Mam napęd bramy skrzydłowej Motorlift HC260ML. Od kilku lat ten napęd czasem nie zamyka jednego ze skrzydeł. Zatrzymuje się w trakcie zamykania najczęściej, ale czasem podczas otwierania. Czasem trzeba kilka razy naciskać przycisk zamykania bramy. Czasem trzeba nawet odłączyć zasilanie na chwilę, bo brama przestaje reagować. Ślimaki smarowałem. Brama...
Suchy smar do bram.
Ten siłownik nadaje się do lekkiej bramy rozwiernej, dwuskrzydłowej, która nie ma dużej powierzchni - słabo opiera się wiatrowi (taka typowa bramka z obi za 500-600 zł). Wtedy bez przeciążeń potrafi to popracować. Niestety, ma kiepską konstrukcję, co powoduje, że w jego wnętrzu zbiera się woda po opadach i powoduje to z czasem korozję śruby - wymaga...
Witam Mam bramę firmy Novo-ferm, którą ma już prawie 20 lat. Od czasu do czasu ją smaruje i konserwuje lecz pojawił się problem. Środkowe zawiasy bramy segmentowej wykonane są z aluminium i regularnie pękają średnio jeden na 3, 4 lata. Pojawia się pytanie czym je smarować? Serwisant mi powiedział żeby używać tyko WD40 do usuwania zanieczyszczeń z trzpieni...
kolego "5" oznacza ograniczenie siły w kierunku zamykania, musisz wysprzęglić bramę i sprobować jak porusza się ręcznie, jak wszystko jest ok to wypróbować pasowałoby napęd bez bramy, ewentualnie regulacja sprężyn i smarowanie bramy + ręczne zwiększenie siły w ustawieniach.
Prowadnice suche, czyste, rolki nie zacinają się. W końcowej fazie zamykania słychać, że silnik ma dość ciężko, może sprężyny są zbyt krótkie do współpracy z napędem? Chyba, że chodzi o prowadnice łańcucha napędu, to nic nie smarowałem. Brama i napęd mają około pół roku i od początku to tak działa.
Wygląda, jakby silnik się blokował, może korozja wewnątrz. Tak swoją drogą - nie smaruje się listwy zębatej.
Brama w marcu smarowana, gdy się delikatnie popchnie, to się zamyka. Po prostu, tj. pisze, że się domknie fajnie, tj. zawsze, ale się otwiera i nie ma żadnej przeszkody. Czy może się sterownik psuć po roku? Na siłownikach jest imbus - chyba krańcówek, może tam coś poustawiać?
Brama fiksuje bo moze potrzebuje reulacji i smarowania... Jezeli wlaczala Ci sie amperometryka to wcale nie znaczy ze jest problem z napedem( pewnie w lato nie miales takich problemow tylko jak spadla temperatura). Jezeli z napedem wszystko ok to serwis zalatwi sprawe i brama bedzie cicho i bez problemow sluzyc.
Witam, po miesiącu od montażu zaczęła mi skrzypie¢ brama segmentowa myślałem że to rolki więc spryskałem je smarem litowym w sprayu ale nie przestała. Okazuje się że to łańcuch który ją podnosi. Moje pytanie czy smarem litowym w sprayu też mogę posmarować łańcuch.
No właśnie zależało mi na czymś bardzo mocnym bo Brama jest duża A w tym rejonie nieraz wieje. A siłowniki mają naprawdę zapas mocy. Prędzej bramę poskłada w kostkę niż się zatrzyma. Czy powinno się czymś smarować golenie siłowników?
Trzeba wykonać pomiary prądu, czy w całym zakresie jest taki sam. rozebranie siłowników i sprawdzenie czy nie wymagają czyszczenia / smarowania . Następnie sprawdzić opory toczenia bramy.
Koledzy odkopię trochę temat. Czy jest możliwe żeby z czasem brama zaczęła zamykać się i otwierać wolniej? Czy to tylko moje złudzenie. Mam wrażenie, że po czasie robi się wolniejsza. Sama brama chodzi delikatnie i oczywiście jest smarowana.
Cześć, jeżeli drogi skrzydeł bramy są takie same to tylko smarowanie bramy ( bo wydłużenie czasu opóźnienia nie da poprawy na długo)natomiast jeżeli są różne to wystarczy wydłużyć czas opóźnienia na 2 skrzydle, możesz jeszcze spróbować ustawienia siły na siłowniku.
Wymiana płyty i smarowanie siłowników
Witam, mam brame Came Krono Standard KR300 z centralą ZF1N, system zainstalowany w 2001 roku. Siłowniki wymienione na nowe w 2018 roku a centralka od nowości tj od 2001 roku. Siłowniki w 2018 roku wymienione bowiem szczególnie zimą brama przestała domykać się przy zamykaniu jak otwierać do pełnego otwarcia przy otwieraniu. Z racji, że siłowniki przepracowały...
