Jeżeli mogłeś zapalić skuter przy wyłączonej stacyjce to rozłączyłeś kostkę tam od stacyjki jest taka sprawdź połączenie do prądnicy.
według schematu skutera ten prąd idzie bezpośrednio z prądnicy i omija regulator napięcia i jest to prąd zmienny A za regulatorem jakie jest napięcie (wartość)? Jak 12-14 V i regulator wytrzyma dodatkowe obciążenie, to ja bym zasilanie zestawu tych ledów tam przełączył.
a gdzie jest w tym twoim prostowniku stabilizacja napięcia ,na wysokich obrotach napięcie zmienne w skuterze dochodzi do 25 volt
Tak, ale temat dotyczy przeróbki. Zobacz na pierwszy post. Zapominamy o ori prądnicy i innych genialnych gadżetach WSK.. i zajmujemy sie instalacją skutera.
Miernikiem na przewodach wchodzących do modułu. Musi być napięcie zmienne z "prądnicy".
Problem robiła chińska prądnica mimo że nowa. Podobno jest dużo zamienników do chinskich skuterów.
w takich bzykach za ładowanie odpowiada prądniczka; zacznij od tego, że na wejście regulatora napięcia, dostarczane jest napięcie zmienne, po odpaleniu silnika zmierz to napięcie; będzie wiadomo czy z prądnicy wychodzi zmienne napięcie; nie ma też twojej odpowiedzi jakie jest napięcie na aku przed odpaleniem skutera i po jego uruchomieniu i odczekaniu...
wow. Nie napisałeś do jakiego motoru chcesz zamontować tą prądnicę? Temat jest (wbrew pozorom) bardzo trudny a twój "elektryk" nabroił że strach się bać. Widzę że się miotasz a tu trzeba podjąć decyzję o kierunku działań. Postaram się przedstawić kilka rozwiązań problemu. Wybierzesz co ci bardziej odpowiada. 1. Przywrócić oryginalne uzwojenia z dokładnym...
Sprawdź napięcie na żółtym przewodzie z prądnicy
Wymień akumulator na sprawny. Bo to on może rozrabiać. Na żarówce napięcie przemienne trochę poniżej minimum, ale po podstawieniu akumulatora powinno być ok. Popraw połączenia elektryczne. Może się okazać konieczna wymiana regulatora. Niemniej zrób, jak już ci wcześniej radzono - zamontuj SPRAWNY akumulator.
Udało się naprawić wina była po stronie prądnicy i regulatora napięcia
Dzień dobry. Chciałbym zamontować LED-y H7 u siebie w skuterze Kingway Yarox. Skuter fabrycznie posiada tylko światła mijania i żarówkę 12V 15W (P26S). Mocowanie jest bardo podobne dorobię sobie blaszkę. LED-y również już też mam. 1. Natomiast dotychczasowe ledy P26S palą się bardzo szybko - to jest jeden objaw. 2. Żarówki led na postoju (niskich obrotach...
Wykonana nowa wiązka 3 kabli bezpośrednio podciągniętych do regulatora przy kierownicy z statora. Poprzednie okablowanie ze statora pozostawione. Użyte zostały przewody "G" zielony dla podpięcia do masy impulsatora. Oraz "W" biały kabel do którego podpiąłem od str kierownicy plus po stacyjce a od str silnika wpiąłem się kablem Czarno Czerwonym o ile...
Raczej ta druga opcja, bo przełączanie świateł na pracującym silniku powoduje skoki napięć i może uszkodzić żarówki.
Witam, Pytałem już tutaj kiedyś o regulator napięcia prądnicy do mojego skutera. Ktoś mi wtedy polecił taki [url=regulator]https://sklep-rolnicze.eu... . Więc go zamówiłem i zamontowałem. Działa on prawie jak należy. Jednak problem polega na tym że prądnica w moim skuterze na obrotach jałowych generuje...
Witam! Denerwuje mnie strasznie fakt, że przednia lampa przygasa na niskich obrotach. Lampa zasilana jest z prądnicy poprzez regulator napięcia i nie mam pomysłu jak poprawić to rzecz, która niejednego użytkownika skutera denerwuje. Kwestia ingerencji w prądnice odpada ze względu na praco chłonność jak i możliwość zepsucia zapłonu. Czy przetwornica...
Niestety tak się kończy sugerowanie się poradnikami autorów, którzy sami są samoukami i przypadkiem coś im się udało, a potem dorabiają do tego filozofię. Ta przetwornica ma na wejściu kondensator, ale na 35V, a Tobie pewnie napięcie dochodzi do 100V...
