Udało się ogarnąć komutator i szczotki i ładnie zrobione. Ale pojawił się nowy problem. Stary alternator miał rok temu wymieniony regulator i teraz ładował 15,7v. Ten nowy alternator wsadziłem i ładowanie 15v. To wyczyściłem klemy, połączenie alternator silnik, przewód prądowy od alternatora na smarował wazelina techniczna. Złożyłem i ładowanie 14v....
Dziękuję. Przy okazji orientuje się ktos czy silnik centralnego od klapy mozna zastąpić jakims z zabawki na 3v i podziała on na 12v? Kiedys bawiłem się takimi silnikami, dzialaly sporo czasu na 12v (nawet pod wodą :d). W zamku on działa jedynie chwilke, głupio placić 50zł za taką głupote. Jeszcze rozłożę ten, moze to tylko cos przy "komutatorze" gorzej...
Nie oś a łożyska ślizgowe. Uważaj by olej nie dostał się do komutatora.
Wymieniłem też pasek A nie jest zbyt luźny? Myłeś pasek i bieżnie na których "siedzi"? Jeżeli tak - pozostaje sam silnik, a konkretnie stabilizator obrotów lub/i komutator.
Witam, rozrusznik Bosch'a 0001113001 (036 911 023M) po wymianie szcztkotrzymacza, smarowaniu bendiksa, łożysk i szlifowaniu komutatora. Sprawdzam: Po podłączeniu "+" od razu na zacisk 45 czyli omijając zworę silnik kręci prawidłowo a włącznik nie działa. Po podłączeniu "+" na zacisk 50 i 30 też działa prawidłowo: wysuwa się i zaczyna obracać wirnik...
Witam Właśnie jestem po wymianie łożysk w pralce Electrolux EW 1043S. W kontekście powyższego wątku niniejsza odpowiedź, to już musztarda po obiedzie. Ale nie widziałem nigdzie na forum opisu wymiany łożysk w tej pralce krok po kroku , więc mogę się podzielić. Może komuś pomoże. Wstęp Jeśli słyszymy głośną pracę łożysk (ale bęben jeszcze nie opada,...
Przewinąłem jakieś 6 albo 8 takich silników od najmniejszego o średnicy 10mm i dł. 20mm (z aparatu fotograficznego) który posiadał szczotki grafitowe, poprzez nieco większe (15-20mm śr.) ze szczotkami w postaci blaszek miedzianych do największego o średnicy ~36mm również ze szczotkami grafitowymi... Wszystkie miały łożyska cierne... Jeśli chodzi o zacytowane...
Passat B5 1.9 TDI 99r. kombi z wycieraczką z tyłu. Różnica pomiędzy sedanem jest taka, że od pompki odchodzą dwa wężyki do spryskiwacza przód i tył osobno. O ile dobrze myślę sterowanie przód/tył odbywa się przez zmianę obrotów silnika. Kilka dni temu przestał działać spryskiwacz. Bezpiecznik ok, na kablu przy silniku prąd jest więc dobieram się do...
Jestem szczęśliwym posiadaczem Makity UC 3530A od 8 lat . Wykorzystuję ją do cięcia drewna na opał około 15 m3 rocznie . Faktem jest że wymieniałem pompę oleju. Są to po prostu dwa plastykowe koła zębate które się wycierają . Nie stosuję oleju makita lecz zwykły Pilarol ,jest trochę gęstszy . Po za tą pompka zero problemów. Faktycznie ten model Makity...
Jakiej pompki ? Kolejna radosna twórczość na Elektrodzie. Samochodowa pompa paliwa ma silnik DC PRACUJACY i zanurzony w paliwie - paliwo jest czynnikiem chłodzącym, smarującym i gaszącym iskrzenie komutatora. I to ma w wodzie pracować ?