Witam, jeśli chodzi o Faac 414 to polecał bym smarować silikonem w spreju dobrze to robi na uszczelki WD i tym podobne są robione na rozpuszczalniku co za tym idzie szybko wyparowują i mogą zacząć popiskiwać uszczelki, tak więc lepiej stosować sylikonu w spreju do smarowania tuby. 414 niema wyłączenia przeciążeniowego jedynie dobrze dobrana siła powinna...
Pierwsze to smarowanie, nawet jak od góry całość to wywierć otwór, za dobę powieszenie na lince z podciąganiem do góry i równocześnie otwieranie, zamykanie.
Typowa usterka takich napędów, listwa plastykowa wyciera "metalowe" koło zębate. po wymianie masz parę lat spokoju. Wyciera, bo ludzie ją smarują. Potem przykleja się piasek i robi za papier ścierny. To ma pracować na sucho.
Tak mozna smarować tylko wydaje mi się ze to wystarczy na krótko.
Mam problem ze sterownikiem centralką bramy dwuskrzydłowej Somfy SGS 201. Brama otwiera się zawsze ale po naciśnięciu przycisku zamykania na pilocie skrzydło zamyka się na około 10 cm i staje tak jakby trafiło na opór, kamień itp. Po następnym naciśnięciu pilote skrzydłą znów otierają się o te 10 cm do pełnej szerokości, ale przyzamykaniu temat się...
Rozbierz i dokładnie oczyść druciakiem na wiertarce ten rozpierak, bo często staje dęba. On trzyma się tylko na lince hamulca, za pomocą takiego mikro kołka. Nie smaruj, jeśli już to suchy smar w sprayu, np do bram wjazdowych. Sprężynki "ściągające" przy rozpieraku i regulatora naciągam za pomocą cienkiej linki rowerowej i wpycham na miejsce śrubokrętem....
Dziękuję, kontaktrony wymienione i brama znowu działa. Mam kolejne pytanie, trochę z innej dziedziny: Czy mechanizm hato jest obsługowy i należy go smarować/oliwić ?
Dzień dobry, Moja brama przesuwna Wiśniowski ma ostatnio problemy z domykaniem się i czasami otwieraniem. Nie pomogło nawet smarowanie suchym smarem w aerozolu. Gdy "rozblokuję" napęd, brama wydaje się jeździć bez większych oporów. Wspomniane problemy występują losowo, aczkolwiek w ostatnim czasie częściej. Wydaje mi się, że we własnym zakresie już...
Pomogło smarowanie spreżyn i zawiasów bramy .
Witam Mam problem z jednym skrzydłem bramy, otóż gdy jest mróz jedna połówka nie zamyka się do końca-do opornika, zatrzymuje się około 50 cm przed opornikiem. W związku z tym mam pytanie, czy zwykłe przesmarowanie wd-40 lub smarem pomoże ? Czy ogólnie można smarować to ramię ? Pozdrawiam
Brudny/uszkodzony mechanizm. Kondensator silnika powoli może kończyć swój żywot. Czasami nie smaruj zębów na bramie, to nic nie da a zaszkodzić może, musi popatrzeć ktoś kto wie na co patrzy to i naprawi w 10 minut.
Witam. Strasznie skrzypi mi wózek prowadzący w napędzie bramy barażowej hg600 Came. Smarowanie niewiele pomaga. Chcę go wymienić i w związku z tym mam pytanie .Czy można to zrobić demontując napęd z szyny czy muszę jednak zrobić to z drugiej strony szyny gdzie mam utrudniony dostęp.
Sorry że tak późno. Napięcie mierzyłem przy wyjściu na silnik. Jak narazie brama działa - po wyczyszczeniu koła zębatego (wcześniej usilnie je smarowałem :cry::cry:) wszystko wróciło do normy.
Smarujesz prowadnicę bramy czy siłownika? - jeśli bramy to sprawdzi się dowolny smar półstały w sprayu (np. Wurth biały półstały albo polski litowy), dobra też będzie wazelina w sprayu (jest taka). WD 40 w końcu ścieknie, odparuje i sprawa się powtórzy. Właściwie jeśli rolki są plastikowe to wszystko powinno chodzić bez smarowania - no chyba że w twojej...
Nie ma specjalnych zaleceń na zimę, smarujesz sworznie, śruby trapezowe ( w skrzydłówkach), regularnie niezależnie od pory roku. Raz na rok, dwa wymiana smaru w przekłądni głównej. Bardziej konserwacji wymaga sama brama ( stan łożysk, smarowanie zawiasów) i obecność wymaganego luzu pomiędzy kołem zębatym i zębatką.
