Po odpaleniu silnika lewy górny konektor w regulatorze (czerwony kabel) powinien mieć napięcie 14,4 V i on idzie do ładowania akumulatora. Prawy górny konektor (zazwyczaj żółty kabel) powinien mieć 12–14 V i on idzie na światła i automatyczne ssanie. Jeżeli nie masz żadnego napięcia w tych kablach, uszkodzony jest regulator bądź przerwany kabel między...
Jesteś pewien że regulator jest uszkodzony? Sprawdzałeś akumulator, napięcie ładowania, stan połączenia "sense", uzwojenie alternatora? Proponuję poszukać podobnego regulatora od motocykli, widzę po oznaczeniu SH678 kilkanaście zastosowań różnych wariantów. Cena regulatora to koszt w przedziale 200 - 300 zł.
A znasz stwierdzenie: "Po nitce do kłębka" ? Czy tak trudno "iść" za kablami od regulatora i sprawdzić który "idzie" do masy? Przecież jest ich trochę mniej niż sto. Chyba że nie wiesz co to jest masa elektryczna.
http://www.motocdi.com/jak-dziala-regula... Podłączenie dwóch przewodów może się różnić od wersji skutera. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic23...
Witam. Szukaj pod siedzeniem, na 90% przykręcony do ramy, jeśli nie tam to w okolicy przedniej lampy.
Nie ma sensu ograniczyć prądu ładowania dodatkowym rezystorem. Jest jeszcze jedna możliwość. Poszukać wśród złomiarzy na Allegro oryginalny regulator napięcia ze skuterów Yamahy itp. z silnikiem Minarelli — przy nich zwykle były stosowane regulatory z płaską wtyczką. Może będzie kosztował tyle co nowy chiński, ale przynajmniej nie będzie oszukany.
to żeś poleciał z tymi napięciami tu masz link do strony krokodyla z nim sie kontaktuj ma schematy regulatorów na niej ale może ma coś tez na privie specjalnie do podobnych pomysłów jak twój http://zaplon.pl.tl/REG-.--NAPI%26%23280...
Raczej nie bardzo. 4pinowa kostka musi doprowadzać 2 przewody z iskrownika, a potem to masz tylko + i - na akumulator :P . Jeśli nie działa ci aż tyle rzeczy to jak w pysk strzelił, wskazuje na przepalony bezpiecznik :) . Fajnie jakbyś napisał dokładnie co to za skuter i z jakiego roku :) .
Nie można jeździć z odpiętym regulatorem napięcia bo to oznacza uszkodzenie akumulatora, jeżeli po dopięciu wtyczki regulatora wracają światłą to do sprawdzenia jest regulator lub prądnica.
Poszukuję w tym skuterze regulatora napięcia nie ładuję akumulatora odebrał przód skutera ale nie znalazłem, może ktoś wie zaoszczędzi to rozbierania
według schematu skutera ten prąd idzie bezpośrednio z prądnicy i omija regulator napięcia i jest to prąd zmienny A za regulatorem jakie jest napięcie (wartość)? Jak 12-14 V i regulator wytrzyma dodatkowe obciążenie, to ja bym zasilanie zestawu tych ledów tam przełączył.
Prąd z magneta powinien być prostowany ( stały DC ) więc regulator do kontroli.
Regulator napięcia od chińskiego skutera 125. Schematów jest na Elektrodzie trochę. Nie każdy regulator będzie pasował. Specjalistą w tym temacie jest niejaki BANANvanDYK, spróbuj go zapytać.
Pytanko - jak sprawdzić regulator napięcia (skuter ,magneto) , padł czy nie ? Dysponuję standardowym multimetrem .
http://obrazki.elektroda.net/10_12826778... http://obrazki.elektroda.net/41_12826780...
Witaj Błażeju. No właśnie nie ma nic... Na znanym portalu widnieje jako: REGULATOR NAPIĘCIA 12V SKUTER QUAD ATV 5 PRZEWODÓW
Żarnik odparował i osadził się na szklanej bańce. Być może uszkodzony regulator napięcia.
