Doprecyzuj tylko, bo nie jestem pewien. Chcesz uzyskać mniejsze spalanie (jakie masz teraz?), czy zamontować EGR i DPF? Nie zrozumiałem co chcesz uzyskać po prostu. Próba przelewowa wyszła żle, czyli za spalanie raczej wtrysk odpowiada moim zdaniem. Pozbycie się EGRa powoduje wprawdzie lekko wyższe spalanie, ale jest to może 0,5l, moim zdaniem to niewielki...
8850 sonda lambda po odpaleniu zimnego silnika (po nocy) bedzie miała wartośc zero volt. Po odpaleniu wraz z nagrzewaniem się silnika jej napięcie będzie rosło do stanu aż sterownik silnika bedzie pobierał ten sygnał . Bedzie to na pewno ponad 0.5 volta i temperatura silnika ( u mnie w SC SPI jest to granica 61 stopni C) Wtedy następuje sprzężenie...
Witam! Właśnie spędziłem 2 tygodnie na ustalaniu przyczyny błędu 017152 (zbyt ubogi skład mieszanki) Moja historia: Po rocznej bezawaryjnej eksploatacji 8 letniej astry zaświeciła się złowroga żółta kontrolka Pojechałem na komp podłączyli pomyśleli i stwierdzili że to jakiś przypadek. 1. Błąd skasowany po problemie. Z uwagi na tegoroczne upały stwierdzili...
Do rafał% Oczywiście, że może mieć wpływ. Mam to niestety w praktyce w swoim samochodzie. Meganka z silnikiem 1,6 8V i założona sekwencją LPG. Po zresetowaniu pamięci ECU samochód jeździ OK. Ale po kilku kilometrach gaz zaczyna świrować, muli się szarpie i takie tam. Pomaga przełączenie na PB i chwila jazdy na tym paliwie. Po tym znowu przez kilka km...
Bo mieszanka albo jest za bogata albo za uboga. To nie jest wtrysk elektroniczny gdzie mieszanka jest zawsze optymalna. Skoro świeca nie jest czarna to przyczyną gaśnięcia jest prawdopodobnie mieszanka za uboga. W ogóle to jaka to różnica czy rozpylacz średnich i wysokich obrotów zaczyna dawać paliwo przy pewnym otwarciu przepustnicy czy paliwo pochodzi...
Witam wszystkich. Problem strzelania zgłębiłem dokładnie. Najpoważniejszym powodem strzelania jest układ zapłonowy w którym jedna cewka zapłonowa obsługuje dwa gary(te układy po prostu muszą strzelać i pewnie z powodu ich właśnie wymyślono sekwencje). Występują wtedy dwie iskry zapłonowe w tym samym momencie,jedna w fazie prawidłowej na garze suwu pracy...
Lancia Dedra LS - 1995r. Silnik 1,6 MPI - wtrysk wielopunktowy centralka GM Rochester CZYSTA BENZYNA - nie miało i nie ma LPG Spalanie potężne, rzędu 12 - 15L / 100km, silnik na wolnych czasem ciut kuleje, czasem wiesza się na 2000 / 1500rpm ale tylko podczas jazdy. Obroty wiszą póki auto się toczy (nawet na luzie). Kiedy auto stanie obroty spadają...
Policz oszczędnośc z tytułu uźytkowania świateł dziennych. Dlaczego alufelgi wpływają na zuźy ie paliwa ? Światła do jazdy dziennej odciążają alternator; najlepiej wybrać takie z LEDami. Zużycie paliwa powinno spaść max 0,5 litra wszystko zależy od konkretnego samochodu. Koła w samochodzie są swego rodzaju magazynem energii (zasada działania koła zamachowego)...
BMW 318i Touring, jak się dobrze orientuję, silnik M43TU, 1,9 l, benzyna + lpg. Co się dzieje? Błąd pierwszej sondy lamda, zbyt uboga mieszanka - to rejestruje sterownik. Świeci się check (w tym samochodzie, wg. instrukcji oznacza to "nieprawidłowy skład spalin). Ze dwa razy zdarzyło się, że szatkował na wolnych obrotach (nie wiem czy to nie przez zapowietrzony...