A żeby odblokować bramę wystaczy zdjąć siłownik czyli odkręcić którąś z osi - przeważnie klucz 13-15 lub kleszczyki do pierścieni segera. A jesli nie ma prześwitu - co za problem przeleźć przez bramę i wykonać czynność od strony podwórka? Czyli jest tak, jak napisał przedmówca - brama to nie drzwi do sejfu. Co innego garażówka - przy dodatkowych ryglach...
A jak pracuje brama bez siłowników? Sprawdzałeś stan zawiasów? Kiedy je ostatnio smarowałeś? Sprawdź też pod tym samym kątem śruby pociągowe (ślimaki) w siłownikach...
Okazało się, że w wybranych punktach tarły rolki jednego z wózków. Na szczęście wystarczył smar. Ja bym się nie cieszył. Bardzo krótkotrwała ta naprawa będzie. Wózków/rolek, profilu się nie smaruje. Po jakimś czasie problem wróci ze zdwojoną mocą.
Posiadam napęd do bramy przesuwnej nice ro 1000 montowany w 2003r za 2200 zł. Działał mniej lub lepiej (zwykle zawodził osprzęt). Niestety od 2-3 lat jak tylko temperatury spadają brama nie chce ruszyć z pozycji zamkniętej , trzeba ja zwyczajnie pociągnąć potem idzie i zamyka się normalnie. Próbowałem czyścić rolki górne i smarować c80 do bram. Wymieniłem...
Chyba zawsze trochę strzelało przy otwieraniu/zamykaniu, nie rozpoznaje tu żadnych nowych dźwięków, no ale z jakiegoś powodu teraz nie działa... Czy w obydwu kierunkach masz ten sam dziwny 'terkot'? Prawdopodobnie masz wytarte koło ślimakowe w przekładni napędu. Cyt. "ale z jakiegoś powodu teraz nie działa.." Koło ślimakowe (ślimacznica) jest wykonane...
No właśnie miałem luzować ale mówię jeszcze gorzej narobię.. do nich też dobrego dostępu nie ma. Radio zamówiłem,czekam. W końcu dzisiaj przeczytałem całą instrukcje od A do Z. Już mniej więcej wiem jak to wszystko działa,teoretycznie bardzo prosta instalacja, tylko również sterowanie masą jak szyna Can w samochodach. Nigdy tego nie lubiałem. W instrukcji...
Ja mam model BAT 400 od czterech lat i sprawuje się bardzo dobrze. Nie ma problemu ze sterowaniem czy centralą. Dokupiłem dodatkowy moduł odbiornika i podpiąłem go do napędu bramy garażowej Hormanna. Dzięki temu jednym pilotem obsługuje dwie bramy. Jedynym mankamentem tego napędu jest duży mróz. Podczas dużych mrozów zauważyłem że ciężko przesuwa się...
podrzuć konkretny model centrali. FAAC: 230V - 452MPS, 455D, E045 24V - E024S Nice: 230V - A400 24V - MC424 (POA1) BFT: 230V - Alena 24V - Libra, Thalia Beninca: 230V - Heady 24V - Brainy24 Ograniczyłem się do central popularnych. Wszystkie centrale Nice i FAAC mają w standardzie 2 (albo więcej) linie fotek o zróżnicowanym działaniu. Reszta różnie....
Witam. Oczywiście, kolega z komentarzem powyższym miał rację po prze-smarowaniu gra i buczy. Pozdrawiam. Wszystkiego Dobrego.
Nie ma czegoś takiego jak wąski słupek, no chyba że pręty fi40 i naped nie jest specjalnie na wąski słupek, nie Ja akurat uliczkę mam w innym miejscu, biorąc do reki taki napęd a jakiś "markowy" nie odczuwa się jakiejś różnicy, siłowniki są ciężkie i solidne, nie wiem jak w środku, czy zębatki plastyk czy metal, bo nie rozbierałem, raz na rok czy dwa...
CX80 SMAR DO BRAM - 500ml Do konserwacji wszelkiego typu bram: tradycyjnych, odchylanych pionowo, roletowych, przesuwnych, skrzydłowych. WŁAŚCIWOŚCI: smaruje, konserwuje oraz zabezpiecza przed wilgocią i korozją wszystkie ruchome części bram pozwala zachować optymalne działanie bramy, także zimą w bardzo niskich temperaturach nie powoduje przywierania...