Czy mógłby ktoś wytłumaczyć, od czego może ta część ulec uszkodzeniu i jak temu zapobiec? Zwarcie w instalacji, uszkodzony ,zwarty akumulator lub jazda bez niego, słaba masa w instalacji lub po prostu się spalił (to też się zdaża, wszystko się zużywa) Czy po wymianie, usterka się nie powtórzy Jeżeli wszystko jest dobrze nie powinna, ale nikt Tobie...
prawy tylny "boczek" lakierowany musisz zdjąć
Tak, ale temat dotyczy przeróbki. Zobacz na pierwszy post. Zapominamy o ori prądnicy i innych genialnych gadżetach WSK.. i zajmujemy sie instalacją skutera.
Dzień Dobry. Przybywam z pytaniem czym może być spowodowane przepalanie się żarówek w skuterze Longjia LJ50QT-K Regulator napięcia jest nowy
No to mierz napięcie przed regulatorem i za regulatorem.
Iskrownik tez wymieniałem. Mam jeszcze jedno pytanie, gdzie podłączyć ten opornik.
Czy instalacja elektryczna może powodować uszkodzenie regulatora napięcia? A czy jeśli na przykład instalacja elektryczna jest połączona z ładowarką, która zasila cały czas i jest obciążona, to czy może to powodować uszkodzenie regulatora? Czy regulator napięcia może się popsuć z powodu zużycia? Czy jeśli instalacja elektryczna była przerabiana, to...
Troche belkot. Pradnica i regulator do sprawdzenia. Polaczenia takze.
Chce się dowiedzieć za co odpowiedzialny jest pin SENSE a nie jakieś schematy. Czy on ogranicza napięcie podawane do akumulatora jeśli na światła jest podawane za duże?
Padnięty akumulator, przepalony bezpiecznik główny. Zapłon CDI nie potrzebuje niczego do odpalenia (na kopstarter). Regulator napięcia potrzebujesz odpowiedni, bo w tych modelach były światła z akumulatora. Regulator napięcia w nich wyglądał prawie jak zwykły regulator napięcia od skutera, tyle że ten od skutera nie będzie pasował (bo jest przeznaczony...
raczej bez akumulatora się nie obejdzie musiał byś też dodać regulator napięcia z jakiegoś skutera o ile twoja 'prądnica' jakoś z nim zagra. Najprościej zobacz jak to wszystko jest zrobione w oryginale w skuterze .
Witam posiadam skuter marki Torq 4t podczas jazdy gdy hamuje lub wrzucam kierunkowskaz przygasają światła wymieniłem legirator napięcia i dalej nic może ktoś pomoc ?
A dlaczego nieprzyjemne ??a na jakiej zasadzie działa ten regulator????
Przy regulatorze brak napięcia sprawdzałem przy podpiętym i odpiętym
Schemat regulatora niedokładnie zrysowany, z resztą ten regulator był nieprawidłowo wykonany. Brak regulatora napięcia ładowania, zamiast niego wstawiona zwykła dioda prostownicza. Budowę i funkcjonowanie regulatora napięcia przedstawia schemat od p. Rosnera: https://obrazki.elektroda.pl/1073890500_... Tutaj jest przedstawiona topologia...
Jak dopasować regulator napięcia mam skuter keeway f-act i 12v instalacje
Nie jestem pewien, ale z przodu pod czachą, obok klaksonu jest. Stawiam na regulator napięcia, ponieważ przerywacz kierunkowskazów jest zintegrowany razem z z regulatorem (5- pinowym).
1. Uzwojenie alternatora musi być odizolowane od masy, więc przy odłączonym regulatorze nie występują napięcia, a po podłączeniu regulatora (prostownika trójfazowego) napięcia na fazach się pojawiają ponieważ następuje przepływ prądu przez diody po stronie masy. 2. Regulator ma połączenie masy przewodem z instalacją elektryczną. Brak masy na obudowie...
Witam, czy skuter był przerabiany na większą pojemność?
Nie da rady- bardziej podejdzie regulator od skuterów.