Co do WD40 - działa super - jest to jedyny preparat który podziałał na moją antene przy -20. W oplach były dwie wersje centralnych zamków: z elektroniką i bez. W wersji bez elektroniki czas działania siłowników był dokładnie taki sam jak czas ruchu kluczyka, ponieważ na cięgnie od zamka znajdował się czujnik uruchamiający pozostałe siłowniki. W tych...
Proszę oto linka z schematem i wszystkimi potrzebnymi opisami rozrusznika można na tym zrobić prace. Dodano po 41 A to na początek .. Ogólne wiadomości o rozruchu. Ważnym elementem obwodów elektrycznych jest obwód rozruchu silnika spalinowego w skład tego obwodu wchodzą silnik elektryczny prądu stałego zwany rozrusznikiem, urządzenie sprzęgające z kołem...
W siłownikach 24V są silniki komutatorowe. To oznacza klasyczne problemy na styku szczotka - komutator. Trudno jest napisać/zgadnąć jaki problem występuje u Ciebie, ale napiszę o tym co spotkałem do tej pory pod względem częstości występowania. 1) zużyty grafit szczotek plus wilgoć "zakleiły" rowki komutatora i zwierały - wyczyścić komutator i pogłębić...
Wymieniłem tarczę łożyskową, próbowałem delikatnie przekręcać i dalej to samo. Śrubki poluzowałem nawet do tego stopnia, że wirnik zaczął ocierać o stojan. Problem tkwi albo w smarowaniu łożyska, albo w komutatorze - bo w zasadzie wszystko jest blisko siebie i grzeje się razem. Trudno więc określić, skąd ciepło pochodzi. Ponadto wymieniłem oprawy szczotek...
wie, że w tym sprzęcie tzn. w odkurzaczu łożyska należy smarować dwa razy w roku. Księciuniu, a jak się smaruje łożyska z uszczelnieniem "ZZ"??? Bo kanon głosi, że mają dożywotni zapas smaru, tym bardziej że uszczelnienie jest niedemontowalne. Nie wiem po co te przytyki z "księciuniem" ZZtkę na upartego można otworzyć i ponownie złożyć z niewielką...
Oceń stopień zużycia szczotek - może są już zużyte i do wymiany. Jeśli nie - podczyść szczotki drobnoziarnistym papierem ściernym, to samo z komutatorem. A grzanie: sprawdzałeś zaraz po pracy co się grzeje? Czy wirnik przy komutatorze, czy po prostu wirnik, bo jak wirnik to mogą być zatarte łożyska a opory zwiększają wydzielanie ciepła na cewkach -...
Podepnę się pod temat. Sytuacja u mnie: - samochód VW Golf 1.9 TDI PD 2001, olej 5w30 - akumulator BERGEN mam go miesiąc (tzw Ca-Ca) 74 Ah, 720A-prąd rozruchowy (takie dane katalogowe), poprzedni był Varty i wymieniłem go bo miał parametry troche słabsze i podczas -15st słabo kręcił i padał po pełnym naładowaniu po 4 próbach uruchomienia silnika, każda...
Wirnik obraca się w miarę lekko. Smarowałem łożyska ale nie wiele pomogło. Zrobiłem głupotę bo psiknąłem jakimś środkiem który nie przewodzi prądu, psiknąłem na szczotki i komutator i od tego momentu jest katastrofa. Teraz oporność wirnika to 0,1ohma. Dodano po 3 Chyba szczotki węglowe rozpuszczają się od tego środka na komutatorze.
A jakie jest nominalne napięcie zasilania? Jeśli 12V to nie wygląda na problem ze zbyt małą mocą transformatora. Byc może to problem mechaniczny? jakieś uszkodzenie ? brak smarowania? Uszkodzenie silnika (szczotki, komutator), jeśli jeden z segmentów komutatora ma przerwę to tak się to może objawiać. Trzeba dokładnie sprawdzić Oba siłowniki mogą być...