Rozwiązanie ze sprężyną ma ten plus, że łańcuch będzie cały czas napięty. Softstartu robić nie trzeba, masa bramy wystarczy jako soft start :) dodatkowo jeśli zasilacz nie będzie zbyt "sztywny" to również i on zapewni soft start. Tak nie do końca jestem przekonany do stosowania łańcucha. Widziałem kilka bram pędzonych łańcuchem, to to co mi się rzuciło...
Uważam ze jak narazie nie popsuli jakości. Robusy600 śmigają niezawodnie zero problemów z nowymi instalacjami wszystko ładnie działa. Z Wingo tak samo teraz trochę ciepła i już kilka montaży poszło Winga i Robus wszystko Ok odpowiednie wymiary ustawienia i cisza z reklamacja oby tak dalej. W grudniu byłem u klienta u którego montowałem napęd 12 lat...
A może podmień kondensator? Być może trafiłeś na trefną sztukę... Nasmarowanie bramy też może pomóc (choć z drugiej strony elementów tocznych bramy nie powinno się smarować bo potem tylko łykają brud), spróbuj też testowo przełaczyć trafo na większą siłę - może wszystkie w/w czynniki - tzn kondek, rdza, opory, brud - złożyły się w czasie.
Kto smaruje ten jedzie. Większość problemów z bramami to smar albo piorun.
Na początek nieco zwiększ siłe napędu (instrukcja). Ogólnie unikaj wszelkiego smarowania prowadnicy. Jeśli nie ma już wyjścia (stara brama - rdza) wnętrze prowadnicy można potraktować czymś w rodzaju WD40. Listwy zębatej nie smaruje się niczym. Idzie o to że te elementy pracują blisko gruntu i wszelkie smarowidła zbierają brud i piach - i z tego smarowania...
Jak zwalnia, to bym w pierwszej kolejności zabrał się za sprawdzenie i nasmarowanie siłowników i zawiasów bramy. Używam 3 napędów Life'a i regularnie smaruję i oczyszczam główną śrubę napędową. Nic samo nie zwalnia. Wyłącz i włącz centralę i będą przyciski działać. Możesz to zrobić bezpiecznikiem.
SP8JUX-czy listwa nie będzie mniej awaryjna i bardziej trwała niż łańcuch od rowera (należy go smarować i naciąga się)?
Jak widzisz kolego (at)joszkok zadawanie pytań typu "co lepsze"," którą firmę wybrać" itp itd na tym forum to zmora pytającego i powód do sporów odpowiadających o wyższości Świąt Wielkanocnych nad Bożym Narodzeniem... Wg mnie i mojego skromnego doświadczenia kieruj się zasadami -jeżeli już przekonany jesteś do napędu w oleju (wg mnie słusznie) to: -...
Oki. Jutro się pobawimy:-) Powiedz mi, jeżeli prawy siłownik chodzi na wysprzęgleniu troszkę ciężej, to co można zrobić? Może to być wina np smarowania na zawiasach bramy? No bo jeśli zwiększę siłę, to za jakiś czas znów dojdę do punktu wyjścia. Lewe skrzydło chodzi na dotknięcie paluszka jak ta lala.
Napisałeś, że masz problem a nie, że tylko Ty masz problem a inni nie. Jeżeli tak jest to obejrzyj dokładnie tę kratkę (gdzie jest odpływ) Czy słabo odprowadza bo zapchany odpływ czy wloty kratki. Czy wjazd do garażu jest minimalnie powyżej poziomu kratki czy na równo lub poniżej? Bez przyczyny woda się nie zbiera, jak jest źle wyprofilowane to masz...
Pierwsze na co muszę zwrócić uwagę, to za mocno naciągnięta regulacja — sprężyna znajduje się w stanie całkowitego ściśnięcia. Tam jest łańcuch "rowerowy" który ma pracować lekko i płynnie, bez trzasków, a sprężyna służy do likwidowania luzu wynikającego z nierównomiernego "wyciągania" się łańcucha. Tego nawet się nie smaruje, bo łańcuch powinien...
Super wyczerpująca odpowiedź,uniwersalna do każdego pytania o jakikolwiek mechanizm.Prosze wskazać gdzie w instrukcji obsługi jest coś napisane o konserwacji-smarowaniu przekładni,która jest zamknięta w obudowie? Tak gwoli ścisłości zębatki w środku są odpowiednio smarowane.
Po prostu źle kombinujesz ty i klient. Brama ok zasilanie też rozumiem ,ale to że jeden będzie ją otwierał tylko dwa razy na dzień by wjechać i zaoszczędzić na prądzie 8gr to tez rozumiem, ale kto będzie smarował tą bramę by nie piszczała :D ten co używa ją dwa razy na dzień ma kupować smar a może ten to będzie ją 34 razy otwierał ? Rozwiązanie jest...