Dziękuję bardzo za wszystkie odpowiedzi:) Jutro sprawdzę regulator:) Jest to kingway coliber . Mam jeszcze jedną prośbę, wytłumaczył by mi ktoś jak działa ten regulator... Bo zawsze myślałem że po odłączeniu regulatora nie będzie przejścia napięcia z prądnicy do odbiornika a w moim przypadku po odłączeniu regulatora nic się nie zmienia.
Wskazana jest jednak wiedza na temat kształtu napięcia z tej drugiej prądnicy. Jeżeli przebieg jest np. zmienny (ale jednokierunkowy) to nie jest potrzebny żaden mostek prostowniczy.
Witam ponownie. Jestem tu znów ponieważ mam znów ten sam problem. Skuter znów przepala żarówki. Po raz kolejny wymieniłem regulator napięcia, rezystor i nic to nie zmieniło. Proszę o pomoc, czy może to być wina prądnicy? Proszę o odpowiedź i z góry dziękuję.
Przecież ta prądnica ładuje akumulator i zasila światła mijania, drogowe i pozycyjne. A teraz policz moc wszystkich żarówek jakie masz w tym skuterze - do tej mocy jest przystosowany akumulator, Panowie, ogarnijcie się trochę. W 99% tych chińskich skuterów w prądnicy są 3 cewki, jedna zasila moduł zapłonowy, druga ładuje akumulator poprzez regulator...
http://obrazki.elektroda.pl/5313251700_1... Honda montesa, 1988r, nr ramy sh506008407 Dodano po 1 [godziny] 13 [minuty]: BANANvanDYK-rozpiołem kable od prądnicy, żółty i biały kabel,czy jak podłączę bezpośrednio do regulatora, dam plus i masę z aku czy powinno być ładowanie.
Nie bardzo widzę to rozwiązanie. Rozumiem że jest zwijarka liny i do niej chcesz dorobić czujnik napięcia liny? Jeśli tak to jak ma się do tego zastosowanie prądnicy?
Gutek, te oznaczenia niczego nie wnoszą oprócz tego, że część została zbadana przez komórkę kontroli jakości. Niestety wyprowadzenia na obudowie nie podlegają unifikacji czyli stoimy w miejscu. Do części forumowiczów mam uwagę, aby nie mylili prądnicy z alternatorem-to są zupełnie różne maszyny.
Kolego usterka może dot. różnych podzespołów tj. zależności od tego, czy masz światła mijania/drogowe z akumulatora, czy z "prądnicy". Jeśli masz je bezpośrednio z "prądnicy", to sprawdź, czy cewka świetlna nie jest uszkodzona i czy generuje ona właściwe napięcie. Sprawdź, czy napięcie po "drodze" do żarówki nie ginie np. w skutek przerwania przewodu,...
Witam. Prawdopodobnie posiadasz prądnicę z cewką z odczepem 12V AC do oświetlenia podłączoną do masy, kierunkowskazy, sygnał dźwiękowy zasilany napięciem stałym z akumulatora. Mam prawdopodobnie taki sam układ zasilania w HL50QT16 z silnikem 139QMB. Mój pomysł to "odmasowanie" cewki prądnicy, zamiana regulator napięcia na 5 przewodowy, i podłączenia...
Alternatywą może być umieszczenie na rdzeniu ferromagnetycznym prądnicy dodatkowego uzwojenia które byłoby zwierane do dużego opornika po przekroczeniu powiedzmy 14V przez przekaznik na 14V.Takie obciążenie dławiłoby indukcję prądnicy do zadanego poziomu.Ale to wymaga poważnych obliczeń,przeróbek.
Układ wygląda dość sensownie - pytanie, jak do tego pasuje prądnica; podejrzewam, że wyprowadzenia prądnicy mogą nie być zamienne. co masz na mysli mowiac 'zamienne'
Witam ponownie. Otrzymałem wczoraj inny egzemplarz regulatora napięcia. Przed podłączeniem zrobiłem test obciążeniowy prądnicy za pomocą żarówek. Prądnica sprawna. Podłączyłem więc kolejny podesłany regulator. Efekt znowu ten sam- brak napięcia na wyjściu. Nie dałem za wygraną i podłączyłem ''na krótko" trochę inny regulator z innego skutera ale też...
Tak sobie myślę ze gdyby tak połączyć szeregowo wszystkie cewki (te z ładowania i ze świateł) na razie bez przewijania grubszym drutem... Do początku i końca tego uzwojenia podłączyć regulator napięcia. Dalej z niego cały prąd dać na ładowanie aku... z którego potem bym zasilił już prądem stałym przetwornice hid i resztę oświetlenia.. Zastanawiam sie...
Może więcej szczegułów odnośnie instalacji. Czy skuter ma akumulator, prądnicę, alternator. Nic nie wiadomo na ten temat. Jeżeli ma alternator to uszkodzony jest najprawdopodobniej regulator napięcia. Zmierz napięcie w instalacji na wolnych obrotach, a potem przygazuj i zobacz o ile wzrośnie (tak poza tym jakie napięcie ma instalacja?). Jeżeli masz...
