Trzeba sprawdzić jakie napięcie zmienne wychodzi z silnika ,min. i max. Niektóre ze skuterów mają granicę górnego napięci. Można spalić regulator.
Po odpaleniu silnika lewy górny konektor w regulatorze (czerwony kabel) powinien mieć napięcie 14,4 V i on idzie do ładowania akumulatora. Prawy górny konektor (zazwyczaj żółty kabel) powinien mieć 12–14 V i on idzie na światła i automatyczne ssanie. Jeżeli nie masz żadnego napięcia w tych kablach, uszkodzony jest regulator bądź przerwany kabel między...
Na regulatorze od skutera stracisz funkcję świateł dziennych (niższe napięcie na żarówkach w poz. 1 stacyjki). Musiałbyś znaleźć regulator napięcia od skutera, który ma rozdzielone obwody regulatorów AC i DC. Oczywiście do tego taki, który nie ma diody zamiast regulatora DC (napięcia ładowania). Na regulatorze od skutera może się zdarzyć, że napięcie...
Jesteś pewien że regulator jest uszkodzony? Sprawdzałeś akumulator, napięcie ładowania, stan połączenia "sense", uzwojenie alternatora? Proponuję poszukać podobnego regulatora od motocykli, widzę po oznaczeniu SH678 kilkanaście zastosowań różnych wariantów. Cena regulatora to koszt w przedziale 200 - 300 zł.
A znasz stwierdzenie: "Po nitce do kłębka" ? Czy tak trudno "iść" za kablami od regulatora i sprawdzić który "idzie" do masy? Przecież jest ich trochę mniej niż sto. Chyba że nie wiesz co to jest masa elektryczna.
Nie można jeździć z odpiętym regulatorem napięcia bo to oznacza uszkodzenie akumulatora, jeżeli po dopięciu wtyczki regulatora wracają światłą to do sprawdzenia jest regulator lub prądnica.
Poszukuję w tym skuterze regulatora napięcia nie ładuję akumulatora odebrał przód skutera ale nie znalazłem, może ktoś wie zaoszczędzi to rozbierania
http://www.motocdi.com/jak-dziala-regula... Podłączenie dwóch przewodów może się różnić od wersji skutera. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic23...
Witam. Szukaj pod siedzeniem, na 90% przykręcony do ramy, jeśli nie tam to w okolicy przedniej lampy.
Pytanko - jak sprawdzić regulator napięcia (skuter ,magneto) , padł czy nie ? Dysponuję standardowym multimetrem .
to żeś poleciał z tymi napięciami tu masz link do strony krokodyla z nim sie kontaktuj ma schematy regulatorów na niej ale może ma coś tez na privie specjalnie do podobnych pomysłów jak twój http://zaplon.pl.tl/REG-.--NAPI%26%23280...
Nie ma sensu ograniczyć prądu ładowania dodatkowym rezystorem. Jest jeszcze jedna możliwość. Poszukać wśród złomiarzy na Allegro oryginalny regulator napięcia ze skuterów Yamahy itp. z silnikiem Minarelli — przy nich zwykle były stosowane regulatory z płaską wtyczką. Może będzie kosztował tyle co nowy chiński, ale przynajmniej nie będzie oszukany.
Regulator napięcia od chińskiego skutera 125. Schematów jest na Elektrodzie trochę. Nie każdy regulator będzie pasował. Specjalistą w tym temacie jest niejaki BANANvanDYK, spróbuj go zapytać.
Raczej nie bardzo. 4pinowa kostka musi doprowadzać 2 przewody z iskrownika, a potem to masz tylko + i - na akumulator :P . Jeśli nie działa ci aż tyle rzeczy to jak w pysk strzelił, wskazuje na przepalony bezpiecznik :) . Fajnie jakbyś napisał dokładnie co to za skuter i z jakiego roku :) .
No to mierz napięcie przed regulatorem i za regulatorem.
Troche belkot. Pradnica i regulator do sprawdzenia. Polaczenia takze.
Dzień Dobry. Przybywam z pytaniem czym może być spowodowane przepalanie się żarówek w skuterze Longjia LJ50QT-K Regulator napięcia jest nowy
A dlaczego nieprzyjemne ??a na jakiej zasadzie działa ten regulator????
Jak dopasować regulator napięcia mam skuter keeway f-act i 12v instalacje
Nie da rady- bardziej podejdzie regulator od skuterów.
Nie wiem gdzie znajduje się regulator w skuterze peugeot elystar. Czy ktoś mógłby doradzić
Iskrownik tez wymieniałem. Mam jeszcze jedno pytanie, gdzie podłączyć ten opornik.
