Przede wszystkim powinien to być smar z dopuszczeniem do incydentalnego kontaktu z żywnością NSF H1. Ponieważ uszczelki są wykonane z EPDM, należy je smarować smarem silikonowym. Oryginalnie używany jest smar PARALIQ GTE 703 firmy Klueber Lubrication lub jego odpowiednik siostrzanej firmy OKS. Smaruje się głównie dużą uszczelkę tłoka. Można też od czasu...
Żeby nic nie przerabiać smarowania to od ciągnika trzydziestki , sprężarka od jelcza dwutłokowa lub od stara 200 dość szybko nabije taką butlę ale trzeba do niej dorobić smarowanie ciśnieniowe tzn. pompkę od wspomagania z jakiegoś auta, zawór przelewowy ,zbiorniczek na olej . Proponuje przeczytać cały ten temat od strony pierwszej do końca . Na stronie...
To jest sprężarka S2P-115 stosowana m. in. w SM30 ale także w elektrowozach. Wydajność 100m^3/h Moc 13kW 1000 obr/min Smarowanie ciśnieniowe W orginale ma wentylator na kole napędowym i odpowiednie osłony kierujące powietrze.
Będzie to miało znaczenie bo to jest sprężarka smarowana ciśnieniowo ,po za tym dobrze zadbać o chłodzenie gdyby sprężarka miała dłużej pracować. Tu starszy temat ; http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop...
Rozbryzgowe smarowanie na tych panewkach, to sprawa co najmniej dyskusyjna. Do rozbryzgowego smarowania panewek, stosuje się inny skład stopu panewki. Takie smarowanie stosowane jest w kosiarkach. Panewka ma otwór dolotowy oleju, ale posiada też rowek spiralny, który służy do równomiernego rozprowadzenia oleju na czopie oraz do odprowadzania zużytego...
No dobrze, ale musisz się jeszcze pozbyć nadciśnienia. Musisz oczyścić nadmiar powietrza ze skrzyni korbowej tak, by na zewnątrz ulatywało bez drobin oleju.
5) Dopuszczalna masa całkowita: 150kg 9) Rodzaj silnika: jednocylindrowy, chłodzony powietrzem z wymuszonym obiegiem, 4 suwowy 17) Rodzaj smarowania: ciśnieniowo-rozbryzgowe 18) Starter: Elektryczny i nożny 19) Przód: 3.50-10 Tył: 3.50-10 (opony) 21) Światło przednie: 12V 35w/35w (mijania/drogowe) 23) Kierunkowskaz: 12V 10W
Zrobiłem to na jednej HS17 przy 9bar silnik pobiera 2200W u mnie pracuje na 1600 obr smarowanie ciśnieniowe, ważne jest odpowietrzenie skrzyni korbowej. Nie ma sensu 10bar przy jednostopniowym sprężaniu. Znajdz sobie na youtubie rozebrane są ...
Wyłącznik ciśnieniowy do czyszczenia i smarowania.
Silnik musi być zamontowany tak jak w kosiarce, czyli poziomo! Chodzi o smarowanie.
Ta sprężarka nie potrzebuje smarowania ciśnieniowego, robiłem kompresor na sprężarce podobnej HS31, gdzie przerobiłem pokrywy korbowodów na rozbryzgowe i działa już 10 lat. Dwa lata temu zaglądałem do panewek (bez większych zużyć). Kompresor używam na bieżąco do malowania i spokojnie daje radę.
To są polskie produkty, wywodzą się z konstrukcji z lat 60/70 i jak widać mają się dobrze. Na dzień dzisiejszy raczej najlepsze polskie tłokówki dalej produkowane. Już wyżej chyba wspominałem ja lub koledzy o smarowaniu ciśnieniowym, ktoś prócz Poznaniaków jeszcze w tłokówce to stosuje? Pewnie tak, ale z 95% rynku to wynalazki chińsko włoskie, jedorazowe....
To sprężarka hs19 czy się mylę? I jaki masz ten problem ze smarowaniem? Jeżeli to hs 19 jest ona smarowana ciśnieniowo czyli musisz dodatkowo dorobić pompkę do smarowania ( może warto pomyśleć nad zastosowaniem pompki wspomagania od poloneza? Mały koszt i w miarę trwała). Dorób jeszcze do tego odolejacz jeżeli będziesz myślał o malowaniu tym sprzętem....
