Witam. Rozwiązałem ten problem. Skuter qingqi 50, moduł ten sam co w tytule. W moim przypadku skuter po rozgrzaniu gasł i nie miał iskry, padł moduł a sprawdziłem to przez nagrzewa nie go opalarką kiedy cała reszta była zimna, jak nagrzał się iskry nie było. Przypomniałem sobie że robiłem kiedyś podobny skuter tylko ze Suzuki ap50, tam też nie ma impulsatora....
Skuter marki SIM jakie napięcie powinno być na cewkę wysokiego napięcia i zasilania cewkę cewki
Na regulatorze od skutera stracisz funkcję świateł dziennych (niższe napięcie na żarówkach w poz. 1 stacyjki). Musiałbyś znaleźć regulator napięcia od skutera, który ma rozdzielone obwody regulatorów AC i DC. Oczywiście do tego taki, który nie ma diody zamiast regulatora DC (napięcia ładowania). Na regulatorze od skutera może się zdarzyć, że napięcie...
Zmierz napięcie na akumulatorze. Jeżeli wzrasta ponad miarę lepiej nie używaj skutera. Nadmierny wzrost napięcia może uszkodzić inne elementy elektryczne lub elektroniczne (moduł zapłonowy, cewkę zapłonową itp.) Jeżeli padł regulator napięcia to żadnym opornikiem albo diodą Zenera nie poradzisz na problem
"Skuter mi palił, a teraz nie pali - co się zepsuło?" to niestety sprawa dla wróżki, a nie do dyskusji na forum. Co zmierzyłeś, co sprawdziłeś prócz wymieniania w ciemno? Ciągłość cewek zasilającej i wyzwalającej CDI? Napięcie cewki zasilającej CDI? Sygnał z cewki wyzwalającej? Blokowanie modułu? Stan mas? Cokolwiek?
Prawdopodobnie uszkodzony regulator napięcia - w skuterach napięcie z cewek jest ograniczane przez regulator ponieważ napięcie rośnie wraz z obrotami. Szukaj go pod osłoną przednią, za reflektorem
Mam problem podczas mierzenia napięcia na cewce ładowania simsona s51 12V pokazuje 150V na obrotach jałowych bez obciążenia. Po podłączeniu żarówki 220/240V lekko świeciła a miernik nie wskazywał napięcia. Nie podłączasz żarówki 230V tylko 12V. Jeżeli na wolnych obrotach świeci, podczas dodawania gazu się rozjaśnia to wszystko jest dobrze. Pod Elbę...
Ten impulsator to nie czujnik Halla, tylko czujnik indukcyjny a to jest spora różnica m.in. w zasadzie działania i sygnale wyjściowym. W pilarkach nie ma impulstatora, jak również w niektórych skuterach (np. Suzuki). Jest po prostu cewka zasilająca, napięcie zasilające jednocześnie wyzwala układ zapłonowy (np. po przekroczeniu 10V ujemnej połówki napięcia...
Trzeba wymienić na nowy, niekiedy jest integralną częścią cewki wn i musisz ją wymienić
Musisz mieć zgodność połączeń początków i końców uzwojeń, podłączone odwrotnie będą generowały zerowe napięcie. Bez sensu trochę ta przeróbka. W platyniarzu zakładasz dwie cewki świetlne 12V, łączysz końce ze sobą i masz alternator który podobno uciągnie nawet H4. Stosując żarówkę przedniego reflektora o mniejszej mocy, regulator napięcia ze skutera,...
- 30 wejście zasilania do stacyjki + - wyjście 50 zasilanie ( wyjście do ładowania itp, jest wyjście napięcia + - 50b wyjście do rozrusznika ( podaje napięcie na cewkę rozrusznika ) + Stacyjka nie ma pinu do podłączenia - ( jedynie obudowa poprzez kontakt z karoserią ma )
Uszkodzona była cewka zapłonowa.
kabel czerwono-czarny z zielonym (lub masą silnika) nie ma przejścia, rezystencja nieskończoność!! To jak masz jakąkolwiek iskrę??? Przecież to zasilanie cewki CDI. Skąd zapłon ma brać energię? COś źle mierzysz lub schemat nieadekwatny. mierząc napięcie idące na cewkę jak próbuję uruchomić skuter skacząć na kopce na kablu czerwono-czarnym i masie waha...
