Olej silnikowy spokojnie SAE10W30. Co do ilości to jak postawisz pionowo (silnikiem do dołu) to zobaczysz wewnątrz ok 1cm od góry krawędź, do której umownie powinno się wlewać olej. Teraz złe wieści. łożysko powinno być odkryte i pod nim czyli od strony silnika uszczelniacz. Łożysko kulkowe poprzeczno-podłużne smarowane oczywiście wyżej wspomnianym...
Zawieszanie to 99% uszkodzone łożyska najczęściej ślizgowe, można regenerować przez wyrównanie niecentryczności i uzupełnieniem tulejkami ale to na chwilę.Nie wielka ilość smaru nie zaszkodzi choć orginalny smar w synchronicznych to woda.
pompka paliwa napędzana ciśnieniem ze skrzyni korbowej, I dlatego nie ma wężyka powrotnego. Zawór z pływakiem w gaźniku był silniejszy od ciśnienia dopływu paliwa. Wszystkie pompy paliwa napędzane mechanicznie mają wężyk powrotu.
Do traktora który ma pompę wtryskową smarowaną własnym olejem lub olejem z silnika (są to pompy rzędowe) nada się wszystko co się pali. Do takiego gdzie pompa wtryskowa smarowana jest ropą (pompa rozdzielaczowa/rotacyjna) to już ryzykowne.
Proszę zauważyć, że jest to kocioł atmosferyczny - co oznacza, że nie ma w nim wentylatora. Ale owszem nie jest to wina pompy (nie wprost) - coś wpada w rezonans z pompą. Trzeba zidentyfikować jakąś poluzowaną część kotła np. obudowy i dokręcić albo wytłumić (np. podkładką elastyczną itp.). Wymiana pompy jak widać nie była potrzebna - porozmawiałbym...
A te 2 śruby?
Płyta rozrządu posiada kanał (340, 360, 400 miały 2 ze względu na smarowanie pompy wtryskowej) a ze względu na to że płyta ma tylko 10mm grubości kanał jest frezowany i zamykany zaślepką w kształcie patyczka do lodów, stąd takie określenie. Niekiedy potrafi się odgiąć i olej zamiast smarować kompresor i wałek rozrządu przedostaje się z powrotem do misy.
Nie chodzi o to czy jest w środku tylko czy smaruje. Jak pompa nie działa to olej będzie stale. Wystarczy zrobić mieszankę i spróbować jak silnik chodzi- nie jeździć tak stale. Możliwe że właściciel sprzedał bo nie doszedł właśnie do smarowania.
Do tego taka pompa nie może zostać złożona na sucho, bo nie zaciągnie oleju. Albo zalać olejem, albo taki specjalny środek smarujący do składania silników (bardzo gęsty olej).
Przykładowy silnik do trucków Caterpillar C16, dane w załączniku, są też dane odnośnie hamowania o którym wspominałem wyżej. Przedstawione dane dla standardowego silnika bez napędu wentylatora, napędzane są: sprężarka, układ smarowania, pompa paliwa, pompa płynu chłodzącego. Nie wspomniane czy napędzany jest alternator (opcjonalny 12V 65A albo 24V 45-65A)....
Pompa olejowa smarowana jest własnym olejem (nie z silnka). Olej (silnikowy) wlewa się do regulatora obrotów .
Witam ponownie. Proszę o radę znawców tematu. Mam zamiar zbudować kompresor na sprężarce HS17 (oczywiście smarowanie pompą od wspomagania) , napęd silnik 3 KW 2880 obrotów. Napęd chcę zrealizować za pomocą sprzęgła czyli przełożenie 1:1. Czy to jest dobry pomysł czy zastosować przekładnię pasową.
Nie napisałeś co to za MAN . Pompy wtryskowe w manie są smarowane olejem z magistrali olejowej silnika i ta nieszczęsna pompka też.