Powolutku montuje bramę,jeździ sobie już na wózkach.Mam kilka pytań:czy smarować smarem profil szczelinowy po którym toczą się rolki i górną prowadzącą,mówią że tak ale na mój rozum to jak go nasmaruje i dostanie piasku to będzie tylko gorzej.Chcę podłączyć również antenę na lampie sygnalizacyjnej dla poprawienia zasięgu,czy podłączyć ją bezpośrednio...
W siłownikach 24V są silniki komutatorowe. To oznacza klasyczne problemy na styku szczotka - komutator. Trudno jest napisać/zgadnąć jaki problem występuje u Ciebie, ale napiszę o tym co spotkałem do tej pory pod względem częstości występowania. 1) zużyty grafit szczotek plus wilgoć "zakleiły" rowki komutatora i zwierały - wyczyścić komutator i pogłębić...
akurat kopiowanie jeden od drugiego mi nie przeszkadza jakoś nie ma takiej okazji żeby ktoś obcy skopiował mi pilot... za to przeszkadza w tej FAAC łańcuch, a nie pasek... paski podobno to lepsze rozwiązanie od łańcucha - cichsze, nie trzeba smarować i mniej awaryjne...
>należy dokonywać regularnych przeglądów serwisowych urządzenia 1 lub 2 razy w roku w zależności od ilości wykonywanych cykli dziennie. A czy moglbys dac kilka rad jak taki przeglad wykonac we wlasnym zakresie i na co zwrocic uwage (ja generalnie raz do roku reguluje sprezyny i smaruje zawiasy - nie wiem czy to wystarcza).
Cześć. Ja mam bramę przemysłową. Z uwagi na otwór garażowy (3,8x2,6 metra) nie można było dać zwykłej. Brama marki Krispol, z napędem ARGO z firmy BFT i dwoma pilotami. Garaż przydomowy. Brama jest od 9 lat używana, raz w roku przeze mnie smarowana/czyszczona. Nigdy, poza przypadkowym naciśnięciem pilota w kieszeni spodni przez drugiego użytkownika,...
Silnik powinien mieć przeciazeniowke pięć bramę w tryb zamykania i spróbuj zatrzymać tworząc przeszkodę nawet ręką wiadomo trochę mocniej przytrzymaj i brama powinna zmienić tryb na otwieranie . Sprubin
Ja na paru obiektach mam Rotamatica "p" z Hormanna i całkiem spoko się sprawdzają, mam też Rotamatic "p" na kilku obiektach gdzie na okrągło wjeżdżają i wyjeżdżają dostawy z centrów handlowych i przy robieniu serwisów i porządnym smarowaniu działają spoko.
Siłowniki firmy NICE, jedna połówka nie otwiera się do końca. Raz się domknie a raz nie. Czy to wina oprogramowania czy bardziej smarowania? Czy do tej bramy muszę być ograniczniki w ziemi czy wystarczy ten element przy ślimaku skręcany imbusem? Jak skrzydło bramy otworzy się na 45 stopni to ma lekko natomiast od 45 do 90 już ma ciężej i zwalnia. Co...
W każdym większym sklepie , hurtowni znajdziesz zawiasy wspawywane , regulowane , na zdjęciach są najgorszej jakości - powinny być co najmniej smarowane , z kalamitką - info z wczoraj - Wingo 3524 , brama rozwierna dość ciężka , wypełnienie drewnem , nasiąka - po 5 latach eksploatacji nawala - powód - zapieczone zawiasy , wyparowany kondensator 10000...
W czwartek znowu wymieniłem mechanizm came frog a24e. Powód ten sam. Wcześniej przed wymianą mechanizmu zgłosiłem ten problem do importera i sprzedawcy w Polsce do Came. Przedstawiciel firmy odwiedził mnie i dokonał oględzin 3 bram wyposażonych po dwa mechanizmy. Sprawdził montaż bram, mechanizmów czy bramy bez mechanizmów chodzą lekko, czy są smarowane....
max jeden. Dojazd do bramy mam szutrowy z "dziurami" czasem wystarczyło przejechać 10 m.Teraz tarczę smaruję tym co jest pod ręką. Do obsługi mam cztery auta.
Na dniach wezmę i zobaczę jak to działa. Nie ma opcji, że to przez zawiasy, one były smarowane przed zakładaniem siłowników żeby płynnie się otwierało.
Kolejne testy już wypadły lepiej - siłowniki pracowały bez żadnych zgrzytów, obyło się bez smarowania. Dzięki bardzo za rady, chyba obędzie się bez reklamacji.
