Są specjalne środki dedykowane do takich napędów. Poszukaj na znanym portalu aukcyjnym. Śrubę bym zdemontował i wyczyścił mechanicznie ewentualnie pomagając odpowiednimi środkami odrdzewiającymi. A jaki to model napędu?
Ja mam model BAT 400 od czterech lat i sprawuje się bardzo dobrze. Nie ma problemu ze sterowaniem czy centralą. Dokupiłem dodatkowy moduł odbiornika i podpiąłem go do napędu bramy garażowej Hormanna. Dzięki temu jednym pilotem obsługuje dwie bramy. Jedynym mankamentem tego napędu jest duży mróz. Podczas dużych mrozów zauważyłem że ciężko przesuwa się...
Pomogło smarowanie spreżyn i zawiasów bramy .
Witam. Strasznie skrzypi mi wózek prowadzący w napędzie bramy barażowej hg600 Came. Smarowanie niewiele pomaga. Chcę go wymienić i w związku z tym mam pytanie .Czy można to zrobić demontując napęd z szyny czy muszę jednak zrobić to z drugiej strony szyny gdzie mam utrudniony dostęp.
Typowa usterka takich napędów, listwa plastykowa wyciera "metalowe" koło zębate. po wymianie masz parę lat spokoju. Wyciera, bo ludzie ją smarują. Potem przykleja się piasek i robi za papier ścierny. To ma pracować na sucho.
Koledzy odkopię trochę temat. Czy jest możliwe żeby z czasem brama zaczęła zamykać się i otwierać wolniej? Czy to tylko moje złudzenie. Mam wrażenie, że po czasie robi się wolniejsza. Sama brama chodzi delikatnie i oczywiście jest smarowana.
Mam napęd bramy skrzydłowej Motorlift HC260ML. Od kilku lat ten napęd czasem nie zamyka jednego ze skrzydeł. Zatrzymuje się w trakcie zamykania najczęściej, ale czasem podczas otwierania. Czasem trzeba kilka razy naciskać przycisk zamykania bramy. Czasem trzeba nawet odłączyć zasilanie na chwilę, bo brama przestaje reagować. Ślimaki smarowałem. Brama...
kolego "5" oznacza ograniczenie siły w kierunku zamykania, musisz wysprzęglić bramę i sprobować jak porusza się ręcznie, jak wszystko jest ok to wypróbować pasowałoby napęd bez bramy, ewentualnie regulacja sprężyn i smarowanie bramy + ręczne zwiększenie siły w ustawieniach.
Prowadnice suche, czyste, rolki nie zacinają się. W końcowej fazie zamykania słychać, że silnik ma dość ciężko, może sprężyny są zbyt krótkie do współpracy z napędem? Chyba, że chodzi o prowadnice łańcucha napędu, to nic nie smarowałem. Brama i napęd mają około pół roku i od początku to tak działa.
Jak zwalnia, to bym w pierwszej kolejności zabrał się za sprawdzenie i nasmarowanie siłowników i zawiasów bramy. Używam 3 napędów Life'a i regularnie smaruję i oczyszczam główną śrubę napędową. Nic samo nie zwalnia. Wyłącz i włącz centralę i będą przyciski działać. Możesz to zrobić bezpiecznikiem.
Rozwiązanie ze sprężyną ma ten plus, że łańcuch będzie cały czas napięty. Softstartu robić nie trzeba, masa bramy wystarczy jako soft start :) dodatkowo jeśli zasilacz nie będzie zbyt "sztywny" to również i on zapewni soft start. Tak nie do końca jestem przekonany do stosowania łańcucha. Widziałem kilka bram pędzonych łańcuchem, to to co mi się rzuciło...
Sorry że tak późno. Napięcie mierzyłem przy wyjściu na silnik. Jak narazie brama działa - po wyczyszczeniu koła zębatego (wcześniej usilnie je smarowałem :cry::cry:) wszystko wróciło do normy.