Tak kolego, ale jeśli by tak połączyć wszystkie cewki szeregowo, to napięcie będzie za wysokie dla tego regulatora. Ten ktoś próbował uzyskać mniejsze napięcie przez siermiężne odwinięcie, z części cewek.. Trzeba podać jaki akumulator. Cewki można by połączyć szeregowo równolegle, ale nie jestem przekonany czy tak będzie działało. Najlepiej było by...
Mam pytanie. Skuter przepala cewkę w statorze tą od cewki wysokiego napięcia. Co może być przyczyną ? Wymieniłem już drugi stator i po 15 min. jak i na pierwszym statorze przepalona zostaje cewka.
Potrzebuję uzyskać więcej prądu od swojego skuterka. Na płytce brak miejsca na trzecią cewkę. Czy jeśli zabezpieczę izolacją którąś z cewek i nawinę na nią dodatkowe zwoje to utworzę w ten sposób tę dodatkową? Czy na jednym rdzeniu mogą prawidłowo działać dwie cewki? http://obrazki.elektroda.pl/8748624800_1...
Witam. Po znalezieniu poradników w internecie dotyczących przeróbki fabrycznej prądnicy i instalacji w chińskim skuterze 4T na zasilanie świateł z akumulatora dokonałem takiej przeróbki i mam problem. Ale od początku: 1. Seryjną 8-cewkową prądnicę (4 cewki -ładowanie + 2 cewki-zasilanie świateł + 2 cewki-prąd do modułu CDI) przewinałem nowym drutem...
Podaję link ...porady jak najbardziej adekwatne do Twojego przypadku : http://www.skuterowo.com/problemy-z-elek... ,lektura tego poradnika pomoże Koledze na pewno...no i kasy w kieszeni trochę zostanie.Powodzenia !
A to błąd myślenia, bo te magneto i cewki mogą dać nawet 50V na jałowym lub małym prądzie. A oryginalny regulator z skuterów mija się z celem. Proszę o informację jaki regulator napięcia będzie odpowiedni?
Napięcia "wychodzącego" z modułu nie da się zmierzyć!!! Można by tylko oscyloskopem z sondą wysokiego napięcia. Tam idą króciutkie impulsy ok 300V. Żaden zwykły miernik ich nie uchwyci. Podstaw jakąkolwiek sprawną cewkę na próbę. Sprawdź połączenia masy: cewki , modułu i samego silnika.
Zielone kable z cewek iskrownika silnika i z modułu podłączasz do masy (ramy motocykla), czerwono czarny modułu i cewek (zasilanie CDI) łączysz ze sobą, podobnie jak impulsy z cewki wyzwalającej, niebiesko-żółty i niebiesko-biały modułu. Cewka wysokiego napięcia do biało czarnego kabelka modułu i drugi do masy (lub rdzeń cewki przykręć do masy), pozostały...
Nie ma ładowania. Jak sprawdzić stator? Ma 6 przewodów z czego 3 w kostce, 2 przewody wychodzą z impulsatora, 4 z cewek.
Moduł zapłonowy magneto kable cewka.
Skuter nie odpala, podejrzewam że elektryka, niby iskra pojawia się na świecy, ale jak próbuję sprawdzić napięcie dochodzące do cewki WN kontrolką nic nie pokazuje. Na innym module to samo. Zmierzyłem rezystancje impulsatora 130 ohm czyli w normie, rezystancja cewek zapłonowych 450 ohm gdzie serwisówka podaje max 250 ohm, czy to może być przyczyną że...
Ja mam u siebie jedną diodę prostowniczą i na wyjściu kondensator tłumiący tętnienia (bo mam elektroniczny przerywacz kierunkowskazów w simku Enduro) a prostujesz tylko napięcie z cewki do ładowania... Ja użyłem diody na 5A żeby się nie grzała, a kondensator 2200 uF/16V... Pozdro!!!
Tam jest zapłon CDI. Podejrzewam, że podejdzie cewka od jakiegoś chińskiego skutera.
Witam mam problem z odpaleniem chińskiego 4t. Dokonałem już kilku rzeczy: - wymieniłem regulator napięcia - nowy moduł - nowa cewka - regulacja zaworów - zmieniony czujnik położenia wału - wyczyszczony gaźnik - sprawdzony filtr paliwa - przeczyszczone masy na ramie i silniku - sprawdzenie kranika podciśnienia. i teraz problem skuter mino tych drobnych...