To jest grzałka podgrzewania karteru sprężarki. Jeśli urządzenie jest zamontowane w miejscu gdzie występują niskie temperatury grzałkę włącza się przed uruchomieniem w celu odparowania z oleju ciekłego czynnika. Jest to spowodowane tym że czynnik rozcieńcza olej i może spowodować problemy ze smarowaniem.
tadeuszgr--> dzieki Czyli ta sprezarka musi miec smarowanie olejem (tak sie zastanawiam skoro nie ma pompy olejowej to co tam smaruje tlkoki ) Hmmm a jak tam sie wlewa olej od gory cylindra sa dwa korki ..moze tam
Witam! Ta pompa nie jest głębinowa, tylko zatapialna do cieczy zanieczyszczonych maksymalna wysokość podnoszania słupa wody 8m! Nie wymaga smarowania.
Cześć, masz 2 możliwości poprosić o nabicie klimy z czynnikiem i jeździć po dniu czy dwóch sprawdzasz latarką UV,to chyba droższa opcja. Lub nabijasz klime gazem i tak jak koledzy piszą kilka godzin ja przeważnie mówię przyjedź na drugi dzień. Jeżeli z 550g zostało Ci po kilku miesiącach 100g więc jest mała dziurka - sam możesz jeżeli masz jeszcze gaz...
Miałem okazję trochę robić przy takim silniku... Wszystko z plasteliny nie że stali... Szkoda sobie zawracać głowę, jak się coś zepsuje to się tego nie naprawia tylko kupuje nowy silnik. Śruby z plasteliny, czopy wału z plasteliny, smarowanie-pompa oleju napędzana z łańcucha rozrządu gumowym kołem, jakość materiałów i obróbki fatalną... Nie polecam.
Czyli jak jest olej we wskaźniku i go ubywa (bez wycieków) - jest smarowanie pompy.
Hydrauliczne pompy wspomagania pracują cały czas. Są smarowane i chłodzone olejem , który tłoczą.
Co do zasady uszczelki zakłada się delikatnie posmarowane a nie "na sucho". Podobnie powierzchnie które mają być uszczelnione.
To, że ZBR mają taki sam numer nie oznacza wcale, że oba auta miały tą samą konfigurację. Mogły się różnić pod wieloma względami np skrzynią, centralnym smarowaniem, elektryczną pompą kabiny, zawieszeniem (poduszki/resory), ilością osi itd. Zrób programowanie ZBR a ewentualnie potem zajmij się ECAM.
A może to po prostu "skropliny" z "junkersa"..;) Lub jak kto woli "oszczędności".. A może mieszacz oleju do wody w instalacji by smarować pompy?..;P
jak to co ...smaruje pompę wtryskową chociażby,,,
Pompę wody smaruje się bardzo delikatnie, inaczej towot może wypchnąć recepturki (uszczelniacze). Maksymalnie 1-2 wciśnięcie tłoka towotnicy.
Witam posiadam w w traktorku perkinsa 3p (bułgar) Mam takie zapytanie w jaki sposób jest smarowana pompa wtryskowa (tłoczkowa) Czy dolewa się do niej olej czy jest smarowana ropą? http://tablica.pl/oferta/ferbuson-nieuzy...
Najlepiej by było gdybyś pokazał tę pompę co jest zamontowana, bo z czego się orientuje, (a Zetora mam nie jednego) te Zetory mają pompę z centralnym smarowaniem (z silnika). A jeżeli masz starszą pompę i chodzi Ci o ten bagnet na klucz bodajże 19, to jest to smarowanie regulatora obrotów i właśnie tam trzeba lać olej. Wlej taki, jaki masz w silniku....
Według informacji serwisowych w króćcu znajduje się zaworek smarowania pompy, tj. ruchomy tłoczek z otworem (dyszą) https://obrazki.elektroda.pl/6000691200_... https://obrazki.elektroda.pl/1293416600_...
Pompa sprężarkowa jest smarowana olejem rozbryzgowo .Nad pompą jest wlot powietrza a na osuszaczu wylot .Do wlotu musisz podłączyć jakiś filtr a na zawór wylotowy przewód do zbiornika .Na dole jest tabliczka podaj dane .A pracę zacznij od rozebrania i wyczyszczenia może wymiany łożysk itp.
Witam, Myjka (otrzymana w spadku) stała nieużywana ponad rok. Nie wiem kiedy był wymieniany olej dlatego chciałem wymienić. Jaki olej (zamiennik) można zastosować do smarowania pompy? Dodatkowo po włączeniu (na zimno) dopiero po kilku minutach dostaje "kopa". Dziękuję.