Super wyczerpująca odpowiedź,uniwersalna do każdego pytania o jakikolwiek mechanizm.Prosze wskazać gdzie w instrukcji obsługi jest coś napisane o konserwacji-smarowaniu przekładni,która jest zamknięta w obudowie? Tak gwoli ścisłości zębatki w środku są odpowiednio smarowane.
Nie ma czegoś takiego jak wąski słupek, no chyba że pręty fi40 i naped nie jest specjalnie na wąski słupek, nie Ja akurat uliczkę mam w innym miejscu, biorąc do reki taki napęd a jakiś "markowy" nie odczuwa się jakiejś różnicy, siłowniki są ciężkie i solidne, nie wiem jak w środku, czy zębatki plastyk czy metal, bo nie rozbierałem, raz na rok czy dwa...
Ja na paru obiektach mam Rotamatica "p" z Hormanna i całkiem spoko się sprawdzają, mam też Rotamatic "p" na kilku obiektach gdzie na okrągło wjeżdżają i wyjeżdżają dostawy z centrów handlowych i przy robieniu serwisów i porządnym smarowaniu działają spoko.
Dzień dobry, Moja brama przesuwna Wiśniowski ma ostatnio problemy z domykaniem się i czasami otwieraniem. Nie pomogło nawet smarowanie suchym smarem w aerozolu. Gdy "rozblokuję" napęd, brama wydaje się jeździć bez większych oporów. Wspomniane problemy występują losowo, aczkolwiek w ostatnim czasie częściej. Wydaje mi się, że we własnym zakresie już...
Brama fiksuje bo moze potrzebuje reulacji i smarowania... Jezeli wlaczala Ci sie amperometryka to wcale nie znaczy ze jest problem z napedem( pewnie w lato nie miales takich problemow tylko jak spadla temperatura). Jezeli z napedem wszystko ok to serwis zalatwi sprawe i brama bedzie cicho i bez problemow sluzyc.
Wtłocz odrobinę smaru w miejscu nasadzenia napędu do szyny..Od góry .Powinno pomóc.
podrzuć konkretny model centrali. FAAC: 230V - 452MPS, 455D, E045 24V - E024S Nice: 230V - A400 24V - MC424 (POA1) BFT: 230V - Alena 24V - Libra, Thalia Beninca: 230V - Heady 24V - Brainy24 Ograniczyłem się do central popularnych. Wszystkie centrale Nice i FAAC mają w standardzie 2 (albo więcej) linie fotek o zróżnicowanym działaniu. Reszta różnie....
Chyba zawsze trochę strzelało przy otwieraniu/zamykaniu, nie rozpoznaje tu żadnych nowych dźwięków, no ale z jakiegoś powodu teraz nie działa... Czy w obydwu kierunkach masz ten sam dziwny 'terkot'? Prawdopodobnie masz wytarte koło ślimakowe w przekładni napędu. Cyt. "ale z jakiegoś powodu teraz nie działa.." Koło ślimakowe (ślimacznica) jest wykonane...
Sprawdzę czy coś mam ale dopiero jakoś w sobotę i dam znać, miałeś pecha. ok fajnie, podpowiesz mi jeszcze czy problematyczne jest wymienić sam motoreduktor? Ze względu na pogodę mam zamiar zdjąć cały napęd z podstawy i zrobić bo sobie w domu łącznie ze smarowaniem całego mechanizmu, bo po 6 latach może warto by było już zrobić taki serwis przy okazji...
Pierwsze na co muszę zwrócić uwagę, to za mocno naciągnięta regulacja — sprężyna znajduje się w stanie całkowitego ściśnięcia. Tam jest łańcuch "rowerowy" który ma pracować lekko i płynnie, bez trzasków, a sprężyna służy do likwidowania luzu wynikającego z nierównomiernego "wyciągania" się łańcucha. Tego nawet się nie smaruje, bo łańcuch powinien...