Ze schematu wynika wręcz jasno, że w tym silniku zastosowano układ zapłonowy CDI "bezimpulsatorowy". Oznacza to, że mylnie rozpoznałeś cewkomoduł jako zwykłą cewkę WN. Co do napięcia generowanego przez cewkę zasilającą, trzeba przyznać że jest dość niskie, ale spotkałem się już z układami zapłonowymi CDI pracującymi przy tak niskich napięciach zasilających....
Na iskrę składa się parę czynników, tj: - moduł zapłonowy - czujnik/impulsator - cewka wysokiego napięcia. Nie napisałeś, jaki masz rodzaj zapłonu, a tym bardziej marke i model tego skutera.
Skuter ma instalację 6 czy 12 V ? Cewka musi być na napięcie instalacji jaka tam jest.
Bo tam jest antyczne japońskie rozwiązanie konstrukcyjne z lat '70. Zapłon jest iskrownikowy, dlatego potrzebuje cewki WN przystosowanej do tego typu zapłonu (indukcyjność, rezystancja, przekładnia). Dlatego też zadziałał na cewce od Zuendappa, a nie chciał na nowych przystosowanych do zapłonu CDI/TCI. Natomiast ładowanie jest realizowane poprzez diodę...
Witam.Te drobne kabelki, jak kolega napisał,to może być cewka ładująca cdi,i to właśnie ona jest do wymiany.
Problemem okazała się cewka wysokiego napięcia. Zamykam temat
Najprościej: weź zasilanie z cewki (przed nie za). Noga 1 (7805) podajesz napięcie, noga 2 to masa (-), noga 3 wyjście (w tym przypadku 5V)
Przez pomiar rezystancji do niczego pewnego nie dojdziesz. Lepiej zrobić "pająka" symulującego pozostałe elementy układu. Pasowałoby pomierzyć napięcia szczytowe (w ostateczności przemienne) i rezystancje cewki ładującej i impulsatora oraz sprawdzić cewkę WN w innym motorku. Poczytaj: [url=http://zaplon.pl.tl]Link . Jest tam sporo ciekawych informacji....
Cewka prądowa ma wyjścia z magneta G - zielony i B/R - czarno czerwony. Zmierz opór pomiędzy tymi przewodami, powinien być mały, koło jednego oma. Jak podłączymy żaróweczkę 12V pod nie to powinna rozbłysnąć w czasie kręcenia. Cewka wyzwalająca ma wyjścia W/R - biało czerwony i B/W - czarno biały pomiędzy nimi opór powinien być duży. Podłącz pod nie...
Nie wiem jak we wymienionym skuterze ale z mojej praktyki z różnymi zapłonami CDI wynika, że: Napięcie zasilania modułu CDI wynosi od 200 do 330V przy czym nie spotkałem się z przypadkiem takim, aby moduł którego napięcie zasilania wynosi 300V zasilić 200V i żeby skuter nie zadziałał. Dostateczna iskra na świecy pojawia się przy m/w. 100V Oporność wynosi...
Raczej nie, bo cewka jest wyciągnięta ze skutera jeżdżącego, tak ale w ogóle napięcie na cewkę nie dochodzi, a moduł jest sprawny.
A czy nie lepiej sprawdzić dlaczego masz tylko 8v ładowania ? Sprawdź przy cewkach jakie dają napięcie.
Co to był za pomysł z zakupem zupełnie innego modułu zapłonowego? Zapłon masz bez impulsatora, więc żadnego typowego modułu od skutera (z impulsatorem) nie podłączysz. Konieczny jest moduł do układu tzw. bezimpulsatorowego, czyli zapłon zasilany i sterowany wyłącznie z jednej cewki (zasilającej). Pojawienie się iskry występuje zazwyczaj przy ujemnym...
Witam. Posiadam skuter toros 4t f16. Skuter jeździł od kad go mam bez ładowania, zakupiłem nowy akumulator, cewke oryginał i regulator napięcia po podłączeniu napięcie 12.6v na włączonych światłach. Zgasilem go włączyłem światła i czekałem aż rozładuje go do 11.5 gdy to nastąpiło odpaliłem i napięcie powoli rosło do 12.3 i tak zostało póki skuter chodzi...
Nową cewka zapłonowa otrzymałem. Pada pytanie czy te napięcie na cewce zmierzę miernikiem cyfrowym?
