Po odpaleniu silnika lewy górny konektor w regulatorze (czerwony kabel) powinien mieć napięcie 14,4 V i on idzie do ładowania akumulatora. Prawy górny konektor (zazwyczaj żółty kabel) powinien mieć 12–14 V i on idzie na światła i automatyczne ssanie. Jeżeli nie masz żadnego napięcia w tych kablach, uszkodzony jest regulator bądź przerwany kabel między...
Trzeba sprawdzić jakie napięcie zmienne wychodzi z silnika ,min. i max. Niektóre ze skuterów mają granicę górnego napięci. Można spalić regulator.
Jesteś pewien że regulator jest uszkodzony? Sprawdzałeś akumulator, napięcie ładowania, stan połączenia "sense", uzwojenie alternatora? Proponuję poszukać podobnego regulatora od motocykli, widzę po oznaczeniu SH678 kilkanaście zastosowań różnych wariantów. Cena regulatora to koszt w przedziale 200 - 300 zł.
A znasz stwierdzenie: "Po nitce do kłębka" ? Czy tak trudno "iść" za kablami od regulatora i sprawdzić który "idzie" do masy? Przecież jest ich trochę mniej niż sto. Chyba że nie wiesz co to jest masa elektryczna.
http://www.motocdi.com/jak-dziala-regula... Podłączenie dwóch przewodów może się różnić od wersji skutera. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic23...
Witam. Szukaj pod siedzeniem, na 90% przykręcony do ramy, jeśli nie tam to w okolicy przedniej lampy.
Na regulatorze od skutera stracisz funkcję świateł dziennych (niższe napięcie na żarówkach w poz. 1 stacyjki). Musiałbyś znaleźć regulator napięcia od skutera, który ma rozdzielone obwody regulatorów AC i DC. Oczywiście do tego taki, który nie ma diody zamiast regulatora DC (napięcia ładowania). Na regulatorze od skutera może się zdarzyć, że napięcie...
to żeś poleciał z tymi napięciami tu masz link do strony krokodyla z nim sie kontaktuj ma schematy regulatorów na niej ale może ma coś tez na privie specjalnie do podobnych pomysłów jak twój http://zaplon.pl.tl/REG-.--NAPI%26%23280...
Nie ma sensu ograniczyć prądu ładowania dodatkowym rezystorem. Jest jeszcze jedna możliwość. Poszukać wśród złomiarzy na Allegro oryginalny regulator napięcia ze skuterów Yamahy itp. z silnikiem Minarelli — przy nich zwykle były stosowane regulatory z płaską wtyczką. Może będzie kosztował tyle co nowy chiński, ale przynajmniej nie będzie oszukany.
prawy tylny "boczek" lakierowany musisz zdjąć
Pytanko - jak sprawdzić regulator napięcia (skuter ,magneto) , padł czy nie ? Dysponuję standardowym multimetrem .
Regulator napięcia od chińskiego skutera 125. Schematów jest na Elektrodzie trochę. Nie każdy regulator będzie pasował. Specjalistą w tym temacie jest niejaki BANANvanDYK, spróbuj go zapytać.
Czy instalacja elektryczna może powodować uszkodzenie regulatora napięcia? A czy jeśli na przykład instalacja elektryczna jest połączona z ładowarką, która zasila cały czas i jest obciążona, to czy może to powodować uszkodzenie regulatora? Czy regulator napięcia może się popsuć z powodu zużycia? Czy jeśli instalacja elektryczna była przerabiana, to...
Chce się dowiedzieć za co odpowiedzialny jest pin SENSE a nie jakieś schematy. Czy on ogranicza napięcie podawane do akumulatora jeśli na światła jest podawane za duże?
Musisz mieć zgodność połączeń początków i końców uzwojeń, podłączone odwrotnie będą generowały zerowe napięcie. Bez sensu trochę ta przeróbka. W platyniarzu zakładasz dwie cewki świetlne 12V, łączysz końce ze sobą i masz alternator który podobno uciągnie nawet H4. Stosując żarówkę przedniego reflektora o mniejszej mocy, regulator napięcia ze skutera,...