Prawdopodobnie rozsypał się mechanizm obsługujący dźwignię przysłony (raczej wymiana), lub silnik napędu migawki kończy żywot ( na pewno wymiana). Nie dziw się cenom za wymianę tych elementów, rzeczywiście ceny części w tym wypadku wysokie nie są (silnik) tylko że żeby go wymienić trzeba rozebrać dokładnie cały aparat, ale 300zł to rzeczywiście sporo...
... Talerz jest ok jak na filmie, ale silnik to raczej mi wyje. Jeśli oczyszczenie i smarowanie, w miarę możliwości i dostępu do osi i górnego łożyska, nie da poprawy, silnik nadaje się do wymiany. Bez doświadczenia w jego "rozbiórce" nie ma co się za to zabierać w celu czyszczenia i konserwacji komutatora. GM
Możesz próbować zreanimować silniczek dmuchawy. Dobrać/doszlifować odpowiednie szczotki i wymienić. Komutator przeczyścić drobnym papierkiem ściernym i w zależności od konstrukcji komutatora przeczyścić lamelki. bzdura, tam już nie ma czego reanimować. Nie ma też czego czyścić. Rozpadnie się w ręku. Do tego przesmarować tulejki/łożyska. Kolejna bzdura...
Tak, ma być niewielki luz jeśli nie widać zużycia smarować i składać zwróć uwagę na lamelki komutatora czy są równe i nie nadmiernie wybrane ,jeśli nie to wyrównać bo nowe szczotki potrafią zabić nierówny komutator . Pozdrawiam
NIGDY nie używaj WD40 do smarowania łożysk tym bardziej wysokoobrotowych, do tego są inne preparaty. Najlepiej przetoczyć komutator jeżeli jest nierówno wyrobiony, delikatnie i usunąć "nagar" z zalegający w szczelinach komutatora do tego są specjalne ostre "chacze". Czy szczotki nie mają zbyt dużego luzu bocznego albo zbyt małego docisku. Oryginalne...
Dzień dobry. Mam problem z fotelem masującym nieznanej marki. Posiada on 6 silniczków wibracyjnych podłączonych równolegle po 2 i załączanych z tranzystorów 2sd 667 (NPN 1A) napięcie 24V, które z kolei są sterowane z mikrokontrolera (jakieś trzy tryby pracy lub prędkości silników). Tranzystory mocno się grzeją a silniczki ledwo się kręcą. Odratowałem...
witam, Panowie tak sie zastanawiam czy temperatura otoczenia spowodowała takie dziwne teksty doradcze czy zakamuflowana złośliwość postowiczów? KOMUTATOR ,SZCZOTKI ORESZCIE NIE WSPOMINAM, po pierwsze turbina napedzana jest spalinami i umieszczona na wylocie a wentylator w kolektorze dolotowym, całość na jednym wałku łożyskowanym slizgowo smarowanym...
Witam. Einhell jest firmą z główną siedzibą w Niemczech. Produkcja w Chinach. W kodzie paskowym 4 oznacza Niemcy. Na pudełkach i urządzeniach wyraźny napis made in China oznacza kraj pochodzenia-produkcji. Firma tego nie ukrywa, wystarczy poczytać. Nawet czerwony Einhell jest tylko do domowego użytku, wyraźnie pisze w instrukcji, że gwarancja traci...
20Hz czy 30 Hz - jaka to różnica w procentach? Ogólnie - niewielka i moim zdaniem mieści się w granicach tolerancji - silnik ma regulację może utlenił się suwak potencjometru ustawienia prędkości, może pasek zmienił położenie na kółku zdawczym silnika, a może smarowanie mu zaszkodziło - smar po czasie lubi migrować jak dostał się na pasek czy koło...
