Są specjalne środki dedykowane do takich napędów. Poszukaj na znanym portalu aukcyjnym. Śrubę bym zdemontował i wyczyścił mechanicznie ewentualnie pomagając odpowiednimi środkami odrdzewiającymi. A jaki to model napędu?
kolego "5" oznacza ograniczenie siły w kierunku zamykania, musisz wysprzęglić bramę i sprobować jak porusza się ręcznie, jak wszystko jest ok to wypróbować pasowałoby napęd bez bramy, ewentualnie regulacja sprężyn i smarowanie bramy + ręczne zwiększenie siły w ustawieniach.
Witam Mam problem z jednym skrzydłem bramy, otóż gdy jest mróz jedna połówka nie zamyka się do końca-do opornika, zatrzymuje się około 50 cm przed opornikiem. W związku z tym mam pytanie, czy zwykłe przesmarowanie wd-40 lub smarem pomoże ? Czy ogólnie można smarować to ramię ? Pozdrawiam
Witam. Strasznie skrzypi mi wózek prowadzący w napędzie bramy barażowej hg600 Came. Smarowanie niewiele pomaga. Chcę go wymienić i w związku z tym mam pytanie .Czy można to zrobić demontując napęd z szyny czy muszę jednak zrobić to z drugiej strony szyny gdzie mam utrudniony dostęp.
Dzień dobry, Moja brama przesuwna Wiśniowski ma ostatnio problemy z domykaniem się i czasami otwieraniem. Nie pomogło nawet smarowanie suchym smarem w aerozolu. Gdy "rozblokuję" napęd, brama wydaje się jeździć bez większych oporów. Wspomniane problemy występują losowo, aczkolwiek w ostatnim czasie częściej. Wydaje mi się, że we własnym zakresie już...
Ja mam model BAT 400 od czterech lat i sprawuje się bardzo dobrze. Nie ma problemu ze sterowaniem czy centralą. Dokupiłem dodatkowy moduł odbiornika i podpiąłem go do napędu bramy garażowej Hormanna. Dzięki temu jednym pilotem obsługuje dwie bramy. Jedynym mankamentem tego napędu jest duży mróz. Podczas dużych mrozów zauważyłem że ciężko przesuwa się...
(...) e, bram nie może wystartować. Dochodzi nawet do zatrzymania. Wywala błąd Err bez numeru. ( nie ma takiego oznaczenia w instrukcji). Podana przeze mnie temperatura jest umowa. Co ciekawe przy normalnej pracy bramy "kogut" mruga. Jak się przycina ścięci światłem ciągłym. Miał ktoś podobny problem? Wstępna ocena dostępnych informacji Użytkownik...
Dziewczyny i Chłopaki Szukam porady nie typu "a mi pomogło...", a przybywam do Was celem zdobycia informacji przede wszystkim o "firmowo/z fabryki" stosowanych smarach mechanizmów okien i drzwi balkonowych lub jakiejś przemyślanej alternatywy . Przeczytałem już sporo wątków zahaczających o ten temat, ale zbyt dużo konkretów się nie dało niestety z nich...
Cześć, jeżeli drogi skrzydeł bramy są takie same to tylko smarowanie bramy ( bo wydłużenie czasu opóźnienia nie da poprawy na długo)natomiast jeżeli są różne to wystarczy wydłużyć czas opóźnienia na 2 skrzydle, możesz jeszcze spróbować ustawienia siły na siłowniku.
Pomogło smarowanie spreżyn i zawiasów bramy .
Montuję automaty DTM i FAAC i powiem tak proszę zadzwonić do Producenta i poprosić o pomoc powiedzmy w dopisaniu pilota to wam powie jak firmy traktują klienta wiem bo już nie raz słyszałem od klientów co nieco ale sami sprawcie, co do jakości to DTM najstarszy jaki zamontowałem to około 3 lata brak problemów za to FAAC a i owszem bywał w naprawię po...
