Trzeba sprawdzić jakie napięcie zmienne wychodzi z silnika ,min. i max. Niektóre ze skuterów mają granicę górnego napięci. Można spalić regulator.
Po odpaleniu silnika lewy górny konektor w regulatorze (czerwony kabel) powinien mieć napięcie 14,4 V i on idzie do ładowania akumulatora. Prawy górny konektor (zazwyczaj żółty kabel) powinien mieć 12–14 V i on idzie na światła i automatyczne ssanie. Jeżeli nie masz żadnego napięcia w tych kablach, uszkodzony jest regulator bądź przerwany kabel między...
Witam Najprawdopodobniej jest to regulator równoległy na tyrystorach, zamiennikiem może być praktycznie każdy regulator motocyklowy. Schemat poniżej: http://obrazki.elektroda.net/24_12684039...
A znasz stwierdzenie: "Po nitce do kłębka" ? Czy tak trudno "iść" za kablami od regulatora i sprawdzić który "idzie" do masy? Przecież jest ich trochę mniej niż sto. Chyba że nie wiesz co to jest masa elektryczna.
Sprawdź dobrze kable i wtyczki przy stacyjce i samą stacyjkę.
http://www.motocdi.com/jak-dziala-regula... Podłączenie dwóch przewodów może się różnić od wersji skutera. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic23...
Może coś z grupy SH367105/SH367106/ SH367107/ SH367108
To by wskazywało na zbyt krótki pasek (za mocno napięty). Kup dłuższy - 729/17.5/30 lub 729/17.8/30.
Witam Co skłoniło Cię do pomiaru napięcia w skuterze? Czy działo się coś niepokojącego z akumulatorem? Czy napięcie mierzyłeś bez podłączonego akumulatora, czy też na akumulatorze? Pozdrawiam
Witam. Szukaj pod siedzeniem, na 90% przykręcony do ramy, jeśli nie tam to w okolicy przedniej lampy.
myślisz ze 1.5A wystarczy? tam sa 2x5 wat i 2x10wat Będzie za mało, ale za regulatorem powinno działać.
W chińskich skuterach są 2 przyciski klaksonu. Nie jedzie, bo sterownik widzi rozładowaną baterię. Jakie jest napięcie baterii?
Okazało się, że był przytopiony przewód koło stacyjki i powodował spadek napięcia.
LM7812 plus prostownik Błędna porada. od 12v do 20v DC do sztywnego 12v DC Tylko przetwornica buck-boost. Stabilizator liniowy wymaga napięcia wejściowego przynajmniej 2,5V większego niż wyjściowe. Są co prawda stabilizatory Low Drop, ale są droższe i tu też wymagane jest ta minimalna różnica napięć około 1V.
Na regulatorze od skutera stracisz funkcję świateł dziennych (niższe napięcie na żarówkach w poz. 1 stacyjki). Musiałbyś znaleźć regulator napięcia od skutera, który ma rozdzielone obwody regulatorów AC i DC. Oczywiście do tego taki, który nie ma diody zamiast regulatora DC (napięcia ładowania). Na regulatorze od skutera może się zdarzyć, że napięcie...
Napięcie mierzone na acu czy ze wskaźnika ? Podczas pracy włacz co sie da podjedź z obrotami i zmierz spadki napięcia +regulatora + na acu ( chyba ale nie jestem pewien w tym modelu jechali przez bezpiecznik -śniedziały złączą) - na regulatorze i minus na acu -na gałęziach powinno być powyżej 50v przy 5tys.obr Jaki masz w tej chwili model regulatora...
to żeś poleciał z tymi napięciami tu masz link do strony krokodyla z nim sie kontaktuj ma schematy regulatorów na niej ale może ma coś tez na privie specjalnie do podobnych pomysłów jak twój http://zaplon.pl.tl/REG-.--NAPI%26%23280...