Witaj Błażeju. No właśnie nie ma nic... Na znanym portalu widnieje jako: REGULATOR NAPIĘCIA 12V SKUTER QUAD ATV 5 PRZEWODÓW
No to mierz napięcie przed regulatorem i za regulatorem.
Gdy podłączę regulator U, to robi mi się zwarcie, ale jak odłączę zielony przewód od regulatora to jest ok, lecz nie ma nic na wyjściu. Czy to oznacza, że regulator jest przepalony. Mierzyłem miernikiem i pokazuje mi jak przedtem gdy był dobry czyli między zielonym a żółtym jest przejście ok 153 , czerwonym a pomarańczowym też ok itd..,tylko nie ma...
Prawdopodobnie do wymiany jest regulator napięcia.
Witam, czy skuter był przerabiany na większą pojemność?
Do wymiany regulator napięcia
Spróbuj podstawić drugi regulator napięcia.
Zrób coś takiego jak w załączniku.
No to ponowny pomiar/ wymiana alternatora - regulatora napięcia.
Wpisz w pasku wyszukiwania Google - Sprawdzenie regulatorów napięcia alternatora - otrzymasz wiele odpowiedzi, rekomendacji i filmów. Przykładowa odpowiedź, ale w języku rosyjskim https://go-radio.ru/kak-proverit-rele-re...
http://moto.allegro.pl/item251655082_251... Trójfazowy regulator napiecia jak sprawdzić przewody ? które sa do alternatora (3 przewody) a ktore plus i minus (2 przewody) .
Znów nie czytasz. Kolega (at)1rycho wspomniał, że mógł paść regulator napięcia.
Chłodzony powietrzem czy cieczą? Bo to jest duża różnica pomiędzy modelami. Jaki gaźnik? To normalne że włączenie świateł obciąża alternator i silnik, ale przy prawidłowo wyregulowanej mieszance biegu jałowego nie powinno to być tak bardzo odczuwalne. Suzuki chłodzone powietrzem miało gaźnik Mikuni i to była jednym słowem tragedia. Wersje chłodzone...
raczej bez akumulatora się nie obejdzie musiał byś też dodać regulator napięcia z jakiegoś skutera o ile twoja 'prądnica' jakoś z nim zagra. Najprościej zobacz jak to wszystko jest zrobione w oryginale w skuterze .
Padnięty akumulator, przepalony bezpiecznik główny. Zapłon CDI nie potrzebuje niczego do odpalenia (na kopstarter). Regulator napięcia potrzebujesz odpowiedni, bo w tych modelach były światła z akumulatora. Regulator napięcia w nich wyglądał prawie jak zwykły regulator napięcia od skutera, tyle że ten od skutera nie będzie pasował (bo jest przeznaczony...
Jak dopasować regulator napięcia mam skuter keeway f-act i 12v instalacje
Otóż rozebrałem cały skuter i nie działają kierunkowskazy, światła długie, krótkie działają, skuter odpala, klakson działa. Wymieniłem przerywacz i kable od świateł i wszystkie żarówki. I dalej nie działają. regulator napięcia sprawdź
To jest właśnie przerywacz
Wygląda na uszkodzenie regulatora napięcia.
Prawdopodobnie uszkodzony regulator napięcia - w skuterach napięcie z cewek jest ograniczane przez regulator ponieważ napięcie rośnie wraz z obrotami. Szukaj go pod osłoną przednią, za reflektorem
Raczej zacząłbym od odpięcia regulatora napięcia. Skuter jest w wersji chłodzonej powietrzem czy cieczą? Tak jak wyżej, żarówka ok. 20W w miejscu bezpiecznika umożliwi szybkie zlokalizowanie zwarcia.
Iskra wygląda na normalną. Czytałem że bez ssania też powinien zapalić. Już nie mam pojęcia co może być. Czy może mieć iskrę przy uszkodzonym module, a może regulator napięcia?