Bramy segmentowe a konkretnie niektóre elementy wymagają okresowego czyszczenia czy smarowania. W sprężynach skrętnych chodzi o zminimalizowanie tarcia między poszczególnymi zwojami. Kurz, piasek itp powodują że zwoje stykające się ze sobą działają jak tarcze cierne i wzajemnie się blokują. Wtedy podczas ruchu bramy słychać charakterystyczne "brzdęknięcia"....
To nie sprężyna ale segmenty cyklicznie o coś po drodze nieznacznie zahaczają (utykają) i hałasują. Smarowanie sprężyny czymkolwiek wiele tu nie da, jedynie w przyszłości będzie się zbierał tam kurz i skutek tego będzie odwrotny. Zauważyłem jeszcze, że na pierwszym foto widać że rolka z oską jest zamocowana na 2 śrubach, a brakuje 3 śrub . Czy tak to...
Witam ! Od kilku lat posiadam bramę jednoskrzydłową o dł 5m i siłownik Came ATI A5000A. Po instalacji bramy w 2002 roku, przez około 2 lata brama działała idealnie. Po tym okresie zauważyłem skokową zmianę prędkości bramy (otwieranie/zamykanie). Nie stanowiło to jednak problemu w codziennym użytkowaniu. Od około 2 lat brama jest używana raz/dwa razy...
Udało mi się rozwiązać problem. Przyczyna była mechaniczna. Nasmarowanie części w siłowniku spowodowało już znaczną poprawę (ostatnie smarowanie robiłem ponad dwa lata temu) ale konieczna też była wymiana łożyska. Przy okazji nasmarowałem drugi siłownik i teraz przy "ręcznym otwieraniu" obie części bramy otwierają się leciutko. Prawie taka samo lekko...
Okres wakacyjny więc nie było okazji aby tu zaglądać... Sprężyny wymieniłem sam. Cała procedura łącznie z naciąganiem nowych sprężyn i regulacją bramy zajęła mi niecałą godzinę. poluzowałem zabezpieczenie bębnów i zsunąłem je z wału (robiąc uprzednio znaczniki aby było mniej przy regulowaniu u naciąganiu linki). ? Następnie odkręciłem śruby mocujące...
No nie porównuj swoich siłowników (z podnośników) z Wingo - przynajmniej wizualnie (system "Wingo" to trochę za dokładne odniesienie do firmy - wystarczy "suwakowy") . No i co do odniesień do siłowników autorstwa Jammmo - jeśli zrobi takie jak na przykładzie z postu #1647 to on dopiero będzie mógł napisać że zrobił Nice Wingo. Sam mam bramę przesuwną...
Wymiary jak najbardziej OK. Siłownik ma jeszcze jedną przekładnię - między silnikiem a ślimakiem - możesz tam sprawdzić smarowanie ale ślady rozbiórki = utrata gwarancji. Może po prostu twój egzemplarz ma ciaśniej pasowany silnik i przekładnię (rozrzut produkcyjny) i ciężej chodzi. Ale widzę że słownik jest zamocowany równolegle do bramy - przesuń punkt...
Witam. Mam problem z zamykaniem i otwieraniem bramy sterowanej napędem King gates star d100. Przy końcu kiedy powinna już zwolnić i delikatnie domknąć lub otworzyć potrafi mocno uderzyć lub szarpnąć , a przy kolejnej próbie zostawić 2cm. szczelinę czasem działa dobrze . Anomalia te mają miejsce tylko kiedy wykonuje całą swoją drogę jeżeli startuje np....
Witam Po przeczytaniu kilku tematów na forach i opinii zastanawiam się nad kupnem napędu do bramy przesuwnej o masie ok 250kg dwóch firm o podobnych rozwiązaniach tj. smarowanie ciągłe w oleju, Beninca BULL 8 OM.S.PM i Tousek pull T5. Proszę w związku z tym o podaniu, który napęd jest lepszy i mniej awaryjny w naszym klimacie, bo mieszkam na śląsku...