Trzeba wymienić na nowy, niekiedy jest integralną częścią cewki wn i musisz ją wymienić
Nawet na naklejce masz podane że manetka ma dawać od 1 do 4v, trzeba pomierzyć czy tak się dzieje i to musi być płynne narastanie napięcia.
Nie ma sensu ograniczyć prądu ładowania dodatkowym rezystorem. Jest jeszcze jedna możliwość. Poszukać wśród złomiarzy na Allegro oryginalny regulator napięcia ze skuterów Yamahy itp. z silnikiem Minarelli — przy nich zwykle były stosowane regulatory z płaską wtyczką. Może będzie kosztował tyle co nowy chiński, ale przynajmniej nie będzie oszukany.
prawy tylny "boczek" lakierowany musisz zdjąć
Witam Jedyne co ja bym zmienił to pojemności kondensatorów elektrolitycznych, wydaje mi sie że 47uF to za mało żeby dobrze odfiltrować napięcie ze skutera. Ja bym dał conajmniej 100uF przed 78 i conajmniej 47uF za stabilizatorem, no i te przed stabilizatorem koniecznie na 25V a nie na 16. Pozdrawiam
1. Autor postu OBOWIĄZKOWO zamieści obrazki w pierwszym poście zgodnie z wymogami forum! 2. Jak najbardziej może być przerywacz samochodowy, jeśli jest na układzie U6043, to aby pracował normalnie przy mniejszym obciążeniu, wystarczy odłączyć mu nóżkę 7 od reszty układu. Wtedy układ będzie działać bez diagnozy przepalonej żarówki. Jeśli częstotliwość...
Pytanko - jak sprawdzić regulator napięcia (skuter ,magneto) , padł czy nie ? Dysponuję standardowym multimetrem .
Możesz tak zrobić.
Prąd z magneta powinien być prostowany ( stały DC ) więc regulator do kontroli.
Witam, Rozwiązałeś problem z brakiem napięcia na wtrysku?
Jak mogę sprawdzić napięcie ?
Odświeżam temat. Wcześniej okazało się, że był przetarty kabelek, a teraz jest podobnie, ale opiszę, co się działo. Najpierw zwęgliły się wszystkie żarówki. Teraz sprawdzałem na nowych żarówkach i nowym regulatorze i jest takie coś, że jakby było zwarcie gdzieś albo może słaby akumulator, ale akumulator miał 12.56 V. I jest takie coś, normalnie jakby...
W 95% chińskich 50 cm światła są zasilane prądem przemiennym z magneta, gdzie regulator dba tylko o obcięcie wszystkiego, co powyżej 12V. Prąd stały dociera do akumulatora, klaksonu, kierunkowskazów i stopu. Więc na pewno będzie zapłon, światła, a obwody stałoprądowe działać będą do czasu spadku napięcia.
Zrobiłem dodatkowe połączenie, niestety brak zmian w napięciu ładowania.
Czy instalacja elektryczna może powodować uszkodzenie regulatora napięcia? A czy jeśli na przykład instalacja elektryczna jest połączona z ładowarką, która zasila cały czas i jest obciążona, to czy może to powodować uszkodzenie regulatora? Czy regulator napięcia może się popsuć z powodu zużycia? Czy jeśli instalacja elektryczna była przerabiana, to...
Chce się dowiedzieć za co odpowiedzialny jest pin SENSE a nie jakieś schematy. Czy on ogranicza napięcie podawane do akumulatora jeśli na światła jest podawane za duże?
W skuterach nie ma prądnic takich jak w CZ 175. Na początek sprawdź, czy nie świeci Ci się cały czas światło STOP, bo moc żarówki przekracza moc ładowania akumulatora. Żarówki nie przepalają się przy mniejszej mocy obciążenia (np. na światłach pozycyjnych)? Wymieniałeś ostatnio regulator napięcia? Niestety jakość zamienników w ostatnich latach mocno...