Jak masz odczyt błędu to F6 naciskasz bodajże i się pokazuje ramka z parametrami. Wykasuj te błedy i zobacz które z nich wrócą
Wszystko wskazuje na skład mieszanki. Podgląd podczas jazdy na ciśnienie gazu i wydatek wtrysków.
Pierwszy to od zmiennej długości kolektora ssącego, a dokładniej elektrozaworu nim sterującego (lub okablowania) W sumie mało istotny. Drugi to błąd składu mieszanki, tu przyczyn może być wiele, przepływomierz, ciśnienie paliwa, wtryski, EVAP itd.
Przyczyn może być dużo, a większość już wymieniłeś. Sprawdź szczelność dolotu, a potem sprawdź dane jakie sterownik otrzymuje z czujników. Trzeba sprawdzić przepływomierz oraz sondy przed i za jak pracują. Temperatura silnika czasy wtrysków, otwarcie przepustnicy,
Tak, to co zaznaczyłeś i przy pracy na LPG będzie aktywny błąd sondy lambda ale dzięki temu sterownik wtrysku benzyny nie będzie wprowadzał żadnych adaptacji składu mieszanki podczas jazdy na LPG, przy emulacji na "Standart (0..0,8)" niestety wprowadza, bo nie zawsze oczekuje λ=1.
Jaki skład na wolnych? Moze przepustnica brudna, moze dolot, wtryski przytkane od jazdy na lpg?
Ja jestem jednak za czystą mechaniką . Jedyne półprzewodniki to alternator i radio . Nie przesadzajmy - elektroniczna kontrola składu mieszanki, wtrysku i tym podobne bajery sens mają - w końcu wymierny jest wzrost osiągów i zmniejszenie spalania. Ale jak ktoś używa karty zbliżeniowej i kupuje specjalne etui do tej karty, żeby mu kasy nie ściągnięto...
Najpierw to czasy wtrysków, podciśnienie w kolektorze i potwierdzenie składu mieszanki z analizatora.
ad. 1. Ze względu na posiadanie możliwości dynamicznej regulacji składu mieszanki i funkcję odcięcia paliwa podczas hamowania silnikiem - II generacja. Można by się zastanowić też nad III-generacją ale to stosunkowo rzadko u nas spotykane rozwiązanie. IV generacja jest nieuzasadniona finansowo (koszty montażu) aczkolwiek, wbrew opinii niektórych, możliwa....
stoi w miejscu 0,2V odpiołem emulacje sprawdzałem miernikiem i na vagu na gazie próbkuje ok na benzynie czas wtrysku 5,5ms to dużo powinno być ok 3,5ms.Chyba że wtryski są zapchane i nie wtryskuje tyle paliwa co powinno?Wykazuje błąd sądy lambda błąd składu mieszanki kabelki sprawdzałem
Jak napisał moderator tzok , skoro auto jest na wtrysku to nie ma ani ręcznego, ani automatycznego ssania. Sprawę składu mieszanki załatwia komputer samochodu na podstawie informacji z czujników. Radzę się zastosować do rady moderatora. Dalej niech się wypowiedzą znawcy układów wtryskowych. W takim razie problem został od początku błędnie sformułowany,...
Jak na gazie jest ok to zapłon można wykluczyć (gdyby to był zapłon byłoby gorzej). Błędy to ewidentnie brak przyspieszenia wału które wskazywało by na brak zapłonu (czujnik położenia wału nie wykrywa przyspieszenia wału po podaniu iskry na cylinder) na 4 cylindrze i losowych cylindrach. Pozostaje więc skład mieszanki. Do sprawdzenie ciśnienie na listwie...
Jeśli dobrze znasz angielski, to chyba źle rozumiesz przesłanie! O JAKIEJ ODPOWIEDZI TU PISZĄ? Chodzi tu o pojedyńczy impuls sondy, który to impuls JUŻ jest opóźniony w stosunku do spalonej mieszanki, niemówiąc o tym, że ten ZBIÓR impulsów (a nie pojedyńczy) musi być obrobiony i dopiero po czasie na AKTUALNY stan zareaguje attuator komputera gazu!!...