Witaj Błażeju. No właśnie nie ma nic... Na znanym portalu widnieje jako: REGULATOR NAPIĘCIA 12V SKUTER QUAD ATV 5 PRZEWODÓW
Witam problem polega na tym iż gdy włączam światła to obroty silnika drastycznie maleją co dalej prowadzi do zgaśnięcia skutera. Sprawdzany: Regulator napięcia to co zauważyłem to że kolory kabli się nie zgadzają z schematem elektryki oraz była lekka wilgoć w miejscu regulatora.Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu. (Skuter z Niemiec jestem 1 właścicielem...
według schematu skutera ten prąd idzie bezpośrednio z prądnicy i omija regulator napięcia i jest to prąd zmienny A za regulatorem jakie jest napięcie (wartość)? Jak 12-14 V i regulator wytrzyma dodatkowe obciążenie, to ja bym zasilanie zestawu tych ledów tam przełączył.
Czy MEW to Mała Elektrownia W.....? Więcej szczegółów prosimy. Generalnie z MOSFET-em zamiast BJT to będzie działać, ale w tym układzie j.w. potrzebny jest P-channel. Z N-Channel trzeba układ przekonstruować - najprościej dodając MOSFET-N sterowany z T1. Poza tym dla dużych mocy (co sugeruje mała wartość R4) ten układ traci sens, bo tracimy tu dużo...
Tak, ale temat dotyczy przeróbki. Zobacz na pierwszy post. Zapominamy o ori prądnicy i innych genialnych gadżetach WSK.. i zajmujemy sie instalacją skutera.
Prawdopodobnie uszkodzony regulator napięcia - w skuterach napięcie z cewek jest ograniczane przez regulator ponieważ napięcie rośnie wraz z obrotami. Szukaj go pod osłoną przednią, za reflektorem
Panowie problem inny ale zapytam tu w razie czego zrobię osobny temat. Mój skuter pali regulatory napięcia przed regulatorem napięcie zmienne to 30v na białym i żółtym względem masy. Za regulatorem na przewodzie zielonym czyli masa i czerwonym czyli ladowanie jest 6v. Światła swieca prawidłowo ale spaliłem już 4 regulatory. Co z tym fantem zrobić??
Cala instalacja posiada jeden regulator.
Witam posiadam skuter marki Torq 4t podczas jazdy gdy hamuje lub wrzucam kierunkowskaz przygasają światła wymieniłem legirator napięcia i dalej nic może ktoś pomoc ?
Czy mógłby ktoś wytłumaczyć, od czego może ta część ulec uszkodzeniu i jak temu zapobiec? Zwarcie w instalacji, uszkodzony ,zwarty akumulator lub jazda bez niego, słaba masa w instalacji lub po prostu się spalił (to też się zdaża, wszystko się zużywa) Czy po wymianie, usterka się nie powtórzy Jeżeli wszystko jest dobrze nie powinna, ale nikt Tobie...
Witam, czy skuter był przerabiany na większą pojemność?
Dzięki, manual fajny, dobrze mieć taki dokument w razie czego, ale proszę mi powiedzieć jak i czy mogę podłączyć regulator napięcia z np chińskiego crossa lub skutera? Mógłbym mi ktoś przesłać albo zrobić schemat podłączenia? Domyślam się, że w tych dwóch żółtych kablach jest duże napięci przemienne zmieniające wartości przy podwyższeniu obrotów silnika...
Witam, mam pytanie, czy któryś z kolegów zna wyprowadzenie regulatora napięcia 8 pinowego od skutera Piaggio, Magneti Marelli? Pozdrawiam
Prąd z magneta powinien być prostowany ( stały DC ) więc regulator do kontroli.
A masz przykład, obrazujący ideę użycia typowego regulatora, sterujuącego prądem wzbudzenia: http://obrazki.elektroda.pl/1484582300_1... A zaraz poszukam podobnego układu, z regulatorem stratnym, takim jak w skuterach.
Do regulatora idzie to samo napięcie a za regulator w jakim sensie?
Regulatorem od skutera Vapor Łoś Kingway.
Czy instalacja elektryczna może powodować uszkodzenie regulatora napięcia? A czy jeśli na przykład instalacja elektryczna jest połączona z ładowarką, która zasila cały czas i jest obciążona, to czy może to powodować uszkodzenie regulatora? Czy regulator napięcia może się popsuć z powodu zużycia? Czy jeśli instalacja elektryczna była przerabiana, to...