Być może chodzi o popularny opornik do świateł. No więc trzeba go wpiąć równolegle do żarówki - z tego co zrozumiałem. Chodzi o to aby obciążyć prądnicę, która ma za dużą moc. Wtedy napięcie na niej spadnie i żarówka nie będzie przeciążana. Widzę, że na forach jest taki patent omawiany. Wynika z tego, że w tych tanich pierdolotach nie ma skutecznego...
Jesteś pewien parametrów tego zasilania? Ten silnik miał gniazdo do podłączenia żarówek DC 6V max. 20W. Pewnie masz bez regulatora napięcia. Poszukaj regulatora od jakiegoś skutera, chińczak będzie najtańszy. Istotna jest ilość uzwojeń prądnicy.
Witam ostatnio naprawiałem skuter z taka usterka i proponuje sprawdzić regulator napięcia. to on jest odpowiedzialny za prąd dla świateł. zmierz miernikiem czy wychodzi z niego napięcie na pracującym silniku. kolor to zazwyczaj zielony, na pewno nie czerwony i nie biały. Czerwonym dochodzi prąd z prądnicy a biały to masa.
Tak dla pewności, sprawdź napięcie na wyjściu z prądnicy i na wejściu do regulatora. Zastanawia mnie jak działały światła? Nie było żadnej różnicy? A przy dodawaniu gazu napięcie się zmienia?
witam postaram się zwiężle buduje ładowanie do ruskuego sprzętu, k-750 zamiast oryginalnej prądnicy 6v zestaw z allegro 12 cewek 1 faza wszysztko idzie pięknie -poleglem na regulatorze napięcia cewki zmasowane do obudowy, podłączenie ze schematów z neta skutkuje piękne białe śweiatła tylko na ładowanie akumulatora nic nie idzie ,gdyby ktoś bardziej...
witam, byłem na przejażdzce 15km i na 7km padł całkowicie akumulator czy to może byc wina regulatora napięcia czy prądnicy ?Dodatkowo nie działa prawy kierunek-raz zadziałał jak włączyłem klakson(dziwny przypadek)
Kolego zorganizuj sobie schemat elektryki i przeanalizuj instalację. Sprawdź bezpiecznik (możesz mieć 1 albo 2 szt.), znajduje się w okolicy akumulatora. Powodując zwarcie pewnie uszkodziłeś regler, więc na próbę podmień na ten sam typ. Jeśli skuter "pali", to zmierz przyrządem pozostałe cewki "prądnicy" tj. czy dają one stosowne napięcie do lampy reflektora...
Czy tylne światło pozycyjne i światło stop są na jednej żarówce dwuwłóknowej? Jeśli tak to najprawdopodobniej w tym miejscu jest problem. A może się tak dziać dlatego, że zazwyczaj stop jest zasilany napięciem DC z akumulatora, a światła mijania/drogowe i pozycyjne wprost z prądnicy napięciem AC. Albo po prostu żarówka robi zwarcie w oprawce.
raczej bez akumulatora się nie obejdzie musiał byś też dodać regulator napięcia z jakiegoś skutera o ile twoja 'prądnica' jakoś z nim zagra. Najprościej zobacz jak to wszystko jest zrobione w oryginale w skuterze .
Główny problem nie jest w konstrukcji tylko w napięciu jałowym/maksymalnym. Może się okazać że prądnica bez obciążenia daje 20-30V i po prostu spali regulator.
Kolego masz coś namieszane w instalacji, skąd masz 2 oporniki, zwykle fabrycznie instaluje się jeden ( 30 W/3,9 oma). Pewnie Ty lub poprzedni właściciel chcieliście mieć światła główne z akumulatora i stąd namieszano w instalacji. Sprawdź też poprawność założenia żarówki w tylnej lampie, może włókno "postojówki" świeci razem ze "stopem" i napięcie stałe...
Witam, wpadłem na pomysł aby przerobić zapłon w swoim skuterze z tradycyjnego na bateryjny. Obecnie iskrą steruje CDI które dostaje wstępnie ok 200V z cewek wysokiego napięcia na prądnicy (magneto) oraz impuls z impulsatora przy magnecie - który mówi kiedy wyzwolić iskrę. Chciałbym pozbyć się w.w. cewek, przez co zaoszczędzę miejsce na dowinięcie chociażby...
równolegle z przednią żarowka powinien być połączony specjalny rezystor który zapewnia optymalne obciążenie prądnicy i obciąża j również gdy spali sie przednia żarówka a na tylnej napięcie skoczyło by w kosmos!!! W TEGO TYPU MOTOCYKLACH, RóWNIEż W SKUTERACH INSTALACJA śWIATłA DROGOWEGO NIE JEST POłąCZONA Z AKU !!!zasilana odrębną cewką w prądnicy jest...