Witam problem polega na tym iż gdy włączam światła to obroty silnika drastycznie maleją co dalej prowadzi do zgaśnięcia skutera. Sprawdzany: Regulator napięcia to co zauważyłem to że kolory kabli się nie zgadzają z schematem elektryki oraz była lekka wilgoć w miejscu regulatora.Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu. (Skuter z Niemiec jestem 1 właścicielem...
Musisz mieć zgodność połączeń początków i końców uzwojeń, podłączone odwrotnie będą generowały zerowe napięcie. Bez sensu trochę ta przeróbka. W platyniarzu zakładasz dwie cewki świetlne 12V, łączysz końce ze sobą i masz alternator który podobno uciągnie nawet H4. Stosując żarówkę przedniego reflektora o mniejszej mocy, regulator napięcia ze skutera,...
Prawdopodobnie uszkodzony regulator napięcia - w skuterach napięcie z cewek jest ograniczane przez regulator ponieważ napięcie rośnie wraz z obrotami. Szukaj go pod osłoną przednią, za reflektorem
http://moto.allegro.pl/item251655082_251... Trójfazowy regulator napiecia jak sprawdzić przewody ? które sa do alternatora (3 przewody) a ktore plus i minus (2 przewody) .
Znajdź schemat do Keeway lub Focus lub Matrix lub Flash i.... podłączaj.
Wygląda na uszkodzenie regulatora napięcia.
Dwa błędy związane z podpięciem tego regulatora. 1. Kondensator 4700 uF to za mało, taki regulator zawsze będzie przekraczać dopuszczalny zakres napięcia wyjściowego. W KTM czy innych motocyklach offroad stosuje się kondensator o bardzo dużej pojemności, np. 15mF/50V. Poza tym zwarcie na wyjściu spowodowało uszkodzenie tyrystora w regulatorze i puszczenie...
Panowie problem inny ale zapytam tu w razie czego zrobię osobny temat. Mój skuter pali regulatory napięcia przed regulatorem napięcie zmienne to 30v na białym i żółtym względem masy. Za regulatorem na przewodzie zielonym czyli masa i czerwonym czyli ladowanie jest 6v. Światła swieca prawidłowo ale spaliłem już 4 regulatory. Co z tym fantem zrobić??
Tak jak w temacie, nie działają kierunkowskazy, światła, światło stop i klakson, jedyne co działa to jest to, że skuter pali. Problem polega na tym, że chciałem sprawdzić czy skuter ma ładowanie bo często musiałem ładować mu akumulator, gdy odłączyłem regulator napięcia i sprawdziłem czy skuter ma ładowanie (nie ma go) to podłączyłem znów regulator...
A gdzie ta różnica? I co ma 2T lub 4T do układu ładowania?
Otóż rozebrałem cały skuter i nie działają kierunkowskazy, światła długie, krótkie działają, skuter odpala, klakson działa. Wymieniłem przerywacz i kable od świateł i wszystkie żarówki. I dalej nie działają. regulator napięcia sprawdź
Do regulatora idzie to samo napięcie a za regulator w jakim sensie?
Dodam tylko że prezentowany na zdjęciach silnik jest moją własnością. Przetoczyć żeby nie było bicia --> dobry tokarz to załatwił za 30zł tylko trzeba zanieść wał aby dopasował stożek po dopasowaniu należy jeszcze stożek dotrzeć z wałem za pomocą pasty do zaworów. Filmiki są krótkie gdyż zepsuł się aparat w przyszłości nagram dłuższy filmik. Do tego...
dabu i tutaj się mylisz ,nie masz pojęcia co potrafią koła magnesowe w skuterach należy pamiętać że te pojazdy i układy elektryczne jaki i elektroniczne ,to wierne kopie ich poprzedników . to znaczy Piaggio Yamaha Honda itp.A dla kolegi poniżej dodaje schemat podłączenia standardowego regulatora napięcia do instalacji zasilania reflektora ,sam montuje...
Trzeba sprawdzić jakie napięcie zmienne wychodzi z silnika ,min. i max. Niektóre ze skuterów mają granicę górnego napięci. Można spalić regulator.