Do uszczelnienia układu chłodzącego nie dadaję niczego i nie polecam. Reparaturka w pompie jest smarowana cieczą chłodzącą dadanie jakiegokolwiek środka niszczy reparaturkę cieknie potem coraz więcej. Sugerowałbym od razu wymienić pompę./reparaturka uszczelnia wirnik pompy/.
Przyjaciele, wciąż uważałem, że przyczyną problemu, brak wydajności może być wadliwa pompa próżniowa. Włącz wspomaganie hamulca i sterowanie wszystkimi podłogami, sterowanie turbo, egr, egr, ssanie. Jeśli robi się mała próżnia, hamulce są w porządku, ale nie ma co kontrolować próżni silnika. Jeśli wszystkie zawory zostaną uruchomione (myślę, że jest...
Odkręć śruby na obwodzie pompy bo może coś wpadło między obudowę pompy a wirnik.Po odkręceniu boku obudowy pompy obróć wirnikiem pompy.Nie znamy typu pompy bo pompy tego typu w korpusie mają wlew oleju który smaruje przeważnie dolne łożysko pompy wraz z uszczelnieniem.
Do mojej sprężarki nie można używać mniejszych obrotów ze względu na sposób smarowania.
Olej na pewno nie ma tu nic do rzeczy. Filtr PP nawet gdyby miał 20 lat nie wpływa na spadek ciśnienia. Gorzej z resztą. 28 w filtrze oleju ma zawór przelewowy i całkiem inną pompę oleju, smok i trzy rury. Teraz ciężko powiedzieć jak jest zrobiona przeróbka i jak to wszystko spasowało.
czy ktoś wie jak rozwiązać ten problem ? Wymienić silnik pompy - czyszczenie i smarowanie nic nie da. http://www.safrano.pl/3911,pompa-myjaca-...
Pompa wspomagania jako sprężarka to wg mnie słaby zamiennik. Jak to chciałbyś smarować? Ta pompa potrzebna mu do smarowania łożysk ślizgowych w sprężąrce tłokowej :lol: Czytaj o co chodzi... W kwestii obrotów takie - aby ciśnienie oleju wynosiło ze 3 bary na gorąco... Potrzebny też zawór ograniczający na jakieś 3-4bary. Z reguły pompy mają taki wbudowany...
A na pewno przemyślałeś sprawę smarowania? Zmiana obrotów to brak smarowania bo pompa zebata, chyba że ja czegoś nie wiem. Tłoki chcesz obrócić a co na to głowica? Tłoki są płaskie? Nie sa przypadkiem frezowane pod zawory?
Kurcze nie za ciekawie to wygląda, no ale jak nie znajdę fachowca, to będę musiał sam spróbować. A uszczelki wszystkie trzeba dać nowe, czy można poskładać na starych (cylinder-karter, gaźnik)? Szkoda, że w tym filmiku nie pokazano też procesu składania piły :|
i czy można rozpoznać na przykład, ze pompa pracuje? A widzisz wałek rozrządu? Dół się rozchlapie i jakoś nasmaruje, ale przy braku smarowania góry, bo pompa nie podaje oliwy na klawiaturę, tam może się zacierać. Silnik odpali tylko wtedy gdy doleje mu oleju, nawet niewielką ilość,
Nie mylisz się, mi się udało ustawić 4 bary.
Gdyby był spalony to myślę ,że w kodzie nie było by FMI 04 tylko 06, 07,09.
czyli tak jak mówiłem :) panewki... jezeli ciśnienie nie świeci na wolnych obrotach, a ruszając zaświeca lub wystarczy silnik obciążyć to ewidentnie panewki, a do tego kolega pisze ze mu odma zamarzła... czyli zamarzła, wywaliło olej, brak smarowania i przytarło korby i główne, a wskazuje na to pierwsza panewka od pompy -BRAK smarowania
Nic nie nalewaj. Smarowanie jest wodą.