Witam, przyczyna została znaleziona dlaczego skuter nie odpala, otóż po odpaleniu i włączeniu świateł mijania napięcie przekazywane z prądnicy na ładowanie akumulatora wynosi 6,5V zaś przy pozycyjnych jest jeszcze ok 13,5. Wg instrukcji żarówki powinny mieć moc 25W a u mnie są 35W lecz nawet po zmianie na 25 bym nie uzyskał napięcia które by nie powodowało...
Akumulator tu się nie ma nic do tego, prąd idzie z prądnicy. Na niskich obrotach jest około 8-9V przy dodaniu gazu utrzymuje się na poziomie 11V.
Skuter hang-long LB50QT21 mam problem dwa razy byłem u 2 mechaników zaczęło się od tego że miałem jakieś zwarcie w instalacji i w momencie zapalenia światła przedniego i włączenia kierunkowskazów wszystkie światła włącznie z tylnym światłem stopu mi migały razem z kierunkowskazami , motor zaprowadziłem do mechanika, zanim trafił do mechanika to normalnie...
Niedawno ktoś pytał o to samo w motocyklu CZ 175. Odpowiedź będzie taka sama. Sprawdzić trzeba układ ładowania, czyli prądnicę i regulator lub magneto i prostownik, lub alternator, którego raczej nie ma w tanich wyrobach z dalekiego wschodu. Sprawdź połączenia pomiędzy prądnicą a prostownikiem czy baterią akumulatorów. Jeżeli jest kontrolka ładowania...
Jesli temat jest jeszcze aktualny: chodzi o taki regulator do alternatora-co ma utrzymywac napiecie i prad w odpowiednim stanie. dokłądnie tak, ale napięcie z prądnicy jest zmienne, więc na jego wejsciu jest prostownik. Tak w motocyklach sa pradnice 1fazowe jak i 3fazowe. Te pierwsze maja 2 przewody wyjsciowe idace do reglera, a te drugie mają trzy....
Tam masz 3 przewody na cewce. Sprawdź, czy zielony nie ma zwarcia do masy na włączonym zapłonie. Sprawdź, czy na białym masz napięcie z prądnicy podczas kręcenia silnikiem. Czerwony idzie na impulsator. Jeśli jest napięcie na białym i brak zwarcia do masy na zielonym, to znaczy, że cewka zapłonowa "umiera".
Witam! Posiadam skuter śnieżny Ski-Doo w , w którym padł regulator napięcia (Puszcza szpilki w elektronikę i prędkościomież szaleje). Potrzebuję zamiennika o mocy około 360W, który obsłuży prądnice połączoną w trójkąt. Na zdjęciu jest właśnie ten regulator. Żółte kable idą do prądnicy a czarny i czerwony to wyjście. Proszę o pomoc w znalezieniu podobnego...
I nie tylko mostek. Tam siedzi cały driver LED. Po pierwsze proszę autora o odpowiedź na pytanie, czy lampa jest zasilana prądem stałym z akumulatora czy zmiennym z prądnicy? A jeśli zmiennym to czy te LED-y są do tego przystosowane. To po pierwsze. A po drugie to jeśli lampa jest zasilana prądem przemiennym bezpośrednio z prądnicy to mogło dojść do...
Nie można jeździć z odpiętym regulatorem napięcia bo to oznacza uszkodzenie akumulatora, jeżeli po dopięciu wtyczki regulatora wracają światłą to do sprawdzenia jest regulator lub prądnica.
Ależ możliwe i to jak najbardziej. Na pokładzie skutera mamy następujące napięcia: 150VAC 12 - 30 kV DC 8-14VAC 5 - 50VAC 12-14VDC Teraz tak: SEM cewki ładowania jest bardzo duże aż do granicy przebicia izolacji, wynika to z konstrukcji prądnicy. napięcie na akumulatorze 32V (AC) jest jak najbardziej normalne w przypadku pomiaru miernikiem cyfrowym...
Zamiast kombinować z ledami i innymi wynalazkami. Moze najpierw sprawdzic jakiej mocy masz żarówki, a następnie sprawdzić napięcia wychodzące z prądnicy i co dochodzi do żarówek. Nie zaszkodzi sprawdzić. Ale nowy/sprawny skuter ma gorsze światła niż ja w rowerze i warto się nad tym pochylić. Ledy to dobre rozwiązanie.
Regulatory z reguły są RÓWNOLEGŁE więc jak odepniesz i nie będziesz gazował(!), to słabe światła powinny być. Sprawdź napięcia przemienne na kablu zółtym (światła) i białym (ładowanie) bezpośrednio na kostce kabla idącego z prądnicy. Jak nie ma napięć, to spalone uzwojenia lub przerwany kabel(e). Kształt kostki nie ma nic do rzeczy. Liczy się moc regulatora...