Zbyt szybko się to wszystko zmienia. Ja jestem jeszcze na etapie zbiorniczka podgrzewanego, z braku czasu nie mogę go skończyć a tu tak poleciało. :) Nie wiem teraz czy kończyć to co zacząłem, czy się przestawić na nadciśnienie. Dla nadciśnieniowców - znalazłem taka stronkę o smarowaniu ciśnieniowym, może ona też coś pomoże. Układy natryskowe do oleju....
Nie- na sprzęgło cieknie olej z misy, a nie z układu smarowania ciśnieniowego.
AK 52 to oznaczenie stopu a nie sprężarki. Po konstrukcji jest to sprężarka od polskiego silnika spalinowego, smarowana ciśnieniowo, konstrukcja dość stara.
Upewnij się, czy Twoja sprężarka nie jest smarowana ciśnieniowo z układu smarowania silnika. W takim wypadku może być problem ...
Zastanawiam się, czy ta sprężarka nie była przypadkiem smarowana ciśnieniowo olejem z układu smarowania silnika.
Dużo jest w internecie, że B&S to już nie to co kiedyś i też produkowany w Chinach natomiast Loncin podobno jest kopią silnika Hondy i całkiem fajnie się sprawuje. Jeżeli chodzi o B&S to jest to dokładnie Intek V Twin o pojemności 656 cm3 ze smarowaniem ciśnieniowym, dwutłokowy. Natomiast Loncin ma nazwę HS413AE o pojemności 413 cm3 o smarowaniu ciśnieniowym,...
Nie bardzo kojarzę ten kompresor, dawno to było?, nie pamiętam czy w nim było zrobione smarowanie ciśnieniowe, czy rozbryzgowe. Jeżeli jest smarowanie ciśnieniowe, można zwiększyć obroty do około 1400 obr/min. Jakie obroty ma silnik i jakiej średnicy są koła pasowe. Proszę podać te parametry.
Przyjeżdża auto na warsztat i sprawdzam. Z pamięci to Isuzu MIDI. A to że autokorekta w androidzie od 10 działa dziennie to wiem. Ale pisz do google może zmienią. No to pisz o tym "wspólnym smarowaniu"
Żaden silnik z agregatu typowego " marketowego"nie zrobi ci 6k godzin bo wyjdzie ci korba bokiem. Tu trzeba silnika z smarowaniem ciśnieniowym od samochodu a nie rozbryzgowym. Silniki te maja stope korbowodu aluminiowajak całość a nie jak w samochodzie korba stal + półpanewki. Zobacz sobie ile silników B/S i innych od traktorków ludzie sprzedaja z urwanymi...
A jak to ocenić czy smarowanie jest ciśnieniowe czy rozbryzgowe ?
to polska sprężarka HS17,smarowana ciśnieniowo
A czy kompresor od silnika sw 680 to hs 31? I czy 2 takie się nadadzą? Wiem że trzeba będzie zrobić smarowanie ciśnieniowe i chłodzenie.
Jeżeli się nie mylę jest to taka mała pilareczka do gałęzi. Dokładnie Alpina Castor CX 35. Chyba jest uszkodzony odpowietrznik, niema w korku otworu na wylot tylko jest zasłonięty od środka klapką. W tym modelu jest ciśnieniowe smarowanie łańcucha, niema pompki, tylko ciśnienie wytwarzane przez silnik wypycha olej ze zbiornika. Z obu zbiorników wychodzą...
Ta sprężarka ma tylko smarowanie rozbryzgowe w Ursususie C360 3P z silnikiem Fergusona. Nie ma wtedy bagnetu a w miejscu górnej śruby mocującej dekiel tylni jest podłączony przewód ciśnienia oleju. Jednak to tylko pseudo smarowanie ciśnieniowe gdyż olej jest tylko rozpylany w postaci mgiełki, a cała sprężarka jest na łożyskach tocznych, a nie tak jak...