Montuję automaty DTM i FAAC i powiem tak proszę zadzwonić do Producenta i poprosić o pomoc powiedzmy w dopisaniu pilota to wam powie jak firmy traktują klienta wiem bo już nie raz słyszałem od klientów co nieco ale sami sprawcie, co do jakości to DTM najstarszy jaki zamontowałem to około 3 lata brak problemów za to FAAC a i owszem bywał w naprawię po...
Uważam ze jak narazie nie popsuli jakości. Robusy600 śmigają niezawodnie zero problemów z nowymi instalacjami wszystko ładnie działa. Z Wingo tak samo teraz trochę ciepła i już kilka montaży poszło Winga i Robus wszystko Ok odpowiednie wymiary ustawienia i cisza z reklamacja oby tak dalej. W grudniu byłem u klienta u którego montowałem napęd 12 lat...
Jak widzisz kolego (at)joszkok zadawanie pytań typu "co lepsze"," którą firmę wybrać" itp itd na tym forum to zmora pytającego i powód do sporów odpowiadających o wyższości Świąt Wielkanocnych nad Bożym Narodzeniem... Wg mnie i mojego skromnego doświadczenia kieruj się zasadami -jeżeli już przekonany jesteś do napędu w oleju (wg mnie słusznie) to: -...
(...) e, bram nie może wystartować. Dochodzi nawet do zatrzymania. Wywala błąd Err bez numeru. ( nie ma takiego oznaczenia w instrukcji). Podana przeze mnie temperatura jest umowa. Co ciekawe przy normalnej pracy bramy "kogut" mruga. Jak się przycina ścięci światłem ciągłym. Miał ktoś podobny problem? Wstępna ocena dostępnych informacji Użytkownik...
Za używanie ŁT43 powinny ponosić odpowiedzialność osoby, które to polecają. EPX000 (trzy zera). Jest to smar do smarowania bezpośredniego. Akurat w kwestii obróbki metalu, smarowania - to mam wszystko w małym palcu. ŁT43 to wynalazek gdzie używało sie go głównie w zetorach i jeszcze z czasów komuny zostało to wielu ludziom i nie mają pojęcia, że istnieją...
Cześć. Ja mam bramę przemysłową. Z uwagi na otwór garażowy (3,8x2,6 metra) nie można było dać zwykłej. Brama marki Krispol, z napędem ARGO z firmy BFT i dwoma pilotami. Garaż przydomowy. Brama jest od 9 lat używana, raz w roku przeze mnie smarowana/czyszczona. Nigdy, poza przypadkowym naciśnięciem pilota w kieszeni spodni przez drugiego użytkownika,...
Warto kupić taki tani napęd jak się ma dużo pieniędzy i jeszcze więcej cierpliwości... Ale na poważnie - tani napęd to tylko w podwójnym egzemplarzu - na wypadek nie znalezienia części zamiennych po okresie gwarancji ( Chińczycy lubią coś zmieniać i nikt nie zagwarantuje że znajdziesz przekładnię śrubową o określonym kształcie i wymiarach , nie wspominając...
główną przyczyną były zapieczone styki przerywacza w punkcie, gdzie dźwignia przerzuca obroty silnika w prawo i lewo Ten przerywacz to to z zardzewiałą sprężyną wystającą z napędu nad zębatką napędową? Zdaje się ze chodzi ci o krańcówkę a nie "przerywacz". Po pierwsze - sprężynka może (i ma) być nieco luźna bo wyłączniki nie są przymocowane do jej...
Nie ma specjalnych zaleceń na zimę, smarujesz sworznie, śruby trapezowe ( w skrzydłówkach), regularnie niezależnie od pory roku. Raz na rok, dwa wymiana smaru w przekłądni głównej. Bardziej konserwacji wymaga sama brama ( stan łożysk, smarowanie zawiasów) i obecność wymaganego luzu pomiędzy kołem zębatym i zębatką.