Ja ci na sam początek bym sugerował zobaczyć czy aby na pewno dobrze jest podłączony iskrownik. Weź sobie swój stary, weź zobacz ten nowy i spójrz czy kable od danych cewek, idą tak samo w obu iskrownikach. Bo w chińskich skuterach lubi być wszystko pomieszane. Na oko wyglądają tak samo, ale np kable w kostce są poprzestawiane. Dlatego potem ci zwariowała...
Nie jest prawdą ze regulatory przeciążają prądnice.Poczytaj troche ,bo jest inaczej-regulatory ograniczają moc prądu magnesowania wirnika.Typowy obwód ładowania załączam na schemaciefile:///media/Elements/Lublin/i... file:///media/Elements/Lublin/images2.jp... http://obrazki.elektroda.pl/5356963300_1...
Prąd z magneta powinien być prostowany ( stały DC ) więc regulator do kontroli.
Zobacz, w tym temacie jest prawidłowy schemat [url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/t...
Cala instalacja posiada jeden regulator.
W moim skuterze przepalił się regulator napięcia. Skuter Yamaha Majesty YP125 2003 rok. Czy może mieć to związek z tym, że zamiast żarówek w światłach drogowych i postojowych mam włożone diody? Wcześniej przejeździłem na takim zestawie ok. 300 km i nie było problemu. Zastanawia mnie, czy założenie diod zamiast zwykłych żarówek miało na to jakiś wpływ?
Nie można jeździć z odpiętym regulatorem napięcia bo to oznacza uszkodzenie akumulatora, jeżeli po dopięciu wtyczki regulatora wracają światłą to do sprawdzenia jest regulator lub prądnica.
Żarnik odparował i osadził się na szklanej bańce. Być może uszkodzony regulator napięcia.
http://obrazki.elektroda.net/10_12826778... http://obrazki.elektroda.net/41_12826780...
Nowy regulator napięcia rozwiązał problem.
Dodam tylko że prezentowany na zdjęciach silnik jest moją własnością. Przetoczyć żeby nie było bicia --> dobry tokarz to załatwił za 30zł tylko trzeba zanieść wał aby dopasował stożek po dopasowaniu należy jeszcze stożek dotrzeć z wałem za pomocą pasty do zaworów. Filmiki są krótkie gdyż zepsuł się aparat w przyszłości nagram dłuższy filmik. Do tego...
Poszukuję w tym skuterze regulatora napięcia nie ładuję akumulatora odebrał przód skutera ale nie znalazłem, może ktoś wie zaoszczędzi to rozbierania
Tak jak w temacie, nie działają kierunkowskazy, światła, światło stop i klakson, jedyne co działa to jest to, że skuter pali. Problem polega na tym, że chciałem sprawdzić czy skuter ma ładowanie bo często musiałem ładować mu akumulator, gdy odłączyłem regulator napięcia i sprawdziłem czy skuter ma ładowanie (nie ma go) to podłączyłem znów regulator...
W ciekawy sposlob opisasles ta oto sprawe . Przechodzac do tematu , mowisz ze " po 5km regler ist kaput " to by oznaczalo , ze ktos grzebal w przewodach (mogl sie pomylic prz podlaczaniu ) , lub napiecie leci wprost to reglera .
Przy regulatorze brak napięcia sprawdzałem przy podpiętym i odpiętym
Przy mocniejszym panelu możesz zastosować jakikolwiek równoległy regulator napięcia od skutera z instalacją 12V.
Wymiana regulatora napięcia
Dzięki, manual fajny, dobrze mieć taki dokument w razie czego, ale proszę mi powiedzieć jak i czy mogę podłączyć regulator napięcia z np chińskiego crossa lub skutera? Mógłbym mi ktoś przesłać albo zrobić schemat podłączenia? Domyślam się, że w tych dwóch żółtych kablach jest duże napięci przemienne zmieniające wartości przy podwyższeniu obrotów silnika...