Witam, mój skuter ma ładowanie 4,4v bez obciążenia na wolnych przez to padają mi akumulatory. Kupuje nowy regulator napięcia, identyczny jak stary. Wszystko jest ok ładowanie 11,99V na wolnych bez obciążenia, wszystko działa. Następnie skuter traci ładowanie. Palą się żarówki te które są zasilane z prądnicy. I o co w tym chodzi. Na starym regulatorze...
Przestańcie pisać pierdoły (nie dotyczy dj annus) to zwykła jednofazowa prądnica z odczepem do świateł. Z prądnicy wychodzą 3 kable: ładowanie, odczep do świateł i zasilanie modułu zapłonowego. Czasami jest we wtyczce jeszcze kabel od impulsatora. Autorze tematu, poszukaj oryginalnego schematu od dowolnego chińczyka i już. To tylko kilka kabelków,...
Witam jestem posiadaczem Yamahy Jog RR 50cm i od nie dawna mam problem, przednie oraz tylnie światła przestały działać,kierunkowskazy działają, a żarówki jedynie delikatnie się żarzą. Dodam że kable nie są na pewno nigdzie poprzerywane ani przetarte, napięcie na akumulatorze jest prawidłowe. Podejrzewam że może to być prądnica, ponieważ dwa z czterech...
Skuter przyprowadzono po dwóch próbach naprawy. Odpala bez problemów. Była przeprowadzona przede mną wymiana modułu przełączników z prawej strony, czyli wyłącznik, zmiana świateł i uruchomienie (zapłon). Kostka 8 + kostka 2 przewody. Moduł podobno przyjechał z inaczej ułożonymi kolorami kabli we wtyku więc poprzednik pozamieniał kable zgodnie z kolorami...
Gdy podłączę regulator U, to robi mi się zwarcie, ale jak odłączę zielony przewód od regulatora to jest ok, lecz nie ma nic na wyjściu. Czy to oznacza, że regulator jest przepalony. Mierzyłem miernikiem i pokazuje mi jak przedtem gdy był dobry czyli między zielonym a żółtym jest przejście ok 153 , czerwonym a pomarańczowym też ok itd..,tylko nie ma...
Witam, jak w temacie, w quadzie nie ma iskry. Nowy moduł, cewka sprawna (sprawdzana na skuterze) impulsator ok, miga dioda. Do modułu dochodzi prąd z prądnicy. Co może być jeszcze, dziwi mnie że na module jest cały czas napięcie z akumulatora, nie zależnie czy jest zapłon włączony czy nie. Proszę o pomoc.
Witam, potrzebuję Waszej pomocy i porady. Moje założenia przedstawia tenże szkic :D http://obrazki.elektroda.net/8_122836845... Obecnie przednia żarówka zasilana jest bezpośrednio z prądnicy (poprzez regulator) prądem stałym zaś napięciem zmiennym w funkcji częstotliwości (zależnym od obrotów silnika). Moje pytanie brzmi: Czy istnieje możliwość...
Nie obraź się, ale musisz się sporo douczyć, jak chcesz sam naprawić/zdiagnozować motorek. Popełniasz podstawowe błędy! Poczytaj:[url=http://zaplon.pl.tl]Link A teraz błędy jakie popełniłeś i popełniasz: 1. Nie wolno odpinać akumulatora i świateł na pracującym silniku! Grozi to spaleniem regulatora napięcia! Regulator jest równoległy (poczytaj!) i musi...
Bardzo często w tych chinskich ,,pojazdach" energetyczny bilans w instalacji elektrycznej jest ujemny. Oznacza to, że moc prądnicy jest zbyt mała, by zasilić wszystkie odbiorniki i jeszcze doładować akumulator. Bierze sie to z tego, że dany silnik, ze standardowym alternatorem (magnetem) jest montowany raz w układzie, gdzie światła główne sa zasilane...
Zacznijmy od tego że w skuterach obwód świateł pozycyjnych tylnych/przednich mijania jest zasilany z generatora prądu zmiennego którego napięcie jak i częstotliwość silnie zależą od obrotów silnika. "STOP" zasilany z akumulatora po regulatorze napięcia - wszelkie podłączenia inne niż dwie osobne gałęzie na stop i pozycje to pomyłka, która może prowadzić...
Siemanko . A może niekonwencjonalnie jako czujnik zastosować ,,miniaturowy ''silnik DC . Czyli mówiąc prościej , po przekroczeniu napięcia indukowanego w silniku -prądnicy[oczywiście z pewną zwłoką ] prosty układ wyłącza zapłon ,albo jeszcze lepiej ogranicza dopływ paliwa [elektrozawór] .