Do smarowania można używać zwykłego smaru do łożysk, ale są to łożyska kryte z zapasem smaru, którego wystarczy do końca "żywota" łożysk. Turbinę odkręca się jedną nakrętką na końcu wirnika silnika - sama schodzi. Trzeba tylko pamiętać o kolejności ułożenia elementów. Proponuję jednak wymienić łożyska na nowe /to niewielki koszt/ i wyczyścić komutator...
witam.wymienialemuszczelki na kolektorze ktore niemaja nic do rzeczy z rozrusznikiem i potem rozrusznik tak jakby sie zawolno zaczal krecic i niechcial uruchomic silnika przed wymiana auto zapalalo czasami jednak zdarzalo sie ze go jakby zatrzymywalo przy starcie pocykalem troche az sie zrobily cieple kable i zaskakiwal .po tym wymontowalem rozrusznik...
Rozpoczął bym od tego czy włącza się też blokada przy sile głosu na "0" bo napis overload oznacza włączenie się zabezpieczenia może to być końcówka mocy uszkodzona a jak na małej sile głosu działa to sprawdził bym wentylator cały układ wentylatora działa tak że procesów wysyła rozkaz włączyć wentylator jak wentylator nie zostanie włączony układ to wykrywa...
to że wiatrak się obraca to jeszcze o niczym nie świadczy bo może mieć za duży pobór i okład wykryje za duży pobór zanalizuje go jako stojący i procesor wyłączy wzmacniacz co w takim przypadku zrobić ja odłączam wiatrak podłączam po 1,5v i sprawdzam pobór prądu jeżeli pobór jest w okolicach 10ma wiatrak się kręci stabilnie i pobór nie skacze to wiatrak...
proponuję jednak wymienic tulejki na nowe i nasmarowac je (chociaż nie zalecają, ale ja zawsze smarowałem i zauważyłem że dłużej wytrzymują). Jak chcesz sprawdzic czy nie masz przebicia z uzwojeń stojana lub wirnika to zrób tak: rozkręc rozrusznik na części weź starą lampkę i odkręc przewody od włącznika lampki, podłącz te przewody: jeden do uzwojenia...
Moja rada-podjedż do jakiegoś elektryka samochodowego.Wygląda na uszkodzony silnik.Jeśli tą konserwę da się otworzyć, to wyczyść komutator nitro lub innym.Zobacz czy między lamelkami nie widać zwarć i czy kolor drutu nawojowego się nie zmienił.Sprawdż stan szczotek.nigdy nie smaruj WD, bo to tylko penetruje.Silnik powinien mieć ok.60W.powodzenia
Do arek 59. Czy ten silniczek. od skutera nie jest czsem na prąd stały?? posiada pewnie komutator klatkowy. Czyba żeby zo sterowania mocy w skuterze miał falownik. Wtedy mógłby byc 3 fazowy. Ale w najtańszych maszynkach tego się nie robi. W takim razie jeżeli miałbyś silnik prądu stałego. To taki silnik jako prądnica też da prąd stały. Poco więc ten...
Witam ponownie i dziękuję ze poświęcony czas :) Otóż rozebrałem wszystko na czynniki pierwsze, wyszyscilem i nasmarowalem i zlozylem. Mo i mikser dziala juz dobrze - rozpedza sie szybko juz po wlaczeniu... Jest tylko jeszcze maly klopot - nadal smierdzi po wlaczeniu, wlaczylem bez zalozonej obudowy i nic nie iskrzy... Moze na styku szczotek z komutatorem...
AD1 Wymień łożyska (smarowanie nic nie da!!!) i szczotki na nowe-łożyska mają luz i dlatego taki komutator. AD2 Fartuch przy wprawionych ruchach :) wymienisz przez otwór wsadowy w kilka minut bez narzędzi, a jeśli nie czeka cię demontaż tarczy przeciwciężaru, a to już cięższa robota Pozdrawiam
Witam, sprawdź czy ten przewód nie jest podłączony do blach stojana, jeśli tak to powinien być podłączony do kondensatora przeciwzakłóceniowego, jeśli nie ma tego kondensatora lub kondensator nie ma trzeciego wyjścia to zostaw ten przewód wolny. Sprawdź czy komutator nie ma wyraźnego nadpalenia w jednym miejscu, jeśli tak to wirnik jest uszkodzony,...