Musisz mieć zgodność połączeń początków i końców uzwojeń, podłączone odwrotnie będą generowały zerowe napięcie. Bez sensu trochę ta przeróbka. W platyniarzu zakładasz dwie cewki świetlne 12V, łączysz końce ze sobą i masz alternator który podobno uciągnie nawet H4. Stosując żarówkę przedniego reflektora o mniejszej mocy, regulator napięcia ze skutera,...
Skoro światła są z akumulatora, to nie może występować rezystor świateł, a jedynie rezystor automatu ssania. Regulator napięcia musi być odpowiedniego typu (tzw. "dwufazowy"), nie można przypadkiem założyć regulatora przeznaczonego do instalacji ze światłami z alternatora. Tak samo stator musi mieć jedno uzwojenie ładowania (bezmasowe), nie można założyć...
no to zostają przełączniki. To krecia robota. Musisz po prostu wziąć miernik i szukać w którym miejscu zgubiłeś napięcie
Na LM317 możesz zrobić sobie źródło prądowe do zasilania diod świecących. Na końcu wskazanej strony jest schemat i sposób dobierania opornika. http://www.lediko.com/file.php?nazwa=art...
Regulator napięcia od chińskiego skutera 125. Schematów jest na Elektrodzie trochę. Nie każdy regulator będzie pasował. Specjalistą w tym temacie jest niejaki BANANvanDYK, spróbuj go zapytać.
Powiem tak niechce tyle wydawać chcemy się trochę pobawić za małe pieniądze więc napiąłem tutaj z myślą że coś doradzicie Jak chcesz się sam pobawić to możesz zrobić CDI z przerywaczem albo CDI z wyzwalaniem optycznym.
Regulator jest stratny jak pisał carrot. Jest to regulator równoległy - poczytaj sobie w necie...Znaczy wpięty jest tak jak każda żarówka zasilana z tego obwodu. Jak spali sie żarówka przednia (lub inna) to regulator bierze moc na siebie tak aby prądnica była cały czas obciążona i napięcie na niej nie rosło.
A czy nie lepiej sprawdzić dlaczego masz tylko 8v ładowania ? Sprawdź przy cewkach jakie dają napięcie.
Sprawdź cewkę zasilającą CDI. Pomiar rezystancji i napięcia.
Witaj Błażeju. No właśnie nie ma nic... Na znanym portalu widnieje jako: REGULATOR NAPIĘCIA 12V SKUTER QUAD ATV 5 PRZEWODÓW
Prawdopodobnie do wymiany jest regulator napięcia.
dzieki wielkie
Witam, czy skuter był przerabiany na większą pojemność?
Skuter marki SIM jakie napięcie powinno być na cewkę wysokiego napięcia i zasilania cewkę cewki
To, że światła jaśniej świecą po dodaniu obrotów jest prawidłowością. Skutery przeważnie mają światła mijania i drogowe zasilane z alternatora, którego wydajność rośnie wraz obrotami silnika, oczywiście w pewnym przedziale napięcia. Jeśli natomiast skuter będzie palił żarówki, to musisz zmienić regulator.
To że są nowe nie świadczy o ich sprawności. Najlepiej naładować osobno i sprawdzić ich napięcie.
Do wymiany regulator napięcia
Jeżeli masz sprawną ładowarkę prąd ładowania nie przekracza wymienione przez Ciebie 800mA a napięcie na akumulatorze wynosi 15V to możesz śmiało kupić drugi, tego już nie naładujesz poprostu nie ma już żadnej pojemności.
To sadza. Powstaje przy spalaniu paliwa w małej ilości tlenu. Silnik chodzi równo? Może to być problem z ustawieniem zapłonu, filtrem powietrza, świecą, przewodami wysokiego napięcia.
A czy litr wody w jednej butelce będzie się różnił od litra wody w czterech butelkach po 250 ml.
Zrób coś takiego jak w załączniku.
No to ponowny pomiar/ wymiana alternatora - regulatora napięcia.