Kolega nie podał co to za agregat i czy jest to współczesny, czy też starszy model. Jeśli okaże się, że uzwojenie stojana będzie ok., to zmontuj agregat i na próbę podmień AVR (jeśli posiada). W zastępstwie AVR możesz podłączyć 12 V z akumulatora np. ze skutera i jeśli agregat wygeneruje napięcie o wiele wyższe niż Tobie się udało, to podmień AVR. Na...
Witam. Bardzo słabo świecą żarówki. Zmierzyłem napięcie przy stykach od żarówki (przednia lampa) przy obciążeniu i wynosi zaledwie 6,8V. Bez obciążenia żarówką 12.2V. Omijałem już przełączniki w kierownicy aby wyeliminować styki i bez rezultatu. Według mnie coś nie wyrabia prądowo. Ładowanie akumulatora jest prawidłowe- 13.3V. Kierunki działają prawidłowo,...
Witam, posiadam motocykl GILERA KK 125 i była do roboty instalacja elektryczna. Na pierwszym miejscu chciałem zrobić światła i podłączyłem regulator napięcia ze skutera z tego schematu u góry http://obrazki.elektroda.pl/1106418500_1... Tam gdzie jest "AC ŚWIATŁA" jest 30V i pali mi żarówki, sprawdziłem dwa razy poprawność podłączenia...
Jak widzę w temacie cisza, czyżby nikt nie jeździł chińskim skuterem. A może tylko ja uważam że te skutery mają słabą elektrykę. Tak czy inaczej dołożę trochę swoich przemyśleń. A co myślicie o ssaniu automatycznym? Na schemacie powiedzmy oryginalnym ssanie działa po odpaleniu uruchomieniu silnika (i to rozumiem jest w porządku) na schemacie Rometa...
Z tego wynika, że "prądnica" jest na 12VAC i moc dużo większa niż 3W, a nie na 6 VAC, jak wcześniej zakłądano. Wynika z tego, że chcąc ją wykorzystać do ładowania akumulatora, konieczny będzie regulator napięcia (stratny) lub jakiś układ odłączający "prądnicę" od instalacji, gdy akumulator będzie naładowany - napięcie w instalacji wzrośnie do np. 14.5-14.8V...
Kolega nieco za mało wie o swoim pojeździe więc doradzić będzie trudno. Ale 11 V na akumulatorze trudno uznać za poprawne (myślę , że chodzi o instalację 12 V). Z reguły światła główne nie są zasilane z akumulatora więc związek licznika ze światłami niewielki. Chyba, że jest to efekt przeróbek. A zatem pytanie: ile przewodów elektrycznych wychodzi z...
Kolego jeśli masz tradycyjnego "chińczyka", to światła ma z "prądnicy". Sygnał, światło hamowania oraz kierunki ma z akumulatora, no chyba, że ktoś przerobił instalację. Sprawdź , czy stacyjka działa poprawnie, bo w poz. "0" nie powinien działać żaden z odbiorników, w tym też"zegary" (wskaźniki paliwa i ewentualnie oleju). Z pomocą amperomierza możesz...
Witam. Odnawiam moją wsk 175 w której zamontowałem już zapłon bezstykowy zasilany z akumulatora 12V z którego działania jestem zadowolony i pozostało mi tylko ładowanie do ogarnięcia. Jak narazie wymieniłem dodatkową cewkę ładowania (na główną z innej prądnicy wsk) którą spiąłem szeregowo z cewką główną ładowania a je obie równolegle do cewek które...
Po pierwsze akumulator na złom. Pewnie cały elektrolit wygotowany jak dopuszcza 20 V. Po drugie ECU i inna elektronika mogą być uszkodzone, bo z reguły wytrzymują 18V . Zamiast chaotycznego opisu prądnicy i pomiarów (nie wiadomo co i jak mierzyłeś) zamieść jej dobre zdjęcia oraz zakończeń wszystkich kabli wychodzących z rejonu prądnicy. Jakby się dało...
Czy po odpaleniu skutera, napięcie na akumulatorze wzrasta? Bo powinno. Jeśli nie wzrasta, to masz uszkodzony regulator napięcia, który może (choć nie musi) odpowiadać właśnie za zasilanie lampy przedniej i tylnej. Kierunkowskazy i STOP są zasilane bezpośrednio z akumulatora. Jeśli jednak napięcie na akumulatorze wzrośnie, to czeka cię krecia robota...
Jeśli skuter ma akumulator to z bieguna,,+"<na wyjściu ze stacyjki> podłączasz 1 przewód do żarówki(oczywiście małej żaróweczki1,5W), problem z drugim polega na tym że musisz znaleźć na prądnicy punkt, w którym pojawi się napięcie po odpaleniu silnika. W samochodzie alternator ma taki punkt oznaczony jako D+ ( jest to kontrola napięcia dla stabilizatora...