II różni się od I tylko elektroniczną centralką i aktuatorem w miejscu registra na wężu między parownikiem a mikserem. Stosowanie instalacji I generacji w samochodach z katalizatorem jest niedozwolone. Ogólnie rzecz biorąc to I generacja jest odpowiednikiem zwykłego gaźnika, II generacja to odpowiednik elektronicznego gaźnika z sondą lambda, III generacja...
Łatwo nie będzie - nikt Ci wysyłkowo raczej tego nie naprawi. Po kompletnej regeneracji (O ile ktoś w ogóle Ci to zrobi) trzeba potem ustawić odpowiednio potencjometr (0,7V na jałowych obrotach) i ustawić róznice ciśnień pomiędzy górnymi a dolnymi komorami rozdzielacza. Trzeba też ustawić położenie zerowe tłoka rozdzielacza. Potem do rozdzielacza podłączyć...
Sprawdzić zawór dodatkowego powietrza czy jest odpowiednio przymocowany do rury od chłodzenia bo jak wisi w powietrzu i jest grzany tylko elektrycznie to potrafi oscylować. I jeszcze bardzo ważna rzecz, szczelność dolotu szczególnie odma. Najlepiej zrobić przeróbkę i przenieść odmę przed przepływomierz bo w tych silnikach ew. przedmuchy z odmy zakłócają...
Doświadczeń nie mam - z tego co wiem, mapę paliwa dla centralki LPG IV wykonuje się w trasie - trzeba przejechać ten sam odcinek, możliwie zróżnicowany (ok 5- 10km) kilkakrotnie na przemian na benzynie i na gazie, każdorazowo korygując czasy wtrysku LPG. Trzeba doprowadzić do takiej sytuacji, że komputer benzynowy nie zmienia czasów wtrysku podczas...
2,5 czego? Czasu wtrysku może? Skład mieszanki jest liczony dla układu wydechowego. Zmień gazownika to raz, dwa to dowiedz się dokładnie wartości czego podał i czego dotyczą bo nie ma możliwości wyliczenia składu mieszanki dla poszczególnych cylindrów.
Po mojemu jest tak : ponieważ został wycięty katalizator spaliny dostały większej prędkości, ponieważ sonda nie jest w stanie wyłapać z szybko opływających ją spalin prawidłowej ilości tlenu sterownik wtrysku zaczyna wzbogacać mieszankę , sonda zaczyna pracować i wszystko w porządku tylko że silnik pracuje na wzbogaconej mieszance a myśli że wszystko...
Panowie gdzie jest ten stycznik nastawnika??:) Bo coś nie bardzo mogę załapać. Czy to ten TPs?? I prosiłbym o materiały na temat tego wtrysku, to może wkońcu bym go ustawił. Wczoraj ustawiłem luz zaworowy, samochód fakt chodzi ciszej ale obroty te same. I wczoraj wykrecając świece (przejechane na nich z 50 km) to świecy z cylindra 1 i 4 miały strasznie...
561 dopasowanie(ustalenie) składu mieszanki przekroczona wartość adaptacji - mnożenie Przede wszystkim to rozjechały się korekty składu mieszanki w sterowniku wtrysku benzyny = źle skalibrowane mapy korekcyjne LPG lub źle ustawiona emulacja lambdy (zależnie czy masz instalację IV czy II generacji).
MAP przy wyłączonym silniku ma podawać ciśnienie atmosferyczne, na zagrzanym silniku i wolnych obrotach, poniżej 400 (350-370hPa). Pętla zamknięta sygnalizuje czy ECU uwzględnia sygnał z sondy lambda. Korekta sondy lambda to korekta (mnożnik) czasu wtrysku ustalony w oparciu o odczyt sondy lambda, powinien być możliwie bliski wartości 1 i pokrywać się...