Zmierz napięcie na akumulatorze. Jeżeli wzrasta ponad miarę lepiej nie używaj skutera. Nadmierny wzrost napięcia może uszkodzić inne elementy elektryczne lub elektroniczne (moduł zapłonowy, cewkę zapłonową itp.) Jeżeli padł regulator napięcia to żadnym opornikiem albo diodą Zenera nie poradzisz na problem
Pisz po ludzku Dodano po 7 Nie wiem ale jeżeli to ssanie potrzebuje 12v to powinno. Pokazywać te 12v jak nie na samym zapłonie to chociaż podczas kręcenia rozrusznikiem chyba że dopiero jak odpali to ma napięcie ? Ktoś ma skutera żeby to zweryfikować
Wpisz w pasku wyszukiwania Google - Sprawdzenie regulatorów napięcia alternatora - otrzymasz wiele odpowiedzi, rekomendacji i filmów. Przykładowa odpowiedź, ale w języku rosyjskim https://go-radio.ru/kak-proverit-rele-re...
http://moto.allegro.pl/item251655082_251... Trójfazowy regulator napiecia jak sprawdzić przewody ? które sa do alternatora (3 przewody) a ktore plus i minus (2 przewody) .
Prawdopodobnie uszkodzony regulator napięcia - w skuterach napięcie z cewek jest ograniczane przez regulator ponieważ napięcie rośnie wraz z obrotami. Szukaj go pod osłoną przednią, za reflektorem
Sprawdz napięcie i masę.
Chłodzony powietrzem czy cieczą? Bo to jest duża różnica pomiędzy modelami. Jaki gaźnik? To normalne że włączenie świateł obciąża alternator i silnik, ale przy prawidłowo wyregulowanej mieszance biegu jałowego nie powinno to być tak bardzo odczuwalne. Suzuki chłodzone powietrzem miało gaźnik Mikuni i to była jednym słowem tragedia. Wersje chłodzone...
raczej bez akumulatora się nie obejdzie musiał byś też dodać regulator napięcia z jakiegoś skutera o ile twoja 'prądnica' jakoś z nim zagra. Najprościej zobacz jak to wszystko jest zrobione w oryginale w skuterze .
Dodam tylko że prezentowany na zdjęciach silnik jest moją własnością. Przetoczyć żeby nie było bicia --> dobry tokarz to załatwił za 30zł tylko trzeba zanieść wał aby dopasował stożek po dopasowaniu należy jeszcze stożek dotrzeć z wałem za pomocą pasty do zaworów. Filmiki są krótkie gdyż zepsuł się aparat w przyszłości nagram dłuższy filmik. Do tego...
Jak dopasować regulator napięcia mam skuter keeway f-act i 12v instalacje
Tak dokładnie, jak chcesz to dodaj jeszcze bezpieczniki na poszczególne neony.
Witam. Rozwiązałem ten problem. Skuter qingqi 50, moduł ten sam co w tytule. W moim przypadku skuter po rozgrzaniu gasł i nie miał iskry, padł moduł a sprawdziłem to przez nagrzewa nie go opalarką kiedy cała reszta była zimna, jak nagrzał się iskry nie było. Przypomniałem sobie że robiłem kiedyś podobny skuter tylko ze Suzuki ap50, tam też nie ma impulsatora....
Otóż rozebrałem cały skuter i nie działają kierunkowskazy, światła długie, krótkie działają, skuter odpala, klakson działa. Wymieniłem przerywacz i kable od świateł i wszystkie żarówki. I dalej nie działają. regulator napięcia sprawdź
To jest właśnie przerywacz
Czyli możesz zmienić przełożenie na 1:5 lub 1:4, tylko pytanie czy 1:4 pociągnie silnik, raczej 1:5 i koła o wąskim przekroju. Trzeba zmienić zębatki, najprościej na silniku.
Wygląda na uszkodzenie regulatora napięcia.
A akumulator jest napięcie ma ?
Raczej zacząłbym od odpięcia regulatora napięcia. Skuter jest w wersji chłodzonej powietrzem czy cieczą? Tak jak wyżej, żarówka ok. 20W w miejscu bezpiecznika umożliwi szybkie zlokalizowanie zwarcia.