Na początek sprawdź łożyska, jeśli ok, to komutator zawsze troszkę można przetoczyć. Albo wirnik zapiąć w wiertarkę stołową i wyrównać. PS. Łożyska się wymienia, a nie smaruje stare (to pomaga tylko na "chwilę")
Witam ponownie. Dziś rano po mimo mrozu na moim drugim - słabszym akmulatorze auto odpaliło bez problemu. Ustaliłem (raczej napewno) nie będzie to kostka w stacyjce - dziś po południu ustawiłem kluczyk w pozycji zapłonu, natomiast podłączyłem rozrusznik na krótko z akumulatorem i znowu zablokowało rozrusznik. Wygląda więc na to, że to automat, albo...
Do smarowania nie używa się oleju a smar (specjalny). Oryginalany Makity opakowanie tubka 30g wystarczy. Symbol smaru: P-08361 SMAR PRZEKŁADNIOWY DO MŁOTÓW HR lub 181490-7 SMAR PRZEKŁADNIOWY DO MŁOTÓW (JAPOŃSKI) ten stosuje w cenie około 17 zł Proszę sprawdzić czy w korpusie silnika gniazdo łożyskowe (te od strony komutatora czy jak Pan podał szczotek)...
Witam Panów Gdzieś przeczytałem o pomyśle wykorzystania wiatraka o pionowej osi z podzielonym śmigłem na dwie części, z czego jena kręci się w jedną stronę a druga w drugą. I uzbrojeniu tego ustrojstwa w prądnicę w ten sposób że, jedna część śmigła kręci stojanem a druga wirnikiem. W wyniku otrzymujemy podwójną prędkość obrotową, przy tej samej mocy...
Przed napisaniem tutaj wymontowałem i rozkręciłem silnik. Komutator wyczyściłem drobnym papierem, rowki również czyściłem - silnik pracuje tak samo jak przed. Mówiąc panewki masz na myśli łożysko? ponieważ nie zauważyłem tam nigdzie panewek jako takich a jedynie jednolite łożysko ślizgowe. Nie smarowałem go bo akurat nie mam nic przy sobie. Czy w ogóle...
Szczotkę widać dokładnie na 2gim zdjęciu. Podlega wymianie, również ta po przeciwnej stronie. Niczego nie smaruj, łożyska mają smaru tyle ile trzeba. Złóż w całość i dotrzyj pumeksem komutator( zdjęcie nr.1) jak pisał poprzednik.
anpaw-grojec To miał być żart oczywiście. Swoją wspaniałą konstrukcję testowałeś 10min no może godzinę. Wiatrak ma chodzić lata nie godziny, dni czy miesiące. Co najwyżej przegląd raz do roku smarowanie czyszczenie itp. Rozbierałeś silnik od tej wkrętarki są tam łożyska kulkowe? Raczej nie. Do tego jeszcze komutator w badziewnym wykonaniu.
W Twoim opisie działania maszynki "z biegiem czasu traciła moc", coś mi nie pasuje, bo taki efekt nie łączy się w oczywisty sposób z np. długością zużywanych szczotek. Zwróć uwagę na stronę mechaniczną, aby odpowiedzieć na pytanie na ile zwiększyło się z czasem obciążenia silnika na skutek np. zabrudzenia (kawałeczki włosów wystarczą aby stworzyć cały...
Problemem okazał się silniczek. Każdy z silniczków został przeze mnie rozebrany, komutatory przeczyszczone a mechanizmy przesmarowane smarem grafitowym. Po podłączeniu całego nawiewu wszystkie klapy działają poprawnie, ale po sprawdzeniu błędów na klimatroniku okazało się ze we wszystkich 4 silniczkach jest problem z potencjometrami typu: -Potencjometr...