Czy MEW to Mała Elektrownia W.....? Więcej szczegółów prosimy. Generalnie z MOSFET-em zamiast BJT to będzie działać, ale w tym układzie j.w. potrzebny jest P-channel. Z N-Channel trzeba układ przekonstruować - najprościej dodając MOSFET-N sterowany z T1. Poza tym dla dużych mocy (co sugeruje mała wartość R4) ten układ traci sens, bo tracimy tu dużo...
Zrób coś takiego jak w załączniku.
A masz przykład, obrazujący ideę użycia typowego regulatora, sterujuącego prądem wzbudzenia: http://obrazki.elektroda.pl/1484582300_1... A zaraz poszukam podobnego układu, z regulatorem stratnym, takim jak w skuterach.
Gdy podłączę regulator U, to robi mi się zwarcie, ale jak odłączę zielony przewód od regulatora to jest ok, lecz nie ma nic na wyjściu. Czy to oznacza, że regulator jest przepalony. Mierzyłem miernikiem i pokazuje mi jak przedtem gdy był dobry czyli między zielonym a żółtym jest przejście ok 153 , czerwonym a pomarańczowym też ok itd..,tylko nie ma...
Zmierz napięcie na akumulatorze. Jeżeli wzrasta ponad miarę lepiej nie używaj skutera. Nadmierny wzrost napięcia może uszkodzić inne elementy elektryczne lub elektroniczne (moduł zapłonowy, cewkę zapłonową itp.) Jeżeli padł regulator napięcia to żadnym opornikiem albo diodą Zenera nie poradzisz na problem
Wpisz w pasku wyszukiwania Google - Sprawdzenie regulatorów napięcia alternatora - otrzymasz wiele odpowiedzi, rekomendacji i filmów. Przykładowa odpowiedź, ale w języku rosyjskim https://go-radio.ru/kak-proverit-rele-re...
A to błąd myślenia, bo te magneto i cewki mogą dać nawet 50V na jałowym lub małym prądzie. A oryginalny regulator z skuterów mija się z celem. Proszę o informację jaki regulator napięcia będzie odpowiedni?
Regulatorem od skutera Vapor Łoś Kingway.
Cala instalacja posiada jeden regulator.
Nowy regulator napięcia rozwiązał problem.
To jeszcze zależy od skutera. U sąsiada zasilanie kierunkowskazów idzie bezpośrednio z akumulatora a lampy przedniej z statora przez regulator napięcia. Lampa przednia może sobie ciągnie masę z kierunków ale to byłoby jakieś słabe świecenie lampy przedniej. Może będzie trzeba przeszukać wszystkie masy w skuterze ale trzeba zacząć od zmierzenia napięcia...
Napięcie mierzone na acu czy ze wskaźnika ? Podczas pracy włacz co sie da podjedź z obrotami i zmierz spadki napięcia +regulatora + na acu ( chyba ale nie jestem pewien w tym modelu jechali przez bezpiecznik -śniedziały złączą) - na regulatorze i minus na acu -na gałęziach powinno być powyżej 50v przy 5tys.obr Jaki masz w tej chwili model regulatora...
Wiec moje pytanie jest następujące czy ktoś wykonał regulator działający jak stabilizator napięcia. Jak to rozumiesz? Przecież regulator jest właśnie stabilizatorem napięcia prądnicy. Czyżby ci chodziło o regulator szeregowy? Coś w stylu L78XX ? Jeżeli o tym myślałeś, to wybij to sobie z głowy. Tak se ne da Nie jest prawdą ze regulatory przeciążają...
Nie znam się na skuterach ale piszesz że jest alternator więc sprawdź szczotki i komutator.
Regulator napięcia jest przykręcony przed akumulatorem na rurze zobacz film https://www.youtube.com/watch?v=N-n7DYtu...
W moim skuterze przepalił się regulator napięcia. Skuter Yamaha Majesty YP125 2003 rok. Czy może mieć to związek z tym, że zamiast żarówek w światłach drogowych i postojowych mam włożone diody? Wcześniej przejeździłem na takim zestawie ok. 300 km i nie było problemu. Zastanawia mnie, czy założenie diod zamiast zwykłych żarówek miało na to jakiś wpływ?
