Do tego taka pompa nie może zostać złożona na sucho, bo nie zaciągnie oleju. Albo zalać olejem, albo taki specjalny środek smarujący do składania silników (bardzo gęsty olej).
Cześć, -Zbyt niski poziom oleju lub niewłaściwa lepkość lub klasa jakości oleju silnikowego -Uszkodzony czujnik ciśnienia oleju - Zużyte panewki silnika lub pompa oleju -Zbyt wysoka temperatura pracy silnika -Uszkodzony zawór przelewowy układu smarowania silnika -Zatkany filtr siatkowy smoka pompy oleju
Bez autoryzowanego serwisu Piaggio/Aprilia się chyba nie obejdzie. Z tego co znalazłem w serwisówce, w zaznaczonym miejscu powinna być zaślepka otworu technologicznego do kanału smarującego wałek wirnika pompy cieczy. Pewnie taka kulka wprasowana w pokrywę. Wątpię aby komuś udało się to poprawić (pewnie obróbka + wbicie nowego kołka), więc pozostaje...
czyli tak jak mówiłem :) panewki... jezeli ciśnienie nie świeci na wolnych obrotach, a ruszając zaświeca lub wystarczy silnik obciążyć to ewidentnie panewki, a do tego kolega pisze ze mu odma zamarzła... czyli zamarzła, wywaliło olej, brak smarowania i przytarło korby i główne, a wskazuje na to pierwsza panewka od pompy -BRAK smarowania
Pompa wspomagania jako sprężarka to wg mnie słaby zamiennik. Jak to chciałbyś smarować? Ta pompa potrzebna mu do smarowania łożysk ślizgowych w sprężąrce tłokowej :lol: Czytaj o co chodzi... W kwestii obrotów takie - aby ciśnienie oleju wynosiło ze 3 bary na gorąco... Potrzebny też zawór ograniczający na jakieś 3-4bary. Z reguły pompy mają taki wbudowany...
Kurcze nie za ciekawie to wygląda, no ale jak nie znajdę fachowca, to będę musiał sam spróbować. A uszczelki wszystkie trzeba dać nowe, czy można poskładać na starych (cylinder-karter, gaźnik)? Szkoda, że w tym filmiku nie pokazano też procesu składania piły :|
Ale jesteś pewien że same okablowanie a nie spalony silnik i za każdym razem gdy chce podać smar to nie może i wywala błąd
Takie testy robili Niemcy na starych autach. Na wolnych obrotach silnik chodził bez miski olejowej przeszło 2 godziny i nic. Oczywiście, że nie bez szkody, jednak chcę zwrócić uwagę na fakt, że zapalenie się kontrolki ciśnienia oleju nie oznacza zupełnego braku smarowania. Dopiero wciśnięcie gazu do dechy i ok 2 minuty pracy zakończyło żywot silnika....
Witam. Jeżeli diagnosyki i naprawy dokonywał ten sam człowiek to proponuję zmienic fachowca i to czym prędzej. Piszesz że był robiony remont silnika ale on nic nie dał lampka oleju świeci nadal. 1. cisnienie nie może byc dobre bo działaja dwa zabezpieczenia lampka i brzęczyk. czujnki ciśnienia znajują się na końcu magistrali ciśnienia oleju jeżeli jest...
Obudowa rozrządu jest wytarta przez łańcuszek Tam jest kanał olejowy z pompy oleju. ( w pokrywie ) Sprawdź czy nie został spiłowany przez łańcuszek i otwarty, bo będzie to skutkowało brakiem smarowania silnika.
Czyli jedna porywasz się z motyką na słońce. W Kamazie czerwone pole obrotomierza zaczyna się od 2600obr/min. Pompa oleju pracuje z przekładnią, skoro chcesz ją zastosować to powinieneś już mieć dokumentację. Namierzenie książki zajęło mi 20min. Przy ilu otwiera się zawór upustowy też ci podałem. Sensu brudzenia się zużytym olejem w modelu nie widzę....
Witam! Podejrzewam, że sprawność Twojej pompki ze względu na przebieg po prostu spadła. Jeżeli jeździsz na gazie musisz mieć co najmniej 1/3 zbiornika paliwa. To nie przesada. Paliwo w tym wypadku nie służy tylko do napędzania auta, ale do smarowania i chłodzenia elektrycznej pompy paliwa. Spróbuj opróżnić całkowicie zbiornik paliwa i pojeździj na gazie...
Odpuściłem sobie zabawę z montażem wodnego zaworu zwrotnego w miejsce nieszczelnych oryginalnych. Poprzedni właściciel cos grzebał w sterowaniu kompresora, teraz zrobiłem to "po bożemu"(czyli tak jak przewiduje producent) i przed każdym uruchomieniem(zwłaszcza w trybie AUTOMATYKA), jeszcze przed załączeniem stycznika Y, przez kilka sekund odpręża się...