Lepiej znajdź sopie sprężarkę starowską 99% sprężarek z ciężarówek/autobusów jest smarowanych ciśnieniowo i chłodzonych płynem.
Ze smarowaniem mają, bo są najczęściej w łożyskach ślizgowych smarowanych ciśnieniowo. Jak luz na łożysku nadmierny to i ciśnienia oleju nie będzie.
Witam. Jeśli "ciśnieniowy" oznacz wyłącznik sterujący ciśnieniem powietrza w zbiorniku, to wystarczy zasilanie silnika przepuścić przez jego styki.Oczywiście należy dostosować (nie przeciążać wyłącznika)obciążalność styków do mocy silnika.Samo załączanie możesz zrealizować na standardowym wyłączniku krzywkowym(pakietowym), lub styczniku.Powinieneś sprawdzić...
Nie piszę jak to nazwałeś "głupot". Ta sprężarka może i mieć oryginalnie smarowanie ciśnieniowe z silnika spalinowego który ją napędzał. Po zdjęciach trudno to jednoznacznie ocenić. Nie zmienia to jednak faktu, że to HS11. Wersja ze smarowaniem rozbryzgowym(własny olej) jak i ciśnieniowym(olej z silnika) oprócz sposobu dostarczania oleju niczym się...
Tak się przyjrzałem jeszcze raz sprężarce i to chyba HS1151x czy jakoś tak z smarowaniem ciśnieniowym, na korbowodzie będzie panewka zamiast łożyska w wersji z smarowaniem rozbryzgowym, pasował by ją rozkręcić i sprawdzić
Sprężarka ta jest łożyskowana tocznie na czopach głównych i korbowodowych. Nie wymaga smarowania ciśnieniowego. Głowica owszem powinna być chłodzona płynem.
Witam. Mam problem, gdyż posiadam silnik 3 fazy 1, Kw, butlę 40 litrów z samochodu jelcz oraz sprężarkę używaną ale sprawną z ciągnika MF-255. Problem jest następujący. W tym modelu ciągnika sprężarka jest smarowana ciśnieniowo ja chcę zrobić wykorzystując tą sprężarkę kompresor do drobnych prac w garażu. Czy możliwe jest przerobienie sposobu smarowania...
Pawciu-85. Jak masz zorganizowany pomiar obrotów? Nie mam, bo go nie potrzebuję. Silnik w moim kompresorze pracuje po rozruchu ze stałymi obrotami nominalnymi, jak zalecił producent czyli WAN Gdynia. Ze względu na smarowanie ciśnieniowe mam manometr ciśnienia oleju i czujnik cisnienia oleju. Jak pompa nie wytworzy w ciągu 50 sekund cisnienia 1 bar...
A jak rozwiązałeś smarowanie w tej sprężarce. Normalnie powinno być smarowanie ciśnieniowe, ale można w korbowodach wywiercić otwory, dorobić czerpaki, a z przodu wstawić łożysko kulkowe zamiast panewki.
Zawór ciśnieniowy raczej termostat ,kolego tego się nie smaruje francuzy mają taką specyfikę ze trzeba dać nowe opaski i oczyścić ze środka bród
Chętnie przeczytam o takich sprężarkach. Ja mam sprężarkę 2 tłokową smarowaną ciśnieniowo z własna pompką olejową. Fajna sprawa , tylko mała wydajność ok 250l\min.
Akurat w kwestii obróbki metalu, smarowania - to mam wszystko w małym palcu. ŁT43 to wynalazek gdzie używało sie go głównie w zetorach i jeszcze z czasów komuny zostało to wielu ludziom i nie mają pojęcia, że istnieją inne smary i są równie ważne ich charakterystyki Skoro masz w małym palcu - zaproponuj smar, pracujący normalnie w zakresie temperatur...
Właśnie twego schematu brakowało i nie byłoby w ogóle tematu na forum. Problem rozwiązany - głowica nie jest smarowana ciśnieniowo w silnikach 1B20-1B30. Silnik złożyłem do końca i odpaliłem - bardzo ładnie pracuje. Bardzo dziękuję Wszystkim za pomoc. Pozdrawiam.