Witam.W skład przeglądu bramy wchodzi: 1Wizualna ocena blatu bramy 2Kontrola wymiarów montażowych 3Kontrola stanu zawiasów i rolek jezdnych 4Kontrola naciągu sprężyn 5Kontrola działania zabezpieczeń przed pęknięciem sprężyny 6Kontrola stanu linek ,bębnów oraz elementów wału 7Czyszczenie i smarowanie zawiasów rolek , uchwytów wału Można też niekiedy...
Poczekajmy trochę , uderzenie slinika w trakcie ruchu (kinetyka przekładni jest zaburzona - po to właśnie była ta nakrętka teflonowa - WAGA ) , co pół roku smarowanie przekładni przy intensywnym ruchu ( nie można dopuścić , by przekładnia zardzewiała ) koszty robocizny , wraz z dodatkowymi elementami , dyskryminują takie przeróbki - najważniejsza rzecz...
Graty poszły razem z iżem. Iż jest ładny ma niezłą sylwetkę ale to wg mnie straszny łup straszna jakość wykonania i żadna dokładność, jak go znajomy przywiózł to wszystko miało luzy, dosłownie wszędzie od klamek po stopkę. Zaczęło się od tego ze wózek boczny wybrał wolność, mimo szczerych chęci był tak pechowy że szkoda słów. Tylko na gumce do majtek...
albo zmienić zaczep na oryginalny bo w standardzie przy skrzydle był już i go zostawiłem nie dawałem tego od napędu. To samo mam pytanie jeżeli chodzi o łańcuch, w jedną stronę jest naprężony, a w drugą wisi jak psu jaja, że można go wyciągnąć z listwy, obawiam się czy się nie psuje, czy nie przeciągnie się zbyt szybko. Zaczep nie ma wpływu (no może...
W/W centralka dobra i tania (i od razu z radiem) - tylko musisz użyć krańcówek na bramie. A patent z łańcuchem (podobnie jak kolega yarpen) użyłem także u siebie - za młodych lat - za początków mojej przygody z bramami (kiedy fabryczne miały horrendalne ceny), z tą różnicą że u mnie bramę napędza pętla łańcucha, a napęd jest zrealizowany przekładnią...
Warto kupić taki tani napęd jak się ma dużo pieniędzy i jeszcze więcej cierpliwości... Ale na poważnie - tani napęd to tylko w podwójnym egzemplarzu - na wypadek nie znalezienia części zamiennych po okresie gwarancji ( Chińczycy lubią coś zmieniać i nikt nie zagwarantuje że znajdziesz przekładnię śrubową o określonym kształcie i wymiarach , nie wspominając...
Mam dokładnie ten sam problem ale od tej zimy. Na tą chwilę wiem że problemem nie jest brama tylko napęd. Niestety brama duża i przeciążenie ustawione na maksa. Po odłączeniu bramy od napędu problem nadal istnieje - sam napęd nie jest w stanie poprawnie zjechać w dól mimo że nic go nie blokuje bo ręcznie po rozsprzęgleniu daje się przesuwać bardzo lekko....
Witam, pozwólcie, że otworzę nowy temat. Napęd Hato FB200. Moja brama chodziła normalnie, ale od pewnego czasu mam z nią taki problem, że co kilka włączeń nie włącza się silnik, choć przekaźniki reagują na pilota. Po takim przestoju jak ruszę bramą (zawsze w dół) silnik zaczyna funkcjonować. Położenie bramy nie ma znaczenia. Po kilku włączeniach ponownie...
Pierwsze to smarowanie, nawet jak od góry całość to wywierć otwór, za dobę powieszenie na lince z podciąganiem do góry i równocześnie otwieranie, zamykanie.
Typowa usterka takich napędów, listwa plastykowa wyciera "metalowe" koło zębate. po wymianie masz parę lat spokoju. Wyciera, bo ludzie ją smarują. Potem przykleja się piasek i robi za papier ścierny. To ma pracować na sucho.
Trzeba wykonać pomiary prądu, czy w całym zakresie jest taki sam. rozebranie siłowników i sprawdzenie czy nie wymagają czyszczenia / smarowania . Następnie sprawdzić opory toczenia bramy.