Dzięki, manual fajny, dobrze mieć taki dokument w razie czego, ale proszę mi powiedzieć jak i czy mogę podłączyć regulator napięcia z np chińskiego crossa lub skutera? Mógłbym mi ktoś przesłać albo zrobić schemat podłączenia? Domyślam się, że w tych dwóch żółtych kablach jest duże napięci przemienne zmieniające wartości przy podwyższeniu obrotów silnika...
Iskra wygląda na normalną. Czytałem że bez ssania też powinien zapalić. Już nie mam pojęcia co może być. Czy może mieć iskrę przy uszkodzonym module, a może regulator napięcia?
Witam chodzi o skuter Motowell Magnet City. Skuter przepala wszystkie żarówki po dodaniu gazu. Odłączyłem akumulator i na przewodach pojawia się napięcie 12V przy normalnej pracy a jak doda się gazu pojawia się ponad 30V. Podłączyłem oscyloskop i otrzymałem przebieg prostokątny o wypełnieniu około 75-80%. Stwierdziłem, że to regulator napięcia. Wymieniłem...
Nie jest prawdą ze regulatory przeciążają prądnice.Poczytaj troche ,bo jest inaczej-regulatory ograniczają moc prądu magnesowania wirnika.Typowy obwód ładowania załączam na schemaciefile:///media/Elements/Lublin/i... file:///media/Elements/Lublin/images2.jp... http://obrazki.elektroda.pl/5356963300_1...
Zobacz, w tym temacie jest prawidłowy schemat [url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/t...
Panowie, a jest jakaś inna metoda na zwiększenie ilości światła? Bo ledy chyba odpadają z powodu braku stabilnego napięcia. Ksenon również - bo zauważyłem, że te światła nie pobierają prądu z akumulatora, tylko jasność żarówek uzależniona jest od obrotów silnika. Coś podpowiecie? Może jest jakaś opcja, aby ustabilizować to napięcie?
Trzeba coś wyeliminować pierw, to podczas kręcenia rozrusznikiem sprawdź napięcie przy styku rozrusznika czy ma te same napięcie co przy akumulatorze,
Jakie "lądowanie"? To jest skuter lotniczy? Jesteś pewien, że masa podpięta i nie wyrwana, czy nie sprawdzałeś? Do sprawdzenia i weryfikacji połączenia elektryczne.
Padnięty akumulator, przepalony bezpiecznik główny. Zapłon CDI nie potrzebuje niczego do odpalenia (na kopstarter). Regulator napięcia potrzebujesz odpowiedni, bo w tych modelach były światła z akumulatora. Regulator napięcia w nich wyglądał prawie jak zwykły regulator napięcia od skutera, tyle że ten od skutera nie będzie pasował (bo jest przeznaczony...
1. Uzwojenie alternatora musi być odizolowane od masy, więc przy odłączonym regulatorze nie występują napięcia, a po podłączeniu regulatora (prostownika trójfazowego) napięcia na fazach się pojawiają ponieważ następuje przepływ prądu przez diody po stronie masy. 2. Regulator ma połączenie masy przewodem z instalacją elektryczną. Brak masy na obudowie...
Witam. Chodzi o dopuszczalne napięci pracy kondensatora. Powyżej tej wartości może on ulec uszkodzeniu. W twoim przypadku wystarczą 16V-owe.
Czy taki będzie ok ? Moim zdaniem, nie. Za niskie napięcie i prąd.
Właśnie zapomniałem dodać, że dziś wymieniłem akumulator na nowy i jest bez zmian przepraszam za brak info z mojej strony.
Żarnik odparował i osadził się na szklanej bańce. Być może uszkodzony regulator napięcia.