Na początek nieco zwiększ siłe napędu (instrukcja). Ogólnie unikaj wszelkiego smarowania prowadnicy. Jeśli nie ma już wyjścia (stara brama - rdza) wnętrze prowadnicy można potraktować czymś w rodzaju WD40. Listwy zębatej nie smaruje się niczym. Idzie o to że te elementy pracują blisko gruntu i wszelkie smarowidła zbierają brud i piach - i z tego smarowania...
Wracam do walki po urlopach i chorobie, zdemontowałem napęd, aby obejrzeć go na stole, przy okazji czyszczenie i smarowanie. Nie zauważyłem nic niepokojącego. Odłączyłem wszystkie peryferia, aby wykluczyć ich krecią robotę. Podłączyłem bez zabezpieczeń. Napęd zachowuje się tak samo jak wcześniej, krótkie zwarcie 1-7 powoduje reakcję, ale ewidentnie...
A więc po kolei. Brama nie klinuje się. Kondensator wymieniłem na nowy 20mikro - stary miał 17 więc nie tragedia i to nie jego wina. Profilaktycznie wymieniłem wszystkie mikrostyki. Poniosłem o około 1-2mm szynę która jest na bramie, bo wydawało mi się, że jest za nisko. Silnik spięty jest na 4 stopień jeżeli chodzi o siłę działania. Dalej się zacina....
A może podmień kondensator? Być może trafiłeś na trefną sztukę... Nasmarowanie bramy też może pomóc (choć z drugiej strony elementów tocznych bramy nie powinno się smarować bo potem tylko łykają brud), spróbuj też testowo przełaczyć trafo na większą siłę - może wszystkie w/w czynniki - tzn kondek, rdza, opory, brud - złożyły się w czasie.
Daj Boże odkręcić po latach robo. Ten ichni wynalazek kwadratowych nakrętek blokowanych przez blaszki podstawy. Chyba że co roku były odkręcane i smarowane. Teraz tylko cieńka tarcza włożona w szczelinę wypoziomowania napędu i ciąć te ampulowe śruby. A jak ci klapka tylko trochę odchodzi, możesz jeszcze płaskim śrubokrętem próbować nacisnąć wałek pod...
Po odkręceniu dużego trybu powinna zostać jeszcze stalowa tulejka o średnicy zewnętrzej 16mm ( niestety niema łożysk w tym wymiarze wiec zastosowałem 17mm po uprzednim uzupełnieniu luki paskiem blaszki 0,5 mm) na nią wciskamy łożysko np 6303 kryte. I teraz idziemy na łatwizne ale ostożnie!!!! : By zamocować łożysko spawamy cześć wewnętrzną do tulei...
No właśnie miałem luzować ale mówię jeszcze gorzej narobię.. do nich też dobrego dostępu nie ma. Radio zamówiłem,czekam. W końcu dzisiaj przeczytałem całą instrukcje od A do Z. Już mniej więcej wiem jak to wszystko działa,teoretycznie bardzo prosta instalacja, tylko również sterowanie masą jak szyna Can w samochodach. Nigdy tego nie lubiałem. W instrukcji...
Witam. Mam problem z zamykaniem i otwieraniem bramy sterowanej napędem King gates star d100. Przy końcu kiedy powinna już zwolnić i delikatnie domknąć lub otworzyć potrafi mocno uderzyć lub szarpnąć , a przy kolejnej próbie zostawić 2cm. szczelinę czasem działa dobrze . Anomalia te mają miejsce tylko kiedy wykonuje całą swoją drogę jeżeli startuje np....
Smarujesz prowadnicę bramy czy siłownika? - jeśli bramy to sprawdzi się dowolny smar półstały w sprayu (np. Wurth biały półstały albo polski litowy), dobra też będzie wazelina w sprayu (jest taka). WD 40 w końcu ścieknie, odparuje i sprawa się powtórzy. Właściwie jeśli rolki są plastikowe to wszystko powinno chodzić bez smarowania - no chyba że w twojej...