Sonda lambda ma wpływ na dawkowanie paliwa. Dokonuje ona pomiaru składu spalin i gdy jest ona nieodpowiednia reguluje skład mieszanki paliwowej. Na oko może wydawać się że nic nie dzieje ale całkiem inaczej jest przy naprawdę obciążonym silniku. Prawidłowy skład mieszanki to napięcie generowane na sondzie coś ok. 0.5V (ale sprawdźcie bo mogła mi się...
Czasy wtrysku gazu nas mało interesują, obserwujemy ciągle czasy wtrysku benzyny. Najlepiej najpierw sprawdzić ustawienie instalacji gazowej podczas jazdy, bo to może mieć wpływ na przełączanie na zasilanie gazem dlatego że np jeżeli instalacja gazowa jest ustawiona za ubogo to sterownik benzynowy adaptuje sie do zbyt ubogiej mieszanki i wylicza że...
Skoda 1,4 i dwa kolektory wydechowe , jeszcze pewnie widlasty silnik : 2 na 2. Czy widzieliście w tym silniku dwie sondy , 1 przed i 2 za katalizatorem? Masz problem ze składem mieszanki. Może na pierwszym lać wtrysk. Dodano po 28 Z tym lejącym wtryskiem , dałem ciała , nie doczytałem , że to uboga mieszanka ....
Zawory oczywiście reguluje się na gorącym silniku. Na zimnym trzeba dodać po 5 setnych. Nie kojarzę, żeby w Abimexie regulowało się ręcznie parametry wtrysku, w tym skład mieszanki. Za to odpowiada m.in. odczyt z MAP-sensora, który z tego co kojarzę lubił się psuć. Gdzieś w sieci krążą mapy do Poldka, sam ściągałem i wgrywałem. Potrzebny był komputer...
Po to głównie wymyślono wtrysk, żeby lepiej dobierać skład mieszanki i zapewnić większą ekonomikę. Choć przy zasilaniu LPG nie ma to większego znaczenia, jedynie o tyle, że instalacja II generacji w samochodzie z wtryskiem SPI ma możliwość pewnej korekcji składu mieszanki w oparciu o odczyt z sondy lambda.
To już robiłem wytryski też. Słuchając tego silnika to przed wystąpieniem problemu na rozgrzanym silniku i wolnych obrotach to przed wyłączeniem wtrysku zaczyna dziwnie iść jakby skład mieszanki się zmienił. Wyłącze i włącze silnik dodam gazu i ok na chwilę
Zacznij od błędów. Masz nieprawidłowy odczyt temperatury. Bez tego nie ma odpowiedniego składu mieszanki. Przechodzi po rozgrzaniu CL.
Jak przy jeździe na LPG sterownik wtrysku widzi 0.35V to nie ma cudów - musi wejść w tryb awaryjny, ale najpierw zrobi wszystko (adaptacje) żeby uzyskać poprawny (w/g sondy) skład mieszanki. Dlatego przy jeździe na LPG I/II generacji konieczny jest emulator sondy i najlepiej żeby emulował... awarię sondy (zwarcie do masy). Check również się zaświeci...
Sprowadź czy nie masz problemu: - czujnikami położenia walków - czy regelacja biegu jałowego jest prawidłowa - ewent stan układu podawania paliwa (cienienie na niskich obr /wyższych obr), jesli tak to możliwy jest problem z pompa iz podaje ona niewłaściwa mieszankę stechiometryczna do ilości obrotów, silnik prze t wchodzi na wyższe obroty. Nie jest...
I może sa zawory bimetaliczne I tu jest właśnie róznica pomiędzy nami - dla Ciebie może są, a ja wiem na pewno że są. ale nadal nie powiedziałeś mi gdzie pisze bzdury przy określaniu czasu bezwładności wtrysków i ich wpływu na prace silnika Bo nie rozumiesz tego o czym piszesz. Jeśliw trysk jest bezwładny, to otwiera się za krótko, pomimo prawidłowego...