Cześć, -Zbyt niski poziom oleju lub niewłaściwa lepkość lub klasa jakości oleju silnikowego -Uszkodzony czujnik ciśnienia oleju - Zużyte panewki silnika lub pompa oleju -Zbyt wysoka temperatura pracy silnika -Uszkodzony zawór przelewowy układu smarowania silnika -Zatkany filtr siatkowy smoka pompy oleju
Bez autoryzowanego serwisu Piaggio/Aprilia się chyba nie obejdzie. Z tego co znalazłem w serwisówce, w zaznaczonym miejscu powinna być zaślepka otworu technologicznego do kanału smarującego wałek wirnika pompy cieczy. Pewnie taka kulka wprasowana w pokrywę. Wątpię aby komuś udało się to poprawić (pewnie obróbka + wbicie nowego kołka), więc pozostaje...
Niby to jest ten filtr ze zdjecia pierwszego ale dalej nie wiem jaką funkcje on spełnia. Czy to jest jakas poduszka powietrzna czy co?w kazdym razie ma to cos wspulnego ze smarowaniem pompy ze gdy napełni sie pompa olejem cisnienie wraca tym filtrem do misy ale po co? to nie ma sensu wszystko
Nie to nie jest do ''smarowania''.
A można się wpiąć w czujnik ciśnienia czy trzeba w smarowanie pompy?
Ksiązka, a w niej na odpowiedniej stronie będzie schemat smarowania silnika.
W instrukcji powinno być napisane co oznaczają dokładnie ale takowej nie widzę więc podejrzewam że chodzi o zatkaną dyszę lancy lub zbyt małe ciśnienie wody wchodzącej do myjki ewentualnie poziom oleju jeśli posiada zbiornik do smarowania pompy lub kończy się środek czyszczący jeśli posiada zbiornik na środek ale to tylko moje sugestie bo osobiście...
A nie masz przypadkiem centralnego smarowania?
powodem mogą być wyrobione sekcje pompy wtryskowej albo jak kolega wyżej napisał pompka wstępna Dodano po 8 powodem mogą być wyrobione sekcje pompy wtryskowej lub jak kolega wyżej napisał pompka zasilająca ktoś wcześniej usunął mój wcześniejszy wpis a silniki sw680 mają 2 rodzaje smarowań pomp jedne na stałe w pompie a drugie z magistrali z układu w...
Mechanik mówi, że to może być od pompy, bo nie ma smarowania.
Opałówka jest sucha więc smarowanie pompy paliwa jest gorsze i tutaj lepszą jest pompa wirowa. Ja jestem na TAK.
(at)dawid123l1 korba konstrukcyjnie przypomina sprężarkę tłokową i jest dużo bardziej newralgiczna jesli chodzi o smarowanie aniżeli pompa osiowa Według instrukcji serwisowej otwory serwisowe powinny być gwintowane, lecz takie nie były. Seria K też nie ma gwintowanych. https://obrazki.elektroda.pl/8856038800_...
Jeżeli dalej brak smarowania, to trzeba sprawdzić samą pompę. Wykręć tą podwójną śrubę, tylko zwracaj uwagę w jakiej kolejności jest to wszystko włożone, sprawdź sprężynę na popychaczu. Możliwe że jest uszkodzona i nie cofa tłoczka.
Rozmawiamy o ciągniku c-360 a tam pompa paliwowa smarowana jest oddzielnie.Ciekawi mnie gdzie Pan sie spotkał z układem centralnego smarowania pompy wtryskowej , w starym ciągniku?(przepraszm za niedoprecyzowanie chodziło mi o 60tke, 80 miały już pompe centralnie smarowaną) np rozwiązanie takie jest stosowane ale ma wadę gdyż z czasem przedostaje sie...
A może tyko nieszczelne połączenia między pompą i serwem, może jakiś problem ze smarowaniem pompy? Poza tym regeneracja takiej pompy "nie musi" być kosztowna.