Mam napęd bramy skrzydłowej Motorlift HC260ML. Od kilku lat ten napęd czasem nie zamyka jednego ze skrzydeł. Zatrzymuje się w trakcie zamykania najczęściej, ale czasem podczas otwierania. Czasem trzeba kilka razy naciskać przycisk zamykania bramy. Czasem trzeba nawet odłączyć zasilanie na chwilę, bo brama przestaje reagować. Ślimaki smarowałem. Brama...
Smarujesz prowadnicę bramy czy siłownika? - jeśli bramy to sprawdzi się dowolny smar półstały w sprayu (np. Wurth biały półstały albo polski litowy), dobra też będzie wazelina w sprayu (jest taka). WD 40 w końcu ścieknie, odparuje i sprawa się powtórzy. Właściwie jeśli rolki są plastikowe to wszystko powinno chodzić bez smarowania - no chyba że w twojej...
A żeby odblokować bramę wystaczy zdjąć siłownik czyli odkręcić którąś z osi - przeważnie klucz 13-15 lub kleszczyki do pierścieni segera. A jesli nie ma prześwitu - co za problem przeleźć przez bramę i wykonać czynność od strony podwórka? Czyli jest tak, jak napisał przedmówca - brama to nie drzwi do sejfu. Co innego garażówka - przy dodatkowych ryglach...
Witam, jeśli chodzi o Faac 414 to polecał bym smarować silikonem w spreju dobrze to robi na uszczelki WD i tym podobne są robione na rozpuszczalniku co za tym idzie szybko wyparowują i mogą zacząć popiskiwać uszczelki, tak więc lepiej stosować sylikonu w spreju do smarowania tuby. 414 niema wyłączenia przeciążeniowego jedynie dobrze dobrana siła powinna...
Witam. Oczywiście, kolega z komentarzem powyższym miał rację po prze-smarowaniu gra i buczy. Pozdrawiam. Wszystkiego Dobrego.
Brudny/uszkodzony mechanizm. Kondensator silnika powoli może kończyć swój żywot. Czasami nie smaruj zębów na bramie, to nic nie da a zaszkodzić może, musi popatrzeć ktoś kto wie na co patrzy to i naprawi w 10 minut.
Kto smaruje ten jedzie. Większość problemów z bramami to smar albo piorun.
Koledzy odkopię trochę temat. Czy jest możliwe żeby z czasem brama zaczęła zamykać się i otwierać wolniej? Czy to tylko moje złudzenie. Mam wrażenie, że po czasie robi się wolniejsza. Sama brama chodzi delikatnie i oczywiście jest smarowana.
podrzuć konkretny model centrali. FAAC: 230V - 452MPS, 455D, E045 24V - E024S Nice: 230V - A400 24V - MC424 (POA1) BFT: 230V - Alena 24V - Libra, Thalia Beninca: 230V - Heady 24V - Brainy24 Ograniczyłem się do central popularnych. Wszystkie centrale Nice i FAAC mają w standardzie 2 (albo więcej) linie fotek o zróżnicowanym działaniu. Reszta różnie....
Rozwiązanie ze sprężyną ma ten plus, że łańcuch będzie cały czas napięty. Softstartu robić nie trzeba, masa bramy wystarczy jako soft start :) dodatkowo jeśli zasilacz nie będzie zbyt "sztywny" to również i on zapewni soft start. Tak nie do końca jestem przekonany do stosowania łańcucha. Widziałem kilka bram pędzonych łańcuchem, to to co mi się rzuciło...
Nie ma czegoś takiego jak wąski słupek, no chyba że pręty fi40 i naped nie jest specjalnie na wąski słupek, nie Ja akurat uliczkę mam w innym miejscu, biorąc do reki taki napęd a jakiś "markowy" nie odczuwa się jakiejś różnicy, siłowniki są ciężkie i solidne, nie wiem jak w środku, czy zębatki plastyk czy metal, bo nie rozbierałem, raz na rok czy dwa...
