (mowa tutaj o starszej wersji - rok 1998). 1) Czy specyfika pracy silnika w każdym modelu jest...
Witam; Mam okazje zakupic (wlasciwie zlicytowac) Honde Civic HATCHBACK (wersja sport) uzytkowana przez osobe sluzbowo w pracy, serwisowana (choc przez ostatnie 3 lata rzadko była raczej uzywana) Rok produkcji 2009, przebieg 250000 km, silnik 1,8 benzyna WYPOSAŻENIE: • ABS • Elektrycznie ustawiane lusterka • Immobilizer • Czujniki...
Witam Mam problem ze ściąganiem auta audi a5 2013r. Audi miało mała kolizję rok temu. Serwis wymienił końcówkę drążka wszystko ustawił i tak jeździłem. Auto odebrane zimą nie zauważyłem dużej różnicy w prowadzeniu. Problem w tym że gdy trzymam kierownice prosto to auto po chwili leci na lewą stronę. Aby jechać prosto musze mieć kierownicę lekko w lewo...
Witam, Mam problem w Peugeocie 306, 1.4, 1999r. Szum występuje przy skręcaniu w lewo. Do tego pojawia się lekkie mrowienie wyczuwalne na kierownicy. Nawet przy minimalnym ruchu kierownicą w lewo wzmaga się szum. Jest szczególnie uporczywy przy większych prędkościach do 90km/h i większym skręcie. W autoryzowanym warsztacie wykonano: wymianę trzpienia...
Mam scenica 1,9dci z 2002r i walczę z identycznym problemem. Na postoju skręcając kołami maksymalnie w prawo i w lewo pod koniec obrotu występują charakterystyczne głośne trzaski. Wymieniłem już dwa łożyska amortyzatorów i prawy sworzeń bo miał lekki luz ale nic nie pomogło. Trzaski słychać gdzieś w zawieszeniu od strony kierowcy. Zrobiłem doświadczenie...
Witam, Pacjent - Punto II polift, 1,2 60 KM, wersja golas bez wspomagania. W początku tego roku zgięty prawy amortyzator przód przy najechaniu na wysoki krawężnik po poślizgu + zbita lampa. W lutym wymienione oba amorki i poduszki, mechanik ustawiał zbieżność (przynajmniej tak twierdził). Od tego czasu auto stało, nie miałem czasu wziąć się za lampę...
wymiana wahaczy tuleje wahaczy skręcanie przewodów
zablokować windows update gwint sondy lambda iveco daily problemy klimatyzacja
kodowanie kluczyka vagiem sklepik elektroda gadżety
Białe kopcenie pilarki Faworyt RG 5300 18 w niskich temperaturach Tonsil Altus 300 vs Voyager 350: Które kolumny są głośniejsze?