Jaki rodzaj pompki zasilającej jest wyposarzony ?? Najprawdopodobniej olej dostaje do paliwa w pompce zasilającej jeśli napęd jest powiązany ze smarowaniem silnika lub nieszczelności układu smarowania w pompie wtryskowej
Dzięki za informacje, link też przydatny sprawdzę też to ustawienie może źle zamontowana, ostatecznie kupie pompę i podmienię, nie jest droga. Jeszcze raz dzięki aa tak po głowie to mi chodzi ten montaż samej pompy i jej jakość ponieważ jedyna jej awaria na gwarancji przy pierwszym cięciu 5 min pracy dotyczyła smarowania i wtedy okazało się że pompa...
kwok nie koniecznie . Znam taki model że smarowanie pompy od ponad tysiąca motogodzin jest przez ON i silnik pracuje super ;)
Płyn chłodniczy lepiej odprowadza ciepło i nie zamarza a przede wszystkim smaruje ułożyskowanie pompy i zapobiega zjawisku kawitacji w układzie chłodzenia. Tak że lepiej jeździć na płynie bo na wodzie to tylko pozorna oszczędność. W kwestii odprowadzania ciepła, oraz smarowania pompy, teorię poddaję w wątpliwość...
Witam, Podobna pompa jest zamontowana jako część systemu smarowania MKU2-KW3-23015 w maszynie Bobst (wykrojnik tektury-przemysł opakowań tekturowych) Pozdrawiam
Prawdopodobnie myśli o inhibitorze korozji. Na rynku jest sporo środków, które nie tyle smarują pompę (może coś źle zrozumiałeś) ile zabezpieczają instalację przed korozją i odkładaniem się kamienia. Szczególnie istotne w przypadku instalacji wykonanych z odległych w szeregu elektrochemicznym materiałów i/lub otwartych .
Mi się wydaje że dodatek oleju jest celowy aby smarował pompę wody. Mam nadzieję, że mnie ktoś poprze.
Witam Mam podobny problem. Paliwo sączy się z korpusu pompy (pompa BOSCHA). W korpusie jest niewielki otwór przez który kapie paliwo (dzieje się tak wówczas, gdy zużyją się uszczelniacze w pompie). W jednym z warsztatów zajmujących się naprawą pomp działających w układzie Common Rail dowiedziałem się, że gdyby nie ten otwór w korpusie pompy, to paliwo...
Może pompa jest po prostu zblokowana. Jak odkręcasz ten korek to pod nim masz zespół wirujący silnika pompy. Przyłóż śrubokręt i zobacz czy się obraca. Jeżeli nie to spróbuj ruszyć ją śrubokrętem. Możesz ewentualnie też ją zdemontować. Cztery śruby po rogach. Będziesz miał wirnik na wierzchu. Możesz zobaczyć czy obraca się bez oporów. Ewentualnie z...
Wirnik powinno się dać wyciągnąć, tylko on się obraca w pompie, ten metalowy cylinder stoi w miejscu. Wirnik musi luźno, swobodnie się poruszać, jest smarowany i centrowany przez zanurzenie w wodzie. Dlatego pompa nie może pracować osią w pionie.
Automat (skrzynia automatyczna) ma smarowanie wtedy gdy pracuje silnik bo pompa olejowa jest z napędzana silnikiem, ale dopuszcza się holowanie max do 50km i nie szybciej niż 50km/h.
Czyli teraz czyja wina? mechanika, że nie zdjął misy olejowej i nie smarował pompy oleju czy gości co regenerują te silniki, znowu mam mętlik w głowie... gość od regeneracji coś wspominał o tym czy mechanik zdejmował mise olejowa, a mechanik stwierdził po co? nikt nic nie mowił o tym...
Jak to powinno być poprawnie podłączone? Przydałyby się jakieś zdjęcia. Przyglądnę się blokowi czy jest jeszcze jakiś otwór który był przeznaczony do podłączenia rurki od pompy do smarowania silnika.
No to zostaje uszczelka pod głowicą,po sprawdzeniu sprężania będzie wiadomo. W perkinsach to częsta awaria. Jak jest smarowana pompa paliwa jest tam olej?
Pompa jest smarowana olejem z silnika, jeżeli pompa jest uszkodzona to juz wszystko wiesz
Witam, Priorytet to bezawaryjność. By to uzyskać to potrzebujesz 2 czujników: - czujnik poziomu oleju - czujnik ciśnienia Do tego 2 ew.3 wyłączniki czasowe.Lub jakiś sterownik np.Need.
prześledź dokladnie tor smarowania, znajduje się tam pompa sprawdź może jest przytkana
Co masz na myśli że przez pompę wysokiego ciśnienia paliwo przepływa swobodnie? Układ jest zamknięty regulatorem ciśnienia który przy braku wysterowania powinien otwierać się przy 100 bar, przy czym nie jest on idealnie szczelny aby po minucie zeszło ciśnienie z listwy. Nadciśnienie na dopływie do pompy wysokiego ciśnienia jest potrzebne by nie dochodziło...
Witam, Odp.na1 pytanie: Najpierw trzeba wyjąć cały zawór z gniazda i następnie wyczyścić gniazdo zaworu , następnie rozkręcić sam zawór i sprawdzić stan stożkowej powierzchni uszczelniającej jak i sprężyny. Podczas składania smarować smarem silikonowym z dodatkiem teflonu. Odp. na 2 pytanie: Nurników się nie smaruje, jedynie podczas składania zanurza...
Co do oleju to są oleje do pomp powietrznych kupisz na lepszych stacjach benzynowych i na portalach sprzedaży . Pokaż mi olej na którym jest napisane że służy do smarowania pomp powietrznych.
Już rozwijam temat bo rzeczywiście podałem zbyt mało danych a jak widzę problem nie jest prosty. Jest to rodzaj honownicy DIY, wyposażona jest w układ pneumatyczny realizujący ruch posuwisty góra dół ustawiany ręcznie poprzez przemieszczenie wyłączników krańcowych. Do tego jak to w honownicy odbywa się ruch obrotowy skrawający materiał, pompę smarowania...
Skąd pewność, że pompa oleju sprawna?
Mam pytanie do fachowców. Smarowanie silnika w silniku Mazdy fr7j 143 km. Po remoncie chodził na dotarciu jakiś czas, ale hamulec nagle zniknął. Jest bardzo twardy. Doszedłem, że jest problem ze smarowaniem na pompę vacum. Którędy idzie smarowanie na pompę? Sprawdziłem ciśnienie oleju i jest ponad 5,5 bara na jałowym i rośnie z obrotami. To jest za...
Powód remontu to obecność paliwa w układzie olejowym Moze to byc wina pompy wtryskowej. Pompa wtryskowa jest tam smarowana centralnie czy ma swoj wlasny olej dolewany?
Nie zaglądałem do filtra powietrza - nie pomyślałem o tym, ale jak by był zatkany, brudny, to chyba by w ogóle nie chciał palić i by gasł. Nie ma przepustnicy ma dolocie, regulowanie obrotów polega na popchnięciu/cofnięciu ramienia na pompie wtryskowej. Obecnie jak silnik odpala, to cięgno można przesunąć do pozycji w której się normalnie gasi go, a...
Jeżeli to pompa hydrauliczna i pracowała z olejem hydraulicznym to nie można z niej zrobić myjki ciśnieniowej bo gdy będzie pompować wodę to zaraz się zatrze i zardzewieje. Olej jest nie tylko medium roboczym ale też ma za zadanie smarować pompę, siłowniki i inne elementy układu, chronić przed korozją, przenosić zanieczyszczenia i drobne fragmenty urządzeń...
Potrzebny mi taki ktory ma 90 stopni miedzy cylindrami. Jak chcesz to są V2, 90*, średnica x skok ok. 120x110mm, z drobnymi żeberkami na cylindrach jak w silniku kaszlaka, cylindry zdejmowane. Smarowanie - pompa zębata.
Tak powinno być. Powieżchnie pompy i bloku są tak obrobione, że przylegają bardzo ściśle. A formą uszczelnienia tego punktu jest sam olej silnikowy. Jak będziesz składał nie smaruj ani pompy, ani bloku, bo narobisz sobie kłopotów.
Czy po uwzględnieniu kosztu pomp nadal wychodzi taniej :D ? Przy pchaniu się w olej rośliny z opisów które kiedyś czytałem (na własnej skórze nie chciałem próbować) olej trzeba podgrzać do ok 80-90°C, aby jego lepkość spadła do podobnej jak oleju napędowego. I podstawa lać dobrze przefiltrowany olej, a nie z frytkami :D . Smarowania pompie raczej nie...
Ale ON jest tłusty także będzie smarował pompę hydrauliczną. Oby tylko pompa zassała ON. Co do silnika to zobaczę ale jest to stara kostrukcja i moim zdaniem jest mocniejszy niż nie jedna nowa wiertarka 600W, można porównać wiertarkę Celmę z innymi firmowymi. Mimo że ma o połowę mniej mocy to bardziej ręce wykręca :D
Jak silnik nie pracuje nie ma smarowania ani na wał (z pompy), ani na tłoki (rozbryzgowe ). Zamoczyć tłoki w ropie (dieslu ) , sprawdzić czy pierścienie "odpuściły ".Zamoczyć tłoki w oleju . Przetrzeć cylindry papierkiem powyżej 1000 na olej . Wytrzeć cylindry ręcznikiem lub papierkiem do D.... Posmarować gary "oliwką" . Włożyć tłoki nie łamiąc pierścieni....
Jeżeli Ci to pomoże to nie wymaga ona smarowania.
Ja bym zastosował pompę olejową od smarowania silnika np Władymirca t-25,ciśnienie regulowane do 6bar wystarczyłoby do smarowania sprężarki.Nowa pompa kosztuje z 50zł.Sprężarka wtedy byłaby długowieczna
Kupowałem ostatnio sworznie zwrotnicy do terrano I, firmy "555", wszystkie miały kalamitki. Tak na marginesie, w starym Wartburgu (wyglądał trochę jak Syrena i wydawał odgłos jak deszcz w rynnie ;) ) był zamontowany centralny system smarujący: 4 pedał, pompa i rurki/wężyki doprowadzające olej do wszystkich punktów smarowania zawieszenia
Pompa smarowania chodzi? Olej idzie na wrzeciennik? Sprzeglo można wyregulowac ale smarowane musi być obficie olejem bo inaczej je spalisz. Tam jest tacka która rozprowadza olej na połowę wrzeciennik a druga połowa smarowania jest rurkami.
Takie testy robili Niemcy na starych autach. Na wolnych obrotach silnik chodził bez miski olejowej przeszło 2 godziny i nic. Oczywiście, że nie bez szkody, jednak chcę zwrócić uwagę na fakt, że zapalenie się kontrolki ciśnienia oleju nie oznacza zupełnego braku smarowania. Dopiero wciśnięcie gazu do dechy i ok 2 minuty pracy zakończyło żywot silnika....
Jestem prawie pewien, że to wina starej benzyny, którą woziłeś w baku i która straciła część swoich właściwości. Zrób tak, jak pisze "edward.iskra". Tylko pamiętaj, żeby całkowicie nie opróżniać baku, bo pompa paliwa straci smarowanie i ją zatrzesz. Potem zatankuj, najlepiej 98. Powinno pomóc.
Jak masz pompe paliwa na kompresorze to przez wałek pomki ropa może lecieć przez komresor do miski. Najlepiej podmień do testów. Jak nie pomorze to coś z pompą wtryskową bo też jest smarowana olejem.
Mam na to jeszcze czas, ale sprawdzę podane mi firmy . Jeszcze jedno nie zawsze urządzenie jest idealnie w poziomie nieraz jest mały pochył . Z poprzednią sprężarką był problem trzeba było poziomować bo smarowanie rozbryzgowe i bardzo mała ilość oleju tego wymagały ,Nie chcę pompy smarowanej centralnie .
To chyba pokombinuję z pompą hydrauliczną,kompresor z jelcza,ekstra wydajność niestety cały na panewkach i dla tego potrzebne smarowanie.
czyli według tego rysunku po zaślepieniu przelewu całe ciśnienie idzie na smarowanie pompy ale chyba one powinno być wysokie a tam nic się nie dzieje 4,5 bar i nic więcej Dodano po 19 dzięki zeimp co do pomocy to naprawdę naciskam "pomógł" z tego co pamiętam Toboe też już naciskałem ale narazie nie mam odpowiedzi
smarowania łańcucha smarowania piła punkty smarowania
matryca projektora czerwona kreska pompa głębinowa uszkodzona
kluczyk kodowanie kluczyk kodowanie
Mazda Ford Mondeo MK4 2.3 Duratec montaż i ustawienie wałków balansujących LG RESU, BYD HVS, DIY LiFePO4 – różnice magazynów energii, bezpieczeństwo, certyfikacja