Powolutku montuje bramę,jeździ sobie już na wózkach.Mam kilka pytań:czy smarować smarem profil szczelinowy po którym toczą się rolki i górną prowadzącą,mówią że tak ale na mój rozum to jak go nasmaruje i dostanie piasku to będzie tylko gorzej.Chcę podłączyć również antenę na lampie sygnalizacyjnej dla poprawienia zasięgu,czy podłączyć ją bezpośrednio...
no niby ma, ale jak pamiętam z regulacją tego przy bramie skrzydłowej było trochę cyrków, silniejsze podmuchy wiatru blokowały. właściwie muszę zobaczyć czy ten napęd ma jakieś inteligentne sterowanie, na razie jest ustawiony na minimum w obie strony.
albo zmienić zaczep na oryginalny bo w standardzie przy skrzydle był już i go zostawiłem nie dawałem tego od napędu. To samo mam pytanie jeżeli chodzi o łańcuch, w jedną stronę jest naprężony, a w drugą wisi jak psu jaja, że można go wyciągnąć z listwy, obawiam się czy się nie psuje, czy nie przeciągnie się zbyt szybko. Zaczep nie ma wpływu (no może...
Zebyś się nie zdziwił. Sprzęgło cierne ma może jakiś motorower, a nie napęd do bramy. Proszę nie ironizować (i to z amatora), tym bardziej, że Kolega "fachowiec" sam nie wie (chyba że z forum "Rometa")... :D Sprzęgła cierne były i są stosowane w niektórych modelach automatów do bram przesuwnych i to w wersjach pracujących na sucho (beninca, tau, aprimatic)...
Mam dokładnie ten sam problem ale od tej zimy. Na tą chwilę wiem że problemem nie jest brama tylko napęd. Niestety brama duża i przeciążenie ustawione na maksa. Po odłączeniu bramy od napędu problem nadal istnieje - sam napęd nie jest w stanie poprawnie zjechać w dól mimo że nic go nie blokuje bo ręcznie po rozsprzęgleniu daje się przesuwać bardzo lekko....
W faac 414 pisze że maksymalny ciężar skrzydła to 200kg. Niektórzy producenci deklarują i do 400kg. Natomiast sama siła uciągu to 3500N a inni piszą o 2000N. 1. Jak się mają te wszystkie dane do rzeczywistości... Jak tu się połapać. Ten faac wygląda fajnie. 2. Z czego jest zrobiona ta strebrna część (niektórzy mówią na to "tłoczysko")? Jest szansa że...
Oki. Jutro się pobawimy:-) Powiedz mi, jeżeli prawy siłownik chodzi na wysprzęgleniu troszkę ciężej, to co można zrobić? Może to być wina np smarowania na zawiasach bramy? No bo jeśli zwiększę siłę, to za jakiś czas znów dojdę do punktu wyjścia. Lewe skrzydło chodzi na dotknięcie paluszka jak ta lala.
Najpierw musisz sprawdzić czy brama pracuje ręcznie bez żadnych oporów . Napęd który posiadasz jest dość czuły na opory mechaniczne . Jak wszystko jest dobrze proponuje jeszcze raz zaprogramować położenia krańcowe . Możesz jeszcze delikatnie zwiększyć siłę . Raczej bym nie doradzał smarowania żadnych elenętów znajdujących się na zewnątrz ponieważ do...
W każdym większym sklepie , hurtowni znajdziesz zawiasy wspawywane , regulowane , na zdjęciach są najgorszej jakości - powinny być co najmniej smarowane , z kalamitką - info z wczoraj - Wingo 3524 , brama rozwierna dość ciężka , wypełnienie drewnem , nasiąka - po 5 latach eksploatacji nawala - powód - zapieczone zawiasy , wyparowany kondensator 10000...
Witam, pozwólcie, że otworzę nowy temat. Napęd Hato FB200. Moja brama chodziła normalnie, ale od pewnego czasu mam z nią taki problem, że co kilka włączeń nie włącza się silnik, choć przekaźniki reagują na pilota. Po takim przestoju jak ruszę bramą (zawsze w dół) silnik zaczyna funkcjonować. Położenie bramy nie ma znaczenia. Po kilku włączeniach ponownie...