Witam odnośnie Power Jack - służę pomocą ponieważ miałem taki zestaw i próbuję aktualnie zmienić na inne siłowniki tylko trochę komplikacji mam. Rozebrałem całe siłowniki na części pierwsze i tak power jack ma śrubę bardzo małego skoku 2- 2.5 , do tego nakrętka w środku jest teflonowa i jeśli będzie jakieś większe obciążenie to nakrętka się obrabia...
Witam ! Od kilku lat posiadam bramę jednoskrzydłową o dł 5m i siłownik Came ATI A5000A. Po instalacji bramy w 2002 roku, przez około 2 lata brama działała idealnie. Po tym okresie zauważyłem skokową zmianę prędkości bramy (otwieranie/zamykanie). Nie stanowiło to jednak problemu w codziennym użytkowaniu. Od około 2 lat brama jest używana raz/dwa razy...
a nie prawda zastosuj silnik od fiata 125 P odrazu weż z skrzynią biegow mi tam dziła przesuwam posuwam nawet raz mi odjechala polwecam najlepiej taki ktory tryska olejem nie bedziesz musiał smarować przekładni i po problemie Regulamin pkt 12. Ostrzeżenie.
Za używanie ŁT43 powinny ponosić odpowiedzialność osoby, które to polecają. EPX000 (trzy zera). Jest to smar do smarowania bezpośredniego. Akurat w kwestii obróbki metalu, smarowania - to mam wszystko w małym palcu. ŁT43 to wynalazek gdzie używało sie go głównie w zetorach i jeszcze z czasów komuny zostało to wielu ludziom i nie mają pojęcia, że istnieją...
Witam. Od pewnego czasu występuje u mnie problem z mechanizmem Somfy GDK 700 zamontowanym na bramie segmentowej Wiśniowski. Otóż brama zaczęła się "wieszać". Nie jest w stanie wykonać ani raz pełnego cyklu otwarcia i zamknięcia. Niektóre próby zamknięcia/otwarcia bramy zajmują 6 minut. W załączeniu linki do filmów z 2ch prób: https://vimeo.com/1000758164...
Jeśli po smarowaniu dalej zwalnia i trzeszczy - żadne programowanie nie pomoże - co najwyżej wykończysz siłownik. Najpierw doprowadź skrzydło razwm z siłownikiem do stanu idealnego mechanicznie.
Okres wakacyjny więc nie było okazji aby tu zaglądać... Sprężyny wymieniłem sam. Cała procedura łącznie z naciąganiem nowych sprężyn i regulacją bramy zajęła mi niecałą godzinę. poluzowałem zabezpieczenie bębnów i zsunąłem je z wału (robiąc uprzednio znaczniki aby było mniej przy regulowaniu u naciąganiu linki). ? Następnie odkręciłem śruby mocujące...
Montuję automaty DTM i FAAC i powiem tak proszę zadzwonić do Producenta i poprosić o pomoc powiedzmy w dopisaniu pilota to wam powie jak firmy traktują klienta wiem bo już nie raz słyszałem od klientów co nieco ale sami sprawcie, co do jakości to DTM najstarszy jaki zamontowałem to około 3 lata brak problemów za to FAAC a i owszem bywał w naprawię po...
Witam, posiadam bramę segmentową Normstahl o szerokości 5m - zainstalowana w 2011 roku. Co roku ją konserwuję więc generalnie nie mam z nią większych problemów oprócz dwóch rzeczy: 1. średnio raz do roku pali się bezpiecznik od elektrorygli przez co przestają one działać. W sumie nie jest to jakiś problem bo brama ma dodatkowo linkę i przy otwieraniu...
Witaj kup sobie nice 2GS 2słowniki srubowe super sprawa .używam już około 5 lat i w tym roku tylko smarowałam sruby nawet sybki śnieg ogarnia .kupiłem w mrowce koszt około 1200 zł pozdrawiam
Witam wszystkich majsterkowiczów w tym temacie.Ja temat z wodą wlatującą do siłowników ogarnąłem inaczej,zrobiłem osłonki z przeciętej rurki pcv 50 którą zamontowałem na wychyle.Osłonka ta jest ruchoma i chroni przed deszczem i opadami sniegu,problem z wodą zniknął,miałem przypadek że oblodzona woda zablokowała mi siłowniki przy mżawce i temp. poniżej...
Zebyś się nie zdziwił. Sprzęgło cierne ma może jakiś motorower, a nie napęd do bramy. Proszę nie ironizować (i to z amatora), tym bardziej, że Kolega "fachowiec" sam nie wie (chyba że z forum "Rometa")... :D Sprzęgła cierne były i są stosowane w niektórych modelach automatów do bram przesuwnych i to w wersjach pracujących na sucho (beninca, tau, aprimatic)...