Tak jak pisałem spaliny wydostające się z tłumika mają czarny kolor auto jest mułowate i nie ładnie pracuje. Powiedz mi czy napięcie na sondzie powinno być ciągle 0,7V czy też oscylować wkoło 0,5V, bo przecież silnik chyba nie ustawia idealnego składu mieszanki, tylko bada co chwile skład spalin, koryguje czas wtrysku i raz ma mieszankę ubogą raz bogatą....
Nie wiem jak to jest dokładnie z tym IMMO w clio i tu nie pomogę a co do mapy to nie wiem jak by to wytłumaczyć jest to tak jaby program który steruje pracą wtrysków i można w nim zmieniać parametry typu skład mieszanki i czasy wtrysków. Nie powiem dokładnie bo na francuzach nie działam i dlatego swoje autko musiałem zaprowadzić aby mi ustawiono kompa....
Tak, dziura w wydechu w okolicach sondy lambda może powodować jej błędne odczyty. Zobaczy za dużo tlenu, będzie chciała by komputer skorygował skład mieszanki, zwiększając dawkę wtrysku. Sondę możesz pomierzyć sam multimetrem. Dokładnie, chodziło mi o czujnik temperatury cieczy chłodzącej.
Zapomniałem napisać o jednej ważnej kwestii. W silniku zasilanym gaźnikiem przejście na E10/E85 wiąże się z gruntownym przeregulowaniem gaźnika (wymiana dysz) ze względu na inną gęstość i inny stosunek mieszanki stechiometrycznej. Silniki zasilane wtryskiem paliwa potrafią wykryć zmianę składu paliwa i skompensować ją odpowiednimi korekcjami. Poza tym...
Kolego bogus 2000, odrozniasz HPi od HDi? Kod 1416 to defekt czujnika temperatury spalin za katalizatorem (dwupinowa brazowa wtyczka, z tego co pamietam). Nalezy sprawdzic oba czujniki: rezystancja przy 25°C ok. 220 ohm, rezystancja przy 800°C ok. 740 ohm. Uszkodzenie najczesciej ujawnia sie w wyzszych temperaturach co widac najlepiej przy sledzeniu...
Wspomniana wtyczka przy rozdzielaczu wtrysku na pewno nie jest od temperatury tylko od urządzenia regulującego skład mieszanki. Widocznie zostaje ustawiona zbyt bogata mieszanka i silnik "faluje". Ten 9A jest w wersji ke-jetronic czy już na Motroniku ? (rodzaj systemu wtrysku).
Przyszło mi do głowy, że jeśli planujesz komercyjne przeznaczenie to chyba lepiej rozdzielić funkcje i zrobić oddzielne urządzenia do pomiaru EGT i AFR. Po prostu nasz rynek jest biedny i łatwiej będzie sprzedać pojedyńczy, ale tańszy wskaźnik. Poza tym coraz więcej jest ,,uturbionych" samochodów, w których coś tam steruje składem mieszanki i wtryskiem,...
Witam. Wtryskiwacz jest odcinany przekaźnikiem, ale i tak przeczyściłem styki. Podjechałem do gazownika, który porównał skład spalin na gazie i z odłączonym sterowaniem wtrysku. Skład mieszanki był bez zmian, więc stwierdził, że paliwa nie pobiera. Zapytałem sie go o odcięcie pompy, stwierdził że można to tak zrobić, ale gazownicy oficjalnie nie mogą...
Dobrze zaznaczyłeś. Takie czarne pudełko to przekaźnik pompy. Te dwie "cegły": -taka wyższa, czarna, bardziej z tyłu, to sterownik wtrysku, -niższa, bodajże srebrna, to sterownik ABS'u Dodano po 1 Aparat zapłonowy masz dobrze ustawiony ? jakoś mocno przekręcony... Podniesione obroty jałowe to może być źle ustawiony lub wytarty potencjometr klapy spiętrzającej...
skład mieszanka miernik skład mieszanka gaźnik skład mieszanka
zakłócenia antenowym bezpiecznik zasila konwerter integra powiadomić alarm
skymaster 32sh4530 przekaźnik sprzęgła
Jak uzyskać dostęp do katalogu .storage w Home Assistant? Fiat Brava 1.4 12V 2000 S - Wspomaganie kierownicy