Witam mam skutera zico simple i nie działają światła magneto dobre ,możliwe że regulator napiecia jest rozwalony... Jak to sprawdzić?
Np. regulator napięcia od chińskiego quada lub skutera, jest regulatorem stratnym i dobrze utrzymuje napięcie w granicach 14V. Elementem wykonawczym jest tyrystor plus radiator.
To, że światła jaśniej świecą po dodaniu obrotów jest prawidłowością. Skutery przeważnie mają światła mijania i drogowe zasilane z alternatora, którego wydajność rośnie wraz obrotami silnika, oczywiście w pewnym przedziale napięcia. Jeśli natomiast skuter będzie palił żarówki, to musisz zmienić regulator.
Regulator napięcia się spalił? Dość często ulegają sfajczeniu w tych skuterach. W AN 250 regulator znajdował się właśnie z przodu skutera, dokładniej po prawej stronie pod kierownicą.
W ciekawy sposlob opisasles ta oto sprawe . Przechodzac do tematu , mowisz ze " po 5km regler ist kaput " to by oznaczalo , ze ktos grzebal w przewodach (mogl sie pomylic prz podlaczaniu ) , lub napiecie leci wprost to reglera .
dzięki za odpowiedzi -wiedza to skarb
czyszczona, próbowałem z większą oraz mniejszą przerwą, z inną także próbowałem na 100% dobra, bo od kolegi skutera wykręciłem. Myślę, że może to być regulator napięcia
Możesz pokazać zdjęcie regulatora który był w motocyklu? Powinien być regulator produkcji Kokusan montowany na dwie śruby. Stator ma uzwojenie przeznaczone głównie do zasilania świateł. Regulator napięcia to tylko ogranicznik napięcia, z wyprowadzonym jednym przewodem (żółtym). Można by spróbować zastosowania regulatora Ducati Energia (kwadrat od starszych...
Po pierwsze, to alternator w RG80 jest oparty na cewce "bezmasowej", ale widzę że podłączając regulator od chinola zmasowałeś jedno z wyprowadzeń. Po drugie to źle podłączyłeś ten regulator napięcia, wszystko na odwrót. Nic dziwnego że się regulatory paliły. Po trzecie, ponieważ oświetlenie jest zasilane bezpośrednio z akumulatora (patrz schemat: http://wandysku.dyn.pl/motoelektr/suzuki...
Prawdopodobnie do wymiany jest regulator napięcia.
Jaki rocznik skutera, jaki typ regulatora napięcia (5 czy 8 pinów), gaźnik czy purejet?
Wymiana regulatora napięcia
Chyba chodzi o regulator napięcia :P
Do wymiany regulator napięcia
Nie prąd a napięcie. Regulator napięcia do sprawdzenia.
Spróbuj podstawić drugi regulator napięcia.
(at)duchu83 , to jest moduł/sterownik ... Czyli masz regulator napięcia uszkodzony. Wymień go.
No to ponowny pomiar/ wymiana alternatora - regulatora napięcia.
Element przedstawiony na zdjęciach to rezystor mocy służący jako sztuczne obciążenie dla oświetlenia oraz regulatora napięcia. Jeśli ten drugi rezystor ulegnie uszkodzeniu, zaczynają się problemy z przepalającymi się żarówkami w oświetleniu głównym i napięciem ładowania akumulatora. W starych Hondach stosowano bardzo kiepskie rozwiązanie regulatora...
niestety nie wiem jak go sprawdzić ale wiem że jak załączysz światła to strasznie się on grzeje !!! można się oparzyć!!! A i jeszcze coś. Znalazłem stary temat dotyczący opornika a ktoś zamieścił tam dwa zdjęcia regulatorów nap.
A coś konkretniej schamat takiego albo w jakimi motocyklu skuterze taki wystepuje...