Dzięki za informacje, link też przydatny sprawdzę też to ustawienie może źle zamontowana, ostatecznie kupie pompę i podmienię, nie jest droga. Jeszcze raz dzięki aa tak po głowie to mi chodzi ten montaż samej pompy i jej jakość ponieważ jedyna jej awaria na gwarancji przy pierwszym cięciu 5 min pracy dotyczyła smarowania i wtedy okazało się że pompa...
Pisze pan że zmienił czujnik ciśnienia ale który bo są dwa jeden to ciśnienie oleju silnika a drugi to ciśnienie magistrali chłodzenia tłoka. Mozę się zacinać zawór który reguluje ciśnieniem chłodzenia tłoka ten który jest pod turbiną, może padać czujnik ciśnienia magistrali chłodzenia tłoka. W aktualnej chwili będzie ciężko wyłapać moment usterki no...
Tłoczek jest posmarowany dla tego żeby go zakonserwować. Co do smarowania płynem będę polemizował bo jak wiadomo płyn daje nam poślizg ale nie powinno się go stosować w miejscach gdzie występuje wilgoć , płyn nie ma właściwości konserwujących jedynie poprawia poślizg ale też bardzo łatwo absorbuje wodę z powietrza i powoduje ogniska rdzy. Zgadza się...
W filtrze jest zawór który się otwiera jeśli wkład filtrujący ma problemy z przepustowością (gęsty olej, mocno zabrudzony wkład). Zawór jest żeby zapewnić smarowanie silnikowi nawet jeśli filtr już nie przepuszcza oleju, niestety silnik wtedy smaruje się nie filtrowanym olejem. W twoim przypadku myślę że filtr jest marki MAXGEAR albo coś podobnego....
Kolego, turbo zawsze pada z jakiegos powodu, najczesciej jest to brak odpowiedniego smarowania gdyz uzytkownik auta nie stosowal sie do interwalow serisu, i poprostu na smogu jest maz nie przepuszczajaca oleju do pompy oleju i turbawka chodzi sobie na sucho, czesto tez przewod doprowadzajacy olej do turbo jest wkrecony na srobke z filterkiem na ktorym...
http://obrazki.elektroda.pl/5379830000_1... Witam! Chciałem zaprezentować mój zestaw do piaskowania wykonany całkowicie samodzielnie. Składa się on z dwóch urządzeń tj. kompresor i piaskarka. Sprzęt wykonałem na własny użytek - posiadam kilka zabytkowych pojazdów do remontu. 1. Piaskarka. Piaskarka to nic innego jak urządzenie wykonane...
Czy pompa od hydrauliki z mtz-a nada się do smarowania sprężarki? Dodam że takie pompy dają od kilkudziesięciu do kilkuset bar. Nie wiem ile daje ta moja.
Witam, Priorytet to bezawaryjność. By to uzyskać to potrzebujesz 2 czujników: - czujnik poziomu oleju - czujnik ciśnienia Do tego 2 ew.3 wyłączniki czasowe.Lub jakiś sterownik np.Need.
Co myslicie w sprawie opisanej poniżej? jak dla mnie ciekawa sprawa. Komplikacja konstrukcji współczesnych silników z zapłonem samoczynnym (diesla) spowodowała znacznie większe obciążenia mechaniczne materiałów konstrukcyjnych. Jednym z czynników "wysilenia" konstrukcji jest zastosowanie ciśnień wtrysku na poziomie 1000-2000 bar. Ciśnienia te wytwarza...
W wielu silnkach VAG (np.EA288) montowany jest mokry pasek napędu pompy oleju który wg VAG nie podlega wymianie (brak interwału) . Czy spotkaliście się z przypadkiem zerwania tego paska i utratą smarowania silnika?
Według informacji serwisowych w króćcu znajduje się zaworek smarowania pompy, tj. ruchomy tłoczek z otworem (dyszą) https://obrazki.elektroda.pl/6000691200_... https://obrazki.elektroda.pl/1293416600_...
Będzie dobre, tylko nie smaruj uszczelki w tym kolanie do którego wchodzi syfon zmywarki/pralki, już dwa razy słyszałem jak uderzenie pompy wyrwało taki syfon, wsadź najlepiej bez smarowania
Panowie pomocy !!! Mam ciągły problem ze swoim sprinterem 2.2 cdi... OM651. Temat stary jak węgiel, ale ponieważ walczę ostatnio z takim przypadkiem, to mam swoje 3 grosze do dodania. Główną przyczyną zacierania się silników 2.2 cdi po 2011 roku to wadliwy układ smarowania silnika i dość wysoka temperatura pracy (powyżej 95'C). Na wstępnie należy wspomnieć,...