Witam. Jestem w trakcie budowania kompresora powietrza. I zastanawiam się na kupnem 2 sprężarek. Jedna od sw680 a druga sw400. Oba mogę kupić za 250zł. zapewne nie są w stanie idealnym ale z naprawieniem by raczej nie było kłopotów? Ta od sw680 to hs31? jak tak to wiem że potrzebuje smarowanie ciśnieniowe. A chłodzenie? Też potrzebuje? Poczytałem trochę....
Witam wszystkich, jako że to mój pierwszy post na elektrodzie chciałbym wszystkich przywitać. A także prosić o pomoc w rozpoznaniu sprężarki, ja niestety nie znam się zbytnio na nich, aa nikt z rodzinki nie pamięta od czego ona pochodzi. Chciałbym się także dowiedzieć czy jest smarowana ciśnieniowo czy rozbryzgowo. Z góry dziękuje za pomoc.
Pompa ma smarowanie ciśnieniowe, więc spokojnie nie zaciera się. No chyba że nasze polskie wyroby które miały tylko w dwóch punktach smarowanie. Ale i te przerabiałem i w korpusie dostawały dodatkowo 4 otwory i do tego mała pompa do smarowania. Też miało to wady. Ale lepsze niż fabryczne. Schemat ci zrobię wolną chwilą. Ale będzie robiony na kolanie....
Witam. Nabyłem sprężarkę Hs21 od jelcza ze smarowaniem ciśnieniowym. Planuję zrobić z niej kompresor warsztatowy lecz mam problem ze smarowaniem. Jako pompę wykorzystam pompę wspomagania od osobówki (prawdopodobnie polonez lub cordoba), zbiorniczek na olej może od chłodnicy. Problemem jest zawór który będzie redukował ciśnienie z pompy wspomagania....
Witam posiadam sprężarkę HS 18 od Autosanu, smarowaną ciśnieniowo i chcę sobie zbudować kompresor z jej wykorzystaniem lecz mam problem z uszczelnieniem panewki . W jaki sposób można ją uszczelnić? To mój pierwszy post więc proszę o wyrozumiałość gdybym o czymś istotnym jeszcze zapomniał powiedzieć.
Z góry dziękuje za podpowiedzi. Ten górny wylot to zasysanie powietrza, w innych sprężarkach tego typu instalują na nim filtr powietrza. Odnośnie tego smarowania ciśnieniowego, może koledzy mi to bardzie przybliżą, co konkretnie należy uczynić w tym kierunku. Pozdrawiam.
Z tego co pamiętam to korbowody są na łożyskach igiełkowych (99% pewności) i smarowanie ciśnieniowe jest zbyteczne, bo gdzie niby doprowadzać olej pod ciśnieniem jak nie ma kanałów ;-) Zagwarantować Ci jednak nie mogę - zawsze możesz zajrzeć do środka albo zapytać tego kto remontował.
Niestety Breżniew, twój pomysł się nie sprawdzi. Smarowanie rozbryzgowe działa w sprzęcie do tego przystosowanym. Ma on wtedy łożysko rolkowe w stopie korbowodu, które do pracy wymaga niewielkiego smarowania, które to zapewnia właśnie smarowanie rozbryzgowe. W tej konstrukcji są panewki i wymagają one obowiązkowo smarowania ciśnieniowego tak, by utworzył...
Też mam sprężarkę od ziła. Poprzednia założona już jako używana wytrzymała ok 25 lat, bez smarowania ciśnieniowego. Co jakiś czas dolewało się oleju o ile się pamiętało. Jak panewki siadły to jakieś stare z fiata 125p, długość panewki mierzona taśmą przycięta z długości i szerokości, na imadło i rurka z młotkiem. Po takiej partyzantce chodziła jeszcze...
Olej do wymiany. Gorący traci wartości smarujące i ciśnieniowe.
myjka ciśnieniowy smarować smarować ciśnieniowy silnik uszczelka smarować
zwarcie diody zenera powody repeater re200 schemat instalacja elektryczny domek
esp8285 tasmota piszczy zasilacz impulsowy
Rozszycie kabla J-Y(St)Y 40x2 DIN VDE 0815 – kolory, wiązki, LSA, ekranowanie Wieża Sony FH-B70CD - Problemy z magnetofonami i konserwacja