W/W centralka dobra i tania (i od razu z radiem) - tylko musisz użyć krańcówek na bramie. A patent z łańcuchem (podobnie jak kolega yarpen) użyłem także u siebie - za młodych lat - za początków mojej przygody z bramami (kiedy fabryczne miały horrendalne ceny), z tą różnicą że u mnie bramę napędza pętla łańcucha, a napęd jest zrealizowany przekładnią...
Jak , w razie awarii energetyki, otworzyć tą bramę uzbrojoną w rygle elektryczne ? A jak wystąpią opady marznącej mżawki i rygle przymarzną ? Każdy tego typu rygiel ma bębenek typu Yale do awaryjnego odblokowania kluczem. Który traktujesz tak samo jak każde inne Yale (smarujesz czasem, czasem odmrozisz itp) - jeśli taki przymarznie w bramie a masz...
Wingo 3524 nie ma kondensatorów przy silnikach, te zaś są 24V-oltowe na prąd stały. Kondzior rewolucji tu nie zrobi. Proponuje sprawdzić ustawienie siły siłowników i przekonać się czy głupieje również gdy siła jest ustawiona na np. 90%. Po przywróceniu do ustawień fabrycznych moc nie jest maksymalna, nie wiemy jak wygląda brama i czy swobodnie chodzi....
Nice Mindy A400 ma amperometczne zabezpieczenie antyzgnieceniowe - inna sprawa, jako że to sterownik do napędów 230V - jest ono mało dokładne i często opory związane z wiatrem bądź zaniedbaniem smarowania zawiasów bierze za przeszkodę. Często (do czego zresztą jest notka w instrukcji) zabezpieczenie to z racji niepewnego działania jest już przy montażu...
Posiadam napęd do bramy przesuwnej nice ro 1000 montowany w 2003r za 2200 zł. Działał mniej lub lepiej (zwykle zawodził osprzęt). Niestety od 2-3 lat jak tylko temperatury spadają brama nie chce ruszyć z pozycji zamkniętej , trzeba ja zwyczajnie pociągnąć potem idzie i zamyka się normalnie. Próbowałem czyścić rolki górne i smarować c80 do bram. Wymieniłem...
Witam i pozdrawiam. Od kilku dni szukam odpowiedniego napędu do bramy przesuwnej o szerokości (w świetle) 5m i wadze niespełna 300kg. Jak wiadomo każda marka ma swoich zwolenników, aczkolwiek ja odniosłem wrażenie, że najczęstsze są pochwały pod adresem BENINCA i BFT. Informacje z którymi się zapoznałem pochodziły z różnych źródeł i z różnych lat dlatego...
Witam, mam problem z napędem Hormann Supramatic E ver.1 (z 7 poziomowym menu). Zrobiłem pełne czyszczenie i smarowanie całej bramy. Brama porusza się lekko. Wszystkie menu są na "0" (oprócz opóźnienia wyłączenia światła). Chociaż przy zwiększeniu nacisku też jest ten problem. Brama nie posiada żadnych fotokomórek oraz dolnych listew oporowych, sama...
Słupki metalowe do skrzydeł 3 metrowych - moim zdaniem , nawet 120 x 120 mm - im większe tym lepsze , szczególnie że będą przenosić dość znaczny ciężar , po latach jak sztachety nasiąkną wilgocią , obciążenia niewspółmierne - skrośne - duże zawiasy i możliwość ich smarowania i regulacji. Do montażu / założenia Nice Metro ,Faac S800H i Beninca DU 630...
smarowanie napędu smarowanie bramy smarowanie napędu kosiarki
podłączyć tuner wzmacniacz unitra dziecka akumulator gazem grand cherokee
ECAS Wabco Knorr – brak poziomowania, wybija bezpiecznik, zwarcie kompresora lub elektrozaworów Peugeot Expert – woda na górnym podszybiu, zatkane odpływy, uszczelki, naprawa