Na razie informacja nie potwierdzona, ale prawdopodobnie serwisant popełnił błąd przy uzupełnianiu instalacji chłodniczej zapodając zamiast czynnika r410 bo takim czynnikiem była napełniona pompa - uzupełniał ją tlenem. Jezeli faktycznie tak zrobił to musiało to wybuchnąć. Czysty tlen + olej, który był w instalacji do smarowania sprężarki to bomba....
Ale tandetne te silniki tdi. Dobrze że się nie skusiłem Dodano po 3 Co za debil wymyślił elektrozawór w ukłedzie smarowania silnika.
Olej silnikowy spokojnie SAE10W30. Co do ilości to jak postawisz pionowo (silnikiem do dołu) to zobaczysz wewnątrz ok 1cm od góry krawędź, do której umownie powinno się wlewać olej. Teraz złe wieści. łożysko powinno być odkryte i pod nim czyli od strony silnika uszczelniacz. Łożysko kulkowe poprzeczno-podłużne smarowane oczywiście wyżej wspomnianym...
https://obrazki.elektroda.pl/7927297700_... Na różnych forach internetowych, w tym naszym, co trochę pojawiają się konstrukcje kompresorów bazujących na sprężarkach z lodówek. Czytając ich opisy lub komentarze, na przykład: Rurka tłocząca powinna być wygięta do góry, wtedy większość wyplutego oleju wracałoby tam, gdzie jego miejsce....
Wyjmij redukcje, i wsadz węża głeboko w rurkę lub zamontuj syfon który masz, spróbuj włóżyć bez smarowania bo jak lekko będzie wchodził i jeszcze posmarujesz to uderzenie pompy Ci wyrwie ten syfon ze sciany
Jak wygląda ekologia takiego rozwiązania? Jeśli chodzi o pył zawieszony to jest lepsze od paliw stałych czy to kopalnych czy odnawialnych Nie znamy składu paliwa i jego właściwości, skład paliwa jest jednoznaczny ze składem olejów stosowanych do smarowania silników + produkty uboczne zużycia czyli przede wszystkim sadza Dodano po 3 Problemem w cisnieniowcach...
Masz Lexusa NX300H (H - to Hybryd). W tych skrzyniach olej można zmienić dopiero przy powyżej 100000 km. ale nie dynamicznie. W skrzyni nie ma pompy oleju jak w skrzyniach ze sprzęgłem hydrokinetycznym, gdzie obieg oleju jest wymuszony/obiegowy. Jest pompa oleju ale do smarowania elementów wykonawczych, ona nie wymusi obiegu. Jest to skrzynia eCVT....
Co masz na myśli że przez pompę wysokiego ciśnienia paliwo przepływa swobodnie? Układ jest zamknięty regulatorem ciśnienia który przy braku wysterowania powinien otwierać się przy 100 bar, przy czym nie jest on idealnie szczelny aby po minucie zeszło ciśnienie z listwy. Nadciśnienie na dopływie do pompy wysokiego ciśnienia jest potrzebne by nie dochodziło...
Właśnie znalazłem w necie odpowiedź: "W przypadku spreżarek spiralnych, zastosowanie przetwornic częstotliwości jest mocno ograniczone. Wynika to głównie z dwóch powodów. Sprężarka spiralna, z uwagi na swoją konstrukcję wewnetrzną nie posiada pompy olejowej. Olej rozprowadzany jest do elementów współpracujących poprzez wydrążone wewnątrz wału kanały,...
A to nje jest przypadkiem wlew oleju do smarowania przekładni. Bo mi chodziło o olej do smarowania łopatek pompy
Skończyłem właśnie modyfikację pompy oleju z napedu zębatego na pasek. Co zostało zrobione/zamontowane: - nowa pompa oleju vika - nowe dysze spryskujace tłoki te z końcówką C oryginał vw - nowy komplet hydropopychaczy Ina + dźwigienki - zaślepiony 1 otwór w bloku (trzeba rozwiercić i gwintować w moim przypadku gwint metryczny M10 - jeden otwór w bloku...
W śrubie doprowadzającej olej do turbo, tej wkręcanej w blok silnika jest sitko, filterek. Jeśli nie została wymieniona lub wyczyszczona przy wymianie turbosprężarki to może jej po prostu brakować smarowania
http://obrazki.elektroda.pl/4970552400_1... Przedstawiam wykonany przeze mnie kompresor warsztatowy. Sprężarka produkcji zssr o pojemności skokowej 154,7 cm3. Panewka korbowodowa smarowana ciśnieniowo, wał osadzony na dwóch łożyskach kulkowych smarowanych rozbryzgowo. Powrót oleju do miski olejowej. Obroty sprężarki na wale ok. 1400/min....