Warto kupić taki tani napęd jak się ma dużo pieniędzy i jeszcze więcej cierpliwości... Ale na poważnie - tani napęd to tylko w podwójnym egzemplarzu - na wypadek nie znalezienia części zamiennych po okresie gwarancji ( Chińczycy lubią coś zmieniać i nikt nie zagwarantuje że znajdziesz przekładnię śrubową o określonym kształcie i wymiarach , nie wspominając...
Daj Boże odkręcić po latach robo. Ten ichni wynalazek kwadratowych nakrętek blokowanych przez blaszki podstawy. Chyba że co roku były odkręcane i smarowane. Teraz tylko cieńka tarcza włożona w szczelinę wypoziomowania napędu i ciąć te ampulowe śruby. A jak ci klapka tylko trochę odchodzi, możesz jeszcze płaskim śrubokrętem próbować nacisnąć wałek pod...
Sprawdzę czy coś mam ale dopiero jakoś w sobotę i dam znać, miałeś pecha. ok fajnie, podpowiesz mi jeszcze czy problematyczne jest wymienić sam motoreduktor? Ze względu na pogodę mam zamiar zdjąć cały napęd z podstawy i zrobić bo sobie w domu łącznie ze smarowaniem całego mechanizmu, bo po 6 latach może warto by było już zrobić taki serwis przy okazji...
Wracam do walki po urlopach i chorobie, zdemontowałem napęd, aby obejrzeć go na stole, przy okazji czyszczenie i smarowanie. Nie zauważyłem nic niepokojącego. Odłączyłem wszystkie peryferia, aby wykluczyć ich krecią robotę. Podłączyłem bez zabezpieczeń. Napęd zachowuje się tak samo jak wcześniej, krótkie zwarcie 1-7 powoduje reakcję, ale ewidentnie...
Jak , w razie awarii energetyki, otworzyć tą bramę uzbrojoną w rygle elektryczne ? A jak wystąpią opady marznącej mżawki i rygle przymarzną ? Każdy tego typu rygiel ma bębenek typu Yale do awaryjnego odblokowania kluczem. Który traktujesz tak samo jak każde inne Yale (smarujesz czasem, czasem odmrozisz itp) - jeśli taki przymarznie w bramie a masz...
1. listwa zębata metalowa z tulejami : Klasyczna - głośna, cynkowana (tam gdzie ocynk się wytrze - zacznie rdzewieć). I może bardziej się zużywa od tworzywowej (ale niech wypowiedzą się ci którzy je montowali - ja tworzywowych miałem mało) ale na pewno odporniejsza na uderzenia i mocny nacisk od tworzywowej - do bram powiedzmy od 200 kg w górę. W przemysłowych...
Chyba waga jednego skrzydła , to 80 - 90 kg - więcej nic tutaj nie widzę - brama zrobiona z pręta okrągłego 12 - ciężka na pewno nie jest - za to ciężko chodzi - specyfika zawiasów zastosowanych w tej konstrukcji - poszukaj zwykłych siłowników do bramy , typ Faac 414 , lub optycznie lepiej wyglądają Wingo 3524 - zmieści się we wnęce i nic nie trzeba...
Są wyczuwalne opory i zacięcia? Prowadnica i bieżnie rolek muszą być suche i bez smaru. Smarowanie zewnętrza rolek i wnętrza prowadnicy coś da na b. krótką metę - potem prowadnica zacznie do środka łapać piach który się będzie kleił do smaru i będzie jeszcze gorzej. Łożyska w rolkach są uszczelniane, więc polewanie środkiem smarnym z zewnątrz zatartego...
A więc po kolei. Brama nie klinuje się. Kondensator wymieniłem na nowy 20mikro - stary miał 17 więc nie tragedia i to nie jego wina. Profilaktycznie wymieniłem wszystkie mikrostyki. Poniosłem o około 1-2mm szynę która jest na bramie, bo wydawało mi się, że jest za nisko. Silnik spięty jest na 4 stopień jeżeli chodzi o siłę działania. Dalej się zacina....
Witam, mam problem z napędem Hormann Supramatic E ver.1 (z 7 poziomowym menu). Zrobiłem pełne czyszczenie i smarowanie całej bramy. Brama porusza się lekko. Wszystkie menu są na "0" (oprócz opóźnienia wyłączenia światła). Chociaż przy zwiększeniu nacisku też jest ten problem. Brama nie posiada żadnych fotokomórek oraz dolnych listew oporowych, sama...
główną przyczyną były zapieczone styki przerywacza w punkcie, gdzie dźwignia przerzuca obroty silnika w prawo i lewo Ten przerywacz to to z zardzewiałą sprężyną wystającą z napędu nad zębatką napędową? Zdaje się ze chodzi ci o krańcówkę a nie "przerywacz". Po pierwsze - sprężynka może (i ma) być nieco luźna bo wyłączniki nie są przymocowane do jej...