Rycho już w zasadzie odpowiedział odnośnie połączeń. W tym regulatorze: zielony - masa czerwony - + do aku żółty - żółty ze statora pomarańczowy - biały ze statora czarny - to kabel który podłączasz np do tylnego stopu na podstawie tej strony: http://totalruckus.com/phpBB3/viewtopic.... żebyś mi później rachunku za regulator nie przysłał...
Wiecie może ile mniej więcej powinno być tam zwoi? kilka, kilkanaście, czy kilkadziesiąt?? Npięcie na cewce prądnicy będzie wzrastało wraz z obrotami (w granicach około 12-32V). Swieca jest natomiast pewnego rodzaju stabilizatorem. Na niej napięcie iskrzenia wynosi 10-12kV. Ona zaiskrzy wtedy kiedy pojawi się owe 10kV, i nie pozwoli mu wzrosnąć, bo...
Kurcze to jest jakieś rozwiązanie ? Jest ale nie takie jak się większości wydaje i na pewno ci się nie spodoba. Z tą mocą prądnicy (alternatora ze wzbudzeniem od magnesów trwałych) nic sensownego nie można zrobić. Wg. mnie jak obecnie ta prądnica ma 15W przy 2000RPM i dopasowanym energetycznie odbiorniku(!) to wszystko. Autor, jak zwykle ostatnio się...
Założyłem do silnika WSK 125 regulator napięcia od jakiegoś chińskiego skutera. Niestety na pełnych obrotach podaje napięcie od 26 do prawie 30V. Na razie podłączone są tylko światła ale dla przerywacza kierunkowskazów czy w przyszłości zamontowanego akumulatora to trochę za dużo :D. Dodam że regulator jest podłączony pod dwie cewki w prądnicy, tej...
Wszystko idzie przez regulator ELBA nawet ładowanie akumulatora. Nieprawda. Nawet zamieszczony przez ciebie schemat temu przeczy. W Simsonie każda cewka magneta to osobny rozdzielony galwanicznie obwód. Jedynie masa i to nie wszędzie jest wspólna. Do tego ELBA 6V była różna od ELBA 12V. Ta pierwsza nie potrzebowała prostownika(ładowanie jednopołówkowe...
Witam, posiadam skuter Kingway coliber, ostatnio zamontowałem w nim silnik od Piaggio Vespy. Sprawy zaczęły się komplikować gdy podłączyłem elektrykę według schematu z pewnego forum. Schemat zamieszczam niżej, jak została przerobiona orginalna elektryka od 4t. Skuter pali i normalnie gaszę go kluczykiem, lecz gdy włączyłem światła i przygazowałem to...
Nie dałeś schematu. :cry: Nie piszesz co to za skuter. Jaki jest ten moduł (regulator czy CDI)? Zbyt wiele niewiadomych. Jak mamy ci pomóc??? Pisałem, że wszystkie masy mają być podłączone i silnik ma pracować prawidłowo! Jak nie pracuje tzn. że coś jest uszkodzone! Z resztą nie wiadomu czy się dusi z powodu zapłonu/uszkodzenia instalacji czy też może...
Witam nie mogę założyć nowego tematu ponieważ nie posiadam punktów i postanowiłem dokleić się do tego tematu. Posiadam od niedawna BAOTIAN BT49QT-7. Od pewnego czasu zauważyłem, że skuter słabo odpala i postanowiłem naładować akumulator prostownikiem w domu i oczywiście pomogło skuter odpala dobrze, ale nie ma ładowania w skuterze i znowu mi się rozładuje....
Może da się wykorzystać do ładowania aku napięcie zasilające moduł.
Problem lezy chyba gdzie indziej. Zeczywiscie oryginalne "Jawki" mialy inne pradniczki(mocniejsze niz te w silnikach importowanych do polski) o ile dobrze pamietam to rowniez byly dwie wersje - starsza z oswietleniem na 6V i nowsza 12V na oswietlenie i 6V do cewki zaplonowej. Ta nowsza miala tez podniesiona moc (zarowki 12V 35/35W) poprawcie jezeli...
A więc tak, porozkręcałem wszystkie owiewki i sprawdziłem wszelkie połączenia kabli, nie ma żadnych zwarć, spięc itp... Z samym regulatorem jest mały problem ponieważ (o ile nie mylę go z czymś innym) wygląda całkiem inaczej niż te dostępne np. na allegro, ma tylko 2 przewody i raczej nie podejdzie :( Jak ewentualnie można sprawdzić czy działa dobrze?...