Przy regulatorze brak napięcia sprawdzałem przy podpiętym i odpiętym
Tak jak w temacie, nie działają kierunkowskazy, światła, światło stop i klakson, jedyne co działa to jest to, że skuter pali. Problem polega na tym, że chciałem sprawdzić czy skuter ma ładowanie bo często musiałem ładować mu akumulator, gdy odłączyłem regulator napięcia i sprawdziłem czy skuter ma ładowanie (nie ma go) to podłączyłem znów regulator...
Musisz mieć zgodność połączeń początków i końców uzwojeń, podłączone odwrotnie będą generowały zerowe napięcie. Bez sensu trochę ta przeróbka. W platyniarzu zakładasz dwie cewki świetlne 12V, łączysz końce ze sobą i masz alternator który podobno uciągnie nawet H4. Stosując żarówkę przedniego reflektora o mniejszej mocy, regulator napięcia ze skutera,...
W moim skuterze przepalił się regulator napięcia. Skuter Yamaha Majesty YP125 2003 rok. Czy może mieć to związek z tym, że zamiast żarówek w światłach drogowych i postojowych mam włożone diody? Wcześniej przejeździłem na takim zestawie ok. 300 km i nie było problemu. Zastanawia mnie, czy założenie diod zamiast zwykłych żarówek miało na to jakiś wpływ?
Chce się dowiedzieć za co odpowiedzialny jest pin SENSE a nie jakieś schematy. Czy on ogranicza napięcie podawane do akumulatora jeśli na światła jest podawane za duże?
Znajdź schemat do Keeway lub Focus lub Matrix lub Flash i.... podłączaj.
Padnięty akumulator, przepalony bezpiecznik główny. Zapłon CDI nie potrzebuje niczego do odpalenia (na kopstarter). Regulator napięcia potrzebujesz odpowiedni, bo w tych modelach były światła z akumulatora. Regulator napięcia w nich wyglądał prawie jak zwykły regulator napięcia od skutera, tyle że ten od skutera nie będzie pasował (bo jest przeznaczony...
Żarnik odparował i osadził się na szklanej bańce. Być może uszkodzony regulator napięcia.
Jaki rocznik skutera, jaki typ regulatora napięcia (5 czy 8 pinów), gaźnik czy purejet?
raczej bez akumulatora się nie obejdzie musiał byś też dodać regulator napięcia z jakiegoś skutera o ile twoja 'prądnica' jakoś z nim zagra. Najprościej zobacz jak to wszystko jest zrobione w oryginale w skuterze .
Wygląda na uszkodzenie regulatora napięcia.
Nie jestem pewien, ale z przodu pod czachą, obok klaksonu jest. Stawiam na regulator napięcia, ponieważ przerywacz kierunkowskazów jest zintegrowany razem z z regulatorem (5- pinowym).
Nowy regulator napięcia rozwiązał problem.
Gdy podłączę regulator U, to robi mi się zwarcie, ale jak odłączę zielony przewód od regulatora to jest ok, lecz nie ma nic na wyjściu. Czy to oznacza, że regulator jest przepalony. Mierzyłem miernikiem i pokazuje mi jak przedtem gdy był dobry czyli między zielonym a żółtym jest przejście ok 153 , czerwonym a pomarańczowym też ok itd..,tylko nie ma...
Otóż rozebrałem cały skuter i nie działają kierunkowskazy, światła długie, krótkie działają, skuter odpala, klakson działa. Wymieniłem przerywacz i kable od świateł i wszystkie żarówki. I dalej nie działają. regulator napięcia sprawdź
Np. regulator napięcia od chińskiego quada lub skutera, jest regulatorem stratnym i dobrze utrzymuje napięcie w granicach 14V. Elementem wykonawczym jest tyrystor plus radiator.
Prawdopodobnie do wymiany jest regulator napięcia.
Do wymiany regulator napięcia
Zrób coś takiego jak w załączniku.
Ja sam miałem problem z przepalającymi się żarówkami po jednej jeździe. Jak się później okazało osoby które montowały ten skuter, zapomniały podłączyć regulator napięcia i po podpięciu go problem zniknął. Więc albo masz regulator nie podpięty albo spalony Ramo
1. Uzwojenie alternatora musi być odizolowane od masy, więc przy odłączonym regulatorze nie występują napięcia, a po podłączeniu regulatora (prostownika trójfazowego) napięcia na fazach się pojawiają ponieważ następuje przepływ prądu przez diody po stronie masy. 2. Regulator ma połączenie masy przewodem z instalacją elektryczną. Brak masy na obudowie...
Spróbuj podstawić drugi regulator napięcia.
Nie prąd a napięcie. Regulator napięcia do sprawdzenia.