Dzień Dobry. Przybywam z pytaniem czym może być spowodowane przepalanie się żarówek w skuterze Longjia LJ50QT-K Regulator napięcia jest nowy
Dokonałem kilku pomiarów. Zacząłem od początku instalacji tj. od iskrownika. Z iskrownika wychodzą 3 kable schodzące się w kostkę. Na 2 jest napięcie rzędu 85v (oczywiście podczas kręcenia rozrusznikiem) 3 to masa. Na 4 kablu również jest napięcie ale akurat nie pamiętam jakie. Po podłączeniu w/w kostki napięcie gwałtownie spada do ok 2V. Kable od tej...
Nie prąd a napięcie. Regulator napięcia do sprawdzenia.
według schematu skutera ten prąd idzie bezpośrednio z prądnicy i omija regulator napięcia i jest to prąd zmienny A za regulatorem jakie jest napięcie (wartość)? Jak 12-14 V i regulator wytrzyma dodatkowe obciążenie, to ja bym zasilanie zestawu tych ledów tam przełączył.
Nie jestem pewien, ale z przodu pod czachą, obok klaksonu jest. Stawiam na regulator napięcia, ponieważ przerywacz kierunkowskazów jest zintegrowany razem z z regulatorem (5- pinowym).
Orientuję się - 6 VAC pod obciązeniem 35W , do 40 VAC bez obciążenia. Faktycznie regulator napięcia od skutera, oraz 12 V/ 10 Ah akumulator żelowy był by bardzo na miejscu. Z kolei sama cewka ,,ładowania" w WSK 125, jest zwyczajnie za słaba do tych LEDow.
Troche belkot. Pradnica i regulator do sprawdzenia. Polaczenia takze.
Akumulator zasila kierunkowskazy, rozrusznik, kontrolkę od kierunkowskazów, światło stop i sygnał a reszta idzie z alternatora. No właśnie nie wiem czy ma sens wymiany akumulatora jeżeli nie będzie ładowania. To w takim razie gdzie mam mierzyć napięcie i czy konieczna jest wymiana regulatora napięcia?
Czy MEW to Mała Elektrownia W.....? Więcej szczegółów prosimy. Generalnie z MOSFET-em zamiast BJT to będzie działać, ale w tym układzie j.w. potrzebny jest P-channel. Z N-Channel trzeba układ przekonstruować - najprościej dodając MOSFET-N sterowany z T1. Poza tym dla dużych mocy (co sugeruje mała wartość R4) ten układ traci sens, bo tracimy tu dużo...
Sprawdź masę regulatora napięcia (zielony kabel)
Udało się naprawić wina była po stronie prądnicy i regulatora napięcia
1. Uzwojenie alternatora musi być odizolowane od masy, więc przy odłączonym regulatorze nie występują napięcia, a po podłączeniu regulatora (prostownika trójfazowego) napięcia na fazach się pojawiają ponieważ następuje przepływ prądu przez diody po stronie masy. 2. Regulator ma połączenie masy przewodem z instalacją elektryczną. Brak masy na obudowie...
Do regulatora idzie to samo napięcie a za regulator w jakim sensie?
Witam , chcę uruchomić jawe ts 350 ,brak w niej regulatora napięcia , posiadam regulator napięcia z chińskiego skutera (zipp quantum) 4 wyjścia , czy da się go połączyć ,aby w motocyklu była iskra ? akumulator jest instalacja fabryczna
Trzeba przyjąć że regulator napięcia nie jest przeznaczony do tego typu statora, szczególnie gdy taki regulator przedstawiono przy przeróbce statora na bezmasowy. Kup normalny regulator napięcia od skutera, taki w cenie 20-30 zł i podłącz go tak, jak podano na stronie motocdi. Wyjścia regulatora (na akumulator) nie trzeba podłączać pod akumulator.
czyszczona, próbowałem z większą oraz mniejszą przerwą, z inną także próbowałem na 100% dobra, bo od kolegi skutera wykręciłem. Myślę, że może to być regulator napięcia
Nie da rady- bardziej podejdzie regulator od skuterów.