W moim skuterze przepalił się regulator napięcia. Skuter Yamaha Majesty YP125 2003 rok. Czy może mieć to związek z tym, że zamiast żarówek w światłach drogowych i postojowych mam włożone diody? Wcześniej przejeździłem na takim zestawie ok. 300 km i nie było problemu. Zastanawia mnie, czy założenie diod zamiast zwykłych żarówek miało na to jakiś wpływ?
Właśnie moduł musze kupić bo nie mam na podmiane bo jest yaki ma 6 pinów. A może wiecie jakie powinny być napiécia na tych dwóch kablach co są przy cewce wn? Wiem że jeden to masa do gaszenia ale chodzi o ten drugi jakie tam powinno być napięcie?
Nie wiem jak w takich motorach ale w skuterach jest takie coś jak napinacz łańcuszka rozrządu. Wygląda on mniej więcej tak [url=http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:... I tym się da napiąć łańcuszek. Pozdrawiam !
Mam już kilka pomiarów: 1. Akumulatory po naladowaniu 52,6 na wyświetlaczu miernika uniwersalnego z przełącznikiem ustawionym na 200V. 2. po rozladowaniu 49.5 3. Ładowarka 53.3 4. Zamierzone po podłączeniu ładowarki na kostce miedzy sterownikiem a akumulatorem 56.2 5 na zdjeciu poniżej połączenie akumulatorów i to co na nich jest napisane. 6-14??? Z...
Wymień akumulator na sprawny. Bo to on może rozrabiać. Na żarówce napięcie przemienne trochę poniżej minimum, ale po podstawieniu akumulatora powinno być ok. Popraw połączenia elektryczne. Może się okazać konieczna wymiana regulatora. Niemniej zrób, jak już ci wcześniej radzono - zamontuj SPRAWNY akumulator.
Tak ku przestrodze - co można znaleźć w chińskim regulatorze napięcia kupionym na Allegro? Mostek prostowniczy i kilkadziesiąt gram piasku: https://obrazki.elektroda.pl/7489365600_... Prawdopodobnie na taki sam "regulator" i Ty trafiłeś.
A cewka ładowania daje prawidłowe napięcie?
http://obrazki.elektroda.net/10_12826778... http://obrazki.elektroda.net/41_12826780...
Witam. Posiadam skuter toros 4t f16. Skuter jeździł od kad go mam bez ładowania, zakupiłem nowy akumulator, cewke oryginał i regulator napięcia po podłączeniu napięcie 12.6v na włączonych światłach. Zgasilem go włączyłem światła i czekałem aż rozładuje go do 11.5 gdy to nastąpiło odpaliłem i napięcie powoli rosło do 12.3 i tak zostało póki skuter chodzi...
Jak zmierzyć napięcie ładowania czterech akumulatorów AGM 12 V w skuterze elektrycznym połączonych szeregowo? Podłączyć miernik (woltomierz) z odpowiednim (przynajmniej 60 V) zakresem DC.
Witam serdecznie. Mam problem ze skuterem 4t. Mianowicie brak prądu po zwarciu. Przy odpalonym skuterze doszło do zwarcia przez miernik, którym sprawdzaliśmy napięcie. Skuter zgasiłem i chciałem ponownie odpalić. Niestety wtedy już nie docierał prąd do rozrusznika, działały tylko światła. Silnika nie dało uruchomić się ze starteru, nie kręcił. Gdy chciałem...
Blanser pracuje wyrównuje napięcie na ogniwach. Przy zbyt wysokim napięciu jest odcinana ale musi być mocno za wysokie. Lipofe4 są bardzo odporne na za wysokie napięcie. A te które są przystosowane do pracy szeregowej właśnie nad tym pić cały polega że nie wyłączają napięcia.
skuter napiąć skuter regulator napiąć skuter napiąć zielony
dozownik płynu zmywarki uzwojenie robocze transformator ferrytowy
ogranicznik przepięć ogranicznik przepięć
Zamiennik silnika do odkurzacza Bosch Readyy'y 18V Li-ion Czas pracy Bosch BBHL21841/01 18V Li-Ion w trybie normalnym i turbo