W instrukcji powinno być napisane co oznaczają dokładnie ale takowej nie widzę więc podejrzewam że chodzi o zatkaną dyszę lancy lub zbyt małe ciśnienie wody wchodzącej do myjki ewentualnie poziom oleju jeśli posiada zbiornik do smarowania pompy lub kończy się środek czyszczący jeśli posiada zbiornik na środek ale to tylko moje sugestie bo osobiście...
Kiedyś miałem zrobionego :karchera: z pompy zębatkowej bez kompensacji luzu z jakiejś maszyny.Była spora i dawała niezłe ciśnienie silnik 2Kw.Syfol taka także poda.Przecież w smarowaniu silników są stosowane przeważnie zębatkowe.I jak jest sporo na minus to olej do smarowania musi podać.Myśle że tędy droga do przepompywania.I oczywiście filtr na smoku...
Niskie ciśnienie smarowania VAG 2.0 tdi np. CGL. Pompy Adblue grupa PSA Jumper itp. Generalnie bardzo słaba jakość przewodów prądowych i masowych - Mercedes, Audi.
Śruba, o której piszesz to regulacja ilości oleju. Właściwie to nie jest śruba tylko bolec z mimośrodowa końcówką, na rysunku numer 6. Obraca się do okola i w zależności od położenia zwiększa lub zmniejsza skok tłoka pompy. Musisz to ustawić doświadczalnie, jeżeli znaki uległy zatarciu. Na rysunku masz pokazane co musisz sprawdzić jeżeli regulacja nic...
czym grzejesz teraz? No kotłem na węgiel/drewno, ale nie grzeję bezpośrednio instalacji tylko sam bufor 700l (połączenie grawitacyjne). Z bufora jedna pompka zasila wężownicę w bojlerze CW, druga pcha wodę w instalację CO. Wszystkie te obwody są od siebie niezależne. Kocioł może ładować bufor nawet do 90°C (największa sprawność spalania) jak również...
Witam Mam podobny problem. Paliwo sączy się z korpusu pompy (pompa BOSCHA). W korpusie jest niewielki otwór przez który kapie paliwo (dzieje się tak wówczas, gdy zużyją się uszczelniacze w pompie). W jednym z warsztatów zajmujących się naprawą pomp działających w układzie Common Rail dowiedziałem się, że gdyby nie ten otwór w korpusie pompy, to paliwo...
Niby to jest ten filtr ze zdjecia pierwszego ale dalej nie wiem jaką funkcje on spełnia. Czy to jest jakas poduszka powietrzna czy co?w kazdym razie ma to cos wspulnego ze smarowaniem pompy ze gdy napełni sie pompa olejem cisnienie wraca tym filtrem do misy ale po co? to nie ma sensu wszystko
No na pewno klient nie testuje w sowim laboratorium jednego paska z partii np 1000. Dwa inna jest siła negocjacji. Jeśli ty chcesz pasek z konkretnymi parametrami to cię wyśmieją. Jak zamawia fabryka to już inna rozmowa. Popatrz na akumulatory niby producent ten sam i pojemność ta sama tylko naklejki inne. A jednak te z pierwszego montażu cięższe i...
Zawieszanie to 99% uszkodzone łożyska najczęściej ślizgowe, można regenerować przez wyrównanie niecentryczności i uzupełnieniem tulejkami ale to na chwilę.Nie wielka ilość smaru nie zaszkodzi choć orginalny smar w synchronicznych to woda.
Witam ..Liqui Moly faktycznie ma dobre środki jak i oleje itp. , robiłem kilka prób na na różnych silnikach gdzie wtryski były w złym stanie i zawsze po czyszczeniu - płukaniu było tylko gorzej , lepiej zapobiegać a Liqui Moly ma środki do smarowania wtryskiwaczy i pompy a szczerze mówiąc po rozkręceniu wtryskiwaczy jeszcze nie spotkałem elementów wtrysku...
Jeżeli układ jest szczelny, drożny i pompa daje ciśnienie to musi smarować. Jeżeli nie ma smarowania to któryś z warunków nie jest spełniony.
smarowania łańcucha smarowania piła punkty smarowania
zmywarka buczeć włączyć wskaznik rezerwy kupno używanego windows
lampka dynamo śruba bęben pralka indesit
Unitra Diora Amator Stereo DSS-101 – schemat, serwisówka, typowe usterki UL1405 Chrysler Sebring JR – pilot key-fob działa nieregularnie, kluczyk zawsze działa