To ponów pomiary w czasie normalnej eksploatacji. To że części się grzeją jest rzeczą normalną ( przepływa przezeń prąd ), sprawdził bym czy te ruszane, okopcone i zarudziałe części zgadzają się z dokumentacją. Jeżeli tak można pomyśleć o wstawieniu elementów o takich samych wartościach lecz większej mocy (rezystory)o rząd lub nawet dwa. Tranzystor...
Silnik z regulatorem znajduje sie w maszynie do szycia Łucznik, ale to bez znaczenia. U-118/1 pedał (przycisk nożny). Problem jest taki, że maszyna ma ponad 20 lat i podczas wciskania pedału czy delikatnie czy na max zdarza sie często, że silnik zaczyna buczeć i rusza dopiero po ręcznym obróceniu wirnika. Problem występuje tak samo po zdjęciu paska...
Chciałbym naprawić swoją około 5-7 letnią wiertarkę B&D (pomarańczowa obudowa) moc około 700W wraz z udarem. Niestety miałem ostatnio remont i została wręcz zajechana przez fachowców. Praktycznie już nie "kręciła" i śmierdziało z niej oraz leciał dym ze środka w czasie pracy, o iskrzeniu komutatora nie wspomnę. Rozkręciłem obudowę i dokonałem małej...
Nigdy nie zostawia się suchego połączenia które jest ruchome... Ostrożnie podchodził bym do stwierdzeń NIGDY lub ZAWSZE. bubu1769 czym smarujemy komutatory w silnikach? bo przecież NIGDY nie mogą być suche.
Witam. Już kiedyś pisałem na podobny temat. A więc : łożyska "idą" te same do silnika 1450 obr i do silknika 2900 obr. Konstrukcja wirnika jest identyczna w obu tych silnikach. Obudowa silnika jest nieruchoma, więc w tym temacie ją pomijamy. Jedyna różnica to liczba par biegunów i związana z nią prędkość nominalna. Mieszkam w Kielcach i kilku moich...
Witam, Kupiłem uszkodzoną bieżnię energetic body w400. W bieżni na skutek braku smarowania blatu uszkodzeniu uległ silnik ( zniszczony komutator i przegrzane uzwojenie oraz jakieś resztki stopionego plastiku na wirniku ). Uszkodzony był też tranzystor IGBT MGD623S i bezpiecznik. Tranzystor udało mi się kupić przez internet (z Chin). Silnik, blat wymieniłem...
Witam odnośnie Power Jack - służę pomocą ponieważ miałem taki zestaw i próbuję aktualnie zmienić na inne siłowniki tylko trochę komplikacji mam. Rozebrałem całe siłowniki na części pierwsze i tak power jack ma śrubę bardzo małego skoku 2- 2.5 , do tego nakrętka w środku jest teflonowa i jeśli będzie jakieś większe obciążenie to nakrętka się obrabia...
czy mogę bezpiecznie zdjąć ten dekielek i zakroplić na panewkę kroplę oliwy nie urywając czegoś pod dekielkiem? Gdzieś na forum widziałem nawet dokładny opis (ze zdjęciami nawet) jak to zrobić, sam też zresztą w innym opisałem pokrótce "jak się to robi". Trzeci raz chyba nie trzeba? Tak czy inaczej - lepszym rozwiązaniem będzie wymiana silniczka na...
Dla potomności.... Kwestia nasmarowania panewki talerza pod płytą CD. Chodził lekko i płynnie ale widocznie niewystarczająco. Smarując tę panewkę zlikwidowałeś w części jej luz. Smar wypłynie - problem powróci. Z kolei problemy z "rozkręceniem się" silnika są powodowane zabrudzonym komutatorem tegoż.
Witam, trudno jednoznacznie odpowiedziec na twoje pytanie. Nie znam rodzaju tego silniczka. Na poczatek sprawdz czy to poprostu nie jest zabrudzenie ewentualnie brak smarowania, dalej moga byc wyrobione lozyska. Jezeli to silnik z komutatorem to moze szczotki sa juz wypalone. Pozdrawiam