Ten siłownik nadaje się do lekkiej bramy rozwiernej, dwuskrzydłowej, która nie ma dużej powierzchni - słabo opiera się wiatrowi (taka typowa bramka z obi za 500-600 zł). Wtedy bez przeciążeń potrafi to popracować. Niestety, ma kiepską konstrukcję, co powoduje, że w jego wnętrzu zbiera się woda po opadach i powoduje to z czasem korozję śruby - wymaga...
Jak zwalnia, to bym w pierwszej kolejności zabrał się za sprawdzenie i nasmarowanie siłowników i zawiasów bramy. Używam 3 napędów Life'a i regularnie smaruję i oczyszczam główną śrubę napędową. Nic samo nie zwalnia. Wyłącz i włącz centralę i będą przyciski działać. Możesz to zrobić bezpiecznikiem.
A może podmień kondensator? Być może trafiłeś na trefną sztukę... Nasmarowanie bramy też może pomóc (choć z drugiej strony elementów tocznych bramy nie powinno się smarować bo potem tylko łykają brud), spróbuj też testowo przełaczyć trafo na większą siłę - może wszystkie w/w czynniki - tzn kondek, rdza, opory, brud - złożyły się w czasie.
Oki. Jutro się pobawimy:-) Powiedz mi, jeżeli prawy siłownik chodzi na wysprzęgleniu troszkę ciężej, to co można zrobić? Może to być wina np smarowania na zawiasach bramy? No bo jeśli zwiększę siłę, to za jakiś czas znów dojdę do punktu wyjścia. Lewe skrzydło chodzi na dotknięcie paluszka jak ta lala.
Super wyczerpująca odpowiedź,uniwersalna do każdego pytania o jakikolwiek mechanizm.Prosze wskazać gdzie w instrukcji obsługi jest coś napisane o konserwacji-smarowaniu przekładni,która jest zamknięta w obudowie? Tak gwoli ścisłości zębatki w środku są odpowiednio smarowane.
Chyba zawsze trochę strzelało przy otwieraniu/zamykaniu, nie rozpoznaje tu żadnych nowych dźwięków, no ale z jakiegoś powodu teraz nie działa... Czy w obydwu kierunkach masz ten sam dziwny 'terkot'? Prawdopodobnie masz wytarte koło ślimakowe w przekładni napędu. Cyt. "ale z jakiegoś powodu teraz nie działa.." Koło ślimakowe (ślimacznica) jest wykonane...
Sorry że tak późno. Napięcie mierzyłem przy wyjściu na silnik. Jak narazie brama działa - po wyczyszczeniu koła zębatego (wcześniej usilnie je smarowałem :cry::cry:) wszystko wróciło do normy.
Uważam ze jak narazie nie popsuli jakości. Robusy600 śmigają niezawodnie zero problemów z nowymi instalacjami wszystko ładnie działa. Z Wingo tak samo teraz trochę ciepła i już kilka montaży poszło Winga i Robus wszystko Ok odpowiednie wymiary ustawienia i cisza z reklamacja oby tak dalej. W grudniu byłem u klienta u którego montowałem napęd 12 lat...
O leniuszki, skrzyknać się z sąsiadami i oczyścić raz na dwa/trzy miesiące. :| No tak ale gdzieś tam wyżej napisałem że tylko ja z nich mam taki problem :( chyba po prostu zacznę smarować przed zamknięciem miejsce styku bramy z ziemią płynem do spryskiwaczy, lub tawotem. Zobaczymy czy pomoże ;)
siłownik bramy smarowanie smarowanie siłownika bramy smarowanie bramy napędu
whirlpool zmywarka zablokowany gorenje czujnik edc17 odczyt
naprawa udaru makita bateria hilti
Metabo szlifierka kątowa – wymiana łożyska wrzeciona krok po kroku Xiaomi M365, 1S, Pro – podłączenie manetki gazu, schemat kabli, kolory przewodów