Jak temu zaradzić ? Otóż problem jest inny. Wszystkie światła, kierunkowskazy, postojowe, itp chodzą, tylko akumulator się nie ładuje. Skuter normalnie odpala, regulator napięcia był zmieniany na nowy marki Peugot, ale to nic nie dało. Teraz jest podpięty oryginalny. Jakieś pomysły?
A to błąd myślenia, bo te magneto i cewki mogą dać nawet 50V na jałowym lub małym prądzie. A oryginalny regulator z skuterów mija się z celem. Proszę o informację jaki regulator napięcia będzie odpowiedni?
No to ponowny pomiar/ wymiana alternatora - regulatora napięcia.
Regulator napięcia jest przykręcony przed akumulatorem na rurze zobacz film https://www.youtube.com/watch?v=N-n7DYtu...
Witam mam skutera zico simple i nie działają światła magneto dobre ,możliwe że regulator napiecia jest rozwalony... Jak to sprawdzić?
http://moto.allegro.pl/item251655082_251... Trójfazowy regulator napiecia jak sprawdzić przewody ? które sa do alternatora (3 przewody) a ktore plus i minus (2 przewody) .
Nie jest prawdą ze regulatory przeciążają prądnice.Poczytaj troche ,bo jest inaczej-regulatory ograniczają moc prądu magnesowania wirnika.Typowy obwód ładowania załączam na schemaciefile:///media/Elements/Lublin/i... file:///media/Elements/Lublin/images2.jp... http://obrazki.elektroda.pl/5356963300_1...
Wpisz w pasku wyszukiwania Google - Sprawdzenie regulatorów napięcia alternatora - otrzymasz wiele odpowiedzi, rekomendacji i filmów. Przykładowa odpowiedź, ale w języku rosyjskim https://go-radio.ru/kak-proverit-rele-re...
czyszczona, próbowałem z większą oraz mniejszą przerwą, z inną także próbowałem na 100% dobra, bo od kolegi skutera wykręciłem. Myślę, że może to być regulator napięcia
Akumulator może być złom. Trzeba zmierzyc jego napięcie i prąd rozruchowy. Prostownikiem samochodowym taki maly akumulator nie wolno ladowac. Za duży prąd ładowania. Kup sobie prostownik do akumulatorów motocyklowych. Być mozże w skuterze masz uszkodzony regulator napięcia
Zobacz, w tym temacie jest prawidłowy schemat [url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/t...
A coś konkretniej schamat takiego albo w jakimi motocyklu skuterze taki wystepuje...
Dwa błędy związane z podpięciem tego regulatora. 1. Kondensator 4700 uF to za mało, taki regulator zawsze będzie przekraczać dopuszczalny zakres napięcia wyjściowego. W KTM czy innych motocyklach offroad stosuje się kondensator o bardzo dużej pojemności, np. 15mF/50V. Poza tym zwarcie na wyjściu spowodowało uszkodzenie tyrystora w regulatorze i puszczenie...
Witam Poszukuję schematu elektrycznego, bądź schematu regulatora napięcia do wyżej wymienionego skutera. Regulator posiada 5 przewodów: zielony, pomarańczowy, czerwony, żółty i czarny. Z góry dziękuję za pomoc.
Chyba chodzi o regulator napięcia :P
Krzysztofie dziękuję za informacje. Na razie spróbuję z tym zapłonem od skutera zobaczymy co z tego wyjdzie :) A co z problemem regulatora napięcia?
Zdanie moje jest takie, albo regulator Ci się trafił wadliwy, albo magneto wadliwe daje za duże napięcie i każdy następny regulator się zepsuje. Musisz sprawdzić jakie napięcie wychodzi z magneto potem z regulatora
Witam , chcę uruchomić jawe ts 350 ,brak w niej regulatora napięcia , posiadam regulator napięcia z chińskiego skutera (zipp quantum) 4 wyjścia , czy da się go połączyć ,aby w motocyklu była iskra ? akumulator jest instalacja fabryczna
Wymiana regulatora napięcia
Skutery Longjia posiadają zmieniony pinout regulatora napięcia. Przy wymianie na inny (typowy) konieczna jest zamiana przewodów we wtyczce. Pokaż zdjęcie jak masz podłączone.
niestety nie wiem jak go sprawdzić ale wiem że jak załączysz światła to strasznie się on grzeje !!! można się oparzyć!!! A i jeszcze coś. Znalazłem stary temat dotyczący opornika a ktoś zamieścił tam dwa zdjęcia regulatorów nap.
Nie znam się na skuterach ale piszesz że jest alternator więc sprawdź szczotki i komutator.