Chyba chodzi o regulator napięcia :P
Regulator napięcia sprawdzony ?
Witam. Właśnie jestem w trakcie renowacji Simsona. Teraz przyszła kolej na instalację, tylko ciężko mi znaleźć konkretne informacje i potrzebuję waszej pomocy. Z góry dziękuję 😃. Podejrzewam, że mój zapłon to 6V, ale chciałbym się upewnić. Chciałbym również, żeby było 12V, tylko nie mam pojęcia, jak to zrobić. Czy mam kupować takie same części jak...
Witam chciałbym spytać co się może stać przy wyjęciu akumulatora lub odłączeniu ( + z akumulatora) dochodzącego regulatora napięcia w skuterze?Jakie mogą być skutki? Dodano po 8 Lub co się stanie gdy odepnę masę od modułu CDI.
Witam! Odradzam serdecznie wszelkie próby omijania regulatora napięcia! Konsekwencje moga być nieprzyjemne nie tylko dla akumulatora!
Np. regulator napięcia od chińskiego quada lub skutera, jest regulatorem stratnym i dobrze utrzymuje napięcie w granicach 14V. Elementem wykonawczym jest tyrystor plus radiator.
dzisiaj kupiłem nowy regulator napięcia od jakiegoś skutera chińskiego, założyłem i wszystko działa jak należy
Czy mógłby ktoś wytłumaczyć, od czego może ta część ulec uszkodzeniu i jak temu zapobiec? Zwarcie w instalacji, uszkodzony ,zwarty akumulator lub jazda bez niego, słaba masa w instalacji lub po prostu się spalił (to też się zdaża, wszystko się zużywa) Czy po wymianie, usterka się nie powtórzy Jeżeli wszystko jest dobrze nie powinna, ale nikt Tobie...
(at)duchu83 , to jest moduł/sterownik ... Czyli masz regulator napięcia uszkodzony. Wymień go.
Witam Poszukuję schematu elektrycznego, bądź schematu regulatora napięcia do wyżej wymienionego skutera. Regulator posiada 5 przewodów: zielony, pomarańczowy, czerwony, żółty i czarny. Z góry dziękuję za pomoc.
Pierwszy problem, przepalenie wszystkich żarówek, mogło wynikać z uszkodzenia regulatora napięcia, albo z rozłączenia się przewodów od statora. Warto sprawdzić czy jest zasilanie „na żółtym” i „na białym” przy regulatorze napięcia. Drugi problem, brak świateł po wymianie regulatora, może wynikać z nowego regulatora który jest podróbką/trojanem/wyrobem...
Z tego co tu napisano wynika, że w tym układzie nie ma regulacji napięcia a przy dwóch prądnicach nie będzie również regulacji prądu ładowania. Klient poszukuje prostego rozwiązania, toteż ja zaproponowałbym mu montaż regulatora napięcia od skutera - w uproszczeniu działa on jak dioda zenera dużej mocy zbijając nadmiar napięcia i chroniąc akumulator...
A gdzie ta różnica? I co ma 2T lub 4T do układu ładowania?
Regulatorem od skutera Vapor Łoś Kingway.
dzięki za odpowiedzi -wiedza to skarb
Witam. Mam następujący problem: zakupiłem regulator napięcia do skuterów Keeway Focus, Matrix, Flash. Pan w sklepie powiedział, że nadaje się do tego gdzie chcę go włożyć, tj. do Ogara 200. Mój problem polega na tym, że nie posiada on żadnych opisów, czy symboli na wtyczce (w sumie nic dziwnego) i nie mam pojęcia jak go podłączyć. Byłbym bardzo wdzięczny...
Sprawdzałem w innym skuterze ładowanie i na wolnych obrotach było 17V. a na jego akumulatorze już dobrze palił. Mam pytanie, gdzie znajduje się w nim regulator napięcia.
Tak, ale temat dotyczy przeróbki. Zobacz na pierwszy post. Zapominamy o ori prądnicy i innych genialnych gadżetach WSK.. i zajmujemy sie instalacją skutera.