Wymiary jak najbardziej OK. Siłownik ma jeszcze jedną przekładnię - między silnikiem a ślimakiem - możesz tam sprawdzić smarowanie ale ślady rozbiórki = utrata gwarancji. Może po prostu twój egzemplarz ma ciaśniej pasowany silnik i przekładnię (rozrzut produkcyjny) i ciężej chodzi. Ale widzę że słownik jest zamocowany równolegle do bramy - przesuń punkt...
Po odkręceniu dużego trybu powinna zostać jeszcze stalowa tulejka o średnicy zewnętrzej 16mm ( niestety niema łożysk w tym wymiarze wiec zastosowałem 17mm po uprzednim uzupełnieniu luki paskiem blaszki 0,5 mm) na nią wciskamy łożysko np 6303 kryte. I teraz idziemy na łatwizne ale ostożnie!!!! : By zamocować łożysko spawamy cześć wewnętrzną do tulei...
Z wierzchu pod uszczelki właściwie wystarczy utrzymywać rury w czystości - jeśli uszczelki piszczą - lekko WD 40 i wytrzeć. Śruby pociągowe wewnątrz (po wysunięciu siłownika na maksa, odkręcenia imbusów zaciskających cybant i odsunięciu osłony) - jeśli suche - co się nie powinno zdarzyć - rzadkim smarem stałym, np zielonym litowym, białym silikonowym...
(...) e, bram nie może wystartować. Dochodzi nawet do zatrzymania. Wywala błąd Err bez numeru. ( nie ma takiego oznaczenia w instrukcji). Podana przeze mnie temperatura jest umowa. Co ciekawe przy normalnej pracy bramy "kogut" mruga. Jak się przycina ścięci światłem ciągłym. Miał ktoś podobny problem? Wstępna ocena dostępnych informacji Użytkownik...
Oczywiscie chodzilo o odsuwanie, zakrecilem sie w tej wypowiedzi troche. Dziekuje Ci bardzo za odpowiedz, zrobie tak jak mowisz z recznym odsuwaniem i sprawdze czy sa owe miejsca oporu. Co do smarowania wydaje mi sie, ze jest to wszystko przesmarowane(chociaz dla swietego spokoju sprawdze i ewentualnie przesmaruje). A co do podkrecania, czy jest mozliwosc...
Mam dokładnie ten sam problem ale od tej zimy. Na tą chwilę wiem że problemem nie jest brama tylko napęd. Niestety brama duża i przeciążenie ustawione na maksa. Po odłączeniu bramy od napędu problem nadal istnieje - sam napęd nie jest w stanie poprawnie zjechać w dól mimo że nic go nie blokuje bo ręcznie po rozsprzęgleniu daje się przesuwać bardzo lekko....
Witam. Mam problem z zamykaniem i otwieraniem bramy sterowanej napędem King gates star d100. Przy końcu kiedy powinna już zwolnić i delikatnie domknąć lub otworzyć potrafi mocno uderzyć lub szarpnąć , a przy kolejnej próbie zostawić 2cm. szczelinę czasem działa dobrze . Anomalia te mają miejsce tylko kiedy wykonuje całą swoją drogę jeżeli startuje np....
Najpierw musisz sprawdzić czy brama pracuje ręcznie bez żadnych oporów . Napęd który posiadasz jest dość czuły na opory mechaniczne . Jak wszystko jest dobrze proponuje jeszcze raz zaprogramować położenia krańcowe . Możesz jeszcze delikatnie zwiększyć siłę . Raczej bym nie doradzał smarowania żadnych elenętów znajdujących się na zewnątrz ponieważ do...
W/W centralka dobra i tania (i od razu z radiem) - tylko musisz użyć krańcówek na bramie. A patent z łańcuchem (podobnie jak kolega yarpen) użyłem także u siebie - za młodych lat - za początków mojej przygody z bramami (kiedy fabryczne miały horrendalne ceny), z tą różnicą że u mnie bramę napędza pętla łańcucha, a napęd jest zrealizowany przekładnią...
uszczelka smarować smarować bieżnia smarować gramofon
indeksowanie dysku klimatyzacja eberspacher skrzynia automatyczna dodge
odpowietrzanie klimatyzacji odpowietrzanie klimatyzacji
Tryby regulatora piekarnika Amica K60600 Podłączenie Skytec ST-140 do komputera przez AUX