Ale jak było w tej dyskusji regulatory działają w odmienny sposób (samochodowe). Czyli nie da sie zastosować regulatora dla prądnicy obcowzbudnej do tej ze stałym magnesem. Według teorii, jeśli nie chcesz tracić energii to tylko przetwornica. Ale to trochę drogie i niezbyt dobre do stosowania w motocyklu. Zreszto trochę sobie przeczysz pisząc na początku...
Świece, moduł, cewke WN wymieniłem, bez skutku, silnik jest po remoncie bo zawory puszczały, myślałem że to było przyczyną. Gaźnik wyczyszczony, paliwo daje, świeca mokra, "z podlewki" nic. Najdziwniejsze jest to że iskra jest mimo tego ze na cewke WN nie dochodzi napięcie z modułu. Do madułu z prądnicy dochodzi, ale może jakieś za słabe? Wiem tylko,...
Aha ok. Tylko jakie napięcie na to idzie bo chyba z prądnicy. Na kręceniu samym rozrusznikiem jest jakieś 2V Pytanie to w jaki sposób to działa? Ssanie jest otwarte, a gdy się nagrzeje to zamyka?? Czy dobrze myślę?
Akurat CDI do WSK 125 jest bułką z masłem w stosunku do "podniesienia mocy prądnicy". Moduł CDI można zrobić za kilka zł. Jego zasilanie wziąć z przewiniętej cewki zapłonowej statora prądnicy. Największym kosztem byłaby cewka wysokiego napięcia - a zasadzie transformator WN. Na impulsatory wykorzystywano cewki przekaźników. Jednak większa moc prądnicy...
Przy tej mocy prądnicy będzie problem z gotowym regulatorem. Tym bardziej że nie będzie innego odbioru prądu (np. zarówki). 160 W to sporo. Regulatory do skuterów obsługują prądnice do 100W. Trzeba szukać regulatora od większego silnika z zasilaniem jedną cewką tzw. "bezmasową". Zrozum, że regulacja jest równoległa inaczej mówiąc stratna, czyli cała...
Witam dostałem do naprawy skuter jak w temacie , właściciel narzekał na szybko rozładowujący się aku. Po pomiarach woltomierzem, wyszło ; na kablach wychodzących z prądnicy (2000rpm) ok 20V,,,(6000rpm) ok 40v. Na aku nie zależnie od obrotów 12.2v (aku naładowany z prostownika). Wszystko mierzyłem bez włączania świateł. Po włączeniu świateł na aku prąd...
Witam. Od jakiegoś czasu walczę że zbyt dużym ładowaniem w chińczyku 4T (139qmb) Na wolnych obrotach ładowania jest różne, od 13v do prawie 15v, co jest zrozumiałe przy prądnicy. Niestety na obrotach ładowanie wskakuje na 15.5v. Zmieniłem na początku regulator, ale na nowym jest jeszcze gorzej, 17v. Kolejny regulator, zachowanie identyczne jak na tym...
Witam, mój problem dotyczy braku ładowania. Sprawa prosta. Podczas jazdy zgasły mi światła i po zgaszeniu silnika akumulator rozładowany. Od razu kupiłem regulator napięcia, posiadam taki z 5 kablami. Po wymianie brak ładowania oraz brak świateł po odpięciu akumulatora. U mnie w skuterze jest światło po przekręceniu stacyjki, więc jest z aku, ale nie...
Witam. Prosiłbym o podpowiedź, gdzie mam podłączyć w prądnicy drugi przewód kontrolki ładowania. Jest to chiński skuter i prądnice we wszystkich są takie same. Z magneto wychodzą cztery kable, dwa idą do regulatora napięcia a dwa do CDI. Dodam że jeden przewód kontrolki jest podpięty do plusa po stacje.
Ustal jakim kolorem kabla prowadzona jest "masa" w Twoim pojeździe. Następnie wszystkie zerwane połączenia masy należy poprawić tj. począwszy od akumulatora do silnika i innych odbiorników, a które muszą być "czyste" tj. pozbawione korozji. Zmierz, czy "prądnica" generuje napięcie z cewek świetlnych i do ładowania akumulatora. Jaką masz żarówkę w reflektorze...
Dobrze, bardzo dobrze. Ocena: dostateczny. Tak się pastwili kiedyś nauczyciele. :D Całkiem fajnie rozumujesz. Jednak są pewne błędy... Twoje obliczenia nijak się mają do twoich pomiarów. Trzeba je podzielić przez dwa. Jak widać na oscylogramach (chwała ci za nie!) na jeden obrót wału (czas między dwoma impulsami impulsatora) wypadają trzy pełne okresy...
napięcia prądnicy skuter napięcia regulator napięcia prądnicy
iskrownik ustawić przeciekać passat cieknie turbo
porażony prądem porażony prądem
Optymalne ciśnienie w sprężarce: stałe 7 bar czy wyższy zapas? Lokalizacja czujnika kąta skrętu w Chrysler Voyager