Jesteś pewien parametrów tego zasilania? Ten silnik miał gniazdo do podłączenia żarówek DC 6V max. 20W. Pewnie masz bez regulatora napięcia. Poszukaj regulatora od jakiegoś skutera, chińczak będzie najtańszy. Istotna jest ilość uzwojeń prądnicy.
A to błąd myślenia, bo te magneto i cewki mogą dać nawet 50V na jałowym lub małym prądzie. A oryginalny regulator z skuterów mija się z celem. Proszę o informację jaki regulator napięcia będzie odpowiedni?
Mam skuter śnieżny Ski-do 2cylindrowy gaźnikowy Rotax z 97r uszkodzony był regulator napięcia po wymianie i naprawie w warsztacie jeździł przez 2dni i znowu to samo brak iskry Pomuzcie mi to naprawić albo prześlijcie chociaż schemat elektryczny Napiszcie gdzie szukać pomocy sprawa pilna
Sorki za odgrzanie kotleta . Praktycznie to możesz założyć nawet z chińskiego skutera, ale jak długo pociągnie tego nikt nie wie. Panowie - temat zakończony sukcesem. Zamontowałem regulator napięcia ze skutera ( z pewnością chińskiego ) za całe 13,50 zł i cały sezon przekoszony. Dodatkowo założyłem wskaźnik napięcia , przy max obrotach ładowanie 14,3V...
Nie chcę się zagłębiać w temat, ale schemat prawdopodobnie został źle przerysowany. Wszystkie ogranczniki napięcia tego typu opierają się na takim schemacie: http://www.motelek.net/schema/spannung/r... . Pewną różnicą w stosunku do typowych regulatorów napięcia od skuterów jest zastosowanie diody zamiast regulatora napięcia ładowania,...
Sprawdź czy nie ma za regulatorem zwarcia 12v do masy. Jakie jest napięcie na akumulatorze przy spalonym regulatorze, światła świecą normalnie?
Stator wygląda na oryginał na 6V. W niektórych modelach zasilanie tylnej żarówki pozycyjnej idzie bezpośrednio z cewki świateł, natomiast w pozostałych z drugiej cewki od ładowania i światła stop poprzez dławik w prostowniku. Dławik ma na celu obniżenie prądu przepływającego przez żarówkę, taki prosty stabilizator ale działający poprawnie tylko gdy...
Najczęstszą przyczyną jest nowe koło magnesowe, są one dużo mocniej namagnesowane niż oryginalne, stąd wyższe napięcia i generowana moc. Można to mądrze wykorzystać, stosując żarówki 12V i ogranicznik napięcia z regulatora napięcia od skuterów. Światła będą mieć stałą jasność od niskich obrotów silnika i co najważniejsze nie będą się przepalać.
Wymieniłem dwa małe panele na jeden duży i sterownik PWM na nowszy i mocniejszy. Rano póki nie było słońca było dobrze. Teraz widzę, że sterownik wyświetla wykrzyknij w trójkąciku i na akumulator leci prąd 17-18 V czyli tyle ile generuje panel. Zabezpieczenie jest przy 16,5 V ale nie wiem czemu puszcza prąd większy. Jakieś pomysły żeby zabezpieczyć...
Zamieszczam schemat regulatora napięcia ładowania akumulatora skutera MACAL Regulator ten pełni 2 funkcje 1 - stabilizacja napięcia ładowania akumulatora 2 - stabilizacja napięcia zasilania żarówek reflektora świateł mijania oraz drogowych regulator wykorzystuje 2 cewki magneta cewka ładowania oraz cewka stabilizacji napięcia zasilania świateł układ...
skuter regulator napiąć regulator napiąć skuter chiński regulator napiąć ładować skuter
czułość fotodiody instrukcja still skaner epson
saeco hd8752 pułapka grawitacyjna
Pralka ARDO Young Anna 410 – produkcja, kraj pochodzenia, włoski model, Antonio Merloni Sony Bravia – 6x miganie diody, trzaski, czarny ekran, awaria podświetlenia LED