(at)duchu83 , to jest moduł/sterownik ... Czyli masz regulator napięcia uszkodzony. Wymień go.
Pierwszy problem, przepalenie wszystkich żarówek, mogło wynikać z uszkodzenia regulatora napięcia, albo z rozłączenia się przewodów od statora. Warto sprawdzić czy jest zasilanie „na żółtym” i „na białym” przy regulatorze napięcia. Drugi problem, brak świateł po wymianie regulatora, może wynikać z nowego regulatora który jest podróbką/trojanem/wyrobem...
Na kablu żółtym powinno być zasilanie świateł poprzez regulator. Posprawdzaj dobrze prądnicę i kable.
Trzeba przyjąć że regulator napięcia nie jest przeznaczony do tego typu statora, szczególnie gdy taki regulator przedstawiono przy przeróbce statora na bezmasowy. Kup normalny regulator napięcia od skutera, taki w cenie 20-30 zł i podłącz go tak, jak podano na stronie motocdi. Wyjścia regulatora (na akumulator) nie trzeba podłączać pod akumulator.
Akumulator zasila kierunkowskazy, rozrusznik, kontrolkę od kierunkowskazów, światło stop i sygnał a reszta idzie z alternatora. No właśnie nie wiem czy ma sens wymiany akumulatora jeżeli nie będzie ładowania. To w takim razie gdzie mam mierzyć napięcie i czy konieczna jest wymiana regulatora napięcia?
Zamykam temat
To jeszcze zależy od skutera. U sąsiada zasilanie kierunkowskazów idzie bezpośrednio z akumulatora a lampy przedniej z statora przez regulator napięcia. Lampa przednia może sobie ciągnie masę z kierunków ale to byłoby jakieś słabe świecenie lampy przedniej. Może będzie trzeba przeszukać wszystkie masy w skuterze ale trzeba zacząć od zmierzenia napięcia...
Hejka Na podstawie opisu usterki wydaje się, że problem może leżeć w sterowaniu zapłonem. Wyłączenie kluczyka na 30 sekund pozwala na krótkotrwałe usunięcie problemu, ale nie rozwiązuje go na stałe. Możliwe przyczyny takiego zachowania skutera to: Uszkodzony regulator napięcia - jeśli regulator napięcia nie działa poprawnie, może to powodować nieprawidłowe...
Możesz pokazać zdjęcie regulatora który był w motocyklu? Powinien być regulator produkcji Kokusan montowany na dwie śruby. Stator ma uzwojenie przeznaczone głównie do zasilania świateł. Regulator napięcia to tylko ogranicznik napięcia, z wyprowadzonym jednym przewodem (żółtym). Można by spróbować zastosowania regulatora Ducati Energia (kwadrat od starszych...
Sprawdź czy nie ma za regulatorem zwarcia 12v do masy. Jakie jest napięcie na akumulatorze przy spalonym regulatorze, światła świecą normalnie?
Regulator napięcia sprawdzony ?
Padł oryginalny regulator napięcia. Części do tego sprzęta ogólnie ciężko dostępne. Zauważyłem, ze bardzo podobne regulatory są w skuterach 50ccm. Różnią się z zewnątrz tym ze od mojego ma trzy piny, a od skuterów cztery. Na czym polega ta różnica i czy podszedł by ten regulator od skuterów?? ;) Z góry wielkie dzięks za pomoc :) .
dzięki za odpowiedzi -wiedza to skarb
Witam wszystkich, mam taki problem, przepalały się żarówki w moim skuterze wymieniłem regulator napięcia założyłem wszystkie żarówki nowe i moja radość trwała 15 minut po czym żarówki spalone .Zmierzyłem ładowanie, brak, ale problem pojawił się gdy mierzyłem napięcie na żarówkach, okazuje się że idzie na nie napięcie 40V prądu zmiennego(AC) a prądu...
Praktycznie regulator będzie potrzebny wyłącznie do ograniczania napięcia podawanego na żarówki. Są różne rozwiązania regulatorów w skuterach, w jednych jest bespośrednie połączenie do ograniczania napięcia świateł, w innych jest tylko "sense" a zwierany jest koniec uzwojenia (do ładowania). W tym co ja rozebrałem nie ma nawet regulatora napięcia ładowania....
regulator napiąć skuter chiński skuter regulator napiąć schemat regulator napiąć ładować skuter
działa wkrętarka mikrotik firewall filter zrobić antenę pokojową
suszarka elektrolux philips az1830
Wymiana paska napędowego w Honda Silver Wing 400 Ekspres Bosch CTES30: Komunikat "Obróć wylot kawy"