Pierwszy problem, przepalenie wszystkich żarówek, mogło wynikać z uszkodzenia regulatora napięcia, albo z rozłączenia się przewodów od statora. Warto sprawdzić czy jest zasilanie „na żółtym” i „na białym” przy regulatorze napięcia. Drugi problem, brak świateł po wymianie regulatora, może wynikać z nowego regulatora który jest podróbką/trojanem/wyrobem...
Witam Poszukuję schematu elektrycznego, bądź schematu regulatora napięcia do wyżej wymienionego skutera. Regulator posiada 5 przewodów: zielony, pomarańczowy, czerwony, żółty i czarny. Z góry dziękuję za pomoc.
Hejka Na podstawie opisu usterki wydaje się, że problem może leżeć w sterowaniu zapłonem. Wyłączenie kluczyka na 30 sekund pozwala na krótkotrwałe usunięcie problemu, ale nie rozwiązuje go na stałe. Możliwe przyczyny takiego zachowania skutera to: Uszkodzony regulator napięcia - jeśli regulator napięcia nie działa poprawnie, może to powodować nieprawidłowe...
Wie ktoś gdzie powinien być podłączony ten rezystor? Dodano po 1 Że schematu widać że przewody od iskrownika idą do regulatora napięcia biały bezpośrednio na regulator a żółty na przelacznik swiatel i elektryczne ssanie i regulator. Nie mam już pojęcia co jest nie tak regulatory napięcia oryginalne iskrownik nowy. Coś musi być nie tak.
Kable żółty i biały są do instalacji świateł, regulatora napięcia i ładowania akumulatora (ewentualnie) https://obrazki.elektroda.pl/2799457400_... Stacyjkę musisz sobie sprawdzić miernikiem, które styki są zwarte w pozycji wyłączonego zapłonu i rozwarte gdy kluczyk jest przekręcony, zapewne kabel czarny z białym paskiem i czarny obok...
Padł oryginalny regulator napięcia. Części do tego sprzęta ogólnie ciężko dostępne. Zauważyłem, ze bardzo podobne regulatory są w skuterach 50ccm. Różnią się z zewnątrz tym ze od mojego ma trzy piny, a od skuterów cztery. Na czym polega ta różnica i czy podszedł by ten regulator od skuterów?? ;) Z góry wielkie dzięks za pomoc :) .
Moim pytaniem do forum jest czy można w skuterze 4t 50cc jeździć bez regulatora napięć (wiem że to pytanie banalne ale wolał bym być pewny) jestem świadom że stracę ładowanie i inne swiatła ale jest to typowy gruz do zabawy pytam gdyż stary najprawopodobniej od skoku obrotów i temperatur poprostu się spalił Z góry dziękuję 😁
Ten dwupinowy, to regulator napięcia na światła (AC). Można go zastąpić na kilka sposobów regulatorem od skutera o ile alternator nie jest za słaby. Oryginalne regulatory jednofunkcyjne będą trudniej dostępne albo kosztowały więcej niż są warte, np. kostki Ducati Energia od starych KTM, Husqvarna itp. Jeśli nie przepala Ci żarówek od świateł (które...
Nie chcę się zagłębiać w temat, ale schemat prawdopodobnie został źle przerysowany. Wszystkie ogranczniki napięcia tego typu opierają się na takim schemacie: http://www.motelek.net/schema/spannung/r... . Pewną różnicą w stosunku do typowych regulatorów napięcia od skuterów jest zastosowanie diody zamiast regulatora napięcia ładowania,...
Witam , chcę uruchomić jawe ts 350 ,brak w niej regulatora napięcia , posiadam regulator napięcia z chińskiego skutera (zipp quantum) 4 wyjścia , czy da się go połączyć ,aby w motocyklu była iskra ? akumulator jest instalacja fabryczna
A czy mogę się jakoś upewnić czy to na pewno przełącznik? Np. połączyć te kabelki?
regulator napięcia skuter regulator napięcia skuter aprilia skuter regulator napięcia schemat
bosch zmywarka hałas rezystor objętościowy zasilacz domofonu elfon
elektronika baterie parkside elektronika baterie parkside
Koszt serwisu kasy fiskalnej Posnet Ergo Jak zresetować kocioł gazowy Brotje WHBS 22 - instrukcja