Regulator na moim zdjęciu nie nadaje się. Właściwie pełni on funkcję ogranicznika napięcia podawanego na żarówki, nie posiada on regulatora ładowania - jak widzisz z końca uzwojenia prąd ładowania płynie tylko przez diodę. Generalnie w Aprili RS 50 lub RX 50 jest podobnie, różnica polega na tym że stator ma cewkę "masową" bez odczepu. Regulator napięcia...
Zamieszczam schemat regulatora napięcia ładowania akumulatora skutera MACAL Regulator ten pełni 2 funkcje 1 - stabilizacja napięcia ładowania akumulatora 2 - stabilizacja napięcia zasilania żarówek reflektora świateł mijania oraz drogowych regulator wykorzystuje 2 cewki magneta cewka ładowania oraz cewka stabilizacji napięcia zasilania świateł układ...
W większych skutrach jest to zapłon bateryjny... Nie CDI i tak to jest rozwiązane... Natomiast pamiętaj że cewka zasilająca CDI ma wydajnośc do 100mA co przy napięciu 200V da moc 20W. Sprawność przetwornicy też coś powie... Pobierzesz z aku około 25W więc nawet jak dołożysz cewkę to zyskasz czy stracisz, i ile zyskasz? Pozdrawiam
Aby to wszystko działało musisz mieć cały zestaw tzn. to co jest na zdjęciu które podałeś, moduł CDI oraz cewkę najlepiej kupić cały komplet a jeśli chcesz mieć aku to do tego stabilizator napięcia. Musisz do tego musisz roztoczyć stożek magneta. Pamiętaj że jak włożysz mniejsze magneto spada ci moment obrotowy!
Zdjęcie modułu wstaw, jeśli jest jakiś opis to zdjęcie od strony opisu. Zmierz oporność czujnika położenia wału. Powinien mieć około 50 om, zmierz napięcie cewki zasilającej moduł gdy kręcisz silnik z rozrusznika z wyjętą świecą.
Witam, mam problem z elektryką w skuterze Motobi sowa 2 (Yiben yb50qt-15), otóż występuje problem następujący. Na przekaźniku rozrusznika jest napięcie, Aku naładowane, cały przód tj. kierunkowskazy, światło stopu, wskazówka paliwa po prostu nie działają, sprawdzałem bezpieczniki, są całe. Czeka mnie mierzenie multimetrem ciągłości mas itp. Pytanie...
Z mojej strony dodam kilka uwag na temat przeróbki na zapłon CDI. 1. Impulsatory są produkowane w dwóch wariantach różniącym się polaryzacją sygnału wyjściowego. Najłatwiej można dostać impulsatory od chińskich 4T (skutery GY6) które mają odwróconą polaryzację do modułu z elektroniczną regulacją kąta wyprzedzenia zapłonu, czyli dodatni impuls na początku...
100 V już kopie, a jak jest wilgoć to jeszcze mniej. Cewka wysokiego napięcia jak się kończy to jeszcze potrafi dać iskrę na malutkiej przerwie na świecy. Warto też sprawdzić czy klin nie jest ścięty i przestawione magneto.
Witam,dostałem skuter za free bo klient nie mógł zdiagnozować usterki. W szoku byłem jak zobaczyłem co jest w zbiorniku paliwa-ruda woda i muł, to samo było w przewodach, na filtrach i w gaźniku. Wszystko pomyłem, zalałem benzyną i nic, z nóżki nie odpala, podłączyłem akumulator i też nic. Ze startera nie odpala ani przy złożonej ani przy rozłożonej...
Uszkodzić magneta dodatkową cewką nie powinieneś, co najwyżej możesz go osłabić czerpiąc z niej zbyt duży prąd. Nawijając dodatkowe uzwojenia, nawet jeśli magneto je uciągnie, musisz się liczyć z tym, że mogą tam się pojawić napięcia niebezpieczne dla dołączanego osprzętu. Oryginalna cewka świateł jest tak obliczona, że jej wydajność zapewnia prawidłowe...
cewka skuter skuter cewka napiąć skuter
lodówki bosch opinie diesel rozruch elektrotechnika ogólna książka
antypollution fault katalog części ursus
Przejaśnienia obok ramki w laptopie Acer - naprawa Reset systemów po wyjęciu akumulatora - bagażnik i szyba nie działają