Rdzeń elektromagnesu na sucho, natomiast bendix na osi wirnika jak najbardziej na smarze
W jaki sposób czyściłeś ten bendix? Smarowałeś go czymś? po naciśnięciu startera rozrusznik kręci? Może aku słabe?
Tulejek nie smarujesz niczym, możesz dać po kropli oleju. Wieloklin wirnika, po którym suwa się bendix, moźesz delikatnie przesmarować smarem grafitowanym - byle bez przesady.
Tulej bendixu nie ruszaj, skoro był wymieniany to są ok. A nawet jak jest stary to nie jest to element wymagający doskonałej precyzji, naprawdę. Chyba że chodzi ci o tulejowanie rozrusznika, to ok, warto sprawdzić. Jednak nie wiem jak bardzo rozwalone tuleje w "główce" byś musiał mieć by bendix prężąc o wieniec powodował wygięcie i przez to takie zgrzyty,...
Chyba za szybko pochwaliłem ten rozrusznik. 3 dni palił jak nowy, a dziś pokazał dwa razy, że jednak nie zakręci za pierwszym razem. Objaw ten sam, czyli szum samego silnika rozrusznika bez słyszalnego kliknięcia. Teraz nie wiem czy to elektromagnes czy bendix. Widać czyszczenie i smarowanie pomogło na jakiś czas. Jedno i drugie pewnie bym podmienił...
Olejkiem smaruję rdzeń elektromagnesu- też delikatnie, żeby nie wypływało na boki. Błąd, porada wręcz szkodliwa! Rdzeń ma być suchy i czysty. W rozrusznikach jedyne co się smaruje, to wieloklin wirnika po którym "lata" bendix i tryby przekładni planetarnej. Tulejki montuje się suche, bez smarowania.
Karolas smarowałem go i myłem w paliwie lotniczym i ni ku ta ;/
Witam. Mam problem z rozrusznikiem w moim zetorku. Mianowicie odpala ładnie, rozrusznik dobrze się zazębia, lecz po uruchomieniu silnika bendix nie chce się rozłączyć z wieńcem zębatym na kole zamachowym i silnik kręci rozrusznikiem. Pomaga tylko obniżenie obrotów do bardzo niskich. Regulowałem długość wysuwu bendixa, smarowałem i wszystko bez rezultatu.
witam,dzięki za info,jeśli Cię dobrze zrozumiałem,to tulejki które są stosowane w tych typach są takie same,jeśli tak to potwierdź gdyż konkretnie chodzi mi o zamówienie sobie tulejek do rozrusznika,pozdrawiam. 18.50 dodam że już dałem sobie radę z naprawą,mam rozrusznik VALEO D9E76,do którego przychodzą dwie tulejki śr.zewn.15,wewn.12mm,po wymianie,smarowaniu...
Tulejki zostaw w spokoju, winna przekładnia planetarna, swoją drogą często spotykana wada w golfach IV. To ciekawa sugestia. A jak ją naprawić. Na czym polega jej awaria? Tą umyłem i delikatnie przesmarowałem. Dodano po 3 Znalazłem jeszcze taki patent: "W VW to z rozrusznikami choroba że po wyłączeniu jeszcze chwilke chodzą. Ja stosuje do smarowania...
W tym rozruszniku nie ma simeringa, jest tylko tulejka bendixa z bieznia z otworkami. Posmarowalem ta tulejke olejem silnikowym. Bardzo bym chcial zeby to byla kwestia smarowania, ale obawiam sie ze przyczyna lezy glebiej. Podejzewam elektrowlacznik, mimo ze nowy, to zamiennik, moze cos sie tam indukuje w tym solenoidzie i powoli cofa bendix, chociaz...
Witam Wyjmij rozrusznik, przeczyść wałek wirnika tu gdzie przesuwa się po nim sprzęgło rozrusznika (bendix) bo jest na 100% zbrudzone pyłem z tarczy sprzęgła. Bendix musi się przesuwać swobodnie po wałku, w przeciwnym przypadku rozrusznik zaczyna się obracać zanim zasprzęgli z kołem zamachowym. Przesmaruj tą część wałka czystym olejem. Sam to się smaruje...
Może być coś nie tak z olejem lub filtrem, ewentualnie pompą, bo wygląda to tak, jakby ci z opóźnieniem olej pompa pociągła, ale tak jest tylko przy pierwszym zapaleniu po wymianie oleju, potem powinno już działać ok. Jeśli tak sie dzieje ciągle, to lepiej zajrzyj do serwisu, bo możesz silnik zatrzeć, pozdrawiam Ps. oczywiście może to być też wyrobiony...
Również bendix może nie wracać gdy się przyciera Łooo toż ten bendiks może się zacierać?? Pewnie dlatego że nikt oprócz ciebie go nie smaruje. Kurcze a ja myślałem zawsze że bendiks się nie zatrze bo jest na tulejkach z odpowiedniego kompozytu. Rozebrać , wyczyścić i przesmarować Aaaaa próbowałeś kiedyś tak z żywą babą zrobić ??
Bendix dalem nowy i na osi porusza sie swobodnie bez luzow, tulejki tez byly wymienione (nic nie jest smarowane bo podobno tego sie nie smaruje). Kolo zamachowowe ma wszytkie zeby, Niesty nic to nie dalo Pasek byl sprawdzany i jest dobrze napiet bo bylem przy tym i mechanik zrobil to tak jak powinno byc dla tego rozrzadu w tym silniku Kontrolka zadna...
witam.wymienialemuszczelki na kolektorze ktore niemaja nic do rzeczy z rozrusznikiem i potem rozrusznik tak jakby sie zawolno zaczal krecic i niechcial uruchomic silnika przed wymiana auto zapalalo czasami jednak zdarzalo sie ze go jakby zatrzymywalo przy starcie pocykalem troche az sie zrobily cieple kable i zaskakiwal .po tym wymontowalem rozrusznik...
Najpierw sprawdź akumulator aremometrem czy wszystkie cele w nim maja jednakową gęstość.wystarczy jedna cela będzie na aremometrze wskazywała pole czerwone to będzie oznaczać akumulator do wymiany. Co do rozrusznika sprawdź na nim komutator wyczyść rowki na nim przy pomocy szpiczastym narzędziem aby usunąć pozostałość grafitu w rowkach które może powodować...
Ja smarowałem na łożyskach i wydaje mi się, że wystarczy tylko w tych dwóch miejscach. Z tym ciężkim chodzeniem szczotek to naprawdę polecam sprawdzić. A najlepiej wziąść to żelastwo do sklepu i na miejscu sprawdzić czy inna szczotka też tak ciężko będzie chodzić. Jeśli będzie chodzić bez oporów i nie skokowo, to kupić a starą schować na pamiątkę. A...
Ciekawe metal trze o metal i to się nazywa samosmarne ? Zwykły stop mosiądzu. Co innego gdyby mia rowki smarne. Akurat w mojej specjalizacji jest mechanika precyzyjna i takiej głupoty nie słyszałem, by przy tak dużym obciążeniu tuleja jakimś cudem się sama smarowała. Może to tak wygląda do kilkuset odpaleń silnika ale na dłuższą metę to już tylko degradacja....
".Bendix wymienia się gdy puszcza ,takie określenie fachowe.Polega to na tym że na zimnym silniku zwłaszcza słychać takie bzyczenie jakby nie zazębiał z silnikiem." I na to wygląda, że jest do wymiany bo przeważnie podczas 1 przekręcenia kluczykami rozrusznik szarpnie może 1/2 -1obr i puści/ ślizga/ nie zazębia, puszczę kluczyk przekręcę jeszcze raz...
Za tulejki na wiosnę płaciłem 17 zeta Aku jak zasiarczony do tylko do recyklingu Smaruje się tulejki[miałem smar wysoko temperaturowy coś jak wazelina do klem,nie spływa] i ośkę wirnika tam gdzie się bęndix przesuwa
Ciekawe który pogląd będzie tobie najbardziej odpowiadał. Mój jest taki. Zespół sprzęgający (zwany powszechnie bendixem) trochę się zużył. Przy dużym obciążeniu co ma miejsce w zmarzniętym silniku następuje rozłączanie napędu z wirnika rozrusznika. Niestety jedyny ratunek wymiana tego elementu (czasem naprawiają). A zębatkę możesz smarować do woli z...
Tak więc dzisiaj zrobiłem: - demontaż rozrusznika i rozbiórka na części pierwsze, - wymiana szczotkotrzymacza (Bosch), - wymiana bendixa (Bosch), - wymiana tulejek i łożyska (Bosch), - kąpiel w benzynce ekstrakcyjnej, - poskładanie wszystkiego na smar łożyskowy, przy czym zaznaczam że tulejek nie smarowałem tylko namoczyłem w oleju. Samochód odpala...
Sprawdź napięcie na rozruszniku podczas kręcenia. Sporo już naprawiałem usterek że rozrusznik regenerowany i smarowany pod razy a problemem by nieprawidłowy styk na masie albo zasilaniu. Sprawdziłem to, napięcie podczas uruchamiania, na samym rozruszniku i na samym akumulatorze jest identyczne. Tylko małe to napięcie, bo aku. ładowałem tydzień temu...
schemat bendix bendix wymiana bendix renault
ładowanie chińskiego skutera tyrystorowy moduł zapłonowy schemat wzmacniacz zabezpieczenie przeciążenie
mikrokomputer cobra1 odkurzacz xiaomi
Szpulki do maszyny Łucznik 438: metalowe czy plastikowe? Zębatka mimośrodowa do Wagner